نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت پنجم ❌ طرح آمار غیررسمی و غیرقابل قبول در باره هزینه های هس
و اما
🔥 هزینه های صنعت مقتدر و غرورآفرین هسته ای
📚
⭕️ پیگیری آمارها از زبان دیگران
✍️ دبی - العربیه فارسی:
در حالی که علی اکبر صالحی دستیار رئیسجمهوری ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی، پنجشنبه 11 مارس تأکید کرد که بودجه کل سازمان انرژی اتمی ایران طی 30 سال گذشته، 6.5 تا 7 میلیارد دلار یعنی 250 میلیون دلار در سال بوده است، محمود احمدینژاد رئیسجمهوری پیشین در 11 مه 2018 فاش کرده بود که فعالیتهای هستهای ایران، بیش از 30 میلیارد دلار برای کشور هزینه دربر داشته است. این در حالی است که به گفته علی رضا نامور حقیقی استاد دانشگاه در کانادا، اقدامات هستهای برای کشورش، 2000 میلیارد دلار تمام شده است
منبع: سایت دبی - العربیه فارسی آخرین
به روزرسانی: 11 مارس 2021
.....................................................................
⭕️ البته در سایت خبرگزاری پانا چنین آمده است: 🔰 تهران - پانا یکشنبه 22 فروردین 1400
✍️ رئیس سازمان انرژی هستهای (آقای علی اکبر صالحی ) تاکید کرد: مردم فکر میکنند میلیاردها دلار هزینه در این بخش میشود. مگر چنین چیزی امکان دارد؟ از سال ۷۰، هزینههای صنعت هستهای را بررسی کردم و تا ۹۸، حدود ۷ تا ۷ و نیم میلیارد دلار هزینه کردهایم. در این ۲۸ سال ما سالانه ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون دلار برای این صنعت مقتدر هزینه کردهایم.
.......................................................................
⭕️ و حالا خوب است با مدعی آمار 2000 میلیاردی یعنی آقای علیرضا نامور قدری آشنا شویم:
✍️ علیرضا نامور حقیقی شیرازی(متولد شیراز) تحلیلگر سیاسی و استاد تاریخ است. او پیوسته با بیبیسی فارسی، دویچهوله، تلویزیون فارسی صدای آمریکا، رادیو زمانه و جنبش راه سبز همکاری میکند.او دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. او سابقا مشاور وزیر ارشاد دولت خاتمی بود و پس از اینکه تحت پیگرد قرار گرفت، به کانادا رفت.
مواضع سیاسی ایشان دارای تمایلات کاملاً اصلاحطلبانه میباشد. نامور پژوهشگر و مدرس دانشگاه تورنتو در میسیساگا است.
علیرضا نامورحقیقی،ادعای ترامپ واسرائیل مبنی بر ساخت بمب هسته ای توسط ایران را رد میکند،با این حال او معتقد است که ایران نباید وارد صنعت هسته ای میشد،زیرا به گفته او صنعت هسته ای و در پی آن ساخت بمب هسته ای بازدارندگی ندارد و همچنین، پروژه هسته ای برای ایران هزینه و خسارات زیادی در پی داشته علیرضا نامورحقیقی معتقد است که اصلاحات،کم هزینه ترین و بی خطر ترین مدل برای آینده ایران است و نباید در دام تغییر سیستم در ایران افتاد.
منبع: ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
...............................................
👈 و اما یک پرسش
چرا باید آمار ادعایی علیرضا نامور حقیقی را بدون ذکر آمارهای رسمی بر سر زبان ها انداخت؟!!!!!!
┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
43.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت ششم #خمینی_شناسی_ازمنظرقرآن (بخش اول)
🔰🖌┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 💠🖌 🖌♻️
🔆 از پیامبرشناسی تا خمینی شناسی 💠 ♻️ آیا حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی امام خمینی با حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی پیامبران تطابق داشته؟ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث#فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
35.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت ششم #خمینی_شناسی_ازمنظرقرآن (بخش دوم)
🔰🖌┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 💠🖌 🖌♻️
🔆 از پیامبرشناسی تا خمینی شناسی 💠 ♻️ آیا حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی امام خمینی با حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی پیامبران تطابق داشته؟ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
32.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت ششم #خمینی_شناسی_ازمنظرقرآن (بخش سوم)
🔰🖌┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 💠🖌 🖌♻️
🔆 از پیامبرشناسی تا خمینی شناسی 💠 ♻️ آیا حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی امام خمینی با حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی پیامبران تطابق داشته؟ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت ششم
تطبیقات تطبیق مطالب بر مبارزات حضرت موسی ♦️⬅️ 1- مقطع صبر و توکل: برخوردهای نرم حضرت موسی در مواجهه با تکذیب فرعون و فرعونیان خویشتنداری می کند و در پاسخ به همین مقدار بسنده می کند که: رَبِّي أَعْلَمُ بِمَنْ جَاءَ بِالْهُدَىٰ مِنْ عِنْدِهِ وَمَنْ تَكُونُ لَهُ عَاقِبَةُ الدَّارِ ۖ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ. (قصص، 37) «پروردگارم از حال کسانی که هدایت را از نزد او آوردهاند، و کسانی که عاقبت نیک سرا (ی دنیا و آخرت) از آن آنهاست آگاهتر است! مسلّماً ظالمان رستگار نخواهند شد!» ♦️⬅️ 2- مقطع اوج گیری مبارزات وقتی فرعون می گوید : إِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا مُوسَىٰ مَسْحُورًا؛ (اسراء، 131) «ای موسی! گمان میکنم تو دیوانه (یا ساحری)!» 🔸حضرت موسی با زبانی تند و تیز می فرماید: وَإِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا فِرْعَوْنُ مَثْبُورًا (اسراء، 132)؛ و من گمان میکنم ای فرعون، تو (بزودی) هلاک خواهی شد!» 🔸 همچنین در همین مقطع حضرت موسی از براندازی حکومت فرعون و جانشینی بنی اسرائیل سخن می گوید: در بحبوحه اوج گیری مبارزات و کشته شدن مستمر شماری از بنی اسرائیل به دست حکومت طاغوتی فرعون حضرت موسی با اطمینان و امیدواری سخن از دو چیز بر زبان می راند: یکی هلاکت دشمنان و دیگری جانشین شدن آنان به جای فرعون و فرعونیان عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ ( اعراف، 129)؛ «امید است پروردگارتان دشمن شما را هلاک کند، و شما را در زمین جانشین (آنها) سازد. 🔸 و خداوند نیز این گونه از سرانجام درگیری های سالیان متمادی این دو جبهه گزارش می دهد: فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَفِزَّهُمْ مِنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ جَمِيعًا (اسراء، 103)؛ پس (فرعون) تصمیم گرفت آنان را از آن سرزمین ریشه کن سازد؛ ولی ما، او و تمام کسانی را که با او بودند، غرق کردیم. 🌷✍️🌷 ✌️در 22 بهمن 1357 نیز خداوند برای انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری خمینی کبیر همین را محقق کرد. فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا ۚ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ (انعام، 45)؛ پس ريشه آن گروهى كه ستم كردند بركنده شد، و ستايش براى خداوند، پروردگار جهانيان است. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت هفتم (بخش اول) ❌ مسأله حمایت از فلسطین یک وظیفه دینی است ولی جمهوری اسلامی ایران به جای آن که آن را یک "پروژه بین المللی" بداند آن را یک "پروژه شخصی و ملی" قلمداد کرده و تمام بار حمایت را بر دوش ملت ایران گذاشته و این بار سنگین را - علیرغم میل اکثر افراد جامعه- به آنان تحمیل کرده است. 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
این سخن شما بر خلاف واقعیت و تاریخ انقلاب است. رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها مسأله فلسطین را یک "پروژه شخصی و ملی" ندانسته اند بلکه بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ خمینی کبیر از همان آغاز آن را یک " پروژه بین المللی جهان اسلام" معرفی کرده اند.
✍️ نمونه بیانات حضرت امام خمینی🔅 🔶 ⬅️ 1- مسأله قدس یک مسأله شخصی نیست، و یک مسأله مخصوص به یک کشور و یا یک مسأله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی پی ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است . 25 فروردین 1361 / 19 جمادی الثانی 1402 صحیفه نور، ج 16، ص 190 👇
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت هفتم (بخش اول)
👆 🔶 ⬅️ 2- روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. (صحیفه امام، ج9، ص: 277). ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
حضرت امام نه تنها نفرموده اند که ما به تنهایی می خواهیم در برابر اسرائیل بایستیم بلکه جهان اسلام را دعوت به اتحاد و همراهی و همبستگی کرده اند
✍️ نمونه بیانات حضرت امام خمینی🔅 ♦️ ⬅️ 1- این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامی با پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه های فسادش هر روزی ممالک اسلامی را تهدید می کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود. اسرائیل قیام مسلحانه بر ضد ممالک اسلامی نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است. (پیام امام خمینی در 17 خرداد 1346 به مناسبت جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل)
♦️ ⬅️ 2- میبینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل میریختند او را سیل میبرد مع ذلک در مقابل او زبون هستند». صحیفه امام خمینی، ج 9، ص 274
♦️ ⬅️ 3- امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در حرکتی هوشمندانه، آخرین جمعهی ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام فرمودند که موجب گسترش فرهنگ صهیونیسم ستیزی به شکل جهانی گردید و این روز نقطه آغازی بر نگارش مقالات، کتابها و آثار هنری و برگزاری نشستها، کنگرهها و اجتماعات متعدد مردمی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و افشاگری جنایات وحشیانهای شد که صهیونیسم جهانی به دور از چشم جهانیان سالها مرتکب آنها میشد.
روز قدس جلوهای از همراهی مردم جهان با فلسطین است. و جلوه هایی از این همراهی را در دفاع از مردم غزه در قضیه اخیر طوفان الاقصی مشاهده می کنیم. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت هفتم (بخش دوم) ❌ استناد به سخنانی از رهبر معظم انقلاب برای اثبات ادعای "ایرانیسازی پروژه فلسطین" توسط رهبران نظام
متن بیانات رهبری که بدان استناد شده:
"در قضیهی حمایت از فلسطین - این یک مثالی است میخواهم بزنم - هیچ کشور و هیچ دولتی به گرد جمهوری اسلامی نرسید. این را همهی دنیا تصدیق کردند. جوری شد که بعضی از کشورهای عربی از ناراحتی دادشان بلند شد، گفتند ایران دارد برای مقاصد خود اینجا تلاش میکند! البته فلسطینیها به این حرف اعتنائی نکردند. از جمله در قضیهی غزه - در این جنگ بیست و دو روزهی چند ماه قبل - جمهوری اسلامی در همهی سطوحش؛ از رهبری و ریاست جمهوری و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و کمک و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینیِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند." ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
👇
👆 🔍نقد و بررسی
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ﷽ استناد به بخشی از سخنان یک شخصیت و نادیده گرفتن سخنان دیگر وی در همان موضوع بر خلاف "متد تحقیق" و به دور از انصاف است. ما حتی اگر با همین روش سراغ قرآن هم برویم چه بسا در مواردی مطالب و معارف نادرستی از قرآن نتیجه می گیریم و اگر عامدانه باشد طبق آیه 150 سوره نساء، از مصادیق ✂️ (نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ) می شویم.
🔑 ➕ این بخش از سخنان رهبری را هم ببینید، آن گاه قضاوت نهایی کنید:
مقام معظم رهبری در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین، در۱۳۸۷/۱۲/۱۴ فرموده اند:
✅ " کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب کفائی بر همهی مسلمانان است. دولت هائی که به جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان به خاطر کمک به فلسطین خرده می گیرند، خود متحمل این کمک و حمایت شوند تا تکلیف اسلامی از دیگران ساقط شود، و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خردهگیری و کارشکنی، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانهی دیگران باشند."
✍️ نتیجه گیری
نظر فقهی رهبر نظام: 👈 "حمایت کامل و همه جانبه از مردم فلسطین یک واجب کفایی است." ⤵️ وقتی واجب کفایی شد این نتایج را به همراه دارد:
⬅️ 1- واجب کفایی بدان معناست که این تکلیف بر دوش همه کشورها و ملت ها آمده و همه موظفند و هر کس کوتاهی کند، نزد خدا و وجدان خود و مردم باید پاسخگو باشد.
⬅️ 2- اگر سایر کشورها و ملت ها در انجام این وظیفه کوتاهی کنند، تکلیف از دوش کشور و ملت ما برداشته نمی شود.
⬅️ 3- اگر چند کشور به میدان بیایند می توان کارها و فعالیت ها را بین آنان تقسیم کرد ولی کشورهایی که به میدان نمی آیند نمی توان بخشی از کار را متوجه آنان دانست و در نتیجه آن بخش را انجام نداد. ⬅️ 4 - کشورهایی که احساس مسئولیت کرده و به میدان آمده اند، باید با تلاش خود کشورهای دیگر را نیز متوجه این وظیفه مهم کنند ولی تا زمانی که آنان به میدان عمل نیامده اند نمی توان گوشه هایی از کار را رها کرد.
🇮🇷 جمهوری اسلامی دقیقاً بر اساس موازین فقه سیاسی عمل کرده است؛ هم همه جانبه به میدان آمده و هم همواره در راه بیدارسازی دولت ها و ملت ها و ایجاد انگیزه در آنان تلاش می کند.
🔆 نمونه های قرآنی از کمک به مظلومین
✳️ 1- حضرت موسی علیه السلام وقتی استغاثه و فریاد کمک یکی از طرفداران خود را شنید یک تنه به میدان آمد و معطل دیگران نشد" (سوره قصص، آیه 15)
✳️ 2- حضرت موسی وقتی از مصر فرار کرد و به مدین رسید دو دختر را دید که گویی به آنان اجحاف می شد و کسی در آب کشیدن برای گوسفندان به آنان کمک نمی کرد، او یک تنه و بدون هیچ چشمداشتی برای آنان آب کشید و منتظر کسی نماند. (سوره قصص، آیات 23 و 24 )
✳️ 3- حضرت خضر وقتی دیواری را دید که در حال فروریختن است و از آن جا که با اطلاعات غیبی می دانست این دیوار مربوط به دو یتیمی است که در آن جا حضور نداشتند و زیر آن گنجی پنهان است که باید تا وقتی که این دو بزرگ نشده اند در همان جا مخفی بماند، ، یک تنه آن دیوار را بازسازی کرد. این در حالی بود که اهالی آن آبادی نه تنها به او هیچ کمکی نکردند بلکه حاضر نشده بودند او و حضرت موسی را که گرسنه و غریب بودند به مهمانی بپذیرند و به همین دلیل بود که حضرت موسی نه تنها موافق با تعمیر و بازسازی آن دیوار نبود وبا حضرت خضر در این کار مشارکت نکرد بلکه اعتراض هم کرد و البته اعتراض وی بدان دلیل بود که اطلاعاتی را که حضرت خضر داشت، او نداشت. (سوره کهف، آیه 77) ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام #اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
➕پاسخ به شبهات
❌ شبهه: ما شنیده ایم امام کاظم علیه السلام سالیان طولانی در زندان بوده اند، با این وجود می گویند ایشان فرزندان زیادی هم داشته اند. این دو مطلب به نظر متناقض با هم می آیند؛ چگونه با عقل سازگار می آید که هم انسان زندان باشد و هم فرزندان زیادی داشته باشد!!!
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ
⬅️ 1- تولد امام کاظم علیه السلام در سال 128 هجری قمری و شهادت آن حضرت در سال 183 بوده است. بنابراین عمر مبارک ایشان 55 سال می باشد.
⬅️ 2- قبل از 30 سالگی گزارشی مبنی بر زندانی شدن آن حضرت وجود ندارد.
⬅️ 3- 30 سالگی تا 41 سالگی عمر شریف ایشان مصادف بوده با حکومت مهدی عباسی (سومین خلیفه عباسی) در این مدت فقط یک بار زندانی شده اند ولی در اثر خوابی که مهدی عباسی دید، فوری آن حضرت را آزاد کرد. بنابر این در این مقطع مدت قابل توجهی در زندان نبوده اند.
⬅️ 4- بعد از مهدی عباسی، نوبت به حکومت یک ساله هادی عباسی رسید. او گرچه نه زندان که حتی تصمیم به قتل امام را نیزداشت ولی اجل به او مهلت نداد. تا این جا نتیجه می گیریم که امام تا سن 42 سالگی در میان خانواده بوده اند.
⬅️ 5- بعد از هادی عباسی نوبت به حکومت 23 ساله هارون عباسی - معروف به هارون الرشید- رسید در 13 سالی که امام در دوران هارون الرشید بوده اند گرچه چندین نوبت به زندان افتاده اند ولی باز هم بین زندانی شدن ها فاصله می افتاده است.
⬅️ 6- فقط از سال 179 تا 183 هجری قمری یعنی در 4 سال پایانی عمر مبارک آن حضرت، ایشان به شکل مستمر زندانی بوده اند و از نظر عادی و طبیعی ملاقاتی با خانواده و فرزندان نداشته اند گر چه از نظر اعجاز و کرامت هیچ بعید نمی نماید که ملاقاتی صورت گرفته باشد، اما ما سند و دلیلی برای اثبات این مطلب نداریم.
⬅️ 7- بنابر این، برای آن حضرت تا 51 سالگی به صورت عادی امکان حضور - مستمر یا منقطع- در کنار خانواده و فرزندان میسور بوده است.
⬅️ 8- در باره مجموع زندانی شدن های آن حضرت اختلاف نظر تاریخی وجود دارد . 4 سال آن قطعی است ولی رقم های 5 یا 6 یا 7 و حتی بیش تر هم گفته شده اما آنچه این جا مد نظر است، این می باشد که فقط 4 سال بوده که ایشان به صورت مستمر در زندان بوده اند یعنی از 51 سالگی تا پایان عمر مبارک.
🍃🍃✼══♻️♻️ ✍️ بیش تر بدانیم
♦️ برای ایشان از 37 فرزند (18 پسر و 19 دختر) به بالا نقل شده است. در باره فلسفه و حکمت این "تکثیر اولاد" خوب است به این نکته کلیدی🔑 توجه کنیم:
✅ امویان و خلفای اولیه بنی العباس به طور جِدّ در صدد از بین بردن نسل پیامبر بودند. شکنجه ها و کشتارهای زیاد علویون به ویژه توسط منصور و مهدی و هارون الرشید چشمگیر و زاید الوصف بوده است. 💢 در این شرایط امام کاظم تکثیر نسل را امری ضروری می دانسته اند تا نسل پیامبر منقطع نگردد ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
✅ 👈 با الگوبرداری از آن حضرت باید گفت: در شرایط کنونی ما نیز مسآله "تکثیر اولاد" امری لازم و ضروری است. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
زنده به گور کردن دختران .mp3
2.66M
شبهه
❌ اگر اعراب منطقه حجاز در دوران جاهلیت، دخترانشان را زنده به گور می کردند، پس چگونه نسلشان ادامه می یافت؛ چرا که وقتی دخترانی نباشند تا مادر شوند، چگونه ممکن است پسرانی به وجود بیایند تا مایه افتخار آنان باشند؟ 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
♦️ ⬅️ 1- این کار زشت و نابخشودنی را همه اعراب جاهلی منطقه حجاز انجام نمی داده اند؛ به دلیل آن که آنچه را که آیه 58 نحل و 17 زخرف برای همه آنان اثبات می کند فرهنگ ناگوار و غیر قابل تحمل دانستن بشارت دختردار شدن بوده نه زنده به گور کردن دختران (ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ)
♦️ ⬅️ 2- آیه 59 نحل گویاترین دلیل است بر این که آنان دو گزینه پیش روی خود می دیده اند؛ یکی نگه داشتن دختر متولد شده؛ البته با تحمل ذلت و خواری و ننگ و دیگری زنده به گور کردن او ( أَيُمْسِكُهُ عَلَى هُونٍ أَمْ يَدُسُّهُ فِي التُّرَابِ)
♦️ ⬅️ 3- اگر همه اعراب جاهلی از میان دو گزینه فوق، زنده به گور کردن دختران را برمی گزیدند، قرآن با صراحت این مطلب را بیان می کرد. در حالی که خداوند بعد از آن دو گزینه می فرماید: "أَلَا سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ"؛ یعنی هر دو گزینه، اشتباه و بلکه گزینه سوم صحیح بوده و آن "نگه داشتن دختران اما نه با احساس ننگ و خواری بلکه با احساس عزت و سربلندی" می باشد.👇
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
شبهه ❌ اگر اعراب منطقه حجاز در دوران جاهلیت، دخترانشان را زنده به گور می کردند، پس چگونه نسلشان ادا
♦️⬅️ 4- یکی از علل حاکم شدن جو ناخوشایند دانستن دختران در منطقه حجاز این بوده که دخترانی از قبیله "بنی تمیم" به اسارت رفته بودند، پس از رایزنی ها و قبول متخاصم مبنی بر آزادسازی آنان، دختر "قیس بن عاصم" ترجیح داد در نزد همان اسیرکننده اش بماند و نزد خانواده اش باز نگردد. این قضیه برای قیس – که بزرگ آن قبیله بود- بسیار سنگین تمام شد و با خود عهد کرد که از این به بعد هر دختری که از او به وجود آمد، فوری او را زنده زنده در خاک پنهان کند تا دیگر چنین ننگی بر دامن شکوهمند او ننشیند وهمین کار را هم کرد و گفته اند تا آخر عمرش صاحب 17 دختر شد و همه آنها را زنده به گور کرد. 👈 از آن جا که مردم یک قبیله از بزرگ خود الگوبرداری می کردند، قبیله بنی تمیم هم همین عمل را سرلوحه زندگی اجتماعی خود قرار دادند. کم کم برخی قبایل دیگر نیز این عمل را پسندیدند و این فرهنگ تا اندازه ای گسترش یافت.
یادآور میشویم که علل دیگری نیز می تواند در میان باشد؛ مانند جنگجو نبودن زنان و دختران در تخاصمات و جنگ ها و سودآور نبودن کارهای آنان در تامین اقتصاد خانه و خانواده ولی با این همه به نظر می آید دلیل اصلی همان دلیل اولی است که گفته شد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
نتیجه گیری
👈 این عمل زشت فقط در مقطع کوتاهی، آن هم توسط برخی افراد انجام می شده و با ظهور اسلام این عمل، متوقف گردیده است، بنابراین مشکلی اساسی در تداوم نسل به وجود نیاورده است. ‼️ یک هشدار
آیا سقط جنین هایی که بدون ضرورت فقهی و با رضایت پدران و بلکه پدران و مادران انجام میشود، تداوم همان فرهنگ جاهلی صدر اسلام نیست و این افراد فردای قیامت بر اساس آیات 8 و 9 سوره تکویر مورد مؤاخذه قرار نمی گیرند که " بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؛ این کودکان به کدامین گناه کشته شدند؟! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
پاسخ به شبهات
شبهه
❌ در دعوت به توحید باید پلکانی و تدریجی عمل کرد نه ناگهانی و پرشی؛ نباید از همان آغاز پا را روی آخرین پله گذاشت!!
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
♦️ ⬅️ پیامبران در اولین جمله ها بدون محافظه کاری و ترس و واهمه سخن از توحید می گفتند و نقطه حساس مرکزی را هدف قرار می دادند. منتهای امر برای توسعه این سخن سیر کوتاه تدریجی و پلکانی را می پیمودند.
در زمان رسول خدا مشرکین قریش الله را به عنوان خالق و آفریننده انسان و جهان قبول داشتند و آیاتی از جمله آیات 25 لقمان و 38 زمر حاکی از آن می باشد.
👈شرک عصر جاهلی
مشکلی که اعراب جاهلی داشتند این بود که الله و خالق را رب انسان و جهان نمی دانستند و برای هر نوع و صنفی از موجودات رب خاصی قائل بودند و بت ها را نیز نشان و نمادی از آن رب ها می دانستند نه رب واقعی. این طرز تفکر در گذشته ها هم رواج داشته مثل معاصرین حضرت یوسف به گواهی آیه 39 سوره یوسف.
🚀 غار حرا؛ پایگاه دوربرد و نقطه زن
در اولین آیه ای که بر رسول گرامی اسلام در غار حرا نازل شد با صراحت اعلام شد که رب، همان خالق است و با این بیان خط قرمزی بر تفکر باطل شرک ربوبی و در نتیجه شرک عبادی کشیده شد و برای اعلام این مطلب هیچ تدریج و خوف و هراسی ملاحظه نشد. 🔸 بر پلکان سریع السیر
✍️ از نظر ترتیب نزول، ابتدا سوره علق و بعد سوره های قلم، مزمل، مدثر و حمد به ترتیب نازل شده اند.
در اولین آیه سوره علق خالق به عنوان رب پیامبر اعلام شد نه رب العالمین " اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ"
در سیر تدریجی نزول آیات، در آیه 9 سوره مزمل، رب پیامبر اسلام به عنوان "رب المشرق و المغرب" معرفی گردید و سرانجام در آیه 2 سوره حمد به اوج خود رسید و الله – همان خالق و رب پیامبر و مشرق و مغرب- به عنوان رب العالمین معرفی گردید و بساط شرک ربوبی از نظام عقیدتی ایده آل اسلامی به کلی برچیده شد.
💠 و اما در فاصله آیه اول سوره علق تا آیه دوم سوره حمد اوصافی برای رب در آیاتی مثل(2 تا 5 علق – 7 و 19 و 29 و 32 و 34 و 49 و 55 قلم – 20 مزمل و 3 و 7 و 31 مدثر) بیان گردید تا گستره علم و قدرت و رحمت رب مورد نظر، به مشرکین نمایانده شود و سزاوار بودن او برای رب بودن اثبات گردد. 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
✅ الگوگیری
مسائل اصلی و مبنایی و اهداف عالیه را باید همان ابتدای کار فرهنگی🚀 بدون خوف و هراس و محافظه کاری بیان کرد و به بهانه تنش زدایی نباید از بیان آن خودداری کرد ولی در گستره ی هدف و دامنه های آن، 🌷🌷 در اغلب موارد باید به شکل تدریجی و پلکانی و با استدلال و همراه کردن عواطف و با ظرافت و لطافت به پیش رفت. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
میخائیل گورباچف، رهبر شوروی کمونیستی گفته است:
امام خمینی(ره) فراتر از زمان میاندیشید و در بعد مکان نمیگنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
کوفي عنان دبيرکل اسبق سازمان ملل که در زمان تصدي اين سمت دو بار در جريان سفرهايش به تهران با رهبر معظم انقلاب ديدار کرد، از شخصيت معنوي رهبر انقلاب این گونه تمجيد کرده بود:
در دوران نوجواني در مورد شخصيتهاي کاريزما مطالعه ميکردم و هميشه اين سؤال برايم مطرح بود که اگر زماني رو به روي يک شخصيت کاريزما قرار گيرم چه عکسالعملي خواهم داشت.
در ملاقات با آيتالله خامنهاي احساس کردم که کسي را مثل او نديدهام. شخصيت معنوي ايشان چنان مرا گرفت که از خود پرسيدم: چرا شخصيتي مثل من دبيرکل سازمان ملل باشد و از معنويات چيزي نداشته باشد؟
با ديدن آقاي خامنهاي آن شخصيتهايي که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثير شخصيت معنوي ايشان قرار گرفتم. من شخصيتهاي معنوي در دنيا زياد ديده بودم، ولي هيچ يک، از مسائل سياسي اطلاع نداشتند. با ديدن آقاي خامنهاي اوج قداست آن شخصيتهاي سياسي از ذهن من پاک شد.
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل
در بحبوحه جنگ تحمیلی به ایران آمد، دیداری هم با رئیسجمهور وقت (آقای خامنهای) داشت.
دکوئیار پس از آن دیدار پرسیده بود:
رئیسجمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است.
دکوئیار افزوده بود: من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و 30سال است کار سیاسی میکنم و چند سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، در این مدت شخصیتهای سیاسی و رئیسجمهورهای بسیاری را دیدهام اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیدهام.
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_naza⏮
کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش گفته: رهبر ایران میتواند نقشههایی را که بهترین ذهنها، با صرف بیشترین بودجهها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفتهاند، با یک سخنرانی یکساعته خنثی کند.┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_naza⏮
پوتین رئیسجمهور وقت روسیه، بعد از نخستین دیدار خود با مقام معظم رهبری
در برگشت به کشور روسیه، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران میپرسد و وی در پاسخ میگوید:
«من مسیح را ندیدهام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خواندهام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
بینظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان یکی از شخصیتهای موثر جهان اسلام میگوید: جمهوری اسلامی برای ما از اهمیت بسیاری برخودار است. پیامهای امام خمینی(س) در آینده نیز چراغ هدایت مسلمانان است و ملتهای مسلمان در آینده نیز از پرتو نورانی افکار و اندیشههای والای حضرت امام استفاده خواهند کرد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
پروفسور حامد الگار، استاد اسلامشناسی در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گفته است:
یک مسلمان هرچه قدر بخواهد از یک شخصیت بزرگ معنوی تعریف و تمجید کند، به خاطر آن که بزرگی و عظمت تنها از آن خداست و نمیتوان شخصی غیر از خداوند را با این صفات خواند، بهتر است در عوض به کارگیری چنین لفظی گفته شود که عظمت و بزرگی خداوند به نحو نادری در آن فرد جلوه پیدا کرده و او را به آیتی از «الله» مبدل ساخته است.
امام خمینی رحمةالله قطعاً چنین آیتی بود. هرکس که سعادت حضور درکنار او را داشته باشد میداند، زیارت وی حتی هنگامی که او یک کلمه سخن نیز نمیگفته، عمیقترین تاثیر را بر روی آدمی میگذاشت. راز این تاثیر در همان ویژگی الهی نهفته است.
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_naza⏮
هنری کیسینجر، استراتژیست و مشاور یهودیالاصل رئیسجمهور سابق آمریکا:
آیتالله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامهریزی مواجه کرد. تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامهریزی را از سیاستمداران و نظریهپردازان سیاسی میگرفت. هیچکس نمیتوانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند. او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناختهشده در دنیا سخن میگفت و عمل میکرد؛ گویی از جایی دیگر الهام میگرفت.
دشمنی آیتالله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
امیر مؤمنان علیه السلام در مورد عالمان حقیقی اسلام میفرماید:
« هَجَمَ بِهِمُ الْعِلْمُ عَلَى حَقِيقَةِ الْبَصِيرَةِ وَ بَاشَرُوا رُوحَ الْيَقِينِ وَ اسْتَلَانُوا مَا اسْتَوْعَرَهُ الْمُتْرَفُونَ وَ أَنِسُوا بِمَا اسْتَوْحَشَ مِنْهُ الْجَاهِلُونَ، وَ صَحِبُوا الدُّنْيَا بِأَبْدَانٍ أَرْوَاحُهَا مُعَلَّقَةٌ بِالْمَحَلِّ الْأَعْلَى؛ أُولَئِكَ خُلَفَاءُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِينِهِ؛ آهِ آهِ، شَوْقاً إِلَى رُؤْيَتِهِمْ. »
آنان با نور دانش به حقیقت ادراک و بصیرت رسیدند و جوهره یقین را با جان خود دریافتهاند و آنچه را که بر افراد رفاه طلب دشوار مینمود راحت و آسان گرفته و با آنچه که ناآگاهان از آن بیم داشتند، مانوس شدند. با بدنهایی همنشین دنیا گشتند که روحهای آنها به [قلههای رفیع] عالم ملکوت پیوند خورده است.
آنان جانشینان خدا در زمین او و دعوتکنندگان مردم به سوی دین اویند. آه! آه! چقدر مشتاق دیدارشان هستم!
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت هشتم
❌ اشتباه تحلیلی
بر اساس آمار باید گفت؛ نزدیک به ۳۰ درصد مردم در راهپیمایی (22 بهمن 1402) شرکت کرده اند و بالغ بر ۶۰ میلیون نفر یعنی ۷۰ درصد مردم حاضر به شرکت در این رفراندوم نشدهاند با این حساب اگر بخواهیم راهپیمایی را به معنای "موافقت مردم با نظام" تفسیر کنیم و بگوییم: اگر مردم علاقه به نظام نداشتند، در راهپیمایی حضور پیدا نمیکردند، نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت؛ زیرا اکثریت مردم در این راهپیمایی شرکت نکرده اند و پاسخ نه به آن دادهاند.
از همینرو، جریان انقلابی مدام نباید روی این راهپیمایی مانور دهد و خود را قشر اکثریت در نظام جا بزند؛ چرا که اکثریت مردم با عدم شرکت خود، پاسخ معناداری را به حاکمیت دادهاند که لازم است روی آن تأمل شود.
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ پاسخ
💥 تأملات و مطالعات میدانی
دلیل شما اعم از مدعاست و نمی تواند مدعای شما را اثبات کند؛ چون عدم شرکت، دلیل بر مخالفت با نظام و نه گفتن به آن نیست. اگر تأمل کنید و یا دست به تحقیقات میدانی بزنید، به "اشتباه محاسباتی" و "ضعف تحلیل"خود پی می برید. 👇ادامه دارد
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت هشتم ❌ اشتباه تحلیلی بر اساس
👆📍✍️ نکته مهم: همه شرکت کنندگان در راهپیمایی، افرادی ثابت نیستند، برخی به شکل گردشی و نیابتی شرکت می کنند؛ با در نظر گرفتن این واقعیت، اعداد و ارقام موافقانی که در مجموع در راهپیمایی ها شرکت می کنند، بیش از این عدد و رقم است؛ زیرا افرادی که در این راهپیمایی نبوده اند ولی در یکی از راهپیمایی های گذشته یا پیش رو حضور داشته یا دارند به این عدد و رقم راهپیمایی اضافه میشوند.
و اما دلایل عدم شرکت برخی موافقان نظام در راهپیمایی
1️⃣ ➕ عدم برنامه ریزی و فراهم آوردن امکان برگزاری راهپیمایی در برخی روستاها و شهرک ها
2️⃣ ➕ وجود یک راهپیمایی در هر شهر و عدم اجازه برپایی دو یا چند راهپیمایی در یک شهر – به ویژه شهرهای بزرگ-
به عنوان نمونه اگر مراسم شب های قدر فقط در یک نقطه – مثل مسجد جامع شهر – برگزار شود جمعیت به مراتب کم تر از زمانی است که همین مراسم همزمان در مساجد و تکایا و مراکز متعدد بر پا گردد؛ قضیه راهپیمایی هم از این قاعده مستثنا نیست.
3️⃣ ➕ عده ای از علاقه مندان نظام در مراکز حساس یا مشاغل خاص مشغول خدمتند و امکان حضور در راهپیمایی را ندارند؛ مثل برخی از کارمندان و پرسنل بهزیستی ها، بیمارستان ها، زندان ها، خانه های سالمندان، کارخانجات و عده ای از نیروهای نظامی و انتظامی و یا نگهبانان، آتش نشان ها و موارد دیگر....
4️⃣ ➕ عده ای برای حضور، مشکل و گرفتاری و محذور دارند؛ مثل بیماران در منازل و بیمارستان ها، سالمندان در خانه ها و مراکز مخصوص، معلول ها در خانه ها و بهزیستی ها. برخی از زندانیان با جرائم غیر سیاسی، را نیز به این موارد اضافه کنید؛ همچنین افراد در حال سفر در جاده ها، میزبانان میهمان ها و یا در حال تدارک برای آنان، و حتی افراد خواب مانده و موارد دیگر ...
5️⃣ ➕ عده ای اگر احساس خطر جدی بکنند در راهپیمایی حاضر می شوند ولی در شرایط عادی با استناد به حضور چشمگیر دیگران چندان نیازی به حضور خود یا خانواده نمی بینند.
6️⃣ ➕ برخی به دلیل آزردگی خاطر از عملکرد یک مسئول در زمان برگزاری راهپیمایی عمداً در راهپیمایی شرکت نمی کنند ولی این فقط یک احساس زودگذر است و بعد از مدتی کوتاه با فروکش کردن احساسات منفی و توجه به "مثبتات انقلاب و نظام" نظرشان مساعد می گردد. این ها نیز مخالف نظام نیستند.
7️⃣ ➕ برخی به دلیل دور بودن مسیر یا گرفتاری شغلی یا شخصی و مانند آن دیر حرکت می کنند یا همین که به یک مسیر فرعی راهپیمایی رسیدند مجبور می شوند بازگردند و موارد از این قبیل ...
اگر تأمل و یا نظرسنجی و دلیل یابی کنیم، به دلایل متنوعی برای شرکت نکردن عده قابل توجهی از موافقان نظام در یک راهپیمایی، دست می یابیم.
✍️ نتیجه گیری
♦️ تقوای سیاسی داشته باشیم و با عجله و بدون تحقیق قضاوت نکنیم.
گاهی انسان دچار توهم می شود و "پاییز انقلاب" و برگ ریزان آن و یا "زمستان انقلاب" را خیال می کند. نه، ما در "بهار انقلاب" هستیم و جوانه زدن ها و رشد و بالندگی های آن را نظاره گریم و به "تابستان انقلاب" و فصل ثمردهی انبوه و جهانی آن نزدیک و نزدیک تر می شویم.
👈 مراقب باشید ضعف تحلیل و جوی که در آن قرار گرفته اید، شما را در قضاوت های غیر واقعی باقی نگذارد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام #اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
13.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت نهم نگاه ارتجاعی ❌ در واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب در سوم بهمن 1402 مبنی بر این که انقلاب مثل هوای خوش بهاری است همه جا را عطرآگین کرده و خود به خود و به طور طبیعی به کشورهای جهان صادر می شود؛ با برشماری و پررنگ جلوه دادن برخی مشکلات تلاش می کنند سخنان رهبری را ادعاهایی غیرواقعی جلوه دهند و این ویدیو را یک روز پس از راهپیمایی بی سابقه 22 بهمن 1402 منتشر می کنند تحت عنوان" نمک بر زخم مردم" 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ پاسخ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
چشمها را باید شست / واقعیت را باید دید ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️
⏮ بر اساس آماری که شما هم قبول دارید، راهپیمایی 22 بهمن 1402 نه تنها با رکود مواجه نبوده بلکه رشد 20 درصدی هم داشته است.
⏮ رهبر معظم انقلاب سال گذشته در تاریخ 26 بهمن 1401 راجع به راهپیمایی عظیم و باشکوه 22 بهمن 1401 فرمودند: 22بهمن امسال، تاریخی بود، لازم میدانم به ملت ایران اظهار تعظیم کنم
اگر فقط در همان بیانات حکیمانه دقت کنید پاسخ سخنان خود را به وضوح می یابید. ✍️خلاصه پاسخ👇
👆اولاً پیشرفت های بسیار چشمگیر جمهوری اسلامی را نیز در کنار مشکلات و نقاط ضعفش ببینید و ثانیاً زاویه دیدتان را اصلاح کنید و با "نگاه انقلابی" کمبودها و ضعف ها را تحلیل کنید نه با "نگاه ارتجاعی"
⤵️ ✍️ و اما بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب
♦️ ⬅️ گاهی با دروغ آشکار می گویند: نظام رو به قهقراست در حالی که کشور با وجود مشکلات، با دو سه دهه قبل کاملاً متفاوت است و خیلی جلو رفته است، گاهی هم می گویند جمهوری اسلامی به بن بست رسیده، اگر این ادعا درست است، کسی که به بن بست رسیده خودش از پا می افتد و به زمین می خورد پس چرا این همه برای به زمین زدن او هزینه می کنید؟
♦️ ⬅️ حضرت آیتالله خامنهای پیشرفتهای کشور را یک واقعیت نشاط آفرین و تحسینبرانگیز خوانده و خاطرنشان می فرمایند: البته ما در تبلیغات و کار رسانهای ضعیف هستیم و به مهارت لازم برای نشان دادن این پیشرفتها دست نیافتهایم؛ اما بازدیدکنندگان از نمایشگاهها یا دستاوردهای ایران، از دستیابی به این سطوح پیشرفت آن هم در شرایط تحریم اظهار شگفتی میکنند.
♦️ ⬅️ ایشان تأکید بر پیشرفتها را به معنی انکار ضعفها نمی دانند و می فرمایند: ضعفها و کمبودهای زیادی به دلایل مختلف در کشور وجود دارد که بعضی از آنها مانند گرانی، تورم و کاهش ارزش پول ملی برای مردم محسوس است و در بخشهای دیگر مانند بخشهای اداری هم ضعفهایی وجود دارد اما در مقابل این ضعفها، دو نوع نگاه ✌️میتوان داشت.
رهبر انقلاب اسلامی می افزایند: نگاه و رویکرد اول ☝️این است که با نگاه به دستاوردها، بفهمیم این توان وجود دارد که با همان همتی که به این پیشرفتها دست یافتهایم، امکان برطرف کردن ضعفها نیز وجود دارد که این نگاه، "نگاه انقلابی" است.
ایشان در تبیین نگاه دیگر که از آن به «نگاه ارتجاعی» تعبیرمی کنند، می فرمایند: 👈👈با نگاه ارتجاعی به ضعفها، این گونه نتیجه گرفته میشود که فایدهای ندارد و نمیشود کاری کرد. بنابراین باید دست روی دست بگذاریم یا نِق بزنیم و ضعفها را با صدای بلند مطرح کنیم و حتی مثل برخیها اصل انقلاب و جمهوری اسلامی را انکار کنیم.
♦️ ⁉️ ایشان با طرح این سؤال که «اگر ملتی ضعفی داشت آیا باید دستاوردهایش را انکار کند؟ و کدام ملتی است که ضعف ندارد؟» به وجود ضعفهای مهم در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه از جمله در زمینه فقر و بیماری و تبعیض و نبود عدالت اجتماعی، اشاره می کنند و می فرمایند: در این کشورها نیز چندین برابر ایران ضعف وجود دارد اما راهحلِ برطرف کردن ضعفها، تخریب اصل و ریشهها نیست بلکه رویکرد درست، رفع ضعفها بر اساس "نگاه انقلابی" است.
♦️ ⬅️ رهبر انقلاب با اشاره به دستیابی کشور به پیشرفتهای غیرقابل باور، خاطرنشان می کنند: در سالهای اول انقلاب دستیابی به پیشرفتهایی مانند تولید چند ده میلیون تن فولاد حتی به ذهن کسی خطور نمیکرد اما اینگونه دستاوردها با همت مردم و جوانان و مسئولان خوبی که داشتیم، ایجاد شد و امروز نیز این همتها وجود دارد.
♦️ ⬅️ ایشان رشد اقتصادی و مهار تورم را مهمترین کارها می خوانند و با تأکید بر اینکه همه بخصوص مسئولان موظف به فعالیت جهادی و کار و پیگیری شبانهروزی هستند، می فرمایند: امور اقتصادی، امروز مهمترین کارهاست زیرا بدون رشد اقتصادی کار کشور پیش نمیرود و لازمه رشد اقتصادی هم ثبات و مهار تورم و ثبات قیمتها است. مسئله تورم نیز علاجپذیر است و باید مسئولان بخشهای مختلف آن را علاج کنند.┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ اشتباه محاسباتی شما که در مباحث خود" مطلق گویی " رقیب خود را نقد می کنید در این جا خود در دام مطلق گویی و بلکه سیاه نمایی و بی انصافی افتاده اید. توصیه ما این است که به دامان انقلاب بازگردید تا به جای تنفس در هوای مسموم و غبارآلود بدبینی به انقلاب بتوانید در فضای دلپذیر و زلال انقلاب نفسی تازه کنید و واقعیات را آن گونه که هستند، ببینید. #نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام #اکبرنژاد ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت دهم
❌ کشور اسلامیِ نیمه کاره با نزدیک شدن به قله چگونه همخوانی دارد؟!!! ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
رهبر انقلاب: "همهی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانهروزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قلهها نزدیک شدیم. . نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند. ۱۴۰۲/۵/۲۶
✍️ تحلیلی از قله و کیفیت نزدیک شدن به آن
در ویدیوی فوق منظور از این قله و مراحل لازم برای صعود به آن توضیح داده شده است و اما اجمال بحث:
1️⃣ 👈منظور از این قله، قله ای است که قدرت ها یی– مثل آمریکا، هلند، آلمان و انگلیس- از ته دره به نوک آن رسیدند و مشکلاتشان تمام شد.
2️⃣ 👈برای صعود به این قله باید هشت مرحله را طی کنیم.
3️⃣ 👈شش مرحله اولی، دوران سرمایه گذاری و هزینه کرد است و از مرحله هفتم به بعد "دوران سودآوری" آغاز می گردد.
4️⃣ 👈ریل گذاری ما صحیح و اصولی است و ما هم اکنون مرحله ششم را پشت سر می گذاریم و به دوران سوددهی وارد می شویم.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🗻✍️ مراحل هشتگانه صعود تا قله
1️⃣ 👈 مرحله اول: دوران انقلاب
2️⃣ 👈مرحله دوم: دوران تقویت نظامی و عبور از بحران ها (دفاع از موجودیت خود در برابر حمله ابرقدرت ها و ترورها)👇
👆 3️⃣👈 مرحله سوم: دوره انقلاب علمی، تقویت بنیه علمی و رشد علمی
4️⃣ 👈 مرحله چهارم: دوره ورود به فناورمحوری
5️⃣ 👈مرحله پنجم: دوره حمایت از تولید داخلی
6️⃣ 👈مرحله ششم: دوره اصلاح ساختاری
7️⃣👈 مرحله هفتم: دوره صادرات محوری
8️⃣👈مرحله هشتم: دوره ذخیره ی جهانی شدن ارز کشور توضیحات را در ویدیو دنبال کنید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث فقه سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت یازدهم
❌ قضاوت غیر منصفانه در باره ملت ایران
ما ملت ایران در پذیرش مسئولیت های رده پایین مدیریتی تا ریاست جمهوری و امامت جمعه به توانایی های خود توجه نمی کنیم و هر پست پیشنهادی را می پذیریم؛ این در باره افراد متدین و متقی است و اما افراد غیر متقی که ناگفته پیداست!!!! ❌
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
┅═✧❀💠 ابتدا ویدیوی کوتاه فوق را چند بار به دقت گوش کنید و بعد به این نکته ها توجه فرمایید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
1️⃣ 👈 این قضاوت ناعادلانه است؛ همه ملت ایران این گونه نیستند؛ شما مطلبی را که در برخی افراد وجود دارد به همه ملت نسبت می دهید و این خلاف واقع و خلاف وجدان عمومی ملت است.
2️⃣ 👈 ملت احساس می کنند با این سخنان به شعور آنان توهین می شود؛ به ویژه که شما این را در باره قشر مذهبی و متدین جامعه هم می گویید.
3️⃣ 👈 در بیان نمونه ها مواردی انتخاب می کنید که به گونه ای محسوس، حاکمیت و نظام و ارکان آن زیر سؤال بروند؛ لذا نمونه های دیگر را ارائه نمی دهید؛ مثل معلمی که به او پست معاونت مدرسه یا مدیریت مدرسه را پیشنهاد بدهندو نمونه های دیگر. 4️⃣ 👈 در باره پست ریاست جمهوری اگر به طور مثال به آمار مربوط به سال 1400 مراجعه کنید، مشاهده می کنید مجموع افرادی که ثبت نام کرده بودند فقط 592 نفر بودند فارغ از این👇👇