1⃣
حضرت آیتالله العظمی جوادی آملی:
❇️ اجلال، تکریم و تعظیم #امامزادگان جزو #شعائر_اسلامی است
❇️ امامزادهها نسبت به ما #حق_حیات دارند
پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به کنگره بین المللی امامزادگان(سال 1392)
پ.ن: 🌺سایر کلام حضرت استاد☘ در کانال
👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
@naserolhagh
3⃣
🔷آن علوم اساسی که به وسیله ذات اقدس الله و خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام و الصلاة) رسید به این امامزادگان هم منتقل شد.
اینها ممکن است از #علمالدراسه خیلی استفاده نکرده باشند،
ولی مهمترین علم، #علمالوراثه است که #امامزادگان سهم وافری بردند.
#علمالدراسه بدون #علمالوراثه تعیینکننده نیست.
این امامزادهها از #علمالوراثه طرفی بستند
و با همان #علمالوراثه از حجاز به ایران آمدند
و اسلام را به عنوان قرآن و عترت به ایران آوردند
هرجا این امامزادهها نزول اجلال کردند آنجا مرام اهلبیت(ع)، مکتب اهلبیت(ع)، علوی بودن، فاطمی بودن، حسنی و حسینی (علیهم السلام و الصلاة) بودن، رواج پیدا کرده است.
4⃣
🔷این #امامزاده ها نسبت به ما #حق_حیات دارند یعنی ما تشیع مان را، ولایتمداریمان را، پیروی اهلبیت(ع) را از این امامزادهها داریم.
🔸 آن روز که #اسلام به #ایران آمده است اسلام تنها با قرآن نیامده و وسیله #عترت هم آمده
🔸 و این عترت آمیخته با قرآن
و قرآن هماهنگ با عترت
به وسیله این امامزادهها منتشر شده،
🔸اینکه میبینید بزرگان وقتی وارد حرم امامزادگان شدند نهایت خضوع را دارند برای این است که اینها #حق_حیات نسبت به ما دارند.
🔸 درست است بزرگانی نظیر شیخ طوسی، شیخ مفید، شیخ صدوق، اینها معلم ما بودند و آثار علمی فراوانی به یادگار گذاشتند
اما اینها معلمند و آنها (#امامزادگان) نسبت به ما #حق_حیات دارند؛
بین #حق_حیات و #حق_تعلیم خیلی فرق هست.
5⃣
🔷وظیفه ما در برابر امامزادگان همان وظیفهای است که نسبت به عترت طاهرین (علیهالسلام) داریم.
🔸اجلال اینها، تکریم اینها، تبجیل و تعظیم اینها جزو #شعائر_اسلامی است
🔸و همانند قرآن اینها برای ما محترمند و قداست دارند.
🔸 اگر قرآن اساس دین ماست خاندان عصمت و طهارت هم اساس دین ماه هستند.
🔸اگر کسی بخواهد #دین داشته باشد، اساسش #ولایت است،
اگر کسی بخواهد #یقین پیدا کند ستون یقین سخنان نورانی اهلبیت(ع) است
دودمان طه و یاسین اساس دین و همتای #قرآن کریم هستند.
🔸به فرموده امام علی (ع) خاندان نبوت اساس یقین و عماد دین هستند.
🔸اگرگفته شد مزار امامزادگان و بقعه آنها باید قطب فرهنگی بشود، برای آن است که وجود مبارک پیامبر (ص) فرمود: «انی تارک فیکم الثقلین.»
که امیدواریم نظام اسلامی ما توفیق آنرا داشته باشد از بقاع متبرکه بهره فرهنگی و دینی ببرد
به طوری که اساس دین و عماد یقین از این بقعهها نصیب اسلام شود.
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
شجره اهل بیت (قسمت اول)
27.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شجره اهل بیت (قسمت دوم)
☘
در شجره اهل بیت (قسمت دوم)
در بعد از امامزاده علی بن عمر الاشرف بن امام سجاد علیه السلام، ادامه نیافت
زیرا در تماس با مؤلف آن، جناب پناهیبخش، به لزوم اصلاحات درباره #امامزاده #ناصرالحق (از نوادگان علی بن عمر الاشرف)
اشاره گردید
و ایشان پذیرفتند در چاپ های آینده، اصلاح بفرمایند
از استاد پناهیبخش سپاسگزاریم☘🌹
لازم به ذکر است که در چاپ های قبل، صرفا به امام زیدیه بودن #ناصرالحق اشاره میشد؛ گویی خود ایشان نیز زیدی بوده باشند؛ [باوری که همچنان رایج است]
در حالیکه در کانال، دلایلی بر ۱۲ امامی ایشان بیان گردید.
استادی مقدم کاظم ... بازشناسی مؤلف تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع( ... در این مقاله بیان می گردد که این تفسیر برای امامزاده ناصرالحق است..pdf
547.7K
مقاله بازشناسی مؤلف تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع)
کاظم استادی مقدم
دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، قم، ایران
استادی مقدم کاظم ... مقاله وضعیت اعتبار سنجی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری ..... شواهد می گوید این کتاب برای ناصر اطروش است.pdf
1.57M
مقاله: وضعیت اعتبارسنجی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع)
نوع مقاله : علمی پژوهشی
نویسنده: کاظم استادی
چکیده
از گذشته تا کنون، نظرات متضادی پیرامون تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع) بیان شده است؛
عدهای از اندیشمندان کتاب را مخدوش و موضوع میدانند، و به آن تصریح نمودهاند؛
و عدهای از علماء نیز کتاب را به تصریح یا استفاده، معتبر دانستهاند.
با توجه به این مناقشات و مخصوصاً ایراد اشکال به انتساب تفسیر به امامین عسکریین(ع)،
این مسأله به وجود میآید که: اصالت کتاب تفسیر عسکری چگونه است؟
اعتبار این کتاب در چه وضعیتی قرار دارد؟
آیا دلایلی بر عدم انتساب یا انتساب تفسیر به امامین عسکریین(ع) قابل طرح هستند؟
نتیجه پژوهش نشان میدهد که، این تفسیر به دلایل مختلفی، هم معتبر نیست و هم از امامین عسکرین(ع) نیست؛
همانند:
1ـ مشهور نبودن تفسیر در بین امامیه تا قرن ششم.
2ـ عدم شناسائی تفسیر و راوی آن در فهارس و تراجم متقدم و متأخر.
3ـ مورد «مناقشه» بودن تفسیر، از ابتدای رواج.
4ـ مشکلات رجالی و اسنادی، همانند تفاوت سند نسخه تفسیر در احتجاج با سند نسخه خود تفسیر.
5ـ ناهماهنگی داستانهای راویان تفسیر با امام عسکری(ع).
6ـ مورد استفاده قرار نگرفتن تفسیر توسط جمهور علمای امامیه.
از سوی دیگر، شواهدی نشان میدهد که مؤلف تفسیر عسکری، #ناصر_کبیر #ناصر_اطروش است.
[ثواب الحزن و البكاء على الحسين ع]
أَلَا وَ لَعَنَ اللَّهُ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ نَاصِرِيهِمْ، وَ السَّاكِتِينَ عَنْ لَعْنِهِمْ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ تُسْكِتُهُمْ.
أَلَا وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى #الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً،
وَ اللَّاعِنِينَ لِأَعْدَائِهِمْ وَ الْمُمْتَلِئِينَ عَلَيْهِمْ غَيْظاً وَ حَنَقاً أَلَا وَ إِنَّ الرَّاضِينَ بِقَتْلِ #الْحُسَيْنِ ع شُرَكَاءُ قَتَلَتِهِ.
#روایت #امامزاده #ناصرالحق
برگرفته از #کتاب تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع)
که بنا بر مقاله آقای کاظم استادی، برای امامزاده ناصرالحق است.
❌#روایت #امامزاده #ناصرالحق
👇🌹
أَلَا وَ صَلَّى #اللَّهُ عَلَى #الْبَاكِينَ عَلَى #الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً
پ.ن:
تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۳۶۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌#روایت #امامزاده #ناصرالحق
در هیئت برادر طاهری
👇🌹
أَلَا وَ صَلَّى #اللَّهُ عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى #الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً
پ.ن:
تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۳۶۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایت #امامزاده #ناصرالحق
👇🌹
أَلَا وَ صَلَّى #اللَّهُ عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى #الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً
پ.ن:
تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۳۶۹
هدایت شده از دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه
🛕برج های آرامگاهی ایران(۳)
🕌شهرت محلی: شاهزاده ابراهیم، سيّد ظهيرالدّين مرعشى، از اين بنا با نام «مشهد لَلَه پرچين» ياد میكند. امامزاده ابراهيم و برادرش يحيى به همراه مادر بزرگوارشان به خاك سپرده شدهاند. طبق شهرت محلی، نسب امامزاده ابراهيم، به موسى الكاظم(ع) میرسد.
🌍آدرس بقعه: در گذشته اين بقعه در گرجى محلّه يا آسياب سر، اطراف شهر آمل واقع بود، امّا امروزه در ميان قبرستان بزرگ شهر آمل قرار دارد.
🕍تاریخ ساخت بقعه: تاريخ سال 925 قمری در روى صندوق مرقد خوانده مىشود.
📜نسب شریف: بر خلاف شهرت محلی، وی ابومحمّد ابراهيم و ابوالفضل يحيى ابنى حسن الداعى الصغير بن قاسم بن حسن بن على بن عبدالرحمن الشجرى بن قاسم بن حسن بن زيد بن امام حسن(ع) است. مادر این دو بزرگوار فاطمه بنت ابىالحسين احمد بن حسن الناصر للحق بن على بن حسن بن على بن عمرالاشرف بن امام على بن حسين السجّاد(ع) است.
⏰تولد و وفات: از سادات قرن چهارم هجری
⚡ویژگی ها: از امیران علوی آمل در دولت علویان طبرستان.
🗓توضیحات: شيخ الشرف عبيدلى نسّابه دربارة ابوالفضل يحيى و برادرش ابراهيم مىنويسد: «و ابوالفضل يحيى كان عظيم القدر و المحل بآمل، و كان كريماً و له فضايل و مكارم...و ابراهيم بن حسن الداعى، له ابوطالب حمزه، و اسماعيل ابوعلى، و مهدى ابوحرب».
📖تاریخ و شماره ثبت در آثار ملی:
در تاریخ ۱۳۱۰/۱۰/۱۵ و به شماره 63
📚👈کتاب هزار مزار ایران، مازندران
🕌دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇🌺
https://eitaa.com/joinchat/520356633C00c720f073
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی «ارزشهای دینی» پولی شود، اشرافیت هم توجیه میشود!
🔹حجتالاسلام قنبریان: وقتی حرم امام رضا (ع) و سایر امامزادگان کالا شود و یک قبر ۱.۵ تا ۲ متری در آن ۵۰۰ میلیون و ۷۰۰ میلیون فروخته شود، آن وقت مجللترین پنتهاوس تهران هم توجیه میشود.
@Farsna
📚کتاب هزار مزار ایران، استان مازندران
از مجموعه ۲۱ جلدی است که به معرفی مزار امامزادگان و بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران می پردازد. در این کتاب ۷۸ بنای تاریخی استان معرفی شده است
📝نویسنده: فقیه بحرالعلوم
📗قطع: پالتویی و رنگی
📚انتشارات: وثوق
🗓سال۱۳۹۱
📖 ۳۱۲ صفحه
💵قیمت:۱۷۰.۰۰۰تومان
جهت سفارش کتاب 👇👇👇
@Taghavi124
دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇
@Daneshnamebegha
http://shrines.ir/post/1733/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امامزادگان
♨️ شبهه:
چرا عربستان یه دونه امامزاده نداره اما تو ایران این همه امامزاده هست؟
#مصطفی محمدی
✅پرسش: زیارت امامزادگان از مصادیق کدام آیه قرآن است..!؟
✍️پاسخ:در بخشی از آیه 21 سوره مبارکه کهف درباره ساخت بنایی بر مقبره اصحاب کهف چنین آمده: «...فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ بُنْیَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا»؛ پس [عده اى] گفتند بر روى آنها ساختمانى بنا کنید پروردگارشان به [حال] آنان داناتر است [سرانجام] کسانى که بر کارشان غلبه یافتند گفتند حتما بر ایشان معبدى بنا خواهیم کرد ساختن مسجد بر مزار اولیاى خدا، ریشه ى قرآنى دارد. بنابراین زیارت امامزادگان می تواند مصداقی از این آیه شریفه باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی
⭕️زیارت قبور و مزارهای #امامزادگان
🔹یکی از کرامت های شیعه قبور و مزارهای #امامزادگان است
لذا نباید از #زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!
📕بهجتالدعاء، ویراست سوم، ص٢۶۴
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
#زیارتنامه #امامزاده #ناصرالحق
بر اساس متن دو #زیارتنامه_عام برای #امامزادگان
در بحارالانوار ج۹۹ ص۲۷۲