eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد لزوم توجه به توحید در کنار توجه به ولایت. 🔹شما می توانید برای مطالعه این نکته مهم به آدرس زیر مراجعه نمایید:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11054
🔻حاج محمدحسن تخت فولادي قبرش آن طرف حاج محمد صادق است. از شاگردهاي حاج محمد صادق بوده و مقدم بود بر آشيخ حسنعلي نخودكي. ميگويند ثنايي غزنوي در جمعي بود. يك نفر بلند شد و يكي از شعرهاي او را خواند. ثنايي پرسيد: «اين شعر از كيست؟» گفت: «از خودم است». گفت: «تو كي هستي؟» گفت: «ثنايي غزنوي». گفت: «شعر دزدي را ديده بودم؛ ولي شاعر دزدي را نديده بودم». صوفيه گاهي فرد را با مايملكش مي‌دزديده‌اند. بعد از فوت، سنگ بردند، انداختند روي قبرش. (یعنی روی قبر حاج محمد حسن انداختند و با متنی که روی آن سنگ قبر نوشته بودند ایشان را از صوفیه معرفی کردند) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل.... 🔻ايشان از افرادي بود كه آن وقت، شعراي اهل اصفهان و اهل دل، جمعه ها، پنجشنبه ها مي آمدند پهلوي ايشان. مولف كتاب تاريخ تخت فولاد مي نويسد: من بچه بودم، گاهي همراه عمويم مي رفتيم تخت فولاد. مريض مي آوردند پهلوي حاج محمد حسن تخت فولادي. يك خرده نبات كه ته دستش مانده بود، به دهان من مي ريخت در سن 5 سالگي. هنوز مزه آن نبات بعد از40 سال زير دندانم باقي است. يک شعري هم دارد: بر آن لب نمكين بوسه اي زدم روزي هنوز لذت آن هست زير دندانم ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻نوشته بود يک وقتي در اصفهان در تخت فولاد چهارصد نفر در زاويه هاي آن مشغول عبادت بوده اند. فضاي آرام و اهل عبادت؛ هر كسي يك گوشه اي را گرفته بود، يك مرتبه رسيده بودند به آن كه اين خبرها نيست، اين قدر خودكشي نمي خواهد و آن طرف [آخرت]، اصل است. خودشان را جمع مي كردند. اگر بايد با فقر هم مي گذراندند، مي گذراندند و با آرامش و توحيد و انس با خدا میگذراندند. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
🔻در مشارق الأنوار بُرسی آمده است که یکی از یهودی های خیبر یک وقتی شروع کرد از روی آب راه رفتن؛ در حالی که امیرالمؤمنین علیه السلام و اصحابشان ایستاده بودند و همهی اصحاب با تعجّب به او نگاه می کردند. او روی خود را برگرداند و دید که امیرالمؤمنین علیه السلام با اصحابشان نگاه می کنند، خدمت حضرت عرض کرد: «یا هذا لو عرفت کما عرفت لجریت کما جریت» یعنی اگر میدانستی آنچه را من میدانم، تو هم این کار را میکردی. حضرت اشارهای به آب کردند و مثل اینکه آب، منجمد شد و احساس کرد که آب ایستاده است، برگشت و خدمت حضرت عرض کرد: «شما چه کار کردید؟» حضرت فرمودند: «شما چه کار کردی که از روی آب رفتی؟» گفت: «من اسم وصیّ پیامبر آخر الزمان را می دانم و با آن اسم رفتم.» حضرت فرمودند: «من وصیّ پیامبر آخر الزمان هستم.» (مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام، ص 271) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻وقتی حضرت ابراهیم علیه السلام همسرشان را به بیت المقدس می بردند، پادشاه زمان، دستش را به طرف همسر حضرت ابراهیم علیه السلام دراز کرد و دستش خشکید. از حضرت ابراهیم علیه السلام سؤال کرد: «چرا این‌طور شد؟» حضرت ابراهیم علیه السلام گفتند: «خدای من غیور است و این کارها را دوست ندارد. دستت را بکش.» گفت: «دستم خشکیده است.» گفتند: «من دعا میکنم دستت آزاد شود.» گفت: «دعا کن دستم آزد شود، دیگر کاری ندارم.» دستش آزاد شد؛ دوباره آمد دست ببرد دستش خشکید. گویا چند بار این اتّفاق افتاد. گفت: «ابراهیم! خدای خوبی داری. خیلی هوای تو را دارد و حواسش به شما است.» (رک: قصص الأنبياء عليهم السلام (للراوندي)، ص: 107) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻این حقیقتی است که خداوند غیور است و لحظه به لحظه با انسان است، مدافع است، شکور است. یک قدم برداری، زود راضی میشود. دستش بالاتر از همه‌ی دست‌هاست. برای گناهکارترین افراد، یک روزنه باز کرده که بیا، با هم رفیق میشویم. از آن طرف با لطیفترین بندگانش هم طوری صحبت میکند که مواظب باشند و حواسشان پرت نشود، حتّی برای انبیاء هم مربّی است، ربّ است، همه را می شناسد و با هر کسی در جایگاه خودش ارتباط برقرار می کند و حرف می زند؛ لذا در این مسیر، هیچ کسی را غرور نمی گیرد. هر چقدر بالاتر برود، لحن خدای متعال کمی مؤدِّبانه‌تر است؛ یعنی در حال تربیت کردن است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻سرسبزترین مقاطع قرآنی، مربوط به جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام است. جایگاه‌های تنگ و تاریك و داغ، مربوط به دشمنانشان است؛ ولو به حسب ظاهر از فلان دشمن انبیاء، تعبیر به فرعون شده و او هم مستحقّ لعن و نفرین است؛ اما این فرعونی هم كه در زمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام بوده، خود قرآن به آن هم اشاره دارد و یك‌طوری آن را فهمانده است که منظور این فرعون است یا اینکه شامل این فرعون هم می شود. عجیب است که در آیات دیده‌ام، فرعون و هامان _كه به فرعون خط‌دهی می كرد_ و قارون را نام برده که قابل تطبیق بر دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند. سبك بعضی از دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام یك‌طوری بود كه بیشتر به پول علاقه داشت؛ لذا او را قارون قرار داد. عجیب این است كه هامان، كارها را خط‌دهی می كرد و وزیر فرعون بوده است. ‌ (رک: غافر، 23-24 و عنکبوت، 39) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻گفتاری جالب و مهم از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد اسرار حروف مقطعه قرآن که مطالعه آنرا به همه همراهان عزیز سفارش می نماییم:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11051
🔻آمادگی نبیّ برای وحی، یعنی فراهم بودن امکانات، حتّی از نظر جسمی و روحی؛ لذا انبیاء خیلی از مشکلات جسمی را هم نباید داشته باشند، حتّی در مورد حضرت موسی علیه‌السلام که عرض کرد: «وَ یضیقُ صَدْری وَ لا ینْطَلِقُ لِسانی فَأَرْسِلْ إِلى هارُون» ترجمه: و [از كفر آن‌ها] دلتنگ می‌شوم و عقده زبانم [به هدايت آنان] باز نمی‌گردد؛ پس به سوى هارون [برادرم] فرست [تا با من به رسالت روانه شود]. (سوره شعراء، آیه 13) بعضی میگویند: «سخن حضرت موسی به‌خاطر این است که نبی باید در کمال اعتدال باشد.» زبان حضرت موسی مشکل نداشته است. مشکلی که بعضی بیان می‌کنند، این است که زبان او سوخته بود. (رک: تفسیر قمی، جلد2، صفحه 136.) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل.... 🔻ظرف نزول وحی باید از اعتدال در جسم و روح برخوردار باشد؛ چون مجرای وحی، خیلی لطیف و ظریف است. اگر اعتدال نداشته باشد و مثلاً شخص دچار خیالات باشد، این کانال، آلوده میشود. خدای متعال، مطلبی را به صورت وحی بر نبی ارائه میکند، اگر عدم اعتدال یا نقصان در گوشه ای از نفس یا قوّه‌ی خیال باشد و به تعبیر دیگر این ظرف، آلوده شود، مانند تلویزیون و تلفن همراه، پارازیت می اندازد. در خواب‌ها و الهاماتی که برای اولیاء می‌باشد هم همین ‌طور است. تا قوّه‌ی خیال انسان اصلاح نشود، خواب‌ها و الهامات انسان، مخدوش است و از ناحیه‌ی نفس، ناخالصی پیدا می‌کند و زلال و شفاف نیست. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
⚫️ شهادت امام باقر علیه السلام بر امام زمان عجل الله فرجه و همه محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻امیرالمؤمنین علیه‌السلام می فرمایند: محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله صاحبُ الوَحی و أنا صاحبُ الإلهام؛ (پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله صاحب وحی و من صاحب الهام هستم. مشارق أنوار اليقين، ص256) الهام، برادر وحی است. الهام حقیقی، کمتر از وحی نیست؛ مگر اینکه وحی را جبرائیل به صورت ظاهر می آورد؛ ولی الهام را آیینه دل از عالم بالا می گیرد. الهام و وحی، مراتب و معانی دارد؛ مثلا خداوند در قرآن می‌فرماید: وَ أَوْحى رَبُّک إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذی مِنَ الْجِبالِ بُیوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یعْرِشُون (پروردگار تو به زنبور عسل وحى كرد كه: از كوهها و درختان و در بناهايى كه مىسازند خانه هايى برگزين. سوره نحل، آیه 68) وحی در این آیه به معنای غریزه است. به این معنا که زنبور در حدّ خود، ذهن گیرنده ای دارد، خداوند به آن القاء می‌کند که به کدام سمت برود. وحی به زنبور به این معناست. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻خداوند متعال درباره مادر حضرت موسی هم می‌فرماید: إِذْ أَوْحَینا إِلى أُمِّک ما یوحى؛ (آنگاه كه به مادرت آن چه بايد وحى مى شد، وحى كرديم. سوره طه، آیه 38) وحی به مادر حضرت موسی غیر از وحی بر نبی است. خداوند در قرآن درباره معنای وحی در مورد پیغمبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می فرماید: وَ ما ینْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْی یوحى؛ (و از سر هوس سخن نمی‌گويد. سخن او غير وحى نيست. سوره نجم، آیه 3و4.) این آیه اشاره به آخرین مرتبه‌ی طهارت و لطافت است که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله عملی طبق هوای نفس، انجام نداده‌اند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻غیر از شب قدر، در طول سال شايد ما لحظات گران بهای دیگر داشته باشيم. مثلا روز عرفه هست، وقت هاي ديگر هم هست كه ممكن است در آن ها، مسیر كوتاه و میانبری را پيش برويم و ان شاءالله راه زيادی برويم. 🔸منتها بايد براي رسيدن به آن راه كوتاه كه یک لحظه پيش مي آيد آن به آن انتظار بكشيم و منتظر باشيم و سعي و تلاش بكنيم؛ بالأخرة به آن خواهيم رسيد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
الهادی
* 🔻ظهر عرفه ای در عرفات به كل عرفات نگاه ميكردم كه چه سرزمين مقدسي است. اگر كسي روز عرفه در آن وادي باشد رحمت و مغفرت الهي بر او بسيار ريزش دارد و همه را مي گيرد. 🔸واقعا چيزي كه من آن جا حس كردم ديدم فقط يک زاويه در دل انسان خالي است و آن اين است كه چرا الان كربلا نيستم. 🔹با اين كه آن قدر شرافت دارد روز عرفه انسان در عرفات باشد و از رحمت الهي هيچ كم ندارد؛ اما جاي كربلا باز يک چيز ديگري است. اگر ميشد اين دو را با هم جمع مي كردند ديگر كامل بود. 🔸بسيار به جاست كه زيارت حضرت ابا عبداللّه عليه السلام در سرزمین عرفات خوانده بشود. ايراني ها هم در آن جا زیارت حضرت را مي خوانند. 🔹مخصوصا مرسوم است كه روز دوازدهم در مني به حضرت ابالفضل عليه السلام توسل پيدا ميكنند و در عرفات به حضرت اباعبداللّه عليه السلام متوسل مي شوند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻یکی از آیات خیلی مؤثر که گاهی به عنوان «ذکر» قرار میگیرد، این آیه‌ی شریفه است: إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِی لِلَّذی فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنیفاً وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکین؛ (من با ايمان خالص، روى به سوى خدايى آوردم كه آفريننده آسمانها و زمين است و من هرگز از مشركان نيستم. سوره انعام، آیه 79.) این آیه، ذکر توحیدی عجیبی است و همه‌ی ما از این جهت، کمبود داریم؛ یعنی هنوز به تعبیر قرآن، «وجّهتُ وجهی» نشده ایم. ما را به یمین و شمال میبرند، دائماً زمین میخوریم و بلند میشویم. ادامه دارد...