eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
995 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 مردم ایران طب قدیم را خیلی دوست دارند. ولی متأسفانه سرفصل‌های علوم حِکَمی در بخش نظری و عملی [مخلوط شده است] مطالبی که از روم آمده با معارف انبیاء و معارف اهل‌بیت از هم تفکیک نشده و خلط شده است و حکمت به معناه الاعم، همه را مشغول کرده است. 🔸 در این زمینه‌ها باید کار می‌شد و هر کدام هم یک دوره کتاب می‌شد، تا معارف اهل‌بیت از بین اینها جدا و تنظیم شود و دستورات اهل‌بیت در اذهان عمومی توجیه‌پذیر باشد. 🔹 الآن ادعیه‌ای که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در تعویذات یا بعضی بیماری‌ها دارند، برای خیلی‌ها سست به نظر می‌آید، چون کار نشده است. اگر روی مبانی آن کار شود، همین‌ها اهل علم را خوب توجیه می‌کند. تأثیر ارواح در نفوس و تأثیرات دیگر، شناخت آن‌ها، راهکارهای درمان از ناحیهٔ اهل‌بیت و غیر ایشان، جدا کردن موارد ناشی از خیال و غیر آن [همگی موضوعاتی هستند که جای کار دارند.] کد ۸۴۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️شهادت عالم مجاهد، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رحمةالله عليه، از رهبران برجسته و باسابقه حزب الله که عمری به مجاهدت و تلاش در راه خدا گذرانده بود را به محضر مبارک امام زمان علیه السلام و رهبر معظم انقلاب و عموم شیعیان و مسلمانان و آزادگان عالم تسلیت عرض می‌نماییم. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 ما که همیشه سر سفره نعمت و مرحمت الهی بوده‌ایم و زندگیمان را می‌کرده‌ایم و اگر محتضر هم بوده‌ایم راحت بوده‌ایم یعنی طبیعی بوده است پس خیلی‌ به آن (توضیح مشکلات و ناراحتی‌ها برای دیگران) پرداختن یک نوع خلأ است. 🔸 مثلاً بگوییم آخ من دیشب دستم می‌خارید. این‌ها فایده ندارد. مخصوصا ما که همیشه روزگار را به الطاف الهی بدهکار گذرانده‌ایم. 🔹 می‌گویند فلان عارف داشت از کوچه رد می‌شد و یک نفر داشت از روی بام خاکسترش را توی کوچه می‌ریخت. در سابق این‌کار را خیلی می‌کردند. آن عارف از حمام بیرون آمده بود و بقچه‌اش را در بغل داشت و خاکستر روی سرش ریخت. او هم با حال مهموم و غصه‌دار، در کناری نشست. 🔸 گفتند: چه شده؟ گفت: در این فکرم که من مستحق آتشم. حالا به خاکستر قناعت شده است. این لطف خداست. چقدر من پیش هستم که باید در آتش بسوزم ولی کارم با خاکستر رد شد! کد ۸۴۸ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یکی از فرمایشات گهربار امام حسن عسگری علیه‌السلام که مرحوم مجلسی رحمه‌الله در بحار الانوار نقل می‌کند این است که: «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ- لَا يُدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّيْلِ» 🔸 وصول به حق‌تعالی یعنی اوج فضیلت، یعنی آخرین مرحلۀ ایمان، یعنی درآمدن از نگرش مادی، یعنی بیرون آمدن از احاطۀ نفسانی و اغوای شیطان. 🔹 امام حسن عسگری علیه‌السلام فرمودند: این وصول به حق تعالی سفری است که ادراک نمی‌شود و محقق نمی‌شود مگر به یک سبب و آن سبب چیزی غیر از امتطاء اللیل نیست. 🔸 امتطاء از ماده «مطی» به معنای مرکب راهوار و سریع است یعنی نمی‌توانی به مقصد برسی مگر آن‌که شب خود را مدیریت کنی؛ مگر آن‌که از مرکب سریع و راهوار شب و بهره‌وری از آن استفاده کنی. کد ۸۱۸۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ابن‌ابی‌الحدید معتزلی سنی که مطمئناً هم معتزلی بوده هفت قصیده دارد. اهل مدائن بوده، اما عجیب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام علاقه داشته و هفت قصیده‌ای گفته است که اشعار نابی هم در قصائدش هست؛ راجع به فضائل امیرالمؤمنین، قسیم‌ النار و الجنه بودن امیرالمؤمنین، طعن و مذمّت خلفا که در جنگ‌ها فرار می‌کردند، همه این‌ها را در اشعارش آورده است. 🔸 وقتی یک فرد معتزلی سنی این دیدگاه را داشته باشد، باید که بیشتر نظراتش و تألیفاتش را در اختیار اهل‌سنت قرار داد که این حدود و ثغوری که درست کرده‌اند و تنگ‌راه‌هایی که دور خودشان چیده‌اند، شکسته شود. 🔹 فضائل اهل‌بیت مورد اتفاق بوده است؛ غیر از خوارج، ناصبیین، ناصبه و همین سبک عبیدالله بن زیاد و بنی‌امیّه؛ این‌ها دوست نداشتند و نمی‌پذیرفتند. بقیه و همه فرق مسلمین به فضائل اهل‌بیت اذعان دارند. 🔸 آیهٔ تطهیر راجع به اهل‌بیت از آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام تا آقا سیدالشهدا می باشد همین یکی کافی است که اهل‌سنت را ملزم کند. اگر معارف اهل‌بیت در کنار قرآن نباشد، نمی‌شود. بعد هم انسان میهمان وابستگی‌هایش است. 🔹 به قول ابن ابی الحدید در یکی از مصرع‌هایش می‌گوید که: «فکلٌ الی کلٍ مضافٌ و منسوبٌ هر کسی به یک جایی وابسته است. «فکلٌ الی کلٍ مضافٌ و منسوبٌ». اگر بنا شد انسان وابسته باشد، چه کسی می‌تواند جای اهل‌بیت را بگیرد و پر کند؟ همه این اکابر اهل‌سنت به انواع گرفتاری‌ها و مشکلات مبتلا بودند. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 گاهی ما یک امامی در خیالات خودمان درست کرده‌ایم، که اگر بخواهد این خیالات ما صورت خارجی و لباس خارجی بپوشد و مصور به صورتی شود، یک بچهٔ دو ساله هم از آن در نمی‌آید چه برسد به امام. 🔸 معارف امام‌شناسی ما خیلی مخلوط با خیالات است. از امام هادی علیه‌السلام به این طرف شاید مکرر باشد که جواب بعضی توقیعات همان زمان می‌آمد، سؤال‌ها نقش می‌بست، و احیاناً روشی در بین خواص از علمای شیعه بوده، چه بسا مانند سید بن طاووس رضوان‌الله تعالی علیه تا حدودی، که راهی برای ارتباط بوده، امام را حیّ و عالم و حاضر می‌دانستند. نهایتاً یک رقعه یا عریضه‌ای می‌نوشتند. 🔹 این عریضه یک پشتوانهٔ توسلی شدید نیاز دارد. این یکی از راهکارهایی بوده که شیعیان گرفتاری‌های خودشان را این‌طور رفع می‌کردند. 🔸 ما این حد را نداریم که آن ارتباط را با امام علیه‌السلام داشته باشیم، وقتی کمی توسلاتمان را زیادتر کنیم، بتوانیم یک نامه بنویسیم، بتوانیم یک عریضه بنویسیم. بتوانیم مخاطبمان را امام علیه‌السلام قرار بدهیم، زمانی که قلم بر کاغذ می‌کشیم. بتوانیم وقتی که این عریضه را در آب چشمه می‌اندازیم، تصور صحیحی و توسل صحیحی از حضرت داشته باشیم. خیلی زود مشکلاتشان حل می‌شد. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 یک سیدی بود که خیلی صادق بود و مرحوم آقای شیخ حسنعلی نخودکی را دیده بود و اهل اطراف زفره اصفهان بود که مرحوم آقای شیخ حسنعلی هم برای همان محل بود و از یک آبادی بودند و چیزهایی را از مرحوم شیخ دیده بود و می‌گفت و دستوراتی هم داشت. 🔸 مِن جمله یکی از آن‌ها رقعه و عریضه‌ای بود که محضر حضرت می‌نوشت. گفت: سال‌ها گذشت و من بچه‌دار نمی‌شدم. یک شب جمعه‌ای عریضه‌ای محضر حضرت نوشتم. بیرون آبادی ما روی یک تپه‌ای چشمه آبی بود. رفتم آن‌جا و توسلی که باید به نواب اربعه و حسین‌بن روح می‌داشتم را گرفتم و عریضه را انداختم که در آب چشمه بیافتد. 🔹 دیدم که عریضه با نسیم بازی کرد و به عبای من چسبید. دستم را زدم دیدم نمی‌افتاد. عبایم را تکان دادم، دیدم که این کاغذ نمی‌افتد. به نظرم آمد که بردارم ببینم نکند چیزی است. 🔸 برداشتم دیدم که جواب نوشته. هنوز به آب نرسیده بود، جواب نوشته که ما دعا کردیم دو فرزند نصیب تو خواهد شد که مثلاً فلان، تتمه‌ای هم داشت که در خاطرم نیست. 🔹 اگر امام‌شناسی درست باشد، امام حی و عالم و حاضر است. اگر غیر از این باشد، ما باید در امام‌شناسی خود تجدید نظر کنیم. آن‌قدر دیدگاه‌های مادی و زندگیِ مادی و نگرشِ مادی، مادیِ مادیِ مادی ما را فرا گرفته که تمام آسمان‌ها و معنویت و فضائل را می‌خواهیم از دریچه تنگ خیالی و مادیِ خودمان ترسیم کنیم. 🔸 حتی اهل‌بیت را مدام کوچک‌تر کنیم تا با قد و قواره نگرشی ما درست‌تر در بیاید. این بیماریِ ماست. تمام سعی آن‌ها این بوده که بشر را و بشریت را بزرگ تعریف کند اما سعی ما بر این است که اهل‌بیت را محدود به حدود اربعهٔ خیالی خود کنیم. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 طرماح از شیعیان خالص بود؛ از اشعار و دفاع‌هایش معلوم است. از کوفه بیرون آمد و با آقا سید‌الشهدا که در مسیر کربلا بودند برخورد کرد، منتهی اسباب و اثاثیه گرفته بود که برای زن و بچه‌اش ببرد. در بادیه به سمت یمن می‌نشستند. 🔸 گفت: آقا این‌ها را ببرم به بچه‌ها برسانم و بیایم. رفت و وقتی برگشت دید که کار آقا سیدالشهداء(ع) و عاشورا تمام شده و فرصت از دست رفته است. شاید روز یازدهم یا دوازدهم رسیده بود. سرها را داشتند می‌بردند. 🔹 دید که تعداد کمی از لشکر عمرسعد در منطقه مانده‌اند و بقیه رفته‌اند. گفت: چه شد؟ گفتند: تمام شد. با اینکه از شیعیان بود ولی نصیب نداشت. 🔸 نکته دیگر اینکه خودِ موقعیت‌شناسی یک مسأله است. درست است که انسان کار دارد، زن و بچه دارد، [ولی باید موقعیت‌شناس باشد.] 🔹 زمانی که حبیب‌بن مظاهر از کوفه حرکت کرد، مسلم بن عوسجه را در حالی دید که بقچه‌ای زیر بغلش بود و داشت می‌رفت که خضاب بگیرد و حمام برود. گفت: بیا کربلا برویم، مسلم هم نگفت که به خانه بروم و خبر بدهم بلکه از همان جا رفت. کد ۸۴۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌