eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
996 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
👌تذکر مهم:👈🏻 🔻چنانچه بزرگان فرموده اند، کتاب‌ها و مطالب اخلاقی باید کتب بالینی ما باشد. به این معنی که اینگونه مطالب برای یک بار مطالعه کردن و کنار گذاشتن نیست، بلکه باید آن ها را مکرر خواند و در آن تامل کرد تا در دل های ما تاثیر بگذارد و به لایه های مختلف معنای آن پی برد. 🔸از همین رو به همه دوستان، مطالعه و مرور مکرر مطالب کانال اکیدا توصیه می شود. 📖جهت مطالعه موضوعی، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را در کانال جستجو کنید و یا از ها استفاده کنید؛ 🔍 برای مثال چنانچه مایل به مطالعه در رابطه با نفی خواطر هستید، کلمات "تشتت" یا "نفی خواطر" یا "توجه" را جستجو کنید و یا هشتگ را دنبال نمائید.‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در ادبیات عرب نکات و دقائق بسیاری هست. واقعاً علوم ادبی قبلا در بین ما خیلی زیاد مطرح بوده ولی الان متأسفانه از دست ما رفته است. 🔸 یک بخشی از اعجاز قرآن، اعجاز لفظی و چینشی قرآن و حتی نحوه تعلق الفاظ به محتوا و کیفیت استخدام محتوا در قالب الفاظی خاص است که در این‌ها صدها نوع از ظرافت‌های ادبی مراعات شده است؛ 🔹 مثلا یکی از صنایع ادبی صنعت تقابل است. تقابل هم انواع دارد. تقابل در کلمه داریم، تقابل در جمله داریم؛ مثلا در ابتدای سوره هود فرمود «وَ أَنِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكمْ ثمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُم مَّتَاعًا حَسَنًا إِلىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى وَ يُؤْتِ كلَّ ذِى فَضْلٍ فَضْلَه‏؛ و ديگر اين كه از پروردگارتان آمرزش بخواهيد سپس به درگاه او روى كنيد تا شما را از بهره‏اى نيكو تا مدتى معين بهره‏مند سازد و به هر صاحب فضيلتى فضل او را عطا كند (هود، ۳). 🔸 در این آیه با یک «ثم» بین استغفار و توبه تفاوت گذاشت تا معلوم شود استغفار و توبه دو تا مسئله هستند. در این آیه شاید یک تقابل ادبی ارائه شده است. 🔹 این طرف فرمود: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيهِ»، این دو را داشته باشید؛ آن طرف ترازو را ببینید که فرمود: «يمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى»، به تعبیری این می‌تواند جزای استغفار باشد، و دومی این است «وَيؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ»، این جزای توبه است؛ یعنی توبه است که استعداد را به فعلیت می‌رساند. 🔸 اگر به فعلیت رسیدن تمام استعدادهایت را می خواهی باید تا آخرین حد توبه را بروی. اگر تمتع از نعمت‌ها را می‌خواهی، این کار از استغفار می‌آید و در واقع از استغفار شروع می‌شود. 🔹 همچنین شاید اگر توبه خواستید انجام دهید، باید از استغفار شروع کنید. استغفار هم باید با شرایط باشد، بعد توبه حاصل می شود. در نتیجه رسیدن به آثار استغفار که در قرآن بیان شده است مانند رسیدن به متاع دنیا و مال و فرزند و ازدیاد قوت و ... این‌ها خواص استغفار است. 🔸 منتهی کسی بیشتر می‌خواهد «وَيؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ»، این برکات نتیجه توبه و بازگشت به خداست.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 آثار وسیع استغفار 🔻در قرآن برای هیچ چیزی مثل استغفار اینطور در ابعاد وسیع، خواص گفته نشده است؛ 🔸 مثلا در جایی می‌فرماید: با انجام استغفار ظاهراً و باطناً «يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيكُمْ مِدْرَارًا» (هود،۵۲) (باران آسمان بر شما فراوان نازل می‌کند.) 🔹 همچنین می‌فرماید با گفتن استغفار «وَيزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ»،(هود،۵۲) (و نیرویی بر نیرویتان می‌افزاید!) اکثر و چه بسا تمام مشکلات ما به دلیل ضعفی روحانی است که با گفتن استغفار تبدیل به قوت خواهد شد. این هم یک بخش است. 🔸 یکی دیگر از آثار استغفار را اینگونه بیان کرده اند: «وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ».(نوح،۱۲) (و شما را به مال بسیار و پسران متعدد مدد می فرماید.) 🔹 در وسائل الشیعه شما ببینید، خدمت حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌آمدند و برای فرزند دعا می‌خواستند، دستوراتی که حضرات داده‌اند، غالباً حاصل آن‌ها نوعی استغفار است. 🔸 ذکر یونسیه است که باز همان معنا را القا می‌کند. 🔹 در برخی آیات در مورد یکی دیگر از اثرات استغفار دارد که «وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا»،(نوح،۱۲) (و باغ‌های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا کند.) با توجه به اینکه «مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيءٍ حَي»، (انبیاء،۳۰) (هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم). 🔸 یعنی خداوند با استغفار زیاد همه مدل فراوانی به شما می‌دهد و به شما حیات می‌دهد.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
💠 نسخه‌های مختلف استغفار 🔻 نسخه‌های استغفار متعدد است و در القاء اثر با هم فرق دارند ولی ما که هنوز به کوتاه‌ترین‌هایش مشغول نشده‌ایم، از اول به دنبال نسخ عالی‌تر گشتن، لزومی ندارد. 🔸 برای رسیدن به نسخه‌های عالی باید رزق باشد. این‌ها با هم متفاوت هستند. باید علم آن نصیب انسان شود، چینش و کیفیت گفتن آن هم متفاوت است. ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
هدایت شده از مرکز تخصصی اخلاق
‌ ‌ 💠 پذیرش سطح۲ (کارشناسی) مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی قم تحت اشراف حضرت آیت‌الله ناصری 👤 ویژه طلاب پایه ۷ به بالا 📿 کانال رسمی مرکز تخصصی اخلاقی: @AkhlaqHad ‌ ‌ ‌ ‌
الهادی
‌ ‌ 💠 پذیرش سطح۲ (کارشناسی) مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی قم تحت اشراف حضرت آیت‌الله ناصری 👤 ویژه
👆🏻 مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد... 💠 مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی (شعبه قم) تحت اشراف حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری و تولیت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔻کانال مرکز تخصصی اخلاق: 📿 @AkhlaqHad 📿 https://eitaa.com/joinchat/2568290440C3b3ebc2adc ‌ ‌
🔻 یکی از چیزهایی که انسان نیاز دارد استقامت (عدم انحراف) طبع است. گاهی حواس ظاهره [مثل گوش و چشم و...] درست است ولی [چون] باطن آن‌ها مشکل دارد حرفی را که شنیده است غیر استاندارد منتقل به نفس او می‌شود، یعنی برداشتش متفاوت از اراده متکلم می‌شود؛ 🔸 لذا بعضی اولیاء به بعضی راه نمی‌دادند یا حرف نمی‌زده‌اند، به خاطر این بوده که آن کسی که انحرافی در قوه‌ی درّاکه‌ی خود داشته باشد این سخن به ضرر او می‌شود؛ چون استفاده‌های بد می‌کند، یعنی برداشت بد می‌کند و شخصیت او کج شکل می‌گیرد.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گفت: «ره چنان رو که رهروان رفتند»، رهروان یعنی حضرات اهل بیت علیهم‌السلام که اسوه هستند و بعد از ایشان بزرگانی که در حوزه بودند. 🔸 در گذشته آنقدر این بزرگان ملتزم به توسل به آقا بقیةالله بودند که روزی بر آن‌ها نمی‌گذشته که این ارتباط ایجاد نشود و این ارتباط باقی نماند. 🔹 اگر غفلتی برایشان در ارتباط با حضرت بقیةالله روحی‌له‌الفداء حاصل می‌شد خیلی برایشان تلخ بود. خودشان را سرباز حضرت می‌دانستند، معتقد بودند سر سفرۀ حضرت نشسته‌اند. 🔸 فریب این چهار روز گذرای دنیا را نمی‌خورند و کلاه شیطان و غفلت سرشان نمی‌رفت. آن انس و الفت و ارتباط را داشتند. علاوه بر این که امام را هم حیّ و هم حاضر و هم عالم می‌دانستند و برکاتش را هم بردند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌