eitaa logo
چاپ و نشر بین‌الملل
185 دنبال‌کننده
532 عکس
43 ویدیو
22 فایل
در این کانال ان‌شاءالله ضمن معرفی کتاب‌های انتشارات، گزیده‌های سودمند از کتاب‌ها هم منتشر می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 پس [عبیدالله] روی به جانب سجاد علیه‌السلام کرده، نام مبارکش باز جُست ... و به کشتن او اشارت کرد. زینب سلام‌الله‌علیها برادرزادۀ بیمار را در آغوش گرفته بدو بیاویخت و گفت: یابن زیاد، مگر با چند تن که از ما بکشتی، باز بسنده ندانی؟ من از برادرزادۀ خود دست باز ندارم، اگر از این اراده نگذری، مرا نیز با او بکش. حضرت سجاد گفت: چون مرا بخواهی کشتن، نیک مردی را که با اینان قرابتی دارد، همراه کن تا به حرم جدّشان برساند. گویی آن ملعون از این سخن حیا کرده، لحظه‌ای بدیشان نگریست و گفت: واعجبا للرحم ... 📌 برگرفته از ص ۳۹۳ کتاب «قمقام زخار و صمصام بتّار»، تألیف فرهاد میرزا قاجار، تصحیح غلامحسین انصاری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
📚 ابوالفرج در مقاتل الطالبیین روایت کرده که یزید آهنگ قتل سید سجاد علیه‌السلام نمود. مردی از شامیان گفت: مرا اجازت ده تا خونش بریزم. زینب خود را به روی برادرزاده افکند، گفت: ای یزید مگر تو را ریختن خون ما هنوز بس نیست؟ سجاد گفت: اکنون که مرا بخواهی کشتن، اگر تو را با این زنان قرابتی است، یک نفر امین پرهیزکار با اینان بفرست که به مدینه‌شان برساند. یزید را دل بسوخت و گفت: تو خویشتن آن‌ها را ببری. 📌 برگرفته از ص ۴۲۶ کتاب «قمقام زخار و صمصام بتّار»، تألیف فرهاد میرزا قاجار، تصحیح غلامحسین انصاری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
📚 زینب چندان که به مسجد رسول صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم داخل شد، بازوان در روضۀ مبارکه به هر دو دست بگرفت و گفت: یا جداه انی ناعیة الیک اخی الحسین. اینک منم که خبر مرگ «فلذة الکبد و ثمرة الفؤاد» تو، به حضرت آوردم و سوز دل خود بازمی‌نمایم. 📌 برگرفته از ص ۴۳۹ کتاب «قمقام زخار و صمصام بتّار»، تألیف فرهاد میرزا قاجار، تصحیح غلامحسین انصاری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
چاپ و نشر بین‌الملل
#معرفی_کتاب #سیره_نامه_امیرالمومنین 📚 از جمله آثار محققانه‌ علامه علی کورانی در سال‌های اخیر، بحثی
📚 علی هاشم را برای شهادت فرستاد و به او فرمود: «ای هاشم! تا کی می‌خواهی از نان دنیا بخوری؟« چشم هاشم به شهادت در محضر مولایش روشن شد. در نبرد صفین، قهرمانانه جنگید و با عمار در یک روز شهید شد. هاشم از یاران خاص امیرالمؤمنین بود و با او مزاح می‌کرد. امام او را از وقت شهادتش آگاه کرد و بشارتش داد که همان روز از غذای بهشت خواهد خورد. هنگام غروب، وی مردم را خطاب کرد و گفت: «هان هر که خدا و آخرت را می‌خواهد، پیش آید!» افراد به سوی وی آمدند. او همراه شماری از یارانش بارها بر شامیان یورش آورد و پس از نبردی سخت، به یارانش گفت: «مبادا پایداری آنان، شما را به هراس اندازد! ... آنان بر گمراهی‌اند و شما بر حق. ای قوم! صبر پیشه کنید و پایدار باشید و گرد آیید! بشتابید تا به سوی دشمن خود حرکت کنیم و پایداری ورزیم. خدا را یاد کنید! مبادا مردی برادرش را تسلیم دشمن نماید! به این سو و آن سو بسیار ننگرید! تنها برای خدا پیکار کنید تا خداوند میان ما و آنان داوری کند؛ که او بهترین داوران است!» (ص. ۸۰۲). https://www.irna.ir/news/84652937/
صحیفۀ سجادیه، با ترجمه مرحوم آیت‌الله میرزا ابوالحسن شعرانی رحمت‌الله‌علیه، تجدید چاپ شد.
جهاد با نفس، برگرفته از کتاب شریف وسائل الشیعه، تآلیف شیخ حر عاملی و با ترجمه غلامحسین انصاری، تجدید چاپ شد.
چاپ و نشر بین‌الملل
شرکت چاپ و نشر بین‌الملل با همکاری پژوهشکده باقر العلوم علیه‌السلام، به‌زودی زندگی‌نامه امام‌خمینی رحمهُ‌الله را در چند جلد، منتشر خواهد کرد. در آستانۀ انتشار مجلدات اولیه این مجموعه، حجت‌الاسلام حمیدرضا باقری، نویسنده کتاب، در یادداشتی کوتاه، پیرامون این اثر توضیحاتی ارائه داد: «کتاب «آقا روح‌الله» اولین جلد از مجلدات یک کلان‌پروژه با عنوان بررسی منطق رهبری امامین انقلاب است. این پروژه از سال ۱۳۹۰ به صورت جدی توسط جمعی از طلاب و فضلای حوزه طراحی و آغاز شد و در گام اول آن سعی گردید تا بستر تاریخی عملکرد امام‌خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای روشن شود؛ چرا که فهم صحیح و مجتهدانه هر اندیشه‌‌ای متوقف بر فهم صحیح از عملکرد مبتنی بر آن اندیشه است و فهم صحیح عملکرد نیز متوقف بر فهم صحیح بستر زمانی تحقق آنها است. در این راستا مطالعات اولیه‌ای صورت گرفت و بر اساس آن درسی با عنوان «سیره رهبران» در حوزه دانشجویی دانشگاه شریف در چند دوره تدریس شد. در این درس یک دور عملکرد رهبران انقلاب با توضیح بستر تاریخی مورد نیاز، در جریانات مختلف ارائه و نقد شد و برخی نقاط مبهم آن مشخص گردید. در گام دوم با همکاری «پژوهشکده تمدن توحیدی» طرحی پژوهشی تعریف شد که یک دور تاریخ معاصر را ناظر به عواملی که شخصیت رهبران انقلاب و عملکرد و اندیشه‌های آنان را شکل می‌دهد، در آن ارائه شود. برای نیل به این هدف نیز تنها به بررسی رفتارها و حوادثی که مستقیماً با رهبران انقلاب مرتبط بود، بسنده ننموده و به فراخور حال، عملکرد سایر بزرگان و اشخاص و نیز شرایط کلی حاکم بر محیط نیز مورد بررسی قرار گرفت. این کار پژوهشی با بررسی زندگی حضرت امام در چهار مرحله طلبگی، استادی، قیام و مبارزه، و رهبری انقلاب آغاز شد و اولین خروجی کار، یعنی بررسی زندگی امام‌خمینی در دوره طلبگی در یک جلد به قلم اینجانب در سال ۱۳۹۴ به پایان رسید. دومین خروجی نیز برای دوره استادی در دو مجلد درسال ۹۷ با همین قلم به پایان رسید. دیگر مجلدات این پروژه نیز با اضافه شدن دوره‌های مختلف رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و همکاری «پژوهشکده باقرالعلوم» به دست طلابِ فاضلِ فعال در این پروژه در حال تدوین است. کتاب «آقا روح‌الله» که اولین مجلد از این کار پژوهشی محسوب می‌شود، به علت برخی مشکلات بیش از 6 سال در مرحله اخذ مجوز، نقد و ارزیابی، طراحی و چاپ و ... باقی ماند و دو مجلد بعد نیز به همین سرنوشت دچار شدند؛ اما همه این مشکلات به لطف خداوند مقدمه خوبی برای اصلاح هرچه بهتر و ارائه اثری درخور ارائه سیره امامین انقلاب بود. باشد تا این اثر به قدر خود چراغی باشد برای گم نشدن راه ایشان.» https://www.ibna.ir/fa/tolidi/318714/
چاپ و نشر بین‌الملل
📚نقد و بررسی رمان «من خواب دیده‌ام» در بوته نقد 🔸جلسه نقد و بررسی رمان «من خواب دیده‌ام»، نوشتۀ فاطمه الیاسی، شنبه هفتم اسفندماه، مقارن با شب شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام، ساعت ۱۸/۴۵، برگزار خواهد شد. 🔻این رمان تاریخی، پیدایش فرقه وافقیه پس از شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر را روایت می‌کند. در جلسه نقد این کتاب، علاوه بر مولف، آقای دکتر سعید طاووسی مسرور به عنوان منتقد بخش تاریخی و آقای ابراهیم اکبری دیزگاه به عنوان منتقد بخش ادبی به ایراد سخن می‌پردازند. 🛑این جلسه، مجازی و در قالب پخش زنده اینستاگرامی خواهد بود. ☘️علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به صفحه اینستاگرام شرکت چاپ و نشر بین‌الملل (ناشر کتاب) به نشانی Intlpub_ir یا صفحات مهمانان این مراسم مراجعه کنند.
📚 مرد، لب باز می‎کند و صدای ضعیف و نامفهومی از گلوی خشکیده‌‎اش بیرون می‌جهد: ـ شهید شد؟! یعنی چه؟! حرف‎هایی که می‌‎شنود را باور ندارد. ماندن در این زندان دستِ‌کمی از مردن ندارد. گوشۀ چشمِ حیان تر می‌‎شود. می‎گوید: ـ نامردها در زندان شاهک مولایمان (امام کاظم علیه‌السلام) را مسموم کردند و بعد جسد مبارک ایشان را سه روز روی پل بغداد گذاشتند تا همه ببینند خودش مُرده! دستش بالا می‎آید و ناخودآگاه نم هر دو چشمش را می‎گیرد. با اینکه چندین سال است به زندگی با یک چشم عادت کرده؛ اما وقتی حواسش نیست، یادش می‎رود چشم تخلیه‌شده اشک ندارد! هنوز هم آن را احساس می‎کند. مرد ژولیده منتظر باقی حرف‎های حیان نمی‎ماند. به همان سبکی که آمده بود، بازمی‎گردد و سر جایش می‎نشیند. دوباره لبش می‎جنبد و حیان می‎بیند گه‏گاه سرش را به دیوار پشتِ سر می‌‎کوبد.
📚 صورت مرد ژولیده، رنگ می‎بازد. چشم‎ از لب‎های حیان که با حرص و عصبانیت روی هم کوبیده می‎شوند، می‌گیرد و می‌‎گوید: ـ وقف؟! مضحک‎تر و درعین‌حال غمبارتر از این واژه در تاریخ نمی‌توان یافت! در شکست‌‎های جبهۀ حق، همیشه رد پای کسانی پیدا می‎شود که می‎گویند ما وقوف می‌کنیم. اینها از یک تبارند؛ اگرچه در هر دوره در لباسی ظاهر می‌شوند. دست علی علیه‌السلام را در دست پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم دیدند؛ اما بعد از او گفتند علی جوان است و فلانی صاحب لحیه، پس وقوف می‌کنیم. در صفین هم پایشان لرزید و ایستادند. وقتی دیدند با ایستادن هم کاری پیش نمی‌رود، شمشیر زیر گلوی حجت خدا گذاشتند که بگو سردارت برگردد! حسین علیه‌السلام، جابه‎جا (در هرجا) برایشان سخن راند که دین جدم را به انحراف کشانده‌‎اند و در آستانۀ نابودی قرار داده‌اند؛ اما تبار وقوف باز هم ایستادند. امام صادق علیه‌السلام، پیرمرد تنوری را نشان داد و فرمود: اگر چند نفر مثل او داشتم که جز به فرمان من حرکت نمی‌کردند و بی‌اجازه از حرکت بازنمی‌ایستادند، قیام می‌‎کردم. اینها هرروز با رنگی از پردۀ دنیا فریفته می‌‎شوند؛ روزی می‌گویند شبهه داریم؛ روزی می‌گویند عِده و عُده نداریم؛ روزی می‌گویند عیال‌‎واریم و خرج داریم؛ روزی هم دلیل، پشت دلیل می‌چینند که ما به امامت و وصایت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام یقین نداریم؛ اما خوب که در چشمشان نگاه می‌کنی، برق درهم و دینار را می‌‏بینی! جانم فدای لب‌‎تشنۀ کربلا که فرمود: «این‎ جماعت بندۀ دنیایند و دین، تنها لقلقۀ زبانشان است.»