eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
428 ویدیو
118 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
سناریو گفتگو.png
1.81M
📱سناریو گفتگوی تلفنی ❓چطور شروع کنیم؟ ❇️صادقانه خودتان باشید... ❓اگر گفت نمیخواهم رأی بدهم چطور گفتگو را ادامه دهیم؟ ❓اگر گفت می‌خواهم به آقای پزشکیان رأی بدهم چه؟ ❓اگر به آقای جلیلی رأی میدهد چگونه با پویش همراهشان کنیم؟ 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
📍مباهله یک‌ کنش اجتماعی خانوادگی استاد عابدینی: 🔹زنان و فرزندان هم می توانند در جریانات مهم اجتماعی، نقش آفرین باشند. 🔻فعالیت جمعی هم برکات دارد و هم موجب انگیزه و رشد است. ما در خانه طلاب چند روزی است که از با مردم در حال تماس و گفتگو تلفنی هستیم که الحمدلله بازخوردهای خوبی هم گرفتیم 🔻طبیعتاً برای خانم‌ها سخت است که با آقایان تماس بگیرند و صحبت کنند، به همین جهت دوستان تعدادی از شماره‌های بانوانی که برای شرکت در انتخابات مردد هستند را جمع‌آوری کردند و گروهی تشکیل دادند که و مسجدی را برای حضور جمعی خانم‌ها دغدغه مند فراهم کردند تا مثل همیشه پرچم جهاد را بانوان هم به دست بگیرند و جامعه را را راهبری کنند. 🔻حضور بانوان قطعا مؤثرتر و قوت قلبی است برای جهادگران این عرصه‌. یک یا علی بگوییم و علم را بلند کنیم 📱خانم‌ها برای هماهنگی و حضور در ستاد شهید رئیسی با شماره و آیدی زیر (آقای گوهری) میتوانند ارتباط بگیرند: 📱
09031932005
🆔 @gohari_67 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
. ▪️جهاد و اضطرار▪️ ✍ محمد مهدی عباسی 💠 رفقا ما اشتباهاتی داشتیم و برخی از بینات بیانات رهبری معظم را متأسفانه جدی نگرفتیم بلکه فراموش کردیم. 🔻یکی جهاد تبیین بود. بارها ایشان خواستند و حرکتی جدی در لبیک به این فرمایش در میان حزب الله اعم از دانشجو و طلبه و دیگر اقشار بخصوص جوانان مشاهده نشد. امروز وقتی برخی افراد جامعه را می‌بینیم که باز هم مسیر رفع تحریم را انتخاب می‌کنند با اینکه 8 سال خسارت آن را چشیده اند در حقیقت چوب عدم تبیین توسط خودمان را می‌خوریم. 🔻 عامل مظلومیت شهید جمهور که علی رغم دوندگیهای شبانه‌روزی و اقدامات موثر در جهت اصلاح مشکلات جامعه موجب دل آزردگی رهبری شد چه بود؟ خیلی از ما نه تنها کمکی به روایت دستاوردهای دولت نکردیم که خود جزو کسانی بودیم که این نقاط امید را ندیدیم و دولت را تخریب کردیم و به راحتی از این خواست رهبری هم گذشتیم تا جایی که خودشان‌ در این میدان وارد شدند. 🔻 درگیری‌ها و تخریب‌های پرحجم اخیر به بهانه انتخابات علی رغم تصریح رهبری به اینکه تخریب نکنید وگرنه کشور آسیب می‌بیند هم اشتباه دیگری بود که همچنان پرحجم ادامه دارد. 🔻 نزدیک لیله القدر انتخاباتیم. در کنار تلاش‌های ضروری شبانه روزی متوجه این اشتباهات و مواردی از این قبیل باشیم و با اضطرار از خدای متعال بخواهیم از ما بگذرد و نسبت به اصلاح این اشتباهات عزم جدی داشته باشیم. @neshanha
19.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 📢📢 🏴محتوا مناسبتی 📰 باز نشر نشریه عهد ۸۱ ✅ موضوع :🔰🔰🔰 🔹کشف حجاب سخت تا کشف حجاب نرم🔹 🌸با ما همراه باشید.... 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
81.pdf
10.97M
📰 🗞 ویژه نامه « حجاب » 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 حجاب نماد هویتی زن مسلمان (در مصاحبه با حجت الاسلام حسین سوزنچی) 💠اولین پیشنهاد (استاد منذر) 💠جلوه بیرونی پذیرش جمهوری اسلامی(مهدی قریب) 💠آغاز و پایان قانون کشف حجاب (دکتر رمضان نرگسی) 💠درباره کشف حجاب (علی مهدیان) 💠رسانه در خدمت حجاب نیست(سیده ناهید موسوی) 💠نقشه راه( سجاد میرزایی) 💠حوزه قم را با خاک یکسان خواهد کرد( مرضیه عسگری) 💠آستین چین دار(فاطمه میری طایفه فرد) 💠 تذکر مستقیم نمی‌تواند متقاعد کند(محمدعلی قدس) 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🏷️ ولایت یعنی هم جبهه بودن 🔶 تولی فراتر از دوست داشتن، پیوستگی و در یک جهت حرکت کردن و هم جبهه بودن است. لذا ممکن است انسان کسی را دوست داشته باشد و به او احترام کند و یا حتی به او کمکی هم بکند بدون اینکه به او تولی داشته باشد. مثلاً اگر پدر و مادر شخصی کافر باشند و یا رحم او فاسق باشند، اگرچه نباید مورد تولی او باشند ولی نباید از مهربانی و صله و تعاون او محروم بمانند. لذا مثلاً در برخی روایات داریم که از شیعه فاسق تبری نجو عمل بد او را دوست نداشته باش ولی از خود او تبری نجو. با این حساب برخی مشکلات وحدت بین شیعه و سنی حل می شود زیرا ممکن است با یک اهل تسنن در مواجهه با جبهه کفر هم جبهه باشیم و نسبت به او تولی داشته باشیم. هر چند برخی از اعتقادات او را قبول نداشته و دوست نمیداریم و حتی در راستای اعتلا و روشن شدن اعتقادات حقه تلاش هم بکنیم. ✍️ حجت الاسلام مهدی قریب 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🏷️ قبل از انقلاب تبلیغ آسان تر بود 🔶 عزاداری برای سیدالشهدا را باید به دو قسم، قبل از اربعین و بعد از اربعین تقسیم کرد باید بگویم این دو قسم کاملاً باهم تفاوت دارند. نقل است که ملانصرالدین جمعی را دید که در حال فوتبال هستند، بعد گفته بود به جای اینکه همه به دنبال یک توپ باشند، بهتر نبود که برای هر یک توپی تهیه می شد. برخی ها نیز میگویند سفر اربعین سفر مستحبی است؛ بعد میگویند بهتر نیست که زمان خلوت را برای سفر به کربلا انتخاب کنید؟ اگر کسی این طور گفت، بدانید او اهمیت اربعین را درک نکرده است و الا این چنین حرفی هرگز نمی زدند. ما در یک نظام جهانی نوین هستیم و باید اندیشه مردم شهر و روستای محله تبلیغی خود را به سمت جهانی شدن سوق دهیم. ✍️ حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
🏷️ قدرتی بی‌نهایت به عمق قیام لله 🔶 اساساً طرح اسلام برای حکومت داری جمع میان قدرت و ولایت متمرکز در جامعه امام و با قدرت پخش و متکثر در میان آحاد مردم (امت) است. نباید به نام ولایت فقیه مردم سالاری را به محاق برد، کما اینکه توجه به نقش مردم نباید ولایت فقیه را به حاشیه ببرد، این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند. مهمترین ضامن تحقق ولاء طرفینی میان مردم، وجود عنصر ولایت در رأس جامعه است. تمام تلاش رهبران الهی این است که قیام الله را در جامعه محقق کنند، همان قیامی که ضامن تحقق عزت و پیشرفت و محبت در جامعه است: «لَقَد أَرسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَتِ وَأَنزَلنَا مَعَهُمُ الكِتُبَ وَالمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسطِ» (سوره حدید آیه، ۲۵ ) کما اینکه مهمترین عنصر قدرت در جامعه اسلامی، همین ولایت همه جانبه میان آحاد مردم است : «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ» (سوره انفال آیه ۶۲) خداوند در کنار تأیید و نصرت خود کمک و یاری مؤمنین را ذکر کرده است. ✍️ حجت الاسلام حسین کاظم زاده ۸۵ 🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇 🆔 @nashriyeahd
. 1⃣🔹شیخ عبدالکریم و سیاست🔹 ✍حجت الاسلام محمد صادق ابوالحسنی 💠 آیا آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری (ره) ذاتاً فردی سیاست‌گریز بود و هدف ایشان در تأسیس حوزه، جدا کردن روحانیت از سیاست بود یا خیر؟ در اینجا دو دیدگاه وجود دارد. جناب دکتر عبدالهادی حائری (از نوادگان حاج شیخ) قائل به سیاست‌گریزی حاج شیخ است و در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی نیز دارد. ایشان معتقد است: «حائری، روحاً فردی غیرسیاسی به شمار می‌رفت و به نظر نمی‌رسد که در سراسر زندگی‌اش هرگز علاقه‌مند به درگیری در سیاست بود... همواره کوشش داشت که گام به پهنه سیاست ننهد... ویژگی‌های شخصی حائری، او را وادار می‌کرد که از سیاست کناره‌ گیرد». (تشیّع و مشروطیت در ایران...، ص 180-181). جای شگفتی است که آقای عبدالهادی حائری، در جای دیگر (همان، ص 181) با اشاره به تبعید مراجع نجف به ایران، ریاست‌طلبی آیت‌الله حائری را امری طبیعی برمی‌شمارد و می‌گوید: حاج شیخ قاعدتاً توقف علمایی مثل میرزای نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی را در قم دوست نمی‌داشت؛ زیرا بنا به خواسته‌های طبیعی بشر، انسان مزاحمان ریاست خود را دوست نمی‌دارد! البته دیدگاه فوق آمده، حتی بین خاندان حاج شیخ نیز مخالفین جدی دارد. استاد عبدالحسین حائری، این حرف برادرش دکتر عبدالهادی حائری را به‌شدت رد می‌کند و می‌پرسد: برادرم عبدالهادی از کجا و با کدام علم روانشناسیِ خود توانسته است، روحیّات جد ما را چنین تشخیص دهد؟! ( چالش‌های روحانیت با رضاشاه،ص 123). ۸۰ 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
. 2⃣🔹شیخ عبدالکریم و سیاست🔹 ✍حجت الاسلام محمد صادق ابوالحسنی 💠 در نقطه مقابل، مرحوم آیت‌الله سید حسین بدلا، ماجرایی را روایت می‌کند که طبق آن، تأسیس حوزه اساساً برای مواجهه با اقدامات فرهنگی – سیاسی رضاخان بوده است. بر بنیاد اظهارات استاد بدلا، در بدوِ ورود آیت‌الله حائری به قم، بزرگانی مثل حضرات آیات حاج میرزا محمد ارباب و میرزا محمد فیض، دید و بازدیدهای مکرری با حاج شیخ عبدالکریم انجام ‌دادند و نه‌تنها علمای قم او را از ورود به چالش‌های سیاسی و فرهنگی منع نکردند، بلکه به حاج شیخ «پیشنهاد کردند که برای مقابله با مفاسد پنهان رضاخان، قم را برای سکنی انتخاب کنند و حوزۀ اراک را به قم منتقل نمایند». (هفتادسال خاطره از آیت‌الله بدلا، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران 1378، ص 80-81). آقای بدلا می‌گوید: «این‌جوری بود قضیۀ تأسیس حوزۀ علمیۀ قم توسط حاج شیخ عبدالکریم که آقایان علما مخصوصاً حاج شیخ مهدی و حاج میرزا محمد ارباب اصرار داشتند روی این جنبه که رضاخان شروع کرده و مقابله‌ای می‌خواهد. روی این مصالح آقا شیخ عبدالکریم آمدند به قم و حوزه تأسیس شد». («مرجع دوراندیش و صبور آیت‌الله حائری...» ۸۰ 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
. ▪️ انگار خودِ خودِ غزه بودم▪️ ✍ه دو چشم 💠 می‌گفت: خودشان این بلا را سر خودشان آوردند. دندان‌پزشک را می‌گویم. این را که می‌گفت دندانِ هفتِ راستِ پایینم را داشت پر می‌کرد. همه‌ی فَک هم اگر بی‌حس باشد صدای وز وزِ قلم دندان‌پزشکی به‌خودی‌خود تا مغزِ استخوان آدم را می‌سوزاند. دستیار از انتهای اتاق، درحالی‌که داشت برای دندانِ هفتِ راستِ پایینِ من ست کامپوزیت آماده می‌کرد گفت: چی دکتر؟ ـ می‌گم خودشون اول شروع کردند. مردمِ غزه را می‌گفت. رادیو داشت آمار کشته‌شدگان بیمارستان المعمدانی را می‌داد و من به "اول شروع کردن" فکر می‌کردم. آمدم بگویم "اولِ اولش را اگر بخواهی البته برمی‌گردد به ۷۵ سال پیش" که دیدم قلمِ دندان‌پزشکی زبانم را از چرخیدن عاجز کرده. طعمِ سردِ خون دهنم را پرکرده بود. هِجاها بغض شد و رفت جایی تهِ تهِ گلویم گره خورد. یک آن؛ احساس کردم من؛ خودِ خودِ غزه‌ام. انگار که جایی گیرکرده باشم زیرِ سلطه و خفقان، زیر آوار. و آرام‌آرام خون خودم را زیر زبان مزه مزه کنم و با آنکه دیگر بعد از این همه سال مبارزه، هیچ دردی احساس نمی‌کنم، صدای ممتد انفجار و فریاد و گریه ی بی انتهای بچه ها تا مغزِ استخوانم را بسوزاند. من، روی تختِ دندان پزشکی انگار خودِ خودِ غزه بودم. بی دفاع، بی صدا، بی هجا، و در مبارزه... 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
. 🌀 ماجرای زعامت🌀 🎙آیت الله شبیری زنجانی🔻🔻🔻 💠 از مرحوم حاج‌آقای والد شنیدم که ایشان می‌گفتند که ما می‌خواستیم بعد از فوت مرحوم حاج شیخ، برای قم آقای بروجردی را دعوت کنیم که سرپرست حوزه باشد. اما حاج میرزا مهدی -که همه‌کارۀ مرحوم حاج شیخ عبدالکریم بود- نگذاشت. حاج میرزا مهدی بروجردی -که آقا مسیح بروجردی نوۀ او هستند- او نگذاشت. آن‌هم علتش این بود که گفته بود که مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم، با رضاخان بالأخره خیلی آرام بود، حاج شیخ هر جوری بود با لطایف‌الحیل توانست کنار بیاید. [و حوزه را حفظ کند.] ولی آقای بروجردی، عصبانی می‌شود و رضاخان هم خب اگر باشد، متلاشی می‌کند. همۀ حوزه‌ها را برمی‌دارد، حوزه‌ای نمی‌گذارد. با بودن رضاخان، صلاح نیست [آقای بروجردی] بیاید. [حوزه] به درگیری مبتلا می‌شود، [این بوده که] او مانع شده است. 📱مطالعه نسخه کامل از طریق لینک زیر🔻🔻 https://eitaa.com/nashriyeahd/1861 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64