💢فیک نیوز شاخدار!
❌ شایعه بیماری رهبری انقلاب و حواشی پیرامون آن، برای اولین بار نیست که از سوی برخی رسانههای غربی-صهیونیستی و رسانههای فارسیزبان خارج از ایران مطرح میشود. سالها قبل، این خط خبری را در قالب توهم استفاده از بدل رهبری در مراسمها و برنامهها پیگیری کردند و اکنون در خطی مشخص، در حال خبرسازی و تولید وسیع #دیس_اینفورمیشن با هدف مشغولسازی و گمراهسازی افکار عمومی و آشفتهسازی فضای کشور هستند. خودشان خبر فیک را منتشر و در ادامه زنجیره خبرش را تولید میکنند و با #تصویری_ساختگی، از برگزاری فوری جلسه مجلس خبرگان خبر میدهند! و حتی موضوع انتقال قدرت را هم مطرح میکنند!
❌ #عقلانیت_رسانهای مؤلفهای است که سازندگان این اخبار جعلی، آن را قربانی اثر لحظهای تولید رسانهایشان میکنند؛ خبرهایی که بلافاصله تکذیب میشوند. «صحت و درستی»، امروز برای رسانه نزد مخاطبان ایجاد اعتبار و اعتماد میکند.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ #زنگ_خطر
💢 موش آزمایشگاهی کردن مردم برای واکسن کرونا
🔴 واکسن هایی که زندگی مردم را هدف قرار داده و با کارت ملی هم ارائه میشود
👈 این همان پروژه کنترل جمعیت و مردم یهود است
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
📌 اقتصاد جمعیت؛ واکسن کرونا و #بارداری_زنان
🔸سال 1974، یک طرح بینالمللی برای کاهش جمعیت جهان توسط برخی از قدرتهای غربی و نظریه هندریک کیسینجر تدوین شد که به سند #کاهش_جمعیت معروف است. در این سند آمده است: دو میلیارد از جمعیت جهان اضافه است و باید با روشهای مختلف مثل #شیوع_بیماری، #جنگ، #فقر و... حذف شوند و آمریکا باید برای اینکه به #منابع و #سرمایههای_زیرزمینی این کشورها دست یابد باید#جمعیت_آنها را به طور چشمگیری کاهش دهد.
🔸کل #آفریقا، #آمریکای_لاتین، #شرق_آسیا و بخشهایی از اروپای_شرقی، در این سند ذکر شده است.
🔸سام کین نویسنده و فیلسوف آمریکایی میگوید: ما باید با وضوح بیشتری در مورد #روابط_جنسی، #پیشگیری_از_بارداری و #سقط_جنین صحبت کنیم که منجر به کنترل جمعیت شود.
🔸بری کامنر سیاستمدار و #بیولوژیست آمریکایی در کتاب خود (صلح کردن با سیاره) مینویسد: پیشنهادهایی مطرح شده که میتواند ملتها را به کام مرگ بکشد. طرحهایی برای مجبور کردن افراد به داشتن تعداد محدودی #فرزند وجود داشته است، برخی کشورها در تلاش بودهاند تا #چیزی_شبیه_به_ویروس_ابولا بسازند و در آزمایشگاه خود تلاش کردهاند انواع خاصی از #عوامل_بیماری_زا را ایجاد کنند که #ویژگیهای_قومیتی را تشخیص بدهد و فرمول آنها برای از بین بردن گروههای خاص #قومی و #نژادی نوشته شده باشد.
🔸همچنین ویلیام کوهن در 28 آوریل 1997 میگوید: فرمهای پیشرفته تسلیحات #بیولوژیکی که میتواند انواع خاصی از #ژنها را هدف قرار دهد، میتواند #جنگ_بیولوژیکی را از قلمرو تروریسم خارج و به یک #ابزار_سیاسی مفید تبدیل کند.
🔸پدیدههایی مانند #همجنسگرایی، #سگبازی، #ازدواجهای_سفید و... در راستای اجرایی شدن این اسناد پیگیری شدهاند همچنین شواهد و قرائن بسیاری وجود دارد بر خلاف جو رسانهای غالب #کرونا در راستای کاهش جمعیت جهان و اجرا شدن نظریه نظم نوین جهانی ساخته و پرداخته شده است.
منابع:
Revolution from Above: b2n.ir/037156
Brave New World: b2n.ir/533355
Final Reckoning: b2n.ir/592004
The Troubling Truth Behind the Ebola Outbreak: b2n.ir/688295
My Inaugural Address at the Great White Throne Judgment of the Dead: b2n.ir/153883
The Impact of Science on Society: b2n.ir/678464
The Impact of Science on Society: b2n.ir/530711
Common Sense 2009: b2n.ir/524659
#کرونا
#واکسن_کرونا
#اقتصاد_کرونا
#جنگ_سایبری
#سایبرنتیک
#اقتصاد_سایبر
#سازمان_ملل
#پروتکل_بهداشتی
#نفوذ
#جمعیت
#اقتصاد_جمعیت
#فرزند_آوری
#غربالگری
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔸 آشنایی با واژهنامه ترسهای تکنولوژیک و معادل فارسی آن
▫️سایبرفوبیا: ترس از فضای سایبر
Cyberphobia: fear of computers
▫️نوموفوبیا: ترس از بدون موبایل ماندن
Nomophobia: fear of being without a mobile device
▫️سلفیفوبیا: ترس از سلفی گرفتن
Selfiephobia: fear of taking a photograph of oneself
▫️تکنوفونوفوبیا: ترس از تلفن
Telephonophobia: fear of telephones
▫️لورموفوبیا: ترس از گم کردن ریموت کنترل تلویزیون
Loremophobia: fear of losing your TV's remote control
▫️درواسمارتوییفوبیا: ترس از افتادن موبایل در توالت
Drosmartoiphobia: fear of dropping your cellphone down the toilet
▫️فورانسکوفوبیا: ترس از فراموش کردن پاسخ سئوال امنیتی
Foransequephobia: fear of forgetting the answer to your secret question.
▫️فورماسپسفوبیا: ترس از فراموش کردن گذرواژه اصلی
Formaspassphobia is the fear of forgetting your master password
▫️اکسپنسیوتکنوفوبیا: ترس از پرداخت پول زیاد برای تکنولوژی
Expensivetechophobia: the fear of paying for an expensive technolog
▫️نواینترنتوفوبیا: ترس از نداشتن اینترنت
Nointernetophobia: the fear of not having access to the internet
▫️فومو: اختلال ترس از دست دادن
Fomo: fear of missing out
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با احساسات هوش مصنوعی بازی نکنید! 🤦♂
🔹با پیشرفت هوش مصنوعی در آینده احساسات و عواطف نیز به آنها اعمال میشود و در بعضی کارها میتواند به عنوان عامل مثبتی مورد استفاده قرار گیرد.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
● یادتان هست سعدی در گلستان میگفت:
" *دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند* :
*یکی آن که اندوخت و نخورد،*
و دیگر آن که *آموخت و نکرد* ".
حالا یونسکو هم در *جدیدترین تعریفش از سواد* همان *حرف سعدی* را زده است.
● شاید برایتان جالب باشد که بدانید مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است و این چهارمین تعریف سواد است که توسط یونسکو به صورت رسمی اعلام میشود. به طور خلاصه و طبق این تعریف، باسواد کسی است که بتواند از خواندهها و دانستههای خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
با تعریف جدیدی که یونسکو ارایه داده *باسوادی* ، *توانایی #«تغییر»*
(Change)
است و باسواد کسی است که *بتواند با آموختههایش، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.*
در ادامه و بعد از مروری کوتاه بر تعاریف سواد از ابتدا تا امروز، نکاتی درباره ایجاد تغییر در زندگی بر اساس دانستهها و راهکارهای دستیابی به این مهم، مطرح خواهیم کرد.
●اولین تعریف
○ *توانایی خواندن و نوشتن*
اولین تعریفی که از سواد در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفا به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود. طبق این تعریف، فردی با سواد محسوب میشد که توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری خود را داشته باشد.
●دومین تعریف
○ *اضافه شدن یاد گرفتن رایانه و یک زبان خارجی*
در اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد. در این تعریف جدید، علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری، توانایی استفاده از رایانه و دانستن یک زبان خارجی هم اضافه شد. بدین ترتیب به افرادی که توان خواندن و نوشتن، استفاده از رایانه و صحبت و درک مطلب به یک زبان خارجی را داشتند، باسواد گفته شد. قاعدتا طبق این تعریف بسیاری از دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی کشور ما بیسواد محسوب میشوند چون دانش زبان خارجی بیشتر افراد کم است.
●سومین تعریف
○ *اضافه شدن ۱۲ نوع سواد*
سازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱، باز هم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف سوم کلا ماهیت سواد تغییر یافت. مهارتهایی اعلام شد که داشتن این تواناییها و مهارتها مصداق باسواد بودن قرار گرفت. بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود، حدود ۵ درصد با سواد است. این مهارتها عبارت اند از:
۱- *سواد عاطفی* : توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان
۲- *سواد ارتباطی* : توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی
۳- *سواد مالی* : توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روشهای پسانداز و توازن دخل و خرج
۴- *سواد رسانهای* : این که فرد بداند کدام رسانه معتبر و کدام نامعتبر است
۵- *سواد تربیتی* : توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته
۶- *سواد رایانهای* : دانستن مهارتهای راهبری رایانه
۷- *سواد سلامتی* : دانستن اطلاعات مهم درباره تغذیه سالم و کنترل بیماریها.
۸- *سواد نژادی و قومی* : شناخت نژادها و قومیتها بر اساس احترام و تبعیض نگذاشتن.
۹- *سواد بوم شناختی* : دانستن راههای حفاظت از محیط زیست.
۱۱- *سواد تحلیلی* : توانایی شناخت، ارزیابی و تحلیل نظریههای مختلف و ایجاد استدلالهای منطقی بدون تعصب و پیش فرض.
۱۱- *سواد انرژی* : توانایی مدیریت مصرف انرژی.
۱۲- *سواد علمی* : علاوه بر سواد دانشگاهی، توانایی بحث یا حل و فصل مسائل با راهکارهای علمی و عقلانی مناسب.
از آن جا که با سواد بودن به یادگیری این مهارتها وابسته شد، قاعدتا سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارتها تغییر رویه میداد که متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارتهای فوق نکرده است.
●چهارمین و جدیدترین تعریف
○ *علم با عمل معنا میشود*
با این حال و به تازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک با سوادی قرار گرفته است، یعنی *شخصی با سواد تلقی میشود که بتواند با استفاده از خواندهها و آموختههای خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.*
در واقع، این تعریف مکمل تعریف قبلی است؛ چراکه، صرفا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. در صورتی که مهارتها و دانش آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن گاه میتوان گفت این فرد، انسانی با سواد است.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موارد تست برای نسخه بعدی #تلگرام 7.3
🔹در آپدیت بعدی، شمارندهی تعداد کاراکتر اضافه میشود که بدانید چندکاراکتر دیگر میتوانید بنویسید!
☆ هر متن تلگرامی ۴۰۹۶ و زیرنویس هر فایل میتواند تا ۱۰۲۴ کاراکتر باشد.
🔹از تغییرات دیگر، نحوه نمایش بخش تماس گروهی بازطراحی شده و قابلیت فعالسازی دکمه میکروفون شناور اضافه شده است
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
⭕️ اعتراض توییتر به قانون حذف محتوای غیرقانونی در فضای مجازی
🔸توییتر، تامبلر و ویمئو، سه شرکت فناوری در امریکا، در یک نامه سرگشاده مشترک از اتحادیه اروپا خواستهاند که به جای قوانین سرکوبگرانه که صرفا به دنبال حذف هستند، رویکرد انعطافپذیری در مقابل محتوای آنلاین مضر و غیرقانونی اتخاذ شود.
🔸به گزارش رویترز، این سه شرکت در بیانیه خود، که چهارشنبه 9 دسامبر منتشر شده، تاکید کردهاند که راهحل مقابله با محتوای مضر باید گستردهتر از حذف محتوا باشد، زیرا این امر تأثیر منفی بر آزادی بیان دارد.
🔸این شرکتها معتقدند که تاکتیک بهتر، محدود کردن تعداد افرادی است که با محتوای مضر روبهرو میشوند نه حذف محتوا.
گفتنی است؛ قانون مورد اشاره در بیانیه این سه شرکت فناوری، قانون خدمات دیجیتال است.
🔸این قانون به دنبال اصلاح و به روز کردن قوانین مرتبط با تجارت الکترونیک، حفاظت از اطلاعات مشترکین، بازارهای سرویسها و پلتفرمهای دیجیتال، پایش و نظارت فعالیتهای رقابتی و افزایش رقابت بین پلتفرمهای مختلف اتحادیه اروپاست.
🔸یکی از اهداف این قانون انداختن مسئولیت حذف محتوای آنلاین غیرقانونی و مضر بر عهده شرکتهای فناوری بزرگ و غولهای فناوری است.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سناریوهای جدید شاخهای اینستاگرام برای جذب فالوور
از پویان مختاری و آناشید حسینی تا شادمهر عقیلی و ریحانه پارسا!
💸 پشت پرده سایتهای قمار چه خبره؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سناریوهای جدید شاخهای اینستاگرام برای جذب فالوور
از پویان مختاری و آناشید حسینی تا شادمهر عقیلی و ریحانه پارسا!
💸 پشت پرده سایتهای قمار چه خبره؟
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔎مانکن زنده و نگاهی برچهارگام تغییرات فرهنگی
🔸امروزه که تعدد تبلیغات و بیلبوردها و تکنیک های جذب مخاطب، کوچه و خیابان و تلویزیون را درنوردیده، سوژه ای عجیب برای مدتی توجهات را جلب نمود.
🔹روش جدید تبلیغاتی #مانکن_زنده و استفاده از مدلینگ زن در ویترین مغازه ها که از چندمغازه محدود در مشهد شروع شد و به کرمانشاه رسید را می توان به عنوان مساله ای فرهنگی اجتماعی نیز مورد بررسی قرار داد.
🔸این پدیده قبل از ایران در کشورهای دیگری نیز آزموده شده و کمافی السابق سوغات تبلیغاتی اروپاست. وقتی خطوط قرمز یک فرهنگ با ابتکار تبلیغاتی سخیفی چون #مانکن_زنده، سحر تبر و ساسی مانکن و...مورد هجمه واقع می شود جای سوال از چرایی و چیستی ماجراست اما از چگونگی تغییرات و نتایج مابعد این رویداد نیز بایستی تحلیلی داشته باشیم.
گام اول، حساسیت(تقدس) زدایی: اساسا برای مهندسی فرهنگی و صورت بندی تغییرات اجتماعی، حرکت نخست، دستکاری محیط و محدودیت های فرهنگی است. چارچوب فرهنگی، باورها و ارزش های یک محیط باید مورد سوال و شبهه واقع شده و با #فعالیت_ایذایی و تحریک پذیری، چهره شفاف فرهنگ را چنگی انداخت و شک آلود نموده و از قداست زدود.
گام دوم انگاره سازی و مدیریت ذهن: ایجادتصویری متکثر و مردد از فرهنگ بعد از تقدس زدایی می تواند راه چاهی برای مدیریت ذهن و قراری باشد برای #ذهن_بی_خانمان و خالی از قداست و یقین و بگوید حق مطلقی وجود ندارد و کسب یقین و معرفت امری الزامی نیست و دروازه های ذهن را باید هرمنوتیکی و چندباندی رها نمود...
گام سوم ذائقه سازی و مدیریت تعلق: بعد از انگاره سازی و خلع سلاح معرفتی و رها کردن دروازه های معرفت، دیگر پایگاه فکری و مبدا و مقصد یقینی وجود ندارد پس بایستی روی علاقه ها تمرکز نمود. وقتی برای بشر، آبی از معرفت گرم نشد و همه معارف از جادو تا دانش و از تخیل تا مذهب همه در یک سبد قضاوت قرار گرفتند، ارباب رسانه بسمت تعلقات و ذائقه بشری شیفت عملیاتی می کند تا بحران معنا و معرفت را جبران نماید. کثرت گزینه ها برای انتخاب بهتر و سرمایه گذاری روی احساسات مخاطب و رو آوردن سمت تنوع طلبی افراطی را از این زاویه بنگریم.
گام چهارم رفتارسازی و مدیریت کنش:
حساسیت زدایی، انگاره سازی و #فرافکنی_تردید، ذائقه سازی و سرمایه گذاری روی تعلقات و احساسات، زمینه لازم را برای تیرخلاص کمپانی ها و چرخه خبیث سرمایه داری جهانی فراهم می نماید. انسان بدون قداست و معرفت و سرشار از احساسات و تلون مزاج، به دنبال نسخه ای برای زندگی در ساحت رفتار و کنشگری است.
مبدا و معاد از نرخ و معنا تهی شده و #باید_در_لحظه_زندگی_کرد. پس باید جهت جداشدن از ترس و اضطراب از زندگی و مرگ پیش رو، از خودآگاهی فارغ شد و به سمت #خودافشایی و حل بحران در ساحت اجتماع حرکت کرد. در معامله حل بحران خود در ساحت جامعه، کالایی جز خودشیفتگی و سرمایه گذاری در سطح ظاهر، دست بشر را نخواهد گرفت.
اینکه انسان به حدی تنزل پیدا کند که در ویترین مغازه ها در نقش مانکن، خودش را نمایش دهد، ناشی از خط سیری انحرافی است که در ساحت فرهنگ جامعه ایجاد شده و این بیماری تنزل شخصیت، در طرف خرید بازار نیز با #پدیده_انسان_های_پرسه_زن مواجه است که خودشیفتگی و بحران شخصیت این مانکن های زنده را بازتولید می نماید.
تراژدی فرهنگ فقط شامل خودشیفتگی و بحران شخصیت عده ای و تلون مزاج و پرسه زنی و چشم چرانی عده ای دیگر نمی شود. اساسا #صنعت_فرهنگ برای تنفس بیشتر و به روز ماندن در عرصه تمدنی، به تئوریسین ها و مدیران بیمار و لیبرال مسلکی احتیاج دارد که این چرخهرا پشتیبانی نموده و در میان توده مردم درونی سازی نمایند.
✍علیرضامحمدلو
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🎯تو وظیفهداری زیبا باشی! بهرهکشی از بچههای بامزه در اینستاگرام
💠نشانه کودکآزاری همیشه یک چشم کبود و بدن زخمی نیست. کودکآزاری همیشه در چهره دختر ۵ سالهای که سرچهارراه دستفروشی میکند، نمود ندارد. #کودکآزاری خیلی وقتها جنبه #روانی دارد. مثلا پدر و مادری که چون فرزند بامزه و خوش سر و زبانی دارند، در فضای مجازی از او بیگاری میکشند تا آگهی بیشتری بگیرند و از راه بامزگی کودکشان پول در بیاورند، دارند کودک خود را آزار میدهند.
💠یک رواندرمانگر درباره آسیب هایی که کودکان کار اینستاگرام را تهدید میکند، میگوید: «قبل از هر چیزی باید به والدین آموزش بدهیم که چرا این کار اشتباه است، چرا جرم است و چرا بچهها با این اقدام ناآگاهانه آسیب میبینند. جواب این سوال ساده است. ما با انتشار تصاویر فرزندمان به طور عمومی، #حریم خصوصی او را از بین میبریم. منِ بزرگسال وقتی عکسی از خودم در فضای مجازی منتشر میکنم در واقع خودم تصمیم گرفتهام که حریم خصوصیام را بشکنم اما یک بچه ۴ یا ۵ ساله نمیتواند در اینباره تصمیمگیری کند. موضوع دیگر اینکه ما انتشار تصاویر و ویدئو از فرزندمان، او را تبدیل به وسیلهای برای نمایش دادن میکنیم. خودمان فرزندمان را بزک و دوزک میکنیم، لباسهای عجیب میپوشانیم و با زبان بیزبانی به او میگوییم تو یک شیء هستی و وظیفه داری زیبا باشی! متاسفانه حتی دیده شده است که این خانوادههای ناآگاه لباسهای فرزندشان را قیمتگذاری میکنند و به دنبالکنندگان صفحهشان میفروشند. یعنی کودک در اینجا با چیزهای بیارزش، ارزش پیدا کرده است. کودک یاد میگیرد که چیزهای کممحتوا و کمارزش دنیا را ارزشمند ببیند. فکر میکند که مثلا با تاج و کفش تولدش موجود ارزشمندی شده است و از طرفی انتظار دارد که همهجا با او اینطور رفتار کنند.»
💠این روانشناس اضافه میکند: «والدین ناآگاه با این کار یک #شخصیت_نمایشی از فرزندشان ایجاد میکنند. شخصیتهای نمایشی برای دیدهشدن هر کاری میکنند و ما با این دوربین در دست داشتنها داریم به فرزندمان یاد میدهیم که باید همیشه از مردم #لایک بگیرد. بچههایی که با این تفکر رشد میکنند، فکر میکنند که همیشه خیلی راحت میتوانند پول در بیاورند. در حالی که کودک نمیداند الان فقط به خاطر کمسن بودنش پول در میآورد و وقتی بزرگ شود مثل همه آدمهای معمولی باید کار کند تا دستمزد بگیرد.»
✅متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
https://www.isna.ir/news/98052311201/
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan