eitaa logo
کانال نوای عاشقان
19هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
434 فایل
﷽ 📚کاملترین مرجع اشعار برای مداحان 📑کپی مطالب با ذکر منبع موجب رضایت اهل‌بیت می‌باشد. 📩شاعران گرامی اگرتمایل به همکاری داشته باشید میتوانید،با بنده؛️مرتبط بشوید 🌻༎شرائط |تـبادلات @h_salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. پرسمان دليل وجوب ؟ «وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ» نور (24)، آيه 31. ؛ «و زينت خود را جز آن مقدار كه نمايان است، آشكار نكنند و [اطراف] روسرىهاى خود را بر سينه خود افكنند [تا گردن و سينه با آن پوشانده شود]». «حجاب»، در لغت به معناى پرده، حاجب و پنهان كردن است و در اصطلاح «پنهان كردن زن خود را از ديد مرد بيگانه است». آنچه دين اسلام بر زنان لازم دانسته، همان پوشش است كه در متون دينى و در كلام فقيهان، از آن به ستر، پوشش، ساتر و پوشاننده تعبير شده است. حجاب و پوشش پيش از اسلام، در ميان برخى از ملّتها- از جمله ايران باستان و قوم يهود و شايد در هند- مطرح و از آنچه كه در قانون اسلام آمده، سختتر بوده است. مطهرى، مرتضى، مسأله حجاب، ص 21. اين دستور در دين اسلام،ظاهرا حدود سالهاى چهارم و پنجمتشريع گرديده است. حجاب، يكى از احكام ضرورى اسلام به شمار مىآيد و شيعه و سنى بر آن، اتفاق نظر دارند. خداوند متعال در اين باره سه آيه نور (24)، آيه 31 و احزاب (33)، آيه 59 و 33. در شهر مدينه، نازل كرده و در دو مورد آن ، نور (24)، آيه 31 و احزاب (33)، آيه 59. به مسأله پوشش بانوان اشاره كرده است. علاوه بر اين، احاديث بسيارى درباره اهميت و چگونگى حجاب نقل شده است. الكافي (ط - الإسلامية)، ج5، ص: 521و ص: 532 قرب الإسناد (ط - الحديثة)، متن، ص: 82 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج101 ؛ ص33 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج101، ص: 33 رسائل حجابيه، ج‌1، ص: 145مجموع ادله و روایات را ذکر کرده است .
Meisam motiee - Khakam Nakonid (320).mp3
3.32M
خاکم نکنید، بزارید اربابم برسه ...
کانال متن و اشعار کربلایی حسین طاهری نام مداحی:پیرمردی خسته از دردای دنیا 🎤🎤سبک:زمینه🎤🎤 .................................... پیرمردی خسته از دردای دنیا غصّه داره روی دیواره غریبی روزِ آخر سر می زاره من بمیرم واسه زخمای عمیقه رو قلبش حتی اینجا آسمونم از غمش بارون می باره ای داد از این روزگار،فریاد از این روزگار آقامو بردن کشون کشون،آسمون خون ببار غربت یعنی،جلو چشم اهل خونه بی ابا و بی عمامه بردن امامو دنیا بسه،بی حیایی بسه ظلمُ بی وفایی بشنو صدامو آقام آقام،غریب آقام... باز دوباره شعله ی آتیش به جونه خونه اُفتاد اصلاً انگار ارث فرزندای زهراس که بسوزن خاطرات مادری که چادرش تو شعله ها سوخت تا که مردم پایه حیدر تا سر جونم بمونن شعله به معجر گرفت،نفس یه دختر گرفت لگد یه بی حیا،محسنُ از مادر گرفت دست حیدر بین بندُ،می زد دشمن با غلافو بازوی زهراش،شکست آخر دنیا بسته،به چه جرمی باید اینجا بی پسرشه تو کوچه مادر مادر مادر،وای مادر... این یه زخمه که روی سینش نشسته زخمه عشقه با لب تشنه پاهاشو روی خاکا می کشونه یاد جسمی که تو گودال بی حیاها دوره کردن لحظه لحظه یاد جَدِّش کنج حُجره روضه خونه ای وای از این کربلا،ای داد از این نیزه ها پیشه چشمای یه مادری میزنه دست و پا زینب حیرون که چجوری بین گودال زیر تیغُ زیر نیزه مونده حسینش دنیا دیدی که چه کردی با جسمی که همه عالم هست زیر دینش ای وای ای وای،غریب آقام... .................................... 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. اما رقیّه موی سرم را سفید کرد آن شب که با رگان تو گفت‌وشنید کرد کاخ ستم ز خطبه من بی‌شکوه شد اما رقیّه آمد و کاری جدید کرد خورشید در میان طبق با دلش چه کرد؟ با زینب آنچه طشت طلای یزید کرد در عکسِ آب علقمه، با ناز کردنش بنگر چه با غرور عموی رشید کرد اما رقیّه مثل علی‌اکبر حسین با رفتنش امید مرا ناامید کرد من بوسه بر گلوی حسینم زدم ولی او بوسه را به أقربُ حبلِ الوَرید کرد من زینبم که شاهد این راز بوده‌ام یالَلعجب، رقیّه مرا هم شهید کرد ✍️مهدی جهاندار .
پریشب یه عده از بچه های کوهدشت که توی تهران کامیون حمل اساسیه منزل دارن رو بخاطر یه درگیری محلی ، از سوی پلیس امنیت گرفتن. از گوشی بعضی از اینها و پیامهاشون ، روشن شد که بعضی از آقایون ، وقتی می بینن که صاحبخانه ای اموال قیمتی دارن، آمارشون رو به سارقان منزل میدهند و مابقی ماجرا.... پیشنهادم اینه که در هنگام اسباب کشی ، لوازم عتیقه و قیمتی رو بصورت مجزا انتقال بدهید.تا از چشمانِ طماع دزدان در امان باشد.