eitaa logo
نماز اول وقت بخوانیم
4.4هزار دنبال‌کننده
65 عکس
886 ویدیو
102 فایل
مرکز تخصصی نماز @namazmt بانوی باحیا @banoy_ba_haya دعوت به نماز @d_b_namaz سخنرانی‌کوتاه نمازی @sokhanrani_namaz پاورپوینت ble.ir/navb313 محتوای نماز @navb112 شهید رئیسی @shahid_reisii عناوین eitaa.com/navb110/7162 ارتباط با ما https://B2n.ir/g33917
مشاهده در ایتا
دانلود
6 ؛ کلمه آرام بخش بِسمِ اللّه الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز لطفاً به این سؤال بنده جواب بدهید که گمشده‌ی بزرگ انسان ها چیست؟ آرزویِ بزرگ آدم ها چیست؟ بله، رسیدن به آرامش. انسان ها تشنه آرامش هستند. در سوره رعد آیه ۲۸ دارو را این جوری معرفی‌‌ می‌کند که « أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب‏ » آگاه باشید فقط با یاد خداست که همه‌یِ همه‌یِ قلب ها به آرامش می‌رسند. علماء یک آیه دیگر را کنار این آیه قرار‌‌ می‌دهند و آن آیه ۱۴ سوره طه است. « أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکری‏ » نماز را اقامه کن برای اینکه به یاد منِ خداوند باشید. نماز یادِ واجبِ خداست در شبانه‌روز و بالاترین یادِ خداوند هم هست و این جور نتیجه می‌گیرند: « کسی که نمازِ خوب بخواند به آرامش‌‌ می‌رسد ». علاوه براین برداشتِ درست که علماء دارند بنده می‌خواهم یک برداشت جدید ‌خدمت‌تان عرض کنم: خداوند حکیم است یعنی تک‌تک واژه‌هایِ قرآن را از روی حکمت انتخاب کرده خداوند بیش از صد نام دارد ؛ « غَفور » است « حَلیم » است « مَجید » است و... در این جا فرمود « أَلا بِذِکرِ اللَّهِ.. » بدانید با یاد الله دل آرام‌‌ می‌شود، نفرمودند: « بِذکرِ الرَّحمان، « بذکرِ الغَفور، بِذکرِ الوَدود یا.. » یعنی انتخاب واژه‌ی « الله » در این جا حکیمانه است. یعنی خودِ واژه‌ی « الله » هم به ما آرامشِ روحی‌‌ می‌دهد و هم آرامش جسمی‌‌ می‌دهد. حتی همین قلبِ ظاهری صنوبریِ داخلِ بدنِ ما با واژه « الله » به آرامش‌‌ می‌رسد. سخنرانِ معروف استاد انصاریان می‌فرمودند: یک دانشمندِ مسیحی تحقیقی انجام داد در رابطه با ارتباط واژه « الله » و ضربان قلب. نتیجه تحقیقش این بود: « کسی که ضربانِ قلب نامنظمی دارد، اگر شروع کند آرام آرام « الله، الله » بگوید ضربانِ قلبش به سمت منظم شدن پیش می‌رود، یعنی واژه « الله » در آرامشِ جسمِ ما هم مؤثر است. یعنی نماز که منبع آرامش است را خداوند آن طور قرار داد که بیشترین تکرارِ واژه‌ی آرام بخش « الله » را داشته باشد. می‌دانید در شبانه‌روز یک مسلمان چند بار در نمازش واژه « الله » را تکرار‌‌ می‌کند؟ ما در سوره حمد دو بار، در سوره توحید سه بار، در تشهد دو بار، در تسبیحاتِ اربعه چهار بار، در رکوع و سجده سه بار‌‌ می‌گوییم « سُبْحانَ اللَّه ». بعد از نمازش در تسبیحاتِ حضرت زهراء علیها السلام صد بار واژه‌ی « الله » را تکرار می‌کنیم. اگر مسلمانی قرآن نخواند، نماز مستحبی نخواند، نمازش بدون اذان و اقامه باشد و فقط همین نماز با تسبیحات حضرت زهراء علیها السلام را در شبانه روز انجام بدهد ۸۳۷ بار در شبانه‌روز واژه‌ی « الله » را تکرار می‌کند یعنی با تکرار این ذکر، خودش را به منبع آرامش وصل می‌کند. این ذکرِ زبانی، در آرامشِ روحی ما هم مؤثر هست. پس بیاییم این ذکر را در نماز با توجه و آرامش بیشتری تکرار کنیم تا بیشتر از اثر آرام بخشی آن برخوردار گردیم.
چیستان پیغمبران.PDF
468.2K
چیستان پیغمبران مناسب برای مسابقه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول
191.7K
شیوه انس با قرآن از راه طرح معما و چیستان برای دانش آموزان ابتدایی
هدایت شده از پرسش و پاسخ
پرسمان ۱؛ چگونه حضرت محمد اشرف مخلوقات است در حالی که فرشتگان بر.mp3
5.78M
۱؛ چگونه می گویید حضرت محمد صلی الله علیه و آله اشرف مخلوقات است در حالی که فرشتگان بر حضرت آدم سجده کردند نه بر او؟
هدایت شده از قصه بندگی
قصه بندگی 40 ؛ وصيت يه پولدار ؛ وصیت میکنم نماز قضاهام رو بخونن چرا خودم رو اذیت کنم؟.mp3
1.1M
قصه بندگی 40 ؛ وصيت يه پولدار ؛ وصیت میکنم نماز قضاهام رو بخونن چرا خودم رو اذیت کنم؟
گلچین ورد و پی دی اف کتب نماز.rar
23.49M
🌹 گلچین پنجاه کتاب نماز 👌 ویژه مبلغان و معلمان عزیز 🌹 فایل به صورت زیپ و فشرده است. اگر برنامه باز کردن فایل فشرده را ندارید از بازار اندروید دانلود نمایید 👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=com.rarlab.rar&ref=share 👆
نماز اول وقت بخوانیم
🌹 گلچین پنجاه کتاب نماز #word #pdf 👌 ویژه مبلغان و معلمان عزیز 🌹 فایل به صورت زیپ و فشرده است. ا
چند گلچین کتاب نمازی که در کلاس امروز قول دادم داخل فایل زیپ بالا است آن را باز کنید و آداب نماز و چگونه یک نماز خوب بخوانیم استاد پناهیان و شیوه‌های دعوت به نماز استاد قرائتی را مطالعه نمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7 ؛ برده تاجر آزاد بِسمِ اللّه الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز با هم درباره‌ی نماز گفتگو‌‌ می‌کردیم. در این جلسه‌‌ می‌خواهم به این سؤال پاسخ بدهیم: « من شنیدم نماز باید خالصانه باشد یعنی فقط و فقط برای خداوند باشد. حتی یک درصدش اگر برای غیر خداوند باشد آن نماز خالصانه نخواهد بود و قبول نمی‌شود » و من فهمیدم نمازم تا حالا خالصانه نبوده، چون به شوق نعمت‌های بهشتی بوده مثلِ کاخ ها، نهرها، درختان، همسران، خوردنی ها و نوشیدنی هایی که خداوند به نمازگزاران‌‌ می‌دهد. نماز من از ترسِ جهنم بوده مثل ترس از آن زنجیرهایی که به دست و پای بی نمازها‌‌ می‌بندند چقدر وحشتناک هست. آن مار و افعی ها چقدر ترسناک هستند. پس من نمازم خالصانه نبوده است. جواب: قرآن اخلاص را اینگونه تعریف‌‌ می‌کند « لا نُریدُ مِنْکمْ جَزاءً وَ لا شُکورا » [1] نماز ما با دو شرط خالصانه است: یک. « توقع پاداش » فقط و فقط از خداوند داشته باشیم نه غیر خدا. دو. « توقع تشکر » فقط و فقط از خداوند داشته باشیم نه غیر خدا. پس اگر ما توقع تشکر و پاداش داشته باشیم از خدا. این با اخلاص هیچ منافاتی ندارد. اگر برای مردم باشد، ضد اخلاص است. با این اوصاف نمازِ شما صد درصد قبول است، چون به گفته‌های خداوند درباره بهشت و جهنم اعتماد کردی و توقعِ پاداش از خداوند داری. حتی اگر کسی نماز بخواند برای آثار و فواید دنیایی نماز، مثلاً به آرامش برسد یا مال و عمرش با برکت بشود یا اینکه شنیده لحظه‌ی قبض روحِ انسانِ با نماز آسان است و به خاطر این فایده نماز بخواند، این هرگز با اخلاص منافات ندارد. امام صادق علیه السلام فرمودند: عبادت و نماز سه نوع است. [2] یک. عبادتِ بردگان که از ترسِ تنبیه است، از ترس عذاب‌های جهنم مثلاً نماز‌‌ می‌خوانند. دو. عبادت تاجران که به شوقِ تشویق و نعمت‌های بهشتی نماز‌‌ می‌خوانند. اینها هم عبادت خالصانه است و خداوند می‌پذیرد امّا سطحش پایین است. سعی کنیم سطح عبادت‌مان را بالاتر بیاریم. سه. عبادت آزادگان، یعنی کسانی که به شوق روی دوست نماز‌‌ می‌خوانند. در ضمیرِ ما نمی‌گنجد به غیر از دوست کس * هر دو عالم را به دشمن دِه که ما را دوست بس خود امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: من در نمازم به طمعِ بهشت عبادت نمی‌کنم، از ترسِ جهنم هم نماز نمی‌خوانم، « وَ لَکنْ وَجَدْتُک أَهْلًا لِلْعِبَادَةِ » چون تو را شایسته‌ی پرستیدن دیدم عبادت‌‌ می‌کنم [3]، یعنی اگر بهشت و جهنمی هم نباشد، من کمِ عبادتم نمی‌گذارم. البته این خیلی درجه‌ی بالایی هست که خداوند توفیقش را بدهد من و شما به این درجه برسیم. گر در طلب منزل جانی، جانی * گر در طلب لقمه‌ی نانی، نانی این نکته رمز گویمت تا دانی * هر چیز که در جستن آنی، آنی نمازتان مقبول درگاه خدا. [1] سوره انسان آیه 9. [2] (نهج البلاغة، حکمت 237) [3] مَا عَبَدْتُک طَمَعاً فِی جَنَّتِک وَ لَا خَوْفاً مِنْ‏ نَارِک‏ وَ لَکنْ وَجَدْتُک أَهْلًا لِلْعِبَادَةِ فَعَبَدْتُک. (عوالی اللئالی العزیزیة فی الأحادیث الدینیة، ج‏1، 404)