eitaa logo
نظر سوم
449 دنبال‌کننده
185 عکس
37 ویدیو
2 فایل
یادداشت ها و چرک نویس های مجتبی عرب
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجله حوزوی مطلع
23.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شیطان هم درس توحید می دهد... 🔶️ برشی از نشست دهم ⭕️ حجة الاسلام و المسلمین عرب مسئول بنیاد نهضت مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع: https://aparat.com/v/aDNI0 🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام 👈 با ما همراه باشید: ایتا | بله | آپارات
✊ حضرت زهرا (س): «خداوند جهاد را به‌خاطر عزت اسلام واجب فرمود.» (خطبه فدکیه) 🇵🇸 امام خمینی (ره): «اولاد فاطمه (س) نمی‌گذارند مقدرات مسلمين به‌دست اسرائيل بیفتد.» 📣 پویش «روضه‌های فاطمی به یاد شهدای عزت‌آفرین غزه، فرزندان معنوی فاطمه زهرا (س) در خط مقدم جهاد با اسرائیل» 🔰 محافل و هیئات دانش‌آموزی، دانشجویی و محلی و روضه‌های خانگی ⬇️ دریافت فایل بنر با کیفیت، آماده چاپ (عمودی در ابعاد ۰/۵*۱ متر) از اینجا ⬇️ دریافت فایل اسامی شهدا برای انتخاب و چاپ نام یک شهید از اینجا 📞 عزیزان مشهدی می‌توانند برای دریافت بنر چاپ شده با این شماره تماس بگیرند:
۰۹۳۰۲۲۰۱۴۳۵
📸 گزارش تصویری خود را از اجرای این پویش، در ایتا، بله یا تلگرام به این نشانی بفرستید: @Hablollah_admin 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از مجله حوزوی مطلع
17.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 طلاب منشور روحانیت رو مکرر بخوانید... خصوصاً دوستان طلبه قمی... 🔶️ برشی از نشست دهم ⭕️ حجة الاسلام و المسلمین عرب مسئول بنیاد نهضت مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع: https://aparat.com/v/aDNI0 🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام 👈 با ما همراه باشید: بله | آپارات | ایتا
هدایت شده از اسلام ناب
-1286136061_-637068926.mp3
17.33M
🎙 صوت جلسه سوم «جهاد تبیین» 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
بسم الله «بورا تبریزدی» بعضی سرزمین‌ها خاکشان، فرهنگشان، هویت تاریخی‌شان چنین است که بزرگند. طبعشان بزرگ پرور است و بومشان بزرگ‌زاده به لطف خدا بین این همه که دیدم، ایران ما چنین است و تبریز زیبا در ایران ما چنین‌تر تبریز و دیار آذربایجان در تاریخ ایران همیشه نقشی تاریخ‌ساز و هویت‌ساز داشته. بزرگان میهن‌ساز و فحولی از علما و پیشتازان قیام را به ایران عزیز تقدیم کرده است. اولین نکته اینکه با بزرگ باید بزرگ تعامل کرد! بزرگ زاده را نباید کوچک زاده فهم کرد. بیهوده نیست روایات ما مضامینی چنین دارد که شریف قوم را شریف بدار و با کرامت تعامل کن. آذربایجان وقتی رسالت ملی برای ایران نداشته باشد و وقتی ماموریتی بین المللی برای دست کم تمام منطقه قفقاز نداشته باشد، !
وقتی نگاه محدود و محدودگر امنیتی، تعیین‌گر خط مشی سیاست و فرهنگ و اقتصاد و روابط بین‌الملل شود، کوچکان و کوچک‌زاده‌ها قبله آمال و تحریک‌گر منطقه می‌شوند، حتی برای آذربایجان بزرگ‌زاده. آن وقت است که ترکیه و سریال‌ها و صنعت لباس و گردشگری فحشازده‌اش و دولت منافق صفتش می‌آیند وسط میدان. یا جمهوری آذربایجان که تا همین چندی پیش جزئی از آذربایجان بزرگ ایران بوده و الهام علی‌اف‌ کوچک صفتش یا کوتاه قامتانی چون پان تورک‌ها، خود را کاره‌ای می‌دانند و برای این ملت شریف خط و نشان می‌کشند و رؤیا سازی بیهوده می‌کنند. اینجاست که آب سر بالا می‌رود و قورباغه ابوعطا می‌خواند شهر شلوغ می‌شود و قورباغه مزبور هفت تیرکش! آذربایجان برای حل خیلی از مشکلات جدی خود که ریشه فرهنگی آن فراتر از ریشه سیاسی آن و ریشه سیاسی آن فراتر از ریشه اقتصادی آن و ریشه اقتصادی آن مهم‌تر از ریشه‌های امنیتی آن است، نیاز به مأموریتی در سطح ملی و مأموریتی بین المللی برای پیشبری در سطح منطقه قفقاز دارد. بخشی از این نکته حرف عمیق برادرم یاسر جلالی بود که هرچه بیشتر آمدم و رفتم به عمقش بیشتر رهنمون شدم و در ذهنم شاخ و برگ وسیع‌تری پیدا کرد. حالا چگونه این مهم مقدور است؟ قدم اولش عزم در سطح نخبگان موثر است. طراحی چنین ماموریتی با جزئیاتش کارویژه نخبگان دلسوز انقلابی تبریزی و آذری از همه طیف هاست. اما عزم در تبریز و همه طیف‌ها در تبریز و... اینجاست که باید گفت : «بورا تبریزدی! اینجا تبریز است.» و ما ادارک ما العزم فی التبریز؟!! دردمندانه از یک زخم عمیق «اخلاقی»، «معنوی» و «فرهنگی» تبریز باید سخن گفت که تا چنین باشد کلا خبری از عزم جمعی و اراده بزرگ نخواهد بود. بسیاری از سستی‌ها، شکست‌ها، پنچر شدن‌ها به تعبیر قرآنی «فتفشلوا و تذهب ریحکم» از همان حکم مهم قرآن است «تنازع» یا «پیکرتراشی مؤمنین از هم»، «اختلاف سلیقه را تا حد اختلاف مبنا و خط بزرگ کردن» ریشه این پدیده در تبریز هم نبود «اخلاق اخوت و ولایت عرضی» در تمام سطوح است. هیچکس پشت کس دیگری در نمی‌آید، هیچ گروهی دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد. هیچ آدم انقلابی برای منافع مردم و پیشبری جمهوری اسلامی و تبریزش محکم پشت آن انقلابی دیگر نیست. و خطرناک‌تر این است که قرآن ریشه تنازع را هم عدم اطاعت از خدا و رسول به عنوان ولی الهی جامعه می‌داند: { وَأَطِیعُوا۟ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَلَا تَنَـٰزَعُوا۟ فَتَفۡشَلُوا۟ وَتَذۡهَبَ رِیحُكُمۡۖ وَٱصۡبِرُوۤا۟ۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِینَ }[سوره اﻷنفال: ۴۶] در تبریز اینطور است که هر کار خوبی هم شکل بگیرد باید انتظار حرف درآمدن را بکشد. این‌گونه است که در این شهر ظرفیت‌های بی‌نظیر بومی غریبند و ای‌بسا غریب‌ها عزیز اشکالات افراد، باندبازی‌های زیاد و برخی ریشه‌های مهم دیگر هم بی اثر بر دامن زدن به این فضا نیست. همین نبودن آن ماموریت بزرگ ملی و بین المللی، نه تنها سقف را کوتاه کرده بلکه در این کوتاهی سقف، مردمی با فرهنگ بزرگ‌زادگی را دائما با یکدیگر در جنگ انداخته است. غلبه نگرش امنیتی و محدودگر هم سرچشمه‌های جوشش خلاقیت و به هم زدن جو موجود را از همان ابتدا کور می‌کند، جنبش دانشجویی را در نطفه خفه می‌سازد، طلاب جوان را اینقدر درگیر مسئله معاش و تایید این و آن نگه می‌دارد که منزوی شود و جرات بازی‌سازی جدید در این شهر از بین برود. در چنین جایی اندیشه‌های راقی انقلابی نیز مهجورند؛ چرا که اولویت دست چندمی بیش نیستند. اما همینطور که از این سطور روشن است راه‌حل نیز در خود تبریز موجود است: در همین ظرفیت نوجوان، خواهران، جوانان، در فعالین فرهنگی و تبلیغی و هیئتی، خاک حاصلخیز عالم فاضل پرور و بزرگ پرور تبریز به شرط کوششی فراتر از دیوارهای کوتاه سیاست و به شرط بزرگتری مؤثر... چهار سالی هست که در رصد و ارتباط جدی با این ظرفیت‌های فوق‌العاده موجود در تبریز هستم، کار از همانجا آغاز می‌شود. دقیقا از همین ظرفیت‌های بزرگ تبریز. چه کنم که حتی اسم هم نمی‌شود که بیاورم چون: بورا تبریزدی
هدایت شده از تشکل طلبگی حیات
🔰 تشکل طلبگی حیات تقدیم می کند ... 🔸 سلسله دوره های هویت طلبگی "امام فردا" - به صورت حضوری و مجازی - ✅ اساتید دوره: 🔺 حجت الاسلام نظافت 🔻 حجت الاسلام مهدیان 🔺 حجت الاسلام عرب 🔻 حجت الاسلام الهی خراسانی 🔺 حجت الاسلام فلاحتی 🔻 حجت السلام منتظری 🗓 تاریخ شروع دوره: ۲۹ و ۳۰ آذرماه 💠 هزینه دوره: ۱۰۰ هزار تومان 📝 ثبت نام از طریق: - تماس با شماره: ۰۹۱۵۷۰۵۳۸۲۵ - آیدی: @s_a_e_h - در: https://survey.porsline.ir/s/VfjRm5av 🔅@tt_hayat🔅
۱۱ مطلب مهم برای احیای جنبش دانشجویی در دهه پیش رو
بسم الله «منظومه قیام دانشجویی» جنبش دانشجویی در حال زایشی دوباره پس از یک افول است. در دهه نود با یک دوره رو به افول و حتی نزدیک به مرگ جنبش دانشجویی رو به رو بودیم. مجموعه اتفاقات از جمله تلاش‌های جدی برای سیاست‌زدایی از دانشگاه‌ها، اتمام ایدۀ خرده جریان‌های معنابخش اجتماعی و سیاسی، مسائل زمان کرونا و... آسیب جدی به تشکل‌ها زد.بنابر این جای تولد جنبش دانشجویی و هویت جدید آن در میدان کنشگری‌های اجتماعی و سیاسی است. این‌گونه است که می‌گویم: «جنبش دانشجویی مرد، زنده باد جنبش دانشجویی!» تفصیل این جمله راجع به سیر چند دهه جنبش دانشجویی و‌ نقطه زایش مجدد آن در مبارزه جدیدش، یعنی «مبارزه برای ساخت ایرانِ الگو»را می‌توانید در گفتگویی که با خبرنامه دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر داشتم ببینید: https://iusnews.ir/fa/news-details/490027/عرب:-دهه-۹۰،-دهه‌-افول-و-نزدیک-به-مرگ-جنبش-دانشجویی-بود|-جنبش-دانشجویی-نیازمند-عقلانیت-جدید-است/ پس همانطور که مشخص است امروز باید از منظومه‌ای سخن گفت که امکان این زایش درست را در جنبش دانشجویی آن هم در فردایی نزدیک، فراهم آورد. این منظومه باید پایه‌های فکری، ثابتات، حرف نو و دعوت مهم خود برای قیام جنبش دانشجویی آشکار سازد و با عناوین زیر آن‌ها را شفاف کند: ۱) چیستی هویت دانشجویی و رسالت جنبش دانشجویی ۲) نقش دانشگاه و تشکل دانشجویی در پیشبرد کشور به د لیل حضورم در دانشگاه‌ها به خصوص در این چندسال اخیر و در زمانه «احیای هویت نو»، و بودن در تشکل‌های متعددی از جمع خواهران و برادرانم در علوم پزشکی تهران تا بسیج فنی تهران، از ورودی‌های تشکل‌های مختلف تا جامعه صنعتی اصفهان، از جمع تشکل‌های دانشجویی کرمانشاه در همین سفر اخیر و..برای یک نگاه نو به چیستی پدیده دانشگاه یا به تعبیر دقیق‌تر نهاد university حرف‌های بسیاری زده‌ام. همچنین تلاش شده از جای تشکل و جنبش دانشجویی در رسالت این دانشگاه و اصلاحش به تفصیل بگویم و مسیر را روشن کنم. ارائه‌ای که پایه درسنامه «هویت دانشجویی» در بخش میدان دوره اسلام ناب شد ثبت و ضبط شده که البته بنا بوده به سمت تالیف کتاب یا حتی جزوه با تمام منابع و رفرنس‌ها مباحث تاریخی هویتی پیش برود که هنوز در نوبت اتمام است. برای دسترسی به صوت و فیلم آنچه که موجود است سراغ دوستان eslamenaab_ir@ بروید به دوستان دانشجویم توصیه می‌کنم دست کم دیدارهای ۵ سال اخیر رهبری با تشکل‌ها، بلکه کل دیدار تشکل‌ها و دیدارهای بسیج دانشجویی را ببینند و مطالعه کنند و البته اگر به بخش پیشخوان سایت ایشان در زمینه دانشگاه و تشکل مطالعه و مباحثه کنند، جای دوری نمی‌رود چرا که احیای جنبش نیاز به فهم عمیق از این مقوله دارد. ۳) تبیین نظریه بسیج و ماموریت‌های آن: تا نگاه بنیادین به نظریه بسیج و ریشه آن در نظام مفاهیم دینی،تصویرسازی مفهومی و جریانی آن و ماموریت های بسیج و طلبه به خوبی برای فعال تشکلی امروز روشن نگردد، این نقش‌آفرینی نو و پایه‌های ثابت آن قابل دسترسی نیست. برای این مهم توصیه می‌کنم، کتاب«نظریه بسیج در معماری اجتماعی امام» را دنبال کنید، با تیتر فهرست: -بسیج پدیده‌ای ریشه دار و منسجم در تفکر امام -معادل سازی مفهوم بسیج در ادبیات دینی -تصویر سازی مفهوم بسیج در معماری اجتماعی امام -ماموریت‌های بسیج دانشجویی -بسیج طلبه؛ میراث فراموش شده امام در تکمیل و تطبیق امروزین این ماموریت و بخشی از بحث‌های مهم دیگر درعناوین منظومه قیام مطالعه مصاحبه با نشریه سوره پیرامون «انسان بسیجی و نقش آن در غائله ۱۴۰۱» می‌تواند تصویر کلی از این ماموریت ویژه را روشن سازد. ۴) صورت‌بندی دقیق ماموریت جدید جنبش دانشجویی در دهه پیش‌ رو، یعنی: «جهاد تبیین» و «مماس بودن و حل مسائل اساسی کشور» و « نقش آفرینی در نظم نوین جهانی» این سه گانه در تطبیق آن رسالت دانشگاه، هویت دانشجو و تصویر ماموریت‌های امروزین و دهه پیش رو برای بسیج دانشجویی و تشکل‌های انقلابی است. برای این موضوع و تحلیل کلان جنبش دانشجویی و روند آن، درکنار مصاحبه با خبرنامه دانشجویان، مصاحبه مفصلی با دوستان گرا داشتم. https://www.aparat.com/v/8nXQK @geraa_ir گوشه‌هایی از آن را نیز منتشر کردم که شنیدنش مسیر فهم را تسهیل می‌کند. همینطور مصاحبه تفصیلی با خبرنامه دانشجویان هم در این مباحث وجود دارد که می‌تواند تکمیل کننده دریافت‌های شما باشد. در موضوع جهاد تبیین سر زدن به ارائه‌های تفصیلی در مدرسه مجازی اسلام ناب و کلاس جهاد تبیین دوره اسلام ناب را پیشنهاد می‌دهم. در این درس‌گفتارها از مسئله ضرورت و چرایی جهاد تبیین تا اینکه جهاد تبیین چه نیست مطرح شده است. همچنین به چرایی جهاد تبیین به عنوان یک ابر مسئله کنشگری مهم جنبش دانشجویی تا محور و مسئله اصلی که باید تبیین شود نیز پرداخته شده و صورتی از عملکرد دقیق یک تشکل برای جهاد تبیین نیز بازگو شدست. ادامه در پست بعدی»
بسم‌الله یادداشت دوم « منظومه قیام دانشجویی » ۵) تولید عقلانیت پشتیبان مسیر حلقه‌های میانی و حکمرانی مردمی: گام دوم در حل مسائل اساسی کشور، تشکل دانشجویی را به مثابه یک حلقه میانی و بلکه حلقه میانی راهبر می‌خواهد. چنانکه تصویر امام از نسبت بسیج دانشجو و طلبه با عموم اقشار بسیج نیز همینطور است. پس تولید عقلانیت پشتیبانِ پدیده جریان‌های حلقه‌های میانی و حکمرانی مردمی یکی از زیربناهای توسعه تشکل‌ها در این دوران جدید است. توصیه می‌کنم بحث حکمرانی مردمی و حلقه های میانی که به شکل تفصیلی و مبسوط در حسینیه هنر کرمانشاه ارائه شد را بشنوید. https://ble.ir/nazare3/-5460151568814140352/1702055213484 @ghahremanshahr به علاوه کتاب حکمرانی نوین نوشته مرحوم سید مصطفی مدرس و برادر عزیزحجت الاسلام مهدی افراز، از پژوهشکده باقرالعلوم(ع) می‌تواند پاسخ‌های مفصلی در این سرفصل داشته باشد. ارائه اخیر در آذرماه در جمع دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران نیز میتواند به این بحث کمک کند. ۶) صورت‌بندی و نظریه‌پردازی و در ادامه تولید عقلانیت مبارزۀ امروز نیروی اجتماعی و سیاسی انقلاب که در «مبارزه برای پیشرفت همه جانبه و حقیقی برای ساخت ایران الگو» تجلی پیدا می‌کند. این بحث زیربنای اندیشه‌ای خط جدید جنبش دانشجویی در آن سه گانهٔ حل مسائل اساسی کشور، جهاد تبیین و نقش آفرینی در نظم نوین جهانی را بازگو می‌کند. در این موضوع مهم علاوه بر حرف‌ها و نکات تکمیلی دیگری که آینده نزدیک به لطف خدا ارائه خواهد شد، درس اندیشه راهبردی و پرس قرآن دوره اسلام ناب تابستان اخیر، نگاه‌سازی ویژه‌ای را با این مفاهیم برای شما به همراه خواهد داشت. ۷) مکتب امام و مبانی آن در تراث دینی: به عنوان سیستم عامل زندگی انسان بسیجی ۸) امتدادات مکتب امام در نگرش بنیادین جدید به کلام انقلابی، مقوله نقش ما در تعجیل در ظهور حضرت حجت(عج) و فرآیند تکامل عالم، تکامل انسان و تکامل انسان متوسط به معنای جامعه ۹) امتدادات مکتب در فهم تشکل دینی و رفتار تشکیلاتی در روایات و تراث دینی، منظومه نگاه حاکمیتی اسلام در نهج‌البلاغه، تعلیم اخلاق در مکتب امام این سه مورد اخیر یعنی بخش اصلی زیربنای فکری جنبش دانشجویی جدید، جایی که ثابتات ایمان و اعتقاد نظامند و مکتب انسان بسیجی شکل می‌گیرد و این زیربناها با صورتی عمل ساز یک روزآمدسازی منظومه فکر اسلامی و متناسب با جوان امروز را می‌تواند به دانشجویان برساند. محصولات دوره و مرکز اسلام ناب برای این نیاز دانشجویان سودمند خواهد بود. بحث های فشرده اخیر در موضوع انسان متوسط و تکامل عالم در دوره پیشگام، جمع خط امام تبریز، دانشگاه علامه نیز می‌تواند برای این دغدغه مفید باشد. ۱۰) روش‌های بازسازی قدرت تشکل‌ها از طریق تمرکز بر دوگانه: یک) کنشگری موثر اجتماعی و سیاسی، دو) همچنین گسترش ظرفیت تشکیلاتی و توسعه عرضی تشکل با تمرکز بر پایگاه‌ها (دانشکده و خوابگاه‌ها) و ورودی‌ها. ارائه‌های جناب آقای گل‌محمدی و جناب آقای سلیمانی با این موضوع توسط مرکز اسلام ناب به اشتراک گذاشته شده که بسیار سودمند است. البته در همین موضوع در حال نهایی کردن کتاب «ورودی‌ها، اصلاح چرخه تربیتی بسیج» هستیم. جلسات مشورتی درون تشکیلاتی این روزها با بچه‌های استان‌ها معمولا مشورت های کاربردی در این مباحث را به همراه دارد. همچنین پیشنهادم در طراحی مسئله کنشگری سیاسی اجتماعی تشکل‌ها، دنبال کردن دوستان گرا، آوینی و کنشگر برای همه تشکل‌ها است. حرف‌های مهمی در این زمینه مانده که زمان و سرعت اقدام تشکل‌ها ظرف بیان آن را بیش از پیش باز خواهد کرد. ۱۱) سخن از مبانی زن در مکتب امام، تکالیف و روش‌ها و تمرکزهای خاص زنان در حرکت‌های اجتماعی و جامعه سازانه دینی با تمرکز بر خواهران تشکیلاتی است: در این زمینه در جمع خواهران دانشجو در دوره اسلام ناب، در دیدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خواهران دانشگاه‌های بیرجند، خواهران دانشگاه تبریز و... سخن گفتم. یک مرقومه تفصیلی نیز در نوبت تحریر است که بخش‌هایی‌ از آن به نهایت رسیده و ان‌شاءالله به عنوان پیوست کتاب جدید منتشر خواهد شد.
هدایت شده از حسینیه هدایت
🔰«کجا بودیم، کجا هستیم، رویای آینده چیست؟» توسط حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عرب 🎥هم اکنون این نشست را می‌توانید در صفحه آپارات حسینیه هدایت مشاهده کنید. | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat