eitaa logo
📚 موسسه قرآنی آصال
128 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
18 فایل
1️⃣ #ندای_آسمانی(روزانه) 2️⃣ #حفظ سوَر حوامیم همراه با تفسیر جامع و روایی (شنبه،دوشنبه،چهارشنبه) 3️⃣ بیان سیره و اندیشه بزرگان
مشاهده در ایتا
دانلود
۵۶ بگو: كسانى را كه به جاى او [معبود خود] پنداشتيد، بخوانيد. [آنها] نه اختيارى دارند كه از شما دفع زيان كنند و نه [آنكه بلايى را از شما] بگردانند ✨✨✨✨✨✨✨✨✨
(آیه ۵۶) 🍃قُلِ ادْعُوا الَّذينَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنْكُمْ وَ لا تَحْويلاً بگو: «كسانى را كه غير از خدا (معبود خود) مى‏پنداريد، بخوانيد! آنها نه مى‏توانند مشكلى را از شما برطرف سازند، و نه تغييرى در آن ايجاد كنند.» 🍃 🔸كلمه" زعم" به معناى مطلق اعتقاد است، ليكن بيشتر در اعتقاد باطل استعمال شده، و به همين جهت از ابن عباس نقل مى‏كنند كه گفته: هر جا كلمه" زعم" در قرآن آمده به معناى دروغ است. 🔸تعبير "كشف ضر " به معنی برطرف ساختن غم و اندوه و بيمارى و ناراحتى است. 🔸در حقيقت اين آيه همانند بسيارى ديگر از آيات قرآن، منطق و عقيده مشركان را از اين راه ابطال مى‏كند كه پرستش و عبادت الهه يا به خاطر جلب‏ منفعت است يا دفع زيان، در حالى كه اينها قدرتى از خود ندارند كه مشكلى را بر طرف سازند و نه حتى مشكلى را جابجا كنند، يعنى از درجه شديدتر لا اقل به درجه خفيفتر تنزل دهند كه معلوم شود آنها از خود قدرتى دارند. 🔸پس معلوم شد كه مراد از جمله‏" الَّذِينَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ" مشركين است كه ملائكه و جن و يا انس را مى‏پرستيدند، چون مقصود ايشان از پرستش بتها تقرب به ملائكه و يا جن و انس بوده و همچنين اگر آفتاب و يا ماه و يا ستارگان را مى‏پرستيدند به همين منظور بوده كه به درگاه روحانيان آنها كه از جنس ملائكه هستند تقرب يابند. 🔸ولی به نظر مولف تفسیر نمونه تعبير به" الذين" در اين آيه بيانگر آنست كه منظور همه معبودهاى غير اللَّه نيست، بلكه معبودهايى همچون فرشتگان و حضرت مسيح ع و مانند آنها است (زيرا" الذين" معمولا براى جمع عاقل گفته مى‏شود). (تفسير نمونه، ج‏12، ص: 162) (ترجمه تفسير الميزان، ج‏13، ص: 176) 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۶: 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸أمیرالمؤمنین ( وَ أَمَّا الرَّدُّ عَلَی عَبَدَهًِْ الْأَصْنَامِ وَ الْأَوْثَانِ فَقَوْلُهُ تَعَالَی لِقُرَیْشٍ عَلَی لِسَانِ نَبِیِّهِ (إِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ عِبادٌ أَمْثالُکُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْیَسْتَجِیبُوا لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ، أَ لَهُمْ أَرْجُلٌ یَمْشُونَ بِها أَمْ لَهُمْ أَیْدٍ یَبْطِشُونَ بِها أَمْ لَهُمْ أَعْیُنٌ یُبْصِرُونَ بِها أَمْ لَهُمْ آذانٌ یَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا وَ قَوْلُهُ سُبْحَانَهُ قُلِ ادْعُوا الَّذِینَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا یَمْلِکُونَ کَشْفَ الضُّرِّ عَنْکُمْ وَ لا تَحْوِیلًا وَ مِثْلُ ذَلِکَ کَثِیرٌ. 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸امام علی (علیه السلام)- امّا پاسخ به بت‌پرستان...، این کلام خداوند عزّوجلّ خطاب به قریش از زبان پیامبرش می‌باشد که فرمود: آن‌هایی را که غیر از خدا می‌خوانید [و پرستش می‌کنید]، بندگانی همچون خود شما هستند آن‌ها را بخوانید، و اگر راست می‌گویید باید به شما پاسخ دهند [و تقاضایتان را برآورند]! آیا [آن‌ها حد اقل همانند خود شما] پاهایی دارند که با آن راه بروند؟! یا دست‌هایی دارند که با آن چیزی را بگیرند [و کاری انجام دهند]؟! یا چشمانی دارند که با آن ببینند؟! یا گوش‌هایی دارند که با آن بشنوند؟!. (اعراف/۱۹۵۱۹۴) و این کلام خداوند: قُلِ ادْعُوا الَّذِینَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا یَمْلِکُونَ کَشْفَ الضُّرِّ عَنْکُمْ وَ لا تَحْوِیلًا. و مانند این آیات [در قرآن] فراوان است. 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۱۲ 🌸 بحارالأنوار، ج۹۰، ص۳۵ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید|لبخند ملیح و جانانه علامه طباطبایی به سوال خبرنگار به مناسبت 📚موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌌 ❤ تلاوت بسیار زیبا و آرامش بخش آیه ۵۳ و ۵۴ سوره با صدای 📚 دارالتحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
✍ نکات آموزشی ۷ 📚 مراحل هشت گانه حفظ 4️⃣ تقطیع و تکرار در این مرحله که مهم‌ترین مرحله است، حافظ با تقطیع یک آیه بلند به بخش‌های کوچک‌تر و قابل حفظ و سپس تکرار هر بخش به صورت مجزا، آن را به خاطر می‌سپارد. پس از آن بخش دوم آیه را حفظ کرده و آنگاه این دو بخش را با تکرار زیاد به یکدیگر پیوند می‌دهد. روشن است که این مرحله در مورد آیات کوتاهی که هر یک از آن‌ها خود یک مقطع قابل حفظ به حساب می‌آیند، لازم نیست. جملاتی که برای اینکار در نظر گرفته می‌شود، با توجه به آشنایی و انس قبلی حافظ با قرآن، متفاوت خواهد بود. برای حفظ هر جمله نخست باید دست‌کم سه تا پنج بار آن جمله را به قصد حفظ کردن، "از روی مصحف" بخوانید. پس از آن بدون نگاه به مصحف، چند بار آن جمله را از حفظ تکرار می‌نماییم. در صورت استحکام کافی اجازه داریم به حفظ جمله دوم بپردازیم. تاکید می‌شود در این مرحله نگاه دقیق به کلمات و جملات و قرائت از روی مصحف از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه در این شیوه به یادسپاری آیات از طریق حافظه دیداری صورت می‌گیرد. از همین رو تصویری که از آیات به ذهن منتقل گشته و ثبت می گردند باید با کیفیتی مطلوب و مناسب باشد تا در حافظه پایدار و ماندگار باشد. 👈نکته بسیار مهم: پایه‌ریزی حفظ قوی و بدون هرگونه اشکال و فراموشی، از همین مرحله آغاز می‌گردد. از این‌رو افرادی که با بی‌حوصلگی، شتاب‌زدگی و بدون دقت کافی این مرحله را طی می‌نمایند، به‌ندرت به موفقیت کامل و چشمگیر دست می‌یابند. این‌گونه افراد ناچارند هر از چند گاهی بازگشته و مراحل نخستین را بار دیگر تکرار نموده و به حفظ دوباره دست بزنند. 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۷ 🌹 سلام علیکم 🍂 در خدمت شما دوستداران کلام الهی هستیم با آیه ۵۷ سوره اسراء. 📚 دار التحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۷ آن كسانى را كه ايشان مى‌خوانند [خود] به سوى پروردگارشان تقرب مى‌جويند [تا بدانند] كدام يك از آنها [به او] نزديكترند، و به رحمت وى اميدوارند، و از عذابش مى‌ترسند، چرا كه عذاب پروردگارت همواره در خور پرهيز است. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨
(آیه ۵۷) 🍃أُولئِكَ الَّذينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلى‏ رَبِّهِمُ الْوَسيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَ يَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَ يَخافُونَ عَذابَهُ إِنَّ عَذابَ رَبِّكَ كانَ مَحْذُوراً كسانى را كه آنان مى‏خوانند، خودشان وسيله‏اى (براى تقرب) به پروردگارشان مى‏جويند، وسيله‏اى هر چه نزديكتر؛ و به رحمت او اميدوارند؛ و از عذاب او مى‏ترسند؛ چرا كه عذاب پروردگارت، همواره در خور پرهيز و وحشت است! 🍃 🔸در آیه قبل خدا به پیامبر می فرماید به مشرکان بگو: «كسانى را كه غير از خدا (معبود خود) مى‏پنداريد، بخوانيد! آنها نه مى‏توانند مشكلى را از شما برطرف سازند، و نه تغييرى در آن ايجاد كنند. 🔸آيه فوق در حقيقت دليلى است براى آنچه در آيه قبل گفته شد، اين آيه مى‏گويد: 🔸 مى‏دانيد چرا آنها قادر نيستند مشكلى را از دوش شما، بدون اذن پروردگار بردارند، براى اينكه خودشان براى حل مشكلات به در خانه خدا مى‏روند، خودشان سعى دارند به ذات پاك او تقرب جويند و هر چه مى‏خواهند از او بخواهند:" آنها كسانى هستند كه خدا را مى‏خوانند و براى تقرب به او به اطاعتش متوسل مى‏شوند" (أُولئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلى‏ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ)" و نزديكترين وسيله را مى‏طلبند" (أَيُّهُمْ أَقْرَبُ‏)." و به رحمت او اميدوارند" (وَ يَرْجُونَ رَحْمَتَهُ‏)." و از عذاب او مى‏ترسند" (وَ يَخافُونَ عَذابَهُ‏)." چرا كه عذاب پروردگارت چنان شديد است كه همه از آن پرهيز و وحشت دارند" (إِنَّ عَذابَ رَبِّكَ كانَ مَحْذُوراً) . 🔸و معنای آیه اين است كه اين ملائكه و جن و انس كه مشركين معبودشان خوانده‏اند خودشان براى تقرب به درگاه پروردگار خود وسيله مى‏خواهند تا به او نزديك‏تر باشند و راه او را بروند، و به كارهاى او اقتداء كنند، همه اميد رحمت از خدا دارند و در تمامى حوائج زندگى و وجودشان به او مراجعه مى‏كنند، از عذاب او بيمناكند، از او مى‏ترسند و معصيتش نمى‏كنند، در حالى كه عذاب پروردگارت محذور است و بايد از آن دورى جست. *مراد از "ایهم اقرب"* 🔸در تفسير جمله" ايهم اقرب" مفسران بزرگ اسلام، تفسيرهاى گوناگونى دارند: جمعى مى‏گويند: اين جمله اشاره به آنست كه هر يك از اين اولياء پروردگار از فرشتگان و پيامبرانى كه معبود واقع شده‏اند هر كدام به خدا نزديكترند به درگاه او بيشتر مى‏روند، بنا بر اين آنها از خود چيزى ندارند هر چه دارند از خدا است و هر چه مقامشان بالا رود طاعت و بندگيشان فزونتر مى‏شود. *وسيله" چيست؟* 🔸وسيله به معنى" تقرب جستن" و يا چيزى است كه باعث تقرب مى‏شود و يا نتيجه‏اى كه از تقرب حاصل مى‏گردد. 🔸و به اين ترتيب" وسيله" مفهوم بسيار وسيعى دارد كه هر كار نيك و شايسته‏اى را شامل مى‏شود و هر صفت برجسته در مفهوم آن درج است، چرا كه همه اينها موجب قرب پروردگار است. (تفسير نمونه، ج‏12، ص: 166-164) (ترجمه تفسير الميزان، ج‏13، ص: 179) 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۷:(۱) 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸الصّادق ( عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِیرَهًِْ أَوْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا کَانَ فِی وَصِیَّهًِْ لُقْمَانَ قَالَ کَانَ فِیهَا الْأَعَاجِیبُ وَ کَانَ أَعْجَبَ مَا کَانَ فِیهَا أَنْ قَالَ لِابْنِهِ خَفِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خِیفَهًًْ لَوْ جِئْتَهُ بِبِرِّ الثَّقَلَیْنِ لَعَذَّبَکَ وَ ارْجُ اللَّهَ رَجَاءً لَوْ جِئْتَهُ بِذُنُوبِ الثَّقَلَیْنِ لَرَحِمَکَ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (کَانَ أَبِی یَقُولُ إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ إِلَّا {وَ} فِی قَلْبِهِ نُورَانِ نُورُ خِیفَهًٍْ وَ نُورُ رَجَاءٍ لَوْ وُزِنَ هَذَا لَمْ یَزِدْ عَلَی هَذَا وَ لَوْ وُزِنَ هَذَا لَمْ یَزِدْ عَلَی هَذَا. 🌸امام صادق (علیه السلام)- حارث‌بن‌مغیره گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: از آن حضرت (علیه السلام) پرسید: «در وصیّت لقمان چه بود»؟ فرمود: «در وصیّت‌نامه‌ی او چیزهای شگفت‌انگیزی بود و یکی از آن وصیّت‌های تعجّب‌انگیز این بود که به پسرش گفت: از خداوند چنان بترس که اگر نیکی ثقلین را با خود بردی باز ممکن است که خداوند تو را عذاب کند و از خداوند چنان امیدوار باش که اگر گناه ثقلین را بردی باز تو را رحمت کند». بعد از این امام صادق (علیه السلام) فرمود: «پدرم (علیه السلام) فرمود: هر بنده‌ی مؤمنی در دلش دو نور دارد، نور خوف و نور رجاء اگر آن دو را با هم وزن کنند هر دو مساوی خواهند شد». 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۱۶ 🌸 الکافی، ج۲، ص۶۷/ نورالثقلین 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۷:(۲) 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸الصّادق ( لَا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتَّی یَکُونَ خَائِفاً رَاجِیاً وَ لَا یَکُونُ خَائِفاً رَاجِیاً حَتَّی یَکُونَ عَامِلًا لِمَا یَخَافُ وَ یَرْجُو. 🌸امام صادق (علیه السلام)- بنده به درجه‌ی ایمان نمی‌رسد؛ مگر آنکه هم امیدوار باشد و هم خائف و امیدوار و خائف نمی‌گردد؛ مگر آنکه برطبق ترس و رجائش عمل‌کند. 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۱۶  🌸الکافی، ج۲، ص۷۱/ نورالثقلین 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۷:(۳) 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸الصّادق ( مَنْ خَافَ اللَّهَ أَخَافَ اللَّهُ مِنْهُ کُلَ شَیْءٍ وَ مَنْ لَمْ یَخَفِ اللَّهَ أَخَافَهُ اللَّهُ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ. امام صادق (علیه السلام)- هرکس از خدا بترسد، خداوند همه چیز را از او میترساند و هرکس از خدا نترسد، خداوند او را از همه چیز میترساند. 🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۱۸  🌸الکافی، ج۲، ص۶۸/ نورالثقلین 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
💠گروه معارفی سفر به دیگر سو 🌐واتساپ: https://chat.whatsapp.com/COm1QtfkgsC43UKZb3pmIv 🌐کانال تلگرام: https://t.me/safar_be_digar_soo
📚 موسسه قرآنی آصال
2️⃣6️⃣ | در قیامت همه خداشناس می‌شوند! قرآن می‌فرماید: يَوْمَئِذٍ يُوَفِّيهِمُ اللَّهُ دِينَهُمُ الْحَقَّ وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ (25:نور) [آن روز، خداوند جزای واقعی آنان را بی‌کم و کاست می‌دهد؛ و می‌دانند که خداوند حق آشکار است!] ✍️ در این آیه، اکثر قریب به اتفاق مترجمان، کلمه "دین" را به معنای "جزا و سزای عمل" گرفته‌اند. اما علامه می‌گوید اگر دین" را به معنای "کیش و آئین" بدانیم آن‌وقت، یک معنای عالی از آن برداشت خواهد شد و آن اینکه قیامت می‌شود ظرف ظهور حقیقت خدا. بعد اینگونه ادامه می‌دهد: «اين آيه از غرر و آيات برجسته قرآنى است، كه معرفت خداى را تفسير مى‏كند، چون جمله" وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ" خبر مى‏دهد كه حق به هيچ وجه از وجوه و به هيچ تقديرى از تقادير، سترت و خفاء ندارد و بديهى‏ترين بديهيات است كه جهل به آن تعلق نمى‏گيرد، ولى بسيار مى‏شود كه يك امر بديهى مورد غفلت قرار مى‏گيرد، پس علم به خداى تعالى معنايش دانستن امرى مجهول نيست، بلكه معنايش ارتفاع غفلت از درك او است، كه بسا از اين ارتفاع غفلت به علم و معرفت تعبير مى‏شود، و مى‏گويند فلانى معرفت به خدا دارد و خداشناس است كه معناى واقعى‏اش اين است كه فلانى از خدا غافل نيست، و همين معنايى است كه روز قيامت براى همه دست مى‏دهد، و مى‏فهمند كه خدا حق مبين و آشكار است (چون در قيامت ديگر عواملى براى غفلت نيست).» 📚 ترجمه تفسير الميزان، ج‏15، ص: 137. 📚موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
🌹خانوادگی جزء ۳۰ را حفظ کنید 📝کلاس حفظ جزء ۳۰ برای همه سنین، به تفکیک سن، از ۴ سال به بالا تشکیل می‌شود: ✅ ۴ تا ۷ سال ✅ ۸ تا ۱۲ سال ✅ بالای ۱۲ سال (فقط بانوان) 📞 تماس با شماره ۰۹۹۰۴۰۳۲۴۹۷ لینک ثبت نام حفظ جزء ۳۰ در واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/DcH6olSxdR3CzuPnaJ5Gge 📚 دارالتحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌌 ❤ تلاوت بسیار زیبا و آرامش بخش آیات ۶۰ تا ۶۲ سوره با صدای 📚 دارالتحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
✍ نکات آموزشی ۸ 📚 مراحل هشت گانه حفظ 5️⃣ پیوند محفوظات الف) برقراری پیوند میان جملات هر آیه برای این‌که حافظ بتواند آیات را پس از حفظ به‌صورت پیوسته از حفظ قرائت نماید، لازم است بعد از حفظ هر جمله، بین مقاطع و جملاتی که حفظ کرده است پیوند برقرار نماید. مثلاً برای آیه‌ای که سه جمله است حافظ پس از حفظ عبارت نخست، باید جمله دوم را به ذهن بسپارد و بعد از پایان یافتن حفظ جمله دوم جمله اول و دوم را به‌صورت پیوسته، چند بار از حفظ تکرار کند. بعد از اطمینان از حفظ صحیح جمله سوم آن را کامل حفظ می‌کند. پس از پایان یافتن حفظ این جمله نیز، هر سه جمله به‌صورت پیوسته، چند بار از حفظ تکرار می‌گردد. در صورت اطمینان از کیفیت بالای حفظ، می‌‌توان به حفظ آیه بعد پرداخت. ب) برقراری پیوند میان آیات بعد از هر آیه، برقراری پیوند میان هر آیه با آیات قبلی نیز لازم است بدین‌صورت که پس از حفظ آیه نخست آیه دوم را حفظ نماییم. پس از آن هر دو آیه را به صورت پیوسته از حفظ تلاوت می‌کنیم. این کار باعث می‌شود، ترتیب آیات در ذهن ما جای بگیرد. همچنین لازم است حافظ قرآن بلافاصله بعد از پایان حفظ محدوده روز، برای حصول اطمینان از صحت و کیفیت حفظ و ترتیب آیات، محدوده حفظ شده را سه تا پنج مرتبه از حفظ بخواند. باید بدانیم همان طور که باید کلمات و آیه‌ها در ذهن حافظ به یکدیگر پیوند بخورند، صفحات و سوره ها نیز باید با یکدیگر پیوند بخورند. به گونه‌ای که حافظ بتواند پس از حفظ یک سوره با تسلط تمام سوره را یکجا از حفظ بخواند. توجه به آیات ابتدای صفحه و نیز نام سوره‌ها و حفظ آن‌ها از این جهت لازم به نظر می رسد. 📚 دار التحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
🌹خانوادگی جزء ۳۰ را حفظ کنید 📝 با توجه به درخواست برخی از اعضای گروه، کلاس حفظ جزء ۳۰ برای همه سنین، به تفکیک سن، از ۴ سال به بالا تشکیل می‌شود: ✅ ۴ تا ۷ سال ✅ ۸ تا ۱۲ سال ✅ بالای ۱۲ سال (فقط بانوان) 📞 تماس با شماره ۰۹۹۰۴۰۳۲۴۹۷ 📚 دارالتحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۸ 🌹 سلام علیکم 🍂 در خدمت شما دوستداران کلام الهی هستیم با آیه ۵۸ سوره اسراء. 📚 دار التحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
۵۸ و هيچ شهرى نيست مگر اينكه ما آن را [در صورت نافرمانى،] پيش از روز رستاخيز، به هلاكت مى‌رسانيم يا آن را سخت عذاب مى‌كنيم. اين [عقوبت‌] در كتاب [الهى‌] به قلم رفته است. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🍃 به نام خالق یکتا🍃 🌹 طرح یک ساله تفسیر موضوعی قرآن کریم ✅ دومین دوره طرح یک ساله تفسیر موضوعی قرآن کریم همراه با اعطای مدرک معتبر بزودی آغاز می شود. ✅ قابل توجه علاقمندان: در این دوره سعی می شود بیشتر به موضوعات کاربردی اعم از مسائل اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی در قرآن پرداخته شود. ✅منابع آموزش: تلفیق تفسیر المیزان از علامه محمد حسین طباطبایی رضوان الله تعالی علیه و تفسیر نمونه از آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی. ✅شیوه آموزش: این آموزش در حال حاضر بصورت صددرصد مجازی و هفته ای یک جلسه میباشد: هر هفته یک فایل صوتي و یک فایل pdf به همراه نمونه سوال در اختیار داوطلب قرار گرفته و داوطلب یک هفته فرصت پاسخگویی به سوالات را دارد. ✅ مجموع جلسات این دوره ۵۰ جلسه یک ساعته می باشد و پس از آزمون پایان دوره مدرکی نیز به شرکت کنندگان اعطاء خواهد شد. ✅سوابق مدرس: عضو فعال انجمن علمی اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی، حافظ کل قرآن مجید و کارشناس ارشد علوم قرآن با ۱۷ سال سابقه فعالیت در رشته های حفظ، ترجمه و مفاهیم و تفسیر برای گروههای نوجوان، جوان و بزرگسال. ✅ در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد علاقمندان به برگزاری دوره به شکل حضوری، کلاسها به شکل حضوری برگزار خواهند شد. 🗓 تاریخ شروع دوره: نیمه اول دیماه ۱۴۰۰ 💰 شهریه دوره: هر ماه ۷۰ هزار تومان 🌐 ثبت نام👇 📞 شماره واتساپ ۰۹۱۲۷۳۲۹۴۵۳ 🆔️ آیدی ایتا @fatemeh_moonesan 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
(آیه ۵۸) 🍃وَ إِنْ مِنْ قَرْيَةٍ إِلاَّ نَحْنُ مُهْلِكُوها قَبْلَ يَوْمِ الْقِيامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوها عَذاباً شَديداً كانَ ذلِكَ فِي الْكِتابِ مَسْطُوراً هيچ شهر و آبادى نيست مگر اينكه آن را پيش از روز قيامت هلاك مى‏كنيم؛ يا (اگر گناهكارند،) به عذاب شديدى گرفتارشان خواهيم ساخت؛ اين، در كتاب الهى [لوح محفوظ] ثبت است🍃 *مراد از هلاکت و عذاب شدید* 🔸عذاب شديد هميشه به معناى آن عذابى است كه قومى را منقرض كند آن وقت در اين آيه كه در مقابل عذاب شديد مساله هلاكت را قرار داده لا بد معنا و مراد از هلاكت مرگهاى طبيعى و تدريجى افراد است، و در نتيجه معناى آيه چنين مى‏شود" هيچ قومى نيست مگر اينكه ما مردمش را قبل از قيامت يا مى‏ميرانيم و يا به عذاب استيصال و مرگ دسته جمعى مبتلا مى‏كنيم تا بعد از آن قيامت را بپا كنيم". *مراد از "کتاب مسطور"* 🔸اين كتاب همان لوح محفوظ، همان علم بى پايان پروردگار و همان مجموعه قوانين تخلف ناپذير خداوند در جهان هستى است. با توجه به اين اصل قطعى و غير قابل تغيير، مشركان گمراه و ستمگران آلوده بايد از هم اكنون حساب كار خويش را برسند كه اگر تا پايان اين جهان‏ هم زنده بمانند باز عاقبتش فنا و سپس بازگشت به حساب و جزا است. (تفسير نمونه، ج‏12، ص: 168) (ترجمه تفسير الميزان، ج‏13، ص: 182) 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N