eitaa logo
🇮🇷 ندای فطرت🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
107هزار عکس
77.2هزار ویدیو
552 فایل
آدرس کانال ندای فطرت در سایر پیام‌رسان ها: بله: https://ble.ir/nedayefetratt
مشاهده در ایتا
دانلود
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت یک هموطن از سختگیری مالیاتی در انگلیس 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
🔻چاره‌ای نیست ... 🖊مهدی جمشیدی همه می‌دانیم که در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی – از جمله کشف حجاب – راهکارهای فرهنگی و نرم، تقدّم و ترجیح و اصالت دارند و نقطۀ شروع هستند، اما: اوّلاً، می‌توان باور کرد که اکنون، کسانی‌که کشف حجاب می‌کنند، «نمی‌دانند» که رفتاری خلاف شرع و خلاف قانون انجام می‌دهند؟! دست‌کم در دو سال گذشته، این‌همه از وجوه شرعی و قانونی حجاب، «سخن» به میان آمد و «تحلیل» و «تبیین» شد، اما این‌که همچنان کسانی کشف حجاب می‌کنند، جز به معنی لجاجت و دهن‌کجی و خودخواهی و گردن‌کشی است؟! مسأله، «ندانستن» است یا «نخواستن»؟! مسأله، عجز در برابر میل به «تبرّج» و «خودنمایی» است یا «توجیه»‌ و «اقناع» نشدن از لحاظ فکری؟! مگر انسان فقط اندیشه و فکر و عقلانیّت و تدبیر است و از میل و تمنّا و خواهش و هوس، تهی است؟! مگر جز این است که آدمی به بسیاری از دانسته‌ها و معلوماتش عمل نمی‌کند؟! مگر جز این است که اگر «الزام‌های بیرونی» و «قواعد اجتماعی» در میان نباشد، برخی حاضر نیستند خودجوش، حداقل‌های اخلاقی و انسانی را مراعات کنند؟! هیچ‌گاه همۀ جامعه، کنش‌هایش را بر اساس فرهنگ، صورت‌بندی نمی‌کنند، بلکه در این میان، کسانی نیز هستند که «زبان تأدیب» را بهتر از «زبان تعلیم» می‌دانند. ازاین‌رو، حتی در شرع نیز اجرای احکام اجتماعی، تنها به وجدان ایمانیِ اشخاص، واگذار نشده، بلکه برخی از معاصی، «جُرم‌انگاری» شده‌اند و حاکمیّت دینی، موظّف گردیده که با آنها برخورد کند. تمام لایه‌های جامعه از نظر «رشد هویّتی» و «فهم فرهنگی»، در یک سطح نیستند و نباید از همه، توقع رفتار یکسان را در برابر قانون و شرع داشت؛ برخی هستند که با تظاهر و تجاهر به معصیّت در عرصۀ عمومی، کرامت نفسِ خودشان را مخدوش می‌کنند و زمینۀ مواجهۀ قانونی و سخت را نسبت به خودشان فراهم می‌کنند. آن‌که از «کرامت نفس»، بهره‌ای داشته باشد، هرگز حاضر نمی‌شود با درهم‌شکستن شرع و قانون در عرصۀ عمومی، خودش را در معرض مواجهۀ انضباطی و تأدیبی قرار بدهد. ثانیاً، در جایی‌که جبهۀ امنیتی و سیاسی و رسانه‌ای دشمن، با تحرّکات خود در طول یک دهۀ گذشته، توانسته «رخنۀ فرهنگی» ایجاد کند و سبک زندگیِ برخی را تغییر بدهد، باید در برابر این چالش «تحمیلی» و «بیرونی» و «ساختگی»، فقط به سراغ کارهای فرهنگی رفت که دیربازده هستند و چه‌بسا تا به‌سرانجام‌رسیدن‌شان، سیلاب ولنگاری و بی‌مبالاتی در سبک زندگی، بخش‌های بیشتری از جامعه را در خود فروببرد؟! ما در شرایط طبیعی و عادی به سر نمی‌بریم و آنچه که اتّفاق افتاده، حاصل روند خودجوش و درونیِ جامعۀ ایران نیست، بلکه جامعۀ ما در حال دستکاری‌شدن از سوی نهادهای امنیتیِ بیگانه است. مسأله، یک «طرح امنیتی و سیاسی» برای براندازی نظام از طریق انقلاب در سبک زندگی است و روشن است که بهترین نقطۀ شروع، معارضۀ با «نمادها»ی سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی همچون حجاب است. آری، حجاب در هندسۀ فرهنگیِ ما، در حکم «دیوار برلین» است که اگر فرو بریزد، «زنجیره‌»ای از استحالۀ هویّتی به راه خواهد افتاد. اگر در جامعه در قلمرو سبک زندگی، به سوی الگوهایی به حرکت افتد که تجدّدی هستند، خودبه‌خود، میان جامعه و حاکمیّت، شکاف و گسست ایجاد خواهد شد و آن‌گاه، دشمن می‌تواند به‌سرعت، میوه‌های این تضاد و کشمکش را در حوزۀ سیاست بچیند. مسألۀ حجاب، این اندازه حسّاس و کلیدی است و می‌تواند بحرانی در سطح «امنیّت ملّی» پدید بیاورد. کدام نظم سیاسی است که در برابر چنین طرح حساب‌شده و ترکیبی و مخرّبی، فعالیّت‌های فوری و اضطراری را کنار بگذارد و وضع موجود را به حال خویش رها کند و به فعالیّت‌های بلندمدّت و دیربازده، بسنده نماید؟! کنون که سیلاب برهنگی و ولنگاری در جامعه به راه افتاده و می‌رود که لایه‌های مختلف جامعه را درگیر خود کند و سبک زندگیِ غربی را «عادی‌سازی» و «هنجار» نماید، باید دستی برآورد و بازدارندگی داشت. این سیلاب، «علاج بی‌درنگ» و «واکنش بی‌امان» می‌طلبد، وگرنه فساد، فساد می‌آفریند و خودش را به صورت تصاعدی، بازتولید می‌کند. آنان که از عقل حکمرانی نصیب برده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که باید در مرحلۀ نخست، جلوی سیر شتابنده و گستاخانۀ فساد و فحشا را با مواجهات قانونی و خیابانی گرفت، و آن‌گاه، با طرح فرهنگیِ جامع و سنجیده، جامعه را از سیطرۀ تصرّفات و تعدّیّات عالَم تجدّد رها کرد. براین‌اساس، «طرح نور» یک ضرورت اجتماعی است و اکنون که در گرداب تهاجم فرهنگی و فرسایش هویّتی فروغلتیده‌ایم و رخنه‌های فرهنگی سربرآورده‌اند، باید آن را ادامه داد تا دست‌کم، «خونریزی فرهنگی» به مرحلۀ «اغمای فرهنگی» نرسد. 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
❌شهادت و اهانت به علما توسط ماسون‏ها 💢به مناسبت سالگرد مشروطیت در مرداد ۱۲۸۵ شمسی 📌 گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی 🔹ماسون‏ها به سركردگى ، و (سپهدار) در يورش به بنياد آزادى و مشروطه، به ترور، اعدام و زهركش كردن شمارى از علما و روحانيان مظلوم و وارسته دست زدند. در يكى از روحانيان ضدفراماسونرى به نام حاج ميرزا مسعود شيخ‏الاسلامى را به دار كشيدند و حاج را به خاطر پشتيبانى از و مبارزه با چيرگى استعمار سياه بر جهان اسلام به وسيله يكى از عوامل ماسونى (به نام ) به محاكمه‏اى قلابى كشيده و به شهادت رساندند. در پى آن را نيز ترور كردند. 🔸حاج ، حاج و از بزرگ‌ترين علماى كه فتاوا و نظريه‏هاى آن‌ها در پشتيبانى از نهضت مشروطه نقش مهمى در پيشرفت و كاميابى آن نهضت داشت، به انتقام رويارويى با نقشه‏هاى فراماسونرى و تلاش در راه برقرارى در ايران، يكى پس از ديگرى به شيوه مرموز و پنهانى مسموم و به شهادت رسيدند و تا به امروز دست‏اندركاران شهادت آنان شناخته نشده‏اند. 🔹ماسون‏ها بر اين باور بودند كه با دست زدن به اينگونه جنايات و خون‏ريزى‏ها مى‏توانند علما و روحانيان را براى هميشه سركوب، منكوب و نابود كنند و راه را براى تاخت و تاز جهانخواران در كشورهاى اسلامى به‌درستى هموار سازند. غافل از آن‌كه علما و روحانيان در درازاى تاريخ هزاره خود، پيوسته با اينگونه نابكارى‏ها روبه‌‏رو بوده‌‏اند و پايدارى كرده‌‏اند. 🔸اينگونه فشارها و آزارها بر علما و روحانيان، از سوى و دست‏ افزاران ماسونى آن در ايران ادامه داشت و هر روز ابعاد تازه‏اى يافت تا اينكه در پى روى كارآمدن رضاخان ميرپنج به وسيله ماسون‏ها، به اوج خود رسيد.(نهضت امام خمینی، ج3، صص55-54) 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
📌قرار داد ۱۹۱۹ در ۱۷ مرداد ۱۲۹۸ ش برابر با ۱۹۱۹ میلادی 🔹 پس از خاتمه جنگ اول جهانی، انگلیسیها برای تثبیت نفوذ خود در ،ایران در شرایطی که سلسله قاجار در آستانه انقراض قرار داشت پس از هفت ماه مذاکره پنهانی با میرزا حسن خان وثوق‌الدوله و پرداخت چهارصد هزار تومان رشوه در ۱۷ مرداد ۱۲۹۸ قراردادی با نخست وزیر وقت ایران - وثوق الدوله - امضاء .کردند به موجب این قرارداد کلیه تشکیلات نظامی و مالی و تقریبا تمامی امور کشوری و لشگری ایران تحت نظارت انگلیسی ها قرار میگرفت و امتیاز راه آهن و راههای شوسه ایران نیز به آنها واگذار میشد 🔸قرارداد مزبور که ایران را عملاً تحت الحمايه انگلستان قرار میداد با مخالفت شدید افکار عمومی مواجه شد و به تصویب مجلس نرسید. چهره هایی چون مرحوم سید حسن مدرس نقش مهمی در افشای ابعاد این معاهده ایفا کردند وثوق الدوله با فشار افکار عمومی در ماه تیر ۱۲۹۹ استعفا داد و مشیرالدوله - جانشین وی - قرارداد را لغو و عذر مستشاران انگلیسی را خواست 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
voice_1403_5_18_00-23-50.mp3
15.56M
🚨 آنچه باید بدانید؛ از ترور هنیه تا انتقام سخت ایران و پیامدهای آن احمد قدیری ۱۴۰۳/۵/۱۷ @GhadiriNetwork
و ، شرط اساسی برقراری نظم و امنیت در جامعه! ✍🏻محسن انبیائی 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تمجید رهبر انقلاب از سخنان باصلابت عروس شهید هنیه 🔹به دنبال شهادت رئیس دفتر فقید حماس، ویدئویی از همسر پسر ایشان در فضای مجازی فراگیر شد که مورد توجه و تمجید رهبر انقلاب قرار گرفت. 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از مشاهده‌ این ویدئو، ضمن تمجید از روحیه‌ی مقاوم این خانواده، فرمودند: «ایشان پرمضمون و با بیانی بسیار خوب سخن گفت.» 📝 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
🎥 پاسخ تند پزشکیان به سخنان مدیر مسوول انتخاب 🔹 در مراسم امروز روز خبرنگار که با حضور مسعود پزشکیان برگزار شد، مدیرمسئول سایت انتخاب با الفاظی توهین‌آمیز درباره دولت شهید رئیسی سخن گفت که با واکنش تند مسعود پزشکیان رو به رو شد. 🔴 👇 @bidariymelat
🛑 پرچم اباعبدالله (ع) برگردن محمدهادی ساروی 🔹پرچم اباعبدالله الحسین (ع)، هدیه وزیر ورزش و جوانان بر گردن محمد هادی ساروی پس از کسب مدال طلای المپیک 🔴 👇 @bidariymelat
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ روایت بازجوی صهیونیست از پیش‌بینی سنوار در زندان! یحیی سنوار رهبر حماس در غزه، ۲۳ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس بود اما در نهایت با اینکه به ۵ بار حبس ابد محکوم شده بود، در سال ۲۰۱۱ طی توافق مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شد. فیلم را ببینید. 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی کمتر دیده شده از شهید مدافع حرم یک ساعت قبل از اینکه محسن اعزام بشود، مادرم با من تماس گرفت و گفت که محسن دارد به سوریه می رود، همان لحظه اشک از چشمانم جاری شد و فوراً خودم را به منزل پدرم رساندم. تا با محسن خداحافظی کنم، ما خیلی گریه و زاری می‌کردیم؛ اما محسن واقعاً صبور بود و عاشقانه به‌سوی شهادت رفت. نقل: (خواهر شهید) سالروز شهادت❤️ شهید مدافع حرم🕊🌹 🔴 👇 @bidariymelat