eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
934 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 ترویج اخلاق غیر انقلابی و انزواطلبی، فاجعه‌ای برای حوزه علمیه است. 🔊 آیت الله خاتمی یکی از آسیب های دروس اخلاق را ترویج اخلاق غیر انقلابی و انزوا طلبی ذکر کرد و ترویج این نوع اخلاق را فاجعه ای برای آینده حوزه دانست چرا که طلبه ای بی تفاوت و منزوی به جامعه تحویل می دهد. ادامه خبر در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2420 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 13 🟢سایر معاونان 💡 مدرسه نیز لازم است در این شورا حضور داشته باشد؛ بدان جهت که عمدۀ برنامه‌های مدرسه حول محور آموزش قرار دارد و همپوشی و اصطکاک میان برنامه‌های آموزشی و تربیتی بسیار است. بنابراین معاون آموزش باید نگرش تربیتی کاملی داشته باشد تا بتواند سایۀ توجهات تربیتی را بر تمام فرایند آموزش بگستراند. 👥 حضور سایر معاونان مانند نیز در این شورا توصیه می‌شود. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/20 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 💎اللَّهُمَّ اِرْحَمْ خُلَفَائِي ثَلاَثَ مَرَّاتٍ قِيلَ لَهُ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ اَلَّذِينَ يَأْتُونَ مِنْ بَعْدِي وَ يَرْوُونَ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا اَلنَّاسَ مِنْ بَعْدِي 💎پیامبر اکرم سه مرتبه به خدای متعال عرض کرد: خدايا جانشینان مرا از رحمت خود برخوردار ساز. گفتند: يا رسول اللّٰه! جانشینان شما كيانند؟ پیامبر اکرم فرمود: كسانى كه بعد از من، حديث و سنّت مرا روايت می‌كنند و به مردم می‌آموزند. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۳۷ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❗️حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند ⚠️ اگر بخواهیم -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سه‌گانه‌ای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاه‌ها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه‌ی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه‌ی قم انقلابی نمانَد، حوزه‌های علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ؛ ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📖بعد ان شرطت علیهم الزهد فی درجات هذه الدنیا الدنیّه و زخرفها و زبرجها فشرطوا لک ذلک... 📜 آن مردمی که می‌نشینند، راز و نیاز می‌کنند؛ دعای ندبه را با توجّه می‌خوانند و زیارت آل یاسین را زمزمه می‌کنند و می‌نالند، می‌فهمند چه می‌گویند. آنها حضور این بزرگوار؛ را حس می‌کنند؛ ولو هنوز ظاهر نشده و غایب است. غیبت او، به احساس حضورش ضرری نمی‌زند. ظهور نکرده است؛ اما هم در دلها و هم در متن زندگی ملت حضور دارد. مگر می‌شود حضور نداشته باشد؟ بیانات امام خامنه ای مد ظله در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✳️دعای ندبه هر جمعه با نوای دلنشین استاد آقاتهرانی(دامت افاضاته) ✅ مواعظ اخلاقی و تبیین امور اهم سیاسی و فرهنگی کشور توسط حضرت استاد. 💠ابتدای بلوار امین، شبستان مدرسه معصومیه، بعد از نماز صبح 🌸کانال ندبه منتظران 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/nodbehaghatehrani
💎 عوامل کرامت ساز انسان از دیدگاه نهج البلاغه 🖌 اگر انسان باور داشته باشد که در محضر خداوند است و تمام رفتارهای او زیر نظر خداست، مراقب رفتارهایش خواهد بود، و درست شدن رفتار انسان نقش مهمّی در کرامت و بالندگی او ایفا خواهد کرد. ادامه در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2423 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌐 برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخه‌های اسلامی برآمده از قرآن و سنت هستیم. 🔹حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بر لزوم عینیت بخشی به معارف نظری اسلام تاکید کرد و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی، نیازمند نسخه‌های اسلامی هستیم. ادامه در 👇: 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2429 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 14 🟢اساتید(قسمت اول) 🦋 نقش تربیتی در مواجهۀ مستقیم و مباشر بی‌بدیل است. ☘️ در حوزه‌های علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقش‌آفرینی می‌کنند؛ اما بی‌شک تأثیرگذارترین و موفق‌ترین عامل در پرورش طلبه، استاد است. ✍️نقش استاد در شکل‌دهی به و و طلبه بی‌همتاست و بیشترین رسیدگی در حق طلبه نیز از استاد انتظار می‌رود. 👇🏻این ویژگی مرهون عوامل زیر است:👇🏻 🔸نخست اینکه بستر و انسان ارتباط است و فرصت استاد برای ارتباط با طلبه از همه بیشتر است. استاد روزانه با طلبه مرتبط است و فرصت تأثیرگذاری طولانی در اختیار دارد. می‌تواند در این فرصت 💬حرف بزند، ✨عاطفه بورزد، 🔆برانگیزد، 💡راهنمایی کند، ❗️هشدار دهد، 🚦بشکند، 💎بسازد و برافروزد. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/21 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔻گزیده‌ای از جلسه پنجم بازخوانی کتاب استاد 🔰 در هر نظام اجتماعی نمیتوان توحیدی زیست! 🔹توحید، نظامی برای زندگی توحید از دیدگاه نظری بینشی‌ است که پایه و زیربنای نظام فکری است و آن را تعلیل می‌کند. از دیدگاه عملی نیز، قواره‌‌ای است برای اجتماع و شیوه‌ای برای زندگی. به دیگر بیان، توحید، عنوانی است برای سیستم و نظامی که اسلام برای زندگی انسان متناسب دانسته و رشد و بالندگی انسان را در سایه آن نظام ممکن می‌داند. 🔸اندیشه‌ی توحیدی مستلزم نظام اجتماعی خاص انسان فقط در حوزه‌ی فردی مکلف بر پرستش خدا نیست بلکه هر کجا اراده انسان عمل می‌کند و به تبع آن دارای مسئولیت می‌شود، در آن حوزه مکلف به پرستش خدا و احراز از پرستش غیر خداست. لذا اگر بخش عمده‌ای از اراده‌های انسانی معطوف به حیات اجتماعی است، پرستش اجتماعی در آن حیات ضروری‌ است. این نوع از پرستش در واقع پرستش مشاع و جمعی است که در هر مدل و ساختار اجتماعی محقق نمی‌شود. لذا نیاز جدی امروزِ ما، نظام اجتماعیِ متناسب با توحید است. 🔹دو گونه تعلق اجتماعی اخلاق و احساسات و تعلقات اجتماعیِ جامعه به دو نحو ایجاد می‌شوند: یا در ذیل پرستش خدا و یا در ذیل طغیان بر خدا. اگر انسان و جامعه‌ای بر خدا طغیان کرد، یک نوع خاصی از خلقیات در او ایجاد می‌شود. به تعبیر دقیق‌تر که در حدیث شریف عقل و جهل ذکر شده است، تمام صفات حمیده که در ذیل عقل آمده به دلیل طاعت، و تمام رذائل که در ذیل جهل آمده به دلیل استکبار از پرستش و طاعت خدای متعال است. 🔸اخلاق ولایی و نظامات اجتماعی این قوای حمیده مستقیما برای آحاد انسانی جعل نشده است بلکه در اختیار عبد مطلق خداوند که وجود مقدس نبی‌اکرم است قرار گرفته و ما به میزان تولی و تبعیت از ایشان و تبری و دوری از جبهه‌ی شیطان، متصف به این قوا می‌شویم. ساخت اجتماعی جامعه و نظام سیاست و اقتصاد و فرهنگ نیز، تابع و تجلی این قوا و تعلقات است. 🔹وسعت دید موحد در لایه فردی وسعتِ دید انسان موحد از مهم‌ترین اثرات توحید است. در لایه‌ی فردی، وسعت دید به این معناست که انسان موحد، خود را در دنیا و امکانات دنیایی محدود نمی‌کند و زندگی او محصور در لذت‌های دنیا نیست. او زندگی را وسیع‌تر حیات دنیایی می‌بیند و درک می‌کند که بشر با این همه استعداد و امکانات ذاتی برای چند صباح زندگی دنیایی آفریده نشده است. 🔸وسعت دید موحد در لایه اجتماعی اما در بعد اجتماعی، وسعتِ دید انسان موحد این است که او طرح الهی را که انبیاء برای آن مبعوث شدند، در وسعتی حقیقی درک می‌کند. انسان اگر طرح الهی را محدود ببینید، احساس می‌کند که انبیاء شکست خورده‌اند. در حالی‌که اگر کل‌نگر به تاریخ انبیاء بنگریم، درمی‌یابیم که انبیاء در ایجاد مسیر کلی هدایت انسان و ارتقاء سطح بندگی‌اش موفق بوده‌اند. البته پیروزی وهله‌ای پیروان انبیاء به شرط صبر و ایمان در راه انبیاء است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📌 جزئیات نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان با حضور معاون تهذیب حوزه 🔸 استاد عالم زاده نوری در نشست جهاد تربیتی مدیران مدارس علمیه کرمان شرکت کرد و به ارائه برنامه های خود و ساحت های تهذیبی حوزه پرداخت.  🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2431 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰امام خامنه‌ای | ۱۳۹۰/۰۴/۱۸: 💎مسئله‌ی انتظار هم که جزء لاینفک مسئله‌ی مهدویت است، از آن کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است؛ 💎 یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است. 💎انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر. 💎... این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامی به طریق اولی نیاز دارد. 💎این انتظار، بر دوش انسان میگذارد. 💎وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آینده‌ای هست... باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📝 یادداشتِ رسیده: تحلیل پیرامون وحدت و امر به معروف و نهی از منکر 📍 به بهانه بازدید چند روز قبل حضرت آقا از غرفه ای در نمایشگاه کتاب و مواجهه با فروشنده خانمی فاقد حجاب استاندارد اسلامی. 🖊 شاید تحلیل برخی، رها کردن مسئله حجاب از طرف ایشان و نظام باشد و یا حداقل آن جدیت قبلا بوده دیگر نیست! ✂️ در رد این نظر بیانات ایشان در بستر التهاب اغتشاشات سال گذشته در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در دیدار اقشار مختلف بانوان کافی است: "حجاب یک ... ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ ... یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود." ❓پس تحلیل ماجرا چیست؟ برای تحلیل لازم است چند به بیان چند مقدمه از بیانات ایشان است: 1️⃣ مقدمه 1: وجوب شرعی حجاب و ضرورت رعایت آن؛ بیانات فوق الذکر صراحت در این ضرورت دارد؛ 2️⃣ مقدمه 2: ضرورت امر به معروف و نهی از منکر؛ طبق بیانات و فتاوای حضرت آقا و مراجع عظام، این وظیفه از مسلمات است؛ 3️⃣ مقدمه 3: ضرورت حفظ وحدت ملی و پرهیز از اختلافات و دعواهای سیاسی و اعتقادی: ✅ در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹، راهبرد دشمن را ایجاد اختلاف و وظیفه ما را حفظ وحدت معرفی می کنند. ✅ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ضمن اعلام برنامه دشمن مبنی بر ایجاد دوقطبی و بی اثر کردن نرم‌افزار واقعی قدرت ملّیِ کشور، وظیفه ما را پرهیز از دوقطبی ها مثلا در امور سیاسی و یقه گیری در جامعه می دانند. 🌀 نکته مهم در این راستا این است که ایشان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲، مجددا راهبرد دشمن مبنی بر ایجاد دعوا و جنگ و بدبینی بین مردم را بیان کردند و این بار صراحتا پرهیز از اختلاف و دعوا بر سر مسائل اعتقادی را مطرح کردند و اینکه با وجود اختلاف نظر، مردم باید با رأفت و مهربانی با هم زندگی کنند. 4️⃣ مقدمه 4: ضرروت فهم این نکته که بسیاری از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران نظام هستند؛ این فهم در انجام امر به معروف و نهی از منکر به شدت ضروری و تاثیرگذار است. ❇️ حضرت آقا فرمودند: "آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی." یا "خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛" 5️⃣ مقدمه 5: کاشت تخم کینه به اسم امر به معروف و نهی از منکر؛ ظاهرا بخشی از آنچه سالهای اخیر به عنوان وظیفه شرعی "امر به معروف و نهی از منکر" در جامعه اجرا شد، تخم کینه و تفرقه را در بخشی از جامعه کاشته است و زمینه بسیاری از اتهامات واهی رسانه های استکباری به نظام و بدن اجتماعی را فراهم کرده است. ⁉️ سوال اصلی این یادداشت این است که چطور می توان ضمن انجام وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر، بتوانیم وحدت جامعه را نیز حفظ و تقویت کنیم. 🔰 به نظر می رسد پاسخ و وجه جمع بین حفظ وحدت و نهی از منکر، تدبیری در روش نهی از منکرهای بدنه حزب اللهی است. روشی که اولا برآمده از عقلانیت دینی و توسط علماء زمان شناس باشد؛ و ثانیا مبتنی بر ضرورت تبیین حجاب با استفاده از همه ظرفیت های رسانه به خصوص ظرفیت صدا و سیما و همچنین ظرفیتهای انسانی موجود باشد. ثالثا عاری از اشتباهات گذشته و القاء کننده حس همدلی و اخوت در جامعه باشد. 🌐 و اگر آن خانم غرفه دار می گوید حس پدری را با ایشان درک کرده است، چون رفتار آقا برآمده از این نظریه است که منتسبین به نظام است باید برای مردم پدری دلسوز باشد؛ ❇️ حضرت آقا در جمع بسیجیان تاریخ 29/8/1392: "در رفتار یکایک عزیزان بسیجی ... باید جوری باشد که بگویند اینها پرورش‌یافتگان نظام اسلامی‌اند؛ مایه‌ی جلب محبّت، مایه‌ی جلب احترام برای نظام اسلامی و برای جمهوری اسلامی. ... برخورد مهربان و خدوم و تحسین برانگیز با محیط." والسلام. پ.ن.: این یادداشت ناظر به رفتارهای بدنه مذهبی است و تحلیل وظایف دستگاه ها به مجالی دیگر واگذار شده است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واقعا طلبه‌ها در جامعه امروز ما چه نقشی دارند یا اصلا تا حالا چه نقشی داشتند؟ تا حالا فکر کردید بود و نبود طلبه ها چه فرقی برای مردم جامعه‌مون داره! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌹 🍀 غروب جمعه هدیه می‌کنیم 100 سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 💠 http://shabestan.ir/detail/News/751336 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
باید همانگونه بجنگیم 🔸اگر براى مقابله با دشمن، [انتظار عنایت] حضرت ولى عصر عجل‎‎الله‎تعالی‎فرجه را داریم، بايد همانگونه که در جنگ [تحمیلی] حاضر بوديم، با هر کس که با اسلام درمی‌افتد، بجنگيم. امروز هم بايد حاضر باشيم و با هر کس عليه و قدم برمی‌‏دارد، بجنگيم. 🔺‌آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۸۳/۰۷/۱۰ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 15 🟢اساتید(قسمت دوم) 🔆تأثیر در طلبه قطعی است. استاد حتی اگر نداند و نخواهد، رنگ شخصیت خود را به طلبه انتقال می‌دهد و ناهشیار بر او اثری می‌افکند. 💡این فرایند را باید شناخت و مدیریت کرد و از ظرفیت آن به نفع تربیت بهره گرفت؛ تربیتی پنهان و نامرئی فراتر از آموزه‌ها و ارتباطات کلاسیک که می‌توان بهینه‌اش ساخت و به کارش گرفت. 🌷علاوه بر این، سینۀ استاد گنجینۀ مسایل ریز و درشت و نیازها و مشکلات طلاب است. مسایلی که باید در و تربیت یک به یک بحث و بررسی شود و به سامان درستی دست یابد؛ ❗️بنابراین حضور اساتید در شورای تهذیب و تربیت مدرسه لازم است؛ البته معمولاً دعوت از همۀ اساتید ممکن نیست ولی دست کم دو سه نفر از آنان خصوصاً باید در این شورا حضور داشته باشند و حتماً از نظارت و نظرات آنان در این شورا بهره گرفته شود. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/22 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 اين‌ها شما را پولادين خواهد كرد. امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) : «برادران عزيز! و ! اين بنيه در جوانى شكل مى‌گيرد. در جوانى خودتان را بسازيد؛ شما روزگارهاى مهم و حساسى را در پيش خواهيد داشت. اين كشور و اين نظام و اين نهضت عظيم اسلامى در سطح عالم، به شماها احتياج خواهد داشت؛ از لحاظ معنوى بايد خودتان را بسازيد. البته نقشه، نقشه‌ى آسانى است؛ اما پيمودنش اراده مى‌خواهد. نقشه، يعنى ؛ تقوا، يعنى پرهيز از گناه؛ يعنى اتيان و ترك ؛ كار را با انجام دادن و از و دور بودن... خواندن، خواندن، خواندن، گفتن، متوجه بودن، رفتن، كردن و به رفتن، سازنده است؛ اين‌ها شما را پولادين خواهد كرد. نمى‌شود يك حوزه‌ى ايده‌آل داشته باشيم؛ در حالى كه اين چيزها در طلابش نباشد.» 🗓سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‌ى علميه‌ى قم؛ یکم اسفند ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📚طلبه عصر انقلاب از منظر امامین انقلاب ✍️حجت‌الاسلام والمسلمین سعید هلالیان 🔖انقلاب اسلامی، از متن حوزه علمیه پدید آمد و از همین رو، باید حوزه را پدیدآورنده، خاستگاه و سرچشمه، زمینه‌ساز و به تعبیری نمادین،«مادر» انقلاب دانست. بدیهی است که علت بقاء شی‌ء، همان علت پدیدآیی آن است. بنابراین، اگر حوزه بخواهد فرزند معنوی خویش، یعنی انقلاب اسلامی، مراحل شکوفایی و ثمردهی خویش را تا تشکیل امت اسلامی و زمینه‌سازی بیشتر برای عصر ظهور شاهد باشد؛ باید همچنان، در جمیع ابعاد و ارکانش، انقلابی بماند. 📎خرید کتاب 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استخاره عارف بزرگ آیت الله کشمیری برای سید حسن نصرالله و رسیدن به تمدن نوین اسلامی و طلیعه ظهور امام عصر عج 🎙راوی: سردار محمد تهرانی مقدم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 📍شماره 16 🟢مشاور 🔹 حضور در توصیه می‌شود؛ البته توجه داریم که معمولاً مدیر و اساتید مدرسه در معرض مشاوره قرار دارند و از مسایل شخصی طلاب از نزدیک آگاهند؛ اما اگر مدرسه، استاد اخلاق یا مشاور مستقل هم دارد مناسب است از حضور و اشراف او نیز در این شورا بهره گرفته شود. 📨بی‌تردید مشاوران، رازدار مسایل مراجعان هستند و در این کرسی هرگز از آنان انتظار نمی‌رود پروندۀ طلاب را فاش کنند یا مسایل شخصی آنان را محور گفتگو قرار دهند؛ اما انتظار می‌رود که تجربیات حاصل از درگیری مستقیم با مسایل تربیتی طلبه را به ظرفیت‌های شورا بیفزایند. ❗️نکته‌ای که حتماً باید بدان توجه کرد این است که معمولاً نگاه مشاوران و است و چون دائماً با موارد سخت و حاد روبه‌رو بوده‌اند ممکن است سایۀ سنگین این موارد بر ذهن و دل آنها غلبه کرده باشد و رویکرد شورای تهذیب و تربیت را از پیش‌گیری و تعالی‌جویی به سمت 👈🏻درمان و ترمیم بکشانند. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/23 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از استاد تاج آبادی
📣آئین رونمایی از کتاب: 📚شیوه انس و روش تدبر در قرآن از منظر علامه طباطبایی(ره) ✅تازه ترین اثر حجّت‌الاسلام و المسلمین استاد تاج‌آبادی 🗣با حضور قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی 🗓سه‌شنبه۱۴۰۲/۳/۹ ⏰ از ساعت۱۲-۱۰:۳۰ ✅مکان: منزل سابق علامه طباطبایی(ره) (قم، خ صفائیه، ک۲۱، مدرس عالی تفسیر و دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)) 🌐لینک مستقیم حضور در جلسه 🆔@tajaabadi|Link
🍃 💠 آیت‌الله صفائی بوشهری ⏱ شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰ 🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻 https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
سیره نبی اعظم.pdf
1.4M
📚 سیره نبی‌ّاعظم (صلی‌‌الله‌‌علیه‌‌و‌‌آله‌وسلم) در کلام امام خامنه ای 📄 🔻برخی از عناوین: 🌱ثمرات تشکیل حکومت اسلامی پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلم) 🌱«اخلاق شخصی» و «اخلاق حکومتی» پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلم) 🌱سیره نبىّ‌اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در دوران ده‌ساله حاکمیت اسلام در مدینه 🌱نمونه‌هایی از تربیت‌ پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلم) 🌱شناخت شخصیت پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلم)، راه هدایت مسلمانها 📌دسترسی به متن بیانات 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🎙(ره): 🔹آن روزى که توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد که خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنیا خداى نخواسته در آنها تأثیر بکند، آن روز است که باید ما فاتحه‌ی اسلام را بخوانیم. آن روزى که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنماى ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرت‌ها مى‏‌توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهى بکشند. 📗صحیفه امام، ج‏۱۷، صص ۳۷۷-۳۷۶ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib