eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
936 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️ 🎧 وقتی رفتار دینی داریم، اما اخلاق دینی، نه. 🎤 صحبت‌های حجت الاسلام عالی درباره علل بدحجابی و بی نمازی فرزندان در خانواده های به ظاهر مذهبی 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه219، آیات 89 تا 97 🗓1399/06/16 💐 @nedaye_tahzib
219.mp3
568.1K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه219 🗓1399/06/16 💐 @nedaye_tahzib
145.pdf
130.1K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ حسابرسی اعمال ✏️دقت و عدالت در سنجش اعمال 🗓1399/06/16 💐 @nedaye_tahzib
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: قطع کلام دیگران روایات اخلاقی، شماره13 #؟ 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
شماره 1 یکی از کارهایی که خیلی تأثیر دارد، بیان شرح حال بزرگان اهل تهذیب و اهل اخلاق است. درباره این‌ها کتاب بنویسید و همین‌ها را بین طلبه‌ها پخش کنید... بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع اعضای شورای عالی حوزه /مهر1389 ما قله‌های تهذیب داریم. در همین قم، مرحوم حاج میرزاجوادآقای ملکی، مرحوم علامه‌ طباطبایی، مرحوم آقای بهجت، مرحوم آقای بهاءالدینی(قدس سره)، قله‌های تهذیب در ‌‌ حوزه بودند. رفتار این‌ها، شناخت زندگی این‌ها، حرف‌های این‌ها، خودش یکی از شفابخش‌ترین چیزهایی است که می‌تواند انسان را آرام کند؛ به انسان آرامش بدهد، روشنایی بدهد، دل‌ها را نورانی کند. (بیانات در جمع طلاب حوزه علمیه قم /مهر1389) معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به دلیل اهمیت و جایگاه این بحث و تأثیر آن در مخاطبان، معرفی این بزرگان عرصه علم و اخلاق و عرفان را از وظایف مهم خود می داند و به آن اهتمام ویژه ای دارد. جان پرور است قصه ارباب معرفت رمزی برو بپرس و حدیثی بیا بگو ادامه در پست بعدی 👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
شماره 2 *آشنایی بیشتر با علامه طباطبایی (ره) / قسمت اول یکی از برجسته ترین چهره ها و بارزترین نام ها که بر تارک تاریخ تشیع می درخشد، سلالة پاک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان، علامه آیت الله سید محمدحسین طباطبایی است. او در روز بیست و نهم ذی القعده سال 1321ق در شادآباد، از توابع شهرستان تبریز در خانواده سادات طباطبایی دیده به جهان گشود. اجداد او تا چهارده پشت، همه از دانشمندان و علمای بنام تبریز بودند. علامه، در سن پنج سالگی مادر عزیز و در نه سالگی، پدر بزرگوارش را از دست داد. این بزرگ مرد تاریخ، تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خویش دنبال کرد و همراه کسب علم، مراحل سیر و سلوک را پیشه خویش قرار داد. همین امر، موجب شد شامل عنایات پروردگار قرار گیرد. خود او این گونه می فرماید: در اوایل تحصیل که به صرف و نحو اشتغال داشتم، علاقه زیادی به ادامة تحصیل نداشتم و از این جهت، هر چه می خواندم، برای من قابل فهم نبود. چهار سال به همین صورت گذشت، تا آن که یکباره عنایت الهی دامن گیرم شد، عوضم کرد و در خود، یک نوع شیفتگی و بی تابی به تحصیل کمال حس نمودم؛ به طوری که از همان روز تا پایان تحصیل که تقریباً هیجده سال طول کشید، هرگز از تعلیم و تفکر احساس خستگی و دلسردی نکردم و زشت و زیبای جهان را فراموش کردم؛ بساط معاشرت با غیراهل علم را به کلی برچیدم و در خورد و خواب و لوازم دیگر زندگی به حداقل ضروری قناعت نموده، باقی را به مطالعه می پرداختم. بسیار می شد (به ویژه در بهار و تابستان) شب را تا طلوع آفتاب به مطالعه می پرداختم. این است دلیل پیشرفت بزرگان که همراه با بال علم، بال تقوا را می گشایند تا پروازی به اوج قلة معرفت داشته باشند. علامه پس از تحصیل مقدماتی در تبریز، همراه برادر کوچک تر و بسیار بزرگوارش سید محمدحسن وارد نجف شد و مدت ده سال در آن دیار مقدّس ادامه تحصیل داد. اساتید او در نجف متعدد بودند. استادان او در اصول و فقه آیت الله نائینی، سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ محمدحسین اصفهانی، در کلیات علم رجال آیت الله حجت کوه کمره ای و در فلسفه، سید ابوالقاسم خوانساری و سید حسین بادکوبه ای بوده اند. او اخلاق و عرفان را نزد عارف نامدار، آیت الله حاج میرزا علی آقا قاضی طباطبایی که از بستگانش بود، فرا گرفت. علّامه، به شدت تحت تأثیر او بوده است. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت دوم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان موضوع: واعظان انسان 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 5 🔹موضوع: اصول حاکم بر برنامه ریزی/ قسمت پنجم اصل چهارم: برخورداری از نگاه کلی برای برنامه‏ریزی لازم‏ است مجموع زمینه فعالیت، در نظر گرفته‏ شود. برنامه‏ریزی برای «امروز» بدون در نظر گرفتن کل عمر چندان نتیجه‏بخش نیست. وظیفة امروز ما بریده از کل عمر تعریف نمی‏شود و قابل تشخیص نیست. گوشه یک زمین می‏تواند مکانی برای احداث پارکینگ، اتاق‏خواب یا سرویس باشد. این‏که کدام ‏یک از این‏ها نهایتاً در این‏ مکان قرار داده ‏شود، مشروط به در نظر گرفتن طرح کلی ساختمان است. در لحظة عمل نباید برای همان لحظه برنامه‏ریزی کرد. هرزمان برای چندین نوع فعالیتِ لازم و مفید قابلیت دارد و آنچه که وظیفة نهایی این زمان را مشخص می‏کند، نگاه کلی به مجموع حوزة اختیار، و برنامه‏ریزی هماهنگ و متوازن برای آن است. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عشق‌ بی تکراری، عزت بی پایان از قدیمم‌با تو، یا قدیم‌الاحسان 💐 @nedaye_tahzib
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه220، آیات 98 تا 106 🗓1399/06/17 🌷 @nedaye_tahzib
220.mp3
575.9K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه220 🗓1399/06/17 🌷 @nedaye_tahzib
146.pdf
136.2K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ شگفتی انسان از دقت محاسبه 🗓1399/06/17 🌷 @nedaye_tahzib
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: اهتمام به آبادی روستاها و وقف آن ها اقتصاد مقاومتی، شماره 8 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
خاطرات شهدا – ش 1 موضوع: شهیدی که به دیدار ولی فقیه نرفت! / از خاطرات شهید ابراهیم هادی یکی از عملیاتهای مهم غرب کشور به پایان رسید. پس از هماهنگی، بیشتر رزمندگان به زیارت حضرت امام رفتند. با وجودی که ابراهیم در آن عملیات حضور داشت ولی به تهران نیامد. رفتم و از او پرسیدم: چرا شما نرفتید!؟ گفت: نمیشه همه بچه ها جبهه ها را خالی کنند. باید چند نفری بمانند. گفتم: واقعا به این دلیل نرفتی؟ مکثی کرد و گفت: ما رهبر را برای دیدن و مشاهده کردن نمی خواهیم. ما رهبر را می خواهیم برای اطاعت کردن. من اگه نتوانستم رهبرم را ببینم مهم نیست بلکه مهم این است که مطیع فرمانش باشم و او از من راضی باشد. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی پیام امام خمینی رحمة الله علیه به حوزه و روحانیت، شماره 10 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 6 🔹موضوع: اصول حاکم بر برنامه ریزی/ قسمت ششم اصل پنجم: زمان‏مندی در برنامه‏ریزی جزئی حتماً باید «ابتدا» و «انتها»ی زمان هرفعالیت را مشخص کرد. تعیین زمان ابتدای عمل به آن جهت است که اراده به امر «کلی» تعلق نمی‏گیرد. یعنی تصمیمی که انسان بر انجام کاری می‏گیرد، تنها به این شرط عملی می‏شود که بر یک امر مشخص «جزئی» متمرکز شود. مثلاً این تصمیم که فلان کتاب را در «آینده» خواهم خواند، امری کلی است و قابلیت پذیرش اراده را ندارد مگر آنکه یکی از افراد بی‌شمارِ آینده، مشخص شود. مثلاً بگوییم «روز جمعه پس‏از نماز صبح» یا «بلافاصله پس‏از رسیدن به خانه» این کتاب را می‏خوانم. یکی از شواهد مهم این مسئله این است که انسان معمولاً هرکاری را در آخرین فرصت ممکن آغاز می‏کند. زیرا تا پیش از رسیدن به آخرین زمان، مصادیق فراوانی در معرض اراده او قرارگرفته، ولی در لحظة آخر فقط یک گزینه برای انتخاب باقی است. «بعداًانجام میدهم» از نظر عملی با «هرگز انجام نمی‏دهم» معادل است. زیرا «بعداً» مصادیق زیادی دارد و تا هنگامی که کلی است، اراده به آن تعلق نمی‏گیرد. از این‏رو لازم است برای انجام هر کاری یک مصداق مشخص آن را در نظر بگیریم و ابتدای آن را به‏صورت جزئی معین کنیم. تعیین زمان انتهای عمل (یعنی زمان نتیجه‏بخشی کامل آن فعالیت) هم ضرورت دارد. زیرا انسان اگر زمان پیشِ روی خود را بی‏کران یا وسیع انگارد، انگیزه‏ای برای تلاش ندارد. هرگاه فرصت انسان برای انجام عملی محدود باشد، اوقات رهایی او کمتر می‏شود و با فعال کردن ظرفیت بالایی از توان خود، بهرة بیشتری از زمان می‏گیرد. توان انسان همیشه بسیار بیشتر از آن است که تصور می‏کند. آدمی هرگاه خود را آزاد می‏بیند، به حداقل زحمت و حرکت اکتفا می‏کند. اما در تنگناها و محدودیت‏ها چنان فعالیت می‏کند که خود از نیروی عظیم خویش درشگفت می‏ماند. انسان درشرایط عادی بیش از چند کیلومتر نمی‏تواند بدود. اما در هنگامة احساس خطر یا به ‏جهت فرار از مواجهه با دشمن، ساعت‏ها با سرعت و بدون احساس خستگی راه طی می‏کند. البته دائماً نمی‏توان در حال دویدن بود. اما می‏توان توقف‏ها و سستی‏ها را به حداقل رساند. از این قاعده در برنامه‏ریزی استفاده کنیم؛ اگر خود را به اتمام عمل در فرصت پیش‏بینی‏ شده ملزم سازیم، همین التزام عملی به‏ منزلة نیروی قاهری است که ما را به تلاش و فعالیت بیشتر وادار می‏کند. اما اگر همیشه با ارفاق و مدارا فرصت پهناوری پیشِ روی خود ترسیم کنیم، بخش عمده‏ای از وقت ما به رهایی و بطالت تباه می‏گردد. به‏همین جهت برخی از بزرگان حداکثر زمان فعالیت علمی برای یک درس در شرایط معمولی را (با طی تمام مراحل پیش مطالعه، درس، مطالعه، مباحثه، و نگارش بحث) سه ساعت پیشنهاد می‏کنند. برای تخمین زمان پایان عمل لازم است از ابتدا، مجموع فعالیت، به ‏خوبی ملاحظه و مرحله‏بندی شود. مثلاً در تحصیل یک متن، شمار تقریبی جلسات، محاسبه ـ و با کمک یک سالنامه ـ بر روزهای تحصیلی توزیع گردد. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه221، آیات 107 تا 109، 1تا5 🗓1399/06/18 🌸 @nedaye_tahzib
221.mp3
582.4K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه221 🗓1399/06/18 🌸 @nedaye_tahzib