146.pdf
136.2K
📂هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_چهل_و_شش
✅ شگفتی انسان از دقت محاسبه
🗓1399/06/17
🌷 @nedaye_tahzib
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸موضوع: اهتمام به آبادی روستاها و وقف آن ها
اقتصاد مقاومتی، شماره 8
#اقتصاد_مقاومتی #روستاها #وقف
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
#دوشنبه_های_بصیرتی
خاطرات شهدا – ش 1
موضوع: شهیدی که به دیدار ولی فقیه نرفت! / از خاطرات شهید ابراهیم هادی
یکی از عملیاتهای مهم غرب کشور به پایان رسید. پس از هماهنگی، بیشتر رزمندگان به زیارت حضرت امام رفتند.
با وجودی که ابراهیم در آن عملیات حضور داشت ولی به تهران نیامد.
رفتم و از او پرسیدم: چرا شما نرفتید!؟
گفت: نمیشه همه بچه ها جبهه ها را خالی کنند. باید چند نفری بمانند.
گفتم: واقعا به این دلیل نرفتی؟
مکثی کرد و گفت: ما رهبر را برای دیدن و مشاهده کردن نمی خواهیم. ما رهبر را می خواهیم برای اطاعت کردن.
من اگه نتوانستم رهبرم را ببینم مهم نیست بلکه مهم این است که مطیع فرمانش باشم و او از من راضی باشد.
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#منشور_روحانیت
پیام امام خمینی رحمة الله علیه به حوزه و روحانیت، شماره 10
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
نگاه مقام معظم رهبری به لزوم بصیرت در جامعه.Mp3
200.7K
#دوشنبه_های_بصیرتی
#کلیپ_صوتی
موضوع: نگاه مقام معظم رهبری به لزوم بصیرت در جامعه
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی
شماره 6
🔹موضوع: اصول حاکم بر برنامه ریزی/ قسمت ششم
اصل پنجم: زمانمندی
در برنامهریزی جزئی حتماً باید «ابتدا» و «انتها»ی زمان هرفعالیت را مشخص کرد. تعیین زمان ابتدای عمل به آن جهت است که اراده به امر «کلی» تعلق نمیگیرد. یعنی تصمیمی که انسان بر انجام کاری میگیرد، تنها به این شرط عملی میشود که بر یک امر مشخص «جزئی» متمرکز شود. مثلاً این تصمیم که فلان کتاب را در «آینده» خواهم خواند، امری کلی است و قابلیت پذیرش اراده را ندارد مگر آنکه یکی از افراد بیشمارِ آینده، مشخص شود. مثلاً بگوییم «روز جمعه پساز نماز صبح» یا «بلافاصله پساز رسیدن به خانه» این کتاب را میخوانم. یکی از شواهد مهم این مسئله این است که انسان معمولاً هرکاری را در آخرین فرصت ممکن آغاز میکند. زیرا تا پیش از رسیدن به آخرین زمان، مصادیق فراوانی در معرض اراده او قرارگرفته، ولی در لحظة آخر فقط یک گزینه برای انتخاب باقی است. «بعداًانجام میدهم» از نظر عملی با «هرگز انجام نمیدهم» معادل است. زیرا «بعداً» مصادیق زیادی دارد و تا هنگامی که کلی است، اراده به آن تعلق نمیگیرد. از اینرو لازم است برای انجام هر کاری یک مصداق مشخص آن را در نظر بگیریم و ابتدای آن را بهصورت جزئی معین کنیم.
تعیین زمان انتهای عمل (یعنی زمان نتیجهبخشی کامل آن فعالیت) هم ضرورت دارد. زیرا انسان اگر زمان پیشِ روی خود را بیکران یا وسیع انگارد، انگیزهای برای تلاش ندارد. هرگاه فرصت انسان برای انجام عملی محدود باشد، اوقات رهایی او کمتر میشود و با فعال کردن ظرفیت بالایی از توان خود، بهرة بیشتری از زمان میگیرد. توان انسان همیشه بسیار بیشتر از آن است که تصور میکند. آدمی هرگاه خود را آزاد میبیند، به حداقل زحمت و حرکت اکتفا میکند. اما در تنگناها و محدودیتها چنان فعالیت میکند که خود از نیروی عظیم خویش درشگفت میماند. انسان درشرایط عادی بیش از چند کیلومتر نمیتواند بدود. اما در هنگامة احساس خطر یا به جهت فرار از مواجهه با دشمن، ساعتها با سرعت و بدون احساس خستگی راه طی میکند.
البته دائماً نمیتوان در حال دویدن بود. اما میتوان توقفها و سستیها را به حداقل رساند. از این قاعده در برنامهریزی استفاده کنیم؛ اگر خود را به اتمام عمل در فرصت پیشبینی شده ملزم سازیم، همین التزام عملی به منزلة نیروی قاهری است که ما را به تلاش و فعالیت بیشتر وادار میکند. اما اگر همیشه با ارفاق و مدارا فرصت پهناوری پیشِ روی خود ترسیم کنیم، بخش عمدهای از وقت ما به رهایی و بطالت تباه میگردد. بههمین جهت برخی از بزرگان حداکثر زمان فعالیت علمی برای یک درس در شرایط معمولی را (با طی تمام مراحل پیش مطالعه، درس، مطالعه، مباحثه، و نگارش بحث) سه ساعت پیشنهاد میکنند.
برای تخمین زمان پایان عمل لازم است از ابتدا، مجموع فعالیت، به خوبی ملاحظه و مرحلهبندی شود. مثلاً در تحصیل یک متن، شمار تقریبی جلسات، محاسبه ـ و با کمک یک سالنامه ـ بر روزهای تحصیلی توزیع گردد.
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
147.pdf
125.4K
📂هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_چهل_و_هفت
✅ حسابرسی انسان از اعمال خویش
🗓1399/06/18
🌸 @nedaye_tahzib
سه شنبه 24.pdf
94.5K
📂انس با قرآن و عترت
📚هفته بیست و چهارم (سه شنبه)
✅ تقویت اراده 1
❌آثار ضعف اراده
🗓1399/06/18
#انس_با_قرآن_و_عترت
🌸 @nedaye_tahzib