eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
950 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه249، آیات 1 تا 5 🗓1399/07/15 🌸 @nedaye_tahzib
249.mp3
545.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه249 🗓1399/07/15 🌸@nedaye_tahzib
175.pdf
137K
📂هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅ تقوا و خداترسی ✏️ ب)آثار تقوای فردی - 1. بصیرت و روشن بینی 🗓1399/07/15 🌸 @nedaye_tahzib
سه شنبه 28.pdf
87.9K
📂انس با قرآن و عترت 📚هفته بیست و هشتم (سه شنبه) ✅ تقویت اراده 2 ❌ تقویت انگیزه تلاش و اراده 🗓1399/07/15 🌸 @nedaye_tahzib
19.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: از منظر قرآن 🎤توسط استاد: ✅ اهمیت و نیازمندی انسان به شب قدر بر اساس سوره مبارکه قدر (پارت1) 📑قسمت بیستم و دوم 🗓1399/07/15 🌸 @nedaye_tahzib
مراسم تجلیل از برگزیدگان تفسیر قرآن کریم با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و استاد محسن قرائتی و به صورت ویدئو کنفراس در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه در قم برگزار شد مشروح خبر را در اینجا https://www.hawzahnews.com/news/922059 ببینید 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی شماره12 لذت عبودیت و نماز 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
⚛️ سلسله مباحث تربیت دینی فرزند شماره 5 موضوع: هدف نهایی از تربیت فرزند در نظام تربیتی اسلام، بحث اهداف، از کلیدی‌ترین مباحث بوده و جایگاه مهمّی در آن دارد چرا که بدون داشتن هدف و تعیین آن، امکان برنامه‌ریزی و نیز ارزیابی فعالیت‌های تربیتی به آسانی ممکن نیست. در تربیت فرزندان آن هم در جامعه اسلامی، داشتن هدف‌های الهی بسی مهمّ و تعیین‌کننده است. اکنون سؤال این است که در نظام تربیتی اسلام، هدف از تربیت چه باید باشد؟ آیا هدف صرفاً تولید نسل و افزودن بر اعضای جامعه است؟ آیا هدف صرفاً پرورش فرزند سالم است؟ آیا هدف، تربیت نیروی انسانی برای تداوم جامعه اسلامی و به انجام رسانیدن امور آن است؟ و یا این که علاوه بر این‌ها، اهداف مهمتر و مقدس‌تری وجود دارد؟ و بالاخره از دیدگاه بزرگ مربی اسلام، علی(علیه‏ السلام)، هدف از داشتن فرزند و تربیت آن چیست؟ با نگاهی به دیدگاه‌ها و سیره تربیتی علی(علیه ‏السلام) آشکار می‌شود که در نظام تربیت اسلامی، هدف نهایی از تربیت، رسیدن فرزند به مقام اطاعت وعبودیت الهی است، هدف نهایی، تربیت انسانی است که مطیع پروردگار و تسلیم درآستان او باشد. امیرمؤمنان علی(علیه ‏السلام) درضمن حدیثی پیش از تولد فرزند، هدف نهایی از تربیت را به ‏طور غیر مستقیم بیان نموده و به ‏راستی آن حضرت در سفره تربیتی خویش، بدین هدف تحقق بخشیده و فرزندان خود را با توجه به آن، تربیت نموده‌اند. مرحوم ابن‏ شهرآشوب به سند خود از آن حضرت نقل می‌کند که فرمود: «من از خداوند خویش، طلب فرزندان زیبا چهره و نیکوقامت ننموده‌ام، بلکه از پروردگارم خواسته‌ام، فرزندانم مطیع او باشند و از او بترسند تا وقتی با این صفات به آنها نظر افکنم، مایه چشم روشنی من باشند» 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
18.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعلیم و تربیت در اسلام / سخنران: استاد شهید مرتضی مطهری اخلاق و رفتار با هم تفاوت دارند. اخلاق شامل سجایا و خلق انسان است که روح در قالب آن ساخته می شود اما رفتار پیاده کردن همین سجایا در زندگی است. رفتار انسان در شرایط مختلف متفاوت می شود. انسان ها در هر زمان و در هر شرایطی رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند و در عین حال شخصیت ثابتی دارند. برخی از رفتارها برای مردان مناسب و برای زنان نامناسب است و همچنین عکس آن رفتارهایی برای زنان مناسب و برای مردها نا مناسب است. مثلا تکبر برای مرد ناپسند است اما برای زنان خوب است چون نشان از بزرگی شخصیت آنان دارد. زنان با داشتن تکبر از بدی ها دور می مانند. زن متکبر مرد بیگانه را به خود راه نمی دهد و ترس او موجب می شود تا بیشتر احتیاط کند. ترس زن به معنای عفاف او است و به همین دلیل برای او مناسب است. زن محتاط در خرج و مخارج خانه می تواند همسرش را در مسیر پیشرفت همراهی کند و با مدیریت مسائل خانه اموال همسرش را در مسیر درست خرج می کند. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 28 موضوع: ضرورت تحصیل حوزوی / ‏_فروشی_حوزه 4.. نهال فروشی حوزه یکی از آسیب‏های مهم و درعین‏حال ناپیدایی که حوزه را تهدید می‏کند آفتی است که حضرت آیه اللّه جوادی آملی از آن به نهال‏چینی تعبیر فرموده‏اند. طلبه پس از چند سال تحصیل حوزوی، توانایی‏های چندی به‏دست می‏آورد و آمادگی اولیه برای رفع نیازهای جامعه پیدا می‏کند. در این شرایط دست تقاضای مردم شهرها و روستاها، ارگان‏ها، نهادها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی یا تحقیقاتی جهت امامت جماعت، تبلیغ، تدریس، پژوهش، تشکیل کانون‏های فرهنگی، ارائه مقاله یا طرح‏های مذهبی، ارتباط با جوانان، ادارة مراکز دینی، تدوین جزوه، تألیف کتاب و.. . به ‏سوی طلبه دراز می‏شود و از او دعوت به همکاری می‏گردد. طلبه با مشاهدة نیاز فراوان جامعه و توان خود، احساس ضرورت می‏کند و جذب این فعالیت‏ها می‏شود. طلبه‏ای که تنها چند سال در حوزه تحصیل کرده، در این موقعیت به‏ منزله نهالی است که تازه به ‏ثمر نشسته و چند میوه نورس، زیبا، خوشرنگ و جذاب را به رهگذران می‏نمایاند. اگر این نهال از رشد و تکامل بازداشته شود تا پایان، همین میوه‏ها را خواهد داد. طلبه نیز اگر در این موقعیت از خدمت ارزنده و میوه زیبایی که ارائه کرده است احساس رضایت کند و از زمینه رشد و تحصیل خود جدا شود تا پایان، میوه‏هایی کوچک و اندک از همین دست خواهد داشت. و در مقابلِ بادهای ناملایم مقاومتش درهم خواهد شکست. ولی اگر ارتباط این نهال با زمینة علمی و معنوی خود محفوظ بماند و مرتب از آن زمینه تغذیه گردد به رشد و پویش خود ادامه می‏دهد و به درخت بالغ تناوری تبدیل می‏شود که علاوه بر میوه‏های آبدار فراوان ـ بسیار بیشتر از آنچه ابتدا عرضه می‏کرد ـ سایة پهناوری بر جامعه می‏افکند و تکیه‏گاه علمی و معنوی جمعی گسترده می‏شود. ریشه و تنه و ساقه‏ای مستحکم به‏دست می‏آورد که در طوفان فتنه‏ها قامت استوار خود خم نکند و آفات شبهات، آسیبش نرساند و با شکستن چند شاخه ضعیف از پای‏ نیفتد. حوزه علمیه در شرایط کنونی نهال‏چینی و نهال‏فروشی میکند. یعنی نیروهای خود را در موقعیتی که تازه به بار نشسته، یکباره جدا و عرضه می‏کند. درحالی‏که با در نظر گرفتن نیاز آینده جوامع بشری و توانمندی بالقوة طلبه باید به‏گونه‏ای دیگر برنامه‏ریزی کرد. زیرا رسالت سنگین حوزه، بر دوش نیروهای ضعیف قرار نمی‏گیرد. توان نیروهای حوزوی باید متناسب با آن وظایف عظیم فعال شود. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com