eitaa logo
ندای سعادت
4.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
28 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📎تعلق تمام محبت ها به حق تعالى 🏴 علیه السّلام «...ثُمَّ سَلَكَ بِهِمْ طَريقَ إرادَتهِ، وَبَعَثَهُمْ فى سَبيلِ مَحَبَّتِهِ.» (صحيفه ى سجّاديّه، دعاى 1. ) ⚫️ اين جمله در مقام اين است كه [بفرماید] همه او را مى خواهند و به هر چه محبّت مى‌ورزند ـ دانسته و ندانسته ـ به او محبّت مى‌ورزند و گمان مى كنند محبّت به غير او است؛ چون محبّت متعلّق به نيست نمى شود بلكه به هستى متعلّق است، هستى هم از او است. 📚برگرفته از کتاب ، ج 4، ص 284 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
🕌 امام صادق- عليه ‏السّلام- 🌴«مَنْ أَتاهُ ماشِياً، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً، وَ مَحَى‏ عَنْهُ سَيِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً، فَإِذا أَتَاهُ، وَكَّلَ اللَّهُ بِهِ مَلَكَيْنِ يَكْتُبَانِ مَا خَرَجَ مِن فيهِ مِنْ خَيْرٍ، وَ لا يَكْتُبَانِ ما يَخْرُجُ مِنْ فِيهِ مِنْ شَرٍّ وَ لا غَيْرِ ذلِكَ ...» ((كامل الزيارات، ص 133، باب 49، روايت 6.)) 🌴هر كس با پاى‏ پياده‏ نزد او بيايد، خداوند براى هر قدم، حسنه‏ اى براى او مى ‏نويسد، و گناهى از او پاك مى‏ كند، و درجه ‏اى براى او بالا مى‏ برد، و هنگامى كه نزد او آمد، خداوند دو فرشته را براى او مى‏ گمارد تا هر چه سخن خير از دهانش بيرون آيد بنويسند و هر سخن ناپسند از دهانش بيرون آيد و امور ديگر را ننويسند ... ، ص 339 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
✅ اتحاد و عداوت عملی در مقابل دشمنان 💠جملۀ «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» [در زیارت عاشورا] بيانگر آن است که تنها دوست بودن با دوستان، و دشمن بودن با دشمنان آن حضرت کفايت نمى‏ کند؛ بلکه (با توجّه به معناى لغوى واژۀ تولّى) بايد در هر زمان، در عمل نيز در کنار دوستان سيّدالشّهدا(ع) و کسانى که تسليم اويند، قرار گرفت و طرح الفت و دوستى انداخت، که: «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ» و حزب واحد شد، که: «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» . 💠و نيز در عمل، حالت دشمن بودن با دشمنان آن بزرگوار را اظهار نمايد، که: «وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» تا دشمن با مشاهدۀ اين اتّحاد و عداوت عملى، فکر يزيدى در سر نپروراند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 392 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
🔗معنای مکارم اخلاق 📝تلمیذ: در روایت : «بُعِثْتُ لاُِتَمِّمَ مَكاَرِمَ الأَخْلاَق.» آيا منظور اين است كه انبياى سابقين، عدّه اى از مكارم اخلاق را آورده اند و رسول اكرم ـ صلّى الله عليه وآله و سلّم ـ آمده تا مكارم اخلاق را تمام كند؟ 📝استاد: اتمام در جايى استعمال مى شود كه مكارم آورده شده باشد و او ـ صلّى الله عليه وآله و سلّم ـ آن ها را تمام بنمايد. 📝عرض شد: منظور از مكارم اخلاق همين دستورات واجبى و مستحبّى است؟ 📝فرمودند: منظور آن است كه بنده را به كمال عبوديت برساند و كلمه ى جامعه اش آن است كه انسان را به توحيد برساند; زيرا هر عمل دريچه اى از قرب با آن هست و چون انسان به آن عمل نمايد، قربى حاصل مى نمايد. 📚 ج4، ص 144 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
امكان ديدار حضرت مهدى (عليه السّلام‏) 🔹حضرت آیة الله (ره): 💠از روايات …بر مى‏‌آيد كه مقصود از نديدن حضرت [ولی عصر عج] بعد از دوره غيبت صغرى، اين است كه گرفتن دستورات دينى از آن حضرت، به‌‏طور مستقيم و بدون وساطت نواب اربعه، ممكن نيست، ولى ملاقات بعضى از خواص- براى انجام كارى غير از گرفتن دستورات دينى، كه وظيفه نوّاب اربعه است، غيرممكن نيست. 💠...[روايات ] و نيز آنچه در اين زمينه، نقل شده است‏ گواه آن است كه بعضى از بزرگان و نخبگان از دوستانش، آن حضرت را زيارت كرده‏‌اند و در اين هيچ ترديدى نيست. 📚برگرفته از کتاب ()، ص 189 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
. شايد منظور از«اعمال»يا«آمال دونك» در دعاى ابوحمزه كه مى‌فرمايد: «وَ أَنَّ‌ الرّاحِلَ‌ إِلَيْكَ‌ قَرِيبُ‌ الْمَسافَةِ‌ وَ أَنَّكَ‌ لا تَحْتَجِبُ‌ عَنْ‌ خَلْقِكَ‌ إِلّا أَنْ‌ تَحْجُبُهُمُ‌ الْأَعْمالُ‌ [لْآمالُ‌] السَّيِّئَةُ‌ دُونَكَ‌.» اعمال و آمال صادره از همين اعضا باشد و حضرت صادق-عليه‌السّلام-بخواهد بفرمايد: سجده‌ى بر تربت سيّدالشّهدا عليه‌السّلام اين خاصيّت معنوى را براى دوستان و كسانى كه عارف به حقّ‌ آن حضرت بوده و حرمت و ولايت وى را شناخته باشند دارد و حجاب‌هاى هفت‌گانه‌ى عالم طبيعت را از آن‌ها برطرف ساخته و راهگشاى آنان،براى رسيدن به كمالات والاى انسانى مى‌شود. 📚 فروغ شهادت @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
🏴 لزوم تهيّأ براى بهره بردارى از اوقات و امكنه ◼️تلميذ: (آیة الله )... اين كه فرموديد: ازمنه و امكنه و ايّام به انتساب، فضيلت پيدا مى كنند، آيا هر كس مى تواند بدون عمل از آن ها استفاده كند و بدون تهيّأ باطنى ممكن است از آن ازمنه و امكنه و ايّام بهره مند شويم، مثلا بدون انجام كارهايى كه مثلا حضرت موسى ـ عليه السّلام ـ و يا غير آن در آن اربعين، عمل كرده اند، از بهره مند شد؟ ◼️ استاد ()فرمودند: تا اندازه اى تهيّأ لازم است...چون به حرم رسول الله ـ ص ـ وارد مى شدم، على ـ عليه السّلام ـ را آن جا مى ديدم، گويا حاضر است و هم چنين ...چون به مزار حضرت زينب ـ س ـ وارد مى شدم، گويا سيدالشهدا ـ عليه السّلام ـ را حاضر مى ديدم. ... و حتّى حرم ـ س ـ انسان چون وارد مى شود، ـ عليه السّلام ـ را مى بيند اين ها مربوط به خصوصّيت مكان است كه انسان اين گونه مشاهده مى نمايد. 📚برگرفته از کتاب ، ج4، ص 229🌱 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
🤲 بیان حقائق در قالب دعا 💠 ائمۀ معصومين علیهم السلام حقايق الهى را که خود و خاصّان امّتشان (به تعليم آنان) مى‏‌فهميده و مشاهده مى‏‌کرده‏‌اند، در قالب دعا بيان فرموده‏‌اند؛ زيرا اظهار [آن] ... براى اهل زمان [ایشان] (جز بعضى از خواص و اهل سرّ) ممکن نبوده است، مگر در غالب دعا و فرازهاى ادعيه. 💠 از اين رو آن بزرگواران، معارف ناب اسلامى را به صورت دعا بيان فرموده و خواندن آن‏ها را در شبانه روز و سال و ماه مستحب دانسته‌‏اند، چنان که امر به خواندن حقّ تعالى در قرآن شريف نيز مورد سفارش است. تا آنان که لياقت فراگيرى معارف الهى را دارند، بدين وسيله با حقايق آشنا شوند و به غرض غايى از خلقت که همانا عبوديّت واقعى و معرفت او است، نايل آيند. 📚برگرفته از ، ص 18 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
✅فقیه عارف حضرت آیة‌الله سعادت‌پرور(قدس سره) 📖 تأثير تفقه و آگاهى به كتاب و سنت در اجابت دعا 📌[در یکی از ادعیه نیمه شعبان در حرم حضرت سید الشهداء علیه السلام در کتاب اقبال آمده:] أَسْأَلُكَ ... أَنْ تُصَلِّىَ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تَكْفِيَنِى أَمْرَ مَنْ يُعادِينِى وَ أَمْرَ مَعادِى وَ مَعاشِى ... وَ ارْزُقْنِى الْفِقْهَ فِى دِيْنِك‏ ... 💠حاجت اوّل، صلوات است و سپس حوايج دنيا و آخرت و معنويّت ذكر شده. گويا نظر به‏ اين كه همه آن‏ها بدون آگاهى به مبانى كتاب و سنّت تحقّق پيدا نخواهد كرد، فرموده شده: «وَ ارْزُقْنِى الْفِقْةَ فِى دِيْنِكَ» و نظر به اين كه نفع بردن از تفقّه در دين مراتبى دارد، اعلاترين مرتبه آن تقاضا شده: «وَ انْفَعْنِى بِما نَفَعْتَ بِهِ مَنِ ارْتَضَيْتَ مِنْ عِبادِكَ.» (و با آن چه به بندگان مورد پسندت سود رساندى، به من سود رسان.) 📚برگرفته از شرح معارف ادعیه @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
🏴عبد صالح و فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) 🏴قرن‌ها از هجرت [و رحلت ] رسول‏ اللَّه‏ صلى الله عليه آله مى گذرد و تاكنون جوامع بشرى (اسلامى و غير اسلامى) اسلام را كاملًا نشناخته، و پى نبرده‏‌اند كه اسلام واقعى چيست؟ و دعوت انبياء و اوصياء عليهم السلام به چه بوده است؟. 🏴عدّه اى گمان كرده‏‌ا‌ند كه دعوت آن بزرگواران تنها به عمل به احكام و اخلاقيّات ظاهرى است، و بشر جز عمل به اين احكام ظاهرى تكليف ديگرى ندارد؛ بعضى ديگر قدمى بالاتر نهاده و مى گويند: علاوه بر اين، تشكيل حكومت نيز از وظايف آنها است؛ و افرادى بر اين عقيده‏‌اند كه: ماوراى اين دستورات و فرامين نيز حقايق ديگرى وجود دارد كه مربوط به انبياء و اولياء عليهم السلام مى باشد، و غير از آنان را قدرتى بر عمل و پيروى از آنها نيست؛ و اشخاصى هم پذيرفته‏‌اند كه آنان عليهم السلام مأمور به دعوت هر دو امر هستند و مردم نيز قدرت و توان عمل بر آن را دارند. 🏴امّا هوشياران و زيركان امّت كه در هر زمان تعداد ايشان اندك بوده و هست، بر اين عقيده‌‏اند كه انبياء عليهم السلام براى راهنمايى بشر به كمالات انسانى و دعوت به فطرت و بر طبق آن عمل كردن و بازگشتن به آن و رسيدن به عبوديّت واقعى (كه در معرفت پروردگار حاصل مى شود) آمده‏‌اند، و تمامى دستورات ظاهرى اسلام، بيان آداب‏ عبوديّت و براى رسيدن به اين مقصد اعلى‏ است، و هدف از تشكيل حكومت نيز در همين راستا مى باشد، تا جامعه آماده و پذيراى آن شده و مردم بتوانند به سهولت و سرعت به آن دست يابند. 📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
[آیة الله سعادت پرور] سؤال شد از روايت موسی بن جعفر علیهما السلام: «مَن تَعَظَّمَ فى نَفْسِهِ لَعَنَتْهُ مَلائِكَةُ السَّمَاءِ وَ مَلائِكَةُ الأرْضِ...» (هر كس خود را در درونش بزرگ بداند، فرشتگان آسمان و زمين او را لعنت مى كنند...) 💠[علامه طباطبائی] فرمودند: تعظّم فى نفس، همان تكبّر است و همان است كه باعث شد شيطان در جريان سجده آدم، سجده نكند. 💠عرض شد: بنابراين جمله حديث، همه بايد مورد لعنت باشيم; زيرا هر كس به حساب خود نسبت به زير دست خود تعظّم در نفس مى بيند؟ 💠فرمودند: بلی، ولى چون انسان متوجّه شود كه هر چه دارد از او نيست و از خدا است، تعظّم نمى فروشد. 📚، ج4، ص 250 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
بهترين دوستان‏ 🏴امام حسن عسکری (علیه السلام): ◾️«خيرُ إخوانِك مَن نَسِى ذَنبَك و ذَكَر إحسانَك إليه.» (بحار الانوار، ج 75، ص 378، حديث 4.) ▪️بهترين برادرانت آنانند كه گناه و بدى تو را فراموش كنند و نيكى و احسان تو را در حق خود به ياد داشته باشند. 📚برگرفته از کتاب پاسداران حریم عشق @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
📖 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ 🟢 مفضل بن عمر مى‏‌گويد: از امام صادق عليه السّلام در مورد كلمه‏ وَ الْعَصْرِ توضيح خواستم. 🟢 آن حضرت فرمود: الْعَصْرِ همان عصر خروج امام قائم عليه السّلام، إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ يعنى دشمنان ما در زيان هستند، إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا مقصود، ايمان به نشانه‏‌هاى ماست، وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ‏ يعنى همراهى و هم‌نوايى با برادران، تَواصَوْا بِالْحَقِ‏ يعنى توصيه يكديگر به مسأله امامت‏ و وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ يعنى استقامت در دوران غيبت. به نقل از کتاب ()، ص 154 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
🟢از روايات معلوم مى‌‏شود كه مؤمنان در دوره غيبت گرفتار آزمايش‌هاى بزرگى خواهند شد. ... اين امت، پس از پيامبر و امامان عليهم السّلام، به غيبت- حضرت مهدى- و بعضى چيزهايى ديگر مبتلا و آزمايش شده‏‌اند- و از آزمايش الهى نمی‌‏توان گريخت... 🟢ما بايد براى رستگارى و موفق شدن در اين آزمايش‌ها تلاش كنيم، و آن‏گونه كه روايات اشاره مى‏‌نمايند، رستگارى كامل جز براى دينداران ناب- مخلصين- و كسانى‏كه جانشان با يقين درآميخته و اعتقادشان محكم و شناختشان از ناداني‌ها و نادرستي‌ها پيراسته شده است، براى كسى ديگر ميسّر نيست. 🟢فقط با داشتن چنين شرايط و حالاتى است كه بندۀ پروردگار، به قضاء الهى و حكم پروردگار در تمام امور، خشنود است و نسبت به غيبت و ديگر مسائل مربوط به آن، هيچ شك و ترديدى به دل راه نمى‏دهد و بر اعتقاد به امامت امام غايب ثابت و استوار مى‏‌ماند و هميشه ياد او را در دل دارد، و اين چيزها جز با تلاش پيگير و حركت در راه بندگى حقيقى و خالصانه، از راه ديگرى به دست نمى‏‌آيد. خداوند همه ما را، در اين راه توفيق عنايت فرمايد. 📚برگرفته از کتاب ()، ص 159🌱 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
وَاجْعَلْ نَفْسِى ... مُولَعَةً بِذِكْرِكَ وَ دُعائِكَ. (و نَفْس مرا ... شيفتۀ ياد و دعا به درگاهت بگردان.) 🤲 شهودِ لذّت ذكر 💠 تمام بشر- بلکه همه مظاهر عالم- همواره به ياد خداوند متعالی که هرلحظه با آن‏ها و محيط به آن‏ها است، مى‏‌باشند و او سبحانه را مى‌‏خوانند 💠 اما در اثر عنايت بسيار به خواسته‏‌هاى عالم خاکى و عنصرى، توجه به توجه خود ندارند 💠 و اگر لحظه‌‏اى از توجّه به عالم عنصرى چشم بپوشند، در آن لحظه حقّ سبحانه را با ديدۀ دل مشاهده خواهند کرد و از اين معنى لذّت خواهند برد و آرزو مى‏‌کنند که هر لحظه آن حال تکرار شود 💠 بلکه مى‏‌خواهند همواره در آن حال باشند و تقاضاى دوام آن را نيز مى‌‏نمايند. برگرفته از ، ص 58 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
🔹غمِ جهان مخور و پند مبر از ياد 🔹كه اين لطيفه نغزم ز رهروى ياد است 🔸رضا به داده بده، وز جبين گره بگشاى‏ 🔸كه‌بر‌من و تو، دَرِ اختيار‌نگشاده است 🔻اى سالك! ... ♦️غمِ داشته و نداشته جهانِ فانى را مخور و پيشانى درهم مكش و راضى به داده دوست باش؛ زيرا اختيار كردن ما (كه اى كاش فلان امر چنين مى شد و فلان چنين نمى شد)، خلاف عبوديّت است و «بر من و تو درِ اختيار نگشاده است»؛ كه: 🟢«لَمْ يَكُنْ رَسُولُ‏ اللَّهِ‏ صلى الله عليه و آله يَقُولُ لِشَى‏ءٍ قَدْ مَضى‏: لَوْ كانَ غَيْرُهُ.» اصول كافى، ج 2، ص 63، روايت 13. (رسول خدا- درود و رحمت خدا بر او و خاندانش باد!- هرگز در باره چيزى كه گذشته بود نمى فرمود: اى كاش غير آن مى‌‏شد.) 📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
💠اى پيك پى خجسته چه نامى فُديتُ لَكَ! 💠هرگز سياه‏چرده نديدم بدين نمك 💠خوبان سزد كه بر درت آيند جملگى 💠و آنگاه خاك پاى تو بوسند يك بيك 💠هم ظاهر از دو چشم تو در ديده مردمى‏ 💠هم روشن از دو لعل تو در ديده مردمك 🌷اى پيام آورى كه از جانب حضرت دوست براى هدايت بندگانش رهنمودها آورده‏‌اى! فدايت گردم! 🌷نامت چيست؟ محمّدى يا احمد؟ مصطفائى يا خاتم النّبيّين؟ رسولى يا نبىّ؟ شاهدى يا مبشّر؟ نذيرى يا ماحىّ؟ عاقبى يا حاشر؟مزّمّلى يا مدّثّر و يا ابوالقاسم؟ 🌷قربانت شوم! سيرت و شمايلت را چه نامم؟ مَلَكت گويم؟ انسانت شمارم؟ يوسفت دانم؟ 🌷هرگز سياه چهره اى را بدين با نمكى و ظرافت نديده‌‏ام‏. 📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
📖 حدیث معراج عصاره اولين جلسه درس اخلاق از ناحيه خداى عليم و حكيم و اوّلين معلم هستى، رب علىّ اعلى، اللَّه تبارك و تعالى، براى شاگرد اوّل و اوّلين شاگرد عالم، محور حركت عالم وجود و اولين مفتخر به لباس وجود از ناحيه حضرت ذى جود، داراى مقام محمود و واصل به درجه شهود، صاحب خُلق عظيم و عقل كامل‏ سليم، سرور و سيّد مرسلين و برگزيده از ناحيه رب العالمين به عنوان رحمة للعالمين حضرت محمّد مصطفى‏- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- است. 📚برگرفته از مقدمۀ کتاب شریف (سیری به سوی انسانیت)، تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله (ره) ج1، ص 41🌱 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
🔹حدیث معراج🔹 💠هر چند بين ساير پيامبران-- عليهم السّلام-- با خداى عالم مكالماتى انجام شده است امّا هيچيك از ايشان به مقام و رتبه آن حضرت نرسيده‏‌اند و همين اختلاف و فضيلت كمّى و كيفى مكالمه آن حضرت نسبت به ساير پيامبران براى بيان عزت و شرافت آن حضرت كافى است و حق هم همين است زيرا كه آن حضرت خاتم پيامبران است، و هنوز آب و گل آدم بهم نياميخته بود كه آن حضرت به مقام نبوّت رسيد و خدايش او را براى خويش برگزيد، آنگاه به كمال و نهايت قرب به پروردگار نايل شد. 💠اين حديث شريف- يعنى حديث معراج- مشتمل بر سه مطلب اساسى و مهم است: 🔸اوّل: راهنمايى سالك و رهرو راه حق به مطالبى كه بايد به آنها چنگ زند و از آن‌ها جدا نشود و هم چنين مطالبى كه بايد از آن‌ها پرهيز كند تا به سر منزل مقصود برسد، يعنى حجاب‌ها را از مقابل فطرت بزدايد. 🔸دوّم: تشويق و ترغيب به مطلب اوّل. 🔸سوّم: توجه دادن سالك به مقصد، در تمام فراز و نشيب‌هاى سلوك و يادآورى نتايج آن. 📚برگرفته از مقدمۀ کتاب شریف (سیری به سوی انسانیت)، تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله (ره) ج1، ص 41🌱 @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
✍️روزی شیخ عارف کامل ما مرحوم آيت‌الله پهلوانی تهرانی ( سعادت‌پرور ) اعلی الله کلماته ، به این حقیر محض فرمودند: 🔹« اگر انسان ساخته شود، آثار وجودی او بی سر و صدا، خانه به خانه سرایت می‌کند، مثل طاقاری می ماند که پر از آب است ،وقتی سنگ کوچکی در وسط آن می افتد ،موج آرام و بی سر و صدایی بر میدارد و همینطور این موج میرود تا اینکه به بدنه طاقار می خورد . 🔹اگر شماها ساخته شوید،آثار وجودیتان اینگونه خواهد بود،بی سر و صدا و آرام آرام به دیگران سرایت می کند». 📚 کیمیای وصل، ج۲، ص۱۵۹ @nedayesaadat @rahtousheh1 Ketabrah24.ir
💠حافظ در نگاه آیة الله سعادت پرور (ره) 🔸خواجه، از نوادر كسان اين طائفه است كه صلاىِ «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً» «1» را شنيده و اجابت نموده، و در عالم بشريّت به فطرتِ «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها» «2» راه يافته، و از خلقت «لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ» «3» به اوج مقام انسانيّت رسيده، و از «ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ» «4» بهره‏‌مند گشته است؛ «وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ» «5». ————— 1. روم: 30- پس استوار و مستقيم، روى و تمام وجود خويش را به سوى دين برپادار. 2. روم: 30- همان سرشت الهى كه همه مردم را بر آن آفريد. 3.روم: 30- هيچ تغيير و دگرگونى در آفرينش خداوند نيست. 4. روم: 30- اين همان دين استوار مى باشد. 5. روم: 30- و ليكن بيشتر مردم [از اين حقيقت‏] آگاه نيستند. 📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ @Nedayesaadat http://www.ketabrah24.ir
بسمه تعالی إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای تحریری (حفظه الله) رحلت والده مکرمه را خدمت حضرتعالی و دیگر فرزندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم. از خداوند متعال رحمت الهی و همنشینی با اولیائش (علیهم السلام) را برای آن مرحومه خواهانیم. بیت حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) @Nedayesaadat
🕌 وظیفه مسلمانان در برابر تهاجم دشمنان ✅حضرت آیة الله سعادت پرور ره: 🔹مسلمانان موظفند كه از احكام الهى پاسدارى نمايند و در برابر تهاجمات دشمنان، از اسلام دفاع نمايند. 🔹و از آنجا كه احكام اسلام، صرفا احكام فردى و شخصى نيستند كه هركسى به تنهايى مأمور اجراى آنها باشد، بلكه داراى جنبه‏ هاى اجتماعى قوى و بارزى چون امر به معروف، نهى از منكر و قيام براى حفظ مصالح اسلام و مسلمين هستند، پرچمى كه به اين منظور افراشته شود پرچمى طاغوتى نيست‏. 📚برگرفته از کتاب الشموس المضیئه @nedayesaadat www.ketabrah24.ir www.jamaleaftab.com
💠حافظ در نگاه آیة الله سعادت پرور (ره) ♦️خواجه، شيعه اى است كه رسول اللَّه صلى الله عليه و آله و اهل بيت عليهم السلام را به مقام نورانيّت‏ شناخته، و اين مطلب را در ابيات‏ رسايش نسبت به ايشان گنجانيده است. ♦️خواجه، محقّقى است كه تحقيقات او در حقائق كتاب و سنّت و مواعظ جذّابش در قالب شعر و بيان شيرين تجسّم يافته، به گونه اى كه نمى توان معجزه‏‌اش گفت، ولى كرامت گفتن آن نيز سخنى بيهوده نيست. 📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ🌱 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
✅ فخرالمحققین حضرت آیةالله سعادت‌پرور(ره): 🟢در مسير جلب حكمت و آموزش آن نبايد شيعه و يا سنى بودن مأخذ آن را مورد توجّه قرار داد، بلكه بايستى فقط به حكيمانه بودن كلام نظر كرد. اين سيره و روش عالمان اخلاقى است‏... 🟢علّت ترغيب اولياى الهى- عليهم السّلام- [در روایات] به اخذ حكمت از هر كجا كه بود، ممكن است اين باشد كه: 🟢 نوع بشر، اعم از مؤمن و كافر و منافق و ... همه بر فطرت توحيد خلق شده‌‏اند و هر چند بر چهرۀ نورانى فطرت غبار غفلت و گناه افكنده‏‌اند، ولى گاهى از اوقات به واسطه بعضى از اعمال، براى عدّه‌‏اى حجاب از فطرتشان كنار رفته و به امورى كه موافق آن است آگاه مى‏‌گردند و آن چه را كه مى‏‌بينند بر زبان جارى مى‌‏سازند. 📚برگرفته از مقدمۀ کلمات عرفا🌱 🆔@Nedayesaadat 📡Ketabrah24.ir