آداب اموات و ادعیه متعلق به آن:
مؤلف گويد: غير از زمان احتضار در دوجا براى ميّت خواندن تلقين مستحبّ است: يكى زمانى كه او را در قبر مى گذارند. و بهتر آن است با دست راست دوش راست، و با دست چپ دوش چپ او را بگيرند، و وى را حركت دهند و تلقين كنند. و ديگر زمانى كه از دفن او فارغ شدند، پس از آنكه مردم رفتند، مستحبّ است ولىّ ميّت نزديكترين خويشان او نزد سر ميّت بنشيند، و به صداى بلند به او تلقين كند، و خوب است دو كف دستش را روى قبر گذارد، و دهان را نزديك قبر ببرد، و اگر ديگرى را هم نايب كند خوب است. و در اخبار وارد شده: چون ميّت را اين گونه تلقين كنند منكر به نكير گويد: بيا برويم تلقين حجّتش كردند احتياج به پرسيدن نيست، پس باز مى گردند و ديگر سال نمى كنند. علاّمه مجلسى رحمه اللّه فرموده: اگر تلقين كننده به اين صورت بگويد جامع تر است:
اِسْمَعْ اِفْهَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
بشنو، بفهم اى فلان بن فلان
نام او و پدرش را بگويد:
هَلْ اَنْتَ عَلَى الْعَهْدِ الَّذى فارَقْتَنا عَلَيْهِ مِنْ شَهادَةِ
آيا بر آن پيمانى كه از ما بر پايه آن جدا شدى مى باشى
اَنْ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ
از گواهى بر اينكه معبودى جز خدا نيست، يگانه و بى شريك است،
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَبْدُهُ
و اينكه محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) بنده و فرستاده اوست
وَ رسُولُهُ وَ سَيِّدُ النَبِّييّنَ وَ خاتَمُ الْمُرْسَلينَ
و سرور پيامبران و خاتم رسولان است
وَ اَنَّ عَلِيّاً اَميرُ الْمُؤْمِنينَ وَ سَيّدُ الْوَصِيّينَ
و اينكه علىّ امير مؤمنان است وآقاى جانشينان
وَ اِمامٌ افْتَرَضَ اللَّهُ طاعَتَهُ عَلَى الْعالَمينَ
و امامى كه خدا اطاعتش را بر جهانيان واجب كرده
وَ اَنَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ وَ عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي
و اينكه حسن و حسين، و على بن الحسين، و محمّد بن على
وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَ عَلِىَّ بْنَ مُوسى
و جعفر بن محمّد، و موسب بن جعفر، و على بن موسى
وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي وَ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ
و محمّد بن على و على بن محمّد، و حسن بن على
وَالقآئِمَ الْحُجَّةَ الْمَهْدِىَّ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَئِمَّةُ الْمُؤْمِنينَ
و قائم حجت مهدى (درودهاى خدا بر ايشان) امامان مؤمنان
وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ اَجْمَعينَ
و حجّت هاى خدا بر همه آفريدگانند،
وَ اَئِمَّتُكَ اَئِمَّةُ هُدَىً اَبْرارٌ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
و امامانت امامان هدايت و نيكانند اى فلان بن فلان،
اِذا اَتاكَ الْمَلَكانِ الْمُقَرَّبانِ رَسُولَيْنِ مِنْ عِنْدِاللَّهِ تَبارَكَ وَ تعالى
هنگامى كه دو فرشته مقرّب، و دو فرستاده خداى تبارك و تعالى نزد تو آيند
وَ سَئَلاكَ عَنْ رَبِّكَ وَ عَنْ نَبِيِّكَ وَ عَنْ دينِكَ وَ عَنْ كِتابِكَ
از پروردگارت و پيامبرت و دينت و كتابت
وَ عَنْ قِبْلَتِكَ وَ عَنْ اَئِمَّتِكَ فَلا تَخَفْ وَ قُلْ فى جَوابِهِما:
و قبله ات و امامانت از تو سؤال كنند نترس، و در جواب آنها بگو
اَللَّهُ جَلَّ جَلالُهُ رَبّى وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّى
خدا جلّ جلاله پروردگارم و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) پيامبرم
وَالاِْسْلامُ دينى وَ الْقُرْآنُ كِتابى وَالْكَعْبَهُ قِبْلَتى
و اسلام دينم و قرآن كتابم و كعبه قبله ام
وَ اَميرُالْمُؤْمِنينَ عَلِىُّ بْنُ اَبيطالِبٍ اِمامى وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِي الْمُجْتَبى اِمامى.
امير مؤمنان على بن ابيطالب امامم، و حسن بن على مجتبى امامم،
وَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي الشَّهيدُ بِكَرْبَلاءَ اِمامى وَ عَلِىُّ زَيْنُ الْعابِدينَ اِمامى
و حسين بن على شهيد در كربلا امامم و على زين العابدين امامم،
وَ مُحَمَّدٌ باقِرُ عِلْمِ النَّبِيّينَ اِمامى وَ جَعْفَرٌ الصّادِقُ اِمامى
و محمّد شكافننده دانش پيامبران امامم و جعفر صادق امامم
وَ مُوسَى الْكاظِمُ اِمامى وَ عَلىُّ الرِّضا اِمامى
و موسى كاظم امامم و علىّ الرضا امامم،
وَ مُحَمَّدٌ الْجَوادُ اِمامى وَ عَلِىُّ الْهادى اِمامى
و محمد جواد امامم و على هادى امامم
وَ الْحَسَنُ الْعَسْكَرىُّ اِمامى وَالْحُجَّةُ الْمُنْتَظَرُ اِمامى
و حسن عسگرى امامم و حجّت منتظر امامم مى باشند
هؤُلاءِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ اَئِمَّتى
اينان كه درودهاى خدا بر همگى آنان باد
وَ سادَتى وَقادَتى وَ شُفَعآئى بِهِمْ اَتَوَلّى
امامان من و آقايانم و پيشروانم و شفيعان من هستند با آنان دوستى مى كنم
وَ مِنْ اَعْدآئِهِمْ اَتَبَرَّءُ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ
و از دشمنانشان در دنيا و آخرت بيزارى مى جويم
ثُمَّ اعْلَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
سپس بدان اى فلان
اَنَّ اللَّهَ تَبارَكَ وَ تَعالى نِعْمَ الرَّبُّ
به درستى كه خداى تبارك و تعالى نيكو پروردگارى است
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَ آلِهِ نِعْمَ الرَّسُولُ
و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) نيكو رسولى است
وَ اَنَّ اَميرَ الْمُؤْمِنينَ عَلِىَّ بْنَ اَبى طالِبٍ وَ اَوْلادَهُ الاْئِمَّةَ الاَْحَدَ عَشَرَ
و امير مؤمنان على بن ابطالب، و فرزندانش يازده امام
نِعْمَ الاَْئِمَّةُ وَ اَنَّ ما جآءَ بِهِ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَقُّ
نيكو امامانى هستند و آنچه را محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) آورده حق است
وَ اَنَّ الْمَوْتَ حَقُّ وَ سُؤالَ مُنْكَرٍ وَ نَكيرٍ فِى الْقَبْرِ حَقُّ
و مرگ حق است، و سؤال نكير و منكر در قبر حق است
وَالْبَعْثَ حَقُّ وَالنُّشُورَ حَقُّ وَ الصِّراطَ حَقُّ وَالْميزانَ حَقُّ وَ تَطائُرَ الْكُتُبِ حَقُّ
و بعث و نشر حق،و صراط و ميزان و پراكنى نامه اعمال حق است
وَالْجَنَّةَ حَقُّ وَ النّارَ حَقُّ وَ اَنَّ السّاعَةَ آتِيَةٌ لارَيْبَ فيها
و بهشت و دوزخ حق است و قيامت آمدنى است، شكّى در آن نيست
وَ اَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِى الْقُبُورِ
و خدا هركه را در گورها برانگيزد.
آنگاه بگويد :
اَفَهِمْتَ يا فُلانُ
اى فلان آيا فهميدى؟
در حديث آمده: ميّت در جواب مى گويد: آرى فهميدم، سپس بگويد:
ثَبَّتَكَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثّابِتِ
خدا بر گفتار ثابت، ثابت قدمت بدارد
هَداكَ اللَّهُ اِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ
به راه استوار هدايتت كند
عَرَّفَ اللَّهُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اَوْلِيائِكَ فى مُسْتَقرٍّ مِنْ رَحْمَتِهِ
بين تو و اوليائش در قرارگاهى از رحمتش آشنايى برقرار كند.
سپس بگوید:
اَللّهُمَّ جافِ الاَْرْضَ عَنْ جَنْبَيْهِ وَاصْعَدْ بِرُوحِهِ اِلَيْكَ
خدايا زمين را از دو پهلويش خالى گذار و روانش را به سويت بالا ببر،
وَلَقِّهِ مِنْكَ بُرْهاناً اَللّهُمَّ عَفْوَكَ عَفْوَكَ
و از جانب خود حجّت را تلقين او فرما، خدايا ببخش و درگذر.
وَ سادَتى وَقادَتى وَ شُفَعآئى بِهِمْ اَتَوَلّى
امامان من و آقايانم و پيشروانم و شفيعان من هستند با آنان دوستى مى كنم
وَ مِنْ اَعْدآئِهِمْ اَتَبَرَّءُ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ
و از دشمنانشان در دنيا و آخرت بيزارى مى جويم
ثُمَّ اعْلَمْ يا فُلانَ بْنَ فُلانٍ
سپس بدان اى فلان
اَنَّ اللَّهَ تَبارَكَ وَ تَعالى نِعْمَ الرَّبُّ
به درستى كه خداى تبارك و تعالى نيكو پروردگارى است
وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَ آلِهِ نِعْمَ الرَّسُولُ
و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) نيكو رسولى است
وَ اَنَّ اَميرَ الْمُؤْمِنينَ عَلِىَّ بْنَ اَبى طالِبٍ وَ اَوْلادَهُ الاْئِمَّةَ الاَْحَدَ عَشَرَ
و امير مؤمنان على بن ابطالب، و فرزندانش يازده امام
نِعْمَ الاَْئِمَّةُ وَ اَنَّ ما جآءَ بِهِ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَقُّ
نيكو امامانى هستند و آنچه را محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) آورده حق است
وَ اَنَّ الْمَوْتَ حَقُّ وَ سُؤالَ مُنْكَرٍ وَ نَكيرٍ فِى الْقَبْرِ حَقُّ
و مرگ حق است، و سؤال نكير و منكر در قبر حق است
وَالْبَعْثَ حَقُّ وَالنُّشُورَ حَقُّ وَ الصِّراطَ حَقُّ وَالْميزانَ حَقُّ وَ تَطائُرَ الْكُتُبِ حَقُّ
و بعث و نشر حق،و صراط و ميزان و پراكنى نامه اعمال حق است
وَالْجَنَّةَ حَقُّ وَ النّارَ حَقُّ وَ اَنَّ السّاعَةَ آتِيَةٌ لارَيْبَ فيها
و بهشت و دوزخ حق است و قيامت آمدنى است، شكّى در آن نيست
وَ اَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِى الْقُبُورِ
و خدا هركه را در گورها برانگيزد.
آنگاه بگويد :
اَفَهِمْتَ يا فُلانُ
اى فلان آيا فهميدى؟
در حديث آمده: ميّت در جواب مى گويد: آرى فهميدم، سپس بگويد:
ثَبَّتَكَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثّابِتِ
خدا بر گفتار ثابت، ثابت قدمت بدارد
هَداكَ اللَّهُ اِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ
به راه استوار هدايتت كند
عَرَّفَ اللَّهُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اَوْلِيائِكَ فى مُسْتَقرٍّ مِنْ رَحْمَتِهِ
بين تو و اوليائش در قرارگاهى از رحمتش آشنايى برقرار كند.
سپس بگوید:
اَللّهُمَّ جافِ الاَْرْضَ عَنْ جَنْبَيْهِ وَاصْعَدْ بِرُوحِهِ اِلَيْكَ
خدايا زمين را از دو پهلويش خالى گذار و روانش را به سويت بالا ببر،
وَلَقِّهِ مِنْكَ بُرْهاناً اَللّهُمَّ عَفْوَكَ عَفْوَكَ
و از جانب خود حجّت را تلقين او فرما، خدايا ببخش و درگذر.
دلم که میگیرد " مُجیر " را باز میکنم
"سُبحانَکَ یا اللهُ،تَعالَیتَ یا رَحمنُ"
" اَجِرنا مِنَ النارِ یا مُجیر"
کم کم،معصیت هایم از ذهنم عبور می کند
اشک،اشک ، اشک ، اشک
دانه های مروارید اشک هایم را به نخ میکشم
وقتی به صد و یکی رسید نخ را گره میزنم
شروع میکنم:
" استغفرالله ربی و اتوب علیه " اما مگر
معصیت های من با یک دور تسبیح پاک میشود؟
تو نگاهم کردی،گناه کردم..گفتی : توبه کن !!
اما نکردم... گفته بودی :
" شما را نیافریدم مگر برای عبادت "
در حالی که دوباره توبه شکستم ...
اما تو باز هم روزی ام را نبریدی ...
خندیدم و شکر نگفتم :
سالم بودم و سجده نکردم ...
اما بعد از هر قطره اشک شکایت کردم ...
باز نگاهم کردی و خندیدی
ناشکرتر از من نیافریدی، نه؟؟؟؟
"سُبحانَکَ یا سَیِّدی، یا مَولی "
" اَجِرنا مِنَ النارِ یا مُجیر"
ای مولای من معصيت هايم بسيار است.
اما تو آن بخشندهء مهربانی
" یا رَفیقَ مَن لا رَفیقَ لهُ "
" یا حَبیبَ مَن لا حبیبَ لَه "
جز خودت چه کسی رفیقم خواهد شد؟
" من که جز تو کسی را ندارم "
اگر تو هم نبخشی به چه کسی پناه ببرم؟
" تنها پناه بی پناهان "
الهی العفو الهی العفو الهی العفو
" خدایا " در این ماه عزیز از تو میخواهم
ما را جزء " مرحومین "
قرار دهی نه "محرومین "
" آمین یا رب العالمین "
🌸🍃 التماس دعا 🌸🍃
دلم که میگیرد " مُجیر " را باز میکنم
"سُبحانَکَ یا اللهُ،تَعالَیتَ یا رَحمنُ"
" اَجِرنا مِنَ النارِ یا مُجیر"
کم کم،معصیت هایم از ذهنم عبور می کند
اشک،اشک ، اشک ، اشک
دانه های مروارید اشک هایم را به نخ میکشم
وقتی به صد و یکی رسید نخ را گره میزنم
شروع میکنم:
" استغفرالله ربی و اتوب علیه " اما مگر
معصیت های من با یک دور تسبیح پاک میشود؟
تو نگاهم کردی،گناه کردم..گفتی : توبه کن !!
اما نکردم... گفته بودی :
" شما را نیافریدم مگر برای عبادت "
در حالی که دوباره توبه شکستم ...
اما تو باز هم روزی ام را نبریدی ...
خندیدم و شکر نگفتم :
سالم بودم و سجده نکردم ...
اما بعد از هر قطره اشک شکایت کردم ...
باز نگاهم کردی و خندیدی
ناشکرتر از من نیافریدی، نه؟؟؟؟
"سُبحانَکَ یا سَیِّدی، یا مَولی "
" اَجِرنا مِنَ النارِ یا مُجیر"
ای مولای من معصيت هايم بسيار است.
اما تو آن بخشندهء مهربانی
" یا رَفیقَ مَن لا رَفیقَ لهُ "
" یا حَبیبَ مَن لا حبیبَ لَه "
جز خودت چه کسی رفیقم خواهد شد؟
" من که جز تو کسی را ندارم "
اگر تو هم نبخشی به چه کسی پناه ببرم؟
" تنها پناه بی پناهان "
الهی العفو الهی العفو الهی العفو
" خدایا " در این ماه عزیز از تو میخواهم
ما را جزء " مرحومین "
قرار دهی نه "محرومین "
" آمین یا رب العالمین "
🌸🍃 التماس دعا 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشگیریبهترازدرمان
💢هرگز در سرما خوردگی آویشن نخورید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشگیریبهترازدرمان
💢هرگز در سرما خوردگی آویشن نخورید!
26.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بالاخره یک انقلابی تمام عیار پیدا شد و نقد و انتقاداتی که خیلیا جرات بازگو کردنشون رو نداشتن رو بازگو کرد
انتقاد از بی کفایتی پزشکیان
انتقاد از عملکرد بزدلانه قوه قضاییه و شخص محسنی اژه ای
انتقاد کوبنده از مجلس شورای اسلامی
انتقاد از بکارگیری خائنین و معاندین داخلی توسط دولت وفاق ملی
عدم اجرای قانون حجاب و عفاف توسط مجلس، قوه قضاییه و دولت
آیت الله وفسی کوبنده و بی پروا سخن میگوید
♨️ سخنان فوق جنجالی آیت الله وفسی علیه مسئولان
1️⃣ - قوه قضائیه ما مرده است.
2️⃣ - مجلس شواری اسلامی هم که مرده است.
3️⃣ - این قوه مجریه هم که زنده است؛ در حال فعالیت شدید برای این است که افراد فاسد را برای تاخت و تاز به باورهای دینی مردم و نابودی اسلام عزیز بیاورد سر کار.
تا جایی که میتونید منتشر کنید.
#بصیرت_انقلابی_اسلامی_ایرانی
پوزش به خاطر بعضی از صحنه ها بیحجابی 😔😔😔
26.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالاخره یک انقلابی تمام عیار پیدا شد و نقد و انتقاداتی که خیلیا جرات بازگو کردنشون رو نداشتن رو بازگو کرد
انتقاد از بی کفایتی پزشکیان
انتقاد از عملکرد بزدلانه قوه قضاییه و شخص محسنی اژه ای
انتقاد کوبنده از مجلس شورای اسلامی
انتقاد از بکارگیری خائنین و معاندین داخلی توسط دولت وفاق ملی
عدم اجرای قانون حجاب و عفاف توسط مجلس، قوه قضاییه و دولت
آیت الله وفسی کوبنده و بی پروا سخن میگوید
♨️ سخنان فوق جنجالی آیت الله وفسی علیه مسئولان
1️⃣ - قوه قضائیه ما مرده است.
2️⃣ - مجلس شواری اسلامی هم که مرده است.
3️⃣ - این قوه مجریه هم که زنده است؛ در حال فعالیت شدید برای این است که افراد فاسد را برای تاخت و تاز به باورهای دینی مردم و نابودی اسلام عزیز بیاورد سر کار.
تا جایی که میتونید منتشر کنید.
#بصیرت_انقلابی_اسلامی_ایرانی
پوزش به خاطر بعضی از صحنه ها بیحجابی 😔😔😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 شهید حسن #تهرانی_مقدم
🔹با #وضو راه می رفت،دائمالوضو بود!
موقع اذان خیلی ها می رفتند وضو بگیرند، ولی حسن #اذان و اقامه را می گفت و نمازش را شروع می کرد.
🔸میگفت: «زمین جای جمع کردن ثوابه حیف زمین خدا نیست که آدم بدون وضو روش راه بره؟»
📚کتاب یادگاران،جلد25
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💐 شهدا دلها را تصرف میکنند .....
💐 با ذکر صلوات نثار ارواح مطهر شهدا این پست را برای مخاطب هاتون هم ارسال کنید .
✨ الّلهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْفَرَجَهُمْ
┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═
مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان)
وصیت و خاطرات و اطلس نامه های شهدا
گویندگی: هستی جمالپور🌷
#شهیدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 شهید حسن #تهرانی_مقدم
🔹با #وضو راه می رفت،دائمالوضو بود!
موقع اذان خیلی ها می رفتند وضو بگیرند، ولی حسن #اذان و اقامه را می گفت و نمازش را شروع می کرد.
🔸میگفت: «زمین جای جمع کردن ثوابه حیف زمین خدا نیست که آدم بدون وضو روش راه بره؟»
📚کتاب یادگاران،جلد25
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💐 شهدا دلها را تصرف میکنند .....
💐 با ذکر صلوات نثار ارواح مطهر شهدا این پست را برای مخاطب هاتون هم ارسال کنید .
✨ الّلهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْفَرَجَهُمْ
┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═
مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان)
وصیت و خاطرات و اطلس نامه های شهدا
گویندگی: هستی جمال
82.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•
شهیدی که ایران فیلم او را
از فرانسه خریداری کرد!!
چهل روزه بود یتیم شد
کارگری کرد لوله کشی کرد
نهایتاً در آموزش و پرورش
کهنوج جذب شد...
دشمن برای تبلیغات پیکر شهدا
رو کنار هم چیده بودن
و به منم گفتن کنارشون بخواب...
شهید محمد شهسواری
به روایت سردار حسنی سعدی...
#شهید_محمد_شهسواری
#یادشهداباصلوات
نشرمعارفشهدادرپیامرسانایتا⤵️
http://eitaa.com/joinchat/2517565440Cbc3f1bfcb6
82.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•
شهیدی که ایران فیلم او را
از فرانسه خریداری کرد!!
چهل روزه بود یتیم شد
کارگری کرد لوله کشی کرد
نهایتاً در آموزش و پرورش
کهنوج جذب شد...
دشمن برای تبلیغات پیکر شهدا
رو کنار هم چیده بودن
و به منم گفتن کنارشون بخواب...
شهید محمد شهسواری
به روایت سردار حسنی سعدی...
#شهید_محمد_شهسواری
#یادشهداباصلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاطمیه که میشود زیاد به
امیرالمؤمنین(ع)سلام بدهید
این روزها کسی جواب
سلام علی را نمیدهد
السلام علیک یا زوج الفاطمه سلام علیها
یا غریب بین الناس💔
یا رفیق البئر😭
یا حیدر یا امیرالمومنین
علی علیه السلام
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲━━━━━━━━
╰┈•៚ @Golmaryam1399
┗━━━━━━━━🌺━
📌دوستان خود را نیز دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاطمیه که میشود زیاد به
امیرالمؤمنین(ع)سلام بدهید
این روزها کسی جواب
سلام علی را نمیدهد
السلام علیک یا زوج الفاطمه سلام علیها
یا غریب بین الناس💔
یا رفیق البئر😭
یا حیدر یا امیرالمومنین
علی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه ببینید رزقتونه😍
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲━━━━━━━━
╰┈•៚ @Golmaryam1399
┗━━━━━━━━🌺━
📌دوستان خود را نیز دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه ببینید رزقتونه😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀هر روزمون رو با یاد یک شهید متبرک کنیم..
✦🌺❥🥀🕊❥🌺✦
🔷️برای خوشایند هیچ کس جهنم نرید..
🔶️شهید حاج احمد کاظمی
..رفیق شهید،شهیدت میکند..🕊
#رفیق_شهیدم
#شهید
#شادی_روح_شهدا_صلوات
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲━━━━━━━━
╰┈•៚ @Golmaryam1399
┗━━━━━━━━🌺━
📌دوستان خود را نیز دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀هر روزمون رو با یاد یک شهید متبرک کنیم..
✦🌺❥🥀🕊❥🌺✦
🔷️برای خوشایند هیچ کس جهنم نرید..
🔶️شهید حاج احمد کاظمی
..رفیق شهید،شهیدت میکند..🕊
#رفیق_شهیدم
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️چرا ما باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشیم ؟
⏯آیه «....لا اکراه فی الدین ...» را زیاد خوانده و شنیده و دیده آید.اما معنای که عامه مردم از این آیه استنباط می کنند،دقیق و واقعی نیست!از این آیه فقدان اجبار و اکراه در پذیرش دین برداشت میشود! اما وقتی کسی وارد یک دین میشود ،رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمیتواند بخشی نگر باشد یعنی بخشی از دین را انتخاب کرده و بخشی دیگر را رها کند...
_از طرف دیگر احکام اسلامی دو جنبه دارند :جنبه فردی و جنبه اجتماعی.
_حجاب هم مانند دیگر واجبات دینی بر همه مسلمانان واجب است ؛اما اجباری در اجرای آن در حوزه فردی وجود ندارد.برای نمونه اگر کسی در خانه خود یا مهمانی خصوصی ،در جلوی نامحرم حجاب نداشته باشد ،گناه کرده است ،اما کسی از او بازخواست نمیکند ؛مانند کسی که واجب مهمی را مانند نماز ترک کند!
_اما در جایی که امور جنبه اجتماعی پیدا میکند وضع فرق میکند ؛ زیرا کارها و افعال ما فقط به خود ما مربوط نمیشود و بر روی دیگران و جامعه هم اثر میگذارد!!!
_به همین دلیل در همه کشورها قوانین اجباری برای پوشش وجود داشته و دارد،فقط مسئله این است که مقدار این پوشش تفاوت می کند؛ چرا که پوشش هر فرد در اجتماع و کوچه و خیابان و...روی دیگران هم اثر میگذارد...
_ بنابراین چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد!!!و آنچه در بخش اجتماعی مطرح است ،پوشش الزامی است که در همه کشورها وجود دارد و طبیعتاً در کشور ما با اکثریت جمعیت مسلمان ،مبنای این قانون پوشش ،قوانین اسلامی هستند...
_از سویی ما در حوزه پوشش هم در این کشورها با یک قوانین ویژه روبرو هستیم.با اینکه در حوزه فردی خود بابت هر پوشیدنی آراد هستند ولی در مراکز عمومی مانند دانشگاه و خیابان و...ملزم به رعایت ضوابط عمومی هستند.
_برای نمونه دانشجویان ملزم به رعایت قوانینی در حوزه ضوابط پوششی با عنوان «student dress code»هستند،که به اطلاع دانشجویان و دانش آموزان می رسد.مثلادر دانشگاه آکسفورد قوانین ذیل برای دانشجویان لازم الاجرا است : الف:هیچ دانشجویی اجازه پوشیدن لباس تنگ و خارج از عرف را ندارد؛ و دختران اجازه پوشیدن لباس کوتاه بالای زانو ،باز و بدون آستین را ندارند.
ب:پسران دانشجو نیز اجازه بلند کردن ریش و مدل های موی نامناسب را ندارند.
ج:تمام دانشجویان دختر و پسر موظف به انتخاب کت و شلوار یا کت و دامن بلند با پیراهن سفید هستند ؛ پسران باید از پاپیون یا کراوات مشکی و سفید و دختران از جوراب مشکی استفاده کنند.
🟢 نتیجه گیری
پس حوزه اجتماعی هر کشوری با حوزه فردی و خانوادگی آن متفاوت است.و آنچه ضوابط اجتماعی را مشخص می کند ،ارزش ها و هنجارهای عرفی ،شرعی و قانونی آن کشور است.
در جمهوری اسلامی ایران آنچه حجاب نامیده می شود بر اساس سه مولفه ( ارزش ها و هنجارهای عرفی و آموزه های شرعی و قانونی)است یعنی افزون بر دستور دینی و مسائل قانونی ،اگر به تاریخ ایران و آثار بجای مانده از دوره باستان تا کنون نگاه کنیم میبینیم که نخستین ساکنان آریایی زنان شان پوشیده بودند و پیراهن و شلوار های بلند به تن داشته اند( تخت جمشید و سنگ نوشته های آن موید این مطلب است)
_تاریخچه غرب نشان می دهد پوشش موجب تکریم زن و عدم پوشش منجر به تقلیل کرامت زن به مثابه کالای مصرفی و جنسی میشود.چنانچه در المپیک اخیر تیم ژیمناستیک زنان آلمان با لباسی در المپیک شرکت کردند که از مچ تا گردن را می پوشاند و آستین های تا زیر مچ دارد.در مواجهه با علت و چرایی این قضیه آلمانی ها گفتند قصدشان از انتخاب این لباس این بوده که با نگاه جنسیت زده به ورزش مقابله کرده و مانع از نگاه جنسیتی به زنان شوند...
🖌سهراب خلیلی
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲━━━━━━━━
╰┈•៚ @Golmaryam1399
┗━━━━━━━━🌺━
📌دوستان خود را نیز دعوت کنید
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️چرا ما باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشیم ؟
⏯آیه «....لا اکراه فی الدین ...» را زیاد خوانده و شنیده و دیده آید.اما معنای که عامه مردم از این آیه استنباط می کنند،دقیق و واقعی نیست!از این آیه فقدان اجبار و اکراه در پذیرش دین برداشت میشود! اما وقتی کسی وارد یک دین میشود ،رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمیتواند بخشی نگر باشد یعنی بخشی از دین را انتخاب کرده و بخشی دیگر را رها کند...
_از طرف دیگر احکام اسلامی دو جنبه دارند :جنبه فردی و جنبه اجتماعی.
_حجاب هم مانند دیگر واجبات دینی بر همه مسلمانان واجب است ؛اما اجباری در اجرای آن در حوزه فردی وجود ندارد.برای نمونه اگر کسی در خانه خود یا مهمانی خصوصی ،در جلوی نامحرم حجاب نداشته باشد ،گناه کرده است ،اما کسی از او بازخواست نمیکند ؛مانند کسی که واجب مهمی را مانند نماز ترک کند!
_اما در جایی که امور جنبه اجتماعی پیدا میکند وضع فرق میکند ؛ زیرا کارها و افعال ما فقط به خود ما مربوط نمیشود و بر روی دیگران و جامعه هم اثر میگذارد!!!
_به همین دلیل در همه کشورها قوانین اجباری برای پوشش وجود داشته و دارد،فقط مسئله این است که مقدار این پوشش تفاوت می کند؛ چرا که پوشش هر فرد در اجتماع و کوچه و خیابان و...روی دیگران هم اثر میگذارد...
_ بنابراین چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد!!!و آنچه در بخش اجتماعی مطرح است ،پوشش الزامی است که در همه کشورها وجود دارد و طبیعتاً در کشور ما با اکثریت جمعیت مسلمان ،مبنای این قانون پوشش ،قوانین اسلامی هستند...
_از سویی ما در حوزه پوشش هم در این کشورها با یک قوانین ویژه روبرو هستیم.با اینکه در حوزه فردی خود بابت هر پوشیدنی آراد هستند ولی در مراکز عمومی مانند دانشگاه و خیابان و...ملزم به رعایت ضوابط عمومی هستند.
_برای نمونه دانشجویان ملزم به رعایت قوانینی در حوزه ضوابط پوششی با عنوان «student dress code»هستند،که به اطلاع دانشجویان و دانش آموزان می رسد.مثلادر دانشگاه آکسفورد قوانین ذیل برای دانشجویان لازم الاجرا است : الف:هیچ دانشجویی اجازه پوشیدن لباس تنگ و خارج از عرف را ندارد؛ و دختران اجازه پوشیدن لباس کوتاه بالای زانو ،باز و بدون آستین را ندارند.
ب:پسران دانشجو نیز اجازه بلند کردن ریش و مدل های موی نامناسب را ندارند.
ج:تمام دانشجویان دختر و پسر موظف به انتخاب کت و شلوار یا کت و دامن بلند با پیراهن سفید هستند ؛ پسران باید از پاپیون یا کراوات مشکی و سفید و دختران از جوراب مشکی استفاده کنند.
🟢 نتیجه گیری
پس حوزه اجتماعی هر کشوری با حوزه فردی و خانوادگی آن متفاوت است.و آنچه ضوابط اجتماعی را مشخص می کند ،ارزش ها و هنجارهای عرفی ،شرعی و قانونی آن کشور است.
در جمهوری اسلامی ایران آنچه حجاب نامیده می شود بر اساس سه مولفه ( ارزش ها و هنجارهای عرفی و آموزه های شرعی و قانونی)است یعنی افزون بر دستور دینی و مسائل قانونی ،اگر به تاریخ ایران و آثار بجای مانده از دوره باستان تا کنون نگاه کنیم میبینیم که نخستین ساکنان آریایی زنان شان پوشیده بودند و پیراهن و شلوار های بلند به تن داشته اند( تخت جمشید و سنگ نوشته های آن موید این مطلب است)
_تاریخچه غرب نشان می دهد پوشش موجب تکریم زن و عدم پوشش منجر به تقلیل کرامت زن به مثابه کالای مصرفی و جنسی میشود.چنانچه در المپیک اخیر تیم ژیمناستیک زنان آلمان با لباسی در المپیک شرکت کردند که از مچ تا گردن را می پوشاند و آستین های تا زیر مچ دارد.در مواجهه با علت و چرایی این قضیه آلمانی ها گفتند قصدشان از انتخاب این لباس این بوده که با نگاه جنسیت زده به ورزش مقابله کرده و مانع از نگاه جنسیتی به زنان شوند...
🖌سهراب خلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفش بهتره یا چادر؟؟
چقدر زیبا منطق حجاب را بیان کرد .
👈 مثالها چقدر به روز
👈 منطق چقدر قوی
#علی زکریایی
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲━━━━━━━━
╰┈•៚ @Golmaryam1399
┗━━━━━━━━🌺━
📌دوستان خود را نیز دعوت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفش بهتره یا چادر؟؟
چقدر زیبا منطق حجاب را بیان کرد .
👈 مثالها چقدر به روز
👈 منطق چقدر قوی
#علی زکریایی