eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
819 ویدیو
36 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡 نهضت تربیتی هیچ شعبه‌ای در شهرستانها ندارد. 👈 اطلاع از برنامه ها،تهیه آثار،ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه جهاد کبیر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز تجلی و ظهور دارد، خاطر نشان کردند: در همه این عرصه‌ها، به‌جای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد. ایشان مسئله امروز جمهوری اسلامی و جبهه استکبار را موضوع «تبعیت» دانستند و گفتند: آنها تمام ابزارها، فشارها و تلاشهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را به‌کار گرفته اند تا نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند، اما آنچه که موجب عصبانیت شدید استکبار از ملت ایران شده، آن است که مردم به‌خاطر مسلمان بودن حاضر به به تبعیت از استکبار نیستند.
رهبر انقلاب «ایستادگی»، «تبعیت نکردن از دشمن» و «حفظ هویت انقلابی و اسلامی» را عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا و دیگر قدرتها، از این موضوع به‌شدت ناراحت هستند و چاره‌ای هم ندارند و بر همین اساس تلاش زیادی کردند که شاید بتوانند مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور را در حیطه قدرت خود درآورند اما نتوانستند و به توفیق الهی نخواهند توانست.
رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همین زاویه به تبیین ابعاد مختلف «جهاد کبیر» در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و اجتماع پرداختند و افزودند: «تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی، بخش اقتصادی این جهاد است»؛ «تأکید بر این موضوع که جوانان مؤمن، حزب‌اللهی و انقلابی به کارهای فرهنگی خودجوش با قدرت ادامه دهند و دستگاههای فرهنگی نیز در همین جهت حرکت کنند، بخش فرهنگی این جهاد است»؛ و «تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور در مسیر پیشرفت، بخش فعال اجتماعی این جهاد کبیر است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حرف حساب که البته هیچ گوش شنوایی برایش نیست.... 🔸سرتیپ میریان، ریاست اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران: زمان جنگ کدام فرمانده جنگ، خانواده اش پیش صدام زندگی می‌کرد؛ امروز نزدیک به بیش از 4 هزار فرزند مسئولین در آمریکا و اروپا و کانادا زندگی می کنند. 🔸کسانی که از بچگی در خارج دارند تربیت می‌شوند، هیچ مسئولیتی در آینده کشور نباید بگیرند. ...‌ @syriankhabar @nehzat128_ir
🔷🔷🔷🔹🔹🔹 بسم الله الرحمن الرحیم باسلام و احترام 📣پخش آنلاین مرحله دوم دوره پیشرفته تربیت مربی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در همین کانال ⭐️ فرصتی ویژه برای والدین و مربیان دغدغه مند 🔶 زمان : 👈چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۴ ساعت ۴ تا ۸ عصر 👈پنجشنبه ۱۴۰۱/۳/۵ ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ تا ۸ عصر @nehzat128_ir 🔹🔹🔹🔷🔷🔷🔷
صاحبان حکمت چنین حکایت کنند که ملایی با فرزند خویش با دراز گوشی در سفر بودند. ملا سوار بر درازگوش و فرزند با پای پیاده؛ بر گروهی گذشتند و ایشان گفتند: عجب پدر بی انصافی، پدر، خود سوار و طفل بیچاره پیاده. پدر به زیر آمد و فرزند را بر درازگوش سوار کرد، مسافتی نگذشته بود که گروهی گفتند: گویا که آخرالزمان شده است! پسر سواره و پدر پیر پیاده! پدرِ ملا، خود نیز سوار شد. هنوز مسافتی نرفته بودند که شماتت شنیدند: چه بی‌انصاف، که حیوان بیچاره را هر دو باهم سوار شدند و ... پدر خود و فرزند را از مرکب پیاده کرد و درازگوش بدون سوار شد... هنوز راهی نپیموده بودند که گروهی از مردم گفتند: چه بی‌عقل! که مرکب آماده و دو نفر هر دوپیاده! اینان چقدر از گوهر خرد پیاده‌اند!؟؟؟ پدر دانشمند، با فرزند دلبند گفت: فرزندم! تو سواره و من پیاده من سواره و تو پیاده هر دو سواره هر دو پیاده آیا صورت و فرض و شِقّ و احتمال دیگری هم هست؟!!! این است عاقبت دهن بینی! گروهی این پسندند و گروهی آن پسندند. انسان عاقل آنست که تدبیر امور بر اساس وظیفه کند، تا حجتی برای روزی که فریادرسی نیست، داشته باشد. @nehzat128_ir
شناسه حدیث : ۲۲۷۸۰۱ نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۱۳، ص ۴۳۳ عنوان باب : الجزء الثالث عشر > [تتمة كتاب النبوة] > أبواب قصص موسى و هارون عليه السلام > باب 18 قصص لقمان و حكمه معصوم : مضمر كِتَابُ فَتْحِ اَلْأَبْوَابِ لِلسَّيِّدِ اِبْنِ طَاوُسٍ قَالَ رُوِيَ: أَنَّ لُقْمَانَ اَلْحَكِيمَ قَالَ لِوَلَدِهِ فِي وَصِيَّتِهِ: لاَ تُعَلِّقْ قَلْبَكَ بِرِضَا اَلنَّاسِ وَ مَدْحِهِمْ وَ ذَمِّهِمْ فَإِنَّ ذَلِكَ لاَ يَحْصُلُ وَ لَوْ بَالَغَ اَلْإِنْسَانُ فِي تَحْصِيلِهِ بِغَايَةِ قُدْرَتِهِ فَقَالَ وَلَدُهُ مَا مَعْنَاهُ أُحِبُّ أَنْ أَرَى لِذَلِكَ مِثَالاً أَوْ فِعَالاً أَوْ مَقَالاً فَقَالَ لَهُ أَخْرُجُ أَنَا وَ أَنْتَ فَخَرَجَا وَ مَعَهُمَا بَهِيمَةٌ فَرَكِبَهُ لُقْمَانُ وَ تَرَكَ وَلَدَهُ يَمْشِي وَرَاءَهُ فَاجْتَازُوا عَلَى قَوْمٍ فَقَالُوا هَذَا شَيْخٌ قَاسِي اَلْقَلْبِ قَلِيلُ اَلرَّحْمَةِ يَرْكَبُ هُوَ اَلدَّابَّةَ وَ هُوَ أَقْوَى مِنْ هَذَا اَلصَّبِيِّ وَ يَتْرُكُ هَذَا اَلصَّبِيَّ يَمْشِي وَرَاءَهُ وَ إِنَّ هَذَا بِئْسَ اَلتَّدْبِيرُ فَقَالَ لِوَلَدِهِ سَمِعْتَ قَوْلَهُمْ وَ إِنْكَارَهُمْ لِرُكُوبِي وَ مَشْيِكَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ اِرْكَبْ أَنْتَ يَا وَلَدِي حَتَّى أَمْشِيَ أَنَا فَرَكِبَ وَلَدُهُ وَ مَشَى لُقْمَانُ فَاجْتَازُوا عَلَى جَمَاعَةٍ أُخْرَى فَقَالُوا هَذَا بِئْسَ اَلْوَالِدُ وَ هَذَا بِئْسَ اَلْوَلَدُ أَمَّا أَبُوهُ فَإِنَّهُ مَا أَدَّبَ هَذَا اَلصَّبِيَّ حَتَّى يَرْكَبَ اَلدَّابَّةَ وَ يَتْرُكَ وَالِدَهُ يَمْشِي وَرَاءَهُ وَ اَلْوَالِدُ أَحَقُّ بِالاِحْتِرَامِ وَ اَلرُّكُوبِ وَ أَمَّا اَلْوَلَدُ فَإِنَّهُ عَقَّ وَالِدَهُ بِهَذِهِ اَلْحَالِ فَكِلاَهُمَا أَسَاءَا فِي اَلْفِعَالِ فَقَالَ لُقْمَانُ لِوَلَدِهِ سَمِعْتَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ نَرْكَبُ مَعاً اَلدَّابَّةَ فَرَكِبَا مَعاً فَاجْتَازَا عَلَى جَمَاعَةٍ فَقَالُوا مَا فِي قَلْبِ هَذَيْنِ اَلرَّاكِبَيْنِ رَحْمَةٌ وَ لاَ عِنْدَهُمْ مِنَ اَللَّهِ خَيْرٌ يَرْكَبَانِ مَعاً اَلدَّابَّةَ يَقْطَعَانِ ظَهْرَهَا وَ يَحْمِلاَنِهَا مَا لاَ تُطِيقُ لَوْ كَانَ قَدْ رَكِبَ وَاحِدٌ وَ مَشَى وَاحِدٌ كَانَ أَصْلَحَ وَ أَجْوَدَ فَقَالَ سَمِعْتَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ هَاتِ حَتَّى نَتْرُكَ اَلدَّابَّةَ تَمْشِي خَالِيَةً مِنْ رُكُوبِنَا فَسَاقاَ اَلدَّابَّةَ بَيْنَ أَيْدِيهِمَا وَ هُمَا يَمْشِيَانِ فَاجْتَازَا عَلَى جَمَاعَةٍ فَقَالُوا هَذَا عَجِيبٌ مِنْ هَذَيْنِ اَلشَّخْصَيْنِ يَتْرُكَانِ دَابَّةً فَارِغَةً تَمْشِي بِغَيْرِ رَاكِبٍ وَ يَمْشِيَانِ وَ ذَمُّوهُمَا عَلَى ذَلِكَ كَمَا ذَمُّوهُمَا عَلَى كُلِّ مَا كَانَ فَقَالَ لِوَلَدِهِ تَرَى فِي تَحْصِيلِ رِضَاهُمْ حِيلَةً لِمُحْتَالٍ فَلاَ تَلْتَفِتْ إِلَيْهِمْ وَ اِشْتَغِلْ بِرِضَا اَللَّهِ جَلَّ جَلاَلُهُ فَفِيهِ شُغُلٌ شَاغِلٌ وَ سَعَادَةٌ وَ إِقْبَالٌ فِي اَلدُّنْيَا وَ يَوْمِ اَلْحِسَابِ وَ اَلسُّؤَالِ .
لقمان حكیم براى اینكه فرزند خود را از توقع مدح و تمجید مردم رهایى بخشد و ضمیر او را از این اندیشه ناشدنى خالى كند، در وصیت خود به وى فرمود: لا تعلق قلبك برضا الناس و مدحهم و ذمهم فان ذلك لا یحصل و لو بالغ بالانسان فى تحصیله بغایة قدرته ؛ دلبسته به رضاى مردم و مدح و ذم آنان مباش كه این نتیجه حاصل نمى شود، هر قدر هم آدمى در تحصیل آن بكوشد و نهایت درجه قدرت خویش را در تحقق بخشیدن به آن اعمال نماید. فرزند به لقمان گفت : معناى كلام شما چیست ؟ دوست دارم براى آن مثال یا عملى را به من ارائه نمایى . پدر و پسر از منزل خارج شدند و درازگوشى را با خود آوردند. لقمان سوار شد و پسر پیاده پشت سرش حركت مى كرد. چند نفر در رهگذر به لقمان و فرزندش برخورد نمودند. گفتند: این مرد قسى القلب و كم عاطفه را ببین كه خود سوار شده و بچه خویش را پیاده از پى خود مى برد. لقمان به فرزند گفت : سخن اینان را شنیدى كه سوار بودن من و پیاده بودن تو را بد، تلقى نمودند؟ به فرزند خود گفت : ((تو سوار شو و من پیاده مى آیم .)) پسر سوار شد و لقمان پیاده به راه افتاد. طولى نكشید كه عده اى در رهگذر رسیدند. گفتند: این چه پدر بدى است و این چه پسر بدى ! اما بدى پدر از این جهت است كه فرزند را خوب تربیت نكرده ، او سوار است و پدر پیاده از پى اش مى رود با آنكه پدر به احترام و سوار شدن شایسته تر است . پدر این پسر را عاق نموده و هر دو در كار خود بد كرده اند. لقمان گفت : سخن اینان را شنیدى ؟ گفت : بلى ! فرمود: اینك هر دو نفر سوار مى شویم . سوار شدند. گروه دیگرى رسیدند، گفتند: در دل این دو، رحمت و مودت نیست . این هر دو سوار شده اند، پشت حیوان را قطع مى كنند و فوق طاقتش ‍ بر حیوان تحمیل نموده اند. لقمان به فرزند خود فرمود: شنیدى ؟ عرض كرد: بلى ! فرمود: اینك مركب را خالى مى بریم و خودمان پیاده راه را طى مى كنیم . عده اى گذر كردند و گفتند: این عجیب است كه خودشان پیاده مى روند و مركب را خالى رها كرده اند و هر دو را در این كار مذمت نمودند. فقال لولده ترى فى تحصیل رضاهم حیلة لمحتال ؛ در این موقع لقمان به فرزندش فرمود: آیا براى انسان با تدبیر به منظور جلب رضاى مردم ، محلى براى اعمال حیله و تدبیر باقى است ؟ پس توجه خود را از آنان قطع نما و در اندیشه رضاى خداوند باش ! لقمان حكیم با یك عمل ساده به فرزند خود فهماند كه نمى توان با رفتار خویش ، رضایت خاطر مردم را جلب نمود، هر طور كه قدم بردارى ، سخنى مى گویند. بنابراین براى مدح و ذمّ این و آن میندیش و تنها متوجه رضاى حضرت بارى تعالى باش كه معیار رستگارى و سعادت ، خشنودى خداوند است.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔶🔷🔶🔶🔷 👆👆👆پخش زنده کلاسهای آموزشی تربیت مربی 👈دوره حضوری پیشرفته مرحله دوم تربیت مربی نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ⭐️ روز اول کلاس شماره ۱( آموزش ریاضی) https://eitaa.com/nehzat128_ir 🔶🔷🔶