eitaa logo
نهضتِ روایت
388 دنبال‌کننده
700 عکس
146 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
سعی شود خطبه های نماز جمعه، دربر دارنده نیازها و پاسخ دهنده سؤالات و گره های ذهنی مخاطبان بویژه نسل جوان در زمینه های اعتقادی، عملی و سیاسی باشد. دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب،۱۳۹۲/۰۶/۱۸ #قرارگاهِ_تبیین مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
نهضتِ روایت
📋 نقش نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن اندیشه مقاومت در جامعه/ ‏«با تأکید بر کتاب اندیشه مقاومت»‏/ بخش
📋 نقش نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن اندیشه مقاومت در جامعه/ ‏«با تأکید بر کتاب اندیشه مقاومت»‏/ بخش دوم ‏✍️ ، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد علوم سیاسی این انقلاب پس از گذراندن چهل سال تجربه ارزشمند توانسته است با همراهی ‏ملت‌های آزاده جهان، عَلَم مقاومت اسلامی را در مقابل مستکبرین بالا نگه دارد و ‏در مقابل هرگونه ظلم، تعدی و زورگویی مقاومت کرده و از مظلومان حمایت کند. ‏این مسئله با پیدایش داعش در کشورهای همسایه نمود بیشتری داشته که محور ‏مقاومت در منطقه به فرماندهی سید و سالار شهیدان مقاومت، سپهبد شهید حاج ‏قاسم سلیمانی توانست آنان را شکست داده و مردم و دولت‌های گرفتار در چنگال ‏آنان را نجات دهد. در کنار همه پیشرفت‌هایی که در جریان مقاومت انجام‌شده، ‏تلاش در راستای تقویت نهادینه شدن فرهنگ استقامت در جامعه نیز لازم است. ‏ازجمله مسئولین مستقیم این امر، نهادهای فرهنگی هستند که به برکت انقلاب ‏اسلامی ایران تشکیل یافته‌اند و اساس کار آنان، نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های ‏دینی و اسلامی در جامعه است. یکی از آن ارزش‌ها تقویت روحیه مقاومت در ‏جامعه است که رهبر معظم انقلاب در این خصوص برای نهادهای فرهنگی چهار ‏وظیفه کلی تبیین کرده‌اند:‏ ‏1 ـ توجه به نقشه فرهنگی نهادهای فرهنگی برای تقویت جریان مقاومت در جامعه باید به نقشه فرهنگی توجه ‏نمایند. لازمه توجه به نقشه، تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی است. تدوین این ‏نقشه برای جامعه ضروری بوده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب از ‏نهادهای فرهنگی است مطرح می‌شود.‏ با تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی می‌توان ظرفیت‌ها، کاستی‌ها و توانایی‌های ‏نهادهای مختلف، مشکلات موجود در جامعه و همچنین نیازهای لازم در راستای ‏نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جامعه را تشخیص داده و بر طبق آن‌ها اقدام نمود. ‏ اگر این نقشه به‌طور کامل تدوین شود نتایج زیر شکل می‌گیرد:‏ الف) وظایف مشخصی برای هریک از تشکیلات فرهنگی تعیین می‌شود تا در ‏راستای تقویت فرهنگ استقامت در جامعه موازی کاری بین نهادهای مختلف پیش ‏نیاید.‏ ب) عرصه برای حضور جوانان حزب الهی و آتش به اختیاران فرهنگی در نهادهای ‏مختلف فرهنگی آماده‌تر می‌شود تا سربازان جنگ نرم فرهنگی بتوانند در خصوص ‏تقویت جریان مقاومت تلاش نمایند.‏ ج) کمک بزرگی به پیشبرد سبک زندگی اسلامی‌ایرانی می‌نماید به‌طوری‌که اگر این ‏سبک زندگی در مقابل سبک زندگی غربی تقویت شود باعث گسترش همه ‏ارزش‌ها در جامعه می‌شود.‏ د) تحولی در علوم انسانی به‌عنوان پشتوانه و منبع علمی و نظری نهادهای فرهنگی ‏صورت می‌پذیرد که این نیز در تقویت روحیه استقامت مؤثر است.‏ ه) علاوه بر این‌که نهادهای علمی ازلحاظ معنوی، سیاسی و اجتماعی پیشرفت ‏می‌کنند، زمینه حضور فعالان فرهنگی، فضلا حوزه‌های علمیه و هادیان سیاسی در ‏آن مجامع نیز تقویت می‌شوند.‏ ادامه دارد...‏
مصاحبه با خبرنگاران خارجی درباره فرار شاه‌،۲۶ دی ۱۳۵۷/ ۱۷ صفر ۱۳۹۹ «۱»،پاریس، نوفل لوشاتو توضیح تاریخی شاه پس از عدم موفقیت دولت نظامی ازهاری در برقراری نظم و آرامش و رفع اعتصاب ها که اقتصاد کشور را فلج کرده بود، به رهبران جبهه ملی روی آورد. پس از ناکامی جمشید آموزگار، جعفر شریف امامی و ازهاری در مهار کردن امواج خشم و نفرت عمومی مردم در جریان نهضت اسلامی، شاه سعی کرد با انتخاب یکی از اعضای جبهه ملی که به ظاهر از مخالفان شاه باشد، خشم مردم را فرو نشاند. به همین جهت شاپور بختیار به شرط گرفتن اختیارات کامل و خروج شاه از کشور بعد از رای اعتماد مجلسین به دولت، نخست وزیری را پذیرفت. سرانجام در روز 26 دی 1357، شاه پس از سالها ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان ایران، به همراه همسرش، ایران را به سمت مصر ترک کرد. پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خیابان ها و اظهار شادمانی و پخش گل و شیرینی، این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند. ر.ک. www.irdc.ir تظاهرات­های عاشورا و تاسوعا آن­چنان پرابهّت بود که کابینه ازهاری کنار رفت. آخرین تیر ترکش روی کار آوردن بختیار بود. وی سابقه مبارزه با رژیم را داشت و عضو جبهه ملی بود. 17 دی­ماه شاه، بختیار را برای نخست­وزیری معرفی کرد. ر.ک. دایره­المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی­نیا، نشر سایان، صفحه 228. جلد ۵ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۸۴ تا صفحه ۴۸۵ متن کامل را از این جا بخوانید: http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/10/26/3 #امروز_در_صحیفه #سالروز_فرار_شاه
پروردگارا! به محمّد و آل محمّد دنیای اسلام را به مصالح خودش آشنا بفرما و مردم مسلمان، امّت مسلمان، ملّتهای مسلمان و حکّام مسلمان را به راه رشد و صلاح رهنمون بگردان. #دعای_پایانی رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر،۱۳۹۸/۰۳/۱۵
📸 آتشی در دل من حضرت آیت‌الله خامنه‌ای : جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی ‌به وسیله‌ی نواب صفوی در من به وجود آمده و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را مرحوم نواب در دل ما روشن کرد. 📅 ۲۷ دی ماه ۹۹،شصت و پنجمین سالگرد شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یارانش گرامی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتگو با آیت الله خامنه ای درباره شخصیت نواب صفوی ... سؤال: بفرمایید تأثیر مبارزه‌ی فدائیان اسلام بخصوص در فاصله‌ی سالهای ۱۳۲۴،۲۵ تا سال ۱۳۳۴ که در روز ۲۷ دی همراه با یارانش مرحوم نواب به شهادت میرسد، در جریانهای سیاسی داخلی و نیز در فعل و انفعالات سیاسی استکبار جهانی چگونه بود؟ پاسخ: یکی از چیزهایی که در تاریخ معاصر ما متأسفانه به کلی به دست فراموشی سپرده شده همین است که تأثیر جریان نواب و حضور نواب را در روی کار آمدن حکومت ملی دکتر مصدق ندیده گرفته. این را بدانید که اگر مرحوم نواب بود و تلاشهای آنها نبود و ارعابی که آنها در محیط جو هیأت حاکمه بوجود آورده بودند یعنی دستگاه سلطنت، نبود ممکن نبود که به آن شکل بتوانند حکومت را بدهند به مصدق، دکتر مصدق در اوایل کارش به طور آشکار متکی بود به گروه فدائیان اسلام و مرحوم کاشانی این را آشکارا هم میکرد البته آنها طرفدار مصدق به عنوان مصدق نبودند طرفدار آن چیزی بودند که ترکیب مصدق-کاشانی آن را ارائه میداد یعنی یک حکومت ضد استبدادی و ضد سلطنتی دینی، این بود دیگر، ترکیب کاشانی و مصدق اینجوری بود، البته این ضدها باز هم مصداق داشت، ضد سلطنتی، ضد استبدادی، ضد انگلیسی، این خصوصیت آن چیزی بود که از مجموعه‌ی مصدق و کاشانی بوجود میآمد و منعکس میشد در خارج. برای مشاهده فیلم کامل این گفتگو،اینجا و برای مطالعه متن کامل،اینجا را لمس کنید.
 پروردگارا! ما را در راه خودت ثابت‌قدم بدار. پروردگارا! روح مطهّر امام را که مقاومت را به ما یاد داد، با اولیائش محشور کن. پروردگارا! سایه‌ی یاد امام و یاد شهیدان را از سر این ملّت کم و کوتاه مفرما. پروردگارا! نصرت خودت را بر ملّت ایران نازل کن. پروردگارا! نصرت خودت را بر امّت مسلمان نازل کن. پروردگارا! فتنه‌انگیزان در دنیای اسلام را خوار و زبون و رسوا و مفتضح بفرما. پروردگارا! ما را از کرم خود، از لطف خود، از بخشش خود و مغفرت خود بی‌نصیب مفرما؛ گناهان ما را بیامرز؛ تخلّفهای ما و اسراف ما را بیامرز؛ گذشتگان ما، پدر و مادر ما را بیامرز. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد دعای مستجاب ولیّت و حجّتت را شامل حال ما بفرما؛ ما را سربازان او قرار بده؛ مرگ ما را به شهادت در این راه قرار بده. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد آنچه گفتیم، آنچه شنیدیم، آنچه انجام میدهیم برای خودت و در راه خودت قرار بده و به کرمت از ما قبول کن. رهبر انقلاب در مراسم سالگرد امام راحل،۱۳۹۸/۰۳/۱۴
خاصیّت قرآن این است: اگر دل شما به قرآن نزدیک شد، اگر اُنس با قرآن پیدا کردید، بدانید خداى متعال اراده کرده شما را هدایت کند و این بزرگ‌ترین نعمت الهى است. بیانات در دیدار شرکت کنندگان در سى‌ویکمین دوره‌ى مسابقات بین‌المللى قرآن کریم‌،۱۳۹۳/۰۳/۱۳
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 نماهنگ | بشارت وصل ◾️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه روز دوشنبه ۹۸/۱۰/۰۹ به بیان و شرح حدیثی درباره شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها پرداختند. ◾️پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این شرح حدیث، نماهنگ «بشارت وصل» را منتشر می‌کند. 💻 @Khamenei_ir
توجه بکنید که در حال نماز، اگر متوجه خودتان و کاری که از شما سر میزند، باشید، قطعاً بعد از نمازِ شما، با قبل از نمازِ شما متفاوت خواهد بود. شرطش همین است که توجه کنید در حال نماز، مشغول چه کاری هستید. بهترش این است که اذکار نماز را بفهمید؛ کارِ بسیار آسانی است. نباید بگوییم که ما فارسی‌زبانیم و نمی‌توانیم عبارات عربی را بفهمیم. مجموع عباراتی که در نماز خوانده میشود - از اول تا به آخر - یاد گرفتن آن برای آدمهای متوسط، یک ساعت هم کار ندارد؛ خیلی آسان است. کتابهایی هم نوشته شده که اینها را ترجمه کرده‌اند. اگر به معانی توجه کنید و بفهمید که مضمون این کلمات چیست و در آنها تدبر کنید، البته بهتر است. اگر این مقدار هم ممکن نشد، حداقل وقتی در حال سجده‌اید، بدانید که با خدا حرف میزنید؛ وقتی در حال رکوعید، بدانید که پروردگار عالم را تعظیم میکنید؛ وقتی در حال قرائت و ذکر هستید، بدانید که با چه کسی حرف میزنید. نفس همین توجه، مهم است. اگر این توجه حاصل بشود و یاد خدا در نماز تأمین گردد - که «و لذکراللَّه اکبر» - این نماز برای شما «معراج‌المؤمن» خواهد بود و شما را عروج خواهد داد. عروج، همین است که شما در باطن خودتان، صفا و لطافت و نورانیت بیشتری را بعد از نماز احساس میکنید. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در روز یازدهم ماه مبارک رمضان،۱۳۶۹/۰۱/۱۸ #ما_و_نماز
پخش تلویزیونی مجله تصویری نگار ویژه سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی در گفتگو با دکتر علی‌اکبر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی به همراه مصاحبه با: دکتر محمدباقر قالیباف، دکتر محمدجواد ظریف، دکتر علی لاریجانی و دکتر سعید جلیلی امروز یکشنبه حوالی ساعت ۱۸:۱۰ شبکه سه سیما