eitaa logo
کانال نشانه های راه رستگاری
275 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
11 فایل
🥀🥀🥀 امام على عليه السلام : مَن غَلَبَ عَقلُهُ هَواهُ أفلَحَ . هر كه عقلش بر هوس او چيره شود، رستگار گردد. ( میزان الحکمه ، جلد نهم ) 🥀🥀🥀
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ثواب آشنا کردن مردم با امام زمان(عج) 🔶️ امام حسن عسکری علیه السلام: 🌕 اگر می خواهی ثواب ۱۰۰ سال روزه همه ایام در نامه عملت ثبت شود.مردم را با امام زمانشان آشنا کن. 📚 بحارالانوار ج ۲ ص ۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠آن‌هایی که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در اعداد مردگانند. امام_خمینی 📚صحیفه امام ،جلد ١،صفحه ١۵٨
✨﷽✨ 💠جواب دندان شکن استاد قرائتی به وهابی یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ آقای قرائتی ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺣﺴﻦ و حسین ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟! در حالی که ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﮎ شده اند! آنگاه خودکاری را ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ زمین، ﻭ صدا زد: ﺍﯼ ﺣﺴﻦ! ﺍﯼ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ! ای ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ! آن قلم را به من بدهید! بعد گفت: دیدی که پاسخ ندادند! ﭘﺲ ﺍینها ﻣﺮﺩه اند و ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭند! آقای قرائتی خودکار را گرفت و دوباره انداخت ﺯﻣﯿﻦ و گفت: ﯾﺎ الله! ﻗﻠﻢ ﺭا ﺑﻪ من ﺑﺪﻩ! بعد رو به وهابی کرد و گفت: ﺩﯾﺪﯼ که ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ! پس با منطق تو ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ است! مگر ﻫﺮ که ﺯﻧﺪﻩ است ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎشد؟! ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
قرآن برای این طبقه از منافقان چهار ویژگی مهم بیان می‌فرماید: (1)    اوّلین ویژگى این طبقه از منافقین این است که ظاهرى جذّاب و فریبنده دارند(اِذ رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ اَجْسامُهُمْ). به نظر می‌رسد این افراد چون ضعف درونى دارند، زرق و برق و ظواهر و جلوه‌گری و دیده‌شدن برای‌شان بسیار مهم است. (2)    دومین ویژگی این طبقه، علاوه بر دیده شدن، شنیده شدن صدای آنها در جامعه است(اِنْ یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ). یعنی این افراد توان این را دارند که مورد توجه مردم قرار بگیرند و می‌توانند بر افکار عمومی تأثیر داشته باشند.         این دو ویژگی دقیقاً خلاف این ویژگی مهم کسی که امیرالمؤمنین(ع) درباره برادر دینی خود بیان می‌فرمایند: «كَانَ لِی فِیمَا مَضَى أَخٌ فِی اللَّهِ... وَ كَانَ ضَعِیفاً مُسْتَضْعَفاً، فَإِنْ جَاءَ الْجِدُّ فَهُوَ لَیْثُ غَابٍ وَ صِلُّ وَادٍ، وَ كَانَ أَكْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً، فَإِنْ قَالَ بَذَّ الْقَائِلِینَ وَ نَقَعَ غَلِیلَ السَّائِلِینَ، »(نهج‌البلاغة، حکمت289)- در گذشته برادرى الهى و دینى داشتم كه وصفش چنین بود... به دلیل نهایت تواضع بر حسب ظاهر انسان ضعیفى بود و مردم نیز او را ضعیف مى شمردند؛ ولى هرگاه كار مهم و جدى به میان مى‌آمد همچون شیر بیشه مى‌خروشید. بیشتر اوقات زندگانى‌اش ساكت بود و در عین حال اگر سخنى مى‌گفت بر گویندگان چیره مى‌شد و عطش سؤال‌كنندگان را فرو مى‌نشاند-. (3)    اما سومین و مهم‌ترین ویژگی آنها که در حقیقت بعد از دو ویژگی ظاهری فوق، ویژگی باطنی آنها می‌باشد، این است که «کَاَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسنَّدَةٌ». «خُشُبْ» جمع «خَشَبْ» به معناى چوب خشک است و «مُسَنَّدَة»، یعنى بر دیوار تكیه داده شده. این قید ناظر به چوب‌هاى توخالى و پوسیده‌اى است كه به كار ساختمان‌سازى نمى‌آید و آنها را جدا نموده و كنار دیوار مى‌نهند. این چوب‌ها در ظاهر سالم و بعضاً زیبا به نظر مى‌آیند، ولى از داخل پوسیده و پوك شده‌اند كه جز براى آتش كردن و سوزاندن، به كار دیگرى نمى‌آیند. این طبقه از منافقان نیز چنین هستند، چون از درون مریضند، جز فتنه‌انگیزى و فساد و آتش‌افروزى، هیچ‌چیز دیگرى براى جامعه ندارند.         تفسیر منهج الصادقین می‌نویسد: «خُشُب» جمع خُشباء نیز هست، و آن چوبى است كه در اندرونش كرم افتاده و از داخل آن را خورده باشد كه ظاهر آن صحیح و سالم وانمود مى‌شود، در این صورت معنایش آن است كه منافقان در حسن ظاهر و خبث باطن و فساد عقیده مانند این چوب‌ها هستند.(منهج الصادقین، ج9، ص294) بنابراین در تشبیه «خشب مسنّدة»، نکات مختلفى وجود دارد:         • یکی از دلائلی که «خشب مسنّدة» روى پاىخودش نمى‌ایستند و همواره بر دیگرى تکیه مى‌زنند، این است که چوب‌هاى خشک بى‌ریشه‌ای هستند. این طبقه نیز ریشه و اساسى ندارند و همواره به بیگانگان وابستگی روحی و فکری دارند. • چوب خشک معمولا فایده‌اى جز سوختن ندارد، نه میوه‌اى دارد و نه برگ و سایه‌اى؛ این طبقه از جامعه نیز به همین اندازه بى‌خاصیّت هستند. • همچنانکه چوب خشک انعطاف ندارد، این طبقه هم از افرادی عمدتا لجوج، متعصب، یک دنده، نافهم و غیر قابل انعطاف تشکیل شده است، اگر بهترین دلیل‌ها و متین‌ترین برهان‌ها و روشن‌ترین استدلال‌ها را بشنود، بازهم به راه خود ادامه مى‌دهد و انعطافى در مقابل آن نشان نمى‌دهد. «روزی گروهی از شیعیان خدمت امام باقر(علیه السلام) رسیدند. امام آن‌ها را پند و اندرز داد و از خدا ترسانید ولی ایشان سرگرم خود بودند و سخنان امام را به بازیچه می‌گرفتند. امام باقر(ع) از رفتار آنها نارحت شدند و مدّتی سر به زیر افکندند. سپس سر برداشته و فرمودند: اگر مقداری از سخنان من در یکی از شما اثر واقعی خود را بگذارد از ناراحتی می‌میرد(إِنَّ كَلَامِی لَوْ وَقَعَ طَرَفٌ مِنْهُ فِی قَلْبِ أَحَدِكُمْ لَصَارَ مَیِّتاً)، ای مجسمه‌های بدون روح و‌ ای مگس‌های بدون چراغ شما همانند چوب‌های پوک هستید(أَلَا یَا أَشْبَاحاً بِلَا أَرْوَاحٍ وَ ذُبَاباً بِلَا مِصْبَاحٍ كَأَنَّكُمْ‌ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ(تحف العقول، ص291))». • سبكى، پوكى، شكست‌پذیری، کم‌توانی و کم‌طاقتی در برابر فشار و ضربه چوب خشک نیز جنبه دیگری از شخصیت این طبقه است. (4) چهارمین ویژگی این طبقه، نگاه منفی و سوء‌ظنی به حوادث و برداشت‌های بدگمانانه و تحلیل‌های سیاه‌نمایانه از آن است(یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَة عَلَیْهِمْ). طبقه‌ای که در این آیه شریفه مورد تعریف و بازشناسی قرار گرفته‌اند تا حدود زیادی به پدیده «سلبریتیسم» در روزگار ما شباهت دارد که بخشی از فشار روانی جامعه، بدبینی‌های اجتماعی و تعارضات فرهنگی در بین نسل جوان، نتیجه این پدیده است. سلبریتی‌هایی که مدت‌هاست با حضور و یا اظهارنظرهای غیرمتعارف در خصوص پدیده‌های مختلف اجتماعی، به جای آنکه مرهمی بر دردهای جامعه شوند.