010- نظام اندیشه ١ - ورودی بهمن ۹۸ .mp3
30.43M
جلسه ١٠ -سهشنبه ۶ خرداد۹۹👆
#نظام_اندیشه_یک
- حقیقت الروح: ولیّ مطلق الهی، وجه کامل و تمام نمای خدا (وجه الله مطلق)، خليفة الله مطلق، امر مطلق الهی، ظهور مطلق الهی، تجلّی اعظم الهی، اسم اعظم الهی، آیت اعظم الهی و آیت الله الکبری، وجه خاص خدای سبحان در ارتباط با هر مظهر الهی.
- ولایت مطلق الهی همان امانت الهی است که درحقیقت الروح به ودیعت نهاده شد
-انسان امانت را با روحش عاشقانه حمل کرد (إنا عرضنا الأمانة...فحملها الانسان -احزاب ٧٢)
- بر هر نبی الهی و وصی الهی از ابتدای خلقت، تشعشع و تلألؤ و مرتبه ای از تابش نور ولایت الهی در الروح (به مقدار ظرفیت زمانه شان)، بر آنها نازل و وارد میشد، تا رسید به نبیّ خاتم که باظهور ولایت محمدی در عالم خلق، تمام تجلی و ظهور کامل نور الروح در عالم ظاهر شد.
- پیامبر خاتم محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) چون منصب نبوّت را داشتند و مأموریت ایشان ظاهر کردن شریعت و مبارزه در راه تثبیت تنزيل قرآن و استقرار اسلام بود، فلذا مردم توجه به ولایت پیامبر و مقام امامتشان نداشتند، و منافقین مخالفت در برابر ایشان داشتند و اطاعت از ولایت محمدی نمیکردند، و پیامبر هم مأمور به مبارزه با منافقین و رسوا کردن ایشان نبودند چون فقط مأمور به مبارزه با مشرکین و برپاکردن پرچم اسلام بودند.
- بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله) وصی ایشان مولا امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) ظهور کاملِ حقیقت الروح شدند
-مولاعلی(ع) چون نبی نبودند لذا اولین تابلوی کامل و تمامنمایِ ولایت مطلق الروح (نور ولایت اسم اعظم) درعالم شدند
-تنها عبادت مرضی خدا عبادت مطلق الروح است و هرکه تحت ولایت اوست
پرسش و پاسخ یکی از اعضای کلاس نظام ٢ از جلسه اخیر (مربوط به مباحث جلسه ۳۲) 👇
هدایت شده از <𝐇𝗼𝐳𝐡𝐚𝐛𝐫𝐢>
سلام استاد. در دوره حضرت نوح علیه السلام وقتی نظام حق در برابر نظام باطل پیروز شد و کفر محض در قبال حق محض شکست خوردند و مورد عذاب الهی قرار گرفتند وکلا نابود شدند.وفقط حق محض باقی ماند ،به نظر می رسد که انتظار می رفت که فرزندان ونسل آنان همواره به دور از عصیان وتمردد از درگاه الهی باقی بمانند و در این مسیر ارتقا پیدا کنند.وبتوانند بر نفس اماره وخطوات شیطانی غلبه کنند. چون 1- نطفه آنان از حق محضی منعقد شده بود که تا 40 سالگی فرزنددار نشده بودند 2-وقتی فرزندان آنان به دنیا می آمدند با خوبان محض معیت وهمراهی داشتند وتحت تعلیم وتربیت خوبان(حق) محض قرار گرفته بودند. ولی با این وجود گروهی از نسل آنان تحت تاثیر خطوات شیطانی و وسوسه های نفس اماره قرار گرفتند و از مسیر خارج شدند.آیا اشکال به نظام تعلیم وتربیت اهل حق (محض) بر می گردد؟
#تکلیف نظام ۲
🔸برخی مباحث مرتبط با بحث #سنت_محوضت 👇 از بیان #استاد_عابدینی
👌حتما جهت فهم دقیق آن گوش کنید و ببینید و بخوانید (حداقل دو صوت و تمام کلیپهای تصویری را ملاحظه بفرمایید)
👇👇👇
هدایت شده از استاد عابدینی
حدیث نوح در سنت محوضت - استاد عابدینی - گزیده جلسات 31 و 32 مهدویت.mp3
23.11M
🔸حدیث نوح در #سنت_محوضت 👆
« الْآنَ أَسْفَرَ الصُّبْح »
#استاد_عابدینی
🔻گزیده جلسات ۳۱ و ۳۲ مهدویت
🔻وَ الصُّبْحِ إِذا أَسْفَرَ
(مدثر، ٣٤)
👆قسم خداوند در قرآن به این موقعیت محض شدن و تمییز نور صبح از تاریکی شب
🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله
حدیث مذکور در صوت👆
«حدیث نوح در #سنت_محوضت » 👇
🔸كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص: 355
🔻وَ أَمَّا إِبْطَاءُ نُوحٍ ع فَإِنَّهُ لَمَّا اسْتُنْزِلَتِ الْعُقُوبَةُ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ السَّمَاءِ بَعَثَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الرُّوحَ الْأَمِينَ ع بِسَبْعِ نَوَيَاتٍ
فَقَالَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ لَكَ إِنَّ هَؤُلَاءِ خَلَائِقِي وَ عِبَادِي وَ لَسْتُ أُبِيدُهُمْ بِصَاعِقَةٍ مِنْ صَوَاعِقِي إِلَّا بَعْدَ تَأْكِيدِ الدَّعْوَةِ وَ إِلْزَامِ الْحُجَّةِ فَعَاوِدِ اجْتِهَادَكَ فِي الدَّعْوَةِ لِقَوْمِكَ فَإِنِّي مُثِيبُكَ عَلَيْهِ وَ اغْرِسْ هَذِهِ النَّوَى فَإِنَّ لَكَ فِي نَبَاتِهَا وَ بُلُوغِهَا وَ إِدْرَاكِهَا إِذَا أَثْمَرَتِ الْفَرَجَ وَ الْخَلَاصَ فَبَشِّرْ بِذَلِكَ مَنْ تَبِعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ
فَلَمَّا نَبَتَتِ الْأَشْجَارُ وَ تَأَزَّرَتْ وَ تَسَوَّقَتْ وَ تَغَصَّنَتْ وَ أَثْمَرَتْ وَ زَهَا التَّمْرُ عَلَيْهَا بَعْدَ زَمَانٍ طَوِيلٍ (در روایت دیگر دارد که دانه های خرما هفت سال طول کشید تا درختش به ثمر برسند) اسْتَنْجَزَ مِنَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْعِدَةَ فَأَمَرَهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يَغْرِسَ مِنْ نَوَى تِلْكَ الْأَشْجَارِ وَ يُعَاوِدَ الصَّبْرَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ يُؤَكِّدَ الْحُجَّةَ عَلَى قَوْمِهِ
فَأَخْبَرَ بِذَلِكَ الطَّوَائِفَ الَّتِي آمَنَتْ بِهِ فَارْتَدَّ مِنْهُمْ ثَلَاثُمِائَةِ رَجُلٍ وَ قَالُوا لَوْ كَانَ مَا يَدَّعِيهِ نُوحٌ حَقّاً لَمَا وَقَعَ فِي وَعْدِ رَبِّهِ خُلْفٌ
ثُمَّ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ يَأْمُرُهُ عِنْدَ كُلِّ مَرَّةٍ بِأَنْ يَغْرِسَهَا مَرَّةً بَعْدَ أُخْرَى إِلَى أَنْ غَرَسَهَا سَبْعَ مَرَّاتٍ
فَمَا زَالَتْ تِلْكَ الطَّوَائِفُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ تَرْتَدُّ مِنْهُ طَائِفَةٌ بَعْدَ طَائِفَةٍ إِلَى أَنْ عَادَ إِلَى نَيِّفٍ وَ سَبْعِينَ رَجُلًا
فَأَوْحَى اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عِنْدَ ذَلِكَ إِلَيْهِ وَ قَالَ يَا نُوحُ الْآنَ أَسْفَرَ الصُّبْحُ عَنِ اللَّيْلِ
لِعَيْنِكَ حِينَ صَرَّحَ الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ وَ صَفَا الْأَمْرُ وَ الْإِيمَانُ مِنَ الْكَدَرِ بِارْتِدَادِ كُلِّ مَنْ كَانَتْ طِينَتُهُ خَبِيثَةً فَلَوْ أَنِّي أَهْلَكْتُ الْكُفَّارَ وَ أَبْقَيْتُ مَنْ قَدِ ارْتَدَّ مِنَ الطَّوَائِفِ الَّتِي كَانَتْ آمَنَتْ بِكَ لَمَا كُنْتُ صَدَّقْتُ وَعْدِيَ السَّابِقَ لِلْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ أَخْلَصُوا التَّوْحِيدَ مِنْ قَوْمِكَ وَ اعْتَصَمُوا بِحَبْلِ نُبُوَّتِك بِأَنْ أَسْتَخْلِفَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ أُمَكِّنَ لَهُمْ دِينَهُمْ وَ أُبَدِّلَ خَوْفَهُمْ بِالْأَمْنِ لِكَيْ تَخْلُصَ الْعِبَادَةُ لِي بِذَهَابِ الشَّكِّ مِنْ قُلُوبِهِمْ وَ كَيْفَ يَكُونُ الِاسْتِخْلَافُ وَ التَّمْكِينُ وَ بَدَلُ الْخَوْفِ بِالْأَمْنِ مِنِّي لَهُمْ مَعَ مَا كُنْتُ أَعْلَمُ مِنْ ضَعْفِ يَقِينِ الَّذِينَ ارْتَدُّوا وَ خُبْثِ طينهم [طِينَتِهِمْ] وَ سُوءِ سَرَائِرِهِمُ الَّتِي كَانَتْ نَتَائِجَ النِّفَاقِ وَ سُنُوحَ الضَّلَالَةِ فَلَوْ أَنَّهُمْ تَسَنَّمُوا مِنِّي الْمُلْكَ الَّذِي أُوتِي الْمُؤْمِنِينَ وَقْتَ الِاسْتِخْلَافِ إِذَا أَهْلَكْتُ أَعْدَاءَهُمْ لَنَشَقُوا رَوَائِحَ صِفَاتِهِ وَ لَاسْتَحْكَمَتْ سَرَائِرُ نِفَاقِهِمْ [وَ] تَأَبَّدَتْ حِبَالُ ضَلَالَةِ قُلُوبِهِمْ وَ لَكَاشَفُوا إِخْوَانَهُمْ بِالْعَدَاوَةِ وَ حَارَبُوهُمْ عَلَى طَلَبِ الرِّئَاسَةِ وَ التَّفَرُّدِ بِالْأَمْرِ وَ النَّهْيِ وَ كَيْفَ يَكُونُ التَّمْكِينُ فِي الدِّينِ وَ انْتِشَارُ الْأَمْرِ فِي الْمُؤْمِنِينَ مَعَ إِثَارَةِ الْفِتَنِ وَ إِيقَاعِ الْحُرُوبِ كَلَّا « وَ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا »
قَالَ الصَّادِقُ ع وَ كَذَلِكَ الْقَائِمُ فَإِنَّهُ تَمْتَدُّ أَيَّامُ غَيْبَتِهِ لِيُصَرِّحَ الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ وَ يَصْفُوَ الْإِيمَانُ مِنَ الْكَدَرِ بِارْتِدَادِ كُلِّ مَنْ كَانَتْ طِينَتُهُ خَبِيثَةً مِنَ الشِّيعَةِ الَّذِينَ يُخْشَى عَلَيْهِمُ النِّفَاقُ إِذَا أَحَسُّوا بِالاسْتِخْلَافِ وَ التَّمْكِينِ وَ الْأَمْنِ الْمُنْتَشِرِ فِي عَهْدِ الْقَائِمِ ع
🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
44.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶تبیین #سنت_محوضت در ظهور امام زمان (علیه السلام)
#استادعابدینی
🔻برنامه #سمت_خدا قسمت۲۷ شنبه #۲۳_مرداد_۹۵
✨ @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
37.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ «سفردرخویشتن» 👆
🔸 سیر در معرفت نفس با تدبر در داستان آدم در قرآن کریم
#استاد_عابدینی
🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
380_071116194512.mp3
15.63M
جلسه ۳۸۰ المیزان #استادعابدینی👆
✨بیان علامه طباطبایی درقاعده ای بسیار کلیدی از نظام جزاء اعمال
(المیزان، ج۲ ص۱۷۴، قاعده دهم)
✨براساس حدیث بیان کننده رجوع هرذاتی به محض خودش
#سنت_محوضت
@abedini