📚رابطه فراگير شدن ظلم و ظهور
حاج آقا قرائتی:
سؤال:مي گويند:امام زمان (ع) وقتي مي آيد كه دنيا پر از ظلم باشد. پس بياييد همه ظلم كنيم تا حضرت (ع) تشريف بياورد.پاسخ چيست؟
پاسخ:نفرموده:وقتي دنيا پر از ظالم باشد،بلکه پر از ظلم باشد.اگر مي فرمود: پر از ظالم باشد،پس همه ما بايد ظالم شويم تا آقا بيايد.مثال:يك وقت است مي گوييم:وقتي پنجره را باز كن،كه اينجا پر از دود شود،نه اينكه همه سيگاري شويم تا پر از دود شود،ممكن است خلافكاري چيزی را آتش بزند که اينجا پر از دود شود،يك نفر هم بيشتر نباشد،مثل صدام،يک نفر است ولی چند کشور را به هم می ريزد (ايران،عراق و كويت) فرموده: «بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً» (بحارالانوار/ج30/ص80) نه: «بعد ما ملئت ظالما».ممكن است يک ابر قدرت با سوء استفاده از انرژي هسته اي، دنيا را به آتش بكشد،مردم صالح باشند، ميلياردها صالح داشته باشيم،اما چند جنايتكار.
📚 بخشی از برنامههای درسهایی از قرآن
🔴🔵 شهیدے کہ امام زمان کفنش کرد.
شهیدے بود کہ همیشہ ذکرش این بود، نمےدونم شعر خودش بود یا غیر...
یابن الزهرا
✨یا بیا یک نگاهے به من کن
✨یا به دستت مرادر کفن کن
از بس این شهید به امام زمان (عجل اللہ تعالے فرجہ) علاقہ داشت به دوست روحانے خود وصیت مےکند. اگر من شهید شدم دوست دارم در مجلس ختم من تو سخنرانے کنے...
⚪️️روحانے مےگوید: ما از جبهہ برگشتیم وقتے آمدیم دیدیم عکس شهید را زده اند. پیش پدر و مادرش آمدم گفتم: این شهید چنین وصیتے کرده است آیا من مےتوانم در مجلس ختم او سخنرانے کنم؟ و آنان اجازه دادند...
💠در مجلس سخنرانے کردم بعد گفتم ذکر شهید این بوده است:
یا بن الزهرا
✨یا بیا یک نگاهے به من کن
✨یا به دستت مرا در کفن کن
💥وقتی این جملہ را گفتم، یک نفر بلند شد و شروع کرد فریاد زدن. وقتی آرام شد گفت: من غسال هستم دیشب آخرهاے شب به من گفتند یکے از شهدا فردا باید تشییع شود و چون پشت جبهہ شهید شده است باید او را غسل دهے
✨وقتے کہ مےخواستم این شهید را کفن کنم دیدم یک شخص بزرگوارے وارد شد گفت: برو بیرون من خودم باید این شهید را کفن کنم.
❓من رفتم در وسط راه با خود گفتم این شخص که بود و چرا مرا بیرون کرد؟؟؟
🌸با عجلہ برگشتم و دیدم این شهید کفن شده و تمام فضاے غسالخانہ بوے عطر گرفته بود.
از دیشب نمےدانستم رمز این جریان چه بود. اما حالا فهمیدم ...نشناختم...
📚 منبع:
کتاب روایت مقدس صفحه 96 به نقل از نگارنده کتاب "میر مهر" حجه الاسلام سید مسعود پور سیدآقایی
4_6025990732928518067.ogg
525.4K
●|قرار هرشب♡
| اِلھى عَظُمَ الْبَلاَّءُ ...|
#علیفانی
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊
💠 دعای #فرج حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)
﷽
🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅
🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅
🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ
🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي
السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ
الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏
بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷
💐💐💐
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄
#حدیث_روز
🔅امام رضا علیه السلام:
✍️ مَن لَم يَشكُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقينَ لَم يَشكُرِ اللّهَ عَزَّ و جلَّ؛
🔴 هركه در قبال خوبى مردم تشكر نكند، از خداوند عزّ و جلّ هم تشكّر نكرده است!
📚 بحارالانوار، جلد ۶۸، صفحه ۴۴
676.1K
📖صفحه ۱۹۳و۱۹۴
✅نکات:
1⃣متاع #دنیا
🔅أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ ﴿۳۸﴾
🔺آيا به جاى آخرت به زندگى دنيا دل خوش كرده ايد⁉️
{درحالی که} متاع زندگى دنيا در برابر آخرت جز اندكى نيست‼️
2⃣ماجرای #غار ثور
⚠️لطفا با #دقت توجه کنید به این
🔻👇#نکته_تفسیری👇🔻
🔹اول باید یک برگشتی به آیه۲۶ همین سوره توبه (که در ماجرای غزوه حنین نازل شده) بزنیم که فرمود:🔻
🔅ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ {عَلَى رَسُولِهِ وَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ} وَأَنْزَلَ جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا...﴿۲۶﴾
🔹سپس خدا سکینه {آرامش} خود را بر رسولش و مٶمنین نازل فرمود...
✴️پس ارادۀ الهی ست که:
{خدا آرامشش را بر #پیامبر و #مٶمنین نازل میکند}👌
🔹خب حالا به آیه۴۰ از این سوره (که برای ماجرای مخفی شدن پیامبر همراه با ابوبکر در غار نازل شده) توجه کنید!
که خداوند در این آیه با #سه_تأکید به این که #دو_نفر (پیامبر و ابوبکر) در غار بودند مےفرماید:
🔅... إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا
#ثَانِيَ #اثْنَيْنِ إِذْ #هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ #عَلَیهِ...
🔹اما نهایتا با استفاده از #ضمیر_مفرد در کلمه {#علیه} میفرماید که:
آرامش را فقط بر او (پیامبر) فرو فرستاد!
🔰اگر میخاست، #علیهما مےآورد تا ابوبکر را هم شامل شود❗️
اما اکنون با توجه به آیه۲۶ متوجه میشویم که چرا خداوند، آرامشش را فقط بر #پیامبر(ص) نازل فرمود و ابوبکر محروم شد‼😏
❣صلوات بر محمّد و آله❣
#تفسیر_نمونه
🌸سوره مبارکه: #بقره آیه شماره: ۱۶
🔅أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِين🔅َ
آنان کسانی هستند که «هدایت» را به «گمراهی» فروختهاند؛ و (این) تجارت آنها سودی نداده؛ و هدایت نیافتهاند.
🌹🌹🌹🌹🍃🌹🌹🌹🌹
🌸 (آيه ١٦) -اين آيه، سرنوشت نهائى آنها را كه سرنوشتى است بسيار غم انگيز و شوم و تاريك چنين بيان مىكند: «آنها كسانى هستند كه در تجارتخانۀ اين جهان، هدايت را با گمراهى معاوضه كردهاند» (أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى) . و به همين دليل «تجارت آنها سودى نداشته» بلكه سرمايه را نيز از كف دادهاند (فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ) . «و هرگز روى هدايت را نديدهاند» (وَ ما كانُوا مُهْتَدِينَ) . خلاصه دوگانگى شخصيّت و تضادّ برون و درون كه صفت بارز منافقان است پديدههاى گوناگونى در عمل و گفتار و رفتار فردى و اجتماعى آنها دارد كه به خوبى مىتوان آن را شناخت.
🌹🌹🌹🌹🍃🌹🌹🌹🌹
🌸 وسعت معنى #نفاق؛
گرچه نفاق به مفهوم خاصّش، صفت افراد بىايمانى است كه ظاهراً در صف مسلمانانند، امّا باطناً دل در گرو كفر دارند، ولى نفاق معنى وسيعى دارد كه هر گونه دوگانگى ظاهر و باطن، گفتار و عمل را شامل مىشود هر چند در افراد مؤمن باشد كه ما از آن به عنوان «رگههاى نفاق» نام مىبريم.
🌸 مثلاً در حديثى مىخوانيم: سه صفت است كه در هر كس باشد منافق است هر چند روزه بگيرد و نماز بخواند و خود را مسلمان بداند:
🌸 كسى كه در امانت خيانت مىكند، و كسى كه به هنگام سخن گفتن دروغ مىگويد، و كسى كه وعده مىدهد و خُلف وعده مىكند» . مسلّماً اين گونه افراد رگههائى از نفاق در وجود آنها هست، مخصوصاً در بارۀ رياكاران از امام صادق عليه السّلام مىخوانيم كه فرمود: «ريا و ظاهر سازى، درخت (شوم و تلخى) است كه ميوهاى جز شرك خفىّ ندارد و اصل و ريشۀ آن نفاق است».
🌸 فريب دادن وجدان؛
آيۀ فوق، اشارۀ روشنى به مسألۀ فريب وجدان دارد و اينكه بسيار مىشود كه انسان منحرف و آلوده، براى رهائى از سرزنش و مجازات وجدان، كم كم براى خود اين باور را به وجود مىآورد كه اين عمل من نه تنها زشت و انحرافى نيست بلكه اصلاح است و مبارزۀ با فساد (إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ) . تا با فريب وجدان آسوده خاطر به اعمال خلاف خود ادامه دهد.
🌹🌹🌹🌹🍃🌹🌹🌹🌹
پایان آیه۱۶🌷