eitaa logo
نکته ها
1.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
1.4هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
زمانی کمتر از یک چشم به هم زدن کَلَمْحِ الْبَصَر أَوْ هُوَ أَقْرَبُ ..خلقت و تجدد و...و... در همه صور و ابعاد هر دوازده هزار عالم خق تعالی را کسی چز حق تعالی و عبد مطلق او یعنی اولیاء احدی تصورهم نمی تواندبکند شکل و...ونوع و..خلقت و... در بقیه اسمانها وزمین ها ی دوم تا هفتم در همین عالم پایین کسی چه داند که چه خبر است ؟چه رسد به هر یک از12 هزازعالم مضمون حدیث زیر؟؟ وباید توجه داشت این همه درمجموع ارض دنیاست دنیای دنی که درنزد حق تعالی و اهل او قابل نظر نمودن هم نیست وخدای متعال به ان نظر ننموده ....از براي حق تعالي دوازده هزار عالم است که هر عالمي بزرگ تر از هفت آسمان و هفت زمين است. اهل هيچ عالمي از آن عوالم تصور نمي کنند که خداي تعالي را عالمي غیر از عالم آنها بوده باشد ... بحار الأنوار ؛ ج‏27 ؛ ص41.....چون یک چشم به هم زدن زمان زیادی است او هو اقرب در معارف حقه مطرح است اقرب از کَلَمْحِ الْبَصَر زمانی کمتر از یک چشم به هم زدن نشانی رسانه https://eitaa.com/noktaha/77
ماموریت مهم.pdf
424K
درس سوم ازتلاوت سوره مبارکه مدثر.... وقتی محبوب حق تعالی دراثر بیداری مداوم ومکرر شب و تلاوت قران ورکوع وسجود درخلوتکده خود از تعلق لذت وصل و نگاه به معشوق و تماشای جمال جمیل محبوب و مجلس انس و... وارستگی یافت تکبیرگفت و خدای تبارک وتعالی را بزرگتر ازان دانست که به شب زنده داری و عبادت به وصل او نائل شود از رُّجْزَ تعلق به لذت مجلس انس و وصل ونشئه و عشق با محبوب بودن دوری گزیده ورها ازادشد و به مرتبه نهایی طهارت رسید اخرین پرده ضلالت وگمراهی را کنار زده وهدایت میشود هدایتی که بالاتر ازان هدایتی نیست ( وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى سوره ضحی ایه 7) ازعالم عرش و محضر پروردگار و ارتزاق عند رب به عالم طبیعت باطیب خاطر وخاطری اسوده (لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ یونس ایه 62 ) برگشت میکند چون محبوب به او اذن داده است علاوه بر بیداری شب وسحر پنج نوبت درشبانه روز با براق عروج نماز به او رجوع نماید و با او نشیند و از وصل وبرکاتش برای ماموریت مهمی که به عهده دارد بهره گیرد و این نقطه اغاز نهضت اسلامی نبی مکرم صلی الله علیه واله اسلام است ...بخشی ازمتن
هدایت شده از نو+جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | دنبال نکنید! 🤔 می‌دونین «قول به غیر علم» که آقا به آن اشاره کردن چیست؟ ⚠️ گاهی ناخواسته یه کارای بدی می‌کنیم! 📱 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تحقیر کانون خانواده، خیانت به ملت است. 🗓 ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
چه بد منزلگاه ابدی.pdf
409.4K
چه بد منزلگاهی
شرح زیارت عاشورا استاد کشکولی جلسه پنجم اپارات شرح زیارت عاشورا استاد کشکولی جلسه پنجم https://www.aparat.com/v/wnvZf
رفیق شفیق صادق.pdf
442.1K
این رفیق شفیق بی بدیل را قدر دانیم
شتر این فتنه آبستن شده به همین زودی خواهد زایید هشدارها و پیش بینی های به واقعیت پیوسته https://eitaa.com/noktaha/1136
بازی های پنهان.pdf
232.3K
باشد اندر پرده بازی های پنهان غم مخور
انکه موفق به دیدارو همنشینی با امام زمان خویش است اگر حقیقتا عاشق مولای خویش باشد ونه در بند لذت دیدار وارامش ناشی ازان باید که ازپیش امام خود برخیزد و در میدان وصحنه رویارویی با دشمنان او حاضر شود و تمام هم و غم وتوان و استعداد خودرا برای فراهم نمودن زمینه بازگشت امام به صحنه حکومت بکارگیرد وهرمدعی دوستی امام هم باید بیشتر به فکر نصرت امام خودباشد وفراهم نمودن زمینه رفع تبعیدش تا دیدارش ....قسمتی ازمتن پیوست https://eitaa.com/noktaha/72
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :شَتّانَ ما بَينَ عَمَلَينِ عَمَلٍ تَذهَبُ لَذَّتُهُ و تَبقى تَبِعَتُهُ و عَمَلٍ تَذهَبُ مَؤونَتُهُ و يَبقى أجرُهُ .نهج البلاغة حکمت 117
خوشبخت ترین مردم
الفاجِرُ الراجي لِرَحمَةِ اللّه ِ تعالى أقرَبُ مِنها مِن العابِدِ المُقَنَّطِ . گنهكارِ اميدوار به رحمت حق تعالی به رحمت پروردگار نزديك تر است، تا عابدِ نا امیذ . كنز العمّال : ۵۸۶۹
شش صدهزار کلمه در شش جمله.pdf
418.8K
شش صد هزار کلمه در شش جمله پی دی اف
ششصدهزار کلمه در شش جمله.docx
17.2K
شش صد هزار کلمه در شش جمله فایل ورد
نرم افزار ی که درعصر وزمان فعلی دنبال کننده مطالب ان وکانال های مربوط ومنتسب به شخص شاخص ان به صراط مستقیم ره یافته و از خطر ورود به صراط مغضوب علیهم و ضالین مصونیت می یابد ضمیمه درس هفتم ازتلاوت سوره مبارکه حمد نسخه به روز https://cafebazaar.ir/app/com.rayanehsabz.nojavan https://eitaa.com/noktaha/963
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدمتی ماندگار به هنر وهنرمندی یادش گرامی باد و روحش شاد
معرفی دو سبک زندگی .pdf
300.3K
معرفی دو سبک زندگی و اخر وعاقبت هریک درس پنجم ازتلاوت سوره مبارکه مدثر
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | نقشه جامع هویت زن در منطق اسلام در بیان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نقشه‌ی جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فی‌سبیل‌الله، در عین حال کدبانو، مدیر خانه، و در عین حال عابد و بنده‌ی خدای متعال. و در نهایت، فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبه‌ی عالی عصمت برسد.»  🏴 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ 🌱 @khamenei_Reyhaneh
اندیشیدن قبل ازهرکار به عواقب ان
نشانه بدبختی
امیرالمؤمنین علیه السلام: پسر عزیزم؛ هیچ گنهکاری را ناامید نکن، چه بسیار گناه‌آلوده‌اي که عاقبتی نیکو یافته است تحف العقول /۹۱
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم صبورانه در انتظار گشايش بودن ؛ عبادت است الدعوات ؛ ص۴۱
عوامل سقوط تدریجی وراهی شدن به درکاتی از سقر .pdf
406K
سبک شمردن امر مهم نماز و حالات متنوع ان اعم ازذکر و دعا واستغفار و... بتدریج انسان را ازفقراء ومساکین جدا وبه جمع مترفان و مسرفان و مبذرین پیوند میدهد و اهل مجالس فحشاء و منکر ولغو ولعب میکند نور ایمان به مبداء ومعاد دردل خاموش میکند رذائل اخلاقی همچون کبر و حسد و لجاجت و طمع و خساست و... وسایر ظلمات را درقلب انسان جمع ومتمرکز میکند وانسان را بتدریج از خدای متعال و اولیای او دور میکند وبه جرگه مخالفین و معاندین جبهه حق و فضیلت ملحق میکند شبیه به نمازگزاران بی بصیرت وبی توجه وبی ولایتی درطول تاریخ بشریت میکند که با ائمه ظلم و جور و فسق و فحشاء و...همراهی نمودند و دربرابر حق ایستادند و به روی حق طلبان شمشیر کشیدند و مظاهر حق و فضیلت و شرافت و کرامت را بخون نشاندند... بخشی ازمتن
اِعمَل عَمَلَ رَجُلٍ یَعلَمُ اَنَّهُ مَأخوذٌ بِالإجرامِ، مَجزِیٌ بِالإحسانِ؛ امام حسین علیه السلام فرمودند همچون کسی عمل کن که می داند به خاطر گناهانش مؤاخذه می شود و به خاطر نیکوکاری پاداش می یابد. بحارالانوار، ج44، ص127 آنچه انسان را به انجام کار نیک وامی دارد، امید به پاداش است. آنچه آدمی را از ارتکاب به عمل خلاف و مجرمانه باز می دارد، ترس از عقوبت است. کسی که به پاداش امید دارد و از کیفر و عقاب بیمناک است، انگیزه ای درونی پیدا می کند که نیکوکار باشد و از بدیها پرهیز نماید. خداوند، اساس عالم را بر این قرار داده که هر کس، نتیجه ی کار نیک و بد خویش را چه در دنیا و چه در آخرت ببیند. این مقتضای حکمت و عدالت الهی است و بارها در آیات قرآن بر آن تأکید شده و گرفتاریهای بشر را هم پیامد عملکرد سوء آنان دانسته است و آخرت را هم بازتاب دنیا معرفی کرده و بهشت برین یا دوزخ سوزان را پاداش و کیفر صالحات و سیّئات مردم برشمرده است. داشتن این باور و عقیده، هم انگیزه آفرین است برای کارهای نیک، هم عامل بازدارنده است از مفاسد و رذایل. چو بد کردی مباش ایمن ز آفات که واجب شد طبیعت را مکافات سپهر آیینه ی عدل است، شاید که هر چه از تو بیند، وانماید (نظامی گنجوی) پس نتیجه ی نیک و بدمان به خودمان برمی گردد. اگر اهل عمل صالح باشیم، گلی بر سر خود زده ایم و اگر بدکار و مردم آزار باشیم، ریشه ی خود را زده ایم. این همان حکمتی است که سعدی هم به آن اشاره کرده است: از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید، جو ز جو و کیست که بدی بکارد و خوبی برداشت کند! ماخذ: حکمت های حسینی جواد محدثی