eitaa logo
نکته ها
1.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
1.4هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
نشانه های عاقل
گرچه تلخ وناگوار باشد
نشانه مسلمانی
راهکار قوی ترین بودن
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ آیه 204 سوره مبارکه اعراف هنگامی که قرآن خوانده می شود سکوت کنید و گوش فرا دهید باشد که مورد رحمت حق قرار گیرید
...اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ . خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست که همچون کشتی روانی بر اقیانوس‌های عمیق وپرخطر روان است هرکه دران نشیند نجات یابد و هرکه بازماند غرق شود پیش افتاده از آن‌ها از دین خارج است و عقب مانده از آنان نابود است و فقط همراه آنان در راه ‌حق است و رستگار شود .
دو ضرر عمده خوش اخلاق نبودن
عاقل ترین مردم
تواضع این است
اخر وعاقبت عجب
قصد قرب .pdf
5.4M
کتاب قَصْد الْقُرْبِ‏ عَلَى بِسَاطِ الْأُنْسِ‏ بِالْمَحْبُوب‏ مَعَ‏ الْغُسْلِ‏ المُكَرَّر فى‏ الْبِحَارأَنْوَرُالانْوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئو بعضی از اثار علمی هنری شیخ بهایی رحمت الله علیه درباره او درنشانی زیر : https://fa.wikishia.net/view/%D8%B4%DB%8C%D8%AE_%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C دیوان اشعار درنشانی زیر: http://ganjoor.net/bahaee تصویر نرم افزار مجموعه اثار او تهیه شده در مرکز رایانه ای نور قم https://cdn.noorshop.ir/files/ProductImage/6853/Cover/fa/02.jpg
خون قا بل .pdf
323.1K
.....تلاش کنیم تا خدای متعال ما را خون قا بلی عنایت کند که درراه او ایثارشود ودرنقطه ثاء نشیند انشاء الله تبارک وتعالی بر دندانه ثا ء کوثر دونقطه هم ردیف نشستنه اند این دو نقطه دریک محل به هم وصل هستند اقیانوس عظیمی از اشک و خون درنقطه ای به هم رسیده اند وان نقطه چشمی است که به جای اشک خون گریه کند درس دوم این بود که سعی کنیم در نقطه اول که بحر عمیق و عظیم اشک است قطره ای بیفشانیم و انواع جویبارهای اشک هایی را که به این اقیانوس جاری است برشمردیم دراین درس به قطره ای اشاره می کنیم که هم ردیف اشک است وان قطره خونی است که برای خشنودی حق تعالی جاری شود وبه کوثر رسد امید است خدای تبارک وتعالی به فضل خویش اشکی عنایت کند در دل شب بر استغفار و انابه و اشکی از خوف و شوق و اشک بسیاری بر انچه بر خاندان رسالت و امامت بخصوص بر حضرت سید الشهداء علیه السلام درکربلا گذشته است و قطره خونی که درراه حق تعالی ایثارشود تا درهر دونقطه هم طراز کوثر مارانیز نشانی وحضوری باشد انشاء الله تبارک وتعالی ....
و شما یکی ازین سه گروه خواهید بود .pdf
388.1K
و شما یکی ازین سه گروه خواهید بود
حادثه ای که وقوع ان حتمی است.pdf
398.3K
درس اول ازتلاوت سوره مبارکه واقعه حادثه ای که وقوع ان حتمی است
تقرب به مقربان وپیشتازان درایمان وحسنات..pdf
466.2K
....درس سوم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه.. ....حقیقت بهشت و نعمات وبرکات ان قطعا ومسلما بسیار فراتر از چیز هایی است که درترجمه ها و تفسیرها و...می اید ...وقتی کسی که چندصباحی خدمتگزار بنده پاک و مخلص و خالصی ازبندگان حق تعالی باشد وبا او قرین و همنشین ونشست وبرخاست داشته باشد حاضر نیست زندگی درکنار ودرخدمتگزاری به اورا باهیج بهشتی با این نعمت هایی که وصف کردیم عوض کند ان که در کنار مولای خود وامام زمان خود است ان بهشت را باکدام بهشت دیگری عوض خواهدکرد و در حالی که امام هم بنده خاص خداست حالا اگر یکی با خدا زندگی کند و هم صحبت باشد خدا را با کدام بهشت عوض خواهدنمود براین اساس باید قبول کنیم که لذت هایی هستند که ما چون نچشیده ایم وازان بی خبریم ازانها غافلیم وبه لذات جسمانی ومادی دل خوش کرده ایم اگر مومن واهل عمل صالح هم هستیم برای بهره مندی بیشتر از شبه لذاتی است که در مضاق ما هست چنانچه از عالم مادی و حیوانی گذر کنیم به عالم اندیشه وارد شویم شکل ونوع لذات ما متفاوت خواهد شد و چنانچه به عالم انسانیت وارد شویم لذات جسمانی و عقلانی رابازیچه خواهیم دید وهمینطوراگر به عوالم برتر دست یابیم هرچه بالاتر برویم لذات قبل و بهره مندی های قبل را خسران و غفلت خواهیم دید ...شکی نیست که بهشت ها ی متعدد با همه نعمت هایی که ازان وصف شده وجوددارد و مقربان درانها سکونت دائمی خواهند یافت ولی جنس وماهیت نعمات وبرکات و لذات ان بسیار بسیار ....بسیار فراتر ازانچیزهایی است که درحال حاضر درک می کنیم ...قسمتی ازمتن
أَنَّ رَجُلًا سَأَلَهُ فَقَالَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَخْبِرْنِی عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَی ... هَباءً مُنْبَثًّا قَالَ علیه السلام شُعَاعُ الشَّمْسِ یَخْرُجُ مِنْ کَوَّهًْ الْبَیْت.... مردی از امیرمؤمنان علی علیه السلام خواست از سخن خدای تعالی ... فَکانَتْ هَباءً مُنْبَثًّا ...در سوره و مبارکه اقعه آگاهش کند امام علیه السلام فرمودند چیزی شبیه به غبار پراکنده ای که در شعاعی از نور خورشید که از منفذی به خانه تابیده باشد دیده می شود. هَباءً مُنْبَثًّا گویند ...تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۴۵۲...الجعفریات، ص۱۷۸... ...إِنَّ فِیهَا مِنَ الْمَنَافِعِ مَا لَا یُحْصَی فَمِنْ ذَلِکَ إِذَا قُرِئَتْ عَلَی الْمَیِّتِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ إِذَا قُرِئَتْ عَلَی مَنْ قَرُبَ أَجَلُهُ عِنْدَ مَوْتِهِ، سَهَّلَ اللَّهُ عَلَیْهِ خُرُوجَ رُوحِهِ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَی. امام صادق علیه السلام فرمودند درتلاوت سوره مبارکه واقعه خیرات بی شماری است یکی از آن‌ها این است که اگر بر مرده‌ای خوانده شود، مورد بخشش خداوند قرار می‌گیرد و دیگر اینکه اگر بر کسی که در شُرُف مرگ است خوانده شود، خداوند خروج روح از بدنش را آسان می‌گرداند و با اذن و اجازه‌ی خداوند متعال به‌راحتی می‌میرد....تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص 448 وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ عَن جَعفَرٍ الصّادِقِ عليه السلام عَن اَبيهِ عَن جَدِّهِ عَلىِّ بنِ الحُسَينِ‌: عَن اَبيهِ عَن عَلىِّ بنِ اَبى‌طالِب صَلَواتُ‌اللّهِ‌عَلَيهِم قالَ قالَ رَسولُ‌اللّهِ صلي الله عليه و آله وسلم اَلسّابِقونَ اِلى ظِلِّ العَرشِ طوبى لَهُم؛ قيلَ يا رَسولَ اللّهِ! وَ مَن هُم؟ فَقالَ صلي الله عليه و آله وسلم اَلَّذِينَ يَقبَلونَ الحَقَّ اِذا سَمِعوهُ وَ يَبذِلونَهُ اِذا سُئِلوهُ وَ يَحکُمونَ لِلنّاسِ کَحُکمِهِم لِاَنفُسِهِم؛ هُمُ السّابِقونَ اِلى ظِلِّ العَرش مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل / ج‏11 / 308 / 34 - باب وجوب إنصاف الناس و لو من نفسك ..... ص : 308... ..... امام صادق عليه السلام از قول پدرانش از رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم نقل ميکنند که فرمودند : خوشا به حال آنان که به سايه‏‌ عرش سبقت ميجويند! سؤال شد اى رسول خدا اينان چه‏‌کسانى هستند؟ پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم فرمود کسانى که وقتى سخن حق را مى‏شنوند قبول ميکنند و وقتى حق را از آنها ميخواهند، آن را در اختيار ميگذارند و براى مردم جورى حکم ميکنند که گويى براى خودشان حکم و قضاوت ميکنند. اينها سبقت‏‌گيرندگان به سايه‌‏ى عرش الهى هستند
سعادت مندی حقیقی این است.pdf
579K
.درس چهارم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه ...به کودکی که در عالم خاص خود است و سرگرم و فریفته به انواع عروسک و اسباب بازی های متنوع از انواع اتومبیل و ...و... هیچ کس نمی تواند حقیقت انواع اتومبیل و عروس و کاخ ویلا و طلا و جواهرات و ...و... را تبیین کند معنی و مفهوم این حقیقت ها را فقط جوان بالغ کامل درک میکند انهم محدود ودر حوزه دانش واگاهی خود از انواع مدل های اتومبیل و کاخ و غرفه و ...و.. ولذت عفو کردن را جز انکه محکوم به اعدامی را دراستانه مرگ عفو نموده است هرگز درک نخواهدکرد به هرزبانی این لذت بیان شود نمی تواند ماهیت انرا به طرف مقابل منتقل نماید... یکی که در مسافرت به خارج ازبلاد خود میوه نوبرانه ای دیده و خورده است وقت برگشت به شهر خود هرچه از شکل و مزه واندازه و...رنگ وسایر خصوصیات ان میوه بگوید هرگزقادر نیست حقیقت ان میوه را به کسانی که ندیده و نخورده اند تفهیم کند براین اساس وقتی به فضل وکرم حق تبارک و تعالی و شفاعت اولیای او وارد بهشت شدیم انشاء الله تبارک وتعالی حقیقت بهشت و نعمت های ان راخواهیم فهمید انهم فقط بهشتی که ما مقیم ان هستیم ونه بهشت های دیگر و نعمت هایی که ما ازان بهره مندیم ونه نعمت های سایر بهشت هایی که دیگران ازان بهره مندند ....قسمتی ازمتن
ازگرفتار شدن به چنین بدبختی حقیقی بترسیم.pdf
575.2K
درس پنجم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه
سخن پروردگارمان را باور وتصدیق کنیم.pdf
489.2K
درس ششم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه ....عملکرد قاطبه ماها حاکی ازان است که به معاد و روز جزاء و صفوف محشر و حساب و کتاب و بهشت ودوزخ و...ایمان و اعتقاد لازم ودرست و حسابی نداریم تصدیق نمی کنیم و باورنداریم این سخن پروردگار متعال خطاب به تک تک ماهاست که نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ کمی فکر کنیم وبه خود بگوییم مگر ما را پروردگار مهربانمان خلق نکرده است چرا حرف های اورا باور وتصدیق نمیکنیم چقدر اگاهی داریم که ازچی و چگونه خلق شدیم چه كسي نطفه مرد وزن را خلق ميكند و چه كسي ازاين دو در يك محيط بسته ظلمانی انسانی با این عظمت درخلقت در هریک از اعضاء چون چشم وگوش ومغز وقلب و... می افریند عضوها واندام هایی که بر روی هرکدام هزاران پزشك بر سر كار مطالعه وتحقیق وتدریس و... هستند خودمان نطفه خود مان را خلق می کنیم وازو صاحب فرزند دختر و پسر می شویم یا متخصیین طب وامثال هاریسون و... و تحصیل کرده های دانشکده های طب و طبابت در سرتاسر عالم خلق میکنند غیر از این است که انسان ها به خاطر عشق فطری خدادادی زوج ها درعالم خلقت باهم ازداوج میکنند و به خاطر لذتی که پروردگار در امر هم خوابگی قرارداده است وخصوصیات لازم ومناسبی که در ابزار تولید مثل قرارداده است تا نطفه زوجین به هم رسد و لقاح حاصل کند سبب تولد مکرر ومداوم میشود کجای مراحل توالد و تناسل مکرر در خلقت را غیر از مقاربت و هم خوابگی خود انسان مدیریت میکند ؟ چه کسی جنسیت جنین و تناسب انرا مشخص میکند و شکل و قیافه و...و...می بخشد ....قسمتی ازمتن
دقیق تر نگاه کنیم وبیندیشیم شاید تصدیق کنیم.pdf
370.4K
... درس هفتم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه آیا مشاهده امر زنده کردن مرتب ومکرر و مداوم درعالم طبیعتی که برای انسان متناسب با درک وفهمش ملموس است صداقت پروردگار را در اینکه وقوع ان حادثه و واقعه عظیم حتمی است و شکی دران نیست اثبات نمیکند مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قیلاً از او راستگوتر کیست؟ ... اگر دانه درخاک حیات نیابد و قلمه وریشه نگیرد دانه می پوسد و قلمه و ریشه به چوبی خشک وبی حاصل تبدیل میشود اگر دانه حیات یابد و قلمه وریشه بگیرند درهرجا از فرایند طولانی و مشخص تبدیل انها به محصول خوب و مفید نهایی مدیریت ومعیت وهمراهی حق تعالی ازان سلب شود باز انچه میماند چیزی جز حطام نخواهدبود بنابراین حیات بخشی وزنده نمودن و مراحل رشد ونمو تا اخر ازدست کشاورز خارج است اگر بذرش سبزنشود یا قلمه ونهالش نگیرد ویادر جایی و مرحله ای توقف کند حادثه ای پیش اید و... تگرگی ببارد یخ زدگی پیش اید ... افت ناشناخته ای حمله کندو... نهایت انکه اززراعت و معطلی و...نه تنها سودی عایدش نشده است بلکه این همه روی دستش مانده برای برگردان زمین به حالت اول باید هزینه و وقت بگذارد و... تا زمین را به حال اول واماده برای کشت دوباره کند خدای متعال درایات فوق ازسوره مبارکه واقعه با هدف بیداری و تنبه انسان وبرای ان که وجود خالقی مقتدر و حکیم و علیم و... ودارای عالی ترین مراتب رافت و محبت و عشق را باورکند و به حقیقت قطعی واقعه قیامت و زندگی پس ازمرگ و... ایمان اورد توجه اورا به امر حیات بخشی وزنده کردن حکیمانه و مقتدرانه و... درعالم گیاهان جلب میکند ...بخشی ازمتن
لِلْمُسْرِفِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : لِلْمُسْرِفِ ثَلاَثُ عَلاَمَاتٍ يَأْكُلُ مَا لَيْسَ لَهُ وَ يَلْبَسُ مَا لَيْسَ لَهُ وَ يَشْتَرِي مَا لَيْسَ لَهُ . اسرافكار را سه نشانه است : انچه در شأنِ او نيست خریداری می کند و آنچه برازنده او نيست مى پوشد و آنچه فراخور حالِ او نيست مى خورد الخصال , جلد۱ , صفحه۹۷