7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎇 در حوادث فتنهگون تکلیف چیست؟
🔦 رصد درست...
🔬 تشخیص صحیح...
💡 بصیرتافزایی...
🎤 تبیین فراگیر...
@nomov_ir
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بازنشر | پیامی دارم
از پیام شهید حاج قاسم سلیمانی تا شهید مهدی باکری
🔺️ تمامی صداهای داخل کلیپ واقعی و مستند است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مدرسه علمیه صالحیه
نهایی قلم صالح 2.pdf
2.97M
🗞 نشریه قلم صالح
🖇 ویژه نامه در حمایت از حجاب و نظام اسلامی
#نشریه
✅ مدرسه علمیه صالحیه قزوین
🖇 @salehie_qazvin
آیت الله جوادی آملی.mp3
2.71M
🎙 بیان آیت الله جوادی آملی از خطبه ۱۲ نهجالبلاغه
🔹بعد از انقلاب اين تفسير به وسيله خود انقلاب برای ما روشن شد. شما ميبينيد دو نفر روحانی يا دانشگاهی يا دو نفر كه كار آزاد دارند، اينها در خطّ #امام و #رهبری و #نظام هستند، با هم درس خواندند با هم بحث كردند،با هم بالا آمدند يكی سِمتی پيدا كرد ديگری به او سِمت ندادند و پيدا نکرد، اگر...»
@nomov_ir
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حکایت شنیدنی
🎙روایت رهبر انقلاب از اتفاقی که اندکی قبل از رحلت پیامبر اکرم (ص) پیش آمد.
#پیامبر_اکرم
@nomov_ir
🏴 به مناسبت ایام #شهادت_پیامبر_اکرم
▪️دوره مدینه، فصل دوم دوران بیستوسه ساله رسالت پیغمبر است. سیزده سال در مکه، فصل اوّل بود - که مقدمه فصل دوم محسوب میشود - و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است که دوران شالودهریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام برای همه زمانها و دورانهای تاریخ انسان و همه مکانهاست. البته این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم؛ لیکن با نگاه به این الگوی کامل، میشود شاخصها را شناخت. این شاخصها برای افراد بشر و مسلمانها علامتهایی است که باید به وسیله آنها نسبت به نظامها و انسانها قضاوت کنند. هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعیای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسأله جهانی بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال میکرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد. هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دلها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکانپذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. اینکه چقدر بتوانند آن را ادامه دهند و بعدیها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همّت آنهاست. پیغمبر نمونه را میسازد و به همه بشریت و تاریخ ارائه میکند.
▪️نظامی که پیغمبر ساخت، شاخصهای گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است:
۱. شاخص اوّل، ایمان و معنویّت است. انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم میجوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میآورد. پس شاخص اوّل، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد.
۲. شاخص دوم، قسط و عدل است. اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حقدار - بدون هیچ ملاحظه - است.
۳. شاخص سوم، علم و معرفت است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمیدهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال - نه نیروی منفعل - بدل میکنند.
۴. شاخص چهارم، صفا و اخوّت است. در نظام نبوی، درگیریهای برخاسته از انگیزههای خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعتطلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی است.
۵. شاخص پنجم، صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک میکند؛ انسانِ با اخلاق و مزکّی میسازد؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة». تزکیه، یکی از آن پایههای اصلی است؛ یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیتی و انسانسازی میکرد.
۶. شاخص ششم، اقتدار و عزّت است. جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنبالهرو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیمگیر است؛ صلاح خود را که شناخت، برای تأمین آن تلاش میکند و کار خود را پیش میبرد.
۷. شاخص هفتم، کار و حرکت و پیشرفتِ دائمی است. توقّف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتّب، حرکت، کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند: دیگر تمام شد؛ حال بنشینیم استراحت کنیم! این وجود ندارد. البته این کار، کارِ لذّتآور و شادیبخشی است؛ کار خستگیآور و کسلکننده و ملولکننده و به تعبآورندهای نیست؛ کاری است که به انسان نشاط و نیرو و شوق میدهد.
🎙بیانات امام خامنهای در خطبههای نماز جمعه تهران
۱۳۸۰/۰۲/۲۸
@nomov_ir
🔰 اطلاعنگاشت | جهاد پیامبر اعظم
▫️ حضرت آیتالله خامنهای خط اصلی زندگی پیامبر اعظم(ص) را جهاد برای تشکیل جامعه اسلامی میدانند. ایشان در بیانات تحلیلی در تاریخ ۱۳۶۵/۰۸/۱۰ به تشریح این موضوع پرداختند که بخشی از آن در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از پایگاه نمو
قطعه شنیدنی از سخنان آیت الله مجتهدی(ره) با موضوع روضه امام حسن علیه السلام.mp3
3.39M
🎧 بشنویم.
🎙 قطعه شنیدنی از سخنان آیت الله مجتهدی(ره)
🔘 با موضوع روضه امام حسن علیه السلام
#فرهنگی
#مناسبتها
#امام_حسن_مجتبی
@nomov_ir
هدایت شده از ندای پاک فطرت
🔰#جلسه_ماهانه در جمعه اول ماه قمری (ماه ربیعالاول)
🎙سخنران: حاج آقای علیپور
📆 زمان: جمعه، ۸ مهر ۱۴۰۱
⏰توسل و حدیث کساء: ساعت ۹:۱۵ صبح
سخنرانی: ساعت ۹:۴۵
🌎مکان: تبریز، خیابان ورزش، مسجد فاطمة الزهراء (سلام الله علیها)
🎥پخش زنده سخنرانی از کانال ندای پاک فطرت در ایتا
💠کانال ندای پاک فطرت
🆔 @nedayepakefetrat
تحقیق و پژوهش .pdf
3.2M
🔹استادى از شاگردانش پرسید:
«چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد میزنیم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند میکنند و سر هم داد میکشند؟»
🔸شاگردان فکرى کردند و یکى از آنها گفت:
«چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست میدهیم.»
🔹استاد پرسید:
«این که آرامشمان را از دست میدهیم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد، داد میزنیم؟ آیا نمیتوان با صداى ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد میزنیم؟»
🔸شاگردان هر کدام جوابهایى دادند امّا پاسخهاى هیچکدام استاد را راضى نکرد.
🔹سرانجام او چنین توضیح داد:
«هنگامى که دو نفر از دست یکدیگر عصبانى هستند، #قلبهایشان از یکدیگر فاصله میگیرد. آنها براى این که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند. هر چه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آنها باید صدایشان را بلندتر کنند.»
🔹سپس استاد گفت:
«هنگامى که دو نفر دوستدار همدیگر باشند چه اتفاقى میافتد؟ آنها سر هم داد نمیزنند بلکه خیلى به آرامى با هم صحبت میکنند. چرا؟ چون #قلبهایشان خیلى به هم نزدیک است. فاصله قلبهاشان بسیار کم است.»
🌷امام رضا علیه السلام:
تَزَاوَرُوا تَحَابُّوا وَ تَصَافَحُوا وَ لاَ تَحَاشَمُوا
به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید.
📚بحارالانوار، ج75، ص 347
@nomov_ir
🔰آن وقتی احساس رضایت کنید که ببینید نوجوان دبیرستانی شما، جوان دانشجوی شما با همان چشم به دفاع مقدّس نگاه میکند که شما نگاه میکنید و همان برداشت را از دفاع مقدّس و از حوادثی که در پی دفاع مقدّس پیش آمده دارد.
#دفاع_مقدس
@nomov_ir