eitaa logo
🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
214 دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
55 فایل
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ سلام قران وسخنان اهل بیت بهار دلها افتاده باز کار به دست کریم ها ما را نوشته اند گدا از قدیم ها اللهم صل علی مُحَمَّد وآل مُحَمَّدو عجل فرجهم نشر حلال
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
محمد زارعی از کارخانجات شهریار پس از پایان شیفت کارودر حال مراجعه به منزل مشاهده میکند 2 نفرموتور سواراقدام به مزاحمت برای یک خانم وسوار کردن ایشان به موتور بوده اند که اقدام به امربه معروف و‌ کمک به خانم مورد نظر توسط راکبین موتور سوار باچاقو از ناحیه سینه بالای قلب دچار زخم عمیق شده و متواری شده اند که درحال حاضر دربیمارستان امام سجاد شهریار مورد عمل جراحی قرار گرفته اند! 🎬 برای بیداری وجدانها👇 https://eitaa.com/joinchat/1631191141C7748daa5f6
🌹🌹 پخش گزارش بیست و چهارمین یادواره ۱۰۰ شهید کهن شهر تاریخی نراق - امروز جمعه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۲ در بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه افتاب - صدا و سیمای استان مرکزی ♻️نشر حداکثری 🆔@ShohadayeNaragh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام علی (ع) لطف خداوند بر «اولیاء الله» و «متوکلان» را چگونه بیان می کنند؟ 🔹 (ع) در آغاز خطبه ۲۲۷ با اين دعاى روح پرور و انسان ساز رو به درگاه خدا آورده و عرضه مى دارد: «اَللَّهُمَّ إِنَّكَ آنَسُ [۱] الانِسِينَ لاِوْلِيَائِكَ، وَ أَحْضَرُهُمْ بِالْكِفَايَةِ لِلْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ؛ پروردگارا! تو براى دوستانت بهترين مونسى و براى كسانى كه بر تو توكّل كنند آماده ترين حلاّل مشكلات». اشاره به اينكه كسانى كه واجد اين دو صفت باشند؛ يعنى در زمره «اولياء الله» در آيند و يا در صف «متوكّلان» قرار گيرند، مشمول اين نعمت بزرگ خواهند شد، كه انسشان با خدا است و خداوند مشكلات آنها را برطرف مى كند. به اين ترتيب امیرالمومنین (ع) در ضمن مناجات با پروردگار درس انسان سازى هم مى دهد. از آنجا كه حل مشكلات منوط به آگاهى بر آنهاست در ادامه اين سخن مى افزايد: «تُشَاهِدُهُمْ فِي سَرَائِرِهِمْ، وَ تَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ فِي ضَمَائِرِهِمْ، وَ تَعْلَمُ مَبْلَغَ بَصَائِرِهِمْ. فَأَسْرَارُهُمْ لَكَ مَكْشُوفَةٌ، وَ قُلُوبُهُمْ إِلَيْكَ مَلْهُوفَةٌ؛ [۲] تو درون آنها را مى بينى و از ضمير آنان آگاهى و از اندازه بينش عقل هاى آنها با خبرى، اسرار آنان بر تو مكشوف و قلوبشان سخت به تو مشتاق است». 🔹آرى! خداوند از سرائر و ضمائر همه آگاه است، چرا كه او به ما از خود ما نزديكتر است، چنان كه مى فرمايد: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الاِْنْسَانَ وَ نَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ». [سوره ق، آيه ۱۶] تفاوت ميان سرائر و ضمائر ممكن است از اين جهت باشد كه سرائر معمولا به حالات اخلاقى گفته مى شود، و ضمائر به نيّاتى گفته مى شود كه انسان در دل مى پروراند و به دنبال آن حركت مى كند. گاهى اين دو واژه به معناى يكديگر نيز استعمال مى شوند. بصائر جمع بصيرة به معناى بينش است كه معمولا به بينش عقلى و فكرى اطلاق مى شود. در هر حال اين تعبيرات نيز افزون بر تكميل مفهوم اين دعا پيامى براى همه انسانها دارد و آن، اينكه در همه حال مراقب ظاهر و باطن و نيّات و اعمال خويش باشند، زيرا خداوند متعال از همه آنها با خبر است. اسرار درون آنان بر خداوند مكشوف و نياتشان آشكار است. 🔹جمله «قُلُوبُهُمْ إِلَيْكَ مَلْهُوفَةٌ؛ دل هاى آنان به تو مشتاق است»، نتيجه ايمان و معرفت و توكل آنها بر خداست. هر چه علم و ايمان نسبت به او بيشتر باشد، اشتياق انسان نسبت به آن مبدأ رحمت و محبّت و كرم، افزون مى گردد. آنگاه در ادامه اين سخن به اين نكته اشاره مى كند كه «اولياء الله» و «متوكّلان» هرگز در برابر مشكلات و مصائب زانو نمى زنند و آرامش و اعتماد خود را از دست نمى دهند، مى فرمايد: «إِنْ أَوْحَشَتْهُمُ الْغُرْبَةُ آنَسَهُمْ ذِكْرُكَ، وَ إِنْ صُبَّتْ عَلَيْهِمْ الْمَصَائِبُ لَجَؤُوا إِلَى الاِْسْتِجَارَةِ بِكَ، عِلْماً بِأَنَّ أَزِمَّةَ الاُْمُورِ بِيَدِكَ، وَ مَصَادِرَهَا عَنْ قَضَائِكَ؛ اگر غربت آنها را به وحشت اندازد ياد تو مونس تنهايى آنهاست و اگر مصائب و مشكلات، بر آنان فرو بارد به سوى تو پناه مى آورند، زيرا مى دانند زمام تمام امور به دست تو و سرچشمه همه آنها در اختيار تو است». در واقع همه اين حالات و صفات از اعتقاد به توحيد افعالى ناشى مى شود، و نشان مى دهد اگر اين شاخه توحيد در درون جان انسان بارور شود، چه ثمرات گرانبهايى دارد، نه در برابر مشكلات احساس تنهايى مى كند و نه در تنهايى احساس غربت. پی نوشت‌ها؛ [۱] «آنس» صيغه افعل التفضيل از ريشه «اُنس» و در اينجا به معناى مأنوس ترين مونسهاست و حقيقت انس، آرامش در كنار چيزى و يا با چيزى به دست آوردن است و بعضى معتقدند كه انسان را بدين جهت انسان مى گويند كه روح اجتماعى دارد و انس مى گيرد. [۲] «ملهوفة» به معناى مشتاق يا داغدار است و از ريشه «لهف» بر وزن «كهف» گرفته شده و در اينجا معناى اوّل مناسب تر است. 📕پيام امام امير المومنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، چ اول‏، ج ۸، ص ۴۵۷ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋هوالله النور الهادی الباقی ٭٭٭ کم گوی به جز مصلحت خویش مگوی چیزی که نپرسند تو خود پیش مگوی گوشِ تو دو دادند و زبانِ تو یکی یعنی که دو بشنو و یکی بیش مگوی ✨گنجور
 ‏ 🕋‏‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏ ‏ 🌹🇮🇷‏‏انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشم‏ ‏‏ از غم دوست در این میکده فریاد کشم‏ ‏‏دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم‏ ‏‏داد و بیداد که در محفل مارندی نیست‏ ‏‏که برش شکوه برم داد ز بیداد کشم‏ ‏‏شادیم داد غمم داد و جفا داد و وفا‏ ‏‏با صفا منت آن را که به من داد کشم‏ ‏‏عاشقم عاشق روی تو نه چیز دگری‏ ‏‏بار هجران و وصالت بدل شاد کشم‏ ‏‏مردم از زندگی بی‌تو که با من  هستی‏ ‏‏طرفه سری است که باید بر استاد کشم‏ ‏‏سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم 📗شعر از امام خمینی رحمة الله علیه 🌹🏴سایت امام خمینی رحمة الله علیه
بسم‌الله الرحمن الرحیم من روز ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه (صحیفه امام؛ ج 8، ص 51) ملت شریف ما، بلکه ملتهای مظلوم، از هر چه غفلت کنند، از این دو روز الهی [15 خرداد 42 و 22 بهمن 57] نباید غفلت کنند. (صحیفه امام؛ ج 14، ص 404ـ405) 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی ایران حضرت امام بارها و با عبارتهای مختلف اما مشابه بر این مهم تأکید دارند که 15 خرداد مبدأ تاریخ و نقطه عطفی تاریخی محسوب می گردد. همه می دانیم که 15 خرداد مبدأ عطفی بود در تاریخ. (صحیفه امام؛ ج 6، ص 360) پانزده خرداد ـ که ما مردان با اراده ای را از دست دادیم و جوانانی از دست ملت ما رفت ـ نقطه عطفی است در تاریخ، و مبدأ این نهضت است. (صحیفه امام؛ ج 10، ص 405) 15خرداد روز همیشه عزا 15 خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد
بسم‌الله الرحمن الرحیم من روز ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه (صحیفه امام؛ ج 8، ص 51) ملت شریف ما، بلکه ملتهای مظلوم، از هر چه غفلت کنند، از این دو روز الهی [15 خرداد 42 و 22 بهمن 57] نباید غفلت کنند. (صحیفه امام؛ ج 14، ص 404ـ405) 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی ایران حضرت امام بارها و با عبارتهای مختلف اما مشابه بر این مهم تأکید دارند که 15 خرداد مبدأ تاریخ و نقطه عطفی تاریخی محسوب می گردد. همه می دانیم که 15 خرداد مبدأ عطفی بود در تاریخ. (صحیفه امام؛ ج 6، ص 360) پانزده خرداد ـ که ما مردان با اراده ای را از دست دادیم و جوانانی از دست ملت ما رفت ـ نقطه عطفی است در تاریخ، و مبدأ این نهضت است. (صحیفه امام؛ ج 10، ص 405) 15خرداد روز همیشه عزا امام خمینی برخلاف برخی از افراد معتقد بود که هر چه از آغاز و مبدأ نهضت دور می شویم و فاصله می گیریم، لازم است این مناسبتها را پررنگتر و جدی تر و باشکوهتر برگزار کنیم نه اینکه به مرور زمان آنها را به فراموشی بسپاریم. امام نه برای یک سال یا ده سال. بلکه برای همیشه این روز را روز عزا اعلام کرده است آنجا که می فرماید: من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. (صحیفه امام؛ ج 8، ص 51) 15 خرداد باید زنده بماند تأکیدهای مکرر امام مبنی بر بزرگداشت این روز، به قدری قوی است که هرگونه غفلت را از ذهن، زبان، فکر و اندیشه ما می زداید. قطعاً در نظرِ بانی و بنیانگذار انقلاب اسلامی نکته خاصی نهفته است که در سخنان زیر همگان را هشدار می دهد: 15 خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هرچه بیشتر آن را زنده نگاه داشت. (صحیفه امام؛ ج 2، ص 287) ملت ایران نباید این 15 خرداد را از یاد ببرند. (صحیفه امام؛ ج 3، ص 411) این ایام یادتان باشد؛ از یادتان نبرید. این ایام بزرگ الهی که از «ایّام الله» است. [15 خرداد، 17 شهریور] اینها را یادتان باشد. (صحیفه امام؛ ج 9، ص 468) یادتان نرود که ما یک 15 خرداد داشتیم. (صحیفه امام؛ ج 9، ص 468) 🌹🏴سایت امام خمینی رحمة الله علیه