فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 کلیپ تصویری
💢 توصیه عارف شیدا حضرت آیت الله #کشمیری (ره) جهت قرب امام زمان💖 (عج)
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
15.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_صوت_مذهبی
💽چرا انسان وقتی می میرد چشم و دهانش باز می ماند و بسته نمی شود⁉️
👌 بسیار تکان دهنده #مرگ
🎤 #استاد_هاشمی_نژاد
🖥 ببینید و نشر دهید📡
➖🔝🍂اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🍂🔝
#نشـرپـیامصـدقهجـاریهاست
📂 ادامه تفسیر سوره همزه
🌼«یَحْسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخْلَدَهُ» همزه/3
یحسب یعنی کج فکر است پولدار کج فکر است پول دار بی دین
«یَحْسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخْلَدَهُ»
یعنی خیال میکند پولها به دردش میخورد «أَخْلَدَهُ» یعنی حفظش میکند نه خیر حفظش نمیکند اگر خدا بخواهد در وسط همان پولها بدبخت میشوی۰۰۰۰
🌼 «كَلاَّ لَیُنْبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ» همزه/4
به انحرافها پاسخ روشن بدهید
«كَلاَّ» یعنی نه اینطور که تو فکر میکنی پول داری به هر کسی نیش بزنی نه. یک کسی که سواد ندارد وارد جلسه چند تحصیلکرده شد هِهِ! ! پروفسور آمد چرا مسخرهاش کردی؟
بسیاری از آدمهایی که سوادشان کم است فهمشان از باسوادها بیشتر است
من بی سوادی را میشناسم کلمهای را گفته که 25 سال مرا میسوزاند
😔25 سال پیش جلسهای داشتم برای جوانهای سوپردولوکس کاشان.
یک جلسهای هم برای بچه کوچولوها داشتم
✅ وقتی جلسهام تمام شد توی خیابان راه میرفتم جوانها که با من راه میرفتند پُز میدادم بچهها که عقبام میدویدند۰
ناراحت بودم چون بچه کوچولوها یا عقب دیوانهها میدوند یا عقب سگ تولهها من راه میرفتم این بچه کوچولوها عقب من میدویدند
من ناراحت بودم میگفتم بچهها بروید سر کلاس من میآیم میگفتند:
آقا اجازه میخواهیم با تو بیائیم هرچه میگفتم بروید،
عقب من میآمدند من زجر میکشیدم.
یک بی سواد 80 ساله به من رسید۰
گفت:
آقای قرائتی میخواهم چیزی به شما بگویم گفتم بفرما گفت تو برای خدا سخنرانی میکنی؟
گفتم بله چون من پولی از اینها نمیگیرم
گفت اگر برای خدا سخنرانی میکنی
خدای بچهها و خدای جوانها یکی است۰
اگر عارت شد با بچهها راه بروی پیداست برای پُز است
برای خدا نیست ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
چنان من را ضربه فنی کرد کلافه شدم.
😁یکی از مسئولین مملکتی میگفت توی ماشین نشسته بودم
شعری خواندم و گفتم:
الهی جسم و جانم خسته گشته /
در رحمت به رویم بسته گشته.
میگفت یک بیسوادی بغل من بود و
گفت آقا جسم و جانت خسته
گشته 2 ساعت بخواب ۰
😊درِ رحمت خدا هم روی هیچ کسی بسته نیست.
میگفت من یک شخصیت مملکتی به او نگاه کردم اینقدر خجالت کشیدم.
👈 نیش نزنید ۰۰۰۰گاهی بیسوادها یک حرفهایی میزنند که مایهاش از حرف 400 دکتر و آیت الله بیشتر است
✅ آخر بعضی بچهها همین که دیپلم گرفتند میگویند مادر من دیپلم گرفتم خیلی خوب
مادرت نان مفت به تو داد دیپلم گرفتی تازه دیپلم هم سواد نیست
مثل پیراهن میماند نداشتناش آبروریزی است.
مثل عمروعاص میشود ۰۰من پیراهن دارم
داری که داری۰۰۰
اصلاً دیپلم که هیچی تمام لیسانسها و بنده حجة الاسلام کل کتابهایی که خواندهایم 200 الی 500 تا است آخر
آدم با 500 کتاب دانشمند میشود؟
اینکه میگویند آقای قرائتی دانشمند است استاد است از بی کسی است
🌺 اگر مملکت ما 2سه هزار علامه طباطبایی داشت
من میزدم گاراژ چون آنها نیستند من گل کردم و گرنه اگر الان بوعلی سینا زنده بشود۰۰۰
استاد دانشگاه رویش میشود بگوید من دانشمندام
اگر شیخ مفید زنده بشود حجةالاسلامها رویشان میشود بگویند من ملا هستم.
📚 درسهایی از قرآن
استاد قرائتی تفسیر نور
هدایت شده از کاربر
سلام امروز مریض داریم که بایداتاق عمل بره میشه کانال بزارین دعاکنندلطفا
4_505550331145355341.mp3
409.7K
#ختم_قرآن📖
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐
"صفحه #۱۹ کلام الله مجید"
نور (محسن قرائتی)
«124» وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ
و (به خاطر بياور) هنگامى كه پروردگارِ ابراهيم، او را با حوادث گوناگونى آزمايش كرد و او به خوبى از عهده آزمايش برآمد. خداوند به او فرمود:
من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم. ابراهيم گفت: از فرزندان من نيز (امامانى قرار بده)، خداوند فرمود: پيمان من به ستمكاران نمىرسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند شايسته اين مقامند).
نکته ها
حضرت ابراهيم عليه السلام در بين انبيا، جايگاه ومنزلت خاصّى دارد. نام آن بزرگمرد، 69 مرتبه ودر 25 سوره قرآن آمده و از او همانند پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به عنوان اسوه و نمونه براى بشريّت ياد شده است. در برخى از آيات، آن بزرگوار در رديف اخيار، صالحان، قانتان، صدّيقان، صابران و وفاكنندگان شمرده شده است. در بزرگداشت اين پيامبر بزرگ، خداوند تعابير خاصّى بكار برده وحتّى يكى از اسرار حج را يادآورى وزنده نگهداشتن ايثارگرىها واز خودگذشتگىهاى حضرت ابراهيم عليه السلام گفتهاند. آن مرد الهى، در عرصههاى گوناگون با انحراف و شرك مبارزه كرد؛ برهان و استدلال او در مقابل ستارهپرستان و ماهپرستان، مبارزه عملى او با بتپرستان، احتجاج او در برابر نمرود و سربلندى او در آزمايشات ديگر، از او انسانى اسوه ونمونه ساخت كه خداوند او را به مقام امامت نصب نمود.
در قرآن حدود بيست مرتبه مسئله آزمايش و امتحان مطرح شده واز سنّتهاى الهى است.
جلد 1 - صفحه 196
هدف آزمايش؛ آزمايش براى آگاه شدن خداوند نيست، زيرا او از پيش همه چيز را مىداند، اين آزمايشها براى ظهور و بروز استعدادهاى نهفته و تلاش و عمل انسانهاست. اگر انسان كارى نكند، استحقاق پاداش نخواهد يافت.
ابزار آزمايش؛ تلخىها و شيرينىهاى زندگى، همه ابزار امتحان هستند. گاهى افرادى با شدايد و مصايب آزمايش مىشوند و برخى ديگر با رفاه، و ناگزير همه مردم حتّى انبيا مورد امتحان قرار مىگيرند. اين امتحانات و آزمايشها براى رشد و پرورش مردم است.
ابراهيم عليه السلام در هر آزمايشى كه موفّق مىشد، به مقامى مىرسيد: در مرحله نخستين، عبداللّه شد. سپس به مقام نبىاللهى رسيد. و پس از آن رسول اللّه، خليل اللّه و در نهايت به مقام امامت و رهبرى مردم منصوب گرديد. «1»
مراد از «كلمات» در آيه، امتحانات سنگين است كه حضرت ابراهيم از همهى آنها پيروز بيرون آمد. نه عمو، نه همسر و نه فرزند هيچكدام نتوانستند مانع او در راه انجام وظيفه شوند. با آنكه ابراهيم تحت سرپرستى عمويش آزر بود، امّا با بتپرستى او و جامعهاش به مبارزه برخاست و بتشكن بزرگ تاريخ گرديد و آنگاه كه از سوى خدا مأموريّت يافت، همسر و فرزندش را در صحراى مكه ساكن نموده و براى تبليغ به نقطهاى ديگر برود، بىهيچ دلبستگى، آنها را به خدا سپرد و رفت. همچنين فرمان ذبح فرزندش اسماعيل آمد، رضاى خدا را بر هواى دل ترجيح داد و كارد بر گلوى فرزند نهاد. امّا ندا آمد كه قصد ما كشتن اسماعيل نبود، بلكه امتحان ابراهيم بود.
حضرت ابراهيم عليه السلام، مقام امامت را براى نسل خود نيز درخواست نمود، پاسخ آمد كه اين مقام عهدى است الهى كه به هر كس لايق باشد عطا مىشود. در ميان نسل تو نيز كسانى كه شايستگى داشته باشند، به اين مقام خواهند رسيد. چنانكه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله از نسل ابراهيم عليه السلام است و به اين مقام رسيد، ولى كسانى كه دچار كوچكترين گناه و ستمى شده باشند، لياقت اين مقام را ندارند.
حضرت ابراهيم عليه السلام تنها پيامبرى است كه مشركان و يهوديان و مسيحيان، همه خود را
«1». كافى، ج 1 ص 175.
جلد 1 - صفحه 197
پيرو راه او مىدانند. در اين آيه ضمن تجليل از ابراهيم عليه السلام، به طور غير مستقيم به همه مىفهماند كه اگر به راستى او را قبول داريد، دست از شرك برداشته و همانند او تسليم محض اوامر الهى باشيد.
اين آيه يكى از آياتى است كه پشتوانه فكرى و اعتقادى شيعه قرار گرفته است كه امام بايد معصوم باشد و كسى كه لقب ظالم بر او صدق كند، به مقام امامت نخواهد رسيد. «1»
اين آيه، مقام امامت را «عَهْدِي» گفته است، پس آيه؛ «أَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ» «2» يعنى اگر شما به امامى كه من تعيين كردم وفادار بوديد و اطاعت كرديد من نيز به نصرت و يارى كه قول دادهام وفا خواهم كرد.
پیام ها
1- پيامبران نيز مورد آزمايش الهى قرار مىگيرند. «وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهِيمَ»
2- براى منصوب كردن افراد به مقامات، گزينش وآزمايش لازم است. «إِذِ ابْتَلى إِبْراهِيمَ ... بِكَلِماتٍ»
3- منشأ امامت وراثت نيست، لياقت است كه با پيروزى در امتحانات الهى ثابت مىگردد. «فَأَتَمَّهُنَّ»
4- پستها ومسئوليّتها بايد تدريجاً و پس از موفّقيّت در هر مرحله به افرد
دنباله ی تفسیر ایه ی ۱۲۴ 👇
4-پست ها ومسئولیت ها باید تدریجا وپس از موفقیّت در هرمرحله به افراد واگذار شود ۰ فَاَتَمَّهنَّ۰۰۰۰"
5- امامت، انتصابى است نه انتخابى. امام بايد حتماً از طرف خداوند منصوب شود. «إِنِّي جاعِلُكَ»
6- امامت، عهد الهى ميان خدا و مردم است. «عَهْدِي»
«1». در تفسير المنار، ج 1، ص 457 آمده است: ابوحنيفه به استناد اين آيه، مخالف حكومت وقت (منصور عباسى) بود و مقام قضاوت آنان را قبول نمىكرد. سپس مىگويد: ائمهى اربعه اهل سنّت، با حكومتهاى زمان خود مخالف بودند، زيرا آنان را ظالم مىدانستند.
البتّه در منابع و متون تاريخى، مطالبى بر خلاف ادّعاى صاحب المنار به چشم مىخورد.
«2». بقره 7 40.
جلد 1 - صفحه 198
7- از اهمّ شرايط رهبرى، عدالت و حسن سابقه است. هركس سابقه شرك وظلم داشته باشد، لايق امامت نيست. «1» «لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ»