eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
8.6هزار ویدیو
589 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_505550331145355341.mp3
409.7K
#ختم_قرآن📖 💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۱۹ کلام الله مجید"
نور (محسن قرائتی) «124» وَ إِذِ ابْتَلى‌ إِبْراهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ‌ و (به خاطر بياور) هنگامى كه پروردگارِ ابراهيم، او را با حوادث گوناگونى آزمايش كرد و او به خوبى از عهده آزمايش برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم. ابراهيم گفت: از فرزندان من نيز (امامانى قرار بده)، خداوند فرمود: پيمان من به ستمكاران نمى‌رسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند شايسته اين مقامند). نکته ها حضرت ابراهيم عليه السلام در بين انبيا، جايگاه ومنزلت خاصّى دارد. نام آن بزرگمرد، 69 مرتبه ودر 25 سوره قرآن آمده و از او همانند پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به عنوان اسوه و نمونه براى بشريّت ياد شده است. در برخى از آيات، آن بزرگوار در رديف اخيار، صالحان، قانتان، صدّيقان، صابران و وفاكنندگان شمرده شده است. در بزرگداشت اين پيامبر بزرگ، خداوند تعابير خاصّى بكار برده وحتّى يكى از اسرار حج را يادآورى وزنده نگهداشتن ايثارگرى‌ها واز خودگذشتگى‌هاى حضرت ابراهيم عليه السلام گفته‌اند. آن مرد الهى، در عرصه‌هاى گوناگون با انحراف و شرك مبارزه كرد؛ برهان و استدلال او در مقابل ستاره‌پرستان و ماه‌پرستان، مبارزه عملى او با بت‌پرستان، احتجاج او در برابر نمرود و سربلندى او در آزمايشات ديگر، از او انسانى اسوه ونمونه ساخت كه خداوند او را به مقام امامت نصب نمود. در قرآن حدود بيست مرتبه مسئله آزمايش و امتحان مطرح شده واز سنّتهاى الهى است. جلد 1 - صفحه 196 هدف آزمايش؛ آزمايش براى آگاه شدن خداوند نيست، زيرا او از پيش همه چيز را مى‌داند، اين آزمايش‌ها براى ظهور و بروز استعدادهاى نهفته و تلاش و عمل انسان‌هاست. اگر انسان كارى نكند، استحقاق پاداش نخواهد يافت. ابزار آزمايش؛ تلخى‌ها و شيرينى‌هاى زندگى، همه ابزار امتحان هستند. گاهى افرادى با شدايد و مصايب آزمايش مى‌شوند و برخى ديگر با رفاه، و ناگزير همه مردم حتّى انبيا مورد امتحان قرار مى‌گيرند. اين امتحانات و آزمايش‌ها براى رشد و پرورش مردم است. ابراهيم عليه السلام در هر آزمايشى كه موفّق مى‌شد، به مقامى مى‌رسيد: در مرحله نخستين، عبداللّه شد. سپس به مقام نبى‌اللهى رسيد. و پس از آن رسول اللّه، خليل اللّه و در نهايت به مقام امامت و رهبرى مردم منصوب گرديد. «1» مراد از «كلمات» در آيه، امتحانات سنگين است كه حضرت ابراهيم از همه‌ى آنها پيروز بيرون آمد. نه عمو، نه همسر و نه فرزند هيچكدام نتوانستند مانع او در راه انجام وظيفه شوند. با آنكه ابراهيم تحت سرپرستى عمويش آزر بود، امّا با بت‌پرستى او و جامعه‌اش به مبارزه برخاست و بت‌شكن بزرگ تاريخ گرديد و آنگاه كه از سوى خدا مأموريّت يافت، همسر و فرزندش را در صحراى مكه ساكن نموده و براى تبليغ به نقطه‌اى ديگر برود، بى‌هيچ دلبستگى، آنها را به خدا سپرد و رفت. همچنين فرمان ذبح فرزندش اسماعيل آمد، رضاى خدا را بر هواى دل ترجيح داد و كارد بر گلوى فرزند نهاد. امّا ندا آمد كه قصد ما كشتن اسماعيل نبود، بلكه امتحان ابراهيم بود. حضرت ابراهيم عليه السلام، مقام امامت را براى نسل خود نيز درخواست نمود، پاسخ آمد كه اين مقام عهدى است الهى كه به هر كس لايق باشد عطا مى‌شود. در ميان نسل تو نيز كسانى كه شايستگى داشته باشند، به اين مقام خواهند رسيد. چنانكه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله از نسل ابراهيم عليه السلام است و به اين مقام رسيد، ولى كسانى كه دچار كوچكترين گناه و ستمى شده باشند، لياقت اين مقام را ندارند. حضرت ابراهيم عليه السلام تنها پيامبرى است كه مشركان و يهوديان و مسيحيان، همه خود را «1». كافى، ج 1 ص 175. جلد 1 - صفحه 197 پيرو راه او مى‌دانند. در اين آيه ضمن تجليل از ابراهيم عليه السلام، به طور غير مستقيم به همه مى‌فهماند كه اگر به راستى او را قبول داريد، دست از شرك برداشته و همانند او تسليم محض اوامر الهى باشيد. اين آيه يكى از آياتى است كه پشتوانه فكرى و اعتقادى شيعه قرار گرفته است كه امام بايد معصوم باشد و كسى كه لقب ظالم بر او صدق كند، به مقام امامت نخواهد رسيد. «1» اين آيه، مقام امامت را «عَهْدِي» گفته است، پس آيه؛ «أَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ» «2» يعنى اگر شما به امامى كه من تعيين كردم وفادار بوديد و اطاعت كرديد من نيز به نصرت و يارى كه قول داده‌ام وفا خواهم كرد. پیام ها 1- پيامبران نيز مورد آزمايش الهى قرار مى‌گيرند. «وَ إِذِ ابْتَلى‌ إِبْراهِيمَ» 2- براى منصوب كردن افراد به مقامات، گزينش وآزمايش لازم است. «إِذِ ابْتَلى‌ إِبْراهِيمَ ... بِكَلِماتٍ» 3- منشأ امامت وراثت نيست، لياقت است كه با پيروزى در امتحانات الهى ثابت مى‌گردد. «فَأَتَمَّهُنَّ» 4- پست‌ها ومسئوليّت‌ها بايد تدريجاً و پس از موفّقيّت در هر مرحله به افرد
دنباله ی تفسیر ایه ی ۱۲۴ 👇 4-پست ها ومسئولیت ها باید تدریجا وپس از موفقیّت در هرمرحله به افراد واگذار شود ۰ فَاَتَمَّهنَّ۰۰۰۰" 5- امامت، انتصابى است نه انتخابى. امام بايد حتماً از طرف خداوند منصوب شود. «إِنِّي جاعِلُكَ» 6- امامت، عهد الهى ميان خدا و مردم است. «عَهْدِي» «1». در تفسير المنار، ج 1، ص 457 آمده است: ابوحنيفه به استناد اين آيه، مخالف حكومت وقت (منصور عباسى) بود و مقام قضاوت آنان را قبول نمى‌كرد. سپس مى‌گويد: ائمه‌ى اربعه اهل سنّت، با حكومت‌هاى زمان خود مخالف بودند، زيرا آنان را ظالم مى‌دانستند. البتّه در منابع و متون تاريخى، مطالبى بر خلاف ادّعاى صاحب المنار به چشم مى‌خورد. «2». بقره 7 40. جلد 1 - صفحه 198 7- از اهمّ شرايط رهبرى، عدالت و حسن سابقه است. هركس سابقه شرك وظلم داشته باشد، لايق امامت نيست. «1» «لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ»
انتهای محل مسح پا در وضو... نظر همه مراجع👆👆
🌸۰۰۰۰۰ سلام علیکم ۰۰۰۰۰🌸 ختم صلوات ۱۴۰ هزار تایی تا آخر ماه شعبان ۰۰۰۰۰۰۰۰۰ 🔸جهت سلامتی امام زمان علیه السلام 🔸تعجیل در امر فرج 🔸سلامتی رهبر 🔸نابودی دشمنان 🔸شفای بیماران 🔸رفع گرفتاریها 🔸قضای حاجات 🔸هدایت وازدواج جوانها 🔸گشایش رزق وروزی جهت شرکت در ختم صلوات به ای دی زیر پیام دهید۰۰تشکر ۱=انتظار ظهور ۴۰۰۰ ۲=مائده آسمانی ۵۰۰ ۳=سارا ۵۰۰ ۴=مولائی ۲۰۰۰ ۵=ناصر ۱۰۰۰ ۶=یاحسین ۴۰۰ ۷=صاحب دل ۱۴۰۰ ۸=یافتاح ۱۵۰۰ ۹=نگارمن ۱۰۰۰ ۱۰=خدا یک بار برای همیشه حلالم کن ۲۰۰ ۱۱=لبیک یا خامنه ای ۵۰۰ ۱۲=یا زینب الکبری (س) ۱۰۰۰ ۱۳=سوسن دارائی ۱۰۰۰ ۱۴=یا امام رضا ع ۵۰۰ ۱۵=کاربر ekhlasi۰۰۰ تعدا د ۴۰۰ ۱۶=م ا ۵۰۰ ۱۷=کلبه تنهایی ۱۰۰۰ ۱۸=سلام بر باران مهربانیها با خانواده ۱۲۶۰۰ دوازده هزاروشش صد صلوات ۰۰۰۰ ۱۹=خداروعشقه ۵۰۰ ۲۰=افسانه بختیاری ۵۰۰ ۲۱=ونوس ۱۰۰ ۲۲=تبسم ۴۰۰۰ 🌺تا اینجا ۳۹ هزار شاخه گل صلوات شرکت بفرمایید ۰۰۰۰۰۰۰۰ ممنون 🌻🌻🌻🌻🌻 ۲۳=یازهرا ۸۰۰۰ ۲۴=لبیک یا زینب سلام الله ۱۰۰۰ ۲۵= ۲۶=
🌼🍃رهبر عزیزم۰۰۰۰۰۰ 🌱 بزرگ معلم انقلاب🌱 🌺 روزت مبارک 🌺
عشق با دانش مـتمم مےشود هر ڪه عاشق شد مــعلم مےشود #معلم_شهید #فرزاد_رحیمی🌷 #روز_معلم
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
عشق با دانش مـتمم مےشود هر ڪه عاشق شد مــعلم مےشود #معلم_شهید #فرزاد_رحیمی🌷 #روز_معلم
🔺🔺🔺 ❂○° °○❂ 🍂اما ای برادران مذهبی! ای معلمین! شما را به خداوند سوگند می‌دهم همه در کنار هم دست بدست هم دهید و نگذارید خدشه‌ای به این انقلاب برسد. بگذارید آنچه می‌گوئید، با عمل‌تان مطابقت نماید. گفته‌ی بی‌عمل مطرح نکنید، برای حق تعالی کار کنید، پشت سر امام حرکت کنید، دانش‌آموزان را با اسلام آشنا کنید، خصوصاً درس جهاد و ایثار و شهادت را مطرح نمائید.🍂 🌷 📎روز مــعلم گرامی باد نشرحداکثری ۰۰۰۰۰۰ 🌱سلام بر معلمان شهید 🌱 🌺 وزنده باد یاد استاد شهید استاد مطهری
صلوات ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📂ادامه تفسیر سوره همزه " کلا لینبدن فی الحطمه" یعنی پرت کرد این آدمی که در دنیا به مومنین نیش زد در آتش. «یُنْبَذَُ» یعنی پرت می‌شود «فِی الْحُطَمَةِ» نمی‌فرماید «فِی النَّار»، «حُطَمَة» یعنی آتشی که می‌شکند گاهی آتش یک طوری است که اگر چوب توی آن برود تق تق می‌شکند می‌فرماید چون تو او را با نیش شکستی در دنیا نیش پرتاب می‌شود و روح طرف می‌شکند چون تو حرف را پرت کردی و او را شکستی تو هم روز قیامت پرت می‌شوی و آتش تو را می‌شکند یعنی جواب پرت، پرت است و جواب شکستن، شکستن. «وَ الَّذینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ» نور/4 آنهایی که به زنهای پاکدامن فحش می‌دهند که تو اینکاره‌ای(رمی) یعنی پرتاب. پس چون تو پرت کردی روز قیامت «یُنْبَذَنَّ» پرت می‌شوی و چون تو او را با این نیش شکستی خدا روز قیامت تو را می‌شکند. «وَ ما أَدْراكَ مَا الْحُطَمَةُ» همزه/5 نمی‌دانی حطمه چیه؟ نمی‌دانی آتشی که در آن پرت می‌شوی چیه «نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ» همزه/6 آتشی است افروخته «الَّتی تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةٌِ» همزه/7 آتشی که بر دلها راه می‌یابد. آتش از تو می‌سوزد «إِنَّها عَلَیْهِمْ مُؤْصَدَةٌ» همزه/8 چون نیش زدی به یک مومن آتش قیامت شما «مُؤْصَدَةٌ» هست یعنی آتش بر دنیا فروبسته شده مثل اینکه درِ زودپز را می‌بندند. آتش یعنی راه فرار نیست شما که به مومنین نیش می‌زنید در شعله‌ای می‌سوزید که «فی عَمَدٍ مُمَدَّدَةٌٍ» همزه/9 این شعله‌ها مثل عمود است در شعله‌های عمودی می‌سوزید. در جهنمِ در بسته آتشی که از دل راه می‌یابد اینها جزای کسی است که نیش می‌زند. مواظب باشیم نیش نزنیم تا چیزی را تحقیق نکردیم نگوئیم راحتِ راحت می‌گوئیم. «والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته» 📚درسهایی از قرآن آقای قرائتی
❣❣❣ ❣ 🌼🍃مسخره کردن ظاهر دیگران ، یعنی مسخره کردن خدا (نعوذبالله) 🌼🍃به شخصی گفتند خیلی بدقیافه ای. لبخندی زد و گفت :از نقش ایراد می‌گیری یا از نقاش ؟ یکی ازپیامدهای مسخره‌ کردن دیگران فراموش کردن خداست. 🌼🍃{هوَالَّذي يُصَوِّرُکُمْ فِي‌الْأَرْحامِ کَيْفَ يَشاءُ} اوست که شما را در رحم ها [یِ مادران] به هر گونه که می خواهد تصویر می کند . ♦️آل‌عمران آیه۶ 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
السلام علیک یا صاحب الزمان 🌟اَدرِکنی ولا تُهلِکنی 🌟
🌟بسم الله الرحمن الرحیم 🌟 جمعه ها درس حفظ قرآن کریم داریم تا غروب جمعه آیه را تکرار کنید تا حفط شوید ۰ثواب ان هدیه به امام زمان علیه السلام 🌟🌟🌟
016089.mp3
184.4K
🌼درس سوم 🌼 حفظ موضوعی 🌻قرآن ؛ پاسخ نیازها 🌻 آیه ی ۸۹ ۰۰۰۰۰سوره ی نحل
بسم الله الرحمن الرحیم وَ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْءٍ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً وَ بُشْرى لِلْمُسْلِمین قسمتی ازآیه ی ۸۹ ۰۰۰۰۰۰سوره ی نحل
ومااین کتاب را برتو نازل کردیم که بیانگر همه چیز ومایه ی رشد ومایه ی هدایت ورحمت وبشارت برای مسلمانان است ۰ آیه ی ۸۹ ۰۰۰۰۰سوره ی نحل
📚 قرآن چگونه زیستن را بیشتر وپیش تر از ، چگونه مردن به ما آموخته است ۰
حقیقت این است که قرآن کتاب قبر نیست ،کتاب قدر است
بسیاری از مشکلات ما با قرآن حل می شود ۰ اشکال اینجاست که ما قران را باور نکرده ایم ۰ باید نیاز به قرآن را در خود وجامعه ایجاد کنیم ۰۰۰۰۰ با وجود قران هم مشکلات فردی وهم نیازهای اجتماعی وهم نیازهای اقتصادی برطرف می گردد۰ چنین مطلبی رادر بسیاری از آیات قرآن مثل ایه ی ۸۹ نحل می توان یافت۰ حافظا در کنج فقر وخلوت شبهای تار تا بُوَد وِردَت دعا ودرس قرآن غم مخور 🌻۰۰۰۰۰۰۰🌱🌻۰۰🌻🌱۰۰۰۰۰۰۰۰🌻
افسوس برما که قرآن راتنها زمزمه ای برای شروع جلسات مذهبی ویا تبرُّکی برای دوری از آفات خانه ها یافته ایم ۰۰۰۰۰!!!
آیا از این ظلم ۰۰۰۰ بزرگتر سراغ دارید ؟! آیا قرآن کریم ازما شکایت نمی کند که چرا از من برای حل مشکلات خود استفاده نمی کنید ؟!۰۰۰
آیا قلب پیامبر مهربانی ها از این همه دور ماندن امتش از این یادگار گرانبهایش به درد نیامده است ؟!!۰۰۰۰۰
آن قدر به سراغ نظرات وبافته های این وآن ور رفتیم که از گنج پنهان خود غافل مانده ایم۰۰۰۰۰