eitaa logo
کانال مسجد حضرت نورالاصفیا(عج)
343 دنبال‌کننده
5هزار عکس
3هزار ویدیو
56 فایل
کانال رسمی مسجد حضرت نورالاصفیاء(عج) - حکیمیه.ایران پایگاه اطلاع رسانی مسجد https://noorolasfia.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد کبیر
🌿ســـــلام و درود بر شما عزیزان 🌸صبحتـون بـه درخشش آفتاب 🌸و روزتان سرشار از رویش مهر 🌿طلوعی دیگر و امیدی دیگر و 🌸نگاهی دیگر به خورشید آفرینش 🌸امروزتـون پـر از اتفاقات خـوب 🌿صبح زیبـای یکشنبه تون بخیر
هدایت شده از جهاد کبیر
74.mp3
5.31M
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸 📖🌸📖🌺📖🌸📖 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸 فایل صوتی تفسیر آیه ۷۴ سوره انعام توسط استاد قرائتی: وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ لِأَبِيهِ آزَرَ أَتَتَّخِذُ أَصْنَامًا آلِهَةً إِنِّي أَرَاكَ وَقَوْمَكَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﺁﺯﺭ [ ﺷﺨﺼﻲ ﻛﻪ ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ، ﭘﺪﺭ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻳﺎ ﻋﻤﻮﻳﺶ ﺑﻮﺩ ] ﮔﻔﺖ : ﺁﻳﺎ ﺑﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﻰ ﻛﻨﻲ ؟ ﻗﻄﻌﺎً ﻣﻦ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻭ ﻗﻮﻣﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻢ .(٧٤)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی وعمل به آنها وتوفیق سحرخیزی روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاذلاجلال والااکرام نقش سحرخیزی و نماز شب درتکامل وتعالی روحی ومعنوی برکاته مادی برای انسان اهمیت نماز شب در قرآن کریم نماز شب و سحرخیزی از دیدگاه قرآن و اهل بیت (علیهم‌السلام) اهمیت ویژه‌ای دارند و همواره به این اعمال معنوی توصیه شده است. در قرآن و روایات متعدد از پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) بر فضیلت و برکات آن تأکید شده است. قرآن کریم در چندین آیه به اهمیت و فضیلت نماز شب اشاره می‌کند. برخی از این آیات عبارتند از: «وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَکَ عَسَى أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَحْمُودًا» در این آیه، خداوند به پیامبر (ص) امر می‌کند که در شب برای تهجد (نماز شب) برخیزد تا او را به مقام محمود برساند. از این آیه می‌توان دریافت که نماز شب راهی برای کسب مقامات معنوی و قرب الهی است. شب را برای عبادت برخیزد و قرآن را با تأمل قرائت کن > «یَا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ، قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا، نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا، أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا» در این آیات، خداوند به پیامبر اسلام (ص) امر می‌کند که شب را برای عبادت برخیزد و قرآن را با تأمل و ترتیل بخواند. این آیات تأکید بر عبادت شبانه و نماز شب به عنوان راهی برای تقویت روح و نزدیکی به خداوند دارد. ویژگی بندگان صالح خداوند درقرآن > «کَانُوا قَلِیلًا مِّنَ اللَّیْلِ مَا یَهْجَعُونَ، وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ» در این آیات، ویژگی بندگان صالح خداوند ذکر شده است که شب‌ها کمی می‌خوابند و در سحرگاهان به استغفار می‌پردازند. این آیات بیانگر ارزش بالای سحرخیزی و استغفار در ساعات سحر است. مومن نورش در چهره‌اش بواسطه سحرخیزی نمایان می‌شود احادیث فراوانی از پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) درباره فضیلت نماز شب و سحرخیزی نقل شده است: پیامبر اکرم (ص): «اَلْمُؤْمِنُ یَتَجَلَّى نُورُهُ فِی وَجْهِهِ بِلَیْلِهِ، یُصَلِّی وَالنَّاسُ نِیَامٌ» (مومن نورش در چهره‌اش نمایان می‌شود به خاطر شب‌زنده‌داری و نماز گزاردن در حالی که دیگران در خواب‌اند). این حدیث اشاره به نورانی شدن چهره و جذابیت معنوی افرادی دارد که شب‌هنگام به عبادت و نماز مشغول هستند. نماز شب موجب خشنودی پروردگار و راهی برای جلب رحمت الهی است امام علی (ع): «قِیَامُ اللَّیْلِ مَصَحَّةٌ لِلْبَدَنِ وَ مَرْضَاةٌ لِرَبِّ وَ تَعَرُّضٌ لِلرَّحْمَةِ» (شب‌زنده‌داری سلامتی برای بدن، خشنودی پروردگار و راهی برای جلب رحمت الهی است). این حدیث نشان‌دهنده تأثیرات جسمانی و معنوی نماز شب است، از جمله سلامت بدن و جلب رضایت و رحمت خداوند. سه گروهی که خداوند آنها را دوست دارد امام صادق (ع): >«ثَلَاثَةٌ یُحِبُّهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ... وَ مَنْ لَهُ امْرَأَةٌ حَسَنَةٌ وَ فِرَاشٌ لَیِّنٌ فَیَقُومُ مِنَ اللَّیْلِ فَیَدَعُ شَهْوَتَهُ فَیُصَلِّی . (سه گروه را خداوند دوست دارد ... کسی که در کنار همسر و بستر نرم خود شب را رها می‌کند و برای نماز شب برمی‌خیزد و شهواتش را کنار می‌گذارد... این حدیث نشان‌دهنده ارزش والای نماز شب و این است که خداوند به افرادی که از راحتی و خواب شبانه خود می‌گذرند، محبت ویژه‌ای دارد. شیرینی و لذت قلبی محصول قیام شبانه و نماز شب امام سجاد (ع) در مناجات‌الذاکرین: امام سجاد (ع) در مناجات خود با خداوند می‌گوید: "الهی لَذَّتُ قِیَامِی بَیْنَ یَدَیْکَ تَذُوقُ قَلْبِی حَتَّی تَنْقَطِعَ نَفْسِی" این دعا نشان از شیرینی و لذت قلبی است که امام سجاد (ع) از قیام شبانه و نماز شب درک می‌کردند و نشان‌دهنده اوج قرب و ارتباط معنوی با خداوند است. نورانیت قلب و روشنی چهره اهل بیت (علیهم‌السلام) آثار و برکات بی‌شماری برای نماز شب ذکر کرده‌اند نورانیت قلب و روشنی چهره: نماز شب موجب نورانی شدن قلب و روشنایی چهره می‌شود و به انسان جذابیت معنوی خاصی می‌بخشد. تقویت ایمان و اعتماد به نفس تقویت ایمان و اعتماد به نفس: بیداری شبانه و راز و نیاز با خداوند به انسان ایمان و اطمینان بیشتری نسبت به آینده می‌بخشد. سلامتی جسم و روان سلامتی جسم و روان: از دیدگاه روایات و علم پزشکی، سحرخیزی و نماز شب موجب سلامتی بدن، نشاط روحی و آرامش ذهن می‌شود. برکت در رزق و روزی برکت در رزق و روزی: بر اساس روایات، سحرخیزی و نماز شب موجب افزایش برکت و رزق می‌شود. سوره اسراء، آیه ۷۹: سوره مزمل، آیات ۱ تا ۶: سوره ذاریات، آیات ۱۷ و ۱۸: التماس دعا دارم
هدایت شده از جهاد کبیر
🧡✨سلام‌ ، صبحتون بخیر و شادی همراهان گرامی 🧡✨آرزو مــی‌کــنـــم 🤍✨امروز و هر روزتون 🧡✨قـلـبـتـون پـر بـاشــد 🤍✨از مـهـر و مـحـبــت 🧡✨تــنــتــون ســلامــت 🤍✨روحتون سرشار از آرامش 🧡✨و روزی و برکتتون روز افزون 🤍✨روزتـون زیـبـا و در پـنــاه خـدا 🧡✨دوشـنـبـه تــون پــر از آرامــش
هدایت شده از جهاد کبیر
142 (1).mp3
3.79M
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 📖🍁📖🍁📖🍁📖 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 فایل صوتی تفسیر آیه ۱۴۲ سوره انعام توسط استاد قرائتی: وَمِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَفَرْشًا كُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍم ﻫﺎ ، ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﻭ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﻛُﺮﻙ ﺩﺍﺭ ﻭ ﭘﺸﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺭﺍ [ ﺁﻓﺮﻳﺪ ] ; ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯﻱ ﺷﻤﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﮔﺎم ﻫﺎﻱ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻧﻜﻨﻴﺪ ، ﻛﻪ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ .(١٤٢)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حکمتهای اخلاقی وتربیتی قرآن کریم وتوفیق عمل‌ به آنها روز دوشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاقاضی الحاجات چه افعالی از کارهایِ ما خشمِ خدا رو به همراه داره، و خدا بر ما غضب میکنه. بیشترین خشم‌ و غضبِ خدا امّا فکر می‌کنید بیشترین خشم‌ و غضبِ خدا برای چه موضوعی است؟! جواب در ابتدای سوره صف اومده: یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا، لِمَ تَقُولُونَ مٰا لاٰ تَفْعَلُونَ؟! کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اَللهِ أَنْ تَقُولُوا مٰا لاٰ تَفْعَلُونَ کسی است که حرف بزنه، ولی خودش عمل نکنه ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چرا سخنی را می‌گوئید که خودتان عمل نمی‌کنید؟! این امر بسیار موجبِ خشم و غضبِ خداست که سخنی بگوئید، که خودتان عمل نمی‌کنید!! کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اَللهِ... مَقْت یعنی بغضِ شدید، نسبت به کسی که کار قبیحی انجام داده. در زمانِ عرب جاهلی، اگر کسی با زن بابای خودش ازدواج می‌کرد، به این ازدواج می‌گفتند "نِکاح مَقْت". یعنی ازدواجی که بسیار زشت و ناپسند است. کلمه "کَبُرَ" هم قبلش اومده، که به معنی کبیر و بزرگ است. پس: کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اَلله یعنی کاری که نزد خدا بسیار بسیار زشت و ناپسند است. کاری که غضبِ خیلی خیلی شدیدِ خدا رو به همراه داره. این غضبِ خیلی خیلی شدیدِ خدا برای کسی است که حرف بزنه، ولی خودش عمل نکنه. حرف زدن آسونه، امّا عمل کردن دشوار. جمله معروفی هست که میگن: زبان، ترجمان دل است" اگه راهِ این دو تا از هم جدا بشه، یعنی زبان یه چیز بگه و دل یه چیز دیگه، حرف یه چیز باشه و عمل یه چیز دیگه، این نشانه‌ی نفاق است. نفاق از طرف هر کسی اتّفاق بیفته بد است، امّا کجا بدتر است؟! اگر نفاق برای مسئولینِ یک جامعه‌ی اسلامی و حکومت‌_اسلامی اتّفاق بیفته بدتر و زشت‌تر است. یعنی کسانی که امورِ مسلمین رو بدست می‌گیرند، اگه خودشون اهل‌ِ عمل نباشند و فقط حرف بزنند، این خیلی بدتره. "از اینکه به مردم وعده بدهی، و تخلّف کنی سخت بپرهیز لذا امام علی (ع) این آیه رو در فرمانِ خود به مالک اشتر یادآوری میکنه و می‌فرماید: "از اینکه به مردم وعده بدهی، و تخلّف کنی سخت بپرهیز، زیرا این کار موجبِ خشمِ عظیم در نزد خدا و مردم خواهد شد، چنان که قرآن می‌گوید: کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللّٰهِ أَنْ تَقُولُوا مٰا لاٰ تَفْعَلُونَ". قابل توجه کسانی که فقط اهل شعارند قابل توجّه اونایی که بلدند فقط برای ما حرف بزنند، و عمل نکنند. وعده بدن، بزنن زیر قولشون.. اونایی که خیلی خوب برای ما صحبت می‌کنند، ولی وقتی میری زندگی‌هاشون، خونه‌هاشون، ویلاهاشون، ماشین‌هاشون، زن و بچه‌هاشون، و... رو میبینی، حالت ازشون بهم می‌خوره. نهج البلاغه، نامه ۵۳. سوره صف آیات ۲و۳ التماس دعا دارم
هدایت شده از جهاد کبیر
❄️ سلام 🕊 صبحتون بخیر ❄️امیدوارم که 🕊روزتون قشنگ ❄️عمرتون باعزت و بلند 🕊سفره هاتون پر برکت ❄️مشکلاتتون اندک 🕊شادی هاتون بسیار ❄️و لطف خدا همراهتون باشه
هدایت شده از جهاد کبیر
28 (2).mp3
6.07M
🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋 📖🎋📖🎋📖🎋📖 🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋 فایل صوتی تفسیر آیه ۲۸ سوره انفال توسط استاد قرائتی: وَاعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺷﻤﺎﺳﺖ ، ﻭﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻧﺰﺩ ﺍﻭﺳﺖ .(٢٨)
اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی وعمل به آنها روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین اینکه فقط بدونیم «خدا» وحی رو نازل کرده، کافی نیست.. بلکه باید بدونیم «چگونه خدایی» این وحی رو نازل كرده «خدای رحمن» یا «خدای جبّار»؟! خودِ قرآن، خیلی صریح و روشن در ابتدای سوره فصلت به این سوال جواب میده: مبداءِ نزولِ وحی، «رحمانيّت و رحيميّت» خداست. تَنزِیلٌ مِّنَ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ این قرآن، کتابی است که از سوی خداوندِ بخشنده مهربان نازل شده است. درکِ این مطلب، بر فهمِ ما از قرآن خیلی تأثیر داره. مفهومِ «رحمتِ الهی»، بر تمامِ مفاهیم و تفاسیر و تعابیر از قرآن حاکمه.. یعنی تمامِ قرآن رو باید با توجّه به مبدأ نزولش که «رحمانیّتِ» خداست، بفهمیم. تعبیر «رحمن»، «رحیم» و مشتقّاتِ «رحمت» در سرتاسرِ قرآن تعبیر «رحمن»، «رحیم» و مشتقّاتِ «رحمت» در سرتاسرِ قرآن، ده‌ها بار تکرار شده... و در تفسیر و تأویلِ وحی، نقشِ تعیین‌کننده‌ای داره. تمامِ سوره‌های قرآن (غیر از سوره توبه) با «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» شروع میشن، و این «رحمانیّت» بر تمام سوره‌ها سایه میندازه. تعبیر «جبّار» درباره‌ی خد ا حتّی قرآن، «جباریّتِ خدا» رو در کنارِ «رحمانیّتِ خدا» قرار نداده.. مثلاً قرآن بجای «بسم‌الله الرحمن الرحیم» نگفته «بسم‌الله الجبّار الرحیم». تعبیر «جبّار» درباره‌ی خدا، در کلّ قرآن فقط یکبار، و اون هم در میانِ بقیّه‌ی اسماءِ الهی اومده، تا کسی وزنِ بیشتری براش قائل نشه: هُوَ اللهُ الَّذِی لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ حتّی اون جایی که در قرآن صحبت از هدایت میشه، باز هم رحمت کنارشه: هُدًى وَ رَحْمَةً لِلْمُحْسِنِينَ و جاهایی که صحبت از «عزّت»، «غفران» و «احسان» میشه، باز هم «رحیم» کنارشون هست: إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ إِنَّ اللهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ تا جائی که، خدا از پيامبرش میخواد که این «شالوده‌ی نبوّت» رو به مردم برسونه، و به مردم بگه که من «رحیم» هستم: نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ای پیامبر! بندگانم را آگاه کن، که آمرزنده‌ی مهربان منم. امّا با این‌ وجود، بعضی‌ها از سرِ «جهل و نادانی» یا از روی «عَمد و غَرَض» خواستند این «رحمتِ» جاری و مؤکّد و مکرّر در قرآن رو با «جباریّت» خدا هم وزن بگیرند، و چهره‌ی خشنی از اسلام معرّفی کنند، که امثالِ داعش و سلفی‌ها و تکفیری‌ها در نوکِ قُلّه‌ی این تفکّر هستند. البته اسلام تک‌بُعدی نیست البته اسلام تک‌بُعدی نیست. «غضبِ خدا» و «جبّاریتِ خدا» در جای خود درست است، ولی اینجا صحبت از «سبقتِ رحمت بر غضب» هست: يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ. شیوه‌ی مسلمانیِ ما هم، در زندگی فردی و اجتماعی و حکومت‌داری و... باید بر این مبنا باشه: سبقتِ رحمت الهی بر غضب. اسلام_رحمانی بازی با کلمات و ادا اطوار نیست. بعضی‌ها از این کلمه سوء استفاده می‌کنند. ولی واقعیت اینه که، دینِ رحمت است، و پیغمبر هم رحمت‌للعالمین، کاش اینو بفهمیم: وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ما تو را جز برای رحمتِ جهانیان نفرستادیم انبیاء/۱۰۷ (فصلت/۲) (حشر/۲۳). (دعای جوشن کبیر) (حجر/۴۹)
هدایت شده از جهاد کبیر
ســــلام ✋ صبح زیبـاتون بخیر🌸🍃 امروزتون به طراوت گــل🌸🍃 دعا میکنم از همین لحظہ که🌸🍃 دوباره برای زندگی نـو چشم گشودی خداوند گره از کارت بگشاید🌸🍃 و به تو قلبی آرام و پـر از عــشق هـدیـه دهـد.🌸🍃 چهارشنبه تون سرشاراز🌸🍃 لطف بی کران خــدا🌸🍃
هدایت شده از جهاد کبیر
54.mp3
4.59M
🌾🎋🌾🎋🌾🎋🌾 📖🌾📖🌾📖🌾📖 🌾🎋🌾🎋🌾🎋🌾 فایل صوتی تفسیر آیه ۵۴ سوره توبه توسط استاد قرائتی: وَمَا مَنَعَهُمْ أَن تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُولِهِ وَلَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ كُسَالَىٰ وَلَا يُنفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ كَارِهُونَ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺍﻧﻔﺎﻗﺸﺎﻥ ﺑﺎﺯﻧﺪﺍﺷﺖ ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ، ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻛﺴﺎﻟﺖ ﻭﺳﺴﺘﻲ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ، ﻭ ﺟﺰ ﺑﺎ ﺑﻲ ﻣﻴﻠﻲ ﻭ ﻧﺎﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(٥٤)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حکمتهای اخلاقی وتربیتی سیره رفتار عملی اهلبیت علیهم‌السلام روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم هُنرِ مومن، خوب شنیدن است. مومن هر حرفی رو میشنوه، امّا بهترینِ اون حرفها رو تبعیّت میکنه از ما خواستند که آزاداندیش و آرمان‌خواه باشیم در منابعِ دینیِ ما، خیلی تاکید شده که به فکر و ذهنِ خودمون زنجیر نبندیم، و اون رو در چارچوبِ خاصی محدود نکنیم. از ما خواستند سخنانِ مختلف رو گوش کنیم، و از بهترینِ اونها پیروی کنیم فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ، فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ، أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللهُ، وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ بندگانِ مرا بشارت بده. همان کسانی که سخنان را می‌شنوند، و از نیکوترینِ آنها پیروی می‌کنند. آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. حرفِ خوب رو از هر کسی که دیدید، بگیرید امام_علی (ع)، امامِ آزاداندیشانِ عالم در نهج‌البلاغه می‌فرماید حرفِ خوب رو از هر کسی که دیدید، بگیرید. حتّی منافق و مشرک. نگاه نکنید کی این حرف رو میزنه، ببینید چی داره میگه: : «خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ، فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ، حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ.» حكمت را بياموز، در هر جا كه باشد، زيرا حكمتى كه در سينۀ شخص باشد مضطرب و ناآرام است، تا اين كه از دل او بيرون آيد و در سينۀ مومن، صاحبِ اصلى حكمت قرار گيرد». نگاه كن به آن چه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن «خُذِ الحكمَةَ ممّنْ اَتاكَ بِها و انظُرْ الي ما قالَ». حكمت را از هر كسی كه نزد تو می‌آورد فرابگير، و نگاه كن به آن چه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن.» : «خُذ الحكمَةَ حَيثُ كانَتْ وَ انْظُر اِلی ما قالَ و لا تنظُرْ الی مَنْ قال». حكمت را هر جایی که هست فرا بگير، و نگاه كن به آنچه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن» حکمت گمشده‌ی مومن است. «الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ». حكمت گمشدۀ مومن است، پس حكمت را فراگير هر چند كه از شخص منافق باشد دقّت کنیم. الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ. حکمت گمشده‌ی مومن است. آدم وقتی که گمشده داره، هر جایی که باشه میره سراغش. حرف خوب رو، هر جایی که هست باید شنید اگر من یه گوهر یا طلایی گم کنم، هر جایی میرم دنبالش می‌گردم. توی لجن‌زار... یا سبزه‌زار... اینطوری نیست که فقط توی سبزه‌زار دنبالش بگردم. بلکه توی لجن‌زار هم دنبالش می‌گردم. اگر توی لجن هم باشه برمیدارم و تمیزش میکنم و استفاده می‌کنم. . حکمت ۷۱ نهج‌البلاغه . زمر/۱۷و۱۸ حکمت ۷۲ نهج‌البلاغه غررالحکم و دررا‌لکم حکمت ۷۷ نهج‌البلاغه
هدایت شده از جهاد کبیر
🖤💫سلام صبحتون مهدوی روزتون فاطمی 💫🤍 🥀 فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم 🖤حضرت زهرا سلام الله علیها 🥀تسلیت باد 🖤امیدوارم 🥀گل باغ نبی اکرم( ص) 🖤گره گشای مشکلاتتون باشه 🤍💫اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها 🖤💫وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
هدایت شده از جهاد کبیر
12-13 (1).mp3
5.16M
🌳🌴🌳🌴🌳🌴🌳 📖🌳📖🌳📖🌳📖 🌳🌴🌳🌴🌳🌴🌳 فایل صوتی تفسیر آیات ۱۲ و ۱۳ سوره یونس توسط استاد قرائتی: وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَن لَّمْ يَدْعُنَا إِلَىٰ ضُرٍّ مَّسَّهُ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺭﺳﺪ ، ﻣﺎ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﻟﺎﺕ ] ﺑﻪ ﭘﻬﻠﻮ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻩ ﻳﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻳﺎ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ [ ﺑﻪ ﻳﺎﺭﻱ ]ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﻨﻴﻢ ، ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻲ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﻲ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﺮﺩﻥ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺳﻴﺪﻩ [ ﺑﻪ ﻳﺎﺭﻱ ] ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ! ! ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺁﺭﺍﺳﺘﻪ ﺷﺪﻩ [ ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺯﺷﺘﻲ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﻓﻬﻤﻨﺪ . ](١٢) وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِن قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ وَمَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻗﻮﺍم ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺳﺘﻢ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ، ﻫﻠﺎﻙ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭﻟﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ ; ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭ ﺭﺍ ﻛﻴﻔﺮ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ .(١٣)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی و عمل به آنها روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت لاإله الاالله الملک الحق المبین بخاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم ایمانِ بادآورده را، باد می‌برَد مومن هیچ سخنی را ناشنیده نمیگذاره مومن هیچ سخنی را ناشنیده نمیگذاره. هنرِ مؤمن شنیدنِ همه‌ی قول‌ها، و سپس انتخابِ بهترینِ اونهاست. اینکه آدم گوشش رو به روی حرف‌ها و سخن‌های مختلف ببنده، و فقط به یکسری سخنانِ «تأییدصلاحیت‌شده» و «گزینش‌شده» گوش بده كه هنر نيست. قرآن کریم می‌فرماید هر سخنی خوب است امّا برای شنیدن (إستماع)، نه برای تبعیّت‌کردن و دنبال‌کردن (إتّباع). خداوند از پیامبرش خواسته که مژده و بشارت بده به بندگانی که هر سخنی رو می‌شنوند، امّا بهترین و خوبترینِ اونها رو دنبال می‌کنند. چنین کسانی هستند که خداوند اونها رو هدایت‌ کرده، و صاحبانِ جانِ خالص‌ هستند: فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ، فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ، أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللهُ، وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ بندگانِ مرا بشارت بده. همان کسانی که سخنان را می‌شنوند، و از نیکوترینِ آنها پیروی می‌کنند. آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. هر سخنی خوب است برای شنیدن. نه برای تبعیت‌کردن دقّت کنید! هر سخنی خوب است برای شنیدن. نه برای تبعیت‌کردن. اتفاقاً آیه‌ی قبل از این آیه، صحبت از طغیان‌گرانِ در برابر خدا و هستی‌ست، و آیه‌ی بعد از این آیه هم صحبت از اهل عذاب است. ☜ در میانه‌ی طاغوت و عذاب، صحبت از شنیدنِ اقوالِ مختلف مطرح شده. یعنی هر قولی حتّی از اهلِ طاغوت و اصحاب عذاب، در مقامِ شنیدن خوب است، امّا نه در مقامِ تبعیت‌کردن. هنرِ عقلِ مؤمنان و تشخیصِ مرزِ میانِ شنیدن و تبعیت‌کردن البته تشخیصِ مرزِ میانِ شنیدن و تبعیت‌کردن، هنرِ عقلِ مؤمنان است... مؤمنانی که چُنین هُنری داشته باشند، سزاوارِ این بشارتِ پیامبر، و سزاوارِ این هدایتِ خداوند هستند. و چنین کسانی هستند که این لیاقت رو دارند که خدا اونها رو «اولو الألباب و صاحبانِ جان خالص» خطاب بکنه. کسی که عقلِ تشخیصِ این مرز رو نداره کسی که عقلِ تشخیصِ این مرز رو نداره، و دیگران باید سخن‌ها و حرف‌ها رو براش گزینش کنند، و او در بینِ «سخن‌های گزینش‌شده‌» دنبال خوب‌ترین باشه، این آدم چه هنری داره؟! اصلاً چرا باید سزاوارِ و هدایت و ستایشِ الهی باشه؟! مگه خودش چکار کرده؟! چه زحمتی کشیده؟! در این آیه، فرض بر اینه که ما می‌خوایم با شنیدن قول‌های مختلف، به قولِ حق برسیم، پس به چنین کسی نمیشه گفت فقط قولِ حق رو گوش کن. باید جرأتِ شنیدن داشت. و باید دست از تقلیدِ کورکورانه برداشت کسانی که یک فکر و عقیده رو پذیرفتند و میگن غیر از این نیست، و برخوردشون با سخن دیگران اینه که انگشت توی گوش‌شون فرو کنند تا سخن دیگری رو نشنوند، مشمولِ این بشارتِ خدا نیستند. باید جرأتِ شنیدن داشت. و باید دست از تقلیدِ کورکورانه برداشت. بنیانِ مرصوص و بنایِ محکم بعضی‌ها می‌ترسند که اگر دو تا حرفِ مختلف بشنوند، ایمان‌شون رو از دست بدن. به قول معروف می‌ترسند بیدِ ایمان‌شون بلرزه. چنین مؤمنی، اونی نیست که قرآن صاحبِ مبنا و بنای محکم میدونه، و اون رو «بنیان مرصوص» خطاب کرده. بنیانِ مرصوص و بنایِ محکم، اون مؤمنی است که همه‌ی قول‌ها و سخن‌ها رو شنیده، و وسطِ معرکه‌ی قول‌ها و سخن‌ها، ایمان آورده. اونم یه ایمانِ محکم و استوار. وگرنه: (زمر/۱۷و۱۸) التماس دعا دارم
﷽ اطلاع رسانی سلام الله علیها آجرک الله یا بقيه الله 🖤 ویژه برنامه عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها_ فاطمیه اول 🎙 سخنران : حجت الاسلام‌والمسلمین‌ طباطبایی 🗓 مورخ : ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۳ به مدت ۳ شب ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄             ✍ باماهمراه باشید 🆔 @noorolasfia_mosque
⭕️ اطلاع رسانی از امشب به مدت ۳ شب
هدایت شده از جهاد کبیر
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سلام صبح بخیر ☕ فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها بر شما عزيزان تسلیت باد 🤲 الهی به حرمت این روز همگی حاجت روا باشید 🤲 گشایش کارها، سلامتی ،آرامش ، خوشبختی عزيزان و برآورده شدن حاجات قلبی همه دوستان آرزوی ماست الهی آمین 🤲
هدایت شده از جهاد کبیر
15-16.mp3
4.27M
🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴 📖🏴📖🏴📖🏴📖 🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴 فایل صوتی تفسیر آیات ۱۵ و ۱۶ سوره هود توسط استاد قرائتی: مَن كَانَ يُرِيدُ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمَالَهُمْ فِيهَا وَهُمْ فِيهَا لَا يُبْخَسُونَ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻭ ﺯﻳﻨﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ، ﺛﻤﺮﻩ ﺗﻠﺎﺷﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺩﺭ [ ﻫﻤﻴﻦ ] ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺎﺳﺘﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .(١٥) أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَيْسَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ إِلَّا النَّارُ وَحَبِطَ مَا صَنَعُوا فِيهَا وَبَاطِلٌ مَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ، ﺳﻬﻤﻰ ﺟﺰ ﺁﺗﺶ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ [ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺧﻴﺮ ] ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺗﺒﺎﻩ ﻭ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ، ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ ﺭﻳﺎﻛﺎﺭﺍﻧﻪ ]ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ .(١٦)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان و عرض فرا رسیدن ایام فاطمیه وسالگشت شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیهم روز آدینه شما بزرگواران همراه با سلامتی و طول عمر با عزت و سربلندی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بارزترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س حضرت فاطمه الگویی برای همه نسلها وعصرها حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» می‌دهند. حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی داشته است باشیم.» ارزش فاطمه‌ زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست ارزش فاطمه‌ زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نبود. صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است و می‌شود صدّیق. حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، اظهار کرد: طبق آیات و روایاتی که به دست ما رسیده است امام زمان (عج) درباره‌ حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی امام زمان (عج) است. این یعنی این‌ که حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت است. ) باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و ... است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود. ویژگی امام شناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ویژگی دیگر حضرت فاطمه، امام‌شناسی ایشان است. حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمان‌اش حمایت کرد. حضرت نه به خاطر این‌ که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت، دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد. زمان شناسی حضرت فاطمه زهرا زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است که در بزنگاه‌ها و در سر زمان هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن شناسی صدیقه طاهره سلام الله علیها دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم این ویژگی را داشتند و دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند. ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از حضرت الگو بگیرند. برای معرفی حضرت زهرا (س) از زبان روز بهره ببریم نصوری تاکید کرد: برای شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید از ابزار روز نیز بهره ببریم. معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد بلکه در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است. ما باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد. دلیل لقب «سیدة النساء العالمین» حضرت زهرا(س) این کارشناس مسائل دین یادآور شد: تفکر و عمل حضرت زهرا(س) باید جهانی شود و زنان در اجتماع، علم و فناوری، ورزش و هنر، اخلاق و اعتقاد و سایر امور باید درگیر شوند، چرا که ظرفیت‌های زیادی دارند و در این رفتارها و عرصه‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند الگو باشد. دلیل این‌که به حضرت فاطمه زهرا (س) «سیدة النساء العالمین» و «سیّدَةُ نِساءِ أَهْلِ الجَنَّةِ فاطِمَة» می‌گویند این است که ایشان علاوه بر دعا و اهل ذکر بودن در تمام بخش‌های عملیاتی جامعه حاضر بودند االلّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ; » التماس دعا دارم
دعای ندبه امروز جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳
هدایت شده از جهاد کبیر
سلام صبحتون فاطمی🖤 ان شـاءالله بحق حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها 🖤 امـروز خدا یه دستی به زندگیتون بکشـه تمام مشکلاتتون رفع بشه 🏴 الهـی روزی تون پراز برکت و زندگیتون پراز آرامش باشه و به حق  بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) حاجت روا بشید ان شاء الله 🥀 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‎
هدایت شده از جهاد کبیر
11.mp3
5.6M
🌾🌳🌾🌳🌾🌳🌾 📖🌾📖🌾📖🌾📖 🌾🌳🌾🌳🌾🌳🌾 فایل صوتی تفسیر آیه ۱۱ سوره رعد توسط استاد قرائتی: لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِّن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﻭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ، ﻣﺄﻣﻮﺭﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ [ ﺍﺯ ﺁﺳﻴﺐ ﻫﺎ ﻭ ﮔﺰﻧﺪﻫﺎ ] ﺣﻔﻆ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ . ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺘﻲ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺑﻠﺎ ، ﻧﻜﺒﺖ ، ﺷﻜﺴﺖ ﻭ ﺷﻘﺎﻭﺕ ] ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺻﻔﺎﺕ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ] ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺯﺷﺘﻲ ﻫﺎ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ . ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻠﺘﻲ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ] ﻫﻴﭻ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﺰ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ .(١١)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام و احترام خدمت با سعادت عزیزان و تسلیت ایام فاطمیه اول توفیق شناخت اندیشه های آن بزرگ بانوی اسلام روز آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل و با اخلاص همراه با سلامتی و طول عمر با عزت یا رب العالمین اقدامات یهود علیه جبههٔ حق پس از رحلت پیامبر خدا (ص) پس از رحلت پیامبر اسلام (ص چه گذشت به‌دنبال رحلت پیامبر اسلام (ص)، و با وارد شدن جبهه_نفوذ [متشکل از سران سقیفه و یهودیان] به مرحلهٔ عملیاتی کردن اهداف خویش، طبیعی است که جبهه_حق نیز واکنش نشان داده، وارد میدان مقاومت شود. بنابراین یکی از مراحل عملیاتی جبهه_باطل را، درافتادن با فداییانی تشکیل می‌دهد که جان بر سر عقیدهٔ خود نهاده‌اند. برخوردهای جریان باطل برخوردهای جریان باطل، بسته به موقعیت و جایگاه افراد جبههٔ حق، متفاوت است و از «اذیت و آزار» تا «تبعید» را شامل می‌شود. جریان باطل به‌دنبال آن است که حتی در صورت امکان، در داخل افراد جبههٔ حق کرده و به یارگیری از آن‌ها بپردازد. در ادامه به بررسی موارد یاد شده و شواهد تاریخی آن می‌پردازیم: از مهم‌ترین نمونه‌های آزار و اذیت از سوی جریان باطل، می‌توان به ماجرای سوزناک جسارت به حضرت_فاطمه (س) اشاره داشت. صراحتاً اهل خانهٔ حضرت فاطمه (س) تهدید به آتش‌زدن شده‌اند براساس گزارش‌های موجود، در جریان بیعت گرفتن برای خلیفهٔ اول، صراحتاً اهل خانهٔ حضرت فاطمه (س) تهدید به آتش‌زدن شده‌اند. آنان، آتش به‌دست بر در خانهٔ حضرت فاطمه (س) آمده و فریاد می‌زدند: «خانه را با اهلش به آتش بکشید!» و تهدید می‌کردند در صورت عدم بیعت، آن‌ها را خواهند سوزاند. تعدی به حریم خانه وحی از دیگر نشانه‌های آزار و اذیت جریان باطل نسبت به حضرت فاطمه (س) آن حضرت در حالی از دنیا رفت که بر خلیفهٔ اول خشمناک بود و با همان خشم و در حالی‌که با او قهر کرده بود، از دنیا رفت. نشانهٔ دیگر از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل نشانهٔ سوم از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل، به افسوس ابوبکر در هنگام مرگ بازمی‌گردد. بنابر روایتی، ابوبکر به عبدالرحمان بن عوف چنین گفت: «من در دوران زندگی بر سه چیزی که انجام داده‌ام تأسف می‌خورم و دوست داشتم که مرتکب نشده بودم. یکی از آن‌ها هجوم به خانهٔ فاطمه بود...» تصمیم به حذف آن حضرت فاطمه سلام الله علیها آنان در مرحله‌ی دوم هدف‌گذاری خویش، تصمیم به حذف آن حضرت گرفتند؛ چراکه حضرت فاطمه (س) تنها مدافع امیرالمؤمنین (ع) بود که تمامی مردم، خود را موظف به حفظ احترام و جایگاه او می‌دانستند. این مسأله در کنار دفاع تمام‌قد آن حضرت از امیرالمؤمنین (ع) و فاصله گرفتن از جریان باطل، عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده بود. بنابراین باید به هر وجه ممکن، برای از میان برداشتن این مانع تحرّکی از خود نشان می‌دادند. نکته‌ی دیگری که جریان باطل را به این ضرورت رسانده بود، نقش حضرت فاطمه (س) در جامعه‌پذیری امیرالمؤمنین (ع) بود. به تصریح گزارشی که بخاری آن را نقل کرده است العقد الفرید، ج۵، ص۱۳و۱۴. بخاری، ج۲، ص۵۰۴ و ج۳، ح۱۲۶۵. [ تاریخ طبری، ج۲، ص۳۵۳؛ العقد الفرید، ج۵، ص۲۱؛ المعجم الکبیر، ج۱، ص۶۲؛ الامامة والسیاسة التماس دعا دارم
هدایت شده از جهاد کبیر
💗 سلام صبحتون بخیر 🌸 دلتون شاد 💗قلب تون مملو از 🌸مهر و بخشش 💗 زندگی تون مالامال از 🌸عشق و شادی 💗زیبـایی و امیـد 🌸و آرامش و نیک بختی 💓الهی به امید تو
هدایت شده از جهاد کبیر
28-29.mp3
3.46M
🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 📖🥀📖🥀📖🥀📖 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 فایل صوتی تفسیر آیات ۲۸ و ۲۹ سوره نحل توسط استاد قرائتی: الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ بَلَىٰ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﻫﻤﺎﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺟﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ; ﭘﺲ [ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ] ﺍﺯ ﺩﺭ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪ [ ﻭ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ] ﻣﺎ ﻫﻴﭻ ﻛﺎﺭ ﺑﺪﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﻧﻤﻰ ﺩﺍﺩﻳﻢ . [ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻳﺪ] ﻭﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻳﺪ ، ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(٢٨) فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺩﺭﻫﺎﻱ ﺩﻭﺯﺥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻳﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻳﺪ ; ﻭ ﺑﺪ ﺟﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﺴﺘﻜﺒﺮﺍﻥ .(٢٩)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان بزرگوار توفیق رسیدن به تراز صفات ارزشمند مومن واقعی روز یکشنبه شما عزیزان صاحب دل و یا اخلاص و توفیق سلامتی و طول عمر با عزت و برکت یاذلاجلال و الا اکرام خصلت واقعی که در یک مؤمن باید وجود داشته باشد، بر اساس آموزه‌های اسلامی ، صداقت و راستگویی از صفات مومن واقعی صداقت و راست‌گویی: مؤمن همیشه راست‌گو است و از دروغ گفتن پرهیز می‌کند. صداقت، نشان‌دهنده ایمان قوی و اعتماد به خداوند است. مومن واقعی اهل وفای به عهد است وفای به عهد: مؤمن به وعده‌های خود پایبند است و هرگز خیانت نمی‌کند. این ویژگی از مهم‌ترین صفات اخلاقی مؤمن است که در قرآن و روایات به آن تأکید شده است. مومن واقعی امانت‌دار است . امانت‌داری: مؤمن، امانت دیگران را حفظ می‌کند و هرگز به مال یا حق دیگران خیانت نمی‌کند. امانت‌داری، نماد اعتماد و تقوای الهی است. سنتهای حسنه ایی که امام رضا (ع)برای مومن بیان فرمودند: مؤمن واقعی نیست مگر آنکه سه خصلت در او باشد، سنتی از پروردگارش. اما سنت پروردگارش، کتمان سر( راز داری) است سنتی از پیامبرش اما سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است و سنتی از امامش و سنت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. این ویژگی ها در کنار سایر صفات اخلاقی، شخصیت یک مؤمن واقعی را می‌سازند. التماس دعا دارم اصول کافی جلد دوم
هدایت شده از جهاد کبیر
🌸ســــــــلام 🍃صبحتون بخیر و نیکی 🌸به حق خالق صبح 🍃وجودتون سرشار از سلامتی 🌸زندگیتون روبه پیشرفت 🍃دلتون خانه محبت و 🌸سفره تون پر برکت باشه 🌸در پناه خدای مهربان 🍃دوشنبه‌تون سرشار از زیبایی