هدایت شده از جهاد کبیر
🌸ســـلام
صبحتون زیبـا 🌸🍃
🕊امیدوارم
🌺باغچه زندگیتون
🕊همیشـه پراز
🌸گلهای رنگارنگ باشه
🕊وعطر خوشبختی
🌺به مشامتون برسه
🕊دلتون پراز عشق ماندگار
🌸و لبخنـدتون پایـدار
صبح شنبه تون گلبارون🌺
هدایت شده از جهاد کبیر
2 (1).mp3
8.81M
🎤 تفسیر صوتی آیه ۲ سوره مائده توسط استاد قرائتی🎤
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَانًا وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُوا وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُوا وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! [ ﻫﺘﻚِ ﺣﺮﻣﺖِ ] ﺷﻌﺎﻳﺮ ﺧﺪﺍ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻨﺎﺳﻚ ﺣﺞ ]ﻭ ﻣﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﺣﺮﺍم [ ﺭﺟﺐ ، ﺫﻭﺍﻟﻘﻌﺪﻩ ، ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﻪ ﻭﻣﺤﺮم ] ﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﺑﻲ ﻧﺸﺎﻥ ، ﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭ ﻭ ﻗﺎﺻﺪﺍﻥ [ ﻭ ﺭﺍﻫﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ] ﺑﻴﺖ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺭﺍ ﻛﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ ، ﺣﻠﺎﻝ ﻣﺸﻤﺎﺭﻳﺪ . ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﺣﺮﺍم ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻳﺪ [ ﺍﮔﺮ ﻣﺎﻳﻞ ﺑﺎﺷﻴﺪ ، ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ] ﺷﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ . ﻭ ﻛﻴﻨﻪ ﺗﻮﺯﻱ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ]ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭﺍﺩﺍﺭﺗﺎﻥ ﻧﻜﻨﺪ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺗﻌﺪّﻱ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﻨﻴﺪ . ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻴﺮ ﻭ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﻱ ﻳﺎﺭﻱ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ، ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻳﺎﺭﻱ ﻧﺪﻫﻴﺪ ; ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﺨﺖ ﻛﻴﻔﺮ ﺍﺳﺖ .(٢)
*اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به اخلاص در گفتار و عمل
روز اول هفته شما همراه با سلامتی وعافیت دردین ودنیا
یارب العا لمین
*انسانهایی که خودرا بارفتارشان مسخره میکنند*
نداشتن اخلاص
امام رضا علیه السّلام فرمود: انسانهایی که درپیشگاه خداوند رفتاروگفتارشان مطابقت ندارد واخلاص ندارند توفیق کسب عنایات وبرکات الهی نداشته ودرحقیقت بااین رفتارشان خودرا به سخریه می گیرند واین طیف ازبندگان خداوند شش گروهند.
*ازگناه پشیمان نباشد*
کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده
*تلاش وکوشش نکردن*
کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده
*برترک معاصی*
کسی که از خدا بهشت بخواهد و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده
*لذت گناه*
کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده
*آماده نبودن برای مرگ*
آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده
*اصراربرگناه*
کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده
*بدون توبه*
کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند، خودش را مسخره کرده است.
بحارالانوارج۷۸ص۳۵۶
*التماس دعا دارم*
هدایت شده از جهاد کبیر
🔴# حکیم و# عارف کوهستان
🔻سر در حجره مرحوم آیتالله #کوهستانی:
«من حرفهای بیهوده را کمتر از غذای حرام نمیدانم!»
🔻وی کسی بود که میگفت:
«من پیش اعضای بدنم شرمنده نیستم. آنها حرامی از من سراغ ندارند و در قیامت چیزی برای شهادت علیه من نخواهند داشت»
🔸آیتالله گلپایگانی، زهد و تقوای وی را «عین الیقین» برای خود میدانست. آیتالله مرعشی نجفی او را «لنگر أرض» و آیتالله کشمیری وی را «صاحب نفس زکیه» میدانستند.
🇮🇷 والعاقبه للمتقین🇮🇷
هدایت شده از تخریب چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شاه کلیدی برای برکت و وسعت رزق
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرم وگاهیدلم یادجوانیمیکند
استادشهریار
تقدیم به شیرمردان پیشکسوت
هدایت شده از جهاد کبیر
🔻دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقهای
محمد ایمانی، فعال رسانهای:
🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد.
🔹آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن «خرمشهر ۴» (خیبر)، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود.
🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی «میدان-دیپلماسی» است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛
و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد.
🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛
🔹یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند!
🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ سفر های مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است.
🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود.
🔹اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند.
🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد.
✅ @Rajanews
هدایت شده از خبرگزاری فارس
جزییاتِ درگیری طالبان با مرزبانان ایران
🔹جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون درنظرگرفتن و رعایت قوانین بینالمللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان فراجا مواجه شدند.
🔹بعداز تیراندازیهای طرف طالبان، براساس پروتکلهای مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده اما مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیریها ادامه دارد.
🔹درپی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار رادان دستورات قاطعانه، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد شجاعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیکشدن به مرزها را ندهند.
🔹در این دستور تاکید شده که نیروهای مرزی ایران بههرگونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلیِ افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بینالمللی خود پاسخگو باشند.
@Farsna - Link
هدایت شده از 📚 داستان های آموزنده 📚
#ضربالمثل
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
اورنگ زیب پادشاه مسلمان هندوستان در قرن 17 میلادی بود و دختر بسیار زیبا و شاعرهیی داشت که مخفی تخلص میکرد و این شعر او نسبتآ معروف است -
در سخن مخفی شدم ، مانند بو در برگ گل
هر که دارد میل دیدن ، در سخن بیند مرا
مخفی علیرغم خواستگاران فراوان ازدواج نمیکرد ، چون عاشق یکی از کاتبین دربار به نام عاقل خان شده بود . هر چه پدرش اصرار میکرد ، مخفی قبول نمیکرد و میگفت دوست دارم پیش شما بمانم .
جاسوسان به اورنگ زیب گزارش دادند که مخفی عاشق عاقل خان شده . واضح است که یک کاتب معمولی دربار جرات حرف زدن با دختر پادشاه را هم به زور داشته چه رسد به عاشق شدن و خواستگاری کردن . اورنگ زیب باور نکرد ولی برای مطمئن شدن تدبیری اندیشید و گفت روزها رفت و آمد در کاخ زیاد است . کاتبین شبها به کاخ بیایند و گزارشات و تواریخ را بنویسند تا خودش ملاقات مخفی و عاقل را در تاریکی ببیند .
یکی از دوستان عاقل به وی هشدار داد که احتمالا" برنامه برای به تله انداختن اوست . از روز شروع نوشتن که یک هفته بود عاقل خان خودش را به بیماری زد و از رفتن به کاخ در شب اجتناب کرد . مخفی چند شب منتظر ماند ولی از آمدن عاقل خبری نشد .
تا اینکه این نیم بیت را برای او فرستاد
شنیدم ترک منزل کرد عاقل خان به نادانی
و عاقل در جواب او نوشت - .......
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
✾📚 @Dastan 📚✾
هدایت شده از جهاد کبیر
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 هر روز، یک #روایت از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید.
💯 در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد این را در خودتان می بینید که سر یکسال، عوض شده اید!
#دریافت_روزانه
#کلام_بزرگان
#کلامی_از_بهجت
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از حمید رسایی (نماینده مجلس)
.
🔹 عجب تحلیل روانشناختی کاردرستی
♻️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که زود غرغر میکنند!
🔰 حمید رسایی: حتما شما هم در اطراف خودتان با کسانی مواجهاید که با دیدن یک مشکل در کشور، غرغر میکنند و سریع با دشمن همنوا میشوند و اصل نظام و انقلاب را زیر سوال میبرند! تحلیل روانشناختی امام خامنهای از این افراد چیست؟ بخوانید:
📍"این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانیای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در ادارهای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟
📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمتالله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟
📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همهی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای #عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید!
📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقهی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
📍امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیداللهبنعباس» بود که میدانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده میشود، چگونه دربارهاش قضاوت میکنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرماندهی کلّ نیروهای امام حسن علیهالصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمیآید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام.
📍این چه توقّع بیجایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه میشود، فوراً شروع میکند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن!
📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا میشوند که این گونهاند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است.
📍امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمتالله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باریتعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم.
📍...دشمن، البته تبلیغات میکند. دشمن سعی میکند همهی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را میخواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم.
📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به اینکه نماز نمیخواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک میدیدند، درعینحال آنطور او را آزار میکردند."
(بیانات در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۵/۵)
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از بیداری ملت
🔴چند نکته درباره فرمایشات استاد خسروپناه:
۱. اینکه بصورت مطلق منتقدان لایحه را متهم می کنند که لایحه را ندیده اند و نقد می کنند. نسبت ناروایی است شخصا بدون واسطه عین لایحه را با نامه دولت به مجلس از آقای دکتر بانکی _که هم نماینده مجلس هستند و هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی_ دریافت کردم و مطالعه کردم بسیاری از منتقدان هم با دقت خوانده اند
۲_ اینکه ادعا کنیم که اول باید گفتمان سازی کنیم بعد برخورد قضایی کنیم حرف جالبی نیست آن هم از موضع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
بعد از ۴۴ سال تازه سخن از گفتمان سازی می زنیم!
۳_ آیا این استدلال آقای خسروپناه فقط شامل موضوع تکشف و برهنگی می شود یا همه جرائم را شامل می شود؟
اگر بگویند فقط شامل تکشف است باید دلیل بیاورند که وجه اختصاص تکشف به تقدم گفتمان سازی بر اقدام قضایی چیست؟
و اگر پاسخ منفی است پس چرا درباره سایر جرایم مانند سرقت و کلاهبرداری و باج گیری و قتل و ... این منطق را مدنظر نمی گیرید؟
در حالی که منطق درست، برعکس است. ماجرای موج روزافزون بی حجابی _که خودشان مدعی هستند ۲ملیون مکشفه داریم!!_ مانند موج اول شیوع کرونا است که کسی نمی توانست از گفتمان سازی حرف بزند بلافاصله دولت بدون توجیه عمومی و گفتمان سازی حرم ها، مساجد ، نمازجمعه ها، مدارس، دانشگاهها، کسب و کارها و حتی سفرها را تعطیل کرد و هیچ خدماتی به افراد فاقد ماسک ندادند... ( فارغ از صحت یا عدم صحت این سیاست و اقدام در خصوص کرونا) آن روز کسی از تقدم گفتمان سازی سخنی نگفت چون مسأله مرگ و زندگی هزاران نفر بود آیا مرگ اخلاقی نوجوانان و جوانان و حرکت پرشتاب جامعه به سمت انقلاب جنسیتی و شیوع سرطان آور آن طبق ادعای خود ایشان ظرف مدت مدت ۴ ماه ابتلائ ۲ملیون نفر و... بی اهمیت تر از شیوع کرونا ست که در بدبینانه ترین برآوردها چند هزار نفر بیشتر تلفات نداشت که آن هم بخش زیادی مربوط به سیاست های غلط وزارت بهداشت و تبعیت کورکورانه از WHO بود.
۴_ این منطق استاد خسروپناه با دو شرط قابل قبول بود
نخست اینکه حجاب و بی حجابی پدیده ای نوین از منظر جرم شناسی بوده باشد؛ نظیر موضوع ماینرهای غیرقانونی و... که نیست
دوم جرم تکشف صرفا جنبه فرهنگی داشت و ابعاد سیاسی و امنیتی نداشت که دارد!
⏪بنابراین با حفظ ارادت و احترام این نوع تحلیل مسأله ای به این مهمی و حساسیت در حد نخبه بزرگ جبهه انقلاب و خصوصا دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی نیست و تا حدودی نگران کننده است.
✍مهدوی ارفع
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
119-120 (1).mp3
4.47M
🎤تفسیر صوتی آیات ۱۱۹ و ۱۲۰ سوره مائده توسط استاد قرائتی🎤
قَالَ اللَّهُ هَٰذَا يَوْمُ يَنفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ
ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻭ ﺻﺪﻗﺸﺎﻥ ﺳﻮﺩ ﺩﻫﺪ . ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮِ [ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ ] ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﺸﻨﻮﺩﻧﺪ ; ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺑﺰﺭﮒ .(١١٩)
لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا فِيهِنَّ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ، ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ .(١٢٠)
۶*اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه معرفت وعمل به آموزهای وحیانی قرآن
روز یکشنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت
*یاذالاجلال والاکرام*
*قرآن، نشانه رحمانیت ورحیمیت خداوند واسلامِ*
*خدا را بهتربشناسیم*
اینکه فقط بدونیم «خدا» وحی رو نازل کرده، کافی نیست..
بلکه باید بدونیم «چگونه خدایی» این وحی رو نازل كرده؟!
«خدای رحمن» یا «خدای جبّار»؟!
خودِ قرآن، خیلی صریح و روشن در ابتدای سوره فصلت به این سوال جواب میده:
مبداءِ نزولِ وحی، «رحمانيّت و رحيميّت» خداست.
*تَنزِیلٌ مِّنَ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ*
این قرآن، کتابی است که از سوی خداوندِ بخشنده مهربان نازل شده است.
*درک مفهوم رحمت الهی*
درکِ این مطلب، بر فهمِ ما از قرآن خیلی تأثیر داره.
مفهومِ «رحمتِ الهی»، بر تمامِ مفاهیم و تفاسیر و تعابیر از قرآن حاکمه..
یعنی تمامِ قرآن رو باید با توجّه به مبدأ نزولش که «رحمانیّتِ» خداست، بفهمیم.
تعبیر «رحمن»، «رحیم» و مشتقّاتِ «رحمت»
در سرتاسرِ قرآن،
دهها بار تکرار شده... و در تفسیر و تأویلِ وحی، نقشِ تعیینکنندهای داره.
تمامِ سورههای قرآن
(غیر از سوره توبه)
با
*«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ* »
شروع میشن،
و این «رحمانیّت» بر تمام سورهها سایه میندازه.
*رحمانیت خدابرتراز جباریت*
حتّی قرآن، «جباریّتِ خدا» رو در کنارِ «رحمانیّتِ خدا» قرار نداده..
مثلاً قرآن بجای
*بسمالله الرحمن الرحیم»*
نگفته
*«بسمالله الجبّار الرحیم».*
تعبیر «جبّار» دربارهی خدا، در کلّ قرآن فقط یکبار،
و اون هم در میانِ بقیّهی اسماءِ الهی اومده، تا کسی وزنِ بیشتری براش قائل نشه:
*هُوَ اللهُ الَّذِی لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ*
*هدایت براساس رحمت*
حتّی اون جایی که در قرآن صحبت از هدایت میشه، باز هم رحمت کنارشه:
*هُدًى وَ رَحْمَةً لِلْمُحْسِنِين*
و جاهایی که صحبت از «عزّت»، «غفران» و «احسان» میشه، باز هم «رحیم» کنارشون هست:
*إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ*
*إِنَّ اللهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ*
*إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ*
*شالوده واساس نبوت*
تا جائی که، خدا از پيامبرش میخواد که این «شالودهی نبوّت» رو به مردم برسونه، و به مردم بگه که من «رحیم» هستم
*نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ*
ای پیامبر! بندگانم را آگاه کن، که آمرزندهی مهربان منم.
*اندیشه وبرداشت غلط تکفیریها ازقران*
امّا با این وجود، بعضیها از سرِ «جهل و نادانی» یا از روی «عَمد و غَرَض» خواستند این «رحمتِ» جاری و مؤکّد و مکرّر در قرآن رو با «جباریّت» خدا هم وزن بگیرند، و چهرهی خشنی از اسلام معرّفی کنند،
که امثالِ داعش و سلفیها و تکفیریها در نوکِ قُلّهی این تفکّر هستند.
*اسلام تکبُعدی نیست*
البته اسلام تکبُعدی نیست. «غضبِ خدا» و «جبّاریتِ خدا» در جای خود درست است، ولی اینجا صحبت از «سبقتِ رحمت بر غضب» هست:
*يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ.*
شیوهی مسلمانیِ ما هم، در زندگی فردی و اجتماعی و حکومتداری و... باید بر این مبنا باشه:
سبقتِ رحمت بر غضب.
اسلام_رحمانی بازی با کلمات و ادا اطوار نیست. بعضیها از این کلمه سوء استفاده میکنند.
ولی واقعیت اینه که، اسلام دینِ رحمت است، و پیغمبر هم رحمتللعالمین، کاش اینو بفهمیم:
*وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ*
ما تو را جز برای رحمتِ جهانیان نفرستادیم.
سوره انبیاءآیه۱۰۷
دعای جوشن کبیر
سوره حجر آیه۴۹
سوره طور آیه ۲۸
سوره توبه آیه ۱۱۸
سوره شعراء آیه ۱۷۵
سوره لقمان آیه ۳
سوره حشرآیه۲۳
*التماس دعا دارم*
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تحلیلگر برجسته عرب: خیبر، نام موشکی است که هوش از سر اسرائیلیها پراند!!
🔹 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب:چند روز پیش ایران، موشک خیبر را رونمایی کرد، به اسم دقت کنید؛ خیبر! این موشک میتواند به شهرهای فلسطین اشغالی برسد!"
➥ @sepah_paasdaran
هدایت شده از جهاد کبیر
آیت الله جوادی آملی:
تقريباً چند جاي نهجالبلاغه است كه فرمود دنيا حلالي دارد, حرامي دارد, روزی حلالي دارد رزق حلالي دارد، فرزندان حلال، روزی حلال و انسان آبرومندانه زندگی میکند؛ اما حرام و تجاوز به ديگري و دروغ و خيانت و آبروريزي مردم و اختلاس و تجاوز به بيتالمال و اينها، فرمود حرام را من براي شما تشريح كنم يك محكمه الهي است كه سر جايش محفوظ است، آن محكمه الهي, آن عِقاب الهي، آن سؤال و جواب الهي آن سر جايش محفوظ است، آدم آن را تا حدودي ميفهمد. فرمود اين مال، پست و مقام حرام, ظلم و ستم اين يك مرتع سبز وباخيز است، بيماريها دو قسم است: يك بيماري است كه بالأخره بر فرض هم صعبالعلاج باشد با آبروي آدم كاري ندارد؛ حالا ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي به غدّه سرطان مبتلا شد كه خدا ـ انشاءالله ـ توفيقي به جامعه پزشكي بدهد كه اين را كاملاً شناسايي و درمان كنند و همه بيماران را هم شفا عطا کند؛ اما ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار بود اينطور نيست كه آبروي او برود؛ ولي بعضي از بيماريها هستند كه آبروبرند، فرمود طمع در بيتالمال, در حقّ مردم, ظلم به مردم، اينها يك «مرتعٌ وبيّ» ـ كلمه «وَبي, اوبي, موبيء»[16] اينها در نهجالبلاغه هست ـ يعني اين وباخيز است، وبا هم يك بيماري آبروبري است، اگر كسي ـ خداي ناكرده ـ مبتلا شد بالا و پايين تاس و لگن، اين اصلاً براي كسي آبرو نميگذارد، فرمود مال مردم, ربا، اختلاس، تجاوز، ظلم كه متاع سرسبز دنياست، وباخيز است
✍️درس اخلاق 30/ 2 95
هدایت شده از استاد تراشیون
«غسل و نماز توبه یکشنبههای ماه ذیالقعده»
براى روز یکشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خدا صلىاللهعلیهوآله روایت شده است که هر که این نماز را بهجا آورد، توبههایش پذیرفته و گناهش آمرزیده میشود، طلبکاران او در قیامت از وى راضى میگردند، باایمان از دنیا خواهد رفت ، ایمانش از او گرفته نشود، قبرش وسیع و نورانى میگردد و والدینش از او راضى میشوند ...
نماز به این گونه اقامه میشود :
🔻 غسل کنید (نیت توبه)،
🔻 وضو بگیرید،
🔻 ۲ تا دو رکعت نماز مانند نماز صبح به جا آورید که در هر نماز، در هر رکعت سوره «حمد» را یک مرتبه، سوره «توحید» را سه مرتبه، سوره «فلق» را یک مرتبه و سوره «ناس» را یک مرتبه بخوانید.
🔻 پس از نماز هفتاد مرتبه استغفار کنید:«استغفرالله ربی و اتوب الیه».
🔻بعد از ۷۰ بار استغفار یکبار بگویید :
«لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ».
🔻 سپس یکبار بگویید:
«یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات فَإِنَّهُ لایَغْفِرُ الذُّنُوبَ الا انت».
#بهار_قرآن
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🌐 www.tarashiun.ir
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا اسلام در روابط بین زنان و مردان «محدودیت» قائل شده که باعث شود بین شهروندان جوامع مسلمان «عطش جنسی» فوران کند و تولید خشونت کند؟! (بخش چهارم)
💠پیامدهای اجتماعی بی بند و باری در ارتباط با جنس مخالف
🔹به دور از تمامی شبهه ها و بهانه گیری ها، آنچه ما در اینجا در پی تبیینش هستیم این است که #اسلام مى خواهد با وضع احکام و قوانین و مقرراتی برای تبیین حدود و ضوابط ارتباط زنان و مردان، آحاد جامعه مسلمان، روحى آرام و اعصابى سالم و چشم و گوشى پاك داشته باشند. زیرا عواقب ناگوار بیبندوباری را دیده ایم. وقتی عدم محدودیت در روابط زنان و مردان را در بسیاری کشورها در کنار معضلی چون افزايش برهنگى قرار می دهیم، می توانیم به این جمع بندی برسیم که چرا طلاق و از هم گسيختگى زندگى زناشویى در دنيا به طور مداوم بالا رفته است. چرا كه «هرچه ديده بيند دل كند ياد» و هر چه «دل» - در اينجا يعنى هوس هاى سركش - بخواهد به هر قيمتى باشد به دنبال آن مى رود، و به اين ترتيب هر روز دل به دلبرى مى بندد و با ديگرى وداع مى گويد،
🔹و عملًا #زنان به صورت كالاى مشتركى (لااقل در مرحله غير آميزش جنسى) در آمده و ديگر قداستِ پيمان زناشویى مفهومى نمى تواند داشته باشد، و خانواده ها همچون تار عنكبوت به سرعت متلاشى مى شوند و كودكان بى سرپرست مى مانند. کشاندن تمتعات جنسی از محیط خانه و روابط زناشویی یک خانواده قانونی به اجتماع، موجب تضعیف فعالیت ها و نهادهای اجتماعی می شود. در سایه این روابط، #ازدواج مانعی برای لذت جویی های نامحدود و آزاد محسوب می شود. معاشرت های آزاد و بیبندوبار، ازدواج را به صورت یک تکلیف و محدودیت درمیآورد که باید آن را با توصیه های اخلاقی یا احیانا با اعمال زور بر جوانان تحمیل کرد. تفاوت جامعه ای که روابط جنسی میان زن و مرد را به محیط خانوادگی و در قالب ازدواج مشروع و قانونی محدود می نماید، با اجتماعی که روابط آزاد در آن مجاز است، این است که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت و در اجتماع دوم، آغاز محرومیت و محدودیت است! [۱]
🔹گسترش دامنه فحشاء، و افزايش فرزندان نامشروع، از دردناكترين پيامدهاى از بین رفتن حدود و ضوابط در ارتباطات بین زنان و مردان و بى حجابى و بىبندوبارى است، كه نيازى به ارقام و آمار ندارد و دلائل آن مخصوصاً در #جوامع_غربى كاملا نمايان است. با توجه به اينكه «فحشاء» و از آن بدتر «فرزندان نامشروع» سرچشمه انواع جنايتها در جوامع انسانى بوده و هستند، ابعاد خطرناك اين مسأله روشن تر مى شود. هنگامى كه مى شنويم در کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا سالانه صدها هزار نوزاد نامشروع به دنيا مى آيد و هنگامى كه مى بینیم جمعى از دانشمندان آن کشورها در اين رابطه به مقامات اعلام خطر كرده اند - نه به خاطر مسائل اخلاقى و مذهبى، بلكه به خاطر خطراتى كه فرزندان نامشروع براى امنيت جامعه به وجود آورده اند؛
🔹به گونه اى كه در بسيارى از پرونده هاى جنایی پاى آنها در ميان است - به اهميت اين مسأله كاملًا پى مى بريم، و به این نتیجه می رسیم که مسأله گسترش بیبندباری های اخلاقی، حتى براى آنها كه هيچ اهميتى براى مذهب و برنامه هاى اخلاقى قائل نيستند فاجعه آفرين است. بنابراين هر چيز كه دامنه فساد جنسى را در جوامع انسانى گسترده تر سازد، تهديدى براى امنيت جامعه ها محسوب مى شود و پيامدهاى آن هرگونه حساب كنيم به زيان آن جامعه است. مطالعات دانشمندان تربيتى نيز نشان داده، مدارسى كه در آن دختر و پسر با هم درس مى خوانند و مراكزى كه مرد و زن در آن كار مى كنند و بىبندوبارى در آميزش آنها حكم فرما است، محیطی مناسب برای رشد كم كارى، عقب افتادگى، و مسئوليت ناپذیری شده اند. [۲] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] مجموعه آثار شهید مطهری، مطهری، مرتضی، انتشارات صدرا، قم، ۱۳۷۹ش، چ دوم، ج ۱۹، ص ۴۳۸
[۲] ن.ک: ۱۸۰ پرسش و پاسخ، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۶ش، چ چهارم، ص ۴۶۷ تا ۴۶۹ (با تلخیص و اضافات).
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#زنان #مردان #اخلاق #غریزه_جنسی #شهوت #جنس_مخالف #روابط_نامشروع
⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇
@fatehanekheybar
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ بازی طالبان ١۴٠٠
🔹 مهمترین مشکل در قبال طالبان١۴٠٠، آن است که این پدیده درست و دقیق شناخته نشده و مادامی که ماهیت واقعی این پدیده شناخته نشود مواجهه با آن ممکن و مفید نخواهد بود.
🔹 طالبان ۱۴۰۰ با طالبان ۱۳۷۷ تفاوتهایی اساسی و ریشه ای دارد :
▪️طالبان ۱۳۷۷ عده ای طلبه افغانی مدارس علمیه پاکستان ( مدارس مورد حمایت عربستان) بودند که با طراحی آمریکا ، پشتیبانی مالی و تبلیغی عربستان و امارات و نظارت سرویس اطلاعات پاکستان به تشکیلاتی نظامی تبدیل و پس از بن بست گروههای جهادی افغانستان در تشکیل حکومت و اداره کشور به عنوان «ناجی مردم» وارد افغانستان شده و حکومتی به سرکردگی ملا عمر تاسیس کردند . حکومتی که تنها از جانب عربستان ، امارات و پاکستان به رسمیت شناخته شد و با تفکری وهابی_ تکفیری جنایتهای فراوانی را علیه زنان ، شیعیان ، رسانه و هنرهای تصویری، آثار باستانی ، مدارس دخترانه و .... مرتکب شد و پس از انقضای تاریخ مصرف، با حمله آمریکا به افغانستان در سال ٢٠٠١، از هم پاشید.
▪️اما طالبان ۱۴۰۰ ، ترکیبی از بقایای طالبان قدیم با نیروهایی جدید است که با «طراحی انگلستان و حمایت قطر» (با تفکری کپی شده از روش و اندیشه اخوانی) تاسیس و پس از اثبات ناتوانی آمریکا در ساخت حکومتی سکولار برای افغانستان در حرکتی تدریجی جایگزین دولت آمریکایی حاکم بر این کشور گردید. طالبان جدید با شیعیان وارد خصومت نشده و از تلویزیون و سرود و کلیپهای هنری برای تبلیغ خود بهره می برد، از نیروهای فنی و متخصص برای اداره حکومت استفاده کرده و مانند طالبان ۱۳۷۷ مرتکب خشونت علیه زنان نشده است. طالبان جدید بسیار هوشمندانه تر از طالبان قدیم عمل کرده و البته توانسته رضایت بخشهایی از جامعه افغانستان را بدست بیاورد . هرچند هنوز از جانب هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده اما مذاکرات متعددی با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا ، روسیه ، هند و..داشته و البته اولین وزیر خارجه ای که در زمان طالبان جدید و به شکل رسمی به کابل سفر کرده ، «وزیر خارجه قطر» بوده است.
▪️شاید مهمترین نقطه اشتراک طالبان قدیم و جدید ، تعلق هر دو به قومیت «پشتون» باشد
.
🔹برخورد نظامی با طالبان جدید به زیان اسلام ، ج.ا.ا و مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان و بدترین راهکار برای مقابله با این محصول پیچیده انگلستان است. ( البته مواجهه قدرتمند مرزبانان ج.ا.ا با عوامل این گروه در نقاط مرزی به معنای جنگ و برخورد نظامی نیست بلکه ضرورتی عقلانی برای حفاظت از مرزها و انضباط بخشی به رفتارها و عوامل این گروه است.)
▪️بحران حقابه ایران از هیرمند ، نتیجه امضای توافقنامه ای غلط توسط حکومت پهلوی و چند دهه اهمال و بی توجهی دولتها به این مسئله در عصر پهلوی و پس از انقلاب است و با تهدید زبانی فلان مقام و حرکتهای نمادین از این دست قابل حل و فصل نیست .
🔹مذاکرات توأم با فشارهای تدریجی( غیر نظامی) برای اصلاح و تکمیل توافقنامه ( افزایش میزان حقابه و قراردادن ضمانتهای جدی برای اجرای آن) و سرانجام وادار سازی طرف مقابل به اجرای آن، نیازمند طراحی ، صبر و حرکتهایی گام به گام است که ج.ا.ا در بحرانهای مختلفی تجربه چنین حرکتهایی را بدست آورده است.
❇️ رفتارهای احساسی، بدون شناخت و خالی از عقلانیت به ویژه در عرصه فضای مجازی و رسانه های داخلی، همچنین تلاش جریانهای سیاسی ( بویژه اصلاح طلب) برای بهره برداری از بحران حقابه و مسئله طالبان ، ثمره ای جز فرسایش روح و روان جامعه ، سلب امنیت روانی مردم و کمک به «پروژه انگلیسی» طالبان جدید نخواهد داشت!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از سید علیرضا شریعت زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه بدانند...
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوست دارم صدات کنم ... بابارضا...
هدایت شده از آستان احمدی|حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام
📌کدام آزادی؟
🔰غربی ها شعار آزادی می دهند ، ولی منظورشان آزادی بدن است . ما اما وقتی از آزادی حرف می زنیم ؛ آزادی فکر را در نظر می گیریم .
🔹ما دنبال آزادی فکریم و آن ها دنبال آزادی بدن.
🔸 به طورکلی بدلباسی یکی از مهم ترین عوامل مشغول شدن فکرهاست.
چطور ؟
🔹آدمیزاد به جنس مخالف خودش کشش جنسی دارد ، اصلا اینگونه آفریده شده است. اگر بنا شد در سطح جامعه جذابیت های جنسی به نمایش گذاشته شود ؛ ده ها نتیجه ی منفی خواهد داشت که اولینش ، مشغول شدن فکرهاست .
🔸دخترها دوست دارند دلربا ، زیبا و محبوب باشند ، اصلا اینگونه آفریده شده اند . وقتی دخترخانمی با نمایش زیباییهایش ، سر کلاس درس یا محل کار حاضر می شود و در کانون توجه دیگران قرار می گیرد ، آیا می تواند روی درس یا کارش تمرکز کند ؟ باید از اول صبح ، دغدغه ی زیبایی و آرایش خود را داشته باشد و وقت زیادی را جلوی آیینه بگذراند ؛ این درگیری از یک طرف ، از طرف دیگر باید درگیر نگاه های هرزه ای باشد که به سمتش پرتاب خواهند شد .
🔹 خانم وندی شلیت ، فعال حقوق زنان در آمریکا می گوید: « اگر انسان دائماً بخواهد به تأمین زیبایی ظاهر خود بپردازد و کاری کند که دیگران به او حس خوبی داشته باشند ، خود را در حالتی طاقت فرسا و خسته کننده قرار می دهد.»
🔸 برای آقایان نیز همین طور است ؛ پسری که در کلاس درس ، پیش روی دخترخانمی ، می نشیند که پوشش عفیفانه ای ندارد ، چقدر می تواند به درس یا کار خود توجه کند ؟ آیا تمرکز خود را از دست نخواهد داد ؟ وقتی میل و حواس آن آقاپسر ناخودآگاه به جذابیتهای دخترخانمی که کنارش نشسته معطوف می شود ، چرا باید حواسش را به درس بسپارد ؟ در چنین اوضاعی فکر مشغول می شود و دیگر دختر و پسر نمی توانند روی درس و کارشان متمرکز شوند.
🔹خانم وندی شلیت می گوید : « شاید جای تعجب نباشد که اعتماد به نفس پایین ، عمومی ترین مشکل یک زن متجدد و مدرن است . ما آن قدر عادت کرده ایم فقط به جنبه ی ظاهری خود توجه کنیم که تقریباً از خود حقیقی مان غافل شده ایم . »
🔸پس با این توضیحات متوجه شدیم بدلباسی موجب درگیری و اشتغال فکری خواهد شد که نمونه ای از آن را در کلاس درس گفتیم ؛ اما همه جای زندگی همین طور است . محل کار ، کوچه و خیابان ، وقت رانندگی و .... به نظر شما پوشش مناسب چقدر بر تمرکز حواس تأثیر می گذارد ؟ وقتی فکر آزاد باشد ، ثمرات آن نیز روشن می شود : ثمراتی نظیر آرامش ، نداشتن اضطراب ، قدرت تفکر ، خوش اخلاقی و ...
#جرعهای_از_کتاب
📖 #کتاب_ترگل ص 18 (قسمتی از دلیل اول عقلی و روانشناسی برای پوشیدگی)
____
✅ به کانال سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بپیوندید
🆔 @AstanAhmady