eitaa logo
جهاد کبیر
92 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
اقتدار و جهاد کبیر تنها راه پیشرفت و مقابله با نفوذ است. مقام معظم رهبری مدیر کانال: سید علیرضا شریعت زاده +989352152503
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴# حکیم و# عارف کوهستان 🔻سر در حجره مرحوم آیت‌الله : «من حرفهای بیهوده را کمتر از غذای حرام نمیدانم!» 🔻وی کسی بود که می‌گفت: «من پیش اعضای بدنم شرمنده نیستم. آن‌ها حرامی از من سراغ ندارند و در قیامت چیزی برای شهادت علیه من نخواهند داشت» 🔸آیت‌الله گلپایگانی، زهد و تقوای وی را «عین الیقین» برای خود می‌دانست. آیت‌الله مرعشی نجفی او را «لنگر أرض» و آیت‌الله کشمیری وی را «صاحب نفس زکیه» می‌دانستند. 🇮🇷 والعاقبه للمتقین🇮🇷
هدایت شده از تخریب‌ چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شاه کلیدی برای برکت و وسعت رزق 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرم وگاهی‌دلم یادجوانی‌میکند استادشهریار تقدیم به شیرمردان پیشکسوت
🔻دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقه‌ای محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای: 🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد. 🔹آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن «خرمشهر ۴» (خیبر)، با برد ۲۰۰۰  کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود. 🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی «میدان-دیپلماسی» است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛ و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد. 🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛ 🔹یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند! 🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ سفر های  مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است. 🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود. 🔹اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند. 🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد. ✅ @Rajanews
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌‌ جزییاتِ درگیری طالبان با مرزبانان ایران 🔹جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون درنظرگرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان فراجا مواجه شدند. 🔹بعداز تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده اما مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری‌ها ادامه دارد. 🔹درپی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار رادان دستورات قاطعانه، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد شجاعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک‌شدن به مرزها را ندهند. 🔹در این دستور تاکید شده که نیروهای مرزی ایران به‌هرگونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلیِ افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین‌المللی خود پاسخگو باشند. @Farsna - Link
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی اورنگ زیب پادشاه مسلمان هندوستان در قرن 17 میلادی بود و دختر بسیار زیبا و شاعره‌یی داشت که مخفی تخلص می‌کرد و این شعر او نسبتآ معروف است - در سخن مخفی شدم ، مانند بو در برگ گل هر که دارد میل دیدن ، در سخن بیند مرا مخفی علیرغم خواستگاران فراوان ازدواج نمی‌کرد ، چون عاشق یکی از کاتبین دربار به نام عاقل خان شده بود . هر چه پدرش اصرار می‌کرد ، مخفی قبول نمی‌کرد و می‌گفت دوست دارم پیش شما بمانم . جاسوسان به اورنگ زیب گزارش دادند که مخفی عاشق عاقل خان شده . واضح است که یک کاتب معمولی دربار جرات حرف زدن با دختر پادشاه را هم به زور داشته چه رسد به عاشق شدن و خواستگاری کردن . اورنگ زیب باور نکرد ولی برای مطمئن شدن تدبیری اندیشید و گفت روزها رفت و آمد در کاخ زیاد است . کاتبین شب‌ها به کاخ بیایند و گزارشات و تواریخ را بنویسند تا خودش ملاقات مخفی و عاقل را در تاریکی ببیند . یکی از دوستان عاقل به وی هشدار داد که احتمالا" برنامه برای به تله انداختن اوست . از روز شروع نوشتن که یک هفته بود عاقل خان خودش را به بیماری زد و از رفتن به کاخ در شب اجتناب کرد . مخفی چند شب منتظر ماند ولی از آمدن عاقل خبری نشد . تا این‌که این نیم بیت را برای او فرستاد شنیدم ترک منزل کرد عاقل خان به نادانی و عاقل در جواب او نوشت - ....... چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. ✾📚 @Dastan 📚✾
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 هر روز، یک از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید. 💯 در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد این را در خودتان می بینید که سر یکسال، عوض شده اید! عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از جهاد کبیر
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 هر روز، یک از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید. 💯 در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد این را در خودتان می بینید که سر یکسال، عوض شده اید! عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
. 🔹 عجب تحلیل روانشناختی کاردرستی ♻️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که زود غرغر می‌کنند! 🔰 حمید رسایی: حتما شما هم در اطراف خودتان با کسانی مواجه‌اید که با دیدن یک مشکل در کشور، غرغر می‌کنند و سریع با دشمن همنوا می‌شوند و اصل نظام و انقلاب را زیر سوال می‌برند! تحلیل روانشناختی امام خامنه‌ای از این افراد چیست؟ بخوانید: 📍"این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ 📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل‌تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدم‌های بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 📍امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله‌بن‌عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 📍این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 📍امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت‌الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 📍...دشمن، البته تبلیغات می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسری‌ها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم. 📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند." (بیانات در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۵/۵) 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از بیداری ملت
🔴چند نکته درباره فرمایشات استاد خسروپناه: ۱. اینکه بصورت مطلق منتقدان لایحه را متهم می کنند که لایحه را ندیده اند و نقد می کنند. نسبت ناروایی است شخصا بدون واسطه عین لایحه را با نامه دولت به مجلس از آقای دکتر بانکی _که هم نماینده مجلس هستند و هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی_ دریافت کردم و مطالعه کردم بسیاری از منتقدان هم با دقت خوانده اند ۲_ اینکه ادعا کنیم که اول باید گفتمان سازی کنیم بعد برخورد قضایی کنیم حرف جالبی نیست آن هم از موضع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از ۴۴ سال تازه سخن از گفتمان سازی می زنیم! ۳_ آیا این استدلال آقای خسروپناه فقط شامل موضوع تکشف و برهنگی می شود یا همه جرائم را شامل می شود؟ اگر بگویند فقط شامل تکشف است باید دلیل بیاورند که وجه اختصاص تکشف به تقدم گفتمان سازی بر اقدام قضایی چیست؟ و اگر پاسخ منفی است پس چرا درباره سایر جرایم مانند سرقت و کلاهبرداری و باج گیری و قتل و ... این منطق را مدنظر نمی گیرید؟ در حالی که منطق درست، برعکس است. ماجرای موج روزافزون بی حجابی _که خودشان مدعی هستند ۲ملیون مکشفه داریم!!_ مانند موج اول شیوع کرونا است که کسی نمی توانست از گفتمان سازی حرف بزند بلافاصله دولت بدون توجیه عمومی و گفتمان سازی حرم ها، مساجد ، نمازجمعه ها، مدارس، دانشگاهها، کسب و کارها و حتی سفرها را تعطیل کرد و هیچ خدماتی به افراد فاقد ماسک ندادند... ( فارغ از صحت یا عدم صحت این سیاست و اقدام در خصوص کرونا) آن روز کسی از تقدم گفتمان سازی سخنی نگفت چون مسأله مرگ و زندگی هزاران نفر بود آیا مرگ اخلاقی نوجوانان و جوانان و حرکت پرشتاب جامعه به سمت انقلاب جنسیتی و شیوع سرطان آور آن طبق ادعای خود ایشان ظرف مدت مدت ۴ ماه ابتلائ ۲ملیون نفر و... بی اهمیت تر از شیوع کرونا ست که در بدبینانه ترین برآوردها چند هزار نفر بیشتر تلفات نداشت که آن هم بخش زیادی مربوط به سیاست های غلط وزارت بهداشت و تبعیت کورکورانه از WHO بود. ۴_ این منطق استاد خسروپناه با دو شرط قابل قبول بود نخست اینکه حجاب و بی حجابی پدیده ای نوین از منظر جرم شناسی بوده باشد؛ نظیر موضوع ماینرهای غیرقانونی و... که نیست دوم جرم تکشف صرفا جنبه فرهنگی داشت و ابعاد سیاسی و امنیتی نداشت که دارد! ⏪بنابراین با حفظ ارادت و احترام این نوع تحلیل مسأله ای به این مهمی و حساسیت در حد نخبه بزرگ جبهه انقلاب و خصوصا دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی نیست و تا حدودی نگران کننده است. ✍مهدوی ارفع 🔴 👇 @bidariymelat
سلام صبحتون بخیر 💐💫یکشنبه تون عالی و بی نظیر 💗💫امیدوارم 💐💫نگاه پر مهر خدا، 💗💫همراه لحظه هاتون… 💐💫سلامتی و نیکبختی، 💗💫گوارای وجودتون… 💐💫بارش برکت و نعمت 💗💫جاری در زندگیتون… 💐💫ونور و عشق الهی 💗💫مهمون دلتون باشه… روزتون زیبـا و در پنـاه خـدا💐💗
119-120 (1).mp3
4.47M
🎤تفسیر صوتی آیات ۱۱۹ و ۱۲۰ سوره مائده توسط استاد قرائتی🎤 قَالَ اللَّهُ هَٰذَا يَوْمُ يَنفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻭ ﺻﺪﻗﺸﺎﻥ ﺳﻮﺩ ﺩﻫﺪ . ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮِ [ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ ] ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﺸﻨﻮﺩﻧﺪ ; ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺑﺰﺭﮒ .(١١٩) لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا فِيهِنَّ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ، ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ .(١٢٠)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تحلیلگر برجسته عرب: خیبر، نام موشکی است که هوش از سر اسرائیلی‌ها پراند!! 🔹 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب:چند روز پیش ایران، موشک خیبر را رونمایی کرد، به اسم دقت کنید؛ خیبر! این موشک می‌‍تواند به شهرهای فلسطین اشغالی برسد!" ➥ @sepah_paasdaran
آیت الله جوادی آملی: تقريباً چند جاي نهج‌البلاغه است كه فرمود دنيا حلالي دارد, حرامي دارد, روزی حلالي دارد رزق حلالي دارد، فرزندان حلال، روزی حلال و انسان آبرومندانه زندگی میکند؛ اما حرام و تجاوز به ديگري و دروغ و خيانت و آبروريزي مردم و اختلاس و تجاوز به بيت‌المال و اين‌ها، فرمود حرام را من براي شما تشريح كنم يك محكمه الهي است كه سر جايش محفوظ است، آن محكمه الهي, آن عِقاب الهي، آن سؤال و جواب الهي آن سر جايش محفوظ است، آدم آن را تا حدودي مي‌فهمد. فرمود اين مال، پست و مقام حرام, ظلم و ستم اين يك مرتع سبز وباخيز است، بيماري‌ها دو قسم است: يك بيماري است كه بالأخره بر فرض هم صعب‌العلاج باشد با آبروي آدم كاري ندارد؛ حالا ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي به غدّه سرطان مبتلا شد كه خدا ـ ان‌شاءالله ـ توفيقي به جامعه پزشكي بدهد كه اين را كاملاً شناسايي و درمان كنند و همه بيماران را هم شفا عطا کند؛ اما ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار بود اين‌طور نيست كه آبروي او برود؛ ولي بعضي از بيماري‌ها هستند كه آبروبرند، فرمود طمع در بيت‌المال, در حقّ مردم, ظلم به مردم، اين‌ها يك «مرتعٌ وبيّ» ـ كلمه «وَبي, اوبي, موبيء»[16] اين‌ها در نهج‌البلاغه هست ـ يعني اين وباخيز است، وبا هم يك بيماري آبروبري است، اگر كسي ـ خداي ناكرده ـ مبتلا شد بالا و پايين تاس و لگن، اين اصلاً براي كسي آبرو نمي‌گذارد، فرمود مال مردم, ربا، اختلاس، تجاوز، ظلم كه متاع سرسبز دنياست، وباخيز است ✍️درس اخلاق 30/ 2 95
هدایت شده از استاد تراشیون
هدایت شده از استاد تراشیون
«غسل و نماز توبه یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده» براى روز یکشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خدا صلى‌الله‌علیه‌وآله‏ روایت شده است که هر که این نماز را به‌جا آورد، توبه‌هایش پذیرفته و گناهش آمرزیده می‌شود، طلبکاران او در قیامت از وى راضى می‌گردند، باایمان از دنیا خواهد رفت ، ایمانش از او گرفته نشود، قبرش وسیع و نورانى می‌گردد و والدینش از او راضى می‌شوند ... نماز به این گونه اقامه می‌شود : 🔻 غسل کنید (نیت توبه)، 🔻 وضو بگیرید، 🔻 ۲ تا دو رکعت نماز مانند نماز صبح به جا آورید که در هر نماز، در هر رکعت سوره «حمد» را یک مرتبه، سوره «توحید» را سه مرتبه، سوره «فلق» را یک مرتبه و سوره‏ «ناس» را یک مرتبه بخوانید. 🔻 پس از نماز هفتاد مرتبه استغفار کنید:«استغفرالله ربی و اتوب الیه». 🔻بعد از ۷۰ بار استغفار یکبار بگویید : «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ». 🔻 سپس یکبار بگویید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات فَإِنَّهُ لایَغْفِرُ الذُّنُوبَ الا انت». 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir 🌐 www.tarashiun.ir
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چرا اسلام در روابط بین زنان و مردان «محدودیت» قائل شده که باعث شود بین شهروندان جوامع مسلمان «عطش جنسی» فوران کند و تولید خشونت کند؟! (بخش چهارم) 💠پیامدهای اجتماعی بی بند و باری در ارتباط با جنس مخالف 🔹به دور از تمامی شبهه ها و بهانه گیری ها، آنچه ما در اینجا در پی تبیینش هستیم این است که مى خواهد با وضع احکام و قوانین و مقرراتی برای تبیین حدود و ضوابط ارتباط زنان و مردان، آحاد جامعه مسلمان، روحى آرام و اعصابى سالم و چشم و گوشى پاك داشته باشند. زیرا عواقب ناگوار بی‌بندوباری را دیده ایم. وقتی عدم محدودیت در روابط زنان و مردان را در بسیاری کشورها در کنار معضلی چون افزايش برهنگى قرار می دهیم، می توانیم به این جمع بندی برسیم که چرا طلاق و از هم گسيختگى زندگى زناشویى در دنيا به طور مداوم بالا رفته است. چرا كه «هرچه ديده بيند دل كند ياد» و هر چه «دل» - در اينجا يعنى هوس هاى سركش - بخواهد به هر قيمتى باشد به دنبال آن مى رود، و به اين ترتيب هر روز دل به دلبرى مى بندد و با ديگرى وداع مى گويد، 🔹و عملًا به صورت كالاى مشتركى (لااقل در مرحله غير آميزش جنسى) در آمده‏ و ديگر قداستِ پيمان زناشویى مفهومى نمى تواند داشته باشد، و خانواده ها همچون تار عنكبوت به سرعت متلاشى مى شوند و كودكان بى سرپرست مى مانند. کشاندن تمتعات جنسی از محیط خانه و روابط زناشویی یک خانواده قانونی به اجتماع، موجب تضعیف فعالیت ها و نهادهای اجتماعی می شود. در سایه این روابط، مانعی برای لذت جویی های نامحدود و آزاد محسوب می شود. معاشرت های آزاد و بی‌بندوبار، ازدواج را به صورت یک تکلیف و محدودیت درمی‌آورد که باید آن را با توصیه های اخلاقی یا احیانا با اعمال زور بر جوانان تحمیل کرد. تفاوت جامعه ای که روابط جنسی میان زن و مرد را به محیط خانوادگی و در قالب ازدواج مشروع و قانونی محدود می نماید، با اجتماعی که روابط آزاد در آن مجاز است، این است که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت و در اجتماع دوم، آغاز محرومیت و محدودیت است! [۱] 🔹گسترش دامنه فحشاء، و افزايش فرزندان نامشروع، از دردناكترين پيامدهاى از بین رفتن حدود و ضوابط در ارتباطات بین زنان و مردان و بى حجابى و بى‌بندوبارى است، كه نيازى به ارقام و آمار ندارد و دلائل آن مخصوصاً در كاملا نمايان است. با توجه به اينكه «فحشاء» و از آن بدتر «فرزندان نامشروع» سرچشمه انواع جنايتها در جوامع انسانى بوده و هستند، ابعاد خطرناك اين مسأله روشن تر مى شود. هنگامى كه مى شنويم در کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا سالانه صدها هزار نوزاد نامشروع به دنيا مى آيد و هنگامى كه مى بینیم جمعى از دانشمندان آن کشورها در اين رابطه به مقامات اعلام خطر كرده اند - نه به خاطر مسائل اخلاقى و مذهبى، بلكه به خاطر خطراتى كه فرزندان نامشروع براى امنيت جامعه به وجود آورده اند؛ 🔹به گونه اى كه در بسيارى از پرونده هاى جنایی پاى آنها در ميان است - به اهميت اين مسأله كاملًا پى مى بريم، و به این نتیجه می رسیم که مسأله گسترش بی‌بندباری های اخلاقی، حتى براى آنها كه هيچ اهميتى براى مذهب و برنامه هاى اخلاقى قائل نيستند فاجعه آفرين است. بنابراين هر چيز كه دامنه فساد جنسى‏ را در جوامع انسانى گسترده تر سازد، تهديدى براى امنيت جامعه ها محسوب مى شود و پيامدهاى آن هرگونه حساب كنيم به زيان آن جامعه است. مطالعات دانشمندان تربيتى نيز نشان داده، مدارسى كه در آن دختر و پسر با هم درس مى خوانند و مراكزى كه مرد و زن در آن كار مى كنند و بى‌بندوبارى در آميزش آنها حكم فرما است، محیطی مناسب برای رشد كم كارى، عقب افتادگى، و مسئوليت ناپذیری شده اند. [۲] ... پی نوشت‏ها؛ [۱] مجموعه آثار شهید مطهری، مطهری، مرتضی، انتشارات صدرا، قم، ۱۳۷۹ش، چ دوم، ج ۱۹، ص ۴۳۸ [۲] ن.ک: ۱۸۰ پرسش و پاسخ‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ چهارم‏، ص ۴۶۷ تا ۴۶۹ (با تلخیص و اضافات). منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇👇 @fatehanekheybar
⭕️ بازی طالبان ١۴٠٠ 🔹 مهمترین مشکل در قبال طالبان١۴٠٠، آن است که این پدیده درست و دقیق شناخته نشده و مادامی که ماهیت واقعی این پدیده شناخته نشود مواجهه با آن ممکن و مفید نخواهد بود. 🔹 طالبان ۱۴۰۰ با طالبان ۱۳۷۷ تفاوتهایی اساسی و ریشه ای دارد : ▪️طالبان ۱۳۷۷ عده ای طلبه افغانی مدارس علمیه پاکستان ( مدارس مورد حمایت عربستان) بودند که با طراحی آمریکا ، پشتیبانی مالی و تبلیغی عربستان و امارات و نظارت سرویس اطلاعات پاکستان به تشکیلاتی نظامی تبدیل و پس از بن بست گروههای جهادی افغانستان در تشکیل حکومت و اداره کشور به عنوان «ناجی مردم» وارد افغانستان شده و حکومتی به سرکردگی ملا عمر تاسیس کردند . حکومتی که تنها از جانب عربستان ، امارات و پاکستان به رسمیت شناخته شد و با تفکری وهابی_ تکفیری جنایتهای فراوانی را علیه زنان ، شیعیان ، رسانه و هنرهای تصویری، آثار باستانی ، مدارس دخترانه و .... مرتکب شد و پس از انقضای تاریخ مصرف، با حمله آمریکا به افغانستان در سال ٢٠٠١، از هم پاشید. ▪️اما طالبان ۱۴۰۰ ، ترکیبی از بقایای طالبان قدیم با نیروهایی جدید است که با «طراحی انگلستان و حمایت قطر» (با تفکری کپی شده از روش و اندیشه اخوانی) تاسیس و پس از اثبات ناتوانی آمریکا در ساخت حکومتی سکولار برای افغانستان در حرکتی تدریجی جایگزین دولت آمریکایی حاکم بر این کشور گردید. طالبان جدید با شیعیان وارد خصومت نشده و از تلویزیون و سرود و کلیپهای هنری برای تبلیغ خود بهره می برد، از نیروهای فنی و متخصص برای اداره حکومت استفاده کرده و مانند طالبان ۱۳۷۷ مرتکب خشونت علیه زنان نشده است. طالبان جدید بسیار هوشمندانه تر از طالبان قدیم عمل کرده و البته توانسته رضایت بخشهایی از جامعه افغانستان را بدست بیاورد . هرچند هنوز از جانب هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده اما مذاکرات متعددی با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا ، روسیه ، هند و..داشته و البته اولین وزیر خارجه ای که در زمان طالبان جدید و به شکل رسمی به کابل سفر کرده ، «وزیر خارجه قطر» بوده است. ▪️شاید مهمترین نقطه اشتراک طالبان قدیم و جدید ، تعلق هر دو به قومیت «پشتون» باشد . 🔹برخورد نظامی با طالبان جدید به زیان اسلام ، ج.ا.ا و مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان و بدترین راهکار برای مقابله با این محصول پیچیده انگلستان است. ( البته مواجهه قدرتمند مرزبانان ج.ا.ا با عوامل این گروه در نقاط مرزی به معنای جنگ و برخورد نظامی نیست بلکه ضرورتی عقلانی برای حفاظت از مرزها و انضباط بخشی به رفتارها و عوامل این گروه است.) ▪️بحران حقابه ایران از هیرمند ، نتیجه امضای توافقنامه ای غلط توسط حکومت پهلوی و چند دهه اهمال و بی توجهی دولتها به این مسئله در عصر پهلوی و پس از انقلاب است و با تهدید زبانی فلان مقام و حرکتهای نمادین از این دست قابل حل و فصل نیست . 🔹مذاکرات توأم با فشارهای تدریجی( غیر نظامی) برای اصلاح و تکمیل توافقنامه ( افزایش میزان حقابه و قراردادن ضمانتهای جدی برای اجرای آن) و سرانجام وادار سازی طرف مقابل به اجرای آن، نیازمند طراحی ، صبر و حرکتهایی گام به گام است که ج.ا.ا در بحرانهای مختلفی تجربه چنین حرکتهایی را بدست آورده است. ❇️ رفتارهای احساسی، بدون شناخت و خالی از عقلانیت به ویژه در عرصه فضای مجازی و رسانه های داخلی، همچنین تلاش جریانهای سیاسی ( بویژه اصلاح طلب) برای بهره برداری از بحران حقابه ‌و مسئله طالبان ، ثمره ای جز فرسایش روح و روان جامعه ، سلب امنیت روانی مردم و کمک به «پروژه انگلیسی» طالبان جدید نخواهد داشت! @pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از سید علیرضا شریعت زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه بدانند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سنت های طلبگی شیرینِ در معرض انقراض! 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
📌کدام آزادی؟ 🔰غربی ها شعار آزادی می دهند ، ولی منظورشان آزادی بدن است . ما اما وقتی از آزادی حرف می زنیم ؛ آزادی فکر را در نظر می گیریم . 🔹ما دنبال آزادی فکریم و آن ها دنبال آزادی بدن. 🔸 به طورکلی بدلباسی یکی از مهم ترین عوامل مشغول شدن فکرهاست. چطور ؟ 🔹آدمیزاد به جنس مخالف خودش کشش جنسی دارد ، اصلا اینگونه آفریده شده است. اگر بنا شد در سطح جامعه جذابیت های جنسی به نمایش گذاشته شود ؛ ده ها نتیجه ی منفی خواهد داشت که اولینش ، مشغول شدن فکرهاست . 🔸دخترها دوست دارند دلربا ، زیبا و محبوب باشند ، اصلا اینگونه آفریده شده اند . وقتی دخترخانمی با نمایش زیبایی‌هایش ، سر کلاس درس یا محل کار حاضر می شود و در کانون توجه دیگران قرار می گیرد ، آیا می تواند روی درس یا کارش تمرکز کند ؟ باید از اول صبح ، دغدغه ی زیبایی و آرایش خود را داشته باشد و وقت زیادی را جلوی آیینه بگذراند ؛ این درگیری از یک طرف ، از طرف دیگر باید درگیر نگاه های هرزه ای باشد که به سمتش پرتاب خواهند شد . 🔹 خانم وندی شلیت ، فعال حقوق زنان در آمریکا می گوید: « اگر انسان دائماً بخواهد به تأمین زیبایی ظاهر خود بپردازد و کاری کند که دیگران به او حس خوبی داشته باشند ، خود را در حالتی طاقت فرسا و خسته کننده قرار می دهد.» 🔸 برای آقایان نیز همین طور است ؛ پسری که در کلاس درس ، پیش روی دخترخانمی ، می نشیند که پوشش عفیفانه ای ندارد ، چقدر می تواند به درس یا کار خود توجه کند ؟ آیا تمرکز خود را از دست نخواهد داد ؟ وقتی میل و حواس آن آقاپسر ناخودآگاه به جذابیت‌های دخترخانمی که کنارش نشسته معطوف می شود ، چرا باید حواسش را به درس بسپارد ؟ در چنین اوضاعی فکر مشغول می شود و دیگر دختر و پسر نمی توانند روی درس و کارشان متمرکز شوند. 🔹خانم وندی شلیت می گوید : « شاید جای تعجب نباشد که اعتماد به نفس پایین ، عمومی ترین مشکل یک زن متجدد و مدرن است . ما آن قدر عادت کرده ایم فقط به جنبه ی ظاهری خود توجه کنیم که تقریباً از خود حقیقی مان غافل شده ایم . » 🔸پس با این توضیحات متوجه شدیم بدلباسی موجب درگیری و اشتغال فکری خواهد شد که نمونه ای از آن را در کلاس درس گفتیم ؛ اما همه جای زندگی همین طور است . محل کار ، کوچه و خیابان ، وقت رانندگی و .... به نظر شما پوشش مناسب چقدر بر تمرکز حواس تأثیر می گذارد ؟ وقتی فکر آزاد باشد ، ثمرات آن نیز روشن می شود : ثمراتی نظیر آرامش ، نداشتن اضطراب ، قدرت تفکر ، خوش اخلاقی و ... 📖 ص 18 (قسمتی از دلیل اول عقلی و روانشناسی برای پوشیدگی) ____ ✅ به کانال سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بپیوندید 🆔 @AstanAhmady
هدایت شده از انقلابیون بوشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای مستجاب معاویه !! ویژگی منحصربه فرد منافق برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی 📡 به خانواده بزرگ بپیوندید 🇮🇷 https://eitaa.com/ENGHLAaBun31
هدایت شده از ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌رضا جان است شاه مردم ایران رضا خان نه پیشنهاد می‌شود تا آخر ببینید 📌روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی_بوشهر https://eitaa.com/joinchat/1811284331C9f3d00d00a
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 بعضی گمان می کنند که ما از ترک عبور کرده ایم؛ غافلند از اینکه معصیت، اختصاص به کبائر معروفه ندارد، بلکه اصرار بر صغائر هم، است. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼