eitaa logo
کانال مسجد حضرت نورالاصفیا(عج)
357 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3هزار ویدیو
56 فایل
کانال رسمی مسجد حضرت نورالاصفیاء(عج) - حکیمیه.ایران پایگاه اطلاع رسانی مسجد https://noorolasfia.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد کبیر
❄️ سلام 🕊 صبحتون بخیر ❄️امیدوارم که 🕊روزتون قشنگ ❄️عمرتون باعزت و بلند 🕊سفره هاتون پر برکت ❄️مشکلاتتون اندک 🕊شادی هاتون بسیار ❄️و لطف خدا همراهتون باشه
هدایت شده از جهاد کبیر
28 (2).mp3
6.07M
🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋 📖🎋📖🎋📖🎋📖 🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋 فایل صوتی تفسیر آیه ۲۸ سوره انفال توسط استاد قرائتی: وَاعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺷﻤﺎﺳﺖ ، ﻭﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻧﺰﺩ ﺍﻭﺳﺖ .(٢٨)
اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی وعمل به آنها روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل همراه باسلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین اینکه فقط بدونیم «خدا» وحی رو نازل کرده، کافی نیست.. بلکه باید بدونیم «چگونه خدایی» این وحی رو نازل كرده «خدای رحمن» یا «خدای جبّار»؟! خودِ قرآن، خیلی صریح و روشن در ابتدای سوره فصلت به این سوال جواب میده: مبداءِ نزولِ وحی، «رحمانيّت و رحيميّت» خداست. تَنزِیلٌ مِّنَ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ این قرآن، کتابی است که از سوی خداوندِ بخشنده مهربان نازل شده است. درکِ این مطلب، بر فهمِ ما از قرآن خیلی تأثیر داره. مفهومِ «رحمتِ الهی»، بر تمامِ مفاهیم و تفاسیر و تعابیر از قرآن حاکمه.. یعنی تمامِ قرآن رو باید با توجّه به مبدأ نزولش که «رحمانیّتِ» خداست، بفهمیم. تعبیر «رحمن»، «رحیم» و مشتقّاتِ «رحمت» در سرتاسرِ قرآن تعبیر «رحمن»، «رحیم» و مشتقّاتِ «رحمت» در سرتاسرِ قرآن، ده‌ها بار تکرار شده... و در تفسیر و تأویلِ وحی، نقشِ تعیین‌کننده‌ای داره. تمامِ سوره‌های قرآن (غیر از سوره توبه) با «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» شروع میشن، و این «رحمانیّت» بر تمام سوره‌ها سایه میندازه. تعبیر «جبّار» درباره‌ی خد ا حتّی قرآن، «جباریّتِ خدا» رو در کنارِ «رحمانیّتِ خدا» قرار نداده.. مثلاً قرآن بجای «بسم‌الله الرحمن الرحیم» نگفته «بسم‌الله الجبّار الرحیم». تعبیر «جبّار» درباره‌ی خدا، در کلّ قرآن فقط یکبار، و اون هم در میانِ بقیّه‌ی اسماءِ الهی اومده، تا کسی وزنِ بیشتری براش قائل نشه: هُوَ اللهُ الَّذِی لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ حتّی اون جایی که در قرآن صحبت از هدایت میشه، باز هم رحمت کنارشه: هُدًى وَ رَحْمَةً لِلْمُحْسِنِينَ و جاهایی که صحبت از «عزّت»، «غفران» و «احسان» میشه، باز هم «رحیم» کنارشون هست: إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ إِنَّ اللهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ تا جائی که، خدا از پيامبرش میخواد که این «شالوده‌ی نبوّت» رو به مردم برسونه، و به مردم بگه که من «رحیم» هستم: نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ای پیامبر! بندگانم را آگاه کن، که آمرزنده‌ی مهربان منم. امّا با این‌ وجود، بعضی‌ها از سرِ «جهل و نادانی» یا از روی «عَمد و غَرَض» خواستند این «رحمتِ» جاری و مؤکّد و مکرّر در قرآن رو با «جباریّت» خدا هم وزن بگیرند، و چهره‌ی خشنی از اسلام معرّفی کنند، که امثالِ داعش و سلفی‌ها و تکفیری‌ها در نوکِ قُلّه‌ی این تفکّر هستند. البته اسلام تک‌بُعدی نیست البته اسلام تک‌بُعدی نیست. «غضبِ خدا» و «جبّاریتِ خدا» در جای خود درست است، ولی اینجا صحبت از «سبقتِ رحمت بر غضب» هست: يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ. شیوه‌ی مسلمانیِ ما هم، در زندگی فردی و اجتماعی و حکومت‌داری و... باید بر این مبنا باشه: سبقتِ رحمت الهی بر غضب. اسلام_رحمانی بازی با کلمات و ادا اطوار نیست. بعضی‌ها از این کلمه سوء استفاده می‌کنند. ولی واقعیت اینه که، دینِ رحمت است، و پیغمبر هم رحمت‌للعالمین، کاش اینو بفهمیم: وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ما تو را جز برای رحمتِ جهانیان نفرستادیم انبیاء/۱۰۷ (فصلت/۲) (حشر/۲۳). (دعای جوشن کبیر) (حجر/۴۹)
هدایت شده از جهاد کبیر
ســــلام ✋ صبح زیبـاتون بخیر🌸🍃 امروزتون به طراوت گــل🌸🍃 دعا میکنم از همین لحظہ که🌸🍃 دوباره برای زندگی نـو چشم گشودی خداوند گره از کارت بگشاید🌸🍃 و به تو قلبی آرام و پـر از عــشق هـدیـه دهـد.🌸🍃 چهارشنبه تون سرشاراز🌸🍃 لطف بی کران خــدا🌸🍃
هدایت شده از جهاد کبیر
54.mp3
4.59M
🌾🎋🌾🎋🌾🎋🌾 📖🌾📖🌾📖🌾📖 🌾🎋🌾🎋🌾🎋🌾 فایل صوتی تفسیر آیه ۵۴ سوره توبه توسط استاد قرائتی: وَمَا مَنَعَهُمْ أَن تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُولِهِ وَلَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ كُسَالَىٰ وَلَا يُنفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ كَارِهُونَ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺍﻧﻔﺎﻗﺸﺎﻥ ﺑﺎﺯﻧﺪﺍﺷﺖ ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ، ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺎ ﻛﺴﺎﻟﺖ ﻭﺳﺴﺘﻲ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ، ﻭ ﺟﺰ ﺑﺎ ﺑﻲ ﻣﻴﻠﻲ ﻭ ﻧﺎﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(٥٤)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت حکمتهای اخلاقی وتربیتی سیره رفتار عملی اهلبیت علیهم‌السلام روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم هُنرِ مومن، خوب شنیدن است. مومن هر حرفی رو میشنوه، امّا بهترینِ اون حرفها رو تبعیّت میکنه از ما خواستند که آزاداندیش و آرمان‌خواه باشیم در منابعِ دینیِ ما، خیلی تاکید شده که به فکر و ذهنِ خودمون زنجیر نبندیم، و اون رو در چارچوبِ خاصی محدود نکنیم. از ما خواستند سخنانِ مختلف رو گوش کنیم، و از بهترینِ اونها پیروی کنیم فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ، فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ، أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللهُ، وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ بندگانِ مرا بشارت بده. همان کسانی که سخنان را می‌شنوند، و از نیکوترینِ آنها پیروی می‌کنند. آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. حرفِ خوب رو از هر کسی که دیدید، بگیرید امام_علی (ع)، امامِ آزاداندیشانِ عالم در نهج‌البلاغه می‌فرماید حرفِ خوب رو از هر کسی که دیدید، بگیرید. حتّی منافق و مشرک. نگاه نکنید کی این حرف رو میزنه، ببینید چی داره میگه: : «خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ، فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ، حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ.» حكمت را بياموز، در هر جا كه باشد، زيرا حكمتى كه در سينۀ شخص باشد مضطرب و ناآرام است، تا اين كه از دل او بيرون آيد و در سينۀ مومن، صاحبِ اصلى حكمت قرار گيرد». نگاه كن به آن چه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن «خُذِ الحكمَةَ ممّنْ اَتاكَ بِها و انظُرْ الي ما قالَ». حكمت را از هر كسی كه نزد تو می‌آورد فرابگير، و نگاه كن به آن چه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن.» : «خُذ الحكمَةَ حَيثُ كانَتْ وَ انْظُر اِلی ما قالَ و لا تنظُرْ الی مَنْ قال». حكمت را هر جایی که هست فرا بگير، و نگاه كن به آنچه گفته می‌شود، نه به گوينده‌ی سخن» حکمت گمشده‌ی مومن است. «الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ». حكمت گمشدۀ مومن است، پس حكمت را فراگير هر چند كه از شخص منافق باشد دقّت کنیم. الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ. حکمت گمشده‌ی مومن است. آدم وقتی که گمشده داره، هر جایی که باشه میره سراغش. حرف خوب رو، هر جایی که هست باید شنید اگر من یه گوهر یا طلایی گم کنم، هر جایی میرم دنبالش می‌گردم. توی لجن‌زار... یا سبزه‌زار... اینطوری نیست که فقط توی سبزه‌زار دنبالش بگردم. بلکه توی لجن‌زار هم دنبالش می‌گردم. اگر توی لجن هم باشه برمیدارم و تمیزش میکنم و استفاده می‌کنم. . حکمت ۷۱ نهج‌البلاغه . زمر/۱۷و۱۸ حکمت ۷۲ نهج‌البلاغه غررالحکم و دررا‌لکم حکمت ۷۷ نهج‌البلاغه
هدایت شده از جهاد کبیر
🖤💫سلام صبحتون مهدوی روزتون فاطمی 💫🤍 🥀 فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم 🖤حضرت زهرا سلام الله علیها 🥀تسلیت باد 🖤امیدوارم 🥀گل باغ نبی اکرم( ص) 🖤گره گشای مشکلاتتون باشه 🤍💫اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها 🖤💫وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
هدایت شده از جهاد کبیر
12-13 (1).mp3
5.16M
🌳🌴🌳🌴🌳🌴🌳 📖🌳📖🌳📖🌳📖 🌳🌴🌳🌴🌳🌴🌳 فایل صوتی تفسیر آیات ۱۲ و ۱۳ سوره یونس توسط استاد قرائتی: وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَن لَّمْ يَدْعُنَا إِلَىٰ ضُرٍّ مَّسَّهُ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺭﺳﺪ ، ﻣﺎ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﻟﺎﺕ ] ﺑﻪ ﭘﻬﻠﻮ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻩ ﻳﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻳﺎ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ [ ﺑﻪ ﻳﺎﺭﻱ ]ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﻨﻴﻢ ، ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻲ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﻲ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﺮﺩﻥ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺳﻴﺪﻩ [ ﺑﻪ ﻳﺎﺭﻱ ] ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ! ! ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺁﺭﺍﺳﺘﻪ ﺷﺪﻩ [ ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺯﺷﺘﻲ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﻓﻬﻤﻨﺪ . ](١٢) وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِن قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ وَمَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻗﻮﺍم ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺳﺘﻢ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ، ﻫﻠﺎﻙ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭﻟﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ ; ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭ ﺭﺍ ﻛﻴﻔﺮ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ .(١٣)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای قرآنی و عمل به آنها روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت لاإله الاالله الملک الحق المبین بخاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم ایمانِ بادآورده را، باد می‌برَد مومن هیچ سخنی را ناشنیده نمیگذاره مومن هیچ سخنی را ناشنیده نمیگذاره. هنرِ مؤمن شنیدنِ همه‌ی قول‌ها، و سپس انتخابِ بهترینِ اونهاست. اینکه آدم گوشش رو به روی حرف‌ها و سخن‌های مختلف ببنده، و فقط به یکسری سخنانِ «تأییدصلاحیت‌شده» و «گزینش‌شده» گوش بده كه هنر نيست. قرآن کریم می‌فرماید هر سخنی خوب است امّا برای شنیدن (إستماع)، نه برای تبعیّت‌کردن و دنبال‌کردن (إتّباع). خداوند از پیامبرش خواسته که مژده و بشارت بده به بندگانی که هر سخنی رو می‌شنوند، امّا بهترین و خوبترینِ اونها رو دنبال می‌کنند. چنین کسانی هستند که خداوند اونها رو هدایت‌ کرده، و صاحبانِ جانِ خالص‌ هستند: فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ، فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ، أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللهُ، وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ بندگانِ مرا بشارت بده. همان کسانی که سخنان را می‌شنوند، و از نیکوترینِ آنها پیروی می‌کنند. آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. هر سخنی خوب است برای شنیدن. نه برای تبعیت‌کردن دقّت کنید! هر سخنی خوب است برای شنیدن. نه برای تبعیت‌کردن. اتفاقاً آیه‌ی قبل از این آیه، صحبت از طغیان‌گرانِ در برابر خدا و هستی‌ست، و آیه‌ی بعد از این آیه هم صحبت از اهل عذاب است. ☜ در میانه‌ی طاغوت و عذاب، صحبت از شنیدنِ اقوالِ مختلف مطرح شده. یعنی هر قولی حتّی از اهلِ طاغوت و اصحاب عذاب، در مقامِ شنیدن خوب است، امّا نه در مقامِ تبعیت‌کردن. هنرِ عقلِ مؤمنان و تشخیصِ مرزِ میانِ شنیدن و تبعیت‌کردن البته تشخیصِ مرزِ میانِ شنیدن و تبعیت‌کردن، هنرِ عقلِ مؤمنان است... مؤمنانی که چُنین هُنری داشته باشند، سزاوارِ این بشارتِ پیامبر، و سزاوارِ این هدایتِ خداوند هستند. و چنین کسانی هستند که این لیاقت رو دارند که خدا اونها رو «اولو الألباب و صاحبانِ جان خالص» خطاب بکنه. کسی که عقلِ تشخیصِ این مرز رو نداره کسی که عقلِ تشخیصِ این مرز رو نداره، و دیگران باید سخن‌ها و حرف‌ها رو براش گزینش کنند، و او در بینِ «سخن‌های گزینش‌شده‌» دنبال خوب‌ترین باشه، این آدم چه هنری داره؟! اصلاً چرا باید سزاوارِ و هدایت و ستایشِ الهی باشه؟! مگه خودش چکار کرده؟! چه زحمتی کشیده؟! در این آیه، فرض بر اینه که ما می‌خوایم با شنیدن قول‌های مختلف، به قولِ حق برسیم، پس به چنین کسی نمیشه گفت فقط قولِ حق رو گوش کن. باید جرأتِ شنیدن داشت. و باید دست از تقلیدِ کورکورانه برداشت کسانی که یک فکر و عقیده رو پذیرفتند و میگن غیر از این نیست، و برخوردشون با سخن دیگران اینه که انگشت توی گوش‌شون فرو کنند تا سخن دیگری رو نشنوند، مشمولِ این بشارتِ خدا نیستند. باید جرأتِ شنیدن داشت. و باید دست از تقلیدِ کورکورانه برداشت. بنیانِ مرصوص و بنایِ محکم بعضی‌ها می‌ترسند که اگر دو تا حرفِ مختلف بشنوند، ایمان‌شون رو از دست بدن. به قول معروف می‌ترسند بیدِ ایمان‌شون بلرزه. چنین مؤمنی، اونی نیست که قرآن صاحبِ مبنا و بنای محکم میدونه، و اون رو «بنیان مرصوص» خطاب کرده. بنیانِ مرصوص و بنایِ محکم، اون مؤمنی است که همه‌ی قول‌ها و سخن‌ها رو شنیده، و وسطِ معرکه‌ی قول‌ها و سخن‌ها، ایمان آورده. اونم یه ایمانِ محکم و استوار. وگرنه: (زمر/۱۷و۱۸) التماس دعا دارم
﷽ اطلاع رسانی سلام الله علیها آجرک الله یا بقيه الله 🖤 ویژه برنامه عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها_ فاطمیه اول 🎙 سخنران : حجت الاسلام‌والمسلمین‌ طباطبایی 🗓 مورخ : ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۳ به مدت ۳ شب ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄             ✍ باماهمراه باشید 🆔 @noorolasfia_mosque
⭕️ اطلاع رسانی از امشب به مدت ۳ شب
هدایت شده از جهاد کبیر
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سلام صبح بخیر ☕ فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها بر شما عزيزان تسلیت باد 🤲 الهی به حرمت این روز همگی حاجت روا باشید 🤲 گشایش کارها، سلامتی ،آرامش ، خوشبختی عزيزان و برآورده شدن حاجات قلبی همه دوستان آرزوی ماست الهی آمین 🤲