هدایت شده از جهاد کبیر
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 کسی که بداند در حضور خدا است، نمی تواند #گناه کند.
🍃 تمام انحرافات ما از این است که #خدا را ناظر و #شاهد نمی بینیم.
#دریافت_روزانه
#کلام_بزرگان
#کلامی_از_بهجت
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از کربلا آنلاین✔
4_5994719196305428152.mp3
15.2M
چه حرم نازی داری از تو میخوام
آقا که منو همیشه حرم بیاری
🎙#روح_الله_رحمیان
#نَشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
کربلا آنلاین🎙
╭┅────────────┅╮
🆔 @Karbala_online110
╰┅────────────┅╯
هموطن بی حجاب من
شاید خیلی از مردها به تو نگویند
اما من می گویم
در دل همه ی ما مردها
زن بی حجاب ، هرگز « زن نجیب » نیست ،
« زن قابل احترام » نیست ،
« زن باشرف » نیست ،
« زن باحیا » نیست ،
حتی اگر هزار سال بگذرد نیز
این طبیعت ما مردهاست.
در چشم ما زن بی حجاب ،
« زن ارزان » است ،
« زن مفت » است ،
« زن بی ارزش »
که فقط ابزار جنسی است و بس.
آنقدر بی ارزش
که به جای مغزش باید موهایش را نشان دهد تا جلب توجه کند.
در نظر همه ی ما مردها ،
زن فقط و فقط به خاطر « حیا » و « پاکی » اش
جذابیت حقیقی دارد.
نه به خاطر لخت و برهنه بودنش.
امروز که روسری برداشتی
شاید ندانی آخرش چه می شود. 🔥
👀 اما بنشین و ببین❗️
روزی که شوهرت
به همین ارزانی و مفتی 🔨 💍
تو را در اختیار دیگران می گذارد 😳
و زنهای دیگر را هم به خانه و حریم تو بیاورد.
هموطن بی حجاب من !
اگر امروز آمار طلاق و خیانت و اعتیاد و بزهکاری ۱۰ از ۱۰۰ است
بنشین و ببین
که نتیجه ی « آزادی » تو
یا درست تر بگویم
توهم آنچه که به اشتباه
از « آزادی در ذهنت فرو کرده اند »
۱۰ سال دیگر ، ۲۰ سال دیگر
در ایرانِ نجیب ،
در ایرانِ مسلمان بیرون خواهد زد
و روزی خواهد آمد ...
که آمار هولناک طلاق و خیانت
و اعتیاد و افسردگی
و قتل های خانگی
به همان آمریکا و انگلیس خواهد رسید. 😞
( هر ۲۰ ثانیه تجاوز به یک کودک ، هر ۲ ثانیه تجاوز به یک زن )
و آن وقت ، دیگر برگشتن به جامعه ی سالم ، جامعه ی امن و خانواده محور ، محال است.
👀 بنشین و ببین
عاقبت دروغ مسخره ای که :
❌ « در خارج ، زن و مرد مثل چوب خشک از کنار هم رد می شوند »❗️
و دروغ مضحک « بی حجابی عادی می شود »
چطور باعث عادی شدن = تجاوز و خیانت و قتل های خانگی و طلاق و زن بازی های روزانه خواهد شد.
آخر این راه همین است و بس 🕳
➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖
🔴 و اما هموطن باحجاب من 🧕
ممنونم از فداکاری ات
برای حفظ خانواده ی ایرانی.
ممنونم که با زحمت
خود را می پوشانی
تا چشم من ،
تا قلب من
و تا آرامش همسر من حفظ شود.
ممنونم که در روزگار برخی بی عفت ها ،
هنوز حیا و شرف و پاکی در وجودتان هست
و پرچمدار هویت و اصالت و نجابتی.
سر تعظیم در برابر انسانیت و پاکیزگی ات خم می کنم.
🧕 خواهر باحیای من ،
در دنیا از حضرت زهرا (س) تقلید می کنی
و در آخرت هم حضرت زهرا (س) پشت و پناهت باشد ان شاءالله. 🤲
💌 نشر حداکثری
📢 برای تمامی دوستان و مخاطبین و در داخل گروهها و کانال ها اگر دسترسی دارید بفرستید.
🌺 🌺
روشنگری = گسترش آگاهی
هدایت شده از خبرگزاری فارس
دستگیریِ عامل برنامهریزی آشوب در زندانهای کشور
🔹یک منبع آگاه به فارس گفته: عامل اصلی گروههای سلطنتطلب که با پشتیبانی رسانههای معاند، هدایت اقدامات یک «شبکه زندان» در زندانهای کشور را به عهده داشت، توسط اطلاعات سپاه در بوشهر دستگیر شد.
🔹این فرد زمینهسازی برای ملتهب جلوهدادن زندانهای کشور را به عهده داشت که با این ترفند فشارهای حقوق بشری علیه ایران و قوه قضائیه را تقویت کند.
@Farsna - Link
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 چند نکته از متن و چند نکته در فرامتن لایحه عفاف و حجاب
لایحه اخیر عفاف و حجاب قرار بود! به مجلس تحویل شود و پس از آن تبدیل به قانون شود. اما امروز سخنگوی محترم دولت گفتند این لایحه در حال کارشناسی و تغییر است! اما چند نکته دربارهی قانون ...
1️⃣ آنچه که قانون میشود بسیار اهمیت دارد. به نوعی تا زمان تغییر مجدد، آن قانون؛ متن مقدس محسوب میشود.
قانون فارغ از اینکه چقدر در کشور درست اجرا میشود، فصل مشترکی است که میتوان به واسطه آن جریان عمومی جامعه را متحد کرد، لذا آنچه در قانون میآید باید علاوه بر رعایت اصول، منافع اکثریت جامعه را تأمین کند.
2️⃣ قانون فصلالخطاب و زیربنای طراحی و اجرای هر فکر و فعل بعدی است. دقت کنیم رهبری در همین دیدار دیروز با نمایندگان مجلس چه فرمودند:
«قانون شما غیر از گفتن ماست، گفتن ما مثل حالت نصیحت پیدا میکند؛ قانونِ شما اجرایی و الزامی است.»
و بعد هم ویژگیهایی برای قانون برشمردند:
«قانون باید صریح باشد ... یکی از خصوصیات قانون خوب قابل اجرا بودن است.
[قانون نباید بین تعارضات معطل باشد و اجازه سوء استفاده به قانوندانانِ قانونشکن بدهد]
خب طبیعی است وقتی قانونی نوشته میشود که نقض غرض خودش باشد و به صورت طبیعی در مسیر عرفیسازی آنچه با آن مخالف است باشد، خودش را دارد از اثر میاندازد. ضمن اینکه باید صریح باشد و البته قابل اجرا ...
3️⃣ قانون باید ساختار ایجاد کند، انضباط ایجاد کند، از هرج و مرج جلوگیری کند اما نباید دست ضابط و مجری خود را ببندد!! طبیعی است چنین قانونی کارآمد نخواهد بود. قانونی که نیروی انتظامی را از هر گونه مداخله منع میکند عملاً دست ضابط را بسته است. موردی که شاید در تمام دنیا نظیر نداشته باشد. (طبیعتاً اینکه اجازه هر گون مداخله میدانی از پلیس گرفته شود، راهش نیست بلکه باید برای آفات احتمالی و پیرامونی این موضوع تدبیر کرد.)
4️⃣ ذات جرایم قانونی بر دو چیز استوار است:
الف. تَنَبُه فرد خاطی و دیگران
ب. بازدارندگی از تکرار خطا/ جرم توسط خاطی/ مجرم و دیگران
حال اگر قانونی چنین ویژگیهایی نداشت، اصلاً میتواند اثرگذار باشد؟!
5️⃣ وقتی در قانون میخواهیم متناسب با شرایط روز تصمیم بگیریم و از فناوری استفاده کنیم (دوربینهای هوشمند)، پیش از آن باید بررسی کنیم که فناوری مورد استفاده در صحنه میدان کارآمد بوده یا خیر؟! طبیعی است وقتی چیزی با سی و چند روز استفاده، ناکارآمدی/ کمکارکردی خودش را نشان داده، بنا کردن کاخ روی آن از اساس اشتباه است. سوال ساده است تصویر بازار تهران، امروز با ۳۰ روز گذشته چقدر فرق کرده و فناوری مورد استفاده چقدر کارآمد بوده؟!
6️⃣ قانون باید ناظر به تمام کشور باشد و نه لزوماً چند خیابان تهران! سوال این است که آیا وقتی صحبت از فناوری در قانون میشود، آیا فناوری (دوربینها) در جای جای جزیره هرمز، محله آبشاری یزد، محله باجک قم، محله سرچشمه خوانسار و ... هم حضور دارد یا صرفاً سعادتآباد و میدان تجریش تهران مورد نظر ما بودهاند؟! (فارغ از اینکه همانجا هم کارکرد مثبت داشته یا خیر!)
7️⃣ سوال بعدی اینجاست که آیا جرم کسی که صرفاً یک خیابان و مردم همانجا را درگیر میکند با جرم کسی که ظرفیت این را دارد که کل کشور را درگیر کند، باید نزدیک به هم تلقی شود و جرایمشان نزدیک باشد؟! طبیعی است که باید فرسنگها فاصله داشته باشد و قانون برای افراد دسته دوم (سلبریتیها و رسانهداران) بازدارندگی بزرگتری داشته باشد، نه اینکه خودش راه فرار هم نشان بدهد. (اگر فردی رسانهاش را تحویل ندهد، جریمه مالی خواهد شد!)
پینوشت: طبیعتاً همهی کار در حوزه حجاب و عفاف معطوف به قانونگذاری نیست، اما قانون یک زیربنای بسیار مهم است. طبیعی است که دستگاههای مختلف و گروههای مردمی برای حل این موضوع باید فعال شوند اما آنچه محور عملکرد همه قرار میگیرد، قانون است. لذا اینجا، جایی نیست که به سادگی و با إنشاءالله که گربه است، از کنارش رد شویم.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از فصل بیداری
🔺پارسال در این روز نخبه دهه هفتادی دانشگاه شریف #شهید_احسان_قدبیگی توسط رژیم صهیونیستی ترور شد....
امروز در سالگردش نه از انجمن مثلا اسلامی این دانشگاه صدایی آمد و نه از اساتید عشق مجازیاش....
▪️اگر به ایران لگد نزنی اینها در دفاع از تو لال میشوند حتی اگر برای وطن خون بدهی!
▪️روحت شاد
💬 ایلجان
🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
هدایت شده از جهاد کبیر
🌸ســلام
☕️صبح جمعه تون بخیر
🌸در پناه امام زمان امروزتون زیبـا
☕️لحظاتتون سرشاراز آرامش
🌸دلتون از محبت لبریز
☕️تنتون از سلامتی سرشار
💞و زندگیتون لبریز از برکت باشه
هدایت شده از جهاد کبیر
59.mp3
6.03M
🎤تفسیر صوتی آیه ۵۹ سوره نساء توسط استاد قرائتی🎤
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا
ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ [ ﻧﻴﺰ ] ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﻣﺮ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺍﻧﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻣﻘﺎم ﻋﺼﻤﺖ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻨﺪ ] ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﻴﺪ . ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭼﻴﺰﻱ [ ﺍﺯ ﺍﺣﻜﺎم ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺎﺩﻱ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﻱ ﻭ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﻲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ] ﻧﺰﺍﻉ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ ، ﺁﻥ ﺭﺍ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﻴﺼﻠﻪ ﻳﺎﻓﺘﻨﺶ ] ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﻫﻴﺪ ; ﺍﻳﻦ [ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﺍﺩﻥ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﻭﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮ ﺍﺳﺖ .(٥٩)
*اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مقام سالکان سحرخیز وعارفان پارسا
روز آدینده شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باخیرات وبرکات وطول عمرباعزت
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
*آثار بیداری بین الطلوعین درسیروسلوک کمالیه انسان*
*اهمیت بیداری بین الطلوعین*
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله):
«هر کس از طلوع صبح تا طلوع آفتاب در مصلّاى خویش بنشیند و به تعقیب نماز مشغول باشد،
خداوند او را از آتش دوزخ محفوظ دارد».
*فضیلت قرائت قرآن درصبح*
رسول خدا(صلی الله علیه و آله):
هر کس هنگام صبح،
هفت بار این آیات را بخواند،
در آن روز از بلاها محفوظ باشد:
*«فَاللهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ ارْحَمُ الرَّاحِمینَ* ،
*انَّ وَلِیِّى اللهُ الَّذى نَزَّلَ* *الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّى الصَّالِحینَ* ،
*فَانْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِى اللهُ لا الهَ الَّا هُوَ،*
*عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیم*
*یادآوری نعمات الهی درصبحگاه*
هر کسی صبح کند و چهار نعمت خدا را یاد نکند، میترسم که این نعمتهاى خدا از او زایل گردد؛
آن چهار نعمت و سپاس بر آن، چنین است:
*«الْحَمْدُ للهِ الَّذى عَرَّفنى نَفْسَهُ* ،
*وَ لَمْ یَتْرُکْنى عَمْیانَ الْقَلْبِ،*
*الْحَمْدُ للهِ الَّذى جَعَلَنى مِنْ امَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ* ،
*الْحَمْدُ للهِ الَّذى جَعَل رِزْقى فى یَدَیْهِ وَ لَمْ یَجْعَلْ رِزْقى فى ایْدی النَّاسِ،*
*الْحَمْدُ للهِ الَّذى سَتَر ذُنُوبى وَ عُیُوبى،*
*وَ لَمْ یَفْضَحْنى بَیْنَ النَّاس»؛*
.
*اهمیت ذکرویادخدادرصبح*
امیرمؤمنان علی(علیه السلام):
ذکر خدا، بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب،
حتّى از مسافرت تجارتى نیز، در جلب روزى مؤثّرتر است.
*آثار شوم خواب صبح*
امام باقر(علیه السلام):
خواب صبح،
شوم و نامیمون است؛ روزى را دور میسازد،
رنگ صورت را زرد و متغیّر میکند.
خداوند متعال، روزى را بین الطّلوعین تقسیم میکند،
از خواب در این زمان بپرهیزید و بدانید که منّ و سلوى دو غذاى لذیذى که براى بنیاسرائیل نازل میشد در این ساعت بر بنیاسرائیل فرود میآمد»
*فضیلت استغفاربین الطلوعین*
امام باقر(علیه السلام):
«هر کس بعد از نماز صبح هفتاد مرتبه استغفار کند،
خداوند او را بیامرزد».
*فضیلت قرائت سوره قدروتوحید درصبح*
امیر مؤمنان على(علیه السلام):
هر کس هرکدام از سورههاى توحید و قدر و آیة الکرسى را یازده بار پیش از طلوع آفتاب بخواند،
از خسارتهاى مالى محفوظ میماند
امام باقر(علیه السلام):
هر کس سوره "قدر" را پس از طلوع فجر هفت بار بخواند،
هفتاد صف از فرشتگان بر او درود میفرستند و هفتاد مرتبه براى او طلب رحمت میکنند.
ثواب الاعمال و عقاب الأعمال، ص ۱۶۵
*التماس دعا دارم*
🟢 سنگ با ارزش
✍️روزی طلبه جوانی كه در زمان شاه عباس در اصفهان درس می خواند، نزد شیخ بهایی آمد و گفت: من دیگر از درس خواندن خسته شده ام و می خواهم دنبال تجارت و كار و كاسبی بروم چون درس خواندن برای آدم، آب و نان نمی شود و كسی از طلبگی به جایی نمی رسد و به جز بی پولی و حسرت، عایدی ندارد.
شیخ گفت: بسیار خب! حالا كه می روی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر كجا می خواهی برو، من مانع كسب و كار و تجارتت نمی شوم. جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون كرد.
پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت: مرا مسخره كرده ای؟
نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره كرد و به ریش من هم خندید.
شیخ گفت: اشكالی ندارد . پس به بازار علوفه فروشان برو و بگو این سنگ خیلی با ارزش است سعی كن با آن قدری علوفه و كاه و جو برای اسب هایمان بخری. او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آن ها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان كه دیگر خیلی ناراحت شده بود نزد شیخ آمد و ماجرا را تعریف كرد. شیخ بهایی گفت: خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دكان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سكه به من قرض بده كه اكنون نیاز دارم. طلبه جوان گفت: با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگران بابت آن پول می دهند؟
شیخ گفت: امتحان آن كه ضرر ندارد. طلبه جوان با این که ناراحت بود، ولی با بی میلی و به احترام شیخ به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دكانی كه شیخ گفته بود و گفت: این سنگ را در مقابل سد سكه به امانت نزد تو می سپارم. مرد زرگر نگاهی به سنگ كرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت: قدری بنشین تا پولت را حاضر كنم. سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت. پس از مدتی كمی شاگرد با دو مامور به دكان بازگشت.
ماموران پسرجوان را گرفتند و می خواستند او را با خود ببرد. او با تعجب گفت: مگر من چه كرده ام؟ مرد زرگر گفت: می دانی این سنگ چیست و چقدر می ارزد؟
پسر گفت: نه!! مگر چقدر می ارزد؟
زرگر گفت: ارزش این گوهر، بیش از ده هزار سكه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سكه را یك جا ندیده ای، چنین سنگ گران قیمتی را از كجا آورده ای؟
پسر جوان كه از تعجب زبانش بند آمده بود و فكر نمی كرد سنگی كه به نانوا با آن نان هم نداده بود این مقدار ارزش هم داشته باشد با من و من و لكنت زبان گفت: به خدا من دزدی نكرده ام. من با شیخ بهایی نشسته بودم كه او این سنگ را به من داد تا برای وام گرفتن به این جا بیاورم. اگر باور نمی كنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم.
ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد شیخ بهایی آوردند. ماموران پس از ادای احترام به شیخ بهایی، قضیه مرد جوان را به او گفتند. او ماموران را مرخص كرد و گفت: آری این مرد راست می گوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد. پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده گفت: ای شیخ! قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آمده است! مگر این سنگ چیست كه با آن كاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ده هزار سكه می پردازد.
شیخ بهایی گفت: مرد جوان! این سنگ قیمتی كه می بینی، گوهر شب چراغ است و این گوهر كمیاب، در شب تاریك چون چراغ می درخشد و نور می دهد. همان طور كه دیدی، قدر زر را زرگر می شناسد و قدر گوهر را گوهری می داند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمی دهند و همگان ارزش آن را نمی دانند.
وضع ما هم همین طور است. ارزش علم و عالم را انسان های عاقل و فرزانه می دانند و هر بقال و عطاری نمی داند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز. پسر جوان از این كه می خواست از طلب علم دست بكشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید.
✅️آری قدر خدا و رضای خدا را جز «اهل الله» كسی نمی داند.
👌اهل خدا باش تا بدانی چه داری
┏━ °•📚•°━┓
@najva133
┗━ °•📖•°━┛
هدایت شده از آستان احمدی|حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب آب و هوایی داره شیراز
پسین دلگشایی داره شیراز
پسین دلگشا و صبح سعدی
عجب شاهچراغی داره شیراز
◽️ دشتی خوانی حاج سید مجید بنی فاطمه
▫️حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام
📅۴ خردادماه ۱۴۰۲
_________
✅ به کانال سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بپیوندید
🆔 @AstanAhmady
هدایت شده از جهاد کبیر
🌸ســـلام
صبحتون زیبـا 🌸🍃
🕊امیدوارم
🌺باغچه زندگیتون
🕊همیشـه پراز
🌸گلهای رنگارنگ باشه
🕊وعطر خوشبختی
🌺به مشامتون برسه
🕊دلتون پراز عشق ماندگار
🌸و لبخنـدتون پایـدار
صبح شنبه تون گلبارون🌺
هدایت شده از جهاد کبیر
2 (1).mp3
8.81M
🎤 تفسیر صوتی آیه ۲ سوره مائده توسط استاد قرائتی🎤
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَانًا وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُوا وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُوا وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! [ ﻫﺘﻚِ ﺣﺮﻣﺖِ ] ﺷﻌﺎﻳﺮ ﺧﺪﺍ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻨﺎﺳﻚ ﺣﺞ ]ﻭ ﻣﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﺣﺮﺍم [ ﺭﺟﺐ ، ﺫﻭﺍﻟﻘﻌﺪﻩ ، ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﻪ ﻭﻣﺤﺮم ] ﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﺑﻲ ﻧﺸﺎﻥ ، ﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭ ﻭ ﻗﺎﺻﺪﺍﻥ [ ﻭ ﺭﺍﻫﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ] ﺑﻴﺖ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺭﺍ ﻛﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ ، ﺣﻠﺎﻝ ﻣﺸﻤﺎﺭﻳﺪ . ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﺣﺮﺍم ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻳﺪ [ ﺍﮔﺮ ﻣﺎﻳﻞ ﺑﺎﺷﻴﺪ ، ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ] ﺷﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ . ﻭ ﻛﻴﻨﻪ ﺗﻮﺯﻱ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ]ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭﺍﺩﺍﺭﺗﺎﻥ ﻧﻜﻨﺪ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺗﻌﺪّﻱ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﻨﻴﺪ . ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻴﺮ ﻭ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﻱ ﻳﺎﺭﻱ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ، ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻳﺎﺭﻱ ﻧﺪﻫﻴﺪ ; ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﺨﺖ ﻛﻴﻔﺮ ﺍﺳﺖ .(٢)
*اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به اخلاص در گفتار و عمل
روز اول هفته شما همراه با سلامتی وعافیت دردین ودنیا
یارب العا لمین
*انسانهایی که خودرا بارفتارشان مسخره میکنند*
نداشتن اخلاص
امام رضا علیه السّلام فرمود: انسانهایی که درپیشگاه خداوند رفتاروگفتارشان مطابقت ندارد واخلاص ندارند توفیق کسب عنایات وبرکات الهی نداشته ودرحقیقت بااین رفتارشان خودرا به سخریه می گیرند واین طیف ازبندگان خداوند شش گروهند.
*ازگناه پشیمان نباشد*
کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده
*تلاش وکوشش نکردن*
کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده
*برترک معاصی*
کسی که از خدا بهشت بخواهد و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده
*لذت گناه*
کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده
*آماده نبودن برای مرگ*
آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده
*اصراربرگناه*
کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده
*بدون توبه*
کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند، خودش را مسخره کرده است.
بحارالانوارج۷۸ص۳۵۶
*التماس دعا دارم*
هدایت شده از جهاد کبیر
🔴# حکیم و# عارف کوهستان
🔻سر در حجره مرحوم آیتالله #کوهستانی:
«من حرفهای بیهوده را کمتر از غذای حرام نمیدانم!»
🔻وی کسی بود که میگفت:
«من پیش اعضای بدنم شرمنده نیستم. آنها حرامی از من سراغ ندارند و در قیامت چیزی برای شهادت علیه من نخواهند داشت»
🔸آیتالله گلپایگانی، زهد و تقوای وی را «عین الیقین» برای خود میدانست. آیتالله مرعشی نجفی او را «لنگر أرض» و آیتالله کشمیری وی را «صاحب نفس زکیه» میدانستند.
🇮🇷 والعاقبه للمتقین🇮🇷
هدایت شده از تخریب چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شاه کلیدی برای برکت و وسعت رزق
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرم وگاهیدلم یادجوانیمیکند
استادشهریار
تقدیم به شیرمردان پیشکسوت
هدایت شده از جهاد کبیر
🔻دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقهای
محمد ایمانی، فعال رسانهای:
🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد.
🔹آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن «خرمشهر ۴» (خیبر)، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود.
🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی «میدان-دیپلماسی» است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛
و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد.
🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛
🔹یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند!
🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ سفر های مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است.
🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود.
🔹اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند.
🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد.
✅ @Rajanews
هدایت شده از خبرگزاری فارس
جزییاتِ درگیری طالبان با مرزبانان ایران
🔹جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون درنظرگرفتن و رعایت قوانین بینالمللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان فراجا مواجه شدند.
🔹بعداز تیراندازیهای طرف طالبان، براساس پروتکلهای مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده اما مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیریها ادامه دارد.
🔹درپی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار رادان دستورات قاطعانه، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد شجاعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیکشدن به مرزها را ندهند.
🔹در این دستور تاکید شده که نیروهای مرزی ایران بههرگونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلیِ افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بینالمللی خود پاسخگو باشند.
@Farsna - Link
هدایت شده از 📚 داستان های آموزنده 📚
#ضربالمثل
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
اورنگ زیب پادشاه مسلمان هندوستان در قرن 17 میلادی بود و دختر بسیار زیبا و شاعرهیی داشت که مخفی تخلص میکرد و این شعر او نسبتآ معروف است -
در سخن مخفی شدم ، مانند بو در برگ گل
هر که دارد میل دیدن ، در سخن بیند مرا
مخفی علیرغم خواستگاران فراوان ازدواج نمیکرد ، چون عاشق یکی از کاتبین دربار به نام عاقل خان شده بود . هر چه پدرش اصرار میکرد ، مخفی قبول نمیکرد و میگفت دوست دارم پیش شما بمانم .
جاسوسان به اورنگ زیب گزارش دادند که مخفی عاشق عاقل خان شده . واضح است که یک کاتب معمولی دربار جرات حرف زدن با دختر پادشاه را هم به زور داشته چه رسد به عاشق شدن و خواستگاری کردن . اورنگ زیب باور نکرد ولی برای مطمئن شدن تدبیری اندیشید و گفت روزها رفت و آمد در کاخ زیاد است . کاتبین شبها به کاخ بیایند و گزارشات و تواریخ را بنویسند تا خودش ملاقات مخفی و عاقل را در تاریکی ببیند .
یکی از دوستان عاقل به وی هشدار داد که احتمالا" برنامه برای به تله انداختن اوست . از روز شروع نوشتن که یک هفته بود عاقل خان خودش را به بیماری زد و از رفتن به کاخ در شب اجتناب کرد . مخفی چند شب منتظر ماند ولی از آمدن عاقل خبری نشد .
تا اینکه این نیم بیت را برای او فرستاد
شنیدم ترک منزل کرد عاقل خان به نادانی
و عاقل در جواب او نوشت - .......
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
✾📚 @Dastan 📚✾
هدایت شده از جهاد کبیر
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 هر روز، یک #روایت از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید.
💯 در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد این را در خودتان می بینید که سر یکسال، عوض شده اید!
#دریافت_روزانه
#کلام_بزرگان
#کلامی_از_بهجت
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
🔹 عجب تحلیل روانشناختی کاردرستی
♻️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که زود غرغر میکنند!
🔰 حمید رسایی: حتما شما هم در اطراف خودتان با کسانی مواجهاید که با دیدن یک مشکل در کشور، غرغر میکنند و سریع با دشمن همنوا میشوند و اصل نظام و انقلاب را زیر سوال میبرند! تحلیل روانشناختی امام خامنهای از این افراد چیست؟ بخوانید:
📍"این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانیای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در ادارهای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟
📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمتالله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟
📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همهی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای #عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید!
📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقهی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
📍امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیداللهبنعباس» بود که میدانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده میشود، چگونه دربارهاش قضاوت میکنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرماندهی کلّ نیروهای امام حسن علیهالصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمیآید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام.
📍این چه توقّع بیجایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه میشود، فوراً شروع میکند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن!
📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا میشوند که این گونهاند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است.
📍امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمتالله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باریتعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم.
📍...دشمن، البته تبلیغات میکند. دشمن سعی میکند همهی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را میخواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم.
📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به اینکه نماز نمیخواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک میدیدند، درعینحال آنطور او را آزار میکردند."
(بیانات در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۵/۵)
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از بیداری ملت
🔴چند نکته درباره فرمایشات استاد خسروپناه:
۱. اینکه بصورت مطلق منتقدان لایحه را متهم می کنند که لایحه را ندیده اند و نقد می کنند. نسبت ناروایی است شخصا بدون واسطه عین لایحه را با نامه دولت به مجلس از آقای دکتر بانکی _که هم نماینده مجلس هستند و هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی_ دریافت کردم و مطالعه کردم بسیاری از منتقدان هم با دقت خوانده اند
۲_ اینکه ادعا کنیم که اول باید گفتمان سازی کنیم بعد برخورد قضایی کنیم حرف جالبی نیست آن هم از موضع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
بعد از ۴۴ سال تازه سخن از گفتمان سازی می زنیم!
۳_ آیا این استدلال آقای خسروپناه فقط شامل موضوع تکشف و برهنگی می شود یا همه جرائم را شامل می شود؟
اگر بگویند فقط شامل تکشف است باید دلیل بیاورند که وجه اختصاص تکشف به تقدم گفتمان سازی بر اقدام قضایی چیست؟
و اگر پاسخ منفی است پس چرا درباره سایر جرایم مانند سرقت و کلاهبرداری و باج گیری و قتل و ... این منطق را مدنظر نمی گیرید؟
در حالی که منطق درست، برعکس است. ماجرای موج روزافزون بی حجابی _که خودشان مدعی هستند ۲ملیون مکشفه داریم!!_ مانند موج اول شیوع کرونا است که کسی نمی توانست از گفتمان سازی حرف بزند بلافاصله دولت بدون توجیه عمومی و گفتمان سازی حرم ها، مساجد ، نمازجمعه ها، مدارس، دانشگاهها، کسب و کارها و حتی سفرها را تعطیل کرد و هیچ خدماتی به افراد فاقد ماسک ندادند... ( فارغ از صحت یا عدم صحت این سیاست و اقدام در خصوص کرونا) آن روز کسی از تقدم گفتمان سازی سخنی نگفت چون مسأله مرگ و زندگی هزاران نفر بود آیا مرگ اخلاقی نوجوانان و جوانان و حرکت پرشتاب جامعه به سمت انقلاب جنسیتی و شیوع سرطان آور آن طبق ادعای خود ایشان ظرف مدت مدت ۴ ماه ابتلائ ۲ملیون نفر و... بی اهمیت تر از شیوع کرونا ست که در بدبینانه ترین برآوردها چند هزار نفر بیشتر تلفات نداشت که آن هم بخش زیادی مربوط به سیاست های غلط وزارت بهداشت و تبعیت کورکورانه از WHO بود.
۴_ این منطق استاد خسروپناه با دو شرط قابل قبول بود
نخست اینکه حجاب و بی حجابی پدیده ای نوین از منظر جرم شناسی بوده باشد؛ نظیر موضوع ماینرهای غیرقانونی و... که نیست
دوم جرم تکشف صرفا جنبه فرهنگی داشت و ابعاد سیاسی و امنیتی نداشت که دارد!
⏪بنابراین با حفظ ارادت و احترام این نوع تحلیل مسأله ای به این مهمی و حساسیت در حد نخبه بزرگ جبهه انقلاب و خصوصا دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی نیست و تا حدودی نگران کننده است.
✍مهدوی ارفع
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
119-120 (1).mp3
4.47M
🎤تفسیر صوتی آیات ۱۱۹ و ۱۲۰ سوره مائده توسط استاد قرائتی🎤
قَالَ اللَّهُ هَٰذَا يَوْمُ يَنفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ
ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻭ ﺻﺪﻗﺸﺎﻥ ﺳﻮﺩ ﺩﻫﺪ . ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮِ [ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ ] ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﺸﻨﻮﺩﻧﺪ ; ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺑﺰﺭﮒ .(١١٩)
لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا فِيهِنَّ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ، ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ .(١٢٠)
۶*اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه معرفت وعمل به آموزهای وحیانی قرآن
روز یکشنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت
*یاذالاجلال والاکرام*
*قرآن، نشانه رحمانیت ورحیمیت خداوند واسلامِ*
*خدا را بهتربشناسیم*
اینکه فقط بدونیم «خدا» وحی رو نازل کرده، کافی نیست..
بلکه باید بدونیم «چگونه خدایی» این وحی رو نازل كرده؟!
«خدای رحمن» یا «خدای جبّار»؟!
خودِ قرآن، خیلی صریح و روشن در ابتدای سوره فصلت به این سوال جواب میده:
مبداءِ نزولِ وحی، «رحمانيّت و رحيميّت» خداست.
*تَنزِیلٌ مِّنَ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ*
این قرآن، کتابی است که از سوی خداوندِ بخشنده مهربان نازل شده است.
*درک مفهوم رحمت الهی*
درکِ این مطلب، بر فهمِ ما از قرآن خیلی تأثیر داره.
مفهومِ «رحمتِ الهی»، بر تمامِ مفاهیم و تفاسیر و تعابیر از قرآن حاکمه..
یعنی تمامِ قرآن رو باید با توجّه به مبدأ نزولش که «رحمانیّتِ» خداست، بفهمیم.
تعبیر «رحمن»، «رحیم» و مشتقّاتِ «رحمت»
در سرتاسرِ قرآن،
دهها بار تکرار شده... و در تفسیر و تأویلِ وحی، نقشِ تعیینکنندهای داره.
تمامِ سورههای قرآن
(غیر از سوره توبه)
با
*«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ* »
شروع میشن،
و این «رحمانیّت» بر تمام سورهها سایه میندازه.
*رحمانیت خدابرتراز جباریت*
حتّی قرآن، «جباریّتِ خدا» رو در کنارِ «رحمانیّتِ خدا» قرار نداده..
مثلاً قرآن بجای
*بسمالله الرحمن الرحیم»*
نگفته
*«بسمالله الجبّار الرحیم».*
تعبیر «جبّار» دربارهی خدا، در کلّ قرآن فقط یکبار،
و اون هم در میانِ بقیّهی اسماءِ الهی اومده، تا کسی وزنِ بیشتری براش قائل نشه:
*هُوَ اللهُ الَّذِی لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ*
*هدایت براساس رحمت*
حتّی اون جایی که در قرآن صحبت از هدایت میشه، باز هم رحمت کنارشه:
*هُدًى وَ رَحْمَةً لِلْمُحْسِنِين*
و جاهایی که صحبت از «عزّت»، «غفران» و «احسان» میشه، باز هم «رحیم» کنارشون هست:
*إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ*
*إِنَّ اللهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ*
*إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ*
*شالوده واساس نبوت*
تا جائی که، خدا از پيامبرش میخواد که این «شالودهی نبوّت» رو به مردم برسونه، و به مردم بگه که من «رحیم» هستم
*نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ*
ای پیامبر! بندگانم را آگاه کن، که آمرزندهی مهربان منم.
*اندیشه وبرداشت غلط تکفیریها ازقران*
امّا با این وجود، بعضیها از سرِ «جهل و نادانی» یا از روی «عَمد و غَرَض» خواستند این «رحمتِ» جاری و مؤکّد و مکرّر در قرآن رو با «جباریّت» خدا هم وزن بگیرند، و چهرهی خشنی از اسلام معرّفی کنند،
که امثالِ داعش و سلفیها و تکفیریها در نوکِ قُلّهی این تفکّر هستند.
*اسلام تکبُعدی نیست*
البته اسلام تکبُعدی نیست. «غضبِ خدا» و «جبّاریتِ خدا» در جای خود درست است، ولی اینجا صحبت از «سبقتِ رحمت بر غضب» هست:
*يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ.*
شیوهی مسلمانیِ ما هم، در زندگی فردی و اجتماعی و حکومتداری و... باید بر این مبنا باشه:
سبقتِ رحمت بر غضب.
اسلام_رحمانی بازی با کلمات و ادا اطوار نیست. بعضیها از این کلمه سوء استفاده میکنند.
ولی واقعیت اینه که، اسلام دینِ رحمت است، و پیغمبر هم رحمتللعالمین، کاش اینو بفهمیم:
*وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ*
ما تو را جز برای رحمتِ جهانیان نفرستادیم.
سوره انبیاءآیه۱۰۷
دعای جوشن کبیر
سوره حجر آیه۴۹
سوره طور آیه ۲۸
سوره توبه آیه ۱۱۸
سوره شعراء آیه ۱۷۵
سوره لقمان آیه ۳
سوره حشرآیه۲۳
*التماس دعا دارم*
هدایت شده از جهاد کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تحلیلگر برجسته عرب: خیبر، نام موشکی است که هوش از سر اسرائیلیها پراند!!
🔹 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب:چند روز پیش ایران، موشک خیبر را رونمایی کرد، به اسم دقت کنید؛ خیبر! این موشک میتواند به شهرهای فلسطین اشغالی برسد!"
➥ @sepah_paasdaran
هدایت شده از جهاد کبیر
آیت الله جوادی آملی:
تقريباً چند جاي نهجالبلاغه است كه فرمود دنيا حلالي دارد, حرامي دارد, روزی حلالي دارد رزق حلالي دارد، فرزندان حلال، روزی حلال و انسان آبرومندانه زندگی میکند؛ اما حرام و تجاوز به ديگري و دروغ و خيانت و آبروريزي مردم و اختلاس و تجاوز به بيتالمال و اينها، فرمود حرام را من براي شما تشريح كنم يك محكمه الهي است كه سر جايش محفوظ است، آن محكمه الهي, آن عِقاب الهي، آن سؤال و جواب الهي آن سر جايش محفوظ است، آدم آن را تا حدودي ميفهمد. فرمود اين مال، پست و مقام حرام, ظلم و ستم اين يك مرتع سبز وباخيز است، بيماريها دو قسم است: يك بيماري است كه بالأخره بر فرض هم صعبالعلاج باشد با آبروي آدم كاري ندارد؛ حالا ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي به غدّه سرطان مبتلا شد كه خدا ـ انشاءالله ـ توفيقي به جامعه پزشكي بدهد كه اين را كاملاً شناسايي و درمان كنند و همه بيماران را هم شفا عطا کند؛ اما ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار بود اينطور نيست كه آبروي او برود؛ ولي بعضي از بيماريها هستند كه آبروبرند، فرمود طمع در بيتالمال, در حقّ مردم, ظلم به مردم، اينها يك «مرتعٌ وبيّ» ـ كلمه «وَبي, اوبي, موبيء»[16] اينها در نهجالبلاغه هست ـ يعني اين وباخيز است، وبا هم يك بيماري آبروبري است، اگر كسي ـ خداي ناكرده ـ مبتلا شد بالا و پايين تاس و لگن، اين اصلاً براي كسي آبرو نميگذارد، فرمود مال مردم, ربا، اختلاس، تجاوز، ظلم كه متاع سرسبز دنياست، وباخيز است
✍️درس اخلاق 30/ 2 95