eitaa logo
امام جمعه شهرغرق آباد-مرکزی
90 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.3هزار ویدیو
72 فایل
دراین کانال مطالب اجتماعی ،سیاسی،فرهنگی وفعالیت های دفترامام جمعه بارگزاری می گردد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کاش قانونی تو جمهوری اسلامی بود که مسئولین کذاب را بازخواست و برخورد قاطع با انها میکرد! چرا یک ملت ۸۰ میلیونی را تو جمهوری اسلامی اینجور فریب دادن؟! ایا دین اسلام ما همان قدر که منع کرد از فحاشی و توهین چیزی راجع به دروغ نگفتن نداره؟! @nourolmahdi1397
آن سفر کرده ؛ که صد قافله دلـ💔 ... همره اوست ... هر کجا هست، خدایا ... به سلامت دارش ... @nourolmahdi1397
💐معرفت مهدوی ✨سلوک✨ 💠اللَّهُمَّ اسْلُكْ بِنَا عَلَى‏ یدَیهِ‏ مِنْهَاجَ‏ الْهُدَى خدايا با دستان او ( امام عصر عجل‌الله‌تعالی) مارا به سوى هدايت سلوك بده💠( بحارالانوار، ج۹۲، ص۳۳۲) 🔶 بر این باوریم كه در مسیر زندگی اجازه توقف نداريم و همواره باید در حال سیر و سلوك باشیم. 🔶اگر بخواهيم با توان خود سالك شويم، يا به بيراهه مى‌رويم و يا از جاده‌هایی خاكی، ناهموار و پر پیچ و خم مسير، ناتوان و خسته و رنجور مى‌شويم. 🔶اما اگر سلوكمان با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه باشد، با سهولت و سرعت، به مقصد مى‌رسيم. 🔶 اگر دست در دست امام خود داشته باشيم، حضرتش هر كجا برود ما را هم با خود مى‌برد. ✨ من خَس بی سر و پایم که به سیل افتادم ✨ او که می‌رفت، مرا هـــم به دل دریا برد 🔶در سلوك همراه با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، همواره به الطاف و عنايات او دلخوش و اميدواريم و زندگى را با آرامش و اطمينان سپرى مى‌كنيم. @nourolmahdi1397
1_825738118.opus
516.3K
❓❓آیا در موقع ظهور و درحکومت حضرت مهدی (عجل الله فرجه) مصائب و سختی در زندگی وجود دارد؟ @nourolmahdi1397
‏فیلم از طرف محمد صادق
*عمامه عاریتی؟!* مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. *میرودمحضر امیرالمؤمنین (ع)* در حرم زیارت و به آقا امیرالمؤمنین می‌گوید: *آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید.آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام،این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.* *حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند* و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. *سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند.* جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند،آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، *خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرمایند:* "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. *می‌فرمایند:"فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته،* عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده.شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر،یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعدازطلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است ". حاج شیخ می‌فرماید:بیدار شدم.طلوع فجر،وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر،همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود،نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر ویک سلام به جمیع شهداء،ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است "و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم:آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم:بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ *شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما*. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا ". در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل،یک اتاقکی بود.میرسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: "اینجا خانه‌ی من است،فردا طلوع فجر،وعده‌ی دیدار من و شما همین جا ". می‌رود داخل و دررا می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا،این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا،روی همان تل.پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم،صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک¬آلود در را گشود. گفتم:خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود،الآن پیشِ پای شمااز دنیا رفت.وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم..یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم،این خاطره را نقل کرده بود ازدوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است.فردا جلوی چشمانِ من،عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت،عاریتی است؛ ریاست،عاریتی است؛ خانه‌هایتان،عاریتی است؛ پول‌های حسابتان،عاریتی است؛وجودتان،عاریتی است؛سلامتی‌تان،عاریتی است.هر چه می‌بینید،عاریه است و امانت است؛ دل به این عاریه‌ها نبندید.این‌ها را یاازشمامی‌گیرند.یا حوادث، یا وارث می‌برد. 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @nourolmahdi1397
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 مجاهدان سلحشور یمن کنترل سد استراتژیک مأرب را بدست گرفتند 👊👊👊 جنودالله در آستانه ی ورود به درعا و فتح مأرب با فتح مأرب ،ریاض پایتخت عربستان سعودی در خطر جدی سقوط قرار میگیرد ان‌ شاالله 🔥🔥🔥🔥🔥 آیت الله بهجت( ره) : منتظران ظهور چشم به حوادث یمن داشته باشند❗️❗️❗️ 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥 @nourolmahdi1397
💐 سند ذکر «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» کجاست؟💐 ✍🏻برخی می‏پرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات برمحمد و آل محمد(ص) فرستاده می‏شود، آیا در احادیث معصومان(ع) وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه ‏مندان و ارادتمندان به آقا امام زمان(عج)، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده‏ اند؟ ✅در پاسخ به این پرسش، به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق(ع)می‏ فرمایند: . ✨«مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم؛✨ هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمی‏رود مگر آن که قائم آل محمد (ص) را درک می‏ کند. 📚بحار الانوار ج۵۳ ص۱۷۶ 📚سفینة البحار، حاج شیخ عباس قمّی، ج 2، ص49. اللهم عجل لولیک الفرج @nourolmahdi1397
روزهای بدون تـ❤️ـو... هرچند به سختی؛ ولی میگذرد میگذرد به امیدی که... یکروز با طلوع آفتـ☀️ـاب؛ شروع دولت مهـ❤️ـدوی را.... شاهد باشیم إن شاءالله مهـ❤ـربان من سلام .... @nourolmahdi1397
☀️ضرورت وجود امام☀️ 🌍‌قلمرو حکومت امام مهدی (عج) ❓قلمرو حکومت تا کجاست؟ ❓ آیا تنها در محدوده خانه و جامعه و هفتاد سال زندگی دنیایی مان است یا در وسعت هستی و تا بی نهایت عُمر انسان می‌باشد؟ 🔷اگر تنها در محدوده ی دنیا باشد،نه تنها هیچ نیازی به امام علیه السلام نیست بلکه به وحی و کتاب و پیامبر صلی الله علیه وآله هم نیازی نیست؛ چون این محدوده، نیاز به این همه استعدادهای فردی و اجتماعی و عالی ندارد بلکه غرایز انسانی آن را کفایت می‌کند؛ امّا برای انسان نامحدود و مرتبط با تمامی عوالم متیقّن چاره ای جز پیوند با علومی که به تمامی این مجموعه آگاه باشد، نیست. 🔷عُمْر آدمی همین هفتاد سال دنیا نیست پس قلمرو حکومت بر آن وسیع تر از آن و خانه و جامعه و دنیاست و حاکمی می‌خواهد که بر این مجموعه آگاه باشد و بر این مجموعه مسلّط گردد. 🔷واقعیت این است که انسان در هستی و کل نظام جهانی مطرح است. مسأله این است که انسان هم استمرار دارد و هم در این استمرار اتصال و پیوند دارد، پیوندی با جامعه و کل نظام هستی. 🔷این تنگ چشمی است که انسان فقط در محدوده جامعه و هفتاد سال دنیا مطرح شود، همین طرح غلط و محدود است که دیدگاه او را در مسأله حکومت و رهبری محدود و تاریک می‌سازد. اگر این دید... را کنار بگذاریم و انسان را در کل هستی مطرح کنیم، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط به حکومتی نیاز دارد که هماهنگ با نظام هستی باشد و به حاکمی نیاز دارد که آگاه به این نظام باشد و به قانونی نیاز دارد منبعث از این نظام و واقعیت. این چنین حکومت و قانون و حاکمی، مردمی، انسانی، واقعی و حقیقی خواهد بود. 🔷در این دیدگاه و با این بینش وسیع و مترقی است که طرح امامت شیعه جان می‌گیرد و فهمیده می‌شود. در این بینش، حکومت، امامت است و حاکم، امام معصوم و قانون، قانونی هماهنگ با کل نظام هستی. 🔷خدا برای انسانی که در هستی طرح شده و با کل نظام رابطه دارد، حاکمی انتخاب کرده که او را با ملاک عصمت، یعنی آگاهی و آزادی همراه ساخته است تا در هر دوره، آن‌ها که می‌خواهند به پا خیزند و مهره هایش را فراهم سازند. امامت، طرح آن‌هایی است که در این چهار چوب دنیا نمانده اند و انسان را در جایگاه والای اشرف مخلوقات مطرح کرده اند و امام علیه السلام جلودار کسانی است که جلوتر از زمان را می‌خواهند. چون امام علیه السلام براساس واقعیت هایی، حکومت و رهبری می‌کند که هنوز علوم انسانی آن را کشف نکرده اند و جلوتر از علم و زمان و آگاهی انسان است؛ چون وجود چنین امامی ضرورت دارد. پس وجود دارد و چنین امامی را تو باید بشناسی و زمینه ساز آمدنش باشی. 🔷با این بینش، تولد چنین امامی یک ضرورت است، حتی اگر تمامی تاریخ بر آن بشورند و تمامی قدرت‌ها و حکومت‌هایی که در چارچوبه منافع خویش و یا در محدوده هفتاد سال دنیا حکمران هستند و انسان‌ها را به بیگاری کشیده اند و آن‌ها را تا سر حدّ یک جامعه دام پروری به ابتذال کشانده اند و در مداری بسته به چرخ انداخته اند، آن را نخواهند. 🔷این امام ضرورت دارد پس وجود دارد. ما تولد چنین امامی را پیش از آن که از دهان تاریخ و شهادت تاریخ بشنویم، از شهادت همین ضرورت شنیده ایم و باور کرده ایم که انسان در این هستی، پیوند و رابطه دارد و به این رابطه‌ها آگاهی ندارد. 🔷پس رسالتی می‌خواهد و امامتی؛ رسالتی که قانون این رابطه‌ها را بیاورد و امامتی که در هر نسل جلودار آن‌ها و امام زمان شان باشد. 🔷کسانی که این گونه ضرورت نیاز به ولی را احساس کرده اند، می‌توانند از جان و مال خود در راه این حق عظیم و پیمان الهی بگذرند و هستی خود را فدای امام علیه السلام کنند... که بدون ولی، زندگی محدود و کور است و با وجود او مرگ، استمرار و حیاتی جاوید است. 🔷این بینش، آثار زیادی دارد و نه تنها بر انتظار ما از حجّت و انتظار ما برای حجّت مؤثر است که بر تربیت و اخلاق و سیاست و حقوق و اقتصاد نیز تأثیرگذار است و تربیت و اخلاق دیگری را می‌طلبد... » 🔷به لحاظ اهمیت موضوع، اوّلین باب کتاب الحجّة اصول کافی نیز با عنوان «بابُ اْلاِضْطِرارِ إِلَی الحُجَّةِ» نام گذاری شده، و در این زمینه احادیثی استدلالی و مفصل در این باب آورده شده است... 📚نیاز جهان به امام زمان ✍محمد مولوی ‌‌‌‌‌@nourolmahdi1397