eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه خطبه غدیر. کانال ایتا @resane_enghelabi.mp3
29.88M
🎙 صوت ترجمه فارسی خطبه غدیر ⭕️👂حتما در عمرمان یکبار باید گوش بدهیم. 💝 هر چقدر به مولی امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه السلام عشق داری، این صوت را پخش کن در فضای مجازی 📱 〰〰〰〰 📚 پیوست مطالعاتی: ▶️ صوت ترجمه و تحلیل تاریخی خطبه غدیر ؛ توسط دکتر حاج میثم مطیعی/ در جلسه ۴۳ تا ۴۵ تاریخ حیات امیرالمؤمنین (ع) 👇👇👇 https://meysammotiee.ir/files/other/vijhe/TarikhHayateAmirAlmomenin%5b43-45%5d.mp3 〰〰〰〰 🎧 🔍 تدوین کانال رسانه انقلابی ↘️ 🇮🇷 @resane_enghelabi
۱۶ تیر ۱۴۰۲
✅لیست کانال های مورد تایید تولید محتوای جهادتبیین در ایتا ➖حتماً عضو شوید: 1. @khamenei_ir حضرت آقا 2. @MesbahYazdii علامه مصباح یزدی 3. @Panahian_ir استاد پناهیان 4. @Aamerin_ir استاد علی تقوی 5. @Soada_ir استاد راجی 6. @TablighGharb شیخ قمی 7. @ISrAel666 محتوای جهاد تبیین 8. @Nofoz_shenasi سیدفخرالدین موسوی 9. @CWarfare استاد جوانی 10. @Binaasho استاد علی زکریایی 11. @Maroofane5 معروفانه 12. @Aledavood استاد آل داود 13. @GhadiriNetwork استاد قدیری 14. @Mirbaqeri_ir آیه الله میرباقری
۱۶ تیر ۱۴۰۲
41.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انیمیشن سه بعدی: «پس از من...» 🔻"پس از من" نام انیمیشن کوتاهی است که با بررسی شواهد علمی و تاریخی دقیق، در قالب داستانی کوتاه، واقعه عظیم غدیر را به نمایش می گذارد. 🔹در این انیمیشن نقش بی بدیل پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در خنثی سازی توطئه های جریان نفاق در مخالفت با ولایت امیرالمومنین(سلام‌الله‌علیه) به خوبی به تصویر کشیده شده است. همچنین تمامی خطبه غدیریه پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در این انیمیشن به نمایش در آمده است.
۱۶ تیر ۱۴۰۲
اعمال متفاوت روز عید غدیر و ارتباط آن با حقیقت ولایت ابتدا به برخی از اعمال روز که در مفاتیح الجنان آمده است توجه کنیم: روز شریف از برای پوشیدن جامه‌های نیکو و زینت کردن و بوی خوش استعمال نمودن و شادی کردن و شاد نمودن شیعیان امیرالمؤمنین ع و عفو از تقصیرات ایشان و برآوردن حاجات ایشان و صله ارحام و توسعه بر عیال و اطعام مؤمنان و افطار دادن روزه‌داران و مصافحه با مؤمنین و رفتن به زیارت ایشان و تَبسّم کردن بر رویشان و هَدایا فرستادن بر ایشان و یک درهم که کسی در این روز به برادر مؤمن خود بدهد برابر است با صد هزار درهم در غیر این‌روز و طعام دادن به مؤمنی در این روز مثل طعام دادن به جمیع پیغمبران و صدّیقان است این روز جناب رسول خدا ص ما بین اصحاب خود برادری افکنده و لهذا شایسته است در این‌روز عقد اخوّت با اِخوان مؤمنین. 🌺🌺🌺 نکته‌ای در باب حقیقت ولایت: ولایت، فقط محبت به اهلبیت و اعتقاد به آن‌ها و حتی اطاعت از آن‌ها نیست! بلکه این فقط یکی از ارکان ولایت است که بدون دو رکن دیگر ولایت، نمی‌توانیم خودمان را دارای ولایت کامل بدانیم. این همان اتخاذ ولایتِ ولی است و قرار گرفتن در حزب الله: ومن یتول الله ورسوله والذین آمنوا فإن حزب الله هم الغالبون (مائده:۵۶) اما آن این است که مؤمنان باید به هم پیوسته و متحد و برادر باشند و همه با هم به صورت یک امت پشت سر امام قرار بگیرند. بدون این به هم پیوستگی، حقیقت ولایت در جامعه ایجاد نمی‌شود و حتی با وجود امیرالمؤمنین در رأس این جامعه، کار پیش نمی‌رود. والمؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض(توبه:۷۱) لذا و اهمّیّت بسیار زیادی پیدا می‌کند؛ کسانی که خودشان را حزب اللهی می‌دانند اما وحدت جامعه اسلامی برایشان اولویتی ندارد، بلکه وحدت شکنی می‌کنند، در مقابل حقیقت ولایت قرار گرفته‌اند. نکته‌ی بسیار جالب این است که وقتی اعمال عید غدیر که عید ولایت است را می‌بینیم، اکثرا مربوط به ایجاد محبت و پیوند بین مؤمنین است. و ولایت، بعد سلبی آن است؛ یعنی کسی که به این ولایت بین مؤمنان با هم و با امام معتقد و عامل می‌شود، نمی‌تواند با دشمنان دین و کفار پیوند برقرار کند و باید با آن‌ها مرزبندی کند: یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء... (مائده:۵۱) کار ما ایجاد این سه رکن در جامعه است. وحدت و برادری، مرز بندی با دشمن و اطاعت از ولی حق جامعه. ائمه یکسره برای تحقق این ولایت در جامعه کوشیده‌اند. 🌹🌹🌹 eitaa.com/mosabereh ble.ir/tahmasebi_ir
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فیش جامع محرم.apk
17.87M
🔻هزار منبر و روضه محرم 🔻 🔖📱برنامه اندروید 📱🔖 🔺نسخه ۵🔺 ↙️فیش منبر روشمند ↖️متن سخنرانان مشهور ↙️فیش مرثیه و روضه روشمند ↖️متن مقتل مستند ↙️مقتل تحقیقی متناسب هر شب ↖️فیش احکام محرم ↙️کتب متناسب محرم ↖️منابر ویژه عاشورا و تاسوعا ✍️با این نرم افزار حتی یک جلد کتاب با خودتان به نبرید 🔷حدود ۱۰۰۰ (هزار) فیش منبر و مرثیه اضافه شدن چندین سخنرانی محرم 📌دانلود مستقیم 👇 http://talabeyar.ir/1398/06/moharam 📌دانلود از ایتا 👇 https://eitaa.com/fish_apk/235 📳 جامع و کاربردی👌 ✴️ با گرافیک زیبا و چشم نواز 🔘 💠دانلود و نصب کنید 📩دانلود فــــیــــــش های اندروید ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fish_apk ╰┅─────────┅╯
۱۶ تیر ۱۴۰۲
2.04M
⭕️ توضیحات بسیار مهم شیخ قمی، در مورد «فتنه اکبر» و «نفوذ در روحانیت» و نفوذ جریان تخریب رییسی در کلاب هوس و از آنجا به «ایتا» درس نامه «فتنه اکبر» بلعم باعورها از قم ✍ دقت کنید ببینید متوجه سلبریتی های ممبر بالا درون ایتا میشید... 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
۱۶ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ تیر ۱۴۰۲
🔴بی‌حجابی و سلامت روان اجتماع! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاری‌فرد، در دفاع روان‌شناسانه از بی‌حجابی در حال پخش است. همه سخن وی این است: «تا زمانی که کسی با چادر و روسری می‌آید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب می‌آید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.» روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواسته‌شان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت! 🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم می‌پرسم: 1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین می‌شود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواسته‌های شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً‌ جامعه‌ای باقی می‌ماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟ 2⃣انسان‌ها را تا کجا مجاز می‌دانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روان‌شناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصه‌ها، توصیه روان‌شناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟ 3⃣این مبنای روان‌شناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیه‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟ 4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین می‌شود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوش‌خراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمی‌افتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه می‌دهید؟ 5⃣آیا از منظر روان‌شناسی جنابعالی، انسان‌ها هیچ وظیفه‌ای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بی‌ثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟ 6⃣اگر خواسته‌های فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیب‌های جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن می‌بینید که هر کس خودش باشد؟ 🔹و ده‌ها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
۱۷ تیر ۱۴۰۲
۱۷ تیر ۱۴۰۲
چهار برنامه زندگی امام کاظم علیه السلام.pdf
863.3K
🔖منبر کامل 🔖 علیه السلام 💠موضوع 👇💠 ♦️چهار برنامه زندگی امام کاظم علیه السلام ◾️1- مناجات با خدا ◾️2-کسب و کار ◾️3- معاشرت با برادران ◾️4- بهره مندی از لذتهای حلال ✍یک سؤال و یک پیشنهاد ✍نتیجه 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
۱۷ تیر ۱۴۰۲
🌸صلوات بر موسي بن جعفر (عليه السّلام):🌸 ❤️اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي الأَْمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ الطَّاهِرِ الزَّكِيِ خدايا درود فرست بر امين مورد اعتماد، موسي بن جعفر، نيكوكار وفادار، پاك و پاكيزه، ❤️النُّورِ الْمُبِينِ (اَلْمُنِيرِ) الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَي الأَْذَي فِيكَ نور آشكار تلاش كننده، و عمل كننده، براي خدا، شكيبا بر آزار در راه تو. ❤️اَللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اُسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ وَ حَمَلَ عَلَي الْمَحَجَّهِ خدايا چنان كه از سوي پدرانش، آنچه از امر و نهي تو، به او سپرده شده بود، به مردم رساند، و بندگانت را به راه روشن واداشت، ❤️وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّهِ وَ الشِّدَّهِ فِيمَا كَانَ يَلْقَي مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ و از اهل تكبّر و سرسختي، در اموري كه از نادانان ملّت خود مي ديد، متحمّل زحمت و مصيبت شد، ❤️رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَي أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ پس بر او درود فرست، برترين و كاملترين درودي كه بر يكي از فرمانبران و خيرخواهان بندگانت فرستادي، به درستي كه تو آمرزنده و مهرباني.
۱۸ تیر ۱۴۰۲
✅ استمرار خط جهاد در زندگی امام کاظم علیه السلام به شکل های گوناگون 🔸در زندگینامه‌ی آن امام عالی‌مقام [امام موسی‌بن‌جعفر (علیه السّلام) ] ، سخن از حوادث گوناگون و بی‌ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلاله‌ی پیامبر (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری که همه‌ی عمر سی‌وپنج ساله‌ی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام می‌ماند. 🔸تشریح و تبیین این خط است که همه‌ی اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط می‌سازد و تصویری واضح و متکامل و جهت‌دار که در آن هر پدیده‌یی و هر حادثه‌یی و هر حرکتی، دارای معنایی است، ارایه می‌کند. چرا حضرت امام صادق(علیه‌السّلام) ... در وصیت‌نامه‌ی خود، نام فرزندش را به عنوان وصی پس از نام چهار تن دیگر می‌آورد که نخستین آنان «منصور عباسی» و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛چنان‌که پس از ارتحال آن حضرت، جمعی از بزرگان شیعه نمی‌دانند جانشین آن بزرگوار، همین جوان بیست ساله است ؟ چرا به «علی‌بن‌یقطین» که صاحب منصب بلندپایه‌ی دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی تقیه آمیز را فرمان می‌دهد؛ اما «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت می‌کند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرا می‌خواند؟ چگونه و با چه وسیله‌یی آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده‌ی اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می‌آورد و شبکه‌یی که تا چین گسترده است، می‌سازد؟ چرا «منصور» و «مهدی» و «هارون» و «هادی»، هر کدام در برهه‌یی از دوران خود، کمر به قتل و حبس و تبعید او می‌بندند؟ و چرا چنان که از برخی روایات دانسته می‌شود، آن حضرت در برهه‌یی از دوران سی‌وپنج ساله، در اختفا بسر برده و در قرای شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفه‌ی وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه درباره‌ی من از شما پرسید، بگویید او را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم کجاست؟ چرا هارون در سفر حجی، آن حضرت را در حدّ اعلی تجلیل می‌کند و در سفر دیگری دستور حبس و تبعید او را می‌دهد و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وی روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبسها آزاد کرده بود، تعریفی از فدک می‌کند که بر همه‌ی کشور وسیع اسلامی منطبق است؛ تا آن‌جا که خلیفه به آن حضرت به تعریض می‌گوید: پس برخیز و در جای من بنشین؟ و چرا رفتار همان خلیفه‌ی ملایم، پس از چند سال، چندان خشن می‌شود که آن حضرت را به زندانی سخت می‌افکند و پس از سالها حبس، حتّی تحمل وجود زندانی او را نیز بر خود دشوار می‌یابد و او را جنایتکارانه مسموم و شهید می‌کند؟ 🔸اینها و صدها حادثه‌ی توجه برانگیز و پرمعنی و در عین‌ حال ظاهراً بی‌ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی‌بن‌جعفر(علیهم‌السّلام) هنگامی معنی می‌شود و ربط می‌یابد که ما آن رشته‌ی مستمری را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‌ی شهادتش ادامه داشته، مشاهده کنیم . این رشته، همان خط جهاد و مبارزه‌ی ائمه(علیهم‌السّلام) است که در تمام دوران دویست‌وپنجاه ساله و در شکلهای گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، 🔸 اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارایه‌ی تصویری روشن از معرفت اسلامی است و 🔸ثانیاً، تبیین مسأله‌ی امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه‌ی اسلامی و 🔸 ثالثاً، تلاش و کوشش برای تشکیل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله) و همه‌ی پیامبران؛ یعنی اقامه‌ی قسط و عدل و زدودن انداداللَّه از صحنه‌ی حکومت و سپردن زمام اداره‌ی زندگی به خلفاءاللَّه و بندگان صالح خداوند.۱۳۶۸/۰۷/۲۶
۱۸ تیر ۱۴۰۲