eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
از یا و ❓سؤال: در اموری مانند از ، حرف شنوی و از بر زن واجب است یا پدر و مادر؟ ✅ پاسخ: 👇👇 🌕 امام خامنه ای: به طور کلی اطاعت از والدین واجب نیست ولی ایذای آنان حرام است مگر در انجام واجبات و ترک محرّمات. [1] 🌕 آیت الله مکارم: در فرض سوال چنانچه به خانه شوهر رفته است اولویت با حرف شوهر است اما باید به گونه عمل نماید که موجب ناراحتی و آزار والدین نباشد. [2] 🌕 آیت الله سیستانی: اطاعت هیچ کدام به طور مطلق واجب نیست به طور کلی اطاعت از شوهر فقط در استمتاع لازم است و این که بیرون رفتن با اجازه او باشد اما نمی تواند او را ملزم به رفتن جایی کند. [3] 🌕 آیت الله شبیری زنجانی: اطاعت از شوهرش واجب است. [4] 🌕 آیت الله وحید: گوش دادن حرف شوهر در دو مورد واجب است و در غیر این دو مورد در صورتی که ربطی به این دو مورد ندارد لازم نیست: زنى كه شده نبايد بدون از رود و بايد خودرا براى هر لذّت مشروعى كه او مى خواهد تسليم نمايد و بدون از كردن او جلوگيرى نكند و اگر اين وظايف را انجام دهد، و و و ساير مايحتاج زن ـ بر طبق آنچه متعارف است ـ بر شوهر واجب است و اگر تهيّه نكند ـ چه توانايى داشته باشد يا نداشته باشد ـ مديون زن است. اگر زن در كارهايى كه در مسأله پيش ذكر شد اطاعت شوهر را نكند است و حقّ غذا و لباس و منزل و ساير ما يحتاج و همخوابى ندارد، ولى مهر او از بين نمى رود. [5] 🌕 آیت الله فاضل: وقتی عقد ازدواج بین زن و مرد خوانده می شود تمام احکام زن و شوهری بین آن ها جاری است و زن موظف به تمکین است و بدون اجازه شوهر نمی تواند از منزل خارج شود، هرچند در منزل پدرش باشد، بنابراین اگر پدر امر به رفتن کند و شوهر منع کند به حرف شوهر باید گوش بدهد. [6] —------------— ✅ پی نوشت: 👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 536130. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9402120189. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 323395. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 15032. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 5865. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9400473.
کیش، کیش و مات؛ شیعه شدن «هشام بن حکم» با سه حرکت 🔷عمر بن یزید (عموی هِشام‌بن‌حَکَم) نقل می‌کند: 🔹پسر برادرم؛ هشام، در امور دینی، جزء خبیث‌ترین پیروان مذهب «جَهمیّه»1⃣ بود. از من خواست که او را نزد امام صادق (علیه‌السلام) ببرم تا با ایشان مناظره کند. 🔹به او گفتم: من تا از ایشان اجازه نگیرم، چنین‌کاری نمی‌کنم. 🔹[روزی] نزد امام صادق (علیه‌السلام) رفتم و از ایشان اجازه خواستم تا هشام را نزدشان بیاورم. ایشان اجازه دادند. 🔹من از پیش ایشان بلند شدم که بروم، اما چند قدمی بیشتر برنداشته بودم، که یادِ پلیدی و خباثتِ هشام افتادم. پس نزد امام صادق (علیه‌السلام) برگشتم و از پلیدی و خباثتِ هشام برایشان تعریف کردم. 🔹امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «ای عمر! آیا بر من می‌ترسی (که نتوانم از پس او برآیم)؟!» 🔹من از گفته‌ام خجالت کشیدم و فهمیدم که اشتباه کرده‌ام. پس خجالت‌زده از نزد ایشان، سراغ هشام رفتم. 🔹به او اطلاع دادم که از امام اجازه گرفته‌ام که نزدش برود و از او خواستم که دیرتر خدمت ایشان برسد. اما هشام خیلی سریع، اجازه خواست و نزد امام صادق رفت. من هم همراه او وارد شدم. 🔹وقتی در محضر امام نشست، امام صادق (علیه‌السلام) از او سؤالی پرسید. هشام حیران شد و از پاسخ دادن بازماند. پس از امام مهلتی خواست که جوابش را پیدا کند. 🔹حضرت به او مهلت دادند و هشام با اضطراب، دنبال جواب سؤال رفت. چندروز گذشت، اما هشام به جواب دست نیافت. پس نزد امام صادق (علیه‌السلام) بازگشت. 🔹امام صادق (علیه‌السلام) جواب را به او گفتند و سؤال دیگری از هشام پرسیدند که این سؤال منجر به فسادِ ریشه و پایه‌ی مذهبش می‌شد. 🔹هشام غمگین و حیران، از نزد امام صادق (علیه‌السلام) برخواست و رفت. چند روز گذشت، اما از حیرت و سرگشتگی هشام کم نشد. 🔹از من خواست که برای بار سوم از حضرت اجازه حضور بخواهم. من نزد امام صادق (علیه‌السلام) رفتم و از ایشان اجازه خواستم. امام فرمودند: فردا، در فلان‌جا در شهر حیره2⃣ منتظر من باشد، تا إن‌شاءالله شب‌هنگام با او دیدار داشته باشم. 🔹من از نزد امام، پیش هشام رفتم و او را از سخن و دستور امام آگاه کردم. هشام با شنیدنِ این خبر، خوشحال و شادمان شد و زودتر در محل قرار حاضر شد. 🔷عمر بن یزید گوید: بعدها هشام را دیدم و درباره اتفاقی که در آن روز میان او و امام افتاده بود، سؤال کردم. هشام به من گفت: 🔹من زودتر از امام صادق (علیه‌السلام) در آن محل حاضر شدم. همان‌جا منتظر بودم که امام صادق (علیه‌السلام) سوار بر قاطری به من نزدیک شدند. 🔹هنگامی که چشمم به ایشان بود و ایشان به من نزدیک می‌شدند، نگاه به ایشان، آن‌قدر مرا در هول‌وولا انداخت و دچار ترسم کرد، که نتوانستم کلمه‌ای برای سخن گفتن پیدا کنم و سخنانی که آماده کرده بودم، بر زبانم جاری نشد. 🔹امام صادق (علیه‌السلام) مدتی بالای سرم منتظر ایستادند تا سخنی بگویم، اما همین توقف ایشان، بیشتر مرا به ترس و حیرت انداخت. 🔹وقتی حضرت این حالت را در من دیدند، به مرکبشان ضربه‌ای زدند و حرکت کردند. من یقین یافتم که هیبتی که مرا به ترس انداخته است، حتماً از جانب خداوند (عزّوجلّ) و به‌خاطر موقعیت ایشان نزد پروردگارِ باعظمت است. 🔷عمر بن یزید گوید: 🔹هشام (از آن پس) به امام صادق (علیه‌السلام) رو آورد؛ از مذهب خودش دست کشید، به دین حق (تشیّع) درآمد و بر تمام یاران امام صادق (علیه‌السلام) برتری یافت، الحمد لله. 📚رجال‌الكشي، ص۲۵۶ 📚پاورقیـــــــــــــــــــــــــــــــــ 1⃣«جَهمیّه»؛ از فرقه‌های کلامی است که مبتنی بر چندین عقیده باطل است. 2⃣«حیره»؛ شهری است نزدیک کوفه که امام صادق (علیه‌السلام) در دو سال ابتدایی حکومتِ بنی‌عباس، در این شهر ساکن بوده‌اند.
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
1_15403672.apk
4.91M
⚫️دانلود نرم افزار فیش جامع ترحیم 56 فیش منبر ختم 🔵 فیش مرثیه و روضه ختم🔴 ⛱اشعار و پندیات مجلس ترحیم 🔵احکام جامع میت فیش منبر و مرثیه و مدیحه در مناسبات مختلف👇 http://eitaa.com/fishemenbar
هدایت شده از عمار
طلبه یار.apk
8.65M
♻️اولین و بهترین و جامعترین نرم افزار برای تمامی طلاب👌 نرم‌افزاری که تمامی طلاب باید در گوشی خود داشته باشند. با هیچکس عقب نمی‌مونه بجای چندین کانال نرم افزار را نصب کنید
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
فیش جامع محرم.apk
14.33M
🅾برنامه ای که همه منبری ها و مبلغین برای محرم لازمشون میشه 👌 👌چندین سری سخنرانی روشمند ⚫️روضه و مرثیه هرشب 🌀سخنرانی و روضه های مکتوب اساتید 💠 👌جامع محرم @fishemenbar
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
مربی یار.apk
17.46M
جامع ترین برنامه تبلیغ دانش آموزی ابتدایی | راهنمایی | مهد با این برنامه بهترین مربی بچه ها می شید😊 👌👌
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
base.apk
7.56M
🅾فیش جامع صفر شامل: ⭕️فیش منبر روشمند ⭕️منبر سخنرانان مشهور ⭕️فیش مرثیه و روضه ⭕️فیش منبر های کوتاه ⭕️ویژه وشهادت پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی و امام رضا صلوات الله علیهم اجمعین @fishemenbar
هدایت شده از احکام حرم رضوی
هدایت شده از احکام حرم رضوی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی کوتاه 3دقیقه ایی استاد رفیعی در بیت رهبری . .
الّا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزرَ اُخری وَ اَن لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعی وَ اَنَّ سَعیَهُ سَوفَ یُری ثُمَّ یُجزاهُ الجَزاءَ الاَوفی؛ (سوره نجم، آیه ۳۸-۴۱). هیچ کس بار گناه دیگری را بر دوش نمی گیرد و اینکه برای انسان بهره ای جز کوشش او نیست و اینکه تلاش او به زودی دیده می شود، سپس به او جزای کافی داده خواهد شد این آیات کریمه به سه اصلِ مسلّم آیین اسلام، که در کتب آسمانی پیشین و ادیان گذشته نیز معتبر بوده است، اشاره دارد: ۱. هر کس مسئول اعمال و گناهان خویش است؛ ۲. بهره هر کس در آخرت همان سعی و کوشش خود اوست؛ ۳. خداوند به هر کس در برابر اعمالش جزای کامل می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نظر یک خواننده مسیحی بعد از جنگ ۳۳ روز لبنان از زبان سردار بزرگ سلیمانی🌹
sokhanrani 97-7-14.mp3
9.06M
💠 🔸موضوع: راه رسیدن به ولایت اهلبیت علیهم السلام 🔸شنبه 14 مهر 97 🔸حجم: 8.6 مگابایت کانال حرم حضرت معصومه (س)
🔷مقتضی است که مؤمنین محترم «ایدهم الله تعالی» جهت رعایت احتیاط در مورد وقت نماز صبح، حدود پنج الی شش دقیقه بعد از اذان صبح از رسانه‌ها شروع به ادای فریضه‌ی صبح نمایند
📝 سوال: کسی که برای انجام عباداتی چون نماز و روزه و حج نایب می شود، آیا باید به فتوای مرجع تقلید خودش عمل کند یا به فتوای مرجع تقلید کسی که از طرف او نایب شده است؟ ✍پاسخ: آیات عظام: خامنه ای، صافی و مکارم: نایب باید به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند. [1] ✍ آیت الله سیستانی: باید به فتوای مرجع منوب عنه (شخص نایب گیرنده) عمل کند و در مواردی هم لازم است که فتوای مرجع خود را رعایت کند. [2] ✍آیت الله بهجت: نایب باید به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند و در نیابت از شخص زنده در حج، احتیاط کند. [3] 📚پی نوشت: [1]. خامنه ای، صافی و مکارم: استفتا. [2]. سیستانی: استفتا. [3]. بهجت، استفتائات، ج1، س 110 و استفتا.
هدایت شده از آقا تنها نیست
بخشی از وصیتنامه شهیدمجیدمحمدی: ما که رفتیم! مادری پیر دارم و زنی و۳بچه قدو نیم قد!😢 از دار دنیا چیزی ندارم الا یک پیام! ✅یقه تان را میگیریم اگر ولایت فقیه راتنها بگذارید. 🆔👇 @agha_tanha_nist
💠 امام علی علیه السلام فرمودند: مِلاکُ الدّینِ مُخالَفَةُ الْهَوى؛ معیار دیندارى مخالفت با هواى نفس است»(1). 🔴شرح حدیث: 🔸هر چیزى ملاکى دارد که با آن سنجیده مى شود. ملاک دیندارى و بى دینى چیست؟ آیا ملاک دیندارى فقط نماز خواندن است؟ آیا حجاب به تنهایى مى تواند معیار قرار گیرد؟ همان گونه که بعضى مردم نماز یا حجاب را مرز دینداران و بى دینان معرّفى مى کنند. آیا کنترل زبان و حفظ آن مى تواند به تنهایى ترازوى سنجش دیندارى باشد؟ 🔸حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) در این روایت کوتاه و عمیق، معیار و ملاک جامع و کاملى را براى مسأله مورد بحث بیان فرموده است. هر چند امور مذکور نیز ملاک هستند; ولى ملاک کامل و فراگیر چیز دیگرى است، حتّى گاه مى شود که همان عبادت و حجاب و حفظ زبان بر اثر خواهش دل است. داستان معروف زیر شاهد خوبى بر این بحث است: 🔸شخصى سالیان درازى در صف اوّل نماز جماعت شرکت مى کرد. روزى دیر به مسجد رسید و در صف آخر قرار گرفت، احساس بدى به او دست داد. با خود گفت: حالا مردم چه مى گویند! فلانى هر روز در صف اوّل بود، چرا امروز در صف آخر قرار گرفته است!؟ پس از این افکار و تخیّلات، ناگهان تکانى خورد که اى واى بر من! سالیان دراز نمازهایم را خراب کردم، باید همه را قضا کنم؟ چون آلوده به انگیزه غیر خدایى بود! به همین جهت در روایتى مى خوانیم که: «مجذوب فراوانى نماز و روزه و سایر عبادات دیگران مشوید! چون گاهى این ها را از سرِ عادت انجام مى دهند، بلکه افراد را به راستگویى و أداى امانت امتحان کنید»(2). بنابراین آن کس که تابع عقل و فرمان خداست دیندار، و آن که تابع هواى نفس است بى دین است. 🔸در تفسیر آیه شریفه (نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَکْفُرُ بِبَعْض)(3) این سؤال مطرح شده است: چرا خداوند بنى اسرائیل را به خاطر این کار سرزنش مى کند، در حالى که (نُؤْمِنُ بِبَعْض) که کار خوبى است; هر چند براى (وَ نَکْفُرُ بِبَعْض) مستحق سرزنش هستند؟ برخى از مفسرین گفته اند: «آن ایمان ببعض نیز بى ارزش بوده است، چون به چیزهایى ایمان مى آوردند که با هواى نفس آن ها سازگار بود. بنابراین در واقع ایمان به هواى نفس بود، نه ایمان به خدا!»(4). خلاصه این که روایت فوق ملاک و معیار سنجش دینداران از بى دینان را مخالفت با هواى نفس مى شمارد و با این ترازوى دقیق مى توانیم میزان دیندارى خویش را به خوبى بسنجیم. 📚پی نوشت: 1. میزان الحکمة، باب 4041، حدیث 21135 (جلد دهم، صفحه 382). 2. میزان الحکمة، باب 300، حدیث 1490 (جلد اوّل، صفحه 344). 3. سوره نساء، آیه 150. 4. تفسیر نمونه، جلد 4، صفحه 189. https://eitaa.com/moballeghan