eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☑ ویژگی‌های وارثان حسین علیه السلام 🔸 استاد علی صفایی حائری وارثان در شعور و عاطفه و در تصمیم و عمل متحّول شده‌اند و به حسین پیوند خورده‌اند و از علم و عشق و عبودیت و خلوص، نشان گرفته‌اند. در واقع، میراثی جز همین بصیرت و علم و عبودیتِ تقوا و عبودیتِ صلاح نیست. «العلماء ورثة الانبیاء»؛ عالم میراثدار انبیاء است. در واقع ارث عالم، همان علم و بصیرت و بینش اوست و همین بصیرت و عبودیت، او را بپا می‌دارد تا پاسدار حق باشد و جلوگیر از باطل و ظلم و فسق و لهو و لعب. این‌گونه پایه‌های مبارزه و جهاد و شهادت شکل می‌گیرد و میراث عاشورا و کربلا به نزدیکان و پیوندخورده‌ها می‌رسد. 📚 وارثان ، ص۲۵۸. 🌿 @einsad
✅هفت اصل مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا 📝گزیده سخنرانی 🔹🔹🔹🔹 🔷هفت اصل مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا 🔸مدیریت بحران یکی از آموزه‌های عاشورایی سیره حضرت زینب سلام‌الله علیها می باشد. 🔸خدامحوری، قرآن محوری، هدفمندی، شجاعت، آرامش، عقلانیت و ولایتمداری اساسی‌ترین مؤلفه‌های مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا است. 🔸پس از ظهر عاشورا که مدیریت امور قیام بر عهده حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام سجاد علیه‌السلام قرار گرفت قیام به نحوی هدایت شد که تاریخ متکی بر آن الگوی مدیریت بحران سیره زینبی را روایت کرده است. 🔸خدامحوری اولین اصل مدیریت بحران می باشد. 🔸خدامحوری از آموزه‌های عاشورایی است که تاریخ در اولین اقدامات حضرت زینب سلام‌الله علیها پس از ظهر عاشورا روایت کرده است. 🔸قرآن محوری دومین اصل مدیریت بحران می باشد. 🔸از پیامبر اکرم (ص) نقل‌شده است که فتنه‌ها همانند تکه‌های شب تار، یكی پس از دیگری روی می‌آورند، در چنین شرایطی به قرآن پناه ببرید. 🔸هدفمندی سومین اصل مدیریت بحران در بیان آموزه‌های عاشورامی باشد. 🔸هدفمندی می‌تواند یک مؤلفه اساسی برای مواجهه صحیح با مشکلات باشد. 🔸شجاعت و قاطعیت چهارمین اصل مدیریت بحران می باشد. در تاریخ عاشورا نمی‌توان حتی یک فراز پیدا کرد که حضرت زینب سلام‌الله علیها در خطبه‌های خود یزید را به‌عنوان حاکم، خلیفه و یا امیر خطاب کرده باشد این در حالی است که حضرت در ادبیات خود در محفل یزید از او به‌عنوان «عدو الله و یا یابن طلقا» یادکرده است. 🔸تسکین و آرامش از دیگر لوازم مدیریت بحران می باشد، دولتمردان در شرایط بحران حق ندارند با بیان برخی از به‌ظاهر واقعیت‌ها ترس و وحشت در قلوب مسلمانان ایجاد کنند. 🔸عقلانیت ششمین اصل از اصول مدیریت بحران عاشورایی می باشد. 🔸ولایتمداری هفتمین اصل مدیریت بحران در بیان آموزه‌های قیام عاشورا است، حقیقتی که حضرت زینب سلام الله علیها متکی بر آن عاشورا را جهانی کرد. ☑ @ostadrafiei
حاج آقا قرهی : حرام که حرام است، امّا مکروه عند الاولیاء، عین حرام است. چرا؟ چون اگر ببینم یک کاری انجام بدهم، مولایم کمی اخم در چهره‌اش بیفتد، شاید به ظاهر کراهت داشته باشد، ولی برای من، حرام است. مگر می‌شود کسی که محبّ مولاست کاری را انجام دهد که مولا از آن کار بدش بیاید و کراهت داشته باشد؟!! لذا برای عرفا و اولیاء خدا مکروه، عین حرام می‌شود @Asemani_bashim
🕊| پرچم ، پیشانی بند ، انگشتر ، چفیه ، بی سیم هم روی کولش . خیلی با نمک شده بود ☺️ گفتم چیه ؟ خودت رو مثل علم درست کردی ؟ میدادی یک چیزی هم پشت لباست بنویسن😒 پشت لباسش رو نشون داد " جگر شیر نداری سفر عشق مرو " ❤️ گفتم : بی خودی اصرار نکن .. بی سیم چی لازم دارم ولی تو رو نمی برم😒 هم سنت کمه ؛ هم برادرت شهید شده .. هیچی نگفت ... از من حساب میبرد..✅ کمی هم میترسید، دستش رو گذاشت روی کاپوت تویوتا🚘 و گفت : باشه .. نمیام ! ولی روز قیامت شکایتت رو به فاطمه زهرا میکنم .. ببینم میتونی جواب بدی ؟😒 توی عملیات دنبالش میگشتم .. به بچه ها گفتم کجاست ؟ گفتن نمی دونیم ! نیست به شوخی گفتم : نگفتم بچه است ! گم میشه ! حالا باید کلی دنبالش بگردیم تا پیداش کنیم? بعد عملیات داشتیم شهدا رو جمع میکردیم . اکثرا با یک گلوله یا ترکش ریز شهید شده بودن😔 یکی هم بود که ترکش کل سر رو برده بود ... برش گردوندم ...😞 پشت لباسش رو دیدم نوشته بود:"جگر شیر نداری سفر عشق مرو" |🕊 @shohadavamahdawiat
🍃آیت الله کشمیری (ره) برای برآمدن حاجت دنیایی و آخرتی سه چیز را توصیه می فرمود : 1- ذکر استغفار 2- ذکر صلوات 3- صدقه دادن 📚نسخه های شفا بخش ، ص ۹۸ @Arefin
🔍 معانی دعایی که رهبرانقلاب، در پایان مراسم اربعین خواندند: 🔻 قسمتی از دعای روایت شده از امام صادق(علیه‌السّلام): 🔹 اَللَهُمَّ املَأ قُلوبَنا شَوقاً لَکَ وَ خَشیَةً مِنکَ وَ تَصدیقاً وَ ایماناً بِکَ وَ فَرَقاً مِنکَ وَ شَوقاً اِلَیکَ یا ربّ العالمین. 🔹 اَللَهُمَّ اَلحِقنا بِالصّالِحین وَ اجعَلنا مِن صالِحِ مَن بَقی. 🔹 اَللَهُمَّ اَعطِنا نَصراً فی دینِکَ وَ قُوَّةً فی عِبادَتِکَ وَ فَهماً فی خَلقِکَ وَ کِفلَینِ مِن رَحمَتِک، 🔹 اَللَهُمَّ بَیِّض وُجوهَنا بِنورِکَ وَ اجعَل رَغبَتَنا فیما عِندَکَ وَ تَوَفَّنا فی سَبیلِکَ عَلیٰ مِلَّتِکَ وَ مِلَّةِ رَسولِک. 📌 الكافي، ج‏۲، ص۵۸۶ (با اندکی تغییرات). 🔸 خدایا قلبهای ما را از دوستى تو، ترس از تو، تصديق تو و ايمان به تو، هراس از تو و اشتياق به خودت سرشار كن، ای پروردگار جهانیان. 🔸 خدایا ما را به نیکان ملحق بساز و ما را از نیکان باقی مانده قرار بده. 🔸 خدايا توفيق يارى دينت، و نيرویى در عبادتت و فهمى درباره مخلوقاتت و دو بهره از رحمتت را به ما عطا بفرما، 🔸 خدایا روى ما را به نور خود سپید گردان، و رغبت ما را در آنچه نزد تو است قرار ده، و جان ما را در راه خودت بگير؛ بر آیين خودت و آیين پيامبرت. 💻 @Khamenei_ir
🔴شدیدترین تحریم اقتصادی دنیا علیه پیامبر اسلام!🔴 🔸سختی های شعب ابی طالب🔸 🔺در گزارشات تاریخی آمده است که کسانی که درون شعب بوده اند، 1.قادر به برطرف کردن مایحتاج خود نبوده 2.قریش راه ورود طعام و آب را بر روی آنان بسته بودند 3.اینان به قدری دچار سختی بوده اند که صدای ناله آنان از برون شعب شنیده می شد. 4.تنها در یک زمان بنی هاشم امکان خریدن داشتند ، آن هم در ماه های حج،(ذی الحجه و رجب)، که در این مواقع ابوجهل بسیار مراقب بود تا کسی چیزی به بنی هاشم نفروشد! 5.بیهقی می نویسد که هر نوع طعامی که از ناحیه مسافران در بازارهای مکه عرضه می شد،قریشیان به سرعت ، آن را می خریدند تا مبدا به دست بنی هاشم برسد. 🔸فشار گرسنگى به حدى رسيده بود كه «سعد وقاص» مى‌گويد: 🔸شبى از ميان درّه بيرون آمدم، در حالى كه نزديك بود تمام قوا را از دست بدهم. ناگهان پوست خشكيده شترى را ديدم، آن را برداشتم و شستم و سوزاندم و كوبيدم، بعد با آب مختصرى خمير كرده و از اين طريق سه روز به سر بردم. 🔸جاسوسان «قريش» در تمام راه مراقب بودند كه مبادا كسى خواربارى به «شعب ابى طالب» ببرد، 🔸ولى با اين كنترل كامل، گاه بيگاهى، «حكيم بن حزام» برادرزاده «خديجه» و «ابو العاص بن ربيع» و «هشام بن عمر» نيمه شب‌ها مقدارى گندم و خرما بر شترى حمل كرده و تا نزديكى «شعب» مى‌آوردند. سپس افسار آن را دور گردنش مى‌پيچيدند و رها مى‌كردند و گاهى همين مساعدت موجب گرفتارى آنان مى‌شد.
4_5881871413094122432.mp3
4.79M
استاد رفیعی گام های شیطان در ترک نماز .
هدایت شده از کالک | kalk.ir
بسته محتوایی انقلاب دوم.pdf.pdf
887.9K
867 KB 🔊 کالک پیشنهاد میدهد: 👈 بسته محتوایی ، ویژه 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی 🔶این بسته که به همت گروه کوله پشتی تشکل‌های دانشجویی ایران تهیه گردیده است، شامل مواردی چون: ⬅اکران فیلم و مستند ⬅دعوت از مهمانان ویژه ⬅اجرای موسیقی زنده ⬅دعوت از هنرمندان طنز ⬅برگزاری نمایشگاه ⬅ و.... خواهد بود. 🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل‌های دانشجویی ➕ @kalk_ir
هدایت شده از احکام حرم رضوی
#راهپیمایی
هدایت شده از احکام حرم رضوی
#علت_دشمنی_استکبارباایران
﷽؛ 💠 پيوند نماز با جبران گذشته ‌ها 💠 🌳 اگر نمازی قضا شد يا سجده‌ای يا تشهدی فراموش شد، بايد آن گونه كه در رساله مراجع آمده است، جبران شود و اين یک درس است كه می‌ توان فراموش شده ‌ها و تلف شده ‌ها را جبران نمود. 🍃 اگر در کاری نقصی پيدا شد، نبايد دلسرد و نا اميد گشت، بلكه بايد به انسان فرصتی داده شود تا كمبودها را جبران كند، همان گونه كه برای گناهان، راه توبه باز است. 🌳 «علیه السلام» در دعای مكارم الاخلاق می ‌فرمايد: خدايا تو برای هر کاری كه تلف شده است جایگزینی داری: «وَ عِنْدَكَ مِمَّا فَاتَ خَلَفٌ» و برای کارهای فاسد راه اصلاح گشوده ‌ای: «وَ لِمَا فَسَدَ صَلَاحٌ» و برای کارهایی كه نمی‌پسندی راه تغيير قرار داده ‌اي: «وَ فِيمَا أَنْكَرْتَ تَغْييرٌ». 📒 پیوند های نماز؛ حجت الاسلام قرائتی؛ ص ۱۸
یک ایده: در طول سال می توان متن نصایح پیامبر اکرم به ابوذر غفاری را محور مباحث اخلاقی در دانشگاه قرار داد این متن با شرح آن در آثار استاد آیه الله مصباح یزدی موجود می باشد که فایل فشرده آن را دریافت نموده وبا فایر فاکس باز فرمایید
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
4_6019502334424384056.pdf
536.7K
🇮🇷فیش منبر🇮🇷 فیش منبر متناسب با 13 آبان 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 #استکبار_ستیزی #آمریکا 🇮🇷دنیای فیش منبر و مرثیه👇🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/2398879744Cdd88d0e5af
💠 استاد فاطمی نیا در سخنرانی چند روز قبلشون مطالبی فرمودند که یکی از مخاطبین آذری زبان عزیز کانال ارسال کردند👇 ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد: اول عمدا نماز نخواندن. دوم به ناحق آدم کشتن. سوم عقوق والدین. چهارم آبرو بردن. این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی شوند. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای من تعریف می کرد: به پدرم گفتم : پدر تو دریای علم هستی ، اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می گویی؟ می گفت : پدرم سرش را انداخت پایین ، بعد سرش را بالا آورد و گفت : آبروی کسی را نبر! الان در زمان ما هیئتی ها، مسجدی ها و مقدس ها آبرو می برند ؛ عزیز من ، اسلام می خواهد آبروی فرد حفظ شود. شما با این مشکل داری ؟ دقت کنید که بعضی ها با زبانشان می روند جهنم. روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند. فکر نکنید همه شراب می خورند و از دیوار مردم بالا می روند. یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم. ای آقا تو که همیشه هیئت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت می نشینند آبرو می برند.
هدایت شده از منبر انقلابی
چرا مرگ بر آمریکا؟.pdf
708K
💠مناسبت: 13 آبان 🌀 موضوع : چرا مرگ بر آمریکا؟ 🔵 ماهیت : تبیین چیستی و چرایی شعار مرگ برآمریکا و تأثیرات و برکات آن در پیشرفت کشور با رویکرد تأکید بر جهاد کبیر و تقویت روحیه عدم اطاعت از کفار و ظالمین غربی ✌کانال منبر انقلابی ✅ @enqelabee
🔴منبر کوتاه 13 آبان🔴 . 🔸آیه 120 از سوره توبه به برخی مصادیق عمل صالح اشاره می کنند 🔸همانطور که می دانیم ویژگی مومن دو تاست 1- ایمان 2- عمل صالح که این اعمال صالح را می توانیم به دو بخش تقسیم کنیم: . 1-اعمال صالح ایجابی ومثبت مانند اقامه نماز وزیارت اربعین . 2-اعمال صالح سلبی مانند مواردی که همین آیه 120 سوره توبه به آن اشاره می کند یکی از این مصادیق سلبی که در این آیه به آن اشاره می کند این است که: هر عملی که منجر به خشم دشمن از شما بشود مصداق عمل صالح است لذا می فرماید وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى آورد قدم نمى گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى آورند مگر اينكه به سبب آن عمل صالحى براى آنان [در كارنامه شان] نوشته مى شود به عبارت دیگر هرفردی که در راه مبارزه با دشمن سختی ورنجی متحمل بشود هم دارای اجر وهم مصداق عمل صالح می باشد از این رو روز 13 آبان وشرکت در راه پیمایی ها یکی از مصادیق عمل صالح وتعظیم شعائر است 🔺🔺🔺اصل آیه مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ ﴿۱۲۰﴾ مردم مدينه و باديه نشينان پيرامونشان را نرسد كه از [فرمان] پيامبر خدا سر باز زنند و جان خود را عزيزتر از جان او بدانند چرا كه هيچ تشنگى و رنج و گرسنگيى در راه خدا به آنان نمى رسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى آورد قدم نمى گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى آورند مگر اينكه به سبب آن عمل صالحى براى آنان [در كارنامه شان] نوشته مى شود زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمى كند (۱۲۰)
🕋إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ (آیه 30 سوره فصلت) وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَکَانُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ (آیه 146 آل عمران) 🔸منظومه رفتاری حضرت خدیجه (سلام الله علیها) نماد مقاومت در برابر تحریم و استبداد ابوسفیانی‌ها 🔺ریشه مقاومت حضرت خدیجه(س) - معامله با خدا بر اساس ایمان به خدا - معامله با ولی خدا (رسول الله(ص)) - ایمان به قیامت میعادگاه پاداش مقاومت 🔺اصول مقاومت حضرت خدیجه(س) - ایمان به نصرت الهی(ان تنصروا الله ینصرکم)(آیه 7 سوره محمد) - ایمان به صراط مستقیم بودن پیامبر اکرم(ص)، (النبی اولی باالمونین من انفسهم)(آیه 6 سوره احزاب) - ایمان به ظرفیت سازی مقاومت برابر فشارهای ابلیس 🔴 پای ولی خدا ایستادن و تمام هستی خود را برای او هزینه کردن، درمقابل این خدمت : (ان الله یقرئک السلام؛ پیام جبرئیل برا حضرت خدیجه(س) ) 🔴 تحریم زعمای مشرک در میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) در عوض نزول زنهای بهشتی و همراهی و کمک به حضرت 🔺نتایج مقاومت حضرت خدیجه(س) - عاقبت به خیری و جایگاه ویژه حضرت در میان همسران پیامبر(ص)، (ویثبت اقدامکم) - پیروزی حضرت خدیجه (س) در همراهی پیامبر(ص) و شکست دادن جبهه ابوسفیان - بهره مندی از امداد های الهی در تولد حضرت زهرا(س) 🔸درس هایی از بانوی مقاومت 🔺به دشمنان شیطان صفت مثل امریکا اعتماد نکنیم 🔺به ولی خدا اعتماد داشته باشیم 🔺در مسیر نصرت ولی خدا با هیچ مشکلی از پا نیفتیم، (فما وهنوا لما اصابهم فی سبیل الله) 🔺یقین به پیروزی داشته باشیم (احدی الحسنیین)