eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
24.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸چند دقیقه با طلبه ای که سینماگر شد 🎥آقایی: راه برایم باز نبود؛ نزدیک 2 سال طول کشید تا ارشاد مجوز دهد. @irinn_channel
مهربان ترین مادر مومنین!.pdf
152.6K
💠مناسبت: ⭕️عنوان: "مهربان ترین مادر مومنین" ✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان(طلاب) https://eitaa.com/moballeghan
✨﷽✨ 🌸استاد رفیعی 🔰درباره آثار و بركات روزه صحبت كنيد. 💬شبي كه رسول خدا (ص) به معراج رفتند، همين سوال را پيامبر از خدا پرسيد. گفتگوی پروردگار و رسول گرامي: 💐خدايا ثمره ي روزه چيست؟ خدا فرمود: روزه باعث حكمت مي شود. در روزه بيشتر كارشناسان روي مباحث اجتماعي بحث ميكنند. حكمت غير از علم است. حكمت يعني قدرت فهم و تشخيص قدرت، راه پيداكردن، سر دو راهي نماندن. حكمت قوه اي است كه خدا به انسان مي‌دهد. در قرآن ميگويد: به هركس حكمت داديم خير كثيري به او داديم. ممكن است كسي عالم باشد ولي حكيم نباشد. حكمت قدرت فهم كتاب است. اين در پرتو روزه پيدا ميشود. از لقمان پرسيدند چرا حكيم شدي؟ گفت: من غذايم را كنترل كردم، هر چيزي نخوردم. زبانم را كنترل كردم، هر چيزي نگفتم. چشمم را كنترل كردم و هرچيزي را نديدم. ما در روزه اين كار را انجام ميدهيم. حكمت در واقع با كنترل مبادي ورودي قلب است. چشم و قلب و زبان را كنترل كردن. روزه دار اينها را كنترل مي‌كند. از حلال نمي خورد چه برسد به حرام. روزه دار كمتر چشم به حرام مي‌دوزد و هر چيزي را گوش نمي دهد چون ميگويد: روزه هستيم. وقتي مبادي ورودي سالم شد، طبيعتا اين نور حكمت از قلب متصاعد مي شود. اين مهمترين اثر روزه است. در ادامه اين روايت دارد كه حكمت باعث معرفت ميشود و معرفت باعث يقين ميشود. يقين بالاترين ارزش است. اگر انسان يقين داشته باشد خيلي از كارها را انجام نميدهد. بيشتر ما كه گناه ميكنيم بخاطر اين است كه يقين ما ضعيف است. اگر به معصيت يقين داشته باشيم گناه نمي كنيم. اثر ديگر روزه تقويت اراده است. خيلي‌ها می گويند ميخواهيم گناه نكنيم ولی نمي شود. دلم مي‌خواهد دروغ نگويم ولي نمي توانم. سخت است. اين روزه اين اراده را تقويت مي‌كند. چطور شما پانزده ساعت در هواي گرم نمي آشامی ، پس مي‌تواني حرام هم نبينی . در واقع يك ممارست و تمرين است. مهمترين اثر روزه تقويت اراده است. آثار ديگر روزه اين است كه تعبدي را در انسان مي‌رساند. يك تمرين نظم و برنامه ريزي. شما داريد غذا مي‌خوريد. صداي اذان مي‌آيد ديگر نمي خوريد. تا مغرب هم نميخوريد. يك نظمي دارد. پس تمرين براي نظم در زندگي است. ديگر آثار روزه تمرين صبر و بردباري است. صبر ساده نيست. در روايت داريم: صبر مثل سر در بدن است. مشكل عمده مردم ما كم صبري است. صبر باعث ميشود انسان به كمالات برسد. صبر در كنار شُكر آمده است. صبر در كنار نماز آمده است. صبر در كنار حق آمده است. اگر اين صبر و تحمل در انسان باشد، صبر بر عبادت ميكند، صبر بر مصيبت ميكند، صبر بر معصيت مي‌كند. اين صبر با روزه تقويت مي‌شود. روزه به شما صبوري مي‌دهد. چطور پانزده ساعت شما صبر مي‌كنيد. علي رغم گرسنگي و تشنگي. يكي ديگر از آثار روزه كنترل غرايز و شهوات است. مشكلي كه در جوانان داريم طوفاني بودن شهوت و غرايز است. مخصوصا كسانيكه سن ازدواجشان گذشته و صحنه‌هايي راه درجامعه مي‌بينند. روزه باعث كاهش شهوات مي‌شود. در واقع يك نوع مديريت شهوت و غرايز است. غضب را كنترل مي‌كند. اينكه ميگويند: در عيد فطر روزه دار جايزه مي‌گيرد و روزه يكي از درهاي بهشت است، بخاطر آثار آن است. 📺 برنامه سمت خدا اصل و متن کامل حدیث درکتاب بحارالانوار در آدرس زیر 👇👇👇👇👇👇
🔘 داستان واقعی چند روز پیش سفری با اسنپ داشتم. (بعنوان مسافر). آونروز خیلی بدشانسی آورده بودم و ناراحت بودم، آخه باطری و زاپاس ماشینم رو دزد برده بود. راننده حدودا ۴۰ سال داشت و آرامش عجیبی داشت و باعث شد باهاش حرف بزنم و از بدشانسیم بگم. هیچی نگفت و فقط گوش میکرد. صحبتم تموم که شد گفت یه قضیه‌ای رو برات تعریف میکنم مربوط به زمانی هست که دلار ۱۹ تومنی ۱۲ شده بود. گفتم بفرمایید. برام خیلی جالب بود و برای شما از زبان راننده می‌نویسم. 🔹یه مسافری بود هم سن و سال خودم ، حدودا ۴۰ساله. خیلی عصبانی بود. وقتی داخل ماشین نشست بدون اینکه جواب سلام منو بده گفت: چرا انقدر همکاراتون ......(یه فحشی داد) هستند. از شدت عصبانیت چشماش گشاد و قرمز شده بود. گفتم چطور شده، مسافر گفت: ۸ بار درخواست دادم و راننده‌ها گفتن یک دقیقه دیگر میرسند و بعد لغو کردند. من بهش گفتم حتما حکمتی داشته و خودتو ناراحت نکن. 🔹این جمله بیشتر عصبانیش کرد و گفت حکمت کیلو چنده و این چیزا چیه کردن تو مختون و با گوشیش تماس گرفت. مدام پشت گوشی دعوا میکرد و حرص می‌خورد.( بازاری بود و کلی ضرر کرده بود). حین صحبت با تلفن ایست قلبی کرد و من زدم بغل و کنار خیابون خوابوندمش و احیاش کردم. سن خطرناکی هست و معمولا همه تو این سن فوت میکنن. چون تا به بیمارستان یا اورژانس برسن طول میکشه. 🔹من سر پرستار بخش مغز و اعصاب بیمارستان ..... هستم و مسافر نمی‌دونست. خطر برطرف شد و بردمش بیمارستان کرایه هم که هیچی!!! دو هفته بعد برای تشکر با من تماس گرفت و خواست حضوری بیاد پیشم. من اونموقع شیفت بودم و بیمارستان بودم. تازه اونموقع فهمید که من سرپرستار بخشم. اومد و تشکر کرد و کرایه رو همراه یه کتاب کادو شده به من داد. گفتم دیدی حکمتی داشته. خدا خواسته اون ۸ همکار لغو کنن که سوار ماشین من بشی و نمیری. تو فکر رفت و لبخند زد. من اونموقع به شدت ۴ میلیون تومن پول لازم داشتم و هیچ کسی نبود به من قرض بده. رفتم خونه و کادو مسافر رو باز کردم. تو صفحه اول کتاب یک سکه تمام چسبونده بود! حکمت خدا دو طرفه بود. هم اون مسافر زنده موند و من هم سکه رو ۴میلیون و چهارصد هزار تومن فروختم و مشکلم حل شد. همیشه بدشانسی بد شانسی نیست. ما از آینده و حکمت خدا خبر نداریم. ⚡️اینارو راننده برای من تعریف کرد و من دیگه بابت دزدی باطری و زاپاسم ناراحتیمو فراموش کردم. من هم به حکمت خدا فکر کردم. ─┅─═इई 🌸🌺🌸ईइ═─┅─ @nab_menbar
🔷وقت افطار 🔻پرسش: روزه را چه وقت باید افطار کرد؟ 🔺پاسخ: هنگامی که مغرب شرعی باشد و بتوان نماز خواند؛ البته انسان باید به رسیدن وقت مغرب یقین یا اطمینان داشته باشد و نمی توان تنها به شنیدن صدای اذان اکتفا کرد، بلی اگر مطمئن باشد که اذان را دقیقاً در وقت شرعی می گویند می تواند افطار کند، ولی بهتر است همیشه چند دقیقه بعد از اذان، افطار نماید تا یقین حاصل کند که قبل از وقت، افطار نکرده است. 🔻پرسش: آیا با شروع اذان مغرب رادیو و تلویزیون، افطار روزه جایز است؟ 🔺پاسخ: همه مراجع به جز آیت الله بهجت: اگر یقین دارید با اذان رادیو و تلویزیون وقت داخل شده، اشکال ندارد. آیت الله بهجت: به محض اینکه قرص خورشید در افق پنهان شود، افطار روره جایز است، ولی احتیاط مستحب آن است که مدتی صبر کند تا سرخی طرف مشرق از بین برود. 🔹مسأله: اگر روزه دار به گفتۀ کسی که می گوید مغرب شده افطار کند و بعد معلوم شود مغرب نبوده قضا و کفارۀ روزه بر او واجب است، ولی اگر خبر دهنده عادل بوده، فقط قضای آن روز واجب است. 📚(احکام رمضان، صفحه 22)
❓نماز وقت افطار-نماز اول وقت ❓❓هنگام اذان مغرب، افطار کردن بهتر است، یا خواندن نماز مغرب و عشا؟ ♦️مستحب است انسان تا آنجا که ممکن است بدون عذر شرعی نماز را از اول وقت تأخیر نیندازد، مگر این که کاری که انجام آن شرعا مقدم بر نماز باشد مانند نجات جان یا مال محترم و یا دادن طلب کاری یا امانت مردم یا تطهیر مسجدی که نجس شده و همین طور اگر منتظر برپا شدن جماعت باشد تأخیر نماز اشکال ندارد.هر چه به اول وقت نزدیکتر باشد ثوابش بیشتر است. ☑️در مورد وقت افطار گفتنی است؛ خواندن نماز مغرب و عشا بهتر است؛ ولى اگر کسى منتظر او است یا بسیار گرسنه است که نمى تواند نماز را با حضور قلب بخواند، افطار کردن بهتر است.توضیح المسائل مراجع، ج ۱، م ۱۷۵۰.
🔳سؤال: فردی در طرقبه روزه خودش را با اذان رادیو به افق مشهد افطار کرده و اذان طرقبه را چند دقیقه بعد گفته اند،روزه او چه حکمی دارد؟ 🌀نام مرجع تقلید: آیت الله العظمی سیستانی (حفظه الله تعالی) ❇️پاسخ: با عرض سلام و ادب؛ ▪️به طور کلّی اگر انسان یقین یا اطمینان كند كه مغرب شده و افطار كند، بعد معلوم شود مغرب نبوده است، قضای آن روز بر وی واجب میشود ولی کفّاره ندارد. ولی اگر در هوای ابری و مانند آن به گمان اینكه مغرب شده افطار كند، بعد معلوم شود مغرب نبوده، در این صورت، قضاء، بنابر احتیاط واجب است. ▫️شایان ذکر است؛ وقت افطار روزه ،بنابر احتیاط واجب، از زمانی است که سرخی طـرف مشرق که بعد از غروب آفتاب پیدا میشود، از بالای سر انسـان بگـذرد. البته احتیاطی بودن آن در مورد وقتی است که فرد، زمان غروب آفتاب را میداند کـه در ایـن صـورت بنابر احتیاط واجب نمیتواند روزه را هنگام غروب آفتـاب افطار نماید، اما اگـر در غروب آفتاب به علت احتمال مخفـی شـدن خورشـید، پشـت کوههـا یـا سـاختمانها یا درختان، شک داشته باشد، بنابر فتوی نمیتواند قبل از این که سرخی طـرف مشـرق کـه بعد ازغروب آفتاب پیدا میشود،از بالای سر انسان بگذرد، افطار نماید.
17.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙سخنرانی حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با موضوع فضایل ماه رمضان و روزه داری
🔷روزه های واجب 🔹1.روزۀ ماه مبارک رمضان؛ 🔹2. روزۀ قضا ؛ 🔹3. روزۀ کفاره؛ 🔹4. روزه های قضا شده پدر که بر پسر بزرگتر واجب می شود؛ 🔹5. روزۀ آخرین روز ایام اعتکاف؛ 🔹6. روزۀ بدل از قربانی در حج تمتع؛ 🔹7. روزۀ نذر. 🔻پرسش: کسی که در ماه رمضان در سفر است، آیا می تواند نذر کند روزه بگیرد؟ 🔺پاسخ: خیر، جایز نیست. 🔻پرسش: آیا می توان در سفر، نذر روزۀ مستحبی کرد؟ مثلاً در راه مشهد یا پس از رسیدن به آنجا بدون قصد اقامت نذر روزۀ مستحبی کرد؟ 🔺پاسخ: آیات عظام امام، تبریزی، صافی، فاضل نوری و وحید: در مسافرت نذر روزه جایز نیست. آیات عظام بهجت، خامنه ای و سیستانی: آری، در مسافرت نذر روزه جایز و صحیح است. آیت الله مکارم: در مسافرت نذر روزه اشکال دارد و اگر نذر کرد، احتیاط واجب آن است که به نذر خود عمل کند. 🔻پرسش: آیا می توانیم پیش از سفر در وطن خود، نذر کنیم که در سفر روزۀ مستحبی بگیریم؟ 🔺پاسخ: آری، این نذر صحیح است. 📚( احکام رمضان، صفحه 23)
❓فرصتهای بسیار بزرگی است که خداوند برای انسان فراهم نموده است تا در آن به راحتی و بدون هیچ مزاحمی چون شیطان (چرا که در این ماه شیاطین در غل و زنجیرند و راه سیطره آنها بر انسان مسدود است) به تمرین خوب شدن بپردازد و طعم واقعی بندگی را بچشد. ♦️«اقسام روزه» به طور کلی عبادات یک صورت ظاهری دارد که عبارتست از حرکات و سکنات و امساک و افطار و... و یک صورت باطنی که سازنده روح انسانی و پی بردن به حقیقت آفرینش است، اگر انجام این عبادات انسان را به فلسفه اصلی خلقت که انس با خالق و عشق به او و طهارت روح است برساند، این فرد به حقیقت عبادت رسیده است و سرّ آن را درک نموده است، که نشانه اش تسلیم در برابر اوامر الهی و ترک همه کارهائی است که مورد رضایت خداوند نیست. اما اگر در حین انجام عبادات مرتکب منکرات هم می شود و ولایت غیر الهی را هم پذیرا هست به هدف عبادت نزدیک نشده و تغییراتی در او حاصل نگردیده و چنین شخصی هرگز نمی تواند شاهد تحولّی در خود باشد. 🔻انسانها بسته به میزان معرفت و شناختی که از خالق هستی و آموزه های دین دارند در نحوه کیفیت انجام وظایف شرعی و دینیشان مختلفند. هر چه معرفت و شناخت بیشتر و از سطح بالاتری برخوردار باشد تأثیر عملی که از انسان نشأت می گیرد بیشتر و تحولّی که در مسیر بندگی و خودسازی نصیب او می شود چشمگیر تر است. روزه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای روزه مراتبی بیان نموده اند که هر کس بسته به معرفت و شناختی که دارد در صدد انجام آن بر می آید. 🔺روزه شرعی: پایین ترین درجه روزه است که حفظ شکم از مفطرات می باشد و عامه مردم معمولا اینچنین روزه می گیرند. هر چند با چنین روزه ای ذمه انسان از تکلیف الهی بری می شود اما رشد معنوی و تقرب الهی چشمگیری به دنبال ندارد. و فقط بازخواست الهی را از انسان سلب می کند. 🔺روزه اخلاقی: روزه ایست که انسان علاوه بر حفظ شکم از مفطرات، چشم و گوش و دست و پا و سایر اعضاء و جوارح خود را نیز از محرمات و مکروهات و مشبهات حفظ می کند. این روزه در مرتبه بالاتری از روزه شرعی قرار دارد و کسب چنین توفیقی از جانب خداوند با توسل و الگو برداری از سیره و روش ائمه(ع) حاصل می شود. 🔺روزه عرفانی: قسم سوم روزه که سیره عرفا و اولیاء الله بوده و انجام آن بر همگان میسر نمی باشد روزه ایست که انسان در آن علاوه بر حفظ شکم و سایر اعضاء و جوارح از محرمات، قلب خود را نیز از خطورات شیطانی و صفات رذیله حفظ کند و نفس خویش را به فضائل و اوصاف نیک مزیّن نماید. با چنین روزه ایست که انسان می تواند پرواز کند و قله های بلند معرفت را فتح کند و شاهد تحوّلی شگرف در خود باشد. ☑️همانطور که گفتیم وادی اخلاق و عرفان وادی تمرین خوبیهاست. شرط رسیدن و درک روزه عرفانی، تمرین و ممارست داشتن در روزه اخلاقی است و تا پیروز میدان اخلاق نباشیم هرگز نمی توان پیروز میدان عرفان شد. بهترین نوع روزه که خشنودی الهی را به دنبال دارد و سبب رشد معنوی و رسیدن به تقوا و ایجاد تحول در انسان می شود روزه ایست که روح بندگی در آن نمایانتر باشد. به بیان دیگر هرچه انسان روزه دار بیشتر مراقب اعمال، رفتار و افکار خود باشد که به خطا و گناه نرود، بیشتر رضایت الهی را جلب نموده است و در نتیجه شاهد تحوّل و سازندگی بیشتری در خود می باشد. هرچند انجام مستحبّات نقش بسزایی در رشد معنوی انسان دارد اما آنچه که انسان را به سعادت و کمال حقیقی می رساند و خوشنودی خداوند را به دنبال دارد عمل به دستورات و فرامین الهی است که با انجام واجبات و ترک محرمات حاصل می شود.
📖خداوند در آیاتی چند در سوره بقره مسأله روزه و وجوب آن را مطرح فرموده است: (یا ایها الذین آمَنوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کما کتِبَ عَلَی الذَّینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکم تَتَّقون)[1] «ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شده است چنان که بر قبل از شما (امتهای پیشین) واجب شده بود شاید که باتقوا شوید.» 🔰از این آیه شریفه فهمیده می شود که روزه در امتهای پیشین نیز بوده امّا کیفیت و نحوه آن متفاوت بوده است همچنانکه پیامبر وقتی وارد مدینه شد یهودیان را دید که در روز عاشورا روزه می گیرند وقتی سبب آن را پرسید در پاسخ به پیامبر گفتند این روز (عاشورا) روزی است که آل فرعون غرق شدند و موسای کلیم با یارانش از شرّ فرعون نجات یافتند.[2] ❇️وجوب روزه بر مسلمانان طبق کتب تاریخی معتبر در ماه شعبان سال دوّم هجرت بر پیامبر(صلی الله علیه وآله) از طریق امین وحی جبرئیل ابلاغ گردید.[3] ومسلمانان به امر پیامبر اسلام شروع به گرفتن روزه نمودند؛ بر اساس روایات اسلامی پیامبراکرم تمام ماه شعبان به عبادت وروزه واعتکاف اهتمام داشت وبرخی از اصحاب خاص مثل علی علیه السلام چندین ماه از سال به روزه اهتمام می دادند؛ درسالی که روزه بعنوان تکلیف برمسلمانان اعلام شد آن حضرت ابتدا درباره اهمیت روزه فرهنگ سازی فرمود وخودش در ماه شعبان روزه بود از این روی اثر کاربردی رفتار و سیره ی حضرت درمیان مسلمانان فوری بود؛ پیامبر قوانین و ضوابط و مقررات هر حکمی که از سوی خدا اعلام می شد به مسلمانان ابلاغ می کرد؛ برای روزه نیز ضوابط خاص اعلام شد: کسانی که نتوانند به هر عذری در ماه رمضان بگیرند باید در ایام دیگر قضای آن و یا کفاره که عبارت از اطعام فقرا وآزاد کردن بردگان و...بود انجام بدهند. ❇️در مورد فضیلت ماه رمضان پیامبر(صلی الله علیه وآله) مفصلا در خطبه ای که مشهور است به خطبه شعبانیه که در آخرین جمعه ماه شعبان ایراد فرموده نکاتی را ذکر فرموده است که اهمیت آن ماه را می رساند و در تواریخ مذکور همچنین آمده است که امر به وجوب روزه سیزده روز پس از تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به سوی کعبه بوده است.[4] با نگاهی کوتاه به فرازی از خطبه شعبانیه که در هفته ی آخر ماه شعبان برای ورود به ماه رمضان ایراد فرمود می توان دریافت که چگونه مسلمانان را با مهربانی و زیبایی به انجام روزه تشویق می کرد: پیامبر فرمود: (قَدْ اَقْبلَ اِلَیکم شهرُ اللّهِ بِالبَرَکةِ وَ الرَّحمةِ وَ الْمَغفِرَة...) «ماه خدا بر شما واجب گردید ماهی که در آن برکت و رحمت و مغفرت الهی می باشد ماهی که قرآن در آن نازل گشته...»[5] «...دعیتم فیه الی ضیافت الله... » به ضیافت الهی دعوت هستید سعی کنید در این ماه آداب ضیافت را نگهدارید و مراقب باشید که در حضور میزبانی هستید که غیر از بخشش وعفو و پذیرایی به احسن وجه در او گمانی نیست. ....یکی دیگر از قرائنی که دلالت بر وجوب روزه بر مسلمین در ماه شعبان سال دوم هجرت دارد این است که: آیاتی که در مورد روزه آمده و همچنین سایر آیات در سوره بقره به غیر از یک آیه آن که در اواخر سوره می باشد همه در مدینه پس از هجرت پیامبر نازل گشته که این نکته حتمی بودن نزول وحی در مورد وجوب روزه را بعد از هجرت می رساند. نتیجه: حکم روزه در اواخر ماه شعبان سال دوّم هجرت بر پیامبر(صلی الله علیه وآله) نازل شده است. 🔶پی نوشت ها [1] قرآن کریم، سوره بقره: 183. [2] یعقوبی، تاریخ یعقوبی (بیروت) ج 1، ص 401. [3] همان [4] همان [5] شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 7، ح 20، باب 18 از ابواب احکام ماه رمضان
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی.mp3
9.49M
🔖منبر کامل 🔖 🔻 جلسه نهم ماه مبارک رمضان (آخر) ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 🔹موضوع : شخصیت اجتماعی کبری سلام الله علیها ◀️بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی پخش در فضای مجازی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
🌸روش تولید محتوای سخنرانی قرآنی 🌼استاد دوره: حجت الاسلام نوید نظری 🌹حدود 25 جلسه، 15 دقیقه ای (صوت تدریس + متن) 🌷امید است با آموزشهای این دروه بتوانید در حدود 5 دقیقه یک منبر قرآنی خوب، برای حداقل یک ساعت منبر آماده کنید. از لینک زیر وارد سایت حوزه شوید/ صفحه بنفش پایین صفحه / سامانه Lms www.hozehkh.com •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• کانال پاورپوینت قابل ویرایش منبر قرآنی http://eitaa.com/joinchat/4283301898C2a5b1d2aee جهت تقدیم کردن رایگان چندصد فایل پاورپوینت منبرقرآنی + صوت در خدمتتان هستم، ارتباط با بنده: @Navidnazari 09356526290
📚 علیٌ إمامُ البررة (۳ مجلد) 🔹 شرحِ ارجوزه‌ی (قصیده) آیةالله خویی رحمه اللّه در فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام 🖊 شارح: استاد سید محمدمهدی موسوی خِرسان 🖌 مقدمه: آیةالله سید علی حسینی بهشتی رحمه اللّه ☑️ مرکز الامام الخوئی رحمه اللّه في نیویورک 🌐 https://www.al-khoei.us/books/pdf/AliEmamAlBarare01.pdf 🌐 https://www.al-khoei.us/books/pdf/AliEmamAlBarare02.pdf 🌐 https://www.al-khoei.us/books/pdf/AliEmamAlBarare03.pdf 📚 شبکة الفکر 🌐 http://alfeker.net/library.php?id=2766 @tafaqqoh
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اداره کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد، ثبت نام نخستین دوره آموزش مجازی ائمه جماعت سراسر کشور را آغازکرد. لازم به ذکر است: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر از ائمه جماعت دانشگاه‌های سراسر کشور با مراجعه به سامانه مجازی اتقان ۱ در این دوره ثبت نام نموده اند. اساس برنامه ریزی و طراحی این دوره ها نیاز محور می باشد به طوریکه در طرح اتقان (۱) دروس روان شناسی تبلیغ ۱و۲و۳ و دین شناسی ۱و ۲ در نظر گرفته شده است و به ائمه جماعتی که دوره را با موفقیت بگذرانند گواهینامه‌ی پایان دوره اعطا می گردد. مرکز اقامه نماز و قرآن و عترت نهاد درنظر دارد دوره‌های آموزشی ائمه جماعت را بصورت مستمر و هر ماه با سرفصل موضوعی جدید برگزار نماید. این اداره کل اعلام کرد، ائمه جماعات مساجد دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در سامانه آموزش مجازی ائمه جماعات آدرس nahad.ir ثبت نام نمایند
🍃احکام وقت نماز صبح 🌹موسسه موضوع شناسی احکام فقهی
ا👆👆👆