🔆 قال الامام الرضا علیه السلام لا تدعوا العمل الصالح و الاجتهاد فی العبادة اتكالا علی حب آل محمد ( علیهم السلام ) ، لا تدعوا حب آل محمد (علیهم السلام) و التسلیم لأمرهم اتكالا علی العبادة ، فإنه لا یقبل أحدهما دون الَاخر . . 🌺مبادا اعمال نیك و تلاش در عبادت را به اتكای دوستی آل محمد ( علیهم السلام ) رها كنید ، و مبادا دوستی آل محمد (علیهم السلام ) و تسلیم برای آنان را به اتكای عبادت از دست بدهید ، زیرا هیچ كدام از این دو به تنهایی پذیرفته نمی شود
📙بحار الانوار ، ج 78، ص (347)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥تصویری/ چرا مقام معظم رهبری در تمام مسائل کشور دخالت نمی کنند؟
سه هشتم دربهای بهشت.pdf
700.1K
💠سخنرانی: وفات #حضرت_معصومه سلام الله علیها
🌀 موضوع : #سه_هشتم_دربهای_بهشت
🔹پیام : تحمل سختی های دفاع از امام
این منبر برای شهادت است که در میلاد هم قابل استفاده است
خلاصه کتاب فنون مشاوره .pdf
381.2K
کتاب الکترونیکی با موضوع فنون مشاوره
❗️حجم: 370 کیلوبایت
🔴19 صفحه
◀️مناسب استادان معارف اسلامی
فضای مجازی از نگاه رهبری .pdf
1.36M
✅کتاب الکترونیکی "فضای مجازی از نگاه رهبری"
❗️حجم: 1.3 مگ
🔴47 صفحه
◀️مناسب استادان معارف اسلامی
منبر روشمند ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها.pdf
182.1K
منبر کامل ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها
✅ «مقامات»
حضرت فاطمه معصومه(س)
🖌 دکتر احمد گلدار
🔶 حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی تمام عیار در زمینههای مختلف اجتماعی به ویژه دینمداری هستند. با توجه به شأن و منزلت خاص ایشان در نزد اهلبیت(ع)، مقامات متعددی برای ایشان از زبان روایات و ادعیه قابل استفاده است که به برخی از آنها اشاره مینماییم:
🔶 1. مقام معنوی؛ حضرت معصومه(س) در خاندان رسالت و امامت و ولایت دیده به جهان گشود و در حریم بهشتی چنین خانوادهای غنچه وجودش شکفت و در پرتو تعلیم و تربیت معنوی پدر و مادر و برادر، مراحل رشد و تعالی ایمان را طی نمود؛ به گونهای که گفته میشود در میان فرزندان پرشمار امام کاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) کسی همسنگ حضرت معصومه(س) نبود. توصیف مستقیـم ائمه(ع) نسبت به جایگاه حضـرت فاطمه معصـومه(س) روشنترین برهان برای شناسایی مقام معنوی آن حضرت است.
🔶 2.مقام وراثت؛ حضرت فاطمه معصومه(س) سه نسبت با امامان(ع) دارد. او هم دختر امام و هم خواهر امام و هم عمه امامی دیگر است. در زیارتنامه آن وجود نورانی عبارات «بنت ولی الله »، «اُخت ولی الله » و «عمّة ولی الله» بیانگر نسب شریف آن حضرت است. پس از سفر امام رضا (ع)از مدینه به طوس، آن بانو ذخیره باقیه رضوی بود. سفر او از مدینه به طوس برای زیارت امام عصر خویش فراتر از اشتیاق ملاقات یك خواهر با برادر بوده است.
🔶 3.مقام عصمت؛ عصمت دارای ابعاد مختلف و مراتب متفاوتی است و بالاترین مرتبه آن را انحصاراً چهارده معصوم(ع) دارند و مراتب پایینتر را دیگران مثل پیامبران، فرشتگان و امامزادگان دارا هستند.
حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله کسانی است که در این راه قدم برداشته و به آن دست یافتهاند. در زیارتنامه دوم آن حضرت چنین آمده است: «السلام علیکِ ایّتها الطاهِرَةُ الحَمیدَةُ البَرُّةُ التّقییةُ الرَّشیَدةُ النقیّةُ؛ سلام بر تو ای بانوی پاک و ستایش شده و نیکوکار و هدایت شده و پرهیزکار هدایت شده.».
🔶 4. مقام شفاعت؛ حضرت معصومه(س) از جمله شخصیتهای بینظیر جهان اسلام است که ائمه(ع) در مورد زیارت و شفاعت ایشان، تأکید فرمودهاند. آن حضرت یک الگوست؛ الگویی که به کمال رسید و اگر چه معصوم نبود، اما به عصمت رسید؛ آنچنان که معصوم به ما آموخت در دامانش پناه گیریم و از او شفاعت بطلبیم: «يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ».(زیارتنامه حضرت س) فاطمه معصومه(س) بعد از فاطمه زهرا(س) دومین زنی است که به نصّ اهلبیت(ع) به مقام شفاعت نائل میشود. بانوی کرامت و شفاعتی که امام صادق(ع) حریمش را حرم خود و زائرش را مستوجب بهشت میداند. امام رضا (ع)در شأن خواهرش فرموده است: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّة»؛ هر کس او را با شناخت کامل زیارت کند بهشت بر او واجب میگردد.
🔶 5.مقام کرامت (کریمه اهلبیت(ع)؛ آراستگی و وارستگی انسان، جز آنکه پاداش عظیم اخروی به همراه دارد آثار و نمودهای عینی از خود به جای میگذارد که در چهره صالحان و سیمای فرزانگان و زندگی روزمره ایشان به روشنی مشاهده میشود. بر این اساس، حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از نمونههای عالی و بارز این واقعیت است و به حق ضریح و رواق و بارگاه ملکوتیاش چشمه فیاض کرامت و لطف پروردگاری است که بر دلهای سوخته و دستهای به آسمان برداشته شده و چشمهای اشکبار و وجود غمبار گرفتاران جاری است.
#حضرت_معصومه
📚 منبع: نشریه معارف شماره110، مرداد و شهریور 1394.
🇮🇷 ﷽؛
اولین امام جماعت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
✨ آيت الله العظمی مرعشى نجفی گويد: هنگامى كه در قم سكونت كردم، صبحها در حرم حضرت معصومه (عليهماالسلام) اقامه نماز جماعت نمى شد و من تنها كسى بودم كه اين سنت را آنجا رواج دادم و از 60 سال پيش به اين طرف، صبح زود و پيش از باز شدن درهاى حرم مطهر و زودتر از ديگران مى رفتم و منتظر مى ايستادم. زمستان و تابستان نداشت. در زمستانها هنگامى كه برف همه جا را مى پوشاند، بيلچه اى كوچك به دست مى گرفتم و راه خود را به طرف صحن باز مى كردم تا خود را به حرم مطهر برسانم.
💍 در آغاز خود به تنهايى نماز مى خواندم، تا پس از مدتى یک نفر به من اقتدا كرد و پس از آن كم كم افراد ديگر اقتدا كردند و به اين ترتيب نماز جماعت را در حرم مطهر آغاز كردم و تا امروز كه 60 سال از آن تاريخ مى گذرد ادامه دارد.
📚 اکبر دهقان ؛ هزار و یک نکته اخلاقی از دانشمندان ؛ نکته ۲۲۶
همت بلند دار که مردان روزگار
از همت بلند به جایی رسیده اند
#داستان_نماز
💖 مرکز تخصصی نماز 💖
@namazmt
🇮🇷 ﷽؛
💠 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: امّت من [درباره نماز] چهار دسته اند:
🌺 دسته اى نماز مى گزارند؛ ولى در نمازشان غافل اند. براى اينان، «ويل» است و ويل، نام دركه اى از دركات دوزخ است.
خداوند متعال فرموده است: «پس ويل براى نمازگزاران است؛ آنان كه از نمازشان غافل اند».
🌺 دسته اى گاه نماز مى خوانند و گاه نمى خوانند. براى اينان، «غَى» است و غَى، نام دركه اى از دركات دوزخ است. خداوند متعال فرموده است: «آن گاه، پس از آنان، جانشينانى به جاى ماندند كه نماز را تباه ساختند و از هوسها پيروى كردند. پس به زودى [سزاى] گمراهى [خود] را خواهند ديد».
🌺 دسته اى هيچ گاه نماز نمى خوانند. براى اينان، «سَقَر» است و سَقَر، نام دركه اى از دركات دوزخ است. خداوند متعال فرموده است: «چه چيزى شما را به سقر در آورد؟ گفتند: از نمازگزاران نبوديم».
🌺 و دسته اى هميشه نماز مى خوانند و در نمازشان نيز فروتن اند. خداوند- تبارك و تعالى- فرموده است: «بى گمان، مؤمنان، رستگار شدند؛ آنان كه در نمازشان فروتن اند».
📚 المواعظ العددية ؛ ص 211.
#حدیث_نماز
💖 مرکز تخصصی نماز 💖
@namazmt
عربى از حجاز به منزل استاد (آیت الله کشمیری)آمد و پس از کمى که نشست، عرض کرد: «تقاضاى دستورالعملى کلیدى دارم». همان وقت نیز یکى از دوستان مجتهد آقا هم بود، به منزل استاد وارد شد.
استاد در جواب آن عرب فرمود: «خدمت»
عرض کرد: «خدمت یعنى چه»؟
فرمود: «دائم در خدمت باشید»
و توضیحى دادند که مضمون آن، ترجمه این قسمت از دعاى کمیل بود:
«و حالى فى خدمتک سرمداً»
یعنى حال ظاهرى و باطنى ام را به طور دائمى در کار کردن براى خودت قرار بده.
آن مجتهد گفت:
«نکته جالبى را به او فرمودید».
✍️(مژده دلدار: ص ۲۳)
@Asemani_bashim