سلسله نشست های گفتگو و تفکر
#از_سرگذشت_تا_سرنوشت
_رویداد سوم
نظری به کتاب " الف لام خمینی در خدمت یا خیانت؟! "
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰
رشت،گاز،خیابان نامجو، بن بست دانشگاه، سالن اجتماعات حضرت آیت الله سید محمود ضیابری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان
@nlai_guilan
اوخان | حسین بهمنش
به نظرم مهمتر و مغتنم تر از این اطلاعات ، اینهاست که این پرسش ها در ذهن مان شکل بگیرد :
آلیاژهای بکار گرفته شده در بخش های مختلف این ابرسازه ، با چه سطحی از فناوری و چگونه تهیه شده است ؟
سوخت این موشک چقدر میتواند عجیب و جالب باشد ؟
لانچر این موشک ، چگونه ساخته شده است ؟
نحوه هدایت این موشک با ترکیبی از دانش های فیزیک ، ریاضی ، سایبر ، مخابرات ، هوش مصنوعی ، مکانیک و... در لبه فناوری قرار میگیرد ؟
کلاهک انفجاری این موشک با چه دقت فناوری ساخته شده است ؟
...
همه این سوال ها و بسیاری دیگر ، تنها یک پاسخ دارد ؛ دانشمند جوان مومن ایرانی در چه سطحی از ساخت صنعتی و دانش گروهی قرار گرفته است .
آیا می توان این توانمندی را به سایر صنایع سرایت داد ؟
@okhan_hb
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب
حسین شریعتمداری
[صفحه ۱ از ۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۱- سه روز قبل (پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیسجمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم میگردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».
نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخهای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوتهایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جانمایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفتسوز بیحجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمیشود و کارآمدی لایحه را کماکان در هالهای از تردید و ابهام باقی میگذارد. تا آنجا که بیم آن میرود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذیربط روبهرو شده و در صورتی که ابهامات را وارد میدانند، اصلاح کنند. بخوانید!
۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که این لایحه برخلاف عنوانی که دارد برای مقابله با پدیده خانوادهبرانداز بیحجابی از کارآمدی لازم برخوردار نیست.
بیشترین تاکید ما در این زمینه بر ماده اول و دوم لایحه بود. ماده دوم خوشبختانه در نسخه نهایی اصلاح شده ولی ماده اول که جانمایه لایحه است، در متن نهایی نیز بدون تغییر مانده است. و اما، در بخشی از یادداشت مورد اشاره آورده بودیم:
«... بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند».
حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب (که در نسخه نهایی نیز تغییری نیافته است) توجه کنید. در آن آمده است که «ماده ۱، الف- مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب میشوند مکلفند نسبت به اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب مینمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند. در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده میشود از طرق فوقالذکر جریمه خواهد شد. در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوهبر اعمال جریمهای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد».
به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! و رابعاً؛ مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر منع شدهاند! مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!...».
۳- یک بار دیگر به متن ماده یک باز میگردیم. مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی میگیرد! چگونه!؟ از چهره شناسایی میشود؟ یا از او میخواهند خود را معرفی کند!؟ چگونه میتوان از راستگویی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی!؟ در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است!؟ و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت میکند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی میشود.
@rozaneebefarda
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب
حسین شریعتمداری
[صفحه ۲ از ۲]
مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست!؟ لایحه در این باره توضیح روشنی ندارد.
۴-حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامکهای پلیس توجه نکردهاند نگاهی بیندازیم:
جریمه کشف حجابکنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکردهاند، یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان! توضیح آن که حداکثر جزای نقدی درجه هشت مبلغ یک میلیون تومان است.
جریمه کشف حجابکنندگانی که برای بار دوم به پیامک توجه نکردهاند؛ معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت است. یعنی مبلغی معادل ۳۳۳هزار تومان!
جریمه کشف حجابکننده در مرحله سوم علاوهبر جریمه نقدی معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت یعنی ۵۰۰هزار تومان، شخص کشفحجابکننده به مرجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.
مرجع قضایی با کسی که به چند پیامک بیتوجه بوده، چه خواهد کرد؟ در لایحه قبلی فقط آمده بود که به مرجع قضایی معرفی میشود ولی در متن لایحه جدید آمده است که «مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد»! یعنی بازهم فقط جریمه نقدی! و اما، حداکثر جزای نقدی درجه هفت چقدر است؟ مبلغ ۲میلیون تومان!
در این زمینه پرسشی از تهیهکنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور میکنند این جرایم نقدی میتواند مانع کشف حجاب باشد!؟ آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام میدهند!؟ و آیا تامین این مبالغ ناچیز و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده میکند، کمترین زحمتی دارد!؟ یکی از بازداشتشدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بیحجاب در خیابانها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت میکرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر او که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت!؟
همین جا گفتنی است که روز جمعه گذشته پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سلبریتیهای این کشور ملزم به رعایت قوانین مربوط به فضای مجازی شدهاند. کسانی که از این قانون سرپیچی میکنند به ۲سال حبس و پرداخت ۳۰۰هزار یورو محکوم میشوند. آیا این برخورد برای دستگاه محترم قضایی و دولت محترم که مشترکاً لایحه عفاف را تهیه کردهاند، پیامی ندارد!؟
۵-یکی از نقاط ضعف بسیار اساسی و خطرآفرین لایحه، آن که توضیح نمیدهد آیا بعد از ارسال پیامک، برای کسانی که کشف حجاب کردهاند، از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری میشود یا نه!؟ متن لایحه حکایت از آن دارد که کشف حجابکنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز مورد اشاره میتوانند به بیحجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت) بدون روبهرو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! یعنی پول بده و بیحجاب باش! اگر اینگونه نیست و از ادامه بیحجابی آنها جلوگیری میشود، چرا لایحه عفاف و حجاب در این خصوص ساکت است و ادامه بیحجابی آنان را منع نکرده است!؟
۶-در تعهد و دلسوزی تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب (چه در دستگاه محترم قضایی و چه در دولت محترم) تردیدی نیست ولی به نظر میرسد که اهمیت موضوع از نگاه آنها پنهان مانده و فراموش کردهاند که اولاً بیحجابی به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است و سادهانگاری درباره آن، فروپاشی نهاد خانواده و ریزش سنگر عفاف را به دنبال داشته و سلامت و پاکدامنی جامعه را تهدید میکند و ثانیاً؛ به قول شهید بزرگوارمان حاج قاسم عزیز، کوچه دادن به دشمن در جنگ ترکیبی گستردهای است که علیه اسلام و انقلاب و مردم این مرز و بوم به راه انداخته و دنبال میکند.
۷-گفتنی است که نمیتوان و نباید هر انتقادی -مخصوصاً، اگر مستند و دلسوزانه باشد- را به حساب مخالفت با این یا آن قوه محترم نظام نوشت. به گفته جناب آقای اژهای، ریاست محترم و متعهد قوه قضائیه در نشست ۸ خرداد شورای عالی قوه قضائیه: «امروز بسیاری از مردم متدیّن و شهیدداده برای انقلاب و نظام، بهحق نسبت به برخی از ناهنجاریهای اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، دغدغه و توقع دارند؛ این قبیل موارد از خیرخواهی مردم متدیّن ما نشأت میگیرد؛ ما به شدت از این موضوع استقبال میکنیم».
۸-و بالاخره انتظار آن است که مسئولان محترم در مقابل پرسشها و انتقادات جدی و مستندی که درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح است پاسخگو باشند و اگر این انتقادات را وارد میدانند در اصلاح لایحه درنگ نکنند که «خیلی زود، دیر میشود»!
@rozaneebefarda
🔶دیگ همسایه زائید ...
نشریه «جنگل » ارگان نهضت جنگل در شماره ۲۴ خود که در تاریخ ۲۳ ربیع الثانی ۱۳۳۶ قمری (۱۹۱۸ م ، ۱۲۹۶ ش) منتشر شد ، در واکنش به تشکیل کشوری به نام #آذربایجان توسط شوروی اینگونه واکنش نشان می دهد :
« اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین گفتار چنین روایت کردند که روزی یگانه ادیب حریت پرور دیپلوماسی ، مرحوم ملانصرالدین علیه الرحمه، یک عدد دیگ از همسایه خود قرض نمود و پس از این رفع احتیاج ، دیگ کوچکی میان آن گذاشته، به صاحبش رد کرد. صاحب آن پرسید دیگ کوچک چیست؟ در جواب گفت که دیشب دیگ شما را درد محاض گرفته و این دیگ کوچک را زائید! همسایه بیچاره بیخبر از این مسئله ، خوشنود و پس از چند روز ، مرحوم ادیب پلتیکی فاضل ، همان دیگ را مجددا از همسایه قرض گرفت ، ولی این دفعه رد نکرد و در جواب مطالبه صاحب آن گفت که دیگ شما مرحوم شد ! صاحب دیگ با تغییر و تندی تمام اعتراض کرد که چطور دیگ خواهد مرد ؟! جواب شنید آن طوری که بچه آورد ، همان طور هم مرد ! ذی روح وقتی که توالد و تناسل کرد ، مسلما روزی مرگ به او دست به گریبان خواهد شد...از این صغرا و کبرای منطقی نتیجه میگیریم : آذربایجان، یک عضو مهم ایران، یک ایالت تاریخی ، منشأ انقلاب ، پیشقدم فداکاری ، جزء لاینفک مملکت، مولد زرتشت پارسی ، معبد پارسیان سابقه، یکی از قدیم ترین ولایت اصلی ایران قدیم ، امروز بچه ای به وجود آورد، آری بچه ! ...»
این مقاله بسیار جالب و مفصل را بخوانید.
پ ن : مقایسه کنید با کلام عده ای نادان و لابد نااهل که تهمت تجزیه طلبی به این نهضت زدند.
حسین بهمنش ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
@okhan_hb
✔️ طومار عفت
امروز به یکی از مسئولین فرهنگی عرض میکردم ، از آنجایی که تاریخ سترگ حمایت مردم گیلان و رشت از دیانت و ایمان را عمدتا نمیدانیم و به جامعه کنونی منتقل نساخته ایم ، تصویر پهلوی ساخته #بی_غیرتی متاسفانه متصور شده است .
🔶احتمالا نمیدانیم که : کتاب « وسیله العفائف » یا «طومار عفت » که توسط آیت الله شیخ یوسف جیلانی در سال ۱۳۰۶ ش در راستای روشنگری علمی در برابر تهاجم به عفت و حجاب توسط جریان های شبه روشنفکری و استبداد رضاخانی با بهره گیری از فقه ، ادبیات و به روز ترین یافته های علمی به نگارش در آورد .
این کتاب را احتمالا بتوان اولین و مهمترین کتاب نوین در حمایت از سبک زندگی ایمانی و دینی و به خصوص عفاف و حجاب یافت که تا دهه ها مورد توجه علما ، فرهیختگان ، نویسندگان و مردم قرار گرفت .
✔️آیت الله شیخ یوسف جیلانی به علت نگارش این کتاب به شدت مورد آزار و شکنجه حکومت رضاخانی قرار گرفت تا جایی که ریش او را تراشیدند و تبعیدش کردند...
✔️بخشی از قصیده مرحوم کاظم لاکانی که در کتاب طومار عفت آمده است را میخوانیم :
«ای پری روی بنه چادر عفت بر سرت
وی سیه موی مران پرده عصمت زبرت
همچو گل باز مکن غنچه ات ای مایه ی ناز
که خزان آید و ریزد همه برگ و پرت
علم جو علم که از قید جهالت برهی
نه که آن علم دهد راه به هر شور و شرت »
پ ن : گاهی به دوستان عرض میکنم تصور نکنید این تهاجم ها و دشمنی ها فقط متعلق به دوره ما است . گذشتگان مجاهدت زیاد کرده اند باید از تجربه هایشان بیاموزیم .
اوخان | حسین بهمنش
۲۸ خرداد ۱۴۰۲
@okhan_hb
این تصویری از دیدار هم اکنون تیم های ملی کرواسی و اسپانیا در جام ملت های اروپا است
چه چیزی در این نما ، توجه شما را جلب میکند ؟
برای من ، تبلیغ کنار زمین با حروف چینی است .
شاید تعداد بسیار معدودی از بینندگان غیر چینی ، قادر به خواندن این تبلیغ باشند .
پس به نظر شما چرا سفارش دهنده به استفاده از حروف چینی در یک بازی میان دو کشور اروپایی تاکید داشته است ؟
ای کاش کارشناسان فوتبالی پس از بازی بجز مسائل متفرقه و فانتزی به تحلیل این جزئیات مهم هم میپرداختند ...
اوخان | حسین بهمنش
@okhan_hb
به نام خداوند متعال
پیشاپیش معذرت می خواهم اگر قلبتان درد گرفت...
تصاویر را خوب نگاه کنید...
گریه کردم
تپش قلب گرفتم
تنم لرزید
اما نه فقط به خاطر یکی از پسرهای دوقلو که نقش زمین شد
نه فقط به خاطر بی خبری خانم چادری از ضربه پشت سرش
نه فقط به خاطر دست و پا زدن محمد(پسر بزرگ خانواده که کنار مادرش ایستاده بود) که حتی به یکی از مردان رو انداخت برای کمک ولی او گفت حق مادرت است...
نه فقط به خاطر کنار رفتن حجاب بانوی چادری
نه فقط به خاطر اینکه زن هتاک کیف مدارک بانوی محجبه را برداشته و پرت کرده ...
اینها جای خود....
این اتفاق در ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ در میدان نیروی دریایی رشت، جنب مجتمع نان کاسپین و نزدیک دادگاه رخ داده...
بر اساس شنیده ها گویا این خانم که اینقدر خشن و عصبانی به بانوی محجبه حمله میکند، سوار خودرو بوده و پیامک کشف حجاب برایش می آید.
و او دور و برش را نگاه میکند برای پیدا کردن فردی که گزارش کشف حجاب را فرستاده
چشمش به بانوی محجبه می افتد و به گمان خودش می خواهد از او انتقام بگیرد که باقی ماجرا را شما می بینید
اصل ناراحتی من از افزایش چنین اتفاقاتی در شهر رشت است
پس از همسر محمد و سیدرضا و مجید و ....
از اینکه هنجارشکن ها به راحتی خلاف قانون و شرع مرتکب میشوند و طلبکار هم هستند...
از اینکه ممکن است این اتفاق برای هر بانوی محجبه ای رخ دهد
تا کی و کجا باید پیش برویم؟
قرار است چه فاجعه ای رخ دهد تا برخی به خود بیایند و برای جمع شدن این بساط اقدام کنند؟
حضرات و آقایان!
این گرداب وقاحت همه را خواهد بلعید....
نگرانم....
نگران خواهرم خواهرت خواهرامون.....
پس قرار ما:
پنجشنبه، اول تیرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ عصر، صحن گلزار شهدای رشت
#حجاب #کشف_حجاب #رشت #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#گیلان #غیرت #عفاف #مطالبه #مطالبه_گری #شهدا #پیاده_راه_فرهنگی #گلزار_شهدا #هتک_حرمت
#لایحه_عفاف_و_حجاب
« با صدای رسا که صفحه ی ایران را پرکند میگویم :
ای پدران ! ای مادران ! دخترهاتان را در حال کوچکی پاکدامنی و عفت بیاموزید و آنها را سربرهنه و با بداخلاقی و فرم شهوت خیز به مدرسه ای که نمیدانید موسس آن کیست ، نفرستید و به مدرسه هم که فرستادید تا معلمات را اختیار ننموده و حقایق آنها را نسنجیده و دیانت آنها را احراز نکرده اید، اطفالتان را به دست ایشان مسپارید... »
کتاب « طومار عفت » ، ص ۱۹۳
تالیف شیخ یوسف نجفی گیلانی ، ۱۳۰۶ شمسی
اوخان | حسین بهمنش
@okhan_hb
🔶دوراندیشانه تصمیم بگیریم و مصمم عمل کنیم ...
۱. از فروکاست و تقلیل مسئله بی حجابی و بی عفتی به منطقه « پیاده راه شهرداری » بپرهیزیم .
۲. برای یکبار هم که شده برای موضوع حجاب « سرمایه گذاری » واقعی و درست کنیم .
۳. برای « پیاده راه فرهنگی شهرداری » هیئت امناء و بالتبع #مدیر با اختیارات درست و بودجه معین، مشخص کنیم .
۴. مدیر پیاده راه ماموریت داشته باشد در یک زمان معین و سریع ، پروژه « مطالعه و ارزیابی ابعاد جامعه شناختی و جمعیت شناختی محدوده پیاده راه » را به انجام رساند .
۵. در پروژه مطالعاتی تمامی متغیرها ، عوامل موثر و داده ها اعم از : میزان جمعیت حاضر در ساعات مختلف ، گروه های جمعیتی ، سرگروه ها ، کاسبین دائمی و موقت ، نقاط کانونی ، افراد موثر ، مکان های و رفتارهای معنا دار ، مکان های آلوده ، مکان ها و آدم داری ظرفیت و... بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد .
۶ برای یافته های مطالعه ، تصمیم گیری صورت پذیرد ، برای مثال چندین سینمای مخروبه در این محدوده وجود دارد که در صورت خرید یکی از آنها به عنوان مجتمع فرهنگی حجاب سرمایه گذاری نمود .
۷. برای داده پردازی روزانه و تصمیم گیری ها می توان از « هوش مصنوعی » بهره برد . در همین راستا تمام مشخصه های محیطی مثل دست فروشان و دوره گردها و عوامل مخل باید شناسنامه دار شوند .
۸. نیروی انسانی سلامت محیطی با لباس مشخص و وظایف مشخص و آموزش مشخص ، برای این محدوده بکارگیری شوند .
۹. به گروه ها و نیروهای مردمی و ایمانی برای اجرای برنامه های دارای برنامه و طرح ، نقش مشخص و حقیقی داده شود .
۱۰ . تمام ابعاد فرهنگی ، اقتصادی ، حقوقی و انتظامی مسئله بی حجابی ، در کنار هم دیده و تحلیل شود .
اوخان | حسین بهمنش
۳ تیر ۱۴۰۲
@okhan_hb
✔️یک خبر مسرت بخش برای گیلانیان علاقمندان به کتاب بخصوص سند پژوهان ؛
به امید خدا به زودی مجموعه ۵ جلدی « روز شمار انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک - استان گیلان » با انتشار اسناد جدید منتشر خواهد شد .
امیدوارم وعده مرکز بررسی اسناد تاریخی هرچه زودتر محقق شود .
اوخان | حسین بهمنش
۶ تیر ۱۴۰۲
@okhan_hb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خدا شاهده خستگی یک سال کار مجازی و حقیقی آدم در میره با دیدن این کلیپ ؛ پُر امیدترین کلیپ
#ایمان #امید
#آرامش #اقتدار
🌺🌸🌺🌸🌺🌸ا
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
بیانحقایق تاریخی کهکمتر شنیدید....
🔻لیستی از مهم ترین مطالب کانال
🔹فردوسی شیعه است کلیک
🔹کوروش ذوالقرنین نیست ۱ کلیک
🔹کوروش ذوالقرنین نیست ۲ کلیک
🔹انواع ازدواج در ایران باستان کلیک
🔹آرتمیس کلیک و کلیک
🔹یوتاب کلیک
🔹ماندانا کلیک
🔹تعدد زوجات و حرمسراها کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹مهريه در متون زرتشتی کلیک
🔹برده داری و کنیز در ایران باستان
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹کشتار وحشتناک داریوش و انوشیروان ظالم
کلیک و کلیک و کلیک
🔹 کوروش و هخامنشیان وخواجه کردن جوانان کلیک و کلیک
🔹ازدواج محارم و خویدوده
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹ترجمه صحیح منشور
🔹تمدن اسلامی و تاثیر آن بر جوامع مختلف خصوصا پیشرفت ایران بعد از اسلام
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹بابک خرمدین کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹لیست دانشمندان مدعی در ایران باستان
کلیک و کلیک وکلیک وکلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹غسل برشنوم
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹بهاییت کلیک و کلیک و کلیک
🔹نقد پهلوی
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹کوروش،کشتار وغارت
کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک و کلیک
🔹حقوق بشر منشور کوروش!؟
کلیک کلیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مجموعه استوری عید غدیر خم (1)
💠مجموعه استوری عید غدیر خم (2)