⚡️معرفی برخی از نشست های تخصصی اولویت دار
1⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی مدیریت آب
2⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی کشاورزی
3⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی مطالعات نجومی
4⃣ نشست تخصصی نظریه فقهی کرسی
5⃣ نشست تخصصی: طبیب مشاور مغز، اعصاب و حافظه
6⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید خدمت در مساجد بازار
7⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید تأمین اجتماعی
8⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی
9⃣ نشست تخصصی: الگوی فقهی زینت در مقایسه با مکتب هنری فرمالیسم
پژوهش مدرسه هدایت - شنبه ۶خرداد ۱۴٠۲
#از_امام_بپرس
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی روز یک شنبه ۷ خرداد ۱۴٠۲ در شهر ملارد برگزار شد.(به فضل الهی)
#شورای_فرهنگ_عمومی
#نظام_سازی_فقهی
#پیوست_های_فرهنگی_اورژانسی
https://eitaa.com/olgou4
۱۳ پیشنهاد عملیاتی برای اصلاح فرهنگ عمومی شهر ملارد
👌از نظر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی، اختلال در فرهنگ عمومی یک شهر به اختلال در روابط انسانی مردم بازگشت دارد. به عبارت بهتر: اگر در ۱۳ حوزه ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با معلم، ۳- رابطه انسان با همسایه، ۴- رابطه انسان با خانواده، ۵- رابطه انسان با دوست، ۶- رابطه انسان با دشمن، ۷- رابطه انسان با شریک شغلی، ۸- رابطه انسان با طرف معامله، ۹- رابطه انسان با فقیر، ۱٠- رابطه انسان با یتیم، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با همسفر و ۱۳- رابطه انسان با مهمان، اختلال ایجاد شود؛ فرهنگ عمومی جامعه به مشکلاتی مانند: طلاق، ربا، اعتیاد، مشاغل حرام، بی حجابی، بی تفاوتی نسبت به مسائل بین المللی و... مبتلا می شود.
👌برای ایجاد اصلاح بنیادین در روابط انسانی ۱۳گانه، نیازمند تغییر در نظامات اجتماعی از طریق اجرای نظریات فقهی متعدد هستیم. به عنوان مثال: اصلاح نظام آموزش و پرورش را از طریق اجرای نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده، اصلاح نظام اقتصادی را از طریق اجرای فقه المکاسب، اصلاح نظام مهندسی و معماری را از طریق اجرای مقررات فقهی ساختمان و اصلاح نظام مدیریت شهری را از طریق اجرای نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور دنبال می کنیم.(به فضل الهی)
👌در کنار پی گیری فرآیند پیچیده نظام سازی، ۱۳ اقدام اورژانسی برای ترمیم فرهنگ عمومی شهر ملارد در حوزه های ۱- تقویت مفهوم تفریح محله ای و خانگی، ۲- گسترش فرهنگ تغذیه طیب( راه اندازی باغچه طیبات)، ۳- آموزش روش هاي تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه در مدارس و مساجد، ۴- آموزش تدابیر ۲۵ گانه پیشگیری از بیماری به مردم، ۵- اجرای الگوی جدید خدمات محله ای در مساجد (۴٠ خدمت)، ۶- ارزیابی شهر بر اساس شاخصه های پیشرفت اسلامی، ۷- گسترش اطلاعات مردم درباره سیاست خارجی قبل از ظهور و مناطق جغرافیائی ظهور، ۸- توجه جدی به موضوع مهم بازی کودکان و ارزیابی صحیح شخصیت، ۹- معرفی مشاغل برتر ۴ گانه به مردم، ۱۰- اجرای الگوی جدید زیارت، ۱۱- ساخت بازار موقت برای تجارت مردم و فقراء، ١٢- ساخت دار واسعه (خانه ویلائی) به جای آپارتمان و ۱۳- اعطای زمین رایگان به مستأجرها، پیشنهاد می شود.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) نشست تخصصی تبیین الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی- یک شنبه ۷ خرداد ۱۴٠۲- شورای فرهنگ عمومی شهر ملارد
#شورای_فرهنگ_عمومی
#نظام_سازی_فقهی
#پیوست_های_فرهنگی_اورژانسی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات روز دوشنبه ۸ خرداد ۱۴٠۲ در شهر ملارد برگزار گردید.(به فضل الهی)
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#طرح_و_برنامه_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️الگوی جدید خدمت در مساجد محلات چه می گوید؟/ صلات چهار هزار معنا برای اداره جامعه پیشنهاد می کند!
👌برای تبیین "جایگاه الگوی جدید خدمت در مساجد محلات" و ارتقای جایگاه امام جماعت در مساجد محلات -در اذهان نخبگان- سه پرسش بنیادین را بررسی می کنیم:
👌پرسش اول: الگوی حکمرانی اسلام چه ویژگی هائی دارد؟ و چه تفاوتی میان حکمرانی مبتنی بر توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی وجود دارد؟
(جواب اجمالی: مطابق آیه ۴۱ از سوره حج، الگوی حکمرانی اسلام دارای چهار بُعد ۱- صلات، ۲- زکات، ۳- امربه معروف و ۴- نهی ازمنکر است. برنامه ریزی عمیق و فقیهانه برای این ۴ موضوع، جمهوری اسلامی را از آزار مفاهیم توسعه غربی و اسناد بین المللی نجات خواهد داد.)
👌پرسش دوم: چرا صلات به عنوان رکن اول در الگوی حکمرانی اسلام معرفی شده است؟ به دلیل کدام ویژگی، صلات به عنوان رکن اول نظام سازی تعریف شده است؟
(جواب اجمالی: در صلات چهار هزار معنا تعبیه شده است.(کافی ج ۳: حماد ابن عیسی از امام صادق علیه السلام: لِلصَّلاَةِ أَرْبَعَةُ آلاَفِ حَدٍّ .) و اقامه صلات به معنای ترویج و گسترش ۴٠٠٠ معنا در جامعه می شود. به عبارت دیگر: اقامه صلات به گسترش مفاهیم و تفکر در جامعه کمک می کند و در مرحله بعد، افراد مبتنی بر این مفاهیم در حل مشکلات خود و جامعه مشارکت می کنند. مدرسه فقهی هدایت، شرح مفاهیم چهار هزار گانه صلات را در ۴ بخش: ۱- معانی مطرح در اذکار نماز، ۲- معانی مطرح در شکل نماز، ۳- معانی مطرح در زمانهای نماز و - معانی مطرح در مقدمات و تعقیبات نماز، تشریح و دسته بندی و پی گیری می کند. )
👌پرسش سوم: صلات و چهار هزار معنای مطرح در آن، از طریق چه ساختاری در جامعه گسترش می یابد؟
(جواب اجمالی: اقامه صلات و گسترش معانی عظیم الشأن آن از طریق چهار ساختار ۱- مساجد محله (مساجد تقویت کننده خانواده )، ۲- مساجد بازار (مساجداحیاء كننده طلب حلال)، ۳- مساجد اعظم (مسجد اداره کننده شهر) و ۴- مساجد اربعه اسلام (مساجد تعیین کننده سیاست جهانی اسلام) برنامه ریزی و احياء می شود. مدرسه فقهی هدایت، در قالب ۴ جدول، الگوی اقامه معانی صلات را در جامعه را تبیین می کند. ( ۱- جدول خدمت در مسجد محله، ۲- جدول خدمت در مسجد بازار، ۳- جدول خدمت در مسجد اعظم و ۴- جدول خدمت در مساجد جهانی اسلام)
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت)- نشست تخصصی تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات- دوشنبه ۸ خرداد ۱۴٠۲- ملارد
🎞فیلم مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5305
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#طرح_و_برنامه_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️بازدید از هلدینگ رایزکو- صفادشت ۷ خرداد ۱۴٠۲
#صنعت_غیر_متمرکز
#فقه_المکاسب
https://eitaa.com/olgou4
️ ️⚡️چگونه تورم را مهار کنیم؟
👌فقه المکاسب به دنبال تحقق اصلاحات ساختاری در هفت محور: ۱- اصلاح ذهنیت مردم درباره مشاغل مطلوب و مشاغل نامطلوب، ۲-توجه دادن به مطلوبیت های غیرقابل انکار الگوی تولید غیر متمرکز (خصوصاََ در حوزه غذا)، ۳- ساخت بازارهای موقت متعدد و زمینه سازی برای تجارت مردم و محرومین، ۴- اصلاح اختلالات سه گانه در حوزه معامله و تبادل (اختلال در عقود معامله، اختلال در قیمت گذاری و تسعیر و اختلال در تعریف پول)، ۵- توجه به اصل عدم تقویت کافر در معاملات بین المللی، ۶- احیای الگوهای تأمین مالی اسلامی و ۷- مدیریت سرفصل های غیر اقتصادی مؤثر بر حوزه اقتصاد هستیم.
👌راه حل های کوتاه مدت فقه المکاسب برای مهار تورم، شامل هفت اقدام سریع الاثر برای بازگشت امید به مردم است. (سریع الاثر یعنی: دو ماه)
معاونت فقه المکاسب مدرسه هدایت- چهارشنبه ۱٠ خرداد ۱۴٠۲
🗞مطالعه مبانی فقه المکاسب در مقایسه با اقتصاد کلان (۶۴۸ صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3282
#تحلیل_های_نجات_بخش_فقه_المکاسب
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی مسائل اقتصادی ایران بر اساس فقه المکاسب
👌سرفصل های فقه المکاسب با تبویب جدید در مقایسه با مفاهیم اقتصاد کلان به شرح زیر است:
👌 محور اول: روش تحقیق فقهی در مقایسه با روش تحقیق های پوزیتویستی در حوزه اقتصاد چه مزیت هائی دارد؟ + معرفی اصل اشراف در تحقیق و توصیف
👌محور دوم: بررسی مفاهیم پایه و مبانی نظری حوزه اقتصاد در قالب پنج پرسش ( بررسی مفهوم سود، مفهوم کنز، اقتصاد و رذائل اخلاقی، اقتصاد و عبادت، اقتصاد و برکت و...)
👌محور سوم: طبقه بندی صحیح از مشاغل کدام است؟ و معیارهای اصلی طبقه بندی مشاغل چیست؟ (معرفی مشاغل مطلوب + معرفی مشاغل ممحوق)
👌محور چهارم: معرفی تفصیلی ویژگی های الگوی تولید از منظر انبیاء + تبیین ارتباط الگوی تولید و اصل عدالت، ارتباط الگوی تولید و حفظ محیط زیست، ارتباط الگوی تولید و سلامت، ارتباط الگوی تولید و کاهش مصرف انرژی و...
👌محور پنجم: معرفی تفصیلی ویژگی های پنج گانه سازه بازار در اسلام + رایگان بودن بازار، دادگاه و تعزیر در بازار، مسجد بازار، منابع مالی ساخت بازار و جانمایی صحیح محل ساخت بازار
👌 محور ششم: معرفی ارکان سه گانه تبادل و معامله میان بایع و مشتری ( ۱- معامله و تبادل در قالب عقود مبادله + تبیین حق خیار و عظیمه اقاله، ۲- تسعیر اختیاری میان بایع و مشتری و ۳- استفاده از پول دارای مالیت در معامله میان بایع و مشتری)
👌محور هفتم: تبیین اصل مترقی عدم تقویت کافر در تجارت شهری و تجارت بین الملل + تبیین معانی ۵ گانه کفر در قرآن
👌محور هشتم: تبیین روش های تأمین مالی از منظر انبیاء (انفاق، انفال، وقف، زکات، خراج، دیات، قرض الحسنه و خمس + تبیین آثار نکبت بار تأمین مالی ربوی و قمار محور)
👌محور نهم: تبیین موضوعات غیر اقتصادی بسیار مؤثر بر اقتصاد (تزکیه و اقتصاد، امامت و اقتصاد، نفی سبیل و اقتصاد، نظم و اقتصاد، عبرت های اقتصادی و... )
معاونت فقه المکاسب مدرسه هدایت - شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
🗞پی نوشت: بحث تورم و بحث ارز واسط دلار در ذیل بحث سوم از محور ششم تحلیل گردیده است.
#فقه_المکاسب_با_تبویب_جدید
#تحلیل_های_معیوب_اقتصاد_کلان
#توسعه_محرومیت_زاست
https://eitaa.com/olgou4
🎞 توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره نظریه اسلام ناب (نظریه جامعیت اسلام) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر (شامگاه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) / ۷ دقیقه
❓اسلام ناب یعنی رجوع به آیات و روایات برای حل مشکلات حوزه های مسکن و معماری، سلامت، آموزش و پرورش، کشاورزی و...
🗞فیلم کامل برنامه:
http://www.telewebion.ir/episode/0x6e0af13
#جامعیت_اسلام
#اسلام_ناب
https://eitaa.com/olgou4
🎞 توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره معنای صحیح مردمی سازی امور و تفاوت آن با معنای بخش خصوصی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر (شامگاه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) / ۴دقیقه
❓ واگذاری ۱۰ میلیون قطعه زمین ۱۰۰۰ متری به مستأجران برای حل مشکل مسکن و استفاده از معادلات طب اسلامی برای پیشگیری از بیماری از راه حل های حوزه های علمیه برای حل مشکلات مردم است!
🗞فیلم کامل برنامه:
http://www.telewebion.ir/episode/0x6e0af13
#جامعیت_اسلام
#اسلام_ناب
https://eitaa.com/olgou4
⚡️برای حل مشکل مستأجران ۱۰ میلیون قطعه زمین ۱۰۰۰ متری به مردم واگذار کنید!
🗞آشنایی بیشتر با مقررات فقهی ساختمان
https://eitaa.com/olgou4/3356
#مقررات_فقهی_ساختمان
#قانون_مترقی_احیای_موات
https://eitaa.com/olgou4
⚡️راه حل مسئله تورم به زبان ساده
👌تورم و گرانی (غلاء السعر) ریشه در اختلال های متعدد میان طرف بایع و طرف مشتری دارد و نباید راه حل علاج آن را بر اساس پیشنهادهای معیوب اقتصاد کلان مبنی بر تثبیت قیمت ارز، کاهش میزان نقدینگی و... دنبال کنیم: برخی از علت های غلاء السعر مبتنی بر مفاهیم فقه المکاسب به شرح زیر است:
الف: وقوع اختلال شدید در تحقق طبقه بندی صحیح از مشاغل و دور شدن مردم از مشاغل صحیح ۱- کشاورزی، ۲- باغداری، ۳- دامداری، ٤- خياطي و ٥- تجارت عمومی (عدم تحقق مشاغل برتر، ایران را از حیث تأمین غذا و لباس در حد ۲۲ میلیون تن در سال به خارج وابسته نموده است.)
ب: ترجیح الگوی تولید صنعتی و کارخانه ای به الگوی تولید محله ای و خانواده محور -خصوصاً در حوزه غذا- به افزایش تورم مصرف کننده انجامیده است. در الگوی تولید صنعتی قیمت ها به عنوان تابعی از سود سرمایه دار تعریف می شود و افسانه رقابت و شورای معیوب رقابت، قدرت رقابت با سود کلان سرمایه دارها را ندارد. (اجرای قانون مترقی احیای موات و توزیع عمومی زمین رایگان میان مردم و ساخت دار واسعه از زیرساخت های مهم تولید غیر متمرکز و بالتبع کاهش قیمت ها است.)
ج: توزیع متمرکز و مگامال های معیوب یکی از علت های اصلی تورم و گرانی و احتکار در کشور است. برای حل مشکل افزایش قیمت ها، دولت و واقفین باید هزینه توزیع کالا در کشور را از طریق ساخت بازارهای موقت صفر کنند. بازار موقت مکانی ثابت دارد ولی بهره برداری از آن به صورت روزانه و رایگان است و براساس تحقیقات میدانی مدرسه فقهی هدایت، زمینه ساز توزیع ارزان حدود ۵۰۰ قلم از کالاهای مرتبط با معیشت خانوار است!
د: عدم جریان عقود اسلامی در مبادلات مردمی و تسعیرهای متعدد حکومتی و استفاده از پول اعتباری، از دلایل مهم غلاء السعر و تورم محسوب می شود. البته از منظر تحقیقات مدرسه فقهی هدایت، "موضوعات ثلاثه بند د از بسته فقهی مهار تورم" در شرایط تولید و توزیع متمرکز و تحقق طبقه بندی مدرن از مشاغل قابلیت اجرای حداقلی دارد. (مدیریت غلاء السعر از منظر فقه، راه حل های تکمیلی دیگری هم دارد.)
👌 مکرراً گفته ایم: دو اقدام واگذاری ۱۰ میلیون قطعه زمین رایگان ۱۰۰۰ متری و ساخت گسترده بازارهای موقت در محل های ثابت، در یک دوره زمانی ۲ ماهه، ضمن توسعه امیدواری در مردم ایران، اژدهای هفت سر تورم در ایران را به صورت جدی مدیریت خواهد کرد! به عبارت بهتر: مدیریت تورم از مدیریت انتظارات تورمی (بخوانید: امیدوار کردن مردم به حل مشکلات اقتصادی) آغاز می گردد و هیچ اقدامی مانند اجرای قانون مترقی احیای موات و ساخت دار واسعه و ساخت بازارهای موقت، قدرت امید آفرینی و مدیریت سریع انتظارات تورمی را ندارد.
👌متأسفانه برخی از طلاب و اساتید مانند آقای علوی بروجردی به جای عبرت گیری از اجرای نظریات اقتصاد کلان در ایران و پذیرش استنباط های ضابطه مند جدید در حوزه مکاسب و اقتصاد، مردم و مسئولین را به اجرای نظریات و استدلالهای معیوب اقتصاددان های بی سواد غربی (مانند فریدمن) ارجاع می دهند.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) - بازخوانی بسته فقهی تحلیل و مهار تورم - بامداد پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - قم مبارک
#تحلیل_های_نجات_بخش_فقه_المکاسب
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
https://eitaa.com/olgou4