هدایت شده از بسلام آمنين
#عکس_نوشت / شماره هفتم
۱۴ مرداد ۱۴۰۱
#عرصه_خالی_نخواهد_ماند
اینجا ی بساط کتاب روبروی دانشگاه تهران نیست. ی نمایشگاه کوچولوی دائمی، چند قدمی حرم تو قمه! با پنجاه درصد تخفیف😳🤔.اینها دقیقا ثمره ی کارهاییه که ما نکردیم. و یکی از مهمترین ریشه هاش به این برمیگرده که ما به دلیل سیطره #ذهنیت، بیشتر تمرکزمون روی #اثبات دینه تا صحبت در مورد #فواید دین. عجیب اینه که برخلاف این مدل تفکر ما، قرآن حدود هفتاد بار از واژه های نفع و ضرر و مشتقاتش استفاده کرده. مردم میرن زیارت بانوی علم، اونوقت بعد از زیارت میان و از ملحدین و کفار استمداد میکنن که چطور خوشحال شن، پول دربیارن و....
@besalamen_amenin
#دینداری_عافیتطلبانه
النَّاسُ عَبیدُ الدُّنْیا وَالدینُ لَعْقٌ عَلی الْسِنَتِهِمْ یحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعایشَهُمْ فَاذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیانُونَ
🔶 امام حسین عليهالسلام میفرمایند:
مردم #بندهی_دنيا هستند و دين، چيزی است که بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهایشان به خوبی میگذرد، دم از دين میزنند.
پس هرگاه با #بلا آزموده شوند، دينداران اندک میشوند.
📚بحار الأنوار/ج۷۵/ص۱۱۶
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
🔴خطاب امام زمان عجل الله تعالی فی فرجه الشریف به سیدالشهداء علیهالسلام در زیارت ناحیه مقدسه :
پس از تو احکام الهی تغییر یافت و به احکام دیگری تبدیل شد.
انکار خدا در لایههای زیرین زندگی مردم نمایان شد.
هر کسی از روی هوس خودش، مردم را به راهی بیراهه دعوت کرد.
مردم به فتنههای مختلف دچار شدند و حرفهای باطل مورد پسند قرار گرفت.
.
⚫️فَالْوَیْلُ لِلْعُصاةِ الْفُسّاقِ ، لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِک الاِْسْلامَ ، وَ نَقَضُوا السُّنَنَ وَ الاَْحْکامَ، وَ هَدَمُوا قَواعِدَ الاْیمانِ، وَ عادَ کِتابُ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مَهْجُوراً ، وَ ظَهَرَ بَعْدَکَ التَّغْییرُ وَالتَّبْدیلُ ، وَ الاِْلْحادُ وَالتَّعْطیلُ ، وَ الاَْهْوآءُ وَ الاَْضالیلُ ، وَ الْفِتَنُ وَ الاَْباطیلُ . . .
#فقه_الامام
#فقه_هدایت
https://eitaa.com/olgou_mashhad
May 11
جلسه 6 فقه البیان .pdf
519.2K
جلسه ششم #فقه_البیان
👌🏻نقطه شروع بحث و گفتوگوی شما باید از موضوعات جهتساز باشد.
❓#موضوعات_جهتساز_یعنی_چه؟؟؟
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۸۹
۱۸ مرداد ۱۴۰۱/سال دوم
تحقق پیش بینی تلخ رهبری در مورد حوزه علمیه!
اگر حوزه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد اگر نمیرد(امام خامنه ای ۱۳۸۶/۹/۸). شاید مهمترین رکن تحول حوزه: تعیین تکلیف موضوع #جامعیت_اسلام است. چندی پیش آیه الله جوادی آملی هم فرمودند: حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد. (۱۱ اسفند ۱۴۰۰). امروز رئیس سازمان نظام روانشناسی، در اعتراض به طرح نمایندگان مجلس در خصوص استقلال مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، برای صدور مجوز مشاوره #حتی با رویکرد دینی گفته است:روحانیت وظیفه ای بس مهمتر و در سطح بالاتر دارد و نباید او را درگیر اختلالات روانی کرد! و فعلا به صلاح نیست چنین اختیاراتی به حوزه داده شود!! و چرا که نه؟ وقتی خودت بگویی اسلام ربطی و کاری به سلامت جسم ندارد و علم سلامت یعنی پزشکی مدرن، پس باید بپذیری که در امور روحانی هم بیسوادی. شاگرد امام صادق علیهالسلام حتی اگر دهها سال غور در آیات و روایات کرده باشد و «شفاء لِما في الصدور»(٥٧ يونس) خوانده باشد، باز هم باید #مجوز فعالیتش را شاگردان فروید بدهند. ازین درد بگذریم که کلمات نورانی آن پیر سفر کرده راهنمای همیشگی ماست: من قبلاً نیز گفتهام #همه توطئههای جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره، برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان #مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که تمام رگههای وابستگی کشورمان از چنین #دنیای_متوحشی قطع شود.(صحیفه امام ج۲۱ ص۲۹۰).
@besalamen_amenin
مدرسه تمدنی بینات
مسئله #مدیریت_شهر یکی از اولویتهای تمدنی ما در مدرسه تمدنی بینات است. به اعتقاد ما مدیران شهری، شه
📢 #مفاهیم_پایه_و_ساختارهای_اساسی_در_شهرسازی_اسلامی_کدام_است؟
قبلا گفتیم که اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید.
در طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام
سه دسته مسئله اصلی داریم:
1⃣مسئله اول، #مفاهیم_پایه در ساخت شهر است👇🏻
مفاهیم پایه مفاهیمی هستند که شهر را براساس آنها ساخته و تصمیمات شهری را براساس آن مفاهیم ارزیابی میکنیم.
❌درست یا غلط بودن تمام تصمیمات شهردار محترم و یا مصوبات شورای شهر براساس مفاهیم پایه ارزیابی میشوند.
2⃣مسئله دوم ساختارهای مورد نیاز برای ساخت شهر هستند👇🏻
🔅در هر شهر باید نُه ساختار و کالبد طراحی شود تا #چالشهای_شهری به حداقل برسند.
3⃣برنامههای اولویتدار در این نُه ساختار👇🏻
👌🏻در فرض تفاهم با مسئولین شهری برای تحقق #طرح_تمدنی_محله_امام_رضاعلیهالسلام، در این نُه کالبد، برنامههای اولویتدار را پیشنهاد خواهیم داد.
#مسائل_اساسی_در_ساخت_محله
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#مشهد_آینده | #شهرسازی_اسلامی
#مدیریت_شهری_محله_محور
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️خبر ابزار تحریک تفکر است!
👌همانطور که اطلاع دارید: تنظیم خبر بر اساس شاخصه هائی مانند شهرت، فراگیری، مجاورت، بزرگی، عجیب بودن، تازگی و... ارزیابی می شود و خبر در نگاه موجود باید دارای یک یا چند ارزش خبری از میان این شاخصه ها باشد. اما در نگاه الگوی پیشرفت اسلامی خبر را بر اساس میزان تحریک فکر در حوزه های پنج گانه تفکر ارزیابی می نمائیم و خبری که به ارتقای سطح تفکر جامعه منجر نشود؛ خبری مطلوب محسوب نمی گردد.
👌برای تدوین خبر مطلوب، دو صور عام و خاص را باید لحاظ کنیم. صور عام خبر -که شامل دو محور سازه های خبر و روند خبر است- در واقع قواعد شکلی نگارش خبر را تبیین می کند. همچنین صور خاص خبر -که شامل سه محور الگوهای مردمی نشر خبر، الگوهای غریبه نشر خبر و تخصیص الگوهای مدرن نشر خبر است- شکل انتشار خبر را تبیین می کند. (انتشار خبر از یک الگوی واحد تبعیت نمی کند!)
👌سازه های خبر، شاملِ سه اصطلاح ۱- سوال خبر، ۲- اصطلاح خبر و ۳- ارجاع خبر است. این سازه های سه گانه، هر کدام به شکلی تفکر را تحریک می کنند. همچنین روند نگارش خبر باید در سه مرحله تعریف، تصویر و تصمیم ، تصور و تئوریزه شود. این روند سه گانه هر کدام به شکلی تفکر مطرح در خبر را از حالت انتزاعی خارج می کند. (تفکر و خبر کاربردی متکفل پرداختن به این سه محور است)
👌علاوه بر تدوین خبر مبتنی بر اصل تحریک فکر، انتشار یک خبر هم باید بر اساس تحریک فکر باز تعریف شود. انتشار خبر از طریق روابط انسانی، ۱۰ روش مشخص دارد. انتشار خبر از طریق علوم غریبه ۵ روش برجسته دارد و انتشار خبر از طریق رسانه ها را بر اساس قاعده نظام مقایسه تخصیص می زنیم!
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی الگوی تنظیم و انتشار خبر - یک شنبه تاسوعای حسینی ۱۴۴۴ - قم مبارک
#الگوی_تنظیم_خبر
#خبر_و_ارتباطات_آینده
@olgou4
مدرسه تمدنی بینات
جلسه ششم #فقه_البیان 👌🏻نقطه شروع بحث و گفتوگوی شما باید از موضوعات جهتساز باشد. ❓#موضوعات_جهتسا
جلسه 7 فقه البیان .pdf
473.7K
جلسه هفتم #فقه_البیان
👌🏻 مهمترین قاعده در فقه البیان همین قاعده بیان مبتنی بر مکث است و باقی قواعد در حکم مقدمه برای این قاعده هستند.
🔸 #بیان_مبتنی_بر_مُکث
❓#بحث_را_با_چه_ترتیبی_منسجم_کنیم؟
#ثبت_ذهنی یا تصویر
#تحلیل_ذهنی یا تعریف
#پردازش_ذهنی یا تصمیم
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
#میزبان_گفتوگوهای_تمدنی
با سلام و احترام
جلسه کارگروه مطالبهگر الگوی پیشرفت اسلامی
پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه
ساعت ۱۶ الی ۱۸
مکان: مشهد، چهاراه مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی. طبقه همکف
مباحث این هفته پیرامون
قواعد اصولی #فقه_البیان برگزار خواهد شد.
از عموم برادران علاقهمند به مباحث الگوی پیشرفت دعوت میشود تا ضمن حضور، جلسه هفتم و هشتم مباحث را مطالعه فرمایند.
🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی روز پنج شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۱) از ساعت ۱۰ صبح در شهر تهران برگزار می گردد.
#تئوریزه_کردن_انقلاب
@olgou4
مدرسه تمدنی بینات
جلسه هفتم #فقه_البیان 👌🏻 مهمترین قاعده در فقه البیان همین قاعده بیان مبتنی بر مکث است و باقی قواعد
جلسه 8 فقه البیان .pdf
515.7K
سختترین قاعده در بین قواعد فقه البیان، بیان مبتنی بر رفق است.
بیانی که رفق بیشتری دارد، ظرفیت بیشتری از مخاطب را فعال میکند.
#بیان_مبتنی_بر_رفق
@wsti_ir