🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 به نام خدا 🏴🏴🏴🏴🏴🏴
« اَلسَّلامُ عَلى مَنْ بَكَتْ عَلى جَسَدِ اَخيهـا بَيْنَ الْقَتْلى ، حَتّى بَكى لِبُكـائِهـا كُلُّ عَدُوّ وَ صَديق ، اَلسَّلامُ عَلى مَنْ تَكَفَّلَتْ وَاجْتَمَعَتْ في عَصْرِ عـاشُوراءَ بِبَنـاتِ رَسُولِ اللهِ وَ اَطْفـالِ الْحُسَيْنِ، و َقـامَتْ لَهَا الْقِيـامَةُ في شَهـادَة الطِّفْلَيْنِ الْغَريبَيْنِ الْمَظْلُومَيْنِ... »
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
عصر عاشورا هنگامی که حضرت زینب سلام الله علیها مشاهده کرد حضرت امام حسین علیه السلام روی زمین افتاده و دشمنان اطراف پیکر وی را با هدف کشتن ایشان گرفتهاند، از خیمه بیرون آمد و پسر سعد (فرمانده لشکر دشمن) را این گونه مورد خطاب قرار داد:
«یابن سَعد! اَیقتَلُ اَبُو عبداللّه وَ اَنتَ تَنظُرُ اِلَیهِ؟»
فرزند سعد! آیا ابوعبدالله کشته میشود و تو تماشا میکنی؟!
(نظری منفرد، قصّه کربلا، ص۳۷۱)
او هیچ جوابی نداد و حضرت زینب سلام الله علیها فریاد برآورد:
«وَا اَخاه! وَا سَیدَاه! وَا اَهلِ بَیتَاه! لَیتَ السَّمَاء انطَبَقت عَلیَ الاَرض وَ لَیتَ الجِبَال تَدَکَدکَت عَلیَ السَهل»
«وای برادرم! وای سرورم! وای اهل بیتم! ای کاش آسمان بر زمین واژگون میشد! و ای کاش کوه ها خرد و پراکنده بر هامون میریخت.»
(سیدبن طاووس، اللهوف، ص۱۵۹ و ۱۶۱؛ سید عبدالرزاق موسوی، مقتل مقرم، ترجمه عزیز الهی کرمانی، ص۱۹۲)
وی هنگام رسیدن بر بالین برادرش چنین گفت: «خدایا! این قربانی را از ما بپذیر!» (علینقی فیض الاسلام،خاتون دوسرا، ص۱۸۵)
نیز نقل شده است که رو به سوی مدینه نمود و خطاب به حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت:
«وا محمّداه! بَناتُک سَبایا وَ ذُرّیتُک مُقَتّله، تسفی علیهم رِیحُ الصّبا، و هذا حُسینٌ مجزوزُ الَّرأسِ مِنَ القَفا، مَسلُوبُ العمامِةِ و الرِّداء...»
ای پیامبر! اینان دختران شمایند که به اسیری میروند. اینان فرزندان شمایند که با بدنهای خونین، روی زمین افتادهاند و باد صبا بر پیکر آنان میوزد!
(ابو مخنف، مقتل، ص ۲۵۹؛ مجلسی، بحار ، ج ۴۵، ص ۵۹)
ای رسول خدا! این حسین است که سرش را از قفا بریدهاند و عبا و ردایش را به غارت بردهاند. پدرم فدای کسی که سپاهیان او را غارت کردند، سپس خیمهگاهش را سرنگون ساختند! فدای آن مسافری که دیگر امید بازگشتش نیست!»
(مجلسی، بحار، ج ۴۵، ص ۵۹)
سخنها و نالههای وی، دوست و دشمن را تحت تأثیر قرار داد و همگان را به گریه وا داشت.
(طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج ۵، ص ۳۴۸ - ۳۴۹؛ مجلسی، بحار، ج ۴۵، ص ۵۹)
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
جان و دلم فدای تو ای دلبرم، حسین
دیگر رسیده است دم آخرم حسین
من رو به کربلای تو خوابیده ام اخا
دیدار من بیا، پسر مادرم حسین
چیزی نماند از تو بجز کهنه پیرهن
این یادگار توست کنون در برم حسین
یک سال و نیم رفته ز عمر و نمی شود
درد نبودنت بخدا باورم حسین
یک سال و نیم مثل رباب تو می زدم
بر صورتم، ز داغ علی اصغرم حسین
پیچیده است وقت اذان توی گوش من
الله اکبرِ علی اکبرم حسین
یادم نمی رود که صدای تو قطع شد
افتاد دلهره به میان حرم حسین
بالای تل دویدم و دیدم که، می خوری…
…شمشیر و نیزه، پیش دو چشم ترم حسین
غارت شروع شد همه در خیمه ریختند
بردند گوشوار من و زیورم حسین
چهره کبود بود شب غارت حرم
هر دختری که بود به دور و برم حسین
در کربلا زدند به پیشانی تو سنگ
در شام سنگ خورد همه پیکرم حسین
هر چه گذشت بین محل یهودیان
با خود به زیر خاک سیه می برم حسین …
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
سلام علیکم
فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه عمه سادات، عقیلة العرب، شریکة الحسین، اسوه صبر و مقاومت، راوی قیام عاشورا و حافظ خون شهیدان کربلا، حضرت صدیقه صغری ، زینب کبری سلام الله علیها را خدمت شما عزیز و ارجمند تسلیت عرض می نمایم.
🖤🏴
هدایت شده از شرح خطبهی غدیر
4_5936260516698652673.mp3
6.52M
💓سالار زینب(س)...
🚩نوحه حضرت زینب(س) را برای توسل و برآوردن حاجت با صوت👈 داود سالاری برای شما عزیزان به ارمغان آوردیم...
🙏التماس دعا
39.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 #وفات_حضرت_زینب(س)
🌴قیام میکنم ... قیام میکنم
🌴برسم شام کارو تمام میکنم
🎤 #سجاد_محمدی
⏯ #شور
👌بسیار دلنشین
@omeabiha1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید | ضرورت شناخت شبهه!
♨️ مخاطبشناسی ضرورت پاسخ به شبهه!
♨️ دلایل متفاوت برای کشف حجاب!
💢 اهمیت و فواید گفتگو!
♨️ راهنمای حل شبهه و مشکلات!
💢 تخاطب واقعی لازم است!
⁉️ چگونگی شناخت روحیه دیگران؟!
#دهه_فجر
_______________________
🔹برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @omeabih1
✍️امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
💎و لَيْسَ لِلْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ شَاخِصاً إِلاَّ فِي ثَلاَث: مَرَمَّة لِمَعَاش، أَوْ خُطْوَة فِي مَعَاد، أَوْ لَذَّة فِي غَيْرِ مُحَرَّم
🔴خردمند را نشايد جز آن كه در پى سه چيز حركت كند:
◽️كسب حلال براى تأمين زندگى
◽️يا گام نهادن در راه آخرت
◽️يا به دست آوردن لذّت هاى حلال.
📘 نهجالبلاغه، حکمت۳۹۰
📎#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
🍀🌸🍀حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه عليها هنگام ميل نمودن غذا بهترين روش هاى اخلاقى، بهداشتى، اجتماعى و ... را مراعات مى نمود و براى راهنمائى علاقه مندان دستورالعملى را بيان فرموده است ، كه به شرح ذيل مى باشد:
حضرت فرمود: افراد بر سر سفره هنگام خوردن غذا بايد دوازده دستورالعمل مهمّ را بدانند و رعايت كنند، كه بر سه دسته تقسيم مى شود و هر قسمت داراى چهار دستورالعمل خواهد بود.
قسمت اوّل آن واجب و ضرورى است و قسمت دوّم مستحبّ مى باشد؛ و رعايت آخرين قسمت نشانه أدب و شخصيّت انسان خواهد بود.
و امّا آن چهار دستور العملى كه ضرورى است :
1. شناخت اين كه اين نعمت ها چگونه و از طرف چه كسى براى ما فراهم گشته است .
2. راضى و خوشنود بودن به آنچه كه از طرف خداوند، براى ما فراهم و مقدّر شده است .
3. نام خداوند مهربان را بر زبان جارى كردن هنگام خوردن ((بسم اللّه الرّحمن الرّحيم )) گفتن .
4. در آغاز و پايان آن شكر و سپاس خداوند متعال ولىّ نعمت را به جا آوردن .
و امّا قسمت دوّم ، يعنى مستحبّات غذا خوردن:
1. شستن دست و دهان پيش از غذا.
2. نشستن بر جانب چپ بدن هنگام خوردن غذا.
3. در حال نشسته تناول كردن .
4. با سه انگشت لقمه را برداشتن و خوردن .
و امّا آخرين قسمت :
1. سعى شود از آنچه جلوى شخص قرار گرفته است ميل نمايد و دست جلوى ديگران دراز نكند.
2. لقمه را كوچك و مناسب بردارد.
3. غذا را خوب بجود و در بلعيدن آن عجله و شتاب ننمايد.
4. هنگام خوردن غذا، به صورت و دست و دهان ديگران نگاه نيندازد.
📗كتاب العوالم : ج 11، ص 629
🌴 امام صادق عليه السلام:
اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ الْجَمالَ وَ التَّجْميلَ وَ يَكْرَهُ البُؤْسَ وَ التَّباؤسَ فَاِنَّ اللّه َعَزَّوَجَلَّ اِذا اَنْعَمَ عَلى عَبْدٍ نِعْمَةً اَحَبَّ اَنْ يَرى عَلَيْهِ اَثـَرَها. قيلَ: وَ كَيْفَ ذلِكَ؟ قالَ:يُنَظِّفُ ثَوبَهُ وَ يُطَيِّبُ ريحَهُ وَ يُجَصِّصُ دارَهُ وَ يَكْنِسُ أفْنيَتَهُ حَتّى اِنَّ السِّراجَ قَبْلَمَغيبِ الشَّمْسِ يَنْفِى الْفَقْرَ وَ يَزيدُ فِى الرِّزْقِ؛
خداوند زيبايى و خودآرايى را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بيزار است.هرگاه خداوند به بنده اى نعمتى بدهد، دوست دارد اثر آن را در او ببيند.عرض شد: چگونه؟ فرمودند: لباس تميز بپوشد، خود را خوشبو كند، خانه اش راگچكارى كند، جلوى در حياط خود را جارو كند، حتى روشن كردن چراغ قبل از غروبخورشيد فقر را مى برد و روزى را زياد مى كند.
📗[امالى طوسى، ص 275، ح 526]
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕به امام زمان بدبین بود وجشن های نیمه شعبان رو هم مسخره میکرد...
#امام_زمان
#استادامینیخواه🌱
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ
بحقحضࢪٺزینبسلاماللهعلیها🤲🏻
@omeabiha1
❤️ پدرانه
❇️ عفو رهبری خبرساز بود؛ آنهم بلافاصله بعد از عکسهای دلنشین جشن تکلیف با فرشته های کوچک و پاک. ایندو را باید با هم دید. هردو پدرانه است. هم خندههای صمیمانه و هم گذشت آموزنده.
🔸 محبت پدر برای همه فرزندان است و البته جلوتر از اخمش. چه بسا اخمش نیز از سر محبت است و همه اش نیز از ابتدا تا انتهای دستگیری.
اشتباه نشود؛ رفتار پدرانه را نباید تنها به عفو و گذشت دید. از روز اول اغتشاشات چنین است، همه اش از همین جنس است.
یکم: روز اول بها ندادند و هیچ نگفتند. عبور کردند و چشم پوشیدند. خطایی بود که نباید برجسته می شد.
خلاصه اولین پدرانه بی اعتنایی به خطای فرزند بود.
🌷دوم: از سخنرانی دوم به بعد انگشت را سمت خناسان و شیاطین اصلی بردند. حتی به بداخلاقی چهره ها نیز توجه نکردند. تاکید کردند این جماعت نیز با مردم اند و انقلاب.
دومین پدرانه شان بی اعتنایی به اختلافهای داخلی و انگشت اشاره به بیرون از خانه بود.
🌷 سوم: تلاش کردند تحلیل فرزندان را نسبت به وقایع اصلاح کنند. اصرار داشتند که این اغتشاشات ثمره پیشرفت شماست نه ضعفها. نخواستند تلخیهای آن ایام باعث شود، واقعیتها دیده نشود و اعتماد به نفس ملی لطمه ببیند.
سومین پدرانه تصویر و ترسیم قدرت ملی بود؛ نشاندادن حرکت و پیشرفت در زیر آتش کین ها.
چهارم: تصریح داشتند به سطح بندی خطاها. مدام هم تکرار کردند؛ «نکند همه را با یک چوب قضاوت کنید.» اینکه بین جاهل و غافل و مجرم تفاوت است. بین هیجانزده و دشمن فاصله است.
چهارمین پدرانه تفکیک میان خطاها بود.
پنجم: اجازه رفتار تحکم آمیز به نظمیه و امنیه ندادند. سیاست «کشته دهیم اما نکشیم» برای چنین مرشدانهای بود. گویی میدانستند این اغتشاشات ثمره جهل مجازی است و راهش خونریختن نیست.
🌷 پنجمین پدرانه این بود که هزینه دهیم، اما فرصت دهیم تا آگاهی رشد کند و دیگران بههوش شوند.
ششم: مانع ظاهرگرایی شدند. فرمودند چه بسا دختران شلحجابی که دلشان با انقلاب و اسلام است: «همینها مشت محکم بر دهان دشمن زدند.»
🌷 ششمین پدرانه عبور از ظاهر و دیدن باطن فرزندانش بود.
هفتم: انقلابی ها را دعوت به خویشتنداری کردند. اینکه صبوری بهخرج دهید و اجازه ندهید از سر خشم و ناراحتی گرفتار قانون شکنی شوید.
🌷 هفتمین پدرانه دعوت به صبر انقلابی بود.
هشتم: دیگری صداقت در اوج اغتشاش بود. وقتی از خودیها خطا دیدند، بلافاصله واکنش نشان دادند و دلجویی کردند. ماجرای اعزام سفرای شفقت به زاهدان از این جهت، الگو بود.
هشتمین پدرانه درس حریت و صداقت در پذیرش خطا بود؛ آنهم خطای دیگران.
نهم: خونخواهی برای فرزندان مظلومش بود؛ لاله های پرپری که به نام انقلاب و اسلام جاودانه شدند تا بیرق «آرمان» بالا بماند. از روحالله تا دانیال و حسین و ... را به آغوش کشیدند و سر مزارشان سلام دادند تا نام شان ثبت بر تاریخ شود.
نهمین پدرانه خونخواهی از سر غیرت مقابل شیاطین بود.
و دهم عفو...
گذشتند چون احساس کردند تلنگری بس است؛ چون غرض نهایی، دستگیری است نه مچگیری. هدایت است نه صرفا مجازات. فرماندهی کل قوا اول معلم است و راهبر.
واپسین پدرانه، انتقال محبت به فرزندان خطا کار بود تا بدانند دوستدار و دلسوز نهایی آنها اسلام است و انقلاب.
روزهای تلخ اغتشاش گذشت؛ اما باید سالها نوشت و نوشت. یکی اش پدرانه های رهبری... .
مهدیان
@omeabiha1
#امام_زمان_عج
قالَت فاطِمَةُ عليها السلام لِرَجُلٍ لَمّا سَئَلَها وَ هِىَ عَلى قَبرِ عَمِّها حَمزَة عليه السلام :
اَما وَاللّه ِ لَوْ تَرَكُوا الْحَقَّ عَلى اَهْلِهِ وَاتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِيِّهِ لَمَااخْتَلَفَ فِى اللّهِ تَعالى اثْنانِ.
حضرت زهرا عليها السلام بر سر مزار حمزه عليه السلام در پاسخ شخصى مى فرمايد:
به خدا سوگند اگر حق را به اهلش واگذار مى نمودند و از عترت پيامبر پيروى مى كردند، حتى دو نفر درباره خدا اختلاف نمى نمودند (واسلام همه عالم را فرا مى گرفت.)
كفاية الاثر: 199.
@omeabiha1
#امام_زمان_عج