eitaa logo
رویای امت
332 دنبال‌کننده
572 عکس
361 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
36.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آپارتمان سازی یا خانه های حیاط دار یک طبقه؟ کدام مقرون به صرفه تر و مطلوب تر است؟ 🖥 ببینید | فیلم گفت و گو دکتر جهانبخش(عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مسئول اندیشکده زیست شهر) با نماینده راه وشهرسازی قم در برنامه ی گفت و گوی ویژه خبری
نیلی و درودیان.mp3
47.29M
🔺مناظره فرهاد نیلی و حسین درودیان با موضوع حکمرانی بانک ۲۳ آبان ۱۴۰۱ @shiveh_tv4
فلسفه اصول 043 02-08-01.mp3
17.45M
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ٠۴۴ دوشنبه 1401/08/02 🔹دیدگاه مرحوم سید منیرالدین حسینی در نسبت شریعت و حکومت ۰۴۴ @mirbaqeri_dars
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک شرکت فرانسوی بعد از اینکه قراردادش در بوركينافاسو تمام شد کلیه ماشین آلات و وسایلی که نمی توانست منتقل کند را نابود کرد تا مردم محلی از آن استفاده نکنند ⚡️تمدن غرب و فرانسه این است. 🌍 🌐 به دیـــــــده بــــــان بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/691208313Ce043051afa
📢 فقهی می‌خواهیم که سرپرستی تکامل اجتماعی را برعهده بگیرد. وظیفه فقه فقط دورکردن از عقوبت نیست. 📢 مفهوم «پرستش» از علم در قالب «حجیت» به علم سرریز شده و در در قالب «حکم». 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔸 ما فقهی می‌خواهیم که سرپرستی تکامل اجتماعی را برعهده بگیرد و در ذیل آن هم ساختارها ساخته و هم متحول می‌شوند. لذا مأموریت فقه فقط ساخت نظام نیست و تکامل حیات اجتماعی هم جزء ماموریت‌های فقه است. 🔸 مفهوم پرستش از علم کلام در قالب حجیت به علم اصول سرریز شده و در فقه در قالب حکم. در این صورت سه‌گانه «پرستش، حجیت و حکم» تشکیل می‌شود بنابراین اگر فلسفه فقه را علم درجه دو و ناظر به فقه بدانیم اصلی‌ترین مفهومی که در فلسفه فقه باید بحث شود، مفهوم حکم خواهد بود و اگر در آن توسعه ایجاد نکنیم امکان گسترش فقه را نخواهیم داشت. 🔸 اگر نتوانیم مفهوم پرستش را فراوری کرده و توسعه دهیم، فقه وارد حیات و عرصه اجتماعی هم نخواهد شد؛ بنابراین رسالت آن فقه سرپرستی اجتماعی در ذیل نظامات تاریخی است که فقط معصومین عهده‌دار آن هستند و ایشان نسبت به تاریخ ولایت مطلقه اجتماعی دارند. 🔗 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=68631 ☑️ @mirbaqeri_ir@roeyaiomat
هدایت شده از مرکز راهبری برهان
چگونگی جریان معارف وحیانی، عقلانی و تجربی در روش‌تحقیق تکاملی چکیده: فرهنگستان علوم اسلامی قم به دنبال ارائه الگویی برای علم دینی است که:1- از نظر مناشی معرفتی از هر سه منشأ وحی (نقل)، عقل و تجربه استفاده کند. 2- از نظر معیار صحت هر سه معیار حجیت، قاعده‌مندی (تفاهم‌پذیری) و کارآمدی را به صورت توأمان تامین نماید. 3- از نظر نسبت بین معارف، محوریت وحی را حفظ نموده، تحمیلی بر معارف وحیانی صورت نداده و نسبت تولی و استضائه را با وحی حفظ نماید. روش تحقیق تکاملی برای تولید علم دینی بر اساس اصول فوق طراحی شده است که فرایند و مراحل آن به قرار زیر است: در این دیدگاه هر نظریه علمی، مدلی ساده شده از واقعیتی پیچیده است که دارای سه سطح توسعه، کلان و خرد است. «سطح توسعه» نظریه علمی، وضعیت مطلوب و آرمانی پدیده را بیان می‌کند، وضعیتی که کلیه معادلات و تصرف‌ها برای رسیدن به آن تنظیم شده و بر اساس آن معنا می‌یابد. در نظریه علم دینی وضعیت مطلوب و کمال، از بررسی نسبت پدیده با دین به مثابه یک کل -نه تک تک معارف وحیانی- اخذ می‌شود. توضیح داده خواهد شد که چرا برای این منظور باید نقش و سهم تأثیر پدیده در نظام تعبد بررسی شود. فرایند ارائه «سطح کلان» نظریه علمی با تولید مفاهیمی که اصطلاحا وصف تکاملی خوانده می‌شوند، شروع می‌گردد. وصف تکاملی با وصف انتزاعی متفاوت بوده و معیار صحت آن قدرت حکایت‌گری توامان از ثبات هویت پدیده و کشیدگی تاریخی آن است. امری که به وسیله نظامی (مدل وصفی) از اوصاف انجام می‌شود که هر چند در همه مراحل تغییر پدیده حضور دارند (حذف یا اضافه شدن در آنها رخ نمی‌دهد) اما با «تغییر جایگاهشان» از تغییرات پدیده حکایت می‌کنند. این اوصاف حضور بالاشاعه در یک پدیده داشته و به صورت مستقیم، تصرف‌پذیر نیستند. مدل موضوعی که بخش دیگری از سطح کلان نظریه علمی را شکل می‌دهد، ابزاری برای ایجاد تغییرات مطلوب در اوصاف است. برای تولید مدل موضوعی ابتدا با بهره‌گیری از معارف دینی، موضوعات مطلوب و متغیرهای مشاهده‌پذیر لازم در تحلیل چگونگی تحول پدیده تعیین می‌گردد. سپس در صورت نیاز به کمک اطلاعات تجربی و گمانه‌زنی‌های جدید، موضوعات و متغیرهای مشاهده‌پذیر پدیده تکمیل می‌شود. به کمک منطق نظام ولایت با سنجش نسبت میان موضوعات و خصوصیات آنها با خصوصیات هر کدام از منزلت‌های مدل وصفی، جایگاه و سهم تأثیر هر موضوع در مدل موضوعی مطابقت داده می‌شود. در نهایت در «سطح خرد» نظریه علمی برای مقایسه وضعیت مطلوب (که در سطح توسعه و با محوریت معارف وحیانی اخذ شده بود) و با کمک شاخص‌های اندازه‌گیری (که بخش کمی مدل موضوعی است که در سطح کلان به دست آمده بود) ابتدا به جمع‌آوری داده‌های تجربی از پدیده پرداخته و میزان عدم توازن وضعیت موجود نسبت به وضعیت مطلوب تعیین می‌گردد و بدین ترتیب مسأله‌ها و نیازمندی‌ها معین می‌شود. لذا یکی از مهمترین کاربردهای روش تحقیق تکاملی در احداث نظام مسائلی است که ارتباط قاعده‌مند با بستر فرهنگی و ارزشی هر جامعه دارد. (احداث مساله در برابر اکتفا به پاسخ به مسائل مستحدثه) بدیهی است تفاوت نظام مسائل، دو جامعه علمی و دو مسیر دانشی متفاوت را ایجاد خواهد نمود. در مرحله بعد و در مسیر پاسخ به این نظام مسائل، در بستری که سطح توسعه و کلان ایجاد نموده‌اند و با توجه به احکام موضوعی متغیرها که توسط کارشناسان دینی ارائه شده است، به گمانه‌زنی برای حل مسأله‌ها اقدام می‌گردد و هماهنگی فرضیه‌های تولید شده برای حل مسأله‌ها به گونه‌ای که منجر به ایجاد موازنه مطلوب در پدیده گردد به کمک دستگاه منطقی نظام ولایت بررسی می‌شود و کارآمدی این فرضیه‌ها در عینیت مورد آزمایش تجربی قرار می‌گیرد.
رویای امت
چگونگی جریان معارف وحیانی، عقلانی و تجربی در روش‌تحقیق تکاملی چکیده: فرهنگستان علوم اسلامی قم به دن
یکی از اصلی ترین تکیه گاه های پیامبران و ائمه اطهار برای دعوت به دین و مقابله با بی دینی مسئله علم بوده ، از مناظرات علمی تا ادعای نبوت (نبٱ (خبر)) و ساختن بستری برای رشد ، سعادت و عدالت جوامع ... ایا بدون علم سخن از حقیقت گفتن ممکن است؟ چگونه است که امروز منکران وحی خود را صاحبان علم میدانند و مروجان دین حوزه مداخله شان را به اعمال عبادی و معنویات خنثی تقلیل داده اند . ایا این عقب نشینی باعث پیشروی جریان مقابل در جوامع مسلمین و حتی اعتقادات انها نشده ؟ از این راه کج باید توبه کرد... . @roeyaiomat
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مهدی عسگری نماینده استان البرز در مجلس 🔹آیا میدانید تنها با 2% زمین های ایران میتوان به همۀ خانواده های ایرانی 1000 متر زمین داد؛ ولی دولت براساس توهمات مدرن مخالف است !؟ 🔸آیا میدانید تنها با تغییر نظام پولی به پولطلا و بدون هیچ هزینه ای میتوان تورم را غیرممکن کرد؛ ولی دولت براساس توهمات مدرن مخالف است !؟ 🔹آیا میدانید تنها با توزیع عادلانۀ انرژی میتوان برای هر فرد ایرانی درآمد ماهیانه 1 گرم طلا ایجاد کرد؛ ولی دولت براساس توهمات مدرن مخالف است !؟ 🔸آیا میدانید همۀ مردم ایران با تمام وجود، از الگوی معیشت تمدن اسلامی استقبال میکنند؛ ولی دولت براساس توهمات مدرن مخالف است !؟ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از حوزه انقلابی
📒 بخش یازدهم سند ٢٠٣٠ : شهرهای متراکم و مدیریت شهر از طریق ابزارهای هوشمند کنترلِ حداکثری مردم از طریق ابزارهای هوشمند و سایبرنتیک، زمینه انتخاب گری انسان ها را از بین خواهد برد و انسان ها را به ربات تبدیل خواهد کرد. وقتی بر اساس الگوی غربی، ارتفاع سازی کردیم و شهرها را به صورت عمودی توسعه دادیم، شهرها مرتفع، پُر جمعیت و متراکم خواهد شد؛ برای مدیریتِ شهری که کم مساحت، پرجمعیت و پرازدحام و متراکم است راهی جز استفاده از ابزار های هوشمند نداریم. ( بخش ١١ سند ٢٠٣٠) اما اگر طرح اسلام در حوزه ی شهرسازی و معماری را اجرا کردیم؛ دار واسعه یا همان خانه های وسیع و حیاط دار ساختیم و شهر در جهت افقی توسعه پیدا کرد، در نتیجه شهر پر ازدحام و متراکم نخواهد بود، همسایگی مفهوم خواهد داشت، شناخت از طریق همسایگی امکان خواهد شد، مدیریت شهری به صورت محله محور و غیرمتمرکز و با اداره ی خود مردم و دخالت خود مردم و فراهم شدن زمینه انتخاب مردم، امکان پذیر و بهینه خواهد بود. دخالت مردم در اداره، که از ایده های اصلی دولت محترم فعلی است‌‌! اما اگر الگوی غلط توسعه عمودی شهرها و درنتیجه ساخت شهرهای متراکم را ادامه دادیم، راهی جز مدیریت متمرکز و هوشمند نداریم. کنترل هوشمندی که علاوه بر از بین بردن زمینه انتخاب و اختیار انسان، آسیب ها و مشکلات فراون دیگر در پی خواهد داشت که برخی از آن مشکلات را اکنون در مدیریت شهرها مشاهده می کنیم! 👤حجت الاسلام مهران فر 🗓شنبه، ٣٠ محرم الحرام ١۴۴٣ 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
🔶 شهر نمود کالبدی تمدن 🔸 ملاک نام‌گذاری و رده‌بندی شهرها در قرآن، نه توسعه اقتصادی، کالبد فیزیکی یا جمعیت آن نیست بلکه توسعه انسانی است. انسان‌های توسعه یافته که در تعبیر قرآن، صالحان‌اند، در هر شهری یا کوره‌دهی زندگی کنند، شهری هستند و مدنی؛ و انسان توسعه نایافته که در تعبیر قرآن همان ظالمان و ناصالحان‌اند، اگر در کلانشهرها هم زندگی کنند، روستایی اند و فروی! (رهبری، ۱۳۸۷، ص۳۳۵). 🔸 هر تمدنی مبتنی بر نوع تفکر و روح حاکم بر آن تمدن و بر اساس تعریف و نوع نگاه آن به نیازهای انسان شهری، سیستم‌ها و ساختارهای خود را در شهر می‌سازد. 🔸 یکی از زیرساخت‌های اصلی تمدن، شهرسازی است که به علت تجلی و نمود سیستم‌های دیگر(مانند اقتصاد، امنیت و آموزش) جایگاهی ویژه در ایجاد و نمایش یک تمدن دارد. از آنجا که جسمانیت و بعد کالبدی و فضایی شهر به چگونگی برنامه‌ریزی شهرسازان بستگی دارد، شاید بتوان نمود تفکر و نگرش یک تمدن را در نحوه و وضعیت کالبد و فضای شهرها(برنامه‌ریزی شهری)، چگونگی مدیریت شهری و طراحی شهرسازان مورد مطالعه قرار داد. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari