eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
843 ویدیو
97 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سم درصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه مقدار عبور هوشمندانه ببینیم 👈 اردوغان گفته ما هوشمندانه از موانع عبور میکنیم تا به دریای خزر برسیم 😉😂😎☝️ ✅سم درصد را به شدت دنبال کنید🤣🤣🤣 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/866320384C260d8cbae5
🔴شب عید در آرامگاه حافظ چه گذشت؟ شبی که حافظ لگدمال شد... 🔹جایی که نماد شعر و ادب و فرهنگ تلقی می‌شود! چه ناباورانه، و چه دردناک در شبی که آیینی کهن را جشن می‌گیریم و مدعیانه بر تمدن و فرهنگ خویش می‌بالیم، همه چیز را لگد مال کردند. 🔹در حافظیه شیشه مقبره حافظ را شکستند و خُرد کردند... و روی سنگ قبر حافظ با کفش هایشان ایستادند، تمام گُل ها له شد و از باغچه ها فقط گِل ماند... 🔹زمینِ آرامگاه، میزبان بطری های آب و نوشابه، پوست های پلاستیکی چیپس و پفک و ماسک های از دهان افتاده شد! 🔹نگذاشتند قرآن پخش بشود. کاش یکی به ممانعت‌گران توضیح می‌داد چرا لقبِ خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدین شیرازی شد حافظ! در مقبره‌ی حافظ به قرآنی که در چهارده روایت می‌خواند! 🔹مسافران قدم بر چشم شیراز گذاشته‌اند اما رواست که چنین بی حرمتی کنند خاکِ مصلای این شهر عشق را؟! 🔹فیلم موسیقی همخوانی شده توسط مردم هم جالب است.در آرامگاه حافظ در یکی از اصیل‌ترین نقاط فرهنگی ایران، هیچ اثری از اصالت و هنر ایرانی به چشم نمی‌خورد. اگر از اشعار حافظ و هنر ایرانی خوشتان نمی‌آید در حافظیه چه می‌کنید؟‌ 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
خاستگاه ایده تحول‌خواهی رهبر انقلاب کجا است؟ جعفر حسن‌خانی 🔶 رهبر انقلاب در سخنرانی یکم فروردین خود در حرم امام رضا(ع) از لزوم «تحول» و ضرورت «تحول‌گرایی» سخن به میان آوردند. 📌 سؤالات مهم در این‌باره این است که خاستگاه «تحول‌گرایی» رهبر انقلاب کجا است و بر چه بنیادی استوار است؟ و ایشان چه معنایی از «تحول» را مراد می‌کنند؟ 🔷 برای معناشناسی و درک بهتر ایده‌ی «تحول‌خواهی» رهبر انقلاب و جایابی آن در جغرافیای فکر جامعه‌ی ایران، لازم است ابتدا یک صورت‌بندی از پهنه‌ی این جغرافیای فکری ارائه کرد و جریان‌های سیاسی فکری ایران معاصر را در این پهنه به تفکیک و تمایز نشان داد و از پس آن معین کرد که ایده‌ی تحول‌خواهی رهبر انقلاب به کدام یک از جریان‌های فکری معاصر، تعلق دارد و چه معنایی را می توان از آن اراده کرد. 🔶 در پهنه‌ی جغرافیای فکری ایران، جریان‌های‌ سیاسی و فکری مختلفی وجود دارند که هر یک تحقق یک کلان طرح و ابر پروژه‌ی سیاسی اجتماعی را دنبال می‌کنند و بر همین مبنا می‌توان آنها را که برآمده از منازعات فکری معاصر هستند، به چهار دسته‌ی کلی تفکیک کرد : ۱. کلان پروژه‌ی تحجر ۲. کلان پروژه‌ی تجدد ۳. کلان پروژه‌ی سازگاری ۴. کلان پروژه‌ی تحول 🔷 کلان پروژه‌ی تحجر، «گذشته‌گرا» است و می‌خواهد ارزش‌های گذشته را از آلودگی‌های حال و غبار گذشته‌ی زمان پاک کند. پیش‌فرض دارندگان و باورمندان این کلان پروژه؛ ناپاک بودن حوزه‌ی عمومی و دنیا است، آنان تلاش می‌کند با فردی کردن دین و دامن‌چینی آن از حوزه‌ی عمومی، به زعم خود دامن دین و سنت‌ها را از آلودگی‌های حوزه‌ی عمومی پیراسته و پاک کند. پیامد جریان تحجر در نهایت توسعه‌ی سکولاریسم است. این جریان به نام صیانت از گوهر دین و دنیا‌زدایی از دین، در واقعِ امر در حال دین‌زدایی از دنیا است. در تاریخ معاصر ایران این جریان همواره در نقش جاده‌صاف‌کن جریان تجدد ایفای نقش کرده است. 🔶 کلان پروژه‌ی تجدد، غرب‌گرا است. می‌خواهد تاریخ مدرن اروپای غربی را به تاریخ ایران و جهان تحمیل کند. فکر می‌کند یگانه راه تاریخ همان است که غرب رفته و ملت‌های دیگر باید راه رفته‌ی خود را وارهند و غربی شدن را تمرین و تجربه کنند. نمونه‌ی تاریخی باورمندان به این کلان پروژه حسن تقی‌زاده‌ی متقدم (و نه متأخر)، ملکم خان و... هستند. پیامد این پروژه توسعه‌ی بحران است. چراکه تاریخی که بر یک جغرافیای سیاسی و فرهنگی رفته عینا قابل تکرار در جغرافیای دیگر نیست. اصرار بر این کلان پروژه بحران‌های بسیاری به بار می‌آورد که مهم‌ترینشان بحران هویت است. 🔷 کلان پروژه‌ی سازگاری خود به دو پروژه تقسیم می‌شود: الف) پروژه‌ی سازگاری ایران و اسلام با غرب: این پروژه همچنان غرب‌گرا است فقط آنکه امیدوار است در مسیر «غربی‌شدن» برخی داشته‌های هویتی، فرهنگی و تاریخی خود را که با ارزش‌های غربی ناسازگار نیست بتواند حفظ کند. پیامد عمل مجریان این پروژه، همان پیامد عمل مجریان پروژه‌ی تجدد است با این تفاوت که در بازه‌ی زمانی طولانی‌تری بحران خود را نمایان می‌کند. ب) پروژه‌ی سازگاری غرب با اسلام: این پروژه از موضع انفعال دنبال می‌شود. جریانی که این پروژه را دنبال می‌کند دغدغه‌ی حفظ دین و کاربست آن در جامعه را دارد اما هیچ افقی پیش رو ندارد و در موضع اضطرار قرار دارد. این پروژه برای دوران گذار حتما کارا است و البته ضروری اما پیامد دنبال کردن این کلان پروژه در بلندمدت منجر به ناامیدی می‌شود. 🔶 کلان پروژه‌ی تحول اما «آینده‌نگر» است. به دنبال خروج از پارادایم تجدد است. افق تمدنی نویینی را جست‌وجو می‌کند. روش‌فکر دارندگان این کلان پروژه از جهاتی شبیه به روش فکرِ روشنفکران عصر روشنگری اروپا است. روشنفکران اروپایی به دنبال طرحی نو بودند و موفق شدند از میان تاریخ و تمدن خود دوران جدیدی را رقم زنند. از این منظر جریان تحول‌خواه جامعه‌ی ایران نیز به وضع جدید می‌اندیشد. وضعی خارج از ستره مدرنیته. 🔷 انقلاب شکوهمند اسلامی پیامد عمل باورمندان به این کلان پروژه است. فکر امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان متعلق به این کلان پروژه دانست. ایده‌ی تحول‌خواهی آیت‌الله خامنه‌ای را هم می‌بایست ذیل همین کلان پروژه معنا و درک کرد. جریان تحول می‌خواهد از میان تاریخ و فرهنگ خود وضع جدیدی را شکل دهد و تاریخ جدیدی خارج از تاریخ مدرن بیافریند. 🔶 این در حالی است که در سپهر سیاسی ایران جریان اصلاح‌طلبی در میانه‌ی پروژه تجددگرایی و پروژه‌ی سازگاری قرار دارد و بدنه‌ی اصلی آن به دنبال سازگاری اسلام و ایران با غرب است. این جریان می‌خواهد سنت‌های ایرانی اسلامی را به محک سنجه غرب بگذارد و «سنت‌گزینی» کند. در نقطه‌ی دیگر جریان اصولگرایی در میانه‌ی پروژه تحول‌گرایی و پروژه سازگاری است و بدنه اصلی آن به دنبال سازگاری غرب با اسلام است. این جریان ارزش‌ها و شاخص‌های مدرنیته را به سنجه‌
ی اسلام می‌گذارد و اهتمامش «غرب‌گزینی» است. در این میان باید توجه داشت که طرح انقلاب اسلامی و رهبران آن فرا‌روی از زمانه و نظر به عالمی دیگر و گشوده است. ایده‌ی تحول‌خواهی آن بنیادی است. در اینجا برای درک بهتر معنا، واژه‌ی «پارادایم» توماس کوهن کمک‌کننده است، ایده‌ی تحول رهبران انقلاب شامل پارادایم هم می‌شود. آنان به دنبال تغییر زمانه بوده و هستند. 👈ایده‌ی «تحول‌خواهی و تحول‌گرایی رهبر انقلاب» را از این خاستگاه می‌بایست مورد مداقه قرار داد. 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
🔰 تحقیر کنندگان محرومان؛ همدستان ناتو! ♦️ فیلم سازان ایرانی، در این سال‌ها با پرداختن به موضوعات مربوط به طبقات پایین، چند پروژه همزمان را پیگیری می‌کنند؛ یک) تاکید بر خشونت ورزی و ترویج آن. دو) تحقیر طبقاتی و جهت دادن به انسانِ کمتر برخوردار برای عملگی کردن برای سرمایه‌داران سه) نشان دادن تصویری چِرک از محرومان! چهار) نمایش این تصویر به جوامع غربی برای مجوز دادن به دولت هایشان برای حمله و تجاوز به کشور! ♦️ کافی است برگردیم و به حواشی جشنواره کن، صحبت‌های عوامل فیلم کثیف « برادران لیلا» و در ادامه حواشی فیلم کثیف دیگر « عنکبوت مقدس» نگاه کنیم و مانند پازل کنار هم قرار دهیم. با تکمیل پازل، متوجه می‌شویم که پروژه «زن، زندگی، آزادی» از یک سال قبل استارت زده شده بود تا افکار عمومی جهان به ویژه غرب را آماده‌ی یک تغییراتِ همراه با خشونت کند و در ادامه مجوز تهاجم ناتو را صادر کند! پ.ن: به تک تک دیالوگ‌ها توجه کنید 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
📌انسان مسلمان هرقدر مدرن‌تر شود، کمتر می‌تواند با زنان و مردان جامعه احساس اخوّت کند. با قاعده (حجرات:۱۰) ساخته می‌شود؛ ولی ساخت با آغاز می‌شود. 👈 انسان‌های جامعه مدرن، فقط در و گرگ هم نیستند تا به‌دنبال کشیدن یک لقمه بیشتر از هر طعمه‌ای به سمت خودشان باشند؛ انسانی که در بازار گرگ شود، کم‌کم در بقیه روابط اجتماعی و خانوادگی هم گرگی خواهد کرد. 👈 کار این جامعه به جایی می‌رسد که زن‌ها مردان جامعه را برادران خود نمی‌دانند و با و جلوه‌گری وحشیانه، همچون یک گرگ درنده پنجه بر روح و روان آن‌ها می‌کشند. مردها هم نمی‌توانند زن‌ها را به چشم خواهران خود ببینند و با حیا از کنارشان رد شوند، بلکه همچون برای استمتاع از یک گرگ‌ماده‌ی سرگردان در این دندان تیز می‌کنند. 👈 آن سال‌ها که واژه‌های عاطفی و پرمعنای "خواهر" و "برادر" در جمله‌های زنان و مردان جامعه‌مان خطاب به یکدیگر، کم‌کم داشت با واژه‌های خنثی و البته به‌ظاهر و "خانم" و "آقا" جایگزین می‌شد، کمتر کسی حواسش بود که یک کل به هم پیوسته است؛ هر گوشه‌اش را که بپذیریم و در حریم خود راه دهیم، آرام و بی‌صدا به گوشه‌های دیگر مان هم سرایت خواهد کرد. 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
کریسمس و ولنتاین برای شما عید نوروز برای ما ✍️ فاطمه‌سادات شه‌روش 🔷 پسته‌های باغ پدربزرگم را با کمک یکدیگر می‌چیدیم. زمستان که می‌شد با همان پسته‌ها و این بار با کمک خاله‌ها و عروس‌ها دور هم جمع می‌شدیم برای پختن شیرینی عید. کدبانوهای شهرمان از خریدن شیرینی آماده از قنادی ابا داشتند. شیرینی‌های قنادی حاضر و آماده بودند و هیچ‌وقت در اثر فراموشی ما در فر نمی‌سوختند؛‌ ولی با بازشدن پایشان به خانه‌ها، فرصت این دورهمی‌های خانوادگی قبل عید از ما گرفته می‌شد. دانه‌های تسبیح تا با نخ به هم وصل نشوند،‌ اعتباری ندارند. فردیت هر کدام از ما نیز انگار با کمک‌ این پسته‌ها به هم پیوند می‌خورد. پسته‌هایی که با همه‌ی کوچکی‌شان نخ تسبیح تحکیم روابطمان بودند و ما را به هم نزدیک‌تر می‌کردند. 🔶 هویت ملی ما ترکیبی از هویت ایرانی و اسلامی است. هرکدام از این هویت‌ها در صورت تعارض با یکدیگر اثر هم را کم‌رنگ کرده و حتی می‌توانند باعث شکاف در جامعه شوند. حال اگر این هویت‌ها یکدیگر را تقویت و در راستای هم‌افزایی هم حرکت کنند، هویت ملی بیش از پیش تقویت شده و موجب وحدت هرچه بیشتر افراد و قشرهای جامعه می‌شود؛ وحدتی که در دنیای امروز یکی از اصل‌های مهم برای بقای یک کشور به‌شمار می‌رود. رسم دیدوبازدید نوروزی در هویت ایرانی بدون‌شک هم‌سوترین کار با سفارش اسلام به صله‌ی رحم و دیدار با خویشاوندان است. 🔷 این روزها که کاروبار مغازه‌های فروش شیرینی‌های سنتی در شهرها سکه شده و قالب‌های شیرینی در پستوی خانه‌ها خاک می‌خورد، زنگ خطر کم‌رنگ‌شدن توجه به هویت‌ ایرانی و اسلامی به صدا درآمده است. در آن روزگار کسی از مراحل تهیه‌ی شیرینی در خانه عکاسی و سپس منتشر نمی‌کرد، ولی این روزها با بازشدن مویرگی پای هویت غربی، شاهد پست‌های اینستاگرامی از شیرینی‌هایی هستیم که روی فر خانگی را به خود ندیده‌اند و هم‌چون سایر غذاهای فست‌فودی، بیرون از خانه تهیه شده‌اند. این نفوذ گاهی حتی پررنگ‌تر شده و شاهد بزرگداشت مناسبت‌هایی چون کریسمس و ولنتاین هستیم که هیچ جایی در هویت ایرانی و اسلامی ما ندارند. 🔶 در مواقعی که گسترش رسانه‌ها و به‌دنبال آن ترویج هویت غربی باعث ایجاد شکاف بین هویت ایرانی و اسلامی ما می‌شود؛ زنده‌کردن سنت‌های ساده‌ای چون شیرینی‌پزی خانگی، مانند چوب جادویی عمل می‌کند که دل‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و جامعه‌ی ایرانی را به روزگار وصل خویش بازمی‌گرداند. مجله واو 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
هدایت شده از آتاشه (Attache)
🔻 همایش ملی «فضای مجازی» 🔹 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار میکند: 🔹 اولین همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت ها و چالش های ارتباطات شبکه ای در فضای مجازی»؛ 🔹 آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 1402/01/29 می باشد و پژوهشگران محترم جهت ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس زیر مراجعه فرمایند: 📌https://cncc.atu.ac.ir/ 💟attache.ir
📸 نوروز ضد ایرانی پیام نوروزی بایدن با محتوای مداخله در امور ایران؛ 🔹جو بایدن که با همسرش در مراسمی به مناسبت عید نوروز در کاخ سفید شرکت کرده بود بدون اشاره به تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن، اغتشاشگران را افرادی شجاع معرفی کرد و بر حمایت واشنگتن از آن‌ها تاکید کرد. 🔸او در بخشی از پیام خود به همه کسانی که نوروز را در سراسر آمریکا و جهان از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و جنوبی، قفقاز و اروپا جشن می‌گیرند، تبریک گفت. 🔸پیش از آن نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حمایت از گزارش ضد ایرانی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، اتهامات بی اساس خود در خصوص نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد و به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 ایرانی که نمی بینید 88 درصد بانوان کم‌حجاب تهرانی خداباورند؛ 🔹مرکز مطالعات فرهنگی تیام، در پیمایشی که انجام داده است به سراغ خانم‌های ضعیف‌الحجاب رفته تا در خصوص موضوعاتی همچون دین، خانواده و نسبت‌شان با مفهوم اعتراض به ساختارهای حاکمیت، نظرسنجی کند. 🔸آمارها چه می‌کنند؟ وقتی میله‌ها و خطوط رنگی نمودارها پیش چشمانمان بالا و پایین می‌روند، در حقیقت چه چیزهایی را می‌خواهند به ما نشان دهند؟ آمارها این امکان را به ما می‌دهند تا تصویر نسبتا دقیقی از آدم‌ها و پدیده‌های پیرامونی خود دریافت کنیم. 🔸مثلا اگر روزنامه‌نگاران، شهروندان و سیاست‌مداران بخواهند وقایع پاییز 1401 را خارج از هرگونه حدود توهمی و سلیقه شخصی تحلیل کنند یا حتی بخواهند رفتار و مناسبات معترضان را به مثابه یک کل واحد مورد بررسی قرار دهند، می‌توانند به نظرسنجی‌های این حوزه رجوع ‌کنند. 🔸چیزی که در پاییز داغ امسال رقم خورد اگرچه متاثر از اتفاقات سیاسی هم بود اما بسترهای شکل‌گیری آن ریشه در مسائلی در زیر پوست شهر داشت. مسائلی پنهان و ناشناخته که همچنان بخش مهمی از کارشناسان حوزه اجتماعی و سیاسی به موشکافی دقیق و همه جانبه آن نیاز دارند. 🔸واضح است که در چنین وضعیتی، دستگاه‌های افکارسنجی فعال ‌شوند تا به ردیابی آن چیزی که رخ می‌دهد، کمک کنند. مرکز مطالعات فرهنگی تیام، در پیمایشی که انجام داده است به سراغ خانم‌های ضعیف‌الحجاب رفته و گفته است که ۸۸‌درصد بانوان کم‌حجاب تهرانی خداباورند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 نا کامی شازده کوچولو دومین شکست رضا ربع پهلوی؛ 🔹یاسمین پهلوی اعلام کرده است که همسرش رضا پهلوی در نشست بررسی راه‌های گذار از جمهوری اسلامی که در روزهای 25 و 26 مارس در دانشگاه‌ استنفورد آمریکا برگزار خواهد شد، شرکت نخواهد کرد. 🔸عدم‌حضور رضا پهلوی در این نشست، کنار عدم‌انتشار توئیت مشترک توسط او و دیگر براندازها در آغاز سال نوی شمسی و واکنش‌ها و انتقادهای بسیار به منشور همبستگی‌شان در روزهای اخیر این گمانه را به وجود می‌آورد که ماه عسل براندازها در حال پایان یافتن است. 🔸پیش از این نیز گفته می‌شد که اختلافات گسترده و عمیق براندازها مانع از شکل‌گیری وحدت بین آن‌ها خواهد شد؛ موضوعی که حتی مخالفان جمهوری اسلامی نیز بدان اعتراف داشتند و حمید فرخ‌نژاد که در روزهای نخست به صف اپوزیسیون پیوسته بود از شدت اختلاف‌ها تعجب کرد. 🔸حال به‌نظر می‌رسد رضا پهلوی پس از ناکامی در کمپین «من وکالت می‌دهم» و سردمداری اپوزیسیون، در حال نزدیک شدن به دومین ناکامی خود در ماه‌های گذشته یعنی اتحاد با اپوزیسیون است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 رژیم بی ثبات نزدیک شدن صهیونیست ها به فروپاشی؛ 🔹تحولات در فلسطین اشغالی بسمت بی اعتماد سازی صهیونیست ها به ساختار سیاسی و امنیتی اسرائیل سوق پیدا کرده است. بر اساس نظر سنجی ها بالای 70درصد از صهیونیست ها منتظر اتفاقات غیر ممکن برای ساکنان سرزمین های اشغالی می باشند. 🔸بیش از سه ماه است که سرزمین‌های اشغالی شاهد التهابات و درگیری های سیاسی و اجتماعی گسترده است، تمامی ساختار ها و مسائل این رژیم، تحت تاثیر درگیری‌ها و اختلافات داخلی قرار گرفته و وضعیت ویژه ای را برای صهیونیست ها ایجاد کرده است. 🔸بر اساس شاخص یک موسسه صهیونیستی (دموکراسی اسرائیل) که ماه گذشته انجام شد، تنها ۳۱ درصد از مردم اسرائیل به آینده امنیت اسرائیل خوش بین هستند که کاهش شدیدی نسبت به ۴۶ درصد در ماه ژانویه وجود دارد. 🔸۷۲ درصد از رای دهندگان معتقدند که تنش های درون جامعه (صهیونیستی) و بین جریان های سیاسی وخیم تر شده است. علاوه بر این، ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان می ترسند که در یک حمله شهادت طلبانه از سوی فلسطینیان آسیب ببینند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir