eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.3هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
830 ویدیو
95 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی مهمان برنامه بی‌سوادی کارشناس بی‌بی‌سی را به رخ او می‌کشد؛ سخته برام حرف‌های ایشان را بشنوم و نخندم!!! 👈 این ۲ دقیقه رو از دست ندید 💢 نیما توتکابنی، پژوهشگر جامعه‌شناسی در دانشگاه جانز هاپکینز: 🔺از آنجایی که پهلوی توان اثرگذاری در داخل کشور را ندارد تنها کاری که می‌تواند انجام دهد آویزان شدن به قدرت‌های خارجی است؛ این سفر بی‌نتیجه برای طرفداران ربع پهلوی فقط شرمساری را در پی خواهد داشت!! 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب‌»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و‌ نوعی واکنش اعتراضی به آن است. 👈 در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. ⁉️ آیا به‌واقع، این کنش در ذهن خود مکشفه‌ها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ ❗️یعنی اگر بساط بی‌عدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کرده‌اند؟ ⛔️ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کرده‌اند. ۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاست‌زده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنان‌که نقشی را برای نگرش‌ها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. 👈 اینان از آغاز تصریح کرده‌اند که مسأله‌اشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و‌ «تملّک بدن» است و می‌خواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. 👈 درعین‌حال، بعضی مکشفه‌ها می‌خواهند به لذّت‌پرستی و هوس‌بازی و بدن‌زدگی‌شان، «پوشش سیاسی» بدهند. ❌ نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. 👈 حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل می‌کند، ولی کشف حجاب را برطرف نمی‌کند. 👈 از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده می‌شود. ۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتناب‌ناپذیر است. پس امری که مشروط به عدم‌تحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. ✅ حال آیا معقول است که مکشفه‌ها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟ ۴. حقّ این است که هم با «فساد موردی در حاکمیّت»، برخورد قانونی شود و هم با «فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی». ✅ سال‌هاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. 👈 پس حتّی اگر معتقد به «مشروط‌بودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که: 👈 «تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست.» ۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایت‌پردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنان‌که حتّی فضیلت‌ها و پیشروی‌ها نیز معکوس جلوه داده می‌شود. 👈 پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. 👈 بیش از آن‌که «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. 🇮🇷 رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. 👈⁉️ امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. ⁉️ یکی از حلقه‌های مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یک‌صدا» و «یک‌حرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. 👈 اگر هم‌دل بودیم کار به اینجا نمی‌رسید. ۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حال‌آن‌که برخی، این «ضرورت» را انکار می‌کنند. 👈 علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بی‌عمل» یا «کم‌عمل» بوده‌اند و با این حال، همچنان دعوت به کاری می‌کنند که خود نکرده‌اند. 👈 مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بوده‌اند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. 👈 در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند.‌ به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. 👈 وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی می‌کنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. 👈 «زبان» که رفت، «زنجیر» می‌آید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. «دلیل» به تبعید رانده شده که «علّت»، غالب گردیده است. 👈 این گره در بلندمدّت و به‌طور ریشه‌ای، با سرپنجۀ تبیین می‌شود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. ✅ باید ارزش‌های انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. 👈 کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریع‌تر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلان‌برنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
غرب فهمیده، بعضی ها نمی خواهند بفهمند! 🔰 مهدی نصیری در صحبتهای اخیرش: چرا می‌گویید آمریکا رو به افول است! نظرات اندیشمندان آمریکایی را در این مورد ببینیم: 1⃣ نوام چامسکی: آیا کشوری که نظام سیاسی‌اش در راستای پایان دادن به ارزش‌های تاریخیِ برابری، آزادی و دموکراسیِ کارآمد قدم برداشته‌، می‌تواند الگو باشد؟...آمریکا هم در داخل و هم در خارج در حال سقوط است. (ایالات شکست خورده) 2⃣ فرید زکریا: نظام سیاسیِ آمریکا فرسوده و شدیداً انعطاف‌ناپذیر، غرق در ثروت‌های خاص و رسانه‌های احساسی است... جهان در حال انتقال از عصر آمریکایی به عصر پساآمریکایی است. (بازی بزرگان) 3⃣ جوزف نای: قدرت آمریکا نسبت به نیمه دوم قرن 20 شکل متفاوتی پیدا خواهد‌کرد، زیرا سهم آمریکا از اقتصاد جهانی کمتر شده و بازیگران غیردولتی جایگاه مهمتری یافته‌اند. ایالات متحده باید برای جهانی چند‌شریکی آماده باشد (آیا قرن آمریکا به پایان رسیده‌است؟) 4⃣ برژینسکی: شورای اطلاعات ملی آمریکا در سال 2008 معترف‌ شد قدرت جهانی آمریکا در یک سیر نزولی قرار گرفته و ثروت و قدرت اقتصادی جهان به شکل بی‌سابقه‌ای در مسیر انتقال از غرب به شرق قرار گرفته است، در این گزارش سال2050 به عنوان پایان آمریکا ذکر شده است! 5⃣ آریانا هافینگتون: نظم آمریکایی حاکم بر جهان درحال فروپاشی است. چه شد که به اینجا رسیدیم؟ چطور به نقطه ای رسیدیم که رویای آمریکایی به سراب تبدیل شده است؟ (آمریکای جهان سومی) 6⃣ ایمانوئل تود: دیگر دوران امپراتوری‌مآبی ایالات متحدۀ آمریكا به سرآمده‌است! (پس از امپراتوری)
🔻زنی که حجاب را تبدیل به یک «روز جهانی» کرد ✍️ مترجم: فاطمه ترابی 🔸سال ۲۰۱۷ بود که ایالت نیویورک، اول فوریه را «روز جهانی حجاب» اعلام کرد و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، در مراسم بزرگداشت این مناسبت، در مجلس عوام شرکت کرد. ✅ طرح اولیه‌ی این ایده توسط یک خانم مسلمان ساکن نیویورک به نام «نظمه خان» شکل گرفت. او در سن ۱۱ سالگی از بنگلادش به نیویورک آمد و پس از مهاجرت به آمریکا، در مدرسه به سبب داشتن حجاب همواره تحت فشار بود. این فشارها در دبیرستان و دانشگاه نیز ادامه داشت و پس از وقایع ۱۱ سپتامبر دوچندان شد. 🔹نظمه خان در خاطراتش می‌گوید: «بعد از حملات ۱۱ سپتامبر، حجابم با واکنش‌های زیادی روبرو شد. برای پایان دادن به این تبعیض، تصمیم به راه‌اندازی یک جنبش جهانی به نام روز جهانی حجاب کردم که در کمال ناباوری با استقبال زیادی مواجه شد.» 👈 او برای رهایی از انتقادات و فشارهای روحی و تصحیح باورهای غلط از چهره‌ی زن محجبه‌ی مسلمان، از زنان دیگر خواست تا یک روز از سال را با تجربه‌ی «زندگی با حجاب» سپری کنند. 👈 در این پویش چندین زن آمریکایی غیرمسلمان برای درک احساس زن مسلمان، به مدت یک‌روز از حجاب استفاده کردند که در پایان دیدگاه آنان به‌طورکلی در مورد پوشش اسلامی تغییر کرد.  🔸این رویداد که در سال ۲۰۱۳ آغاز به‌کار کرد، در ۴۵ کشور جهان بیش از ۷۰ سفیر دارد و زنان ۱۹۰ کشور از ادیان و اقشار مختلف نیز به‌منظور آشنایی و تبادل عقاید در این همایش‌ها شرکت می‌کنند. 👈 الی لوید، یک مسیحی آمریکایی است که همراه با دخترش هر سال در این رویداد شرکت می‌کند. او می‌گوید: «از دیدن پوشش خانم‌‌های مسلمان احساس خوبی پیدا می‌کند. » 👈 به گفته‌ی وی، اینطور نیست که قانون پوشش تنها برای زنان و مردان مسلمان باشد بلکه قانون پوشش در دانشگاه‌ها از جمله مدارس و کالج‌های بریتانیا و ایالت متحده آمریکا هم وجود دارد. 🔹برخی از کالج‌ها برای دانشجویان، قوانین و حدود معینی برای پوشش دارند.  الی، دانشجویان دانشگاه بریگهام یانگ و دانشگاه اورال رابرتز را مثال می‌زند که باید از پوشیدن لباس‌هایی که بیش از حد بدن‌نما است، اجتناب کنند.  اکثر کالج‌ها در ایالات متحده نیز حدودی برای پوشش دارند و تأکید می‌کنند که دانشجویان در انتخاب لباس نجابت را رعایت کنند. برخی کالج‌ها حتی پوشیدن لباس‌های حامل متن سیاسی را هم ممنوع کرده‌اند. بنابراین اگر لباس‌های دانشجویی توسط حاکمیت نامناسب تلقی شود، جرم محسوب می‌شود. 🔸به‌عنوان یک قانون کلی، دانشجویان برای شرکت در کلاس‌ها باید لباس نیمه‌رسمی (نه محرک) بپوشند. دانشگاه تأکید می‌کند که دانشجویان چیزی بپوشند که شخصیت آنها را نشان می‌دهد. این فرصتی است تا دانشجویان نشان دهند که چه کسی هستند و چه نوع فردی در کلاس یا گروه خواهند بود.  ✅ لباس آنها باید همه‌ی پارامترهای حضور در جامعه را داشته باشد. 🔹روز جهانی حجاب علاوه بر جذابیت برای زنان غیرمسلمان و آشنایی آنان با پوشش اسلامی، باعث جذب بسیاری از زنان به اسلام نیز بوده است. زنانی که از این مسیر  با حجاب آشنا شده و محجبه می‌شوند، معتقدند آزادی متفاوتی را تجربه می‌کنند. آزادی‌ای که زن را در «جلوه‌ها و خودنمایی‌های جنسی» محدود نمی‌کند، بلکه حضور اجتماعی زن محجبه، نگاه‌ها را به‌سمت فکر و نگاه او معطوف می‌کند و نگاه جنسیت‌زده به زن را به حداقل می‌رساند. 🔸از همین‌جهت، برگزارکنندگان رویداد روز جهانی حجاب امیدوارند که با نشان دادن تنوع، قدرت و پیشرفت زنان مسلمان، کلیشه‌های رایج درباره‌ی آنان را تغییر دهند. این گروه سعی دارند تا با نشان دادن موفقیت‌های زنان محجبه و حضور موفق آنان در جامعه با طرز تفکر رایج درباره‌ی اسلام و زن مسلمان مبارزه کنند. 
📸 تغییر نظم جهانی پیش بینی تغییر نظم نوین جهانی؛ 🔹ایران سال ۱۴۰۱ شاهد سلسله وقایع ضد امنیتی بود که به مثابه قطعه‌ای از پازل، خبر از یک کلان پروژه می‌دادند. هدف این است که باید به هر نحوی مانع بازی ایران در شطرنج تغییر نظم جهانی شد. 🔸بلوک آنگلوساکسون با تمام قوا آخرین تیر ترکش خود را روانه نظامات سیاسی شرقی نظیر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه می‌کند تا استمرار سلطه جهانی خود را از طریق تضعیف سایرین تضمین کنند و نظم سیاسی مطبوع خود را ترویج کنند. 🔸البته آمریکا در این راه ذره‌ای به منافع متحدان خود نیز اهمیت نمی‌دهد. زیرا جهان تک قطبی مد نظر او زیر سوال رفته است. نمونه آن ماجرای انفجار خط لوله نورداستریم بود که بزرگترین متضرر آن آلمان است. 🔸رهبر انقلاب در اردیبهشت ۱۴۰۱ این موضوع را پیش‌بینی و عنوان کردند که: جهان در آستانه‌ی یک نظم جدید است" به نظر می رسد تغییرات منطقه‌ای و جهانی به طرز فزاینده‌ای متفاوت از آن چیزی است که جهان طی دو قرن اخیر تجربه کرده است و ایران می تواد دست بالا را در این تحولات داشته باشد. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 برای دخترامون سنگ تمام شیخ حسین؛ 🔹خطیب دوست داشتنی حسینیه همدانی‌ها هم، همانطور که مستمعانش انتظار داشتند، در اثنای وعظ و خطابه اولین شب قدر، هنرمندانه گریز زد به حال و هوای این روزهای گروهی از پسران و دختران جوان جامعه که در سرگشتگی زمانه جنگ روایتها، در حال فاصله گرفتن از اصل خود هستند. 🔸برخلاف گروهی از چهره های سرشناس حتی برخی علما و خطبا و مداحان که در دوران پرتلاطمی که جامعه ایران تجربه می کند، روزه سکوت گرفته اند تا هم محبوبیتشان در میان مخاطبان خدشه دار نشود و هم از ترکش ناسزاهای پیاده نظام مجازی ارتش براندازان در امان بمانند. 🔸شیخ حسین انصاریان با حسن استفاده از فرصت پربرکت شب قدر، هم به مومنان دغدغه مند سفارش کرد در مهربانی کردن به جوانانی که در ظاهر با آنها متفاوتند، سنگ تمام بگذارند. 🔸از نگاه شیخ حسین انصاریان، برای تبدیل مس وجود انسانها به طلا، کیمیایی جز محبت خداوند در این عالم پیدا نخواهد شد. اینطور بود که پیام پایانی اش برای دختران و بانوان بی‌حجاب هم، رنگ محبت گرفت و گفت: «شما دختران، دختران این مملکت و خیلی محترم هستید. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 خطر منافقین ارتباط هیچکس با منافقین؛ 🔹سروش لشکری، رپری که زمانی «روز خوب» را آرزو می‌کرد، روزی که ما همدیگر را نکشیم، حالا نوجوانان دهه هشتادی را تشویق می‌کند که ماموران پلیس را بکشند و اسلحه‌هایشان را بدزدند. 🔸این فقط سروش لشکری نیست که از آن روز خوب به این روز افتاده. شاهین نجفی هم، زمانی کمتر از ۱۰ سال پیش، برای خانواده شهدا و امام زمان ترانه می‌خواند، هرچند همین ترانه‌هایش نسبت به حاکمیت ایران نگاهی انتقادی داشت، اما حالا به هیولا تبدیل شده است. 🔸عکس‌های خانوادگی سروش لشکری و پدر و مادر همسرش جایی برای انکار باقی نگذاشته بود و او به توییتر آمد و بعد از اینکه مجاهدین‌خلق را یک فرقه اسلام‌گرا و کمونیستی خواند، گفت همسرش معمولا تلاش می‌کند که والدینش را از عضویت این گروه منصرف کند. 🔸حالا مشخص شده سازمان مجاهدین‌خلق وسط میدان است و اعضای اپوزیسیون حکومت ایران، همه خودشان را به آن راه زده‌اند و سریال همچنان ادامه دارد و ارتباطات پنهان‌مانده ریز و درشت افرادی که به‌عنوان مبارزان اپوزیسیون معرفی شدند، یکی‌یکی مشخص می‌شود. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔺«استبداد اطلاعاتی» فصل تازه ای از استعمار فرا نوین 🔹زمانی که افکار عمومی از بین انبوه اطلاعات دارای ارزش های مسلم خبری و اطلاعاتی، تنها در معرض برخی از آنها قرار می گیرد و برخی دیگر را اساسا یا نمی بیند، یا به شکل اسلایدی و اسلایسی می بینند، بدین مفهوم است که «بنگاه های خبری» در برابر افکار عمومی «رفتاری مستبدانه» اتخاذ کرده، و «مخاطبان» ناچارند از زوایه دید رسانه، به دنیا بنگرند. از سوی دیگر در مقطعی که سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای در فضای رسانه‌ای جریان پیدا می‌کند، بازیگران سیاسی دنیا از طریق سازماندهی کنش سیاسی خود حول و حوش رسانه‌ها، به نوعی به مقابله با جریان آزاد، اما واقعی اطلاعات پرداخته و عملا به ایجاد «امپریالیسم خبری» دست زده‌اند. 🔸از این سوءاستفاده از فضای رسانه‌ای و حذف یا پررنگ سازی اخبار، تحت عنوان Information Despotisum یاد می‌شود؛ «استبداد اطلاعاتی یعنی سوء استفاده‌های گروهی حکومت‌ های قدرتمند جهانی از ظرفیت بالای رسانه‌ای». یعنی حذف یمن از اخبار جهانی، عبور فوری از اخبار مربوط به نرخ بیکاری در آمریکا، یعنی انتصاب اقدامات تروریستی به مسلمانان، یعنی متوحش نشان دادن برخی کشورها و متمدن نشان دادن برخی دیگر. یعنی ما تصمیم می گیریم نگاه ملت ها حتی به خودشان چگونه باشد و… «استبداد اطلاعاتی» وجه تاز‌ه‌ای از استبدادهای سنتی است که با گسترش فضای جدید رسانه‌ای و انحصار اطلاعاتی، این استبداد اطلاعاتی بیشتر می‌شود؛ به‌ طوری‌ که به قول یکی از اندیشمندان تئوری‌ های توسعه‌ یافتگی «اگر از غرب رسانه‌های آن را بگیرند از آن چیزی باقی نمی‌ماند». 🔹استبداد اطلاعاتی غربی ها که در رسانه‌های آن ظهور و نمود پیدا کرده است، می‌رود تا فصل نوینی از «استعمار فرا نوین» را رقم زند. کلمه استبداد مترادف با خود رأی بودن، فرمانروایی مطلق و ظلم و تعدی معنا شده است و قرآن کریم نیز خاستگاه استبداد را در «خودبنیاد پنداری» آدمی می داند. و دارای سواد رسانه‌ای، کمتر تحت سلطه و متاثر از استبداد رسانه ای غول های رسانه ای دنیا قرار می‌گیرد، و فرا گرفته است چگونه زیر متن ها را تشخیص داده و سطرهای نانوشته پیام های رسانه ای را بخواند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📌 توضیح یک خطی تصویر فوق؛ کسی که شاه نبود و دوست داشت شاه شود، به سرزمینی که کشور نبود و دوست داشت کشور شود سفر کرد! 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
📌 توضیح یک خطی تصویر فوق؛ کسی که شاه نبود و دوست داشت شاه شود، به سرزمینی که کشور نبود و دوست داشت ک
‍ ‍▪️گدایی قدرت 🔻طنز تلخ ماجرا اینجاست؛ یک نفر که خود در داخل مورد اعتراض است به یک آویزان دیگر وقت ملاقات داده است. قدرت برای انقلاب کردن فقط در دست مردم است‌. قدرتِ انقلاب را از رئیس جمهور فرانسه یا نخست وزیر آن رژیمِ... گدایی کردن یعنی اتمام عمر سیاسی یک مبارز ، یعنی آن کسی که در حال غرق شدن است و برای نجات خود به هر چیزی متوسل می‌شود. چنگ می کشد تا بماند. 🔻اما یک جنبه تاریخی در این دیدار وجود دارد. محمدرضا پهلوی از نظر فهم سیاست خارجی و برقراری ارتباط با اسرائیل نسبت به پسرش قطعا باهوش تر است. او در اوج قدرت نیز روابط و دیدار با سران و نمایندگان این رژیم را مخفی نگاه می داشت. سفر مقامات محرمانه بود. از یک طرف شاه ملاحظه اعتراضات مسلمان را داشت و از طرف دیگر روابط با جهان عرب برای او مهم بود. شاه به یاسر عرفات و امام موسی صدر هم وقت ملاقات میداد‌. به عرفات دو نوبت دو چک پانصد هزار تومانی داد اما از او خواست در نشریات خبر کمک مالی منتشر نشود تا اسرائیل از او مکدر نوشت‌. در جنگ، وقتی اعراب نفت اسرائیل را تحریم کردند، شاه مجانا به اسرائیل نفت داد. مقابل جهان اسلام و عرب ایستاد. آن زمان کشورهای عربی شاه را اخ الیهود می خواندند. شاه هم برای اینکه چهره اش خراب نشود در برای مسجدالاقصی و تعلق آن به صاحبانش موضع گیری میکرد. در مجموع سیاست خارجی شاه نسبت به اسرائیل و موضوع فلسطین پریشان بود‌. استقلال نداشت که به کدام سمت حرکت کند. منافع ملی و هویت ایرانی اسلامی زیر سوال بود. با این حال شاه ظاهر را تا حدودی حفظ میکرد‌. پسرِ شاه، حتی ظاهر را حفظ نمی‌کند و این از سر سیاست ورزی او نیست. از سر استیصال است. از سر گدایی قدرت از بیگانه است‌. 💬 زادبر
📸 من و تو علیه ما قداست زدایی از پدر؛ 🔹مجری تلویزیون من وتو جدیداً در یکی از برنامه های این شبکه گفت: «ما کشیده زدن به یک سری از پدرها را لازم داریم!» این بخش از صحبت ها واکنش های متعددی را در فضای مجازی به همراه داشته است. 🔸واقعیت ماجرا این است که این صحبت های از برنامه ریزی شده، بخش عمده ای از برنامه کلان تغییر سبک زندگی ایرانیان توسط شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با محوریت شبکه بهایی منوتو است. 🔸این شبکه لندنی با ساخت برنامه‌هایی چون «بفرمایید شام»، اختلاط دختر و پسر، روابط بدون مرز، قبح شکنی در مهمانی‌های شبانه و مصرف مشروبات الکلی و گوشت خوک را ترویج کرد. پس از آن در چند سال اخیر چنین هدفی را با پخش سریال‌های مبتذل و غیرخانوادگی ادامه داد. 🔸از سوی دیگر رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با علم به این موضوع که جمعیت ایران با شیب تندی به سوی پیری درحال حرکت است، فرزندآوری را به انحای مختلف می‌کوبند و به‌جای آن نگهداری از حیوانات را تشویق می‌کنند. در این رقابت تلخ، شبکه منوتو از سایر شبکه‌ها جلوتر است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
هدایت شده از آتاشه (Attache)
❇️ ریاکاری فراگیر 🔹 اندیشکده فارن افرز به نقش کشورهای در حال توسعه در جنگ اوکراین پرداخته و معتقده عدم دخالت آنها نهایتا به زیان آمریکاست. 🔸 طبق این بررسی کشورهای ترکیه، چین، هند و... با رویکردی ریاکارانه از روسیه حمایت میکنن. 🔹 کشورهای در حال توسعه به طور فزاینده ای به دنبال اجتناب از درگیری پرهزینه با قدرت های بزرگ هستن و سعی می کنن همه گزینه های خود را برای انعطاف پذیری حداکثری حفظ کنن. 🔸 اما عامل این ریاکاری خود آمریکاست که روسیه را تحریم کرده اما عربستان را برای جنگ نیابتی خود علیه ایران و یمن تجهیز کرده و ازین قبیل اقدامات فراوانه. 🔹از این گذشته، آمریکا همچنان به حمایت گزینشی از دولت های اقتدارگرا، زمانی که در خدمت منافع ایالات متحده باشد، ادامه می ده. از 50 کشوری که خانه آزادی آنها را به عنوان "دیکتاتوری" به حساب می آورد، 35 کشور در سال 2021 از دولت ایالات متحده کمک نظامی دریافت کردن. 🔸 بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری در جنوب جهانی، لفاظی های دموکراسی خواهانه غرب را ناشی از خودخواهی می دونن. 🔹 در واقع مدل مطلوب آمریکا درگیر کردن کشورهای جنوب با روسیه و چینه اما فهم کشورهای در حال توسعه مانع اینه که مثل کشورهای اروپایی در دام آمریکا بیفتن. 📎https://www.foreignaffairs.com/world/global-south-defense-fence-sitters 💟attacheintl.ir