190.4K
❓سؤال:
السلام علیکم و الرحمه الله و البرکاته.
اگر در دین اسلام ، رهبانیت حرام است ، پس چرا اعتکاف می گیریم ؟
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
اعتکاف، رهبانیّت نیست. بلکه اعتکاف، درواقع، یک عبادتی است موقّتا، آن هم در جمع است. رهبانیّت تنها در غار و کوه دارد[زندگی میکند]مشغول عبادت میشود.
در حالی که حتما باید در مسجد باشد، آن هم مسجد جامع؛ مسجدی که همۂ مردم می روند آن جا نماز می خوانند، و إلّا در خانه نمی تواند معتکف شود، در غار در کوه نمی تواند معتکف بشود.
مطلب دوم این که رهبانیت دائمی است، امّا اعتکاف نه، اعتکاف سه روز است؛
رهبانیّت کلّا از جامعه کناره می گیرد ودیگر نه همسری[دارد] نه فرزندی[دارد]، نمیدانم، نه به در جامعه میخورد؛ [اما معتکفین،]این ها سه روز معتکف می شوند و بعدش هم باز زندگی شان را خواهند داشت.
این که اصل این است که انسان آلوده به دنیا نشود که مورد تأیید اسلام،هست؛ منتها رهبانیّتِ من درآوردی که در مسیحیت و در هند و برخی حل های دیگر و جاهلیت هست، آن ها را اسلام قبول ندارد.
وگرنه داریم در روایت که رهبانیّت در اسلام، جهاد در راه خدا است.
این را داریم.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
📚📚📚📚روایت تکان دهنده:
🔹عاقبت کسی که دین را وسیلۀ درآمدش کند 👇
🔸امام رضا صلوات الله و سلامه علیه فرمودند: مبادا به واسطه آل محمد علیهم السلام از مردم کسب درآمد کرده و روزی بخورید، زيرا زندگى كردن بدين وسيله كفر است.
✍️لا تأكلوا الناس بآل محمد صلى الله عليه وآله فإنك التأكل بهم كفر.
📔الفقه للإمام الرضا عليه السلام، صفحه ۳۳۸ #کفر
❓سؤال:
طبق این حدیث آیا روحانیون و طلبه ها هم نباید به خاطر تبلیغ دین هزینه دریافت کنن و به این وسیله امرار معاش داشته باشن؟؟؟!
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
برای فهمیدن حکم یک مسئله، ما باید همۂ آن منابعِ استنباطِ احکام را در نظر بگیریم. آیات، روایات؛ یک روایت را که نمیشود به آن حکم کرد. عقل، اجماع، همه را باید،در نظر بگیریم بعد حکم مسئله را صادر کنیم.
مطلب دوم این که از نظر شرع مقدّس اسلام برای واجبات، پول گرفتن، جایز نیست، یا مثلا کسی نیاز به یک مسئلۂ واجبی دارد، راهی هم برای یاد گرفتنش ندارد، کسی هم که میخواهد [به او]یاد بدهد، پول از او بگیرد، نه، جایز نیست.
امّا برای مستحبّات و برای کارهایی از این قبیل، اشکالی ندارد.
مثلاً کسی بخواهد نماز جماعت بخواند، برای دین مجبور نیست برود توی مسجد؛ برای رفتن ، برگشتن و برای این که بخواهد این مسئولیت را به عهده بگیرد، اشکالی ندارد که بخواهد پول بگیرد.
مطلب بعدی این که اگر کسی بخواهد، اهل بیت علیهم السّلام را وسیلۂ منبع درآمد قرار بدهد مطابق این حدیث، کارش، کار درستی نیست؛ یعنی این که بخواهد به اسم اهل بیت از مردم پول بگیرد. حالا به هر شکلی که باشد.
خب این اشکال ندارد[و اشتباه بودنش قابل پذیرش است]
امّا این که سیّد است، خب فقیر هم هست، [ آیا]خمس بگیرد اشکال دارد؟ خب به خاطر پیغمبر و آل پیغمبر میگیرد دیگر، نه، اشکالی ندارد.
یا کسی که دارد تبلیغ دین می کند، تکلیفی هم ندارد، اگر هم نکند، کسی از دین دفاع نمیکند، خب[آیا] این، حقوق بگیرد اشکال دارد؟ دستمزد بگیرد چه اشکالی دارد؟ دارد کار میکند، در ازای کارش هم پول میگیرد، چه اشکال دارد ؟
یا کسی مثلا نماز استیجاری گرفته، یا روزۂ استیجاری گرفته، دارد کار میکند، اجیر شده و دارد پول می گیرد، چه اشکال دارد؟
نمیشود گفت چون دارد نماز مردم را می خواند و نماز هم واجب است، پس دیگر حق ندارد پول بگیرد. نه، می تواند پول بگیرد، اشکال هم ندارد.
مطلب بعدی این که، به هر حال ما
همانطور که پزشک لازم داریم برای بدنمان، پزشک روحانی هم لازم داریم،برای جانمان، برای معنویتمان، برای دینمان.
خب این ها باید تربیت بشوند، برای تربیتشان هم هزینه لازم هست،بعد این ها خودشان هم هزینه دارند.
یک دانشجویی که می خواهد پزشک بشود، از همان دبستان خرجش می کنند تا دوران دبیرستان، و در دانشگاه، چه هزینه های سرسام آوری می دهند
تااین شخص پزشک بشود .
حالا[وقتی] پزشک شد، [آیا]می گویند چون ما خرج تو را دادیم، تورا ما پزشک کردیم، تو باید مجّانی کار کنی؟!
[آیا]میدانید که فقط، هزینه های تاسیسات دانشگاه تهران، از کل هزینه حوزه های علمیه قم بیشتر است؟!
هزینۂ تاسیسات دانشگاه تهران، از کل هزینه حوزه های علمیه قم بیشتر است!
آن ها را خرج چه می کنند؟ خرج این که بخواهند پزشک بشوند، مهندس بشوند.
خب وقتی [پزشک یا مهندس] شدند[آیا]می شود گفت چون شما هزینه تان شده وچون ما[یعنی] دولت خرج کردیم[و]شما پزشک شدید دیگر حق ویزیت ندارید؟!
نه! آن هم زندگی دارد و باید زندگی اش اداره بشود دیگر!
حالا تا حالا تربیتش کردیم باشه دست مان درد نکند، از این به بعد چه؟ وِلَش کنیم؟!
فرض کنیم که حوزه هم طلبه ها را تربیت کرده، که البتّه اینجوری نیست، اگر شمابیایید وارد حوزه بشوید بنده که دارم با شما صحبت کی کنم، نه شهریه میگیرم، نه یارانه میگیرم، از این چیزها ندارم.
امّا بیایید، در حوزه باشید ببینید[وضعیت]طلبه ها را که طلبه ها آن آخرین حدی که شهریه میگیرند چقدر است؟ کمتر از دو میلیون تومان در ماه.[آن هم] آن آخرین حدّش، آن بالا بالاها؛
بالاخره [آن ها هم] زندگی دارند، این هم زن دارد بچه دارد نمیتوانند هوا بخورند که! از کجا اداره شوند؟
اگر بگوییم نه، هیچ چیز به آنها ندهید، خب ما بخشی از ضروریات جامعه را خود به خود نابود کرده ایم، آن هم بخش ضرورت معنویت ؛ [توجه داشته باشید]زمانی که یک زن و مرد بخواهند با هم محرم بشوند، کار به عهده این هاست، تا بچه متولد می شود، تا می میرند، نمازشان را بخوانند غسل شان را بدهند، همۂ این ها به عهده این هاست. خب اگر اینها بخواهند نباشند، چه میشود؟ وضع دین چه می شود؟! دیگر دین کلّا باید تعطیل بشود.
یعنی دینِ منهای علمای دین، مثل پزشکیِ بدون پزشک است.
مگر می شود [علم]پزشکی داشته باشیم ولی پزشک نداشته باشیم؟! نه دیگر، پزشکی، فایده ای ندارد. دین هم منهای روحانیّت همین جوری می ماند، باید این ها هم اداره شوند.
❓سؤال:
سلام استاد بزرگوار. ۱.به نظر شما اخلاق بر دین مقدم است با دین بر اخلاق؟ ۲-علت اینکه اخلاق در کشورهای اسلامی کمتر از کشورهایی که بعضا دین ندارند مراعات می شود چیست؟ ۳-چگونه انتقاد کنیم که طرف مقابل پرخاش نکند؟ ۴-به نظر شما چرا دانشجویان، درس اخلاق را صرفا برای معدل می گیرند؟ مدرسان درس اخلاق مشکل دادند یا علت دیگری وجود دارد؟موفق باشید
✅پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
اخلاق، خودش جزء دین است. کسی که اخلاق نداشته باشد، دین ندارد.
یک بخشی از دین، اخلاق است.
یعنی، دین، یک بخشی اش، باور است؛ همان اعتقادات است.
یک بخشیاش، احکام است؛ واجبات و[محرمات]که محرّمات را باید ترک کند.
یک بخشاش هم اخلاق است، یک بخش قابل توجهی از آن اخلاق است.
اصلا پیامبران برای همین اخلاق آمدند دیگر.
«یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة»
آمدند مردم را اخلاق شان را پاک کنند، تزکیه کنند.
پیامبر میفرمود: «بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق» من آمدم اخلاق را کاملش کنم.
پس خود اخلاق، جزء دین است؛ نه این که بگوییم که اخلاق مقدّم است یا دین!
مثل این است که بگوییم که سَروَرِمان مقدّم است یا انسان؟ خب سَر، یک بخشی از انسان است دیگر! تقدّم و تأخّر معنا ندارد. انسان بی سَر که نداریم! دینِ بی اخلاق هم نداریم.
این که در کشورهای اسلامی اخلاق مراعات نمی شود، اینجوری نیست. معدّل بگیرید خیلی بهتر رعایت میشود از آنجا.
بله برخی از آداب، مثل نظم و قانون و برخی مراعاتهای چیزهایی از این قبیل، که حالا گاهی هم قانون شده در آن کشورها؛ آنها را ممکن است بهتر و بیشتر رعایت بکنند، ولی اخلاق به تمام معنا [آن جا وجود ندارد]
وقتی که سیلی میآید در کشورهای غربی چه اتفاقی میافتد؟
در کشورهای شرقی و در کشورهای اسلامی چه اتفاقی میافتد ؟
اینجا همه میروند کمک میکنند، عرض کنم که نجات میدهند، اموالشان را جمع آوری میکنند. آنجا اموالشان را میدزدند!
وقتی که کرونا آمد، کشور آمریکا رفتند در صفهای اسلحه فروشی که اسلحه بخرند تا به حقّ شان تجاوز نشود، یا خودشان بخواهند به دیگران تجاوز بکنند!
ولی این کشورهای این جا رفتند این جهاد مومنانه را، راه انداختند و شروع کردند به کمک کردن به دیگران.
[درمورد] اخلاق، اگر بخواهید معدّلاش را بگیرید میبینید کشورهای اسلامی بارها و بارها اخلاق شان از کشورهای غیر اسلامی بهتر است.
امّا چگونه انتقاد کنید؟
با مراعات ادب و با استدلال و با بیان کاملا منطقی، نه با سر و صدا و بیادبی و اینها.
چرا دانشجویان به درس اخلاق توجه ندارند؟
چون متوجه نیستند که درس اخلاق شان، از همۂ درسها بهتر است.
گاهی هم ممکن است آن معلم اخلاق، بلد نباشد، یا خودش متخلّق به اخلاق نباشد.
ولی به هر حال یکی از مهمترین درسها بلکه مهمترین درس، همین درس اخلاق است.
📌📌 کانال اصول دین
پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
لطفا با معرفی کانال به دیگران در ثواب نشر معارف اهل بیت علیهم السلام شریک باشین
💐💐💐
53.2K
❓سؤال:
سلام علیکم و رحمت الله. اگر از استاد بپرسید. اگر شخصی مال یتیمی رو به زور گرفته باشه و بعد با اون مال مثلا یه غذایی چیزی بگیره و بده به یه نفر دیگه ای که اصلا آگاهی نداره که این غذا با این پول بدست اومده و اون غذا رو بخوره آیا این اثر وضعی رو اون شخصی که هیچ گونه آگاهی از این مسئله نداشته میزاره؟ این که در آیه قران اشاره شده به اینکه شخصی که مال یتیم رو به ناحق میخوره مثل اینه که داره آتش میخوره آیا این آیه بر این شخص نادان که در بالا توضیح دادم هم صدق میکنه یعنی او با اینکه هیچگونه اطلاعی نداشته آیا اثر وضعی میپذیره و این آیه برش صدق میکنه یا نه منظور نظر آیه برای اون شخصی هست که میدونه و آگاهه به اینکه داره مال یتیم رو به ناحق میخوره؟ خیلی ممنون
✅پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
نه اثر وضعی ندارد و عرض کنم که او آتش هم نخورده؛ چون خبر نداشته که!
نه. آن کسی که مال یتیم را خورده، همان کسی که تملّک کرده، او آتش خورده.
این دوّمی که کاری نکرده که، این نان خورده.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
95.7K
❓سؤال
سلام علیکم. در #صلوات_فاطمیه منظور از #سر_المستودع چیست ؟
✅ پاسخ
بِسماللّهالرَّحمنِالرّحیم
در صلوات "سِرِّ مُستودع" نیست، در آن قسّم دادن هست؛ «اللّهم بِحَقّ فاطمةُ و ابوها و بعلها و بنیها و سِرّ المستودع فیها»، در اینجا هست، اما در صلوات نیست.
بعضیها گفتهاند که مُراد از "سِرّ مُستودع" همان "محسن" هست که شهید شد.
بعضیها گفتهاند که امام زمان است.
بعضیها گفتهاند که خود یازده امام هستند.
ما معتقدیم که خود حضرت زهرا سلام الله علیها، سِرّی از اسرار خدا بود.او "لیله" بود و خدا "قدر"؛ او لیلة القدر بود.
به هر حال همهی اینهایی که گفتید میتوانند درست باشند. همهی این مواردی که گفتید میتواند درست باشد.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
343.5K
سلام
سوال درباره شب وفات حضرت فاطمه زهرا علیه السلام
(۱)حضرت در شب غسل دادن متوجه زخم حضرمت فاطمه شدن
آیا این مطلب درست است یعنی حضرت علی 70روز متوجه این مطلب نشده بودن
(۲)در روایت دارم پیغمبر فرمود بین منبر. بیت باغی از بهشت است آیا قبر حضرت فاطمه است پس
در زمان تشییع پیکر
فاصله زیادی حرکت نکردن
آیا درست است.
#فاطمیه
📌📌 کانال اصول دین
پاسخ به سوالات اعتقادی توسط
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
❓سؤال
سلام. سوال درباره شب وفات حضرت فاطمه زهرا علیه السلام (۱)حضرت در شب غسل دادن متوجه زخم حضرت فاطمه شدن آیا این مطلب درست است یعنی حضرت علی 70روز متوجه این مطلب نشده بودن (۲)در روایت داریم پیغمبر فرمود بین منبر و بیت باغی از بهشت است آیا قبر حضرت فاطمه است؟ پس در زمان تشییع پیکر فاصله زیادی حرکت نکردن آیا درست است.
✅پاسخ
بِسماللّهالرَّحمنِالرّحیم
اگر هم حضرت خبر داشت از بازویی که بر اثر شلّاق که مثل بازوبند بر دست حضرت اثر باقی گذاشته بود، آنجا وقتی دستش خورد به آن عرض کنم که ورمی که آنجا بود، خب گریهاش گرفت... اگر فرض کنید که حالا خبر هم میداشت!
اگر هم خبر نداشت که خب آنجا متوجه شد که این بازو را حضرت زهرا به ایشان نشان نداده بود!
چهل یا هفتادوپنج روز هم نبود! حضرت آنوقت بعد از آن حوادث بستری شدند و شاید مثلا چند روزی...! شاید یک هفته دو هفته بیشتر نبوده!
و اینجوری نبود که بعد از رحلت پیامبر همهی آن حوادث رخ بدهد! مدتی گذشته و چندبار... سه بار حمله کردند و هجوم بردند به خانهی فاطمۂ زهرا سلام الله علیها.
بعد از این وقایع، دیگر حضرت بستری شدند در حالی که حضرت قبلش رفته بود داخل مسجد و خطبه خوانده بودند و سخنرانی کرده بودند، قبلش به اتفاق أمیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین میرفتند در خانه مهاجر و انصار!
نه! آن اواخر بوده و نمیشود گفت هفتادوپنج روز طول کشید.
راجع به قبر حضرت زهرا، سه تا قول هست:
یک قول این است که در بقیع است که ما این قول را خیلی ضعیف میبینیم.
یک قول این است که در خانهی خودش آیت که ما این قول را خیلی قوی میبینیم که روایت صحیح السندی هم از امام باقر داریم.
یک قول هم این است که در روضه است... که ما این روضه را هم همین خانهی خود حضرت میدانیم، چون خود خانهی حضرت هم، داخل روضهی پیامبر است...همین الان؛ و آن زمان هم همینطور بوده است.
اما اینکه فاصلهای برای تشییع نبوده؛ این درصورتی است که همین خانه باشد! اما حضرت علی علیهالسّلام در اواخر عمر پیامبر، خانهای در باب العوالی، آن نزدیک بقیع _که الان آنجا یک خیابانی از آنجا شروع میشود به نام شارع علی ابن ابیطالب_ حضرت آنجا خانهای نو ساخته بود و منتقل شده بود آنجا. البته این خانهی داخل مسجد را هم داشت، اما محل زندگی حضرت و آن حوادثی که برای حضرت فاطمه زهرا رخ داد آنجا بود! آن کسانی که حمله کردند، داخل مسجد که حمله نکردند که! اگر میخواستند داخل مسجد باشد که خب درِ خانهاش همان داخل مسجد بود و دیگر لازم نبود بخواهند[طبق روایات] بروند جایی که کوچه ای باشد! و یا حمله ای در کار باشد!
آنجا[که در روایات یاد شده] آن خانهای بود که در باب العوالی بود! که شاید حدود پانصد متر با کم و زیادش فاصله دارد با این خانهای که الان داخل مسجد است!
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
#فاطمیه
446.4K
سلام علیکم ورحمه الله
بنده نمیدانم چرا بدبختانه حضرت مریم را بیشتر قبول دارم تا حضرت فاطمه .چون اسم حضرت مریم درقران ذکر شده ولی اسمی از حضرت فاطمه ذکر نشده حتی به طور. آشکارا اسمی از حضرت علی و امامان نیامده چرا؟
وفکر میکنم حضرت مریم خیلی مقامش بالاتر از حضرت فاطمه هست چون درقران به وضوح گفته شده که جبرییل به دیدن حضرت مریم رفت وبالاتر آنکه حتی از روح خود دراو دمید واو به حضرت عیسی باردار شد.ایا زنی به این مقام بالا در دنیا رسیده است که توسط جبرییل باردار شود.؟
وسوال دیگر اینکه کلا ازبین چهار زن بهشتی به ترتیب کدام مقامشان بالاتر است از اول تا چهارم
📌📌 کانال اصول دین
پاسخ به سوالات اعتقادی توسط
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
❓سؤال
سلام علیکم، بدبختانه حضرت مریم را بیشتر قبول دارم تا حضرت فاطمه. اسم حضرت مریم درقران ذکر شده ولی اسمی از حضرت فاطمه ذکر نشده، به طور آشکارا اسمی از حضرت علی و امامان نیامده چرا؟ درقران به وضوح گفته شده که جبرییل به دیدن حضرت مریم رفت و از روح خود در او دمید و او به حضرت عیسی باردار شد. ایا زنی به این مقام بالا در دنیا رسیده که توسط جبرییل باردار شود؟ کلا ازبین چهار زن بهشتی کدام مقامشان بالاتر است
(سؤال کمی خلاصه شده است)
✅پاسخ
بِسماللّهالرَّحمنِالرّحیم
اول اینکه اسم حضرت زهرا در قرآن نیامده را، چه کسی میگوید این حرف را؟! شیعه میگوید یا سنّی میگوید؟! یا آیا حتی غیرمسلمان میگوید؟!
سورۂ "کوثر" درباره چه کسی است؟! سوره "هل اتی.." درباره چه کسی است؟ "آیهی تطهیر" درباره چه کسی است؟!
آیهی تطهیر که خیلی از آن صحبتهایی که درباره حضرت مریم هست که بالاتر است که!
اگر آنجا[درباره حضرت مریم] میگوید «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ» اینجا [در آیهی تطهیر درباره حضرت زهرا] که میگوید: «انّما یریدالله...» یعنی با ارادۂ تکوینی خدا اراده کرده که فاطمۂ زهرا را از رجس و پلیدی پاک نگه دارد.
صدها آیه در قرآن، درباره حضرت زهرا است.
پس اینکه[میگویید چیزی درباره حضرت زهرا در قرآن]نیست؛ نه!
منتها قرآن را باید انسان بفهمد، اگر بخواهد با صراحت بگوید خب تحریف میکردند قرآن را، چرا آیهی تطهیر را بین آیات مربوط به زنان پیامبر پنهان کرده و استتار کرده؟ که دست به تحریف آن نزنند.
پس این که چیزی در قرآن نیست؛ نه! این حرف را هیچکس نمیگوید! نه شیعه میگوید نه سنّی میگوید! و هیچ مخالفی نمیگوید که اسم حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن نیامده!
اما اینکه حضرت مریم با اعجاز حامله شدند و اینکه جبرئیل ایشان را حامله کرده باشد؛ اینکه غلط است که!
نه! او با اعجاز و از طریق غیر عادی فرزنددار شد، این هم هنری نیست!
همان جبرئیل عرض کنم که گهواره امام حسین را برای حضرت زهرا تکان میداد و میآمد آنجا خدمت میکرد و درباره حضرت عیسی این مطلب را نداریم.
مقام حضرت علی علیه السلام از مقام حضرت عیسی علیه السلام بالاتر بود؛ برای این، دلایل فراوانی داریم.
مطلب بعدی اینکه خب ما فقط قرآن که نداریم، منبعِ عرض کنم فهم ما، منبعِ معارف ما که فقط قرآن نیست! سنّت پیامبر هم که هست و همه قبول دارند.
شیعه و سنّی نقل کردند و پیامبر هم فرمودند مریم فقط سید و سرور زنان زمان خودش بود « إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ...» ولی فاطمهی زهرا سید و سرور زنان همهی عالم از اول تا انقراض عالَم است.
خب حالا ما حرف پیامبر را چکارش کنیم؟! بگوییم پیامبر خلاف گفته؟! [ خب ایشان] که معصوم است!
[آیا درست است] بگوییم[مقام حضرت زهرا اینگونه نیست! درحالی که] اهل بیت پیامبر با مطالبی که راجع به حضرت زهرا گفتهاند[مقام حضرت زهرا ثابت شده است]
[مثلا] امام صادق علیه السلام گفتهاند، اگر خداوند علی ابن ابیطالب را خلق نمیکرد، فاطمۂ زهرا کفوی نمیداشت « مِن آدم و مَن دونه» خب عیسی هم جزو همانها محسوب میشود. یعنی عیسی [که]پیامبر[بودند] کفو حضرت زهرا سلام الله علیها نبود.
خب این مقام را[ و نقل قولهای معصومین را راجع به حضرت زهرا نمیشود نادیده گرفت] و ما هم نباید خیال کنیم فقط یک منبع داریم و آن هم قرآن است! و اگر اینجوری است چرا شما نماز صبح را دو رکعت میخوانید؟! کجای قرآن گفته که نماز صبح دو رکعت است؟! کجا[در قرآن] گفته که صبح از طلوع فجر تا طلوع آفتاب نماز را بخوانید؟! کجا[در قرآن] گفته نماز از حمد و سوره مثلا تشکیل شده و همینطور....
ما اکثر قریب به اتفاق احکام مان و معارفمان در قرآن نیست.
🖊پیاده شده از صوت استاد
⏪⏪ کانال اصول دین
استاد محمدی⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178
آدرس تلگرام
https://t.me/osooledin1
💐💐💐
سلام علیکم
به لطف الهی قبل از اذان صبح بیدار میشوم
با توجه به اینکه( نماز قضای زیادی دارم) تا اذان صبح به خواندن نماز های قضا وذکر می پردازم.
خواستم بدونم این شیوه درسته یا اولویت با نماز شب هست؟