🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟کمال و کمالگرایی از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه: مبانی، موانع و دستاوردها🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1394 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: عبدالهادی فقهی زاده | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: رضا شاکری دیلمقانی
مطالعه حاضر با هدف بررسی مفهوم کمال و مبانی آن در قرآن کریم و نهجالبلاغه امیرالمومنین ? و بیان ویژگیهای کمال-گرایان ، موانع دستیابی به کمال و دستاوردهای کمالگرایی، پیریزی و انجام گردید.
#کمال انسان
#کمال گرایی
#قرآن کریم
#نهج البلاغه
لینک پایان نامه:https://ganj.irandoc.ac.ir/articles/898192
🆔 @ostadmaaref
رویگردانی از تفسیر در سده نخست و انگیزه های آن.pdf
672K
#مقاله
رویگردانی از تفسیر در سده نخست و انگیزه های آن
#تفسیر
#تاریخ_تفسیر
#سنت_پیامبر
#سده_نخست_هجری
#خلفای_راشدین
مجله
#مقالات_و_بررسیها
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟کمال و کمالگرایی از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه: مبانی، موانع و دستاوردها🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1394 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: عبدالهادی فقهی زاده | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: رضا شاکری دیلمقانی
مطالعه حاضر با هدف بررسی مفهوم کمال و مبانی آن در قرآن کریم و نهجالبلاغه امیرالمومنین و بیان ویژگیهای کمال-گرایان ، موانع دستیابی به کمال و دستاوردهای کمالگرایی، پیریزی و انجام گردید.
#کمال انسان
#کمال گرایی
#قرآن کریم
#نهج البلاغه
لینک پایان نامه:https://ganj.irandoc.ac.ir/articles/898192
🆔 @ostadmaaref
تقطیع روایات در وسائل الشیعه.pdf
3.54M
#مقاله
تقطیع روایات در وسائل الشیعه
#روایات
#تفسیر
#تقطیع_حدیث
#وسائل_الشیعه
#حرعاملی
#جامع_احادیث_الشیعه
مجله
#علوم_حدیث
🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ:
♦️ شجره ملعونه یک بار در قرآن وارد شده (آیه ۶۷سوره بنی اسرائیل) و در روایات تفسیری نیز مصداق آن بنی امیه اعلام شده است.
✅ به نظر بنده می توان در باره آن یک مقاله تألیف کرد و شاید کشش نگارش پایان نامه نداشته باشد.
🆔 @ostadmaaref
بررسی و نقد احادیث قرطاس در کتاب سلیم بن قیس الهلالی.pdf
158.3K
#مقاله
بررسی و نقد احادیث قرطاس در کتاب سلیم بن قیس الهلالی
#روایات
#کتاب_سلیم_بن_قیس
#حدیث_قرطاس
#وصیت_پیامبر
#دوازده_جانشین
مجله
#پژوهش_نامه_قرآن_و_حدیث
🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ:
♦️ توجه بفرمایید کتابی مانند مفاتیح الجنان مجموعه ای از دعاها واذکار فراوان است که هر دعا و ذکری باید از منبعی قدیمی نقل شده باشد. حال باید دید اصل آن منابع قدیمی چقدر معتبر یا نامعتبر بوده است.
✅ ضمنا باید دید دعا و ذکر در منبع قدیمی با سند وارد شده یا بدون سند؟ چون اگر دعا با سند وارد شده باشد امکان بررسی رجالی دارد.
🔹 با توجه به این موارد از نظر علمی صحیح نیست بگوییم مفاتح الجنان کتاب معتبری است یا نا معتبر.
▫️ البته کتاب مفاتیح نوین تالیف آیه الله مکارم شیرازی به نسبت مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی از جهت ذکر منابع ادعیه وضع بهتری دارد.
🆔 @ostadmaaref
🌸 آیه ۸ سوره اعراف🌸
💠و الوزن یومئذ الحق فمن ثقلت موازینه فأولئک هم المفلحون💠
وزن کـردن (اعـمـال، و سـنـجـش ارزش آنـهـا) در آن روز، حق است کسانی که میزانـهـای (عـمـل) آنها سنگین است، همان رستگارانند
[ارسال از کانال درسایه سار قرآن]
🌿 منظور از میزان چیست 🌿
میزان، وسیله سنجش است و هر چیزی وسیله سنجش خاصی دارد، مثلا دیوار را با شاقول، گرمی و سردی هوا را با دماسنج، میوه را با کیلو و پارچه را با متر می سنجند، هـمـان گونـه که وسـیلـه سـنجش انسانهای عادی، انسانهای کامل میباشند.
میزان روز قیامت حق و حقیقت اسـت
در آن روز هـم حاکمیت با حق است، هنالک الولایة لله الحق
هم روز حق است، ذلـک الـیـوم الـحـق
و هـم مـیـزان سنجش، حق است. و الوزن یومئذ الحق
☘☘☘
امام صادق عـلـیه الـسـلـام در تفـسـیـر آیه " ونــضـــع الموازین القسط " فرمـود: مـیـزان، انـبـیـا و اوصـیـا میباشند.
چنانکه در زیارت مطلقه حضرت امیر علیه السلام میخوانیم: السلـام عـلـی مـیـزان الـاعـمـال ؛ یعنی اینان، معیار و میزان سنجش اعمال دیگرانند.
حضرت علی علیه السلام فرمودند: حسنات، موجب سنگینی میزان و سیئات و گناهان، موجب سبکی آن است
[ارسال از کانال درسایه سار قرآن]
🍀پیام های آیه ۸سوره اعراف🍀
۱- تشکیلات قیامت، حساب شده و قانونمند است و حسابرسی، قضاوت، صدور حکم و پـاداش و کـیـفـر، همه بر اساس حق است. والوزن یومئذ الحق
۲- خداوند، خواهان رسیدن انسان به حق و دستیابی به عقاید و کردارهای شایسته و صحیـح است. والـوزن یومئذ الحق
۳- برای هر کس، چندین وسیله و معـیار سـنـجـش و محاسبه در کار است . موازینه
۴- توقع سعادت و پاداش بدون عمل، بیـهـوده اسـت . فمن ثقلت ... المفلحون
🌺🌺#روشنا🌺🌺
📚 خلاصه قسمت سی و ششم
💠 تحریف ناپذیری قرآن (3)
♦️ تحریف از نظر لغوی:
✅ بیان نظر ابن منظور
✅ بیان نظر راغب اصفهانی
✅ بیان نظر طبرسی
✅ بیان شواهدی از قرآن و روایات برای معنای لغوی
🆔 @ostadmaaref
roshana 036.mp3
6.51M
🌱 #فایل_صوتی
☘ کیفیت عالی
🍀 برنامه رادیویی #روشنا
📝 جلسه 36
🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ:
♦️ سند: مجموعه ای از ناقلان وراویان هستند که در فاصله مؤلف یک کتاب مانند کلینی و معصوم مانند امام صادق (علیه السلام) قرار میگیرند.
♦️ طریق: قسمتی از سند است که از راویان یک صحابه منشعب می شود. مثلا می گویند طریق مجاهد از ابن عباس
🆔 @ostadmaaref
نقد نسبیت فهم متون دینی از منظر قرآن کریم.pdf
240.4K
#مقاله
نقد نسبیت فهم متون دینی از منظر قرآن کریم
#نسبیت_فهم
#متون_دینی
#شکاکیت
#معرفت_یقینی
#معناداری
#واقع_نمایی
مجله
#مطالعات_قرآنی_و_روایی
🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ:
♦️ حدیث «الاعمال بالنیات» از احادیث نبوی است که در منابع اهل سنت به این صورت وارد شده است:
🔹 «انما الاعمال بالنیه ولکل امری مانوی فمن کانت هجرته الی الله فهجرته الی ماهاجر الیه و...» (مسندابن حنبل جلد۱ ص۲۲۷ وسیوطی ، الجامع الصغیر جلد1 ص۵)
♦️ البته عبارت «الاعمال بالنیات» اصطلاحا طرف حدیث است نه کامل حدیث. (نک تاریخ عمومی حدیث ص۱۷۵ کتب اطراف)
♦️ از آنجا که در طبقه صحابه فقط عمر بن خطاب ناقل حدیث از پیامبر(صلی الله علیه و آله) است به این حدیث مفرد می گویند.
🆔 @ostadmaaref
منظور از طرف حدیث.mp3
598.7K
💠 تکمله سوال بالا
♦️ منظور از طرف حدیث چیست؟
🆔 @ostadmaaref
معرفت بین الحدّین در روایات اهل بیت علیهم السلام.pdf
1.05M
#مقاله
معرفت بین الحدّین در روایات اهل بیت علیهم السلام
#عقائد
#روایات
#توحید
#معرفت_بین_الحدین
#تعطیل
#انکار
#تشبیه
مجله
#حدیث_پژوهی
🆔 @ostadmaaref
🌺🌺#روشنا🌺🌺
📚 خلاصه قسمت سی و هفتم
💠 تحریف ناپذیری قرآن (4)
♦️ تحریف در اصطلاح:
✅ بیان چهار تعریف از تعاریف هفتگانه تحریف:
🔹 تحریف در مفاد و معنای کلام
🔹 تحریف در مواضع آیات و جابجایی آنها
🔹 تحریف در قرائت قرآن از جهت نحوی
🔹 تحریف در قرائت از جهت اختلاف لهجه ها
🆔 @ostadmaaref
roshana 037.mp3
6.92M
🌱 #فایل_صوتی
☘ کیفیت عالی
🍀 برنامه رادیویی #روشنا
📝 جلسه 37
🆔 @ostadmaaref